Hoofdcategorieën
Topicacties

Abel telecom Ervaring

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 22 maart 2006

Hallo iedereen,

Heb nu sinds enkele maanden Abel Totaal (internet + voip) met een Siemens SX762 box. Op zich is de hele activering soepel verlopen behalve dat er met de nummerportering iets was foutgegaan (verkeerde MSN geporteerd vanuit een ISDN-4 abbo). Ook de voip-settings zaten er niet meteen in, maar dat was na een belletje met de helpdesk redelijk snel verholpen. Maar goed, dat is niet het probleem waar ik nu mee zit.

Ik wil op mijn PC met een softphone programma via de SIP-proxy van de SX762 een voice-call opzetten. Echter, nu blijkt dat op het ip-adres (192.168.2.254) van de router helemaal geen SIP-proxy draait. Ik heb het portnummer al gewijzigd naar 5061 om te kijken of dat wat uitmaakt (niet dus); het modem al een paar keer gereset; de firewall van het modem staat inmiddels uit maar ik kan niet met bv. telnet naar deze port connecten. Iemand een idee wat heir fout gaat. De firmware versie is 2.1.34.7.0.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Bob

Reg. datum: 22 maart 2006

Met X-Lite is het uiteindelijk gelukt. Met user *3 en password *3 kan ik met de Siemens proxy connecten en naar buiten bellen en intern gebeld worden. Het lukte me nog niet om via *3 intern naar bv. *1 of *2 te bellen. Andersom van *1 naar *3 lukt wel...? vreemd.

Nu wil ik mijn Asterisk PBX aan de Siemens proxy hangen. Als client (met register =>) maar ook als voip-server (via een sectie in de sip.conf). Zo heb ik in sip.conf het volgende geconfigureerd:

register => *3:*3@192.168.2.254

Waarbij 192.168.2.254 het interne ip-adres van de SX762 is. Ik krijg hier steevast een 404-Not found melding op terug.

Ook heb ik geconfigureerd:

[phone1]
type=friend
host=dynamic
secret=welcome
canreinvite=no
mailbox=101
context=demo

En ik heb op de SX-762 een VOIP-account aangemaakt dat connect naar 192.168.2.234 (mijn Asterisk server) met username phone1 en password welcome. Ik zie in de SIP debug dat hier steeds een 401 Unauthorized wordt teruggemeld.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Update: ok, heb nog even verder gekeken naar de Siemens->Asterisk connectie. Ik zag dat de realm op "asterisk" moest worden ingesteld. Ik heb de voip-account settings (SIP-realm) op de SX-762 aangepast en krijg nu de melding 480 Missing Subscription-State header missing. Ik neem dus aan dat de authenticatie settings nu kloppen maar dat het protocol ergens de mist in gaat...

mul23 wijzigde dit bericht 31-10-2007 08:55 (16%)

Tik een eitje
Reg. datum: 18 oktober 2001

Nieuwe email systeem Abel

Begrijp ik het nu goed dat je eigenlijk nog maar 1 email adres hebt. Alle mail
wordt afgeleverd op de domein naam na de @.
Als dus de meerdere personen een eigen emailadres willen is dat niet meer
mogelijk via Abel omdat alle mails aan de domeinnaam worden afgeleverd?

Reg. datum: 20 april 2002

quote:
Bhai615 schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 00:22:
[...]

Dit is niet zo moelijk, zet je firewall op het modem wat lager of uit, dan laat hij weer ssh door...

@Emiel

nas1 is zeg maar de bridge tussen je wan kant en je lan kant, zo kom je op het internet anders zou de sx762 niet weten waar je externe pakketten moet gooien [kortgezegd].

Als je syslogd ergens hebt draaien moet je maar eens je modem hierheen laten loggen, je komt leuke dingen tegen, als je je modem reboot zie je precies wat hij allemaal opbouwd voordat je werkelijk het internet op komt.

Het enige jammere is dat dat ding geen SNMP heeft ;(

rgdz,,
bhai

http://specs.tweak.to/16315
Ik heb dat ook geprobeerd, SYSLOGd draaien, maar ik kan totnogtoe niks trappen. Is er iets extras wat ik moet doen, behalve mijn host als server opgeven en syslogd vertellen op welke poort en via welk protocol er geluisterd moet worden?

csteelooper wijzigde dit bericht 01-11-2007 10:50 (61%)

Reg. datum: 18 juni 2004

Die trage DNS lookups zijn weer terug. Anderen ook last van? Ik heb nu ook de DNS-servers van Opendns ingesteld en dat werkt beter.

"If you see a whole thing - it seems that it's always beautiful. Planets, lives... But up close a world's all dirt and rocks. And day to day, life's a hard job, you get tired, you lose the pattern." Ursula K. Le Guin

Kidult

Oh, is dat het probleem, ik dacht een nieuwe bug in firefox 2.0.0.9 of zo... inderdaad, het duurt soms belachelijk lang voor het laden van een pagina (met time-out tot gevolg). Binnen het .nl domein valt het gelukkig mee...

Retteketet X Y Z

Reg. datum: 04 november 2007

Ik had, ik meen 1,5 week geleden het trage DNS probleem, en ook sinds gistermorgen (4-11) na 10.00 uur. Het instellen van de DNS-servers van Opendns was inderdaad ook voor mij de oplossing.

Op een mail van mij aan de helpdesk van Abel telecom (1,5 week geleden) heb ik geen antwoord gehad.

Voor de migratie van mijn pakket naar "oranje" heb ik nooit problemen gehad met Abel, dus het nut van de migratie zie ik nog niet helemaal.

Papa
Reg. datum: 20 januari 2000

Even een linkje naar SX762: wie heeft firmware 2.1.34.5 nog? voor de nieuwste firmware die het resetprobleem zou moeten oplossen. Ik ga hem vanavond proberen.

Specs
Chief Operations of all the eh Matsubitsui business

Ik heb na maanden van problemen met de SX762 (en Abel) nu een andere modem gekocht. Upgrade naar v2.1.34.7.0 (gekregen van de Abel helpdesk, na weken vragen) mocht niet helpen. Modem blijft verbinding verliezen, resetten, etc.

Abel telecom moet snel een andere leverancier vinden voor hun modems, want dit kost ze flink klanten.

Via marktplaats een Speedtouch 510 (voor 15 euro) helpt je van alle problemen af! Werkt prima met de standaard instellingen voor BBnet.

klopt. Elke modem werkt in princiepe. VPI/VCI 0/35 en LLC encapsulation. Dan evt nog Bridging activeren. Da's alles. Maar: telefonie zal niet gaan werken. En daar is maar één reden voor: Abel geeft zelf de wachtwoorden niet vrij. Als ze dat zouden doen had ik waarschijnlijk ook al lang 'n andere modem gekocht -- al doet de mijne het nu prima...

Reg. datum: 29 oktober 2003

quote:
Niet per definitie. Ik ken mensen met 0/34 op Abel. (Tiscali netwerk)

Apa khabar?

Reg. datum: 28 januari 2000

quote:
hgrietkerk schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 20:43:
Ik heb na maanden van problemen met de SX762 (en Abel) nu een andere modem gekocht. Upgrade naar v2.1.34.7.0 (gekregen van de Abel helpdesk, na weken vragen) mocht niet helpen. Modem blijft verbinding verliezen, resetten, etc.

Abel telecom moet snel een andere leverancier vinden voor hun modems, want dit kost ze flink klanten.

Via marktplaats een Speedtouch 510 (voor 15 euro) helpt je van alle problemen af! Werkt prima met de standaard instellingen voor BBnet.
Ik heb sinds gisteravond firmware 2.1.34.7.7462 en hij is sinds gisteravond ook online, al meer dan een dag. Hiervoor was meer dan een uur al een hele prestatie. Deze firmware lijkt het resetprobleem bij mij te hebben opgelost.

Sex is het belangrijkste wat er is .......... totdat je bent klaargekomen !!

Papa

quote:
frenkb schreef op woensdag 07 november 2007 @ 20:43:
[...]

Ik heb sinds gisteravond firmware 2.1.34.7.7462 en hij is sinds gisteravond ook online, al meer dan een dag. Hiervoor was meer dan een uur al een hele prestatie. Deze firmware lijkt het resetprobleem bij mij te hebben opgelost.
Kan je die 34.7.7462 ergens online zetten als download? Ik lees net dat de 34.10 ook niet de oplossing is. Ik heb zelf nog steeds de 34.7.0 met WiFi uitgeschakeld maar ik wil wel weer eens met WiFi kunnen werken.

Specs

quote:
Napsju schreef op woensdag 07 november 2007 @ 09:26:
[...]

Niet per definitie. Ik ken mensen met 0/34 op Abel. (Tiscali netwerk)
Ja, ok. Klopt. Da's netwerktype Blauw. Maar vooralsnog hebben verreweg de meesten netwerktype Oranje, en dan zijn de waarden in mijn vorige post van toepassing. Even iets anders:

Ik kan sinds vandaag geen hosts meer bereiken op amenworld.com (zoals bijvoorbeeld www.wildepiraten.org. Als ik vanaf hier een png, tracert of wat dan ook doe op de DNS naam of het IP-adres, dan krijg ik een fout terug. Maar als ik vanaf welke ándere site dan ook een tracert initieer (via bijvoorbeeld deze site, dan is de tracert in no time voltooid en dan zou de site dus gewoon bereikbaar zijn. Andere sites gaan probleemloos, met ip of dns naam. Ik gebruik de OpenDNS servers en het probleem speelt pas sinds vandaag (gisteren kon ik nog probleemloos overal komen...) Iemand anders dit probleem??

Edit: Ik heb zonet geprobeerd met een andere verbinding (GPRS via vodafone) te proberen deze sites te bereiken, maar dit lukte ook niet. Het is ook niet zo dat Abel torrent-gerelateerde sites zou blokkeren, want sites die buiten AmenWorld draaien werken wel. Het feit dat de AmenWorld gehoste sites niet op de Vodafone verbinding draaien, bewijst dit ook. Blijft het wel erg vreemd dat 'n tracert vanaf een andere locatie waar dan ook in Nederland wel werkt, en bij mij niet, met twee verbindingen... Nou zijn de sites in kwestie wel een hele partij vaker offline of zo gammel als ik op een danskoord (en das letterlijk zo), toch is het wel inconsistent... Mja, ik zal wel zien.

Heeft iemand anders zulk soort dingen ooit meegemaakt??

csteelooper wijzigde dit bericht 10-11-2007 00:09 (26%)

kijk eerst hoe de wind waait
Reg. datum: 29 augustus 2002

Ik heb zo even het topic gescanned, maar is abel nu wel een goede aanbieder voor ADSL (geen voip)

Ik heb nu speedlinq en een modem van hen. Ik dacht uit mijn hooft een speetouch 546. Dat kan ik er aan hangen?

heeft zijn sig ook eens gewijzigd

Traveling gnomes
Reg. datum: 25 september 2002

quote:
WillemJan schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:05:
[...]

Heb je de vaste versterkingsregeling (invoer/uitvoer) aangepast? Als ik dat doe dan is het resultaat dat nummermelder niet meer volledig/vreemde tekens of helemaal niets weergeeft. Dat is als je de uitvoer te hoog insteld. Heb deze nu ingesteld op invoer: 3, uitvoer: -4 dan is gesprek goed te verstaan en doet nummermelder het nog goed.
Ik ben er achter gekomen dat als je de waarde van vaste versterkingsregeling (invoer/uitvoer): naar beneden brengt de gesprkwaliteit om hoog gaat.

Ik heb de uitvoer welke op -8 stond (standaardwaarde) terug gebracht naar -2 de het geluid is van zacht naar normaal gegaan. Ik kan de telefoongesprekken nu goed verstaan.

quote:
jeanj schreef op maandag 12 november 2007 @ 16:49:
Ik heb zo even het topic gescanned, maar is abel nu wel een goede aanbieder voor ADSL (geen voip)

Ik heb nu speedlinq en een modem van hen. Ik dacht uit mijn hooft een speetouch 546. Dat kan ik er aan hangen?
Mits je Abel niet voor VOIP gebruikt, kun je er in princiepe elk modem aanhangen. Voor VOIP kan dat in theorie ook, alleen geeft Abel de wachtwoordgegevens voor VOIP niet vrij normaalgesproken. Toevallig weet ik het wachtwoord van een van m'n vrienden, maar dat doet voor niemand iets, omdat het wachtwoord voor elke account ANDERS is, in tegenstelling tot wat hier eerder weleens werd gezegd. Verder is Abel nu nog bezig met een systeemmigratie. dit levert voor sommige mensen wat problemen op. Zoals onder andere DNS lookups die via de nieuwe DNS servers wat traag (soms zelfs erg traag) verlopen. Ikzelf, en de meeste anderen die dit probleem hadden, hebben nu de DNS servers van OpenDNS in gebruik. Los daarvan is de verbinding goed, eigenlijk heb ik vrijwel nooit uitval.

Reg. datum: 15 november 2007

Hoi hoi,

Weet iemand waar deze melding vandaan komt??
Als ik Wifi uitzet heb ik geen last maar anders blijft
hij resetten, soms continu achter elkaar aan.

Nov 15 23:02:10 War <00000000>[0] <EVENT> kernel: wifi0: stuck beacon; resetting (bmiss count 4)

Kan ik die firmwareversie 34.7.7462 ergens downloaden????

Alvast bedankt,

Groetjes Wim

To (TBred) B or not to B

Wifi aan / uit maakt allemaal niet uit. Firmware .7 en .10 ook niet, ze blijven elke 2.5 min resetten. Aangezien het precies 2.5 min is is het echt een bug waar ze nog lang niet achter zijn. Siemens kent het probleem niet en ontkent het compleet. Andere modems doen het goed en ik heb al 5 verschillende siemens SX762 geprobeerd met allemaal hetzelfde resultaat. De modem wordt op den duur stabiel maar dat kan echt uren duren. Soms 20 min, soms 20 uur. Die eikels van Abel wijzigen ook instellingen vrijdag 's ochtend waardoor dat ding altijd weer loopt te resetten vorodat het goed is.

Helpdesk kan je vergeten, bel direct naar heerenveen op het 0513 nummer en doe moeilijk. Na een paar keer verbinden ze je wel door met iemand, niet een wachtende lijn. Wil je echt snel hulp dan moet je er heen rijden. Heb ik nu 3 keer gedaan en elke keer zijn ze zo snel en aardig, helaas loze beloftes en helpt het geen drol. Onbekwame mensen en slechte (geen) service, dat is abel &gt;:) Ik stap asap over en die telefonie kunnen ze ook vergeten, ik gebruik mijn eigen modem want dat werkt tenminste.

http://foto.ccme.nl voor je caseMod en alle andere foto's online :) If you run, you'll only die tired.

To (TBred) B or not to B

BTW, tweakdsl aanbieding nu pakken + kpn lijn is net zo duur als abel zooi en dat werkt veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel beter. Dan ook 10-24 lijntje.

http://foto.ccme.nl voor je caseMod en alle andere foto's online :) If you run, you'll only die tired.

Papa

quote:
Tadango schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:38:
Wifi aan / uit maakt allemaal niet uit. Firmware .7 en .10 ook niet, ze blijven elke 2.5 min resetten.
Niet in mijn geval. WiFi uit en ik had geen resets meer. Firmware .34.7.0.
Het is natuurlijk geen oplossing want ik wil WiFi, maar hij is dan wel stabiel.
quote:
Aangezien het precies 2.5 min is is het echt een bug waar ze nog lang niet achter zijn. Siemens kent het probleem niet en ontkent het compleet. Andere modems doen het goed en ik heb al 5 verschillende siemens SX762 geprobeerd met allemaal hetzelfde resultaat.
Het probleem is structureel, maar Siemens ontkent het niet. Ze hebben zelfs een gebruiker van dit forum gevraagd of ze (Siemens, niet Abel) direct op zijn modem konden inloggen. Staat een paar pag eerder. Helaas is daar niets meer uitgekomen dus we zijn nog steeds nergens.
quote:
De modem wordt op den duur stabiel maar dat kan echt uren duren. Soms 20 min, soms 20 uur. Die eikels van Abel wijzigen ook instellingen vrijdag 's ochtend waardoor dat ding altijd weer loopt te resetten vorodat het goed is.
Bij mij werd de modem nooit stabiel, zolang WiFi aan stond. Ik zit nu nog steeds met een UTP kabel van 20 meter in de woonkamer. 8)7

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat het eenvoudig op te lossen is wanneer er een setting van Abel teruggedraaid wordt die er halverwege dit jaar in de modem geraakt is. Tot de zomer functionneerde mijn modem, zelfs met oude firmware, als een zonnetje.
Klaarblijkelijk is die Abel code bedrijfskritisch (VoIP) en kan die er niet uit gehaald worden dus zitten wij met de gebakken peren. :/

Specs

Reg. datum: 15 november 2007

hoi,

wifi uitzetten is wel degelijk een oplossing voor mijn router.
Sinds gisterenavond 23:00 geen reset meer gehad, terwijl daarvoor
elke minuut bijna reset.
Ik zit bij Solcon en die zijn er ook mee bezig.
Dus niet alleen Abel maar ook andere providers.

Succes!!

Reg. datum: 26 september 2007

Ik heb (huub huub Abel truuk) opeens firmware 2.1.34.10.100.NO_APD in mijn modem. Zijn er meer mensen die deze firmware versie hebben?

Kidult

quote:
Opa schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 12:42:

[verhaal]

Het probleem is structureel, maar Siemens ontkent het niet. Ze hebben zelfs een gebruiker van dit forum gevraagd of ze (Siemens, niet Abel) direct op zijn modem konden inloggen. Staat een paar pag eerder. Helaas is daar niets meer uitgekomen dus we zijn nog steeds nergens.

(verhaal)
Ik weet niet wie er op mijn modem heeft ingelogged, maar op 18 september zag ik iig. dat er firmware 2.1.34.7.7462 op stond, na een mailconversatie met abel en nadat men mij om mijn ww. gevraagd had (wat ik uiteraard aangepast heb) zodat men op mijn modem in kon loggen en er dingen aan kon doen.
Of het Siemens of Abel geweest is die ingelogged is geweest, weet ik niet, ik kreeg pas een week later van Abel een mail met de vraag of het nu wel goed werkte (doe dat direct even jongens... dat communiceert makkelijker). Tevens kon ik na de update niet meer via SSH inloggen.

Het modem is ever since niet meer spontaan gereset.

Retteketet X Y Z

Papa

quote:
letatcest schreef op maandag 19 november 2007 @ 10:03:
[...]

Of het Siemens of Abel geweest is die ingelogged is geweest, weet ik niet, ik kreeg pas een week later van Abel een mail met de vraag of het nu wel goed werkte (doe dat direct even jongens... dat communiceert makkelijker). Tevens kon ik na de update niet meer via SSH inloggen.

Het modem is ever since niet meer spontaan gereset.
Helaas hebben al die anderen die problemen hebben met het Siemens modem helemaal niets gehoord van Abel of Siemens. Je zou toch zeggen dat ze die firmware (evt met de wijzigingen die ze daarin moeten aanbrengen reeds voorgebakken) zouden kunnen pushen naar alle modems waarvan ze weten dat er problemen mee zijn. :/

Specs

Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: