Hoofdcategorieën
Topicacties

Abel telecom Ervaring

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Kidult

Ik heb overigens 2.1.37.5 d'r op gezet (de laatste versie) want met 2.1..34.5 kreeg ik steeds dat reset probleem om de 2 minuten, aan de andere kant: er zitten twee files bij de versie die BlindWillie mij opstuurde: xxxxxx_primary.img en xxxxxx_secondary.img. In de PDF die er bij zit heten de files anders, dus ik had gewoon eerst de primary gedaan en daarna de secondary... terwijl het dus voor zover ik begreep uit de info bij de .37.5 update juist eerst de secondary meost zijn en daarna de primary... Maar hier kan ik fout zitten hoor.

Het is en blijft puur random hoe lang de modem up blijft, soms eweka ik me rot en trek je lachend 5,5 uur en vele GB's door, terwijl de volgende keer je alleen een radiostreampje hebt aan staan en ie om het half uur reset. Ik heb er geen verklaring voor (leest trouwens NIEMAND die bij siemens helpdesk of abel helpdesk werkt dit soort fora?)

Retteketet X Y Z

Reg. datum: 18 oktober 2001

Terug naar de wat oudere firmware 2.1.34.5.0, en helaas, wifi aan, en automatisch rebooten begint weer. De SX762 maar terug brengen en kijken naar een andere VOIP draadloos ADSL oplossing.

Heb de software nu als link om hem te downloaden:
http://www.xs4all.nl/~jones/Gigaset_SX76x_Annex_A_V21345.exe
http://www.xs4all.nl/~jones/Gigaset_SX76x_Annex_A_V21347.exe

Doe er je voordeel/nadeel mee.

Life is to short too explore the whole world!

Reg. datum: 18 januari 2002

Nou, de problemen met mijn SX762 zijn opgelost. Dat wil zeggen: ik heb een nieuwe gekregen. Ik ben keurig geholpen door de heldpesk. Afgelopen woensdag aan het eind van de middag gebeld, probleem uitgelegd en toegezegd gekregen dat de volgende dag een nieuw modem zou worden toegestuurd. Gisteren (vrijdag) vond ik een briefje van TNT pakketservice in de bus. En vandaag, bij de tweede aflevering, heb ik het modem binnen.

VOIP werkte niet, maar daar was ik al bang voor. Gebeld met de Abel helpdesk, waar ik al na een paar minuten werd doorverbonden. De Abel-medewerker zou het in orde maken en me vervolgens op mijn nummer terugbellen zodra het werkte. Dat was al na zo'n 5 minuten.

Hulde!

Helaas werkt nummerherkenning nog steeds niet. Ook daar heeft die knul van Abel nog even nagekeken, paramertje in de modem verandert, maar helaas geen verschil.

Nog iets: ik heb het routeringsprobleem meteen ook even vermeld (siemens.com, hp.nl, etc. niet bereikbaar). En het was hem al bekend. Hij zei dat dat inmiddels al vaker was gemeld en dat ze bezig zijn om dat op te lossen.

Zo, dat wou ik even kwijt. Het kan dus ook goed gaan bij de Abel helpdesk :)

Wat misschien ook nog interessant is te melden, de firmware versie is 2.1.34.6.0. Die kenden we nog niet!

En voor de volledigheid nog even de "Versie opstartcode": Primair: 2.1.0.0.13, Secundair: 2.1.0.0.14.

Ha! Ik heb nummerherkenning inmiddels ook werkend gekregen. Ik heb de waarde van de volgende parameter veranderd:

Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.CallerIdProtocol

Die stond op 1 en die heb ik op 2 gezet. Het zou leuk zijn om te weten voor welk prototol de mogelijke waarden staan (althans, dat suggereert de naam van de parameter), maar goed...het werkt!

Je kunt deze waarde overigens alleen veranderen via de CLI (m.b.v. SSH). Hoewel, in denk dat het ook kan via de CPE-interface die zich bevindt op:

http://<externe adres van je modem>:8085/CPE-ACCESS

Maar goed, ik spreek geen TR069 - dus hoe dat precies zit...

Reg. datum: 16 mei 2002

Niet meer Abellers die deze sites niet kunnen bereiken:

www.siemens.de
www.hema.nl
www.adobe.com

Reg. datum: 20 april 2002

quote:
BlindWillie schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:23:
Ha! Ik heb nummerherkenning inmiddels ook werkend gekregen. Ik heb de waarde van de volgende parameter veranderd:

Services.VoiceService.1.V_CommonConfig.Hardware.CommonConfig.CallerIdProtocol

Die stond op 1 en die heb ik op 2 gezet. Het zou leuk zijn om te weten voor welk prototol de mogelijke waarden staan (althans, dat suggereert de naam van de parameter), maar goed...het werkt!

Je kunt deze waarde overigens alleen veranderen via de CLI (m.b.v. SSH). Hoewel, in denk dat het ook kan via de CPE-interface die zich bevindt op:

http://<externe adres van je modem>:8085/CPE-ACCESS

Maar goed, ik spreek geen TR069 - dus hoe dat precies zit...
Geen idee waar je die info vandaan hebt. Helaas werkt het bij mij niet op die manier. Niet dat ik het echt nodig heb; ik krijg gewoon keurig te zien wie me belt, dus das geen probleem. Maar ik was wel benieuwd. Het enige wat ik te zien krijg op de bovenstaande locatie is een wit scherm met een browser die meldt dat ie klaar is. En de SSH-toegang krijg ik ook niet aan de praat... Als ik met Putty probeer te connecten op 192.168.2.1 poort 22 met het SSH protocol krijg ik "Network Connection Refused".
Ik zei al dat ik niet per se iets hoef te veranderen, maar als ik toegang zou hebben gekregen had ik meteen ff de statusindicatie van de VIOP-poorten aangezet, zodat je op je modem kunt zien welke poorten voor gebruik geconfigureerd zijn. In de handleiding staat dat dit zichtbaar zou moeten zijn, en in het log ben ik ooit iets tegengekomen dat erop wees dat die statusindicatie is uitgeschakeld.
Ik vermoed dat die instelling ongeveer op dezelfde plek zit als de Nummerweergave instelling.
Overigens denk ik dat die waarden waar jij het over had staan voor:
0: None
1: FSK
2: DTMF

Maareh... Ik heb dus geen idee over hoe ik bij de SSH-CLI kan komen. Iemand meer ideeën? Heb alleen niet zo veel zin om het modem in z'n crash-mode te duwen dus als het niet kan terwijl je online blijft denk ik nog wel ff 4 keer na voordat ik echt in de SSH-CLI ga lopen kloten.
Overigens gebruik ik firmware versie:
code:
1
2
Firmware version: 2.1.34.7.0  
Bootcode version: Primary: 2.1.0.0.12     Secondary: 2.1.0.0.14

Ik zou trouwens graag willen weten of iemand al succes heeft met het achterhalen van het wachtwoord voor de SIP-instellingen. Ik vond een md5 decryption tool op deze site. Misschien dat iemand daar iets aan heeft... Als ik met Revelation probeer om het password te achterhalen krijg ik zoiets als: "PasswordPasswordPasswordPasswordPasswordPa" (vermoedelijk voor eklk bolletje dat er staat een keer het woord Password ofzow....). Daar heb je dus niks aan.
Nu heb ik het password niet zozeer voor mezelf nodig maar eerder voor iemand anders die nu al 3 weken op z'n voip-instellingen loopt te wachten. Ik weet alle instellingen behalve dat vermaledijde wachtwoord... Als iemand dus een MD5-hash uit een Copperjet krijgt en die ff door de decryption tool haalt, heeft diegene wellicht toch het wachtwoord nog...
Ik zou niet weten waar ik nog moet zoeken voor het wachtwoord... In ieder geval heeft Siemens zijn haardware goed beveiligd.

csteelooper wijzigde dit bericht 19-08-2007 10:13 (17%)

SSH: vreemd genoeg staat dit op sommige modems wel aan, maar andere niet. Op de eerste die ik kreeg stond het uit, op deze nieuwe staat het (gelukkig!) aan.

CallerIdProtocol: zou inderdaad kunnen kloppen dat '2' DTMF is, want toen ik nog via KPN belde, werkte nummerherkenning met dezelfde telefoon prima. Wel apart dat de SX762 standaard op FSK zou staan, aangezien in Nederland, dankzij KPN, DTMF 'normaler' is. In meen overigens dat deze parameter de waarden 1 t/m 4 (of 5? weet niet goed meer) mag hebben. Dus dan rest nog de vraag: waar staan 3 en 4 voor?

CPE-interface: dat je een wit scherm krijgt klopt, je moet nl. een TR69 commando sturen. Da's een op SOAP gebaseerd protocol en, voor wie SOAP niet kent, SOAP is weer gebaseerd op HTTP. Dus je kunt hier door je zelf geconstrueerde pakketjes op af schieten. Ik wil hier later nog wat meer induiken, want als je inderdaad de instellingen van de modem kunt opvragen (en wijzigen!?) lijkt me dat een behoorlijk beveiligingsrisico. Informatie over TR69 vind je bijvoorbeeld hier:

http://www.dslforum.org/t...R-069%20Amendment%201.pdf

De parameters die in dit document worden beschreven komen overeen met wat ik via de CLI interface zie.

VOIP-wachtwoord: het is me gelukt dit, in ieder geval voor een deel, te achterhalen. Vanaf de CLI kun je nl. de huidige configuratie unencrypteduploaden (naar een webserver - moet wel PUT ondersteunen). Standaard wordt de configuratie nl. gecrypt (hoe en met welk wachtwoord: geen idee). En ja...in de configuratie staat bij de VOIP-instellingen de gebruikersnaam en het wachtwoord voor Ritstele. Echter, als ik dat wachtwoord invul, zowel in een ander modem als in de SX762, wordt dit niet door Rits geaccepteerd. Ik vermoed daarom dat het niet het volledige wachtwoord is.
En nee, ik ga dit wachtwoord niet vertellen omdat ik vermoed dat het gebruiker gebonden is.

Binnenkort zal ik meer informatie posten over hoe dat werkt met het uploaden van je configuratie via de CLI.

Of het wachtwoord via de CPE-interface kan worden opgevraagd is nog maar de vraag. In een van de documenten over TR69 kwam ik tegen dat het opvragen van ConnectionRequestPassword altijd NULL oplevert en het kan natuurlijk best zijn dat dit voor alle password-parameters geldt.

Reg. datum: 20 juni 2006

Ik had paar vragen over de isp abel

1 krijg je een 1 jarige contract?
2 als ik 20 mbit neem haal ik dat?want gaat het over bbned of kpn?
3 restart de modem ook steeds bij coperjet of alleen bij siemens?

quote:
weebeast schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:21:
Ik had paar vragen over de isp abel

1 krijg je een 1 jarige contract?
2 als ik 20 mbit neem haal ik dat?want gaat het over bbned of kpn?
3 restart de modem ook steeds bij coperjet of alleen bij siemens?
  1. Ja, je krijgt een 1-jarig contract; na de minimumduur kun je per maand opzeggen.
  2. Abel werkt met BBNed-diensten; of je 20Mbit zult halen hangt af van of jouw centrale voor BBNed al is geoptimaliseerd voor 20Mbit -- Ook de afstand van je woning tot de wijkcentrale is belangrijk. Als Abel aangeeft dat je de 20Mbit kunt nemen, is er in ieder geval BBned ADSL2+ beschikbaar.
  3. Van de mensen die ik ken met het CopperJet modem heeft niemand last van resetproblemen. Overigens is mijn Siemens wat dat betreft ook een stuk rustiger sinds de nieuwe firmware (2.1.34.7.0). Ik heb sindsdien nog geen enkele reset gehad, en ben al 12 dagen online. Zelfs dingen waarbij een reset eerst onvermijdelijk was, gaan nu zonder problemen.

quote:
csteelooper schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 08:16:
[...]
  1. Ja, je krijgt een 1-jarig contract; na de minimumduur kun je per maand opzeggen.
  2. Abel werkt met BBNed-diensten; of je 20Mbit zult halen hangt af van of jouw centrale voor BBNed al is geoptimaliseerd voor 20Mbit -- Ook de afstand van je woning tot de wijkcentrale is belangrijk. Als Abel aangeeft dat je de 20Mbit kunt nemen, is er in ieder geval BBned ADSL2+ beschikbaar.
  3. Van de mensen die ik ken met het CopperJet modem heeft niemand last van resetproblemen. Overigens is mijn Siemens wat dat betreft ook een stuk rustiger sinds de nieuwe firmware (2.1.34.7.0). Ik heb sindsdien nog geen enkele reset gehad, en ben al 12 dagen online. Zelfs dingen waarbij een reset eerst onvermijdelijk was, gaan nu zonder problemen.
oke bedankt maar volgens bbned is er geen adsl 2+ verkrijgbaar terwijl ik wel 20mbit kan bestellen?

quote:
weebeast schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 15:50:
[...]

oke bedankt maar volgens bbned is er geen adsl 2+ verkrijgbaar terwijl ik wel 20mbit kan bestellen?
Dat kan twee belangrijke oorzaken hebben:
  1. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat men met BabyXL verbonden is ipv. met BBNed
  2. Abel gerbuikt BBeyond als wholesale partner; soms levert BBeyond nét andere services dan BBNed. Ok, dit lijkt vreemd want BBeyond is een partner van BBNed, maar er zijn regio's in Nederland waar BBeyond als ënige bepaalde services kan danwel mag leveren. In dat geval is Abel de lachende derde, want Abel werkt met BBeyond. Vraag me niet waarom dit zo is, want ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik weet wel dat ik dit met mijn werk eens bij de hand heb gehad; BBNed zelf kon een dienst niet leveren, maar BBeyond wel...
Als je het niet vertrouwt zou ik er niet voor gaan. Abel heeft duidelijk in de voorwaarden staan dat, wanneer 20Mbit niet geleverd kan worden, je voor dezelfde prijs 16 danwel 12 mbit kunt krijgen.
Als je nu al bij een BBNed provider zit, kun je misschien via je modem er achter komen of je wél ADSL2+ hebt: de meeste modems geven een Line Mode indicatie weer. Als daar G.DMT of een soortgelijke aanduiding staat, heb je GÉËN ADSL2+. Staat daar ADSL2+ dan weet je zelf hoe laat het is.
Tenslotte wil ik ook nog even opmerken dat de site van BBNed niet altijd volledig actueel is. Lastig, want als particulier is het retemoeilijk om persoonlijk contact te krijgen met BBNed.

quote:
csteelooper schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 17:39:
[...]

Dat kan twee belangrijke oorzaken hebben:
  1. Ik heb van meerdere mensen gehoord dat men met BabyXL verbonden is ipv. met BBNed
  2. Abel gerbuikt BBeyond als wholesale partner; soms levert BBeyond nét andere services dan BBNed. Ok, dit lijkt vreemd want BBeyond is een partner van BBNed, maar er zijn regio's in Nederland waar BBeyond als ënige bepaalde services kan danwel mag leveren. In dat geval is Abel de lachende derde, want Abel werkt met BBeyond. Vraag me niet waarom dit zo is, want ik zou het je niet kunnen vertellen. Ik weet wel dat ik dit met mijn werk eens bij de hand heb gehad; BBNed zelf kon een dienst niet leveren, maar BBeyond wel...
Als je het niet vertrouwt zou ik er niet voor gaan. Abel heeft duidelijk in de voorwaarden staan dat, wanneer 20Mbit niet geleverd kan worden, je voor dezelfde prijs 16 danwel 12 mbit kunt krijgen.
Als je nu al bij een BBNed provider zit, kun je misschien via je modem er achter komen of je wél ADSL2+ hebt: de meeste modems geven een Line Mode indicatie weer. Als daar G.DMT of een soortgelijke aanduiding staat, heb je GÉËN ADSL2+. Staat daar ADSL2+ dan weet je zelf hoe laat het is.
Tenslotte wil ik ook nog even opmerken dat de site van BBNed niet altijd volledig actueel is. Lastig, want als particulier is het retemoeilijk om persoonlijk contact te krijgen met BBNed.
bedankt voor de informatie ik zit nu bij tiscali dus niet bij een bbned provider maar volgens kpn heb ik een adsl 2+ lijn.Of ik neem 8mbit abel,alice of wanadoo

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
weebeast schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 18:19:
[...]

bedankt voor de informatie ik zit nu bij tiscali dus niet bij een bbned provider maar volgens kpn heb ik een adsl 2+ lijn.Of ik neem 8mbit abel,alice of wanadoo
Bij Tiscali zijn alle locaties waar ze aanbieden ook geschikt gemaakt voor ADSL2+. Echter kan op dezelfde centrale het wel zo zijn dat een ander ADSL netwerk daar geen ADSL2+ apparatuur heeft staan.

Als je overstapt van netwerk aanbieder ook (niet alleen van ISP) wordt je telefoonlijn op de centrale ook fysiek echt omgeprikt. Dus als je nu een ADSL2+ verbinding hebt zegt dat niets over de situatie na een overstap.

Tenzij Abel je ook aansluit via het Tiscali (BaByXL) netwerk, dan blijft je aansluiting in takt en wordt er fysiek niets veranderd. Alleen je verkeer naar internet wordt in plaats van door Tiscali zelf naar Abel's netwerk doorgestuurd door Tiscali.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
bjck schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:05:
[...]

Bij Tiscali zijn alle locaties waar ze aanbieden ook geschikt gemaakt voor ADSL2+. Echter kan op dezelfde centrale het wel zo zijn dat een ander ADSL netwerk daar geen ADSL2+ apparatuur heeft staan.

Als je overstapt van netwerk aanbieder ook (niet alleen van ISP) wordt je telefoonlijn op de centrale ook fysiek echt omgeprikt. Dus als je nu een ADSL2+ verbinding hebt zegt dat niets over de situatie na een overstap.

Tenzij Abel je ook aansluit via het Tiscali (BaByXL) netwerk, dan blijft je aansluiting in takt en wordt er fysiek niets veranderd. Alleen je verkeer naar internet wordt in plaats van door Tiscali zelf naar Abel's netwerk doorgestuurd door Tiscali.
oke bedankt ik zal ze zo emailen hoe het zit met de aansluiten

quote:
bjck schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 20:05:
Echter kan op dezelfde centrale het wel zo zijn dat een ander ADSL netwerk daar geen ADSL2+ apparatuur heeft staan.

[...]
Dat is bij mij dus het geval. Ik heb via het KPN-netwerk wel ADSL2+ beschikbaar, maar NIET via het BBNed-netwerk. Heel jammer, anders had ik nu 20Mbit gehad... Weet iemand of BBNed nog plannen heeft om de ADSL2+-dekking uit te breiden?

Reg. datum: 22 augustus 2007

wachtwoord wat ik achterhaald heb met Revelation is: PaSsWoRdAlReAdYsEt

verder niet getest maar lijkt me wel juist voor abel voip

ik heb ook de parameter aangepast voor nummerweergave met putty met resultaat dat nu ook mijn FSK toestel de nummers weergeeft. ik heb ook = 2 gebruikt en al ik nu in de config kijk staat ie op = 1 (2)
0 = invalid parameter

username om via putty in te loggen is administrator

Hoi ik heb sinds kort een siemens sx762 (anexB) ISDN via abeltelecom.

leuk apperaat maar 1 a 2 maal per dag gaat spontaan het voip lapje uit en daarna kan niet meer gebeld worden. het modem uit en aan doet de truuk maar dat wordt vervelend.

ik heb een aantal voip en annaloge telefoons aangesloten en maak gebruik van meerdere voip accounts naast abel , voipbuster en voipcheap.

heb logging enabled naar een syslog server en kom tot de conclusie als het probleem voordat worden de volgende meldingen in de log gegenereerd.

2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11009]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPRegistration sendRegisterEvent.
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11010]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 sendmessagecallback for transaction: 1164
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11011]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPUDPTransport(ref 6): 'sendMessage' called
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11012]<00000000>[0]<EVENT>cma: 016-00-00 resolveHostName - no free entry in dnsHostList
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11013]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-15 SIPUDPTransport(ref 1): returned empty IpAddress for host sip.voipbuster.com, cleaning up message queus for this host!
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11014]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-15 SIPUDPTransport(ref 2): returned empty IpAddress for host sip.voipbuster.com, cleaning up message queus for this host!
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11015]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-15 SIPUDPTransport(ref 3): returned empty IpAddress for host sip.voipbuster.com, cleaning up message queus for this host!
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11016]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-15 SIPUDPTransport(ref 4): returned empty IpAddress for host sip.voipbuster.com, cleaning up message queus for this host!
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11017]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-15 SIPUDPTransport(ref 5): returned empty IpAddress for host sip.voipbuster.com, cleaning up message queus for this host!
2007-08-14 19:36:47 Local0.Error 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11018]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-15 SIPUDPTransport(ref 6): returned empty IpAddress for host sip.voipbuster.com, cleaning up message queus for this host!
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11019]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPUDPTransport(ref 6): returning result = -1.
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11020]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPStack: 'transportErrorCallback' called
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11021]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 kill transaction id: 1164 type :2
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11022]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPStack::osipkillTransaction called for transaction:1164
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11023]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 register request: kill transaction.
2007-08-14 19:36:47 Local0.Emerg 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11024]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 Registration Failure for NetworkProfile with index 6, interface address 89.220.205.233 on registrar sip.voipbuster.com
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11025]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPUser registerResult with result 10
2007-08-14 19:36:47 Local0.Critical 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11026]<00000000>[0]<EVENT>cma: 021-00-00 CMA: EV_SIP_USER_STATUS_IND for Voip-Account: 2 [1-6], Enabled = 0, Registration reason = no_server_response
2007-08-14 19:36:47 Local0.Debug 192.168.2.1 Aug 14 19:37:53 sx76x 00:01:E3:89:2A:E8:[Siemens - 11027]<00000000>[0]<EVENT>cma: 013-00-00 SIPRegistration sendRegisterEvent.

deze meldingen komen voor alle acounts voor en herhalen zich totdat het modem uit en weer aangezet word.

heeft iemand enig idee, heb het probleem bij abel en siemens neergelegd maar nog geen reactie

de nieuwste firmware is geinstalleerd

Firmwareversie: 2.1.34.7.0
Versie opstartcode: Primair: 2.1.0.0.13 Secundair: 2.1.0.0.14
Configuratiebestand versie: NDL-Retail-034_5
Versie ADSL-stuurprogramma: 1.4.1.14.0.2
Versie draadloos stuurprogramma: 5.0.2.46
Versie gebruikersinterface: 11/09/2005
Hardwareversie: Q709-R121

alvast bedankt..........................................

Reg. datum: 18 oktober 2001

Na het constant rebooten van de SX762, nog andere Interresante fenomenen met de SX762 (2.1.34.7.0 firmware). Als de Wifi aan staat, dan haal ik 25% minder download snelheid naar het internet. De connectie via poort tcp-119 die je voor newsservers gebruikt werkt niet meer. Oplossing: ben nu terug naar mijn oude Cisco modem en geen enkel probleem meer. Nu kijken voor een wel werkende VOIP ADSL Wifi oplossing!

Life is to short too explore the whole world!

Kidult

Ik heb dus de 761 (had toch nog een Linksys wifi accesspoint) maar ik heb dus in de lange lijst foutmeldingen die toch nog steeds in het log voorkomt constant dingen staan die met Wifi te maken hebben.. maar die zit er helemaal niet in. Misschien toch Siemens maar eens bellen, want ik krijg er een beetje de pip van.

Hij reset niet vaak meer met de nieuwste firmware, maar toch nog eens in de zoveel tijd (en dan het liefst als je je oma aan de telefoon hebt, die niks snapt van 'gratis' bellen via internet en zo en die dan maar vind dat al die nieuwe dingen...)

Retteketet X Y Z

Ik ben de GoT P*I*M*P
Reg. datum: 17 augustus 2004

Ik ben van plan om voor ons studentenhuis Max 20 Mb/s te nemen á ¤14,95 p/m voor de eerste 12 en daarna ¤22,95 p/m.

Nu hebben wij géén KPN aansluiting. Blijft de prijs zo?
En hoe zijn mensen te spreken over de levering van ABEL, en dus niet alleen de modems zoals hier wordt gedaan. Hoe snel wordt er bijv. geleverd? En hoe is dit in tegenstelling tot andere providers.

AMD64 3500+ || 6600GT AGP || 2x512MB || 17" TFT 12ms || 2x MAXTOR 200GB || COWON iAUDIO X5 > Sennheiser CX300

Reg. datum: 19 maart 2003

quote:
Ewald ! schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 12:32:
Ik ben van plan om voor ons studentenhuis Max 20 Mb/s te nemen á ¤14,95 p/m voor de eerste 12 en daarna ¤22,95 p/m.

Nu hebben wij géén KPN aansluiting. Blijft de prijs zo?
En hoe zijn mensen te spreken over de levering van ABEL, en dus niet alleen de modems zoals hier wordt gedaan. Hoe snel wordt er bijv. geleverd? En hoe is dit in tegenstelling tot andere providers.
Nee, per maand moet je nog 9,50 killed voice toeslag betalen. Had je in de voorwaarden kunnen vinden.

Ik ben de GoT P*I*M*P
Reg. datum: 17 augustus 2004

quote:
whizchris schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 13:32:
[...]

Nee, per maand moet je nog 9,50 killed voice toeslag betalen. Had je in de voorwaarden kunnen vinden.
waaar heb je dat vandaan? ik kom alleen:
quote:
(éénmalige activeringskosten KPN lijn ¤ 53,55)
tegen..

En nog een vraagje tijdens het bestellen: in ons (studenten)huis hebben we dus geen vaste lijn. Dan heb ik toch ook geen splitter nodig? :)

Ewald ! wijzigde dit bericht 25-08-2007 14:25 (17%)

AMD64 3500+ || 6600GT AGP || 2x512MB || 17" TFT 12ms || 2x MAXTOR 200GB || COWON iAUDIO X5 > Sennheiser CX300

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Weet niet of iemand dit ook eens gehad heeft?

Telefoon gaat af, je neemt op, en dan wordt de verbinding verbroken.
Op het scherm van mn phone zie ik allen twee nullen staat "0 0 "

Vraag het maar hier, misschien ligt dit ook weer aan de modem.

Verder eigenlijk geen probleem meer met uitvallen van de modem sinds ik de firmware geupgrade heb.
Wel vind ik het bereik van Wifi erg slecht.
Hiervoor had ik een Buffalo Wifi router en hiermee kon ik makkelijk in de tuin internetten.
Sinds we de Siemens hebben heb ik al in de keuken volgens Windows MATIG ontvangst, en dat merk je ook.
Ophalen van meerdere paginas te gelijk vergt erg veel tijd :(

Jammer genoeg is mn Buffalo router overleden anders had ik die ff aangesloten.

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x EVGA 9600GT 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Pagina: 1 2 3 4 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: