Hoofdcategorieën
Topicacties

Abel telecom Ervaring

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Kidult

Mail 1 (verzonden: 10/9, reply: 11/9):
quote:
From ABEL support <support@abeltelecom.nl>
To info@xxxxxxxx.mijnabel.nl
Date Tue, 11 Sep 2007 08:59:50 +0200
Subject Re: Siemens SX761 reset steeds
Beste heer/mevrouw,

Zou u uw wachtwoord van uw modem kunnen mailen zodat we het uit kunnen
zoeken?

Met vriendelijke groet,

Abeltelecom
0900-2352235

----- Original Message -----
From: <info@xxxxxxxx.mijnabel.nl>
To: "Klantenservice Abel Telecom" <support@abeltelecom.nl>
Sent: Monday, September 10, 2007 10:20 PM
Subject: Siemens SX761 reset steeds

> Ls,
>
> Ik heb sinds een kleine 2 maanden een abonnement bij Abel Telecom met
> daarbij de Siemens SX761 (zonder WiFi).
>
> Toen ik dit pakket net binnen had, reboote het modem ongeveer om de 20
> minuten.
>
> Na een update van de firmware (in de correcte volgorde volgens de readme)
> werd het aantal keren rebooten op een dag een stuk minder, maar helaas is
> het nog steeds niet verholpen.
>
> Naast dat het heel vervelend is als je aan het bellen bent, dat de
> verbinding wegvalt, ben ik het probleem in het Abel-telecomtopic op
> Tweakers vaak tegen gekomen.
>
> Is er nu een mogelijke oplossing? (het zit aan de modemkant, maar kan niet
> gewoon een ander modem inpluggen ivm. bellen)
>
> Mvg, Letatcest
>
Mail 2 (een week later)
quote:
From Abel Support <support@abeltelecom.nl>
To info@xxxxxxxxxxxx.mijnabel.nl
Date Tue, 18 Sep 2007 12:10:46 +0200
Bericht

Kunt u het wachtwoord nogmaals mailen.

Met vriendelijke groet,

ABEL Telecom
0900-2352235
----- Original Message -----
From: <info@xxxxxxxxx.mijnabel.nl>
To: "ABEL support" <support@abeltelecom.nl>
Sent: Monday, September 17, 2007 3:37 PM
Subject: Siemens SX761 reset steeds

> Vorige week mijn wachtwoord gemaild, maar nog niks gehoord of gemerkt, net
> weer een fijne reset zo maar tussendoor tijdens het verwerken van een hoop
> files tussen twee computers op het lokale netwerk.. niet heel prettig.
>
> Ik zou graag op de hoogte gebracht worden of er al iets met mijn modem
> geprobeerd is of niet.
>
> Dank al vast,
>
> Letatcest
Mail 4 (na nogmaals mijn ww gemaild te hebben)
quote:
From Abel Support <support@abeltelecom.nl>
To info@xxxxxxxxx.mijnabel.nl
Date Fri, 21 Sep 2007 09:31:10 +0200
Bericht

Beste heer,

Wij zien aan de log dat het modem vanaf de 18e stabieler draait als
voorheen. Log van het modem zelf geeft ook dat deze al drie dagen continu
aan het draaien is.
Wij gaan ervan uit dat het porbleem is verholpen.

Met vriendelijke groet,
En op 24 september een telefoontje met de vraag of alles nu goed werkte en of het modem niet meer resette...

Dus dat was mijn mailconversatie met abel (waarbij ik dus niet weet of het nou uiteindelijk door de TD van Abel is opgelost of door Siemens...)

Retteketet X Y Z

Reg. datum: 26 september 2007

Toch even mijn ervaring met jullie delen. Ik heb met mijn eerste modem onzettend veel ellende gehad, lees spontane resets. Volgens mij is dat gekomen nadat ik een firmware upgrade heb gedaan. Toen was ik vaste bezoeker van deze tread. Avonden met handen in mijn haar. Uiteindelijke besloten modem om te laten ruilen waar Abel echt helemaal niet moeilijk over deed.

Nieuw modem ontvangen met Firmware 2.1.29.2.0 Aangesloten en besloten geen firmware upgrade te doen onder het mom van "if it aint broke don't fix it". Mijn internetverbinding was meteen goed en is sinds het aansluiten niet meer spontaan gereset. Telefoon werkte niet maar dat bleek een foute instelling bij Abel te zijn. Nadat dat hetstelt is heb ik zeker 2 weken onafgebroken mijn modem online gehad, met WIFI.

Nu sinds ik weet niet wanneer opeens firmware 2.1.34.10.100.NO_APD in mijn modem met Bootcode version: Primary: 2.1.0.0.13 Secondary: 2.1.0.0.18. Verbinding is redelijk stabiel, maar je leest het al, redelijk. Inmiddels toch weer 2 keer een spontane reset meegemaakt. EN DAAR BAAL IK DUS VAN!!! Want met die oude firmware was alles helemaal okay.

Had Abel het bijna helemaal voor elkaar en een goede tevreden klant aan mij, doen ze dit weer....
Maargoed, het is redelijk stabiel dus ik kijk het nog even aan voordat ik alles in het werk ga stellen om mijn vorige situatie weer terug te krijgen/eisen.

To (TBred) B or not to B

Ik heb het met elke firmware gehad met elke modem met wifi aan en uit al sinds jan. Het is meer dan een firmware bug.

http://foto.ccme.nl voor je caseMod en alle andere foto's online :) If you run, you'll only die tired.

Reg. datum: 23 november 2007

quote:
BlindWillie schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 11:10:
...
VOIP-wachtwoord: het is me gelukt dit, in ieder geval voor een deel, te achterhalen. Vanaf de CLI kun je nl. de huidige configuratie unencrypteduploaden (naar een webserver - moet wel PUT ondersteunen). Standaard wordt de configuratie nl. gecrypt (hoe en met welk wachtwoord: geen idee). En ja...in de configuratie staat bij de VOIP-instellingen de gebruikersnaam en het wachtwoord voor Ritstele. Echter, als ik dat wachtwoord invul, zowel in een ander modem als in de SX762, wordt dit niet door Rits geaccepteerd. Ik vermoed daarom dat het niet het volledige wachtwoord is.
En nee, ik ga dit wachtwoord niet vertellen omdat ik vermoed dat het gebruiker gebonden is.

Binnenkort zal ik meer informatie posten over hoe dat werkt met het uploaden van je configuratie via de CLI.
...
Hallo,

Welke commando gebruik je voor het uploaden?
Ik heb gebruikt:
upload config <web-server adres> u=<username> p=<password> noencrypt
maar ik krijg de volgende fout melding:
File transfer completed:
Response: Error, Upload failure

Alvast bedankt

Reg. datum: 18 januari 2002

't Is al weer een tijdje geleden dat ik daarmee heb gespeeld, maar het grootste knelpunt dat ik tegen kwam is dat je een webserver moet gebruiken die PUT ondersteunt. Zelf heb ik daarom de lekker kleine vqserver geinstalleerd.

En als ik me goed herinner is de syntax iets van:

upload config http://<web-server adres:<portnumber>/<filename> u=<username> p=<password> noencrypt

Vooral ook die <filename> niet vergeten - hij geeft blijkbaar niet zelf een naam mee. Of het portnumber verplicht is weet ik niet meer, kan zijn dat je die in geval van port 80 mag weglaten

Het is mij op die manier gelukt om het VOIP-wachtwoord te achterhalen. Echter, er komt blijkbaar meer bij kijken, want toen ik dat wachtwoord in mijn Speedtouch invoerde, deed VOIP het niet. Misschien moet aan het wachtwoord nog e.o.a. tekststring worden toegevoegd.

De configfile die je dan krijgt, bevat bovenin nog wel een soort van hash (signature), maar de rest is uitstekend leesbare XML.

Het reset-"feest" is bij mij inmiddels ook weer begonnen. Dit is de 3e modem die ik van Abel heb gekregen. Aanvankelijk stond op het modem de bekende firmware 2.1.29. Gelukkig werd die al snel op afstand ge-upgrade naar 2.1.36 - gelukkig, omdat ik met die versie positieve ervaring heb. Een paar dagen resette het modem zich plotseling. Meteen even gekeken of er een andere firmware opstond. En ja wel: versie 2.1.34.10.500. Hmmm...een downgrade dus! Sinsdsien al een 2e reset gehad (althans voor zover bekend, maar het zou me niet verbazen als de modem in de tussentijd zich al vaker heeft gereset). Ik weet, het kan veel erger, maar met 2.1.36 had ik nog nooit een reset meegemaakt. Ter info: wifi staat bij mij uit.

Qua firmware-beheer lijkt het een zooitje bij Abel. Of...misschien wordt 2.1.34 nu hun nieuwe standaard?

Reg. datum: 22 september 2000

Vanaf dat ik Abel heb, eigenlijk weinig problemen gehad. Maar nu heb ik iets vreemds.
De laatste paar dagen klaagde mijn vrouw over de telefoon kwaliteit. Ook merkte ik dat de download snelheid niet is wat het geweest was. Ik zat rond de 8mbit en nu rond de 4mbit (gemeten via speedtest.bbnet.nl). Ook merkte ik dat een satelliet=ontvanger geen ip-adres kreeg via de router.
Een vast ip-nummer erin en ik had weer rss-feeds. Maar ik ontdekte vandaag, dat als ik de wifi uitzet, mijn snelheid weer 8mbit is. Trouwens, als wifi aanstond, kon ik eigenlijk niet mijn SSID vinden. Heeft iemand soortgelijke problemen?

Mijn modem is een siemens SX762 (annex B) met de volgende firmware:
Firmware 2.1.34.5.0
Primary 2.1.0.0.13
Secundary 2.1.0.0.18

Ik ben nu via gigaset.siemens.com de laatste firmware erop aan het zetten en hoop dat bovenstaande problemen opgelost zijn. Anders maandag even met Abel bellen.

Reg. datum: 22 september 2000

Update:
Ik heb nu de laatste bios van siemens erop gezet: 2.1.34.7.0
ook de secundary terug gezet naar 2.1.0.0.14
Hierna een fabrieksreset gedaan, stroom eraf/erop en alles dmv basic setup wizzard goed gezet.
Ik heb weer WIFI, DHCP en nog geen telefoon (moet autom. komen, geloof ik).
Leuke is, dat de secundary firmware weer op 2.1.0.0.18 staat?!
Snelheid, met wifi aan, is nu rond de 6mbit. Maar waarom ik nu op een 'bedraade' pc en wifi aan geen 8mbit haal is me een raadsel.
quote:
japie schreef op zondag 25 november 2007 @ 11:58:
Vanaf dat ik Abel heb, eigenlijk weinig problemen gehad. Maar nu heb ik iets vreemds.
De laatste paar dagen klaagde mijn vrouw over de telefoon kwaliteit. Ook merkte ik dat de download snelheid niet is wat het geweest was. Ik zat rond de 8mbit en nu rond de 4mbit (gemeten via speedtest.bbnet.nl). Ook merkte ik dat een satelliet=ontvanger geen ip-adres kreeg via de router.
Een vast ip-nummer erin en ik had weer rss-feeds. Maar ik ontdekte vandaag, dat als ik de wifi uitzet, mijn snelheid weer 8mbit is. Trouwens, als wifi aanstond, kon ik eigenlijk niet mijn SSID vinden. Heeft iemand soortgelijke problemen?

Mijn modem is een siemens SX762 (annex B ) met de volgende firmware:
Firmware 2.1.34.5.0
Primary 2.1.0.0.13
Secundary 2.1.0.0.18

Ik ben nu via gigaset.siemens.com de laatste firmware erop aan het zetten en hoop dat bovenstaande problemen opgelost zijn. Anders maandag even met Abel bellen.

Reg. datum: 27 september 2007

volgens mij kan je je voip wachtooord zo uitlezen.....:

ga in je copperjet naar: http://172.19.3.1/configuration/voipvmiconfig.html

dan eve de source opvragen:

<INPUT class="pwinput" type="password" title="Password" size="9" name="EmWeb_ns:vim:6.ImVoipVmi.ImVoipEndpoints.item0:password" VALUE="HIERSTAATJEWACHTWOORD"><br/>

Jij hebt het over de CopperJet, wij over de Gigaset. Maar zoals gezegd, ik heb het wachtwoord uitgelezen en vervolgens in mijn Speedtouch ingevoerd. Werkte niet: ik kreeg steeds een VOIP authorization error.

let op pilmo-ritstele gebruikt ander poort nummer. (38383)

net sip wachtwoord uit de copperjet uitgelezen en in mijn Sipura pap2 gezet.
uurtje aan stoeien geweest.. maar werken.

proxy moet worden: sip.ritstele.com:38383

Arjen

Hook State: On Registration State: Online
Last Registration At: 11/26/2007 21:50:45 Next Registration In: 3568 s
Message Waiting: No Call Back Active: No

en nog de scherm afdrukjes.... alles up and running: abel voip op een linksys-sipura ata

Plaatje op imageshack (popups!)

Plaatje op imageshack (popups!)

Klinkt veelbelovend!

Enige verschil dat ik zie dat jij bij "Display name" een andere waarde hebt gebruikt dan ik. In de configuratie van de SX762 staat daar bij mij hetzelfde als bij de User ID, oftewel mijn telefoonnr. Ik weet niet in hoeverre dat relevant is, maar ik ben wel benieuwd hoe dat bij jou is ingesteld.

Display name field boeit niet..... heeft niks met deze configuratie te maken.
het veld is vrij in te vullen.

mijn voip wachtwoord was 3 letters en dan 4 cijfers.... (of waren het nu 4 letters, eve niet bij de hand hier liggen, zo weer eve opzoeken)

Arjen

Energiefreak
Reg. datum: 14 juni 2005

quote:
bugabooster schreef op zaterdag 17 november 2007 @ 16:02:
Ik heb (huub huub Abel truuk) opeens firmware 2.1.34.10.100.NO_APD in mijn modem. Zijn er meer mensen die deze firmware versie hebben?
Afgelopen dinsdag ook gekregen, helpt niets.

Siemens schrijft dat er afgelopen week ook FW zou uitkomen voor Tiscali??

Provider afhankelijk??

Wie wil en kan mij vertellen hoe ik het systeemlogboek uit kan/moet lezen?

con1 wijzigde dit bericht 01-12-2007 23:20 (8%)

Ik ben niet gek, ik ben anders.

Jajaja, stelletje prutsers
Reg. datum: 27 maart 2001

Mijn ervaring tot dusver:

Per 1 november abel 8mbit incl telefonie (geen kpn meer) aangevraagd.
Datum van op levering 18 november, maar 3 weken te laat...
Modem op de datum van oplevering bezorgd, maar was niet thuis.
Volgende dag modem opgehaald, aangesloten en adsl signaal was er al dus dat werkte.
Voip settings kwamen er binnen een uur op.
Kan wel gebeld worden op mijn tijdelijke nummer, maar niet via mijn oude kpn nummer.
Ik kan ook nog niet zelf bellen via de voip lijn....

Van de 8mbit heb ik er nu 7 gekregen, alhoewel ik in het modem zag dat er voor voip 1mbit gereserveerd wordt. Volgens mij kan dit ook wel wat minder.
Iemand ervaringen mee.

Al met al gaat het redelijk tot nu toe, als voip werkt en ik me oude nummer van kpn weer heb, hoef ik nooit meer met de helpdesk te maken te hebben hoop ik.
Ze nemen gewoon niet op is mijn ervaring.

Mail versturen gaat ook perfect, maar niet dankzij Abel, ik heb de settings zelf overal vandaan moeten halen, de gegevens zijn me niet toegestuurd, analoog of digitaal.

Is het trouwens mogelijk om via DNS je mail te laten versturen?
Dus met "gekozendomein.mijnabel.nl"
Bij speedlinq kon dit wel, die lieten alles toe, maar bij Abel weet ik niet of het mogelijk is, tot dusver is me dat nog niet gelukt.

Abel heeft nog een hoop puntjes om aan te pakken, maar ik ben redelijk tevreden tot dus ver.

apereet wijzigde dit bericht 03-12-2007 11:27 (9%)

Energiefreak
Reg. datum: 14 juni 2005

Een bijzonder boeiend verhaal.

Ik had een frequent uitschakelend modem, iedere 5 minuten 30 seconden down.
Week na week na week. Ik weet dat veel mensen daar last van hebben.
En dat op een analoge lijn die ik NIET gebruik voor KPN telefonie.

Gisteren de KPN langsgeweest en vandaag een storing opgelost aan de infra.

En, je durft het niet te raden . . . . . . . . geen reset's meer, nu 6 uur achter elkaar
online. En anders 24/7 5 minuten 30 seconden down. (soms met een andere
frequentie)

Laat dit een wetenschap zijn voor vele gedupeerden.

Ik ben niet gek, ik ben anders.

Reg. datum: 02 januari 2003

Mensen,

ik moet zeggen dat ik tot nu toe best tevreden ben over Abel. Ik heb het totaal max abonnement besteld en deze is volgens afspraak op de gewenste datum geleverd.
Over de snelheid ben ik ook redelijk tevreden. De bandbreedte zit tussen de 10-13 mbit over het Tiscali netwerk. Het modem is op tijd geleverd en deze week komt het gratis DECT toestel binnen.
Over voip kan ik nog niets zeggen omdat de telefoon nog niet binnen is.

De siemens router is erg mooi maar doet hier ook moeilijk. Het is mij opgevallen dat de stabiliteit er niet meer is vanaf het moment dat de voip settings zijn ingeladen. Daarvoor (een paar dagen) heeft ie t zonder problemen gedaan. Nu geeft hij op willekeurige momenten een soft reset, ongeacht ik nu de firewall of wlan uit heb staan. Erg vervelend.

BlindWillie dank je voor je hulp. Ik kon mijn wachtwoord achterhalen.
Helaas kan ik niet via een Linksys SPA-3102 registreren. Ik heb de plaatjes van ArjenE wel gezien maar het wil toch niet lukken.
Het is me wel gelukt met een Draytek 2200VG (zonder moeite)!

dimitri,

vreemd dat het niet lukt met de spa.
hier werkende op een spa-2000 en op een spa-2002 gehad zonder problemen

Copperjet wachtwoorden uitlezen... klik hier

Heel stom van mij. Ik had het verkeerd wachtwoord ingevoerd (ik heb met vergist met een 1 en een l).
Nu werkt het wel met de SPA-3102. (Bedankt ArjenE)

dimitris50 wijzigde dit bericht 08-12-2007 20:41 (23%)

Tik een eitje
Reg. datum: 18 oktober 2001

quote:
ArjenE schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 22:09:
dimitri,

vreemd dat het niet lukt met de spa.
hier werkende op een spa-2000 en op een spa-2002 gehad zonder problemen

Copperjet wachtwoorden uitlezen... klik hier
en hoe doe je dat voor een sx762?

Dat heb ik hierboven uitgelegd. Vereiste is wel dat je toegang hebt tot de CLI via SSH. En jammer genoeg staat niet op elke SX762 de SSH-server aan.

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

Is het mogelijk om een speedtoucht 546 v6 te gebruiken bij abel pro (8/1 bbnet) abo?

De link naar de instelllingen (zie rutgerw in "Abel telecom Ervaring") werkt niet meer.

Tevens wil ik graag weten of de 8Mb/s down gehaald kan worden met het modem (mits de afstand naar de centrale niet te lang is, deze is 800m)

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

Reg. datum: 21 augustus 2007

Ik heb zelf een "gewone" 546 en die werkt stukken beter dan die sx762. Alleen geen voip :-(

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: