Samsung HDTV met beeldbuis voor € 900,-

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 12.536 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30386

Topicstarter
Samsung komt met een HDTV slimfit televisie met gewone beeldbuis, het gaat om de samsung WS-32Z409 en hij kost € 900,- en is voorzien van HDMI.

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalfernsehen.de/news/img/593180_77708a5854.gif

BRON DUITS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Wow :9~ Best of both worlds lijkt mij :) Op de platheid van lcd/plasma na dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46188

Helaas alleen 720p/1080i, niet voor mij bestemd ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 46188 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 21:50:
Helaas alleen 720p/1080i, niet voor mij bestemd ;) .
Welke apparatuur levert "jouw" tv 1080P???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 13:34

Shuriken

Life is all about priorities

In het officiele persbericht staat dat ie zowel 720p als 1080i ondersteund.

81cm en 100 Hz voor een adviesprijs van 899 euro.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Beter.. hopen dat ze hem ook in Nederland gaan leveren. In Amerika zijn CRT HDTV's best normaal, hier zie je ze helaas nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:27

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja? En wat is de native resolutie van dat ding?

Leuk dat hij 720p/1080i signalen accepteert en weergeeft, echter heb je daar ook geen kont aan als hij dat gaat downscalen naar de standaard resolutie van Pal. (Wat ik verwacht wat hij gaat doen.)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:28
misschien wordt het pal signaal wel geupscaled, en op een crt is een andere resolutie toch al minder een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Tja, maar het nut van HD ontgaat me dan ook een beetje, als je niet de pixels hebt om het weer te geven. Enige voordeel is dan dat je weet dat je TV HD content "kan weergeven" zonder dat je er dan de HD voordelen bij hebt.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brehloi
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-04 22:18
In het bericht hebben ze het over de bericht WS-32Z409. Op de nederlandse site komt alleen de WS-32Z306V voor. Ook hdtv ready, maar er wordt geen resolutie vermeld. De afmetingen zijn wel mooi: 934 x 568 x 399 mm. (gewicht is 54 kg ;) )

Mmm... echter geen hdmi/dvi ingang :? Ook niet volgens andere sites. En toch hdtv ready... dat kan niet...

[ Voor 16% gewijzigd door brehloi op 14-03-2006 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:01
brehloi schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 01:42:
Mmm... echter geen hdmi/dvi ingang :? Ook niet volgens andere sites. En toch hdtv ready... dat kan niet...
wat te denken van component? lijkt mij wel redelijk oke voor een analoge TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19-05 13:34

Shuriken

Life is all about priorities

GaMeOvEr schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 01:03:
Ja? En wat is de native resolutie van dat ding?

Leuk dat hij 720p/1080i signalen accepteert en weergeeft, echter heb je daar ook geen kont aan als hij dat gaat downscalen naar de standaard resolutie van Pal. (Wat ik verwacht wat hij gaat doen.)
Dit is een aanname en staat verder nergens vermeld. Als je kijkt op de internationale site van samsung hebben ze meer HDTV crt. Daar staan toch echt resoluties 480p/720p/1080i vermeld.

In het verleden heeft Sony ook al tv's gemaakt die een hogere resolutie aankonden dan standaard pal.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

De vorige generatie slimfit-tv's had toch veel problemen met de geometrie, ben benieuwd of ze dat inmiddels al verbeterd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

http://www.samsung.com/Products/TV/slimfithdtv/index.asp

Als je de demo afspeelt staat er "HDTV resolution"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
brehloi schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 01:42:
In het bericht hebben ze het over de bericht WS-32Z409. Op de nederlandse site komt alleen de WS-32Z306V voor. Ook hdtv ready, maar er wordt geen resolutie vermeld. De afmetingen zijn wel mooi: 934 x 568 x 399 mm. (gewicht is 54 kg ;) )

Ik heb in mijn post toch staan dat er een HDMI aansluiting op zit!
auch mit einer digitalen HDMI-Schnittstelle ausgestattet und trägt das "HD ready"-Logo.
Maar het model is hier nog niet "bekend'

BRON

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 30386 op 14-03-2006 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

M'n ouders hebben nu al een jaar of twee een JVC Breedbeeld die 625p aan kan via een component aansluiting (heeft ook meer beeldlijnen dan een standaard PAL tv volgens de handleiding). Dus dat deze tv 720p/1080i aan kan lijkt mij dus niet onwaarschijnlijk (hij zal dus nog meer beeldlijnen hebben).

[ Voor 9% gewijzigd door Dukey op 14-03-2006 10:12 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03-2024
Volgens mij zine sommigen van jullie over het hoofd dat een crt geen beeldlijnen heeft, maar beeldlijnen kan weergeven. Bij tv maak je het nauwelijks mee dat er wordt geschakeld, maar bij computers zijn we dit al lang gewend. "native resolutie" is ook een term die puur van toepassing is op lcd/tft/plasma (en straks ook SED).

Bij CRT praat je eerder over een maximale resolutie, en vaak ook over een optimale resolutie(waarbij de refresh-rate wat hoger kan liggen dan bij de maximale resolutie).

Dus het je hebt wel degelijk voordeel bij een HD CRT boven een normale CRT. Je kunt het verschil heel duidelijk weergeven als je thuis een crt op je computer aansluit. speel maar eens een 720p hd-wmv af op 720*576 (dus met downscaling) en daarna op 1280*1024. Dan zie je heel duidelijk verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:18

voodooless

Sound is no voodoo!

De grote vraag is natuurlijk: wat is de native resolutie van het scherm? dat het 720p en 1080i kan verwerken is mooi, maar wat blijft ervan over op het scherm?

Dennog: voor 900 eur lijkt het me een mooi toestel.

[ Voor 15% gewijzigd door voodooless op 14-03-2006 11:06 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Dit kan wel eens een leuk tv'tje worden; geen zichtbare pixels, geen brakke zwartwaarden hopelijk. Iets minder plat wellicht maar die hype nu dat mensen koste wat kost een platte tv willen ten koste van de beeldkwaliteit slaat natuurlijk nergens op.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

Hmmm, best interessant deze optie. Zo te zien is hij ook niet zo belachelijk diep als andere/oudere Breedbeeld TV's met buis. Zou wat dat betreft een mooie optie zijn :)

* Anoniem: 100386 volgen doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
ik denk als ze mededelen dat het scherm 720p en 1080i kan weergeven, dat dat betekent dat hij beide resoluties kan weergeven. Anders heeft de introducite van zo'n scherm weinig nieuwswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

pianoman schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:57:
ik denk als ze mededelen dat het scherm 720p en 1080i kan weergeven, dat dat betekent dat hij beide resoluties kan weergeven. Anders heeft de introducite van zo'n scherm weinig nieuwswaarde.
Weergeven zegt helemaal niks. Een plasma van 1024x786 kan ook 1080i weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

FaceDown schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:55:
Dit kan wel eens een leuk tv'tje worden; geen zichtbare pixels, geen brakke zwartwaarden hopelijk. Iets minder plat wellicht maar die hype nu dat mensen koste wat kost een platte tv willen ten koste van de beeldkwaliteit slaat natuurlijk nergens op.
Maar aan de andere kant; defineer beeldkwaliteit ;)

Beeldkwaliteit houd vanalles in, scherpte, kleuren, contrast, zwartwaarden, vervorming...

Wat betreft scherpte en vervorming doet lcd het toch wel wat beter, maar wat betreft kleuren en contrast niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
deepspace schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:07:
[...]

Weergeven zegt helemaal niks. Een plasma van 1024x786 kan ook 1080i weergeven.
Ok, ik bedoel dus weergeven zonder downscalen of andere trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wellicht is het een optie om er een mail aan te wagen (als we dag met z'n tienen doen, dan hebben we best redelijk kans om een eenduidend antwoord te kunnen krijgen ;) )

EDIT:
Trouwens, het staat er bij alle toestellen bij, onderaan de pagina (o.a. de TX-R3079WH dus)

• 3:2 Pull Down (Correction for film productions transferred to video).
• Maximum of 800 lines horizontal resolution
• Color temperature controls.
• BBE high definition sound processing

Geen full HD dus :'(

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 14-03-2006 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
hmmm... dus wel in ieder geval 720p volledig.

en heb je voor 1080i nou eigenlijk 1080 lijnen nodig of 540?

Volgens mij (correct me if I'm wrong) kan hij dan beide fields van 540 toch ook volledig weergeven? Volgens mij is dat nou juist het grote voordeel van een crt boven een lcd, je bent niet gebonden aan pixels (zowel grootte als positie)

Dat zou dan betekenen dat hij alleen 1080p niet aankan/zou moeten downscalen. Maar ik vraag me af of dat nou een formaat is wat we veel zullen tegenkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

pianoman schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:36:
1080, anders gaat je beeld trillen. Bij een interlaced beeld worden immers de even en onevenlijnen ombeurten weergegeven. Zou je die lijnen op dezelfde hoogte weergeven dan krijg je een verspringend effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Je kunt nu via aanbiedingen voor 999,- euro ook een 32" Philips LCD tv kopen met de resolutie 720p/ 1080i

dat lijkt me interessanter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Bigfoot schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:55:
Je kunt nu via aanbiedingen voor 999,- euro ook een 32" Philips LCD tv kopen met de resolutie 720p/ 1080i

dat lijkt me interessanter!
Die heeft geen HDMI!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pianoman schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:36:
hmmm... dus wel in ieder geval 720p volledig.

Volgens mij (correct me if I'm wrong) kan hij dan beide fields van 540 toch ook volledig weergeven? Volgens mij is dat nou juist het grote voordeel van een crt boven een lcd, je bent niet gebonden aan pixels (zowel grootte als positie)

Dat zou dan betekenen dat hij alleen 1080p niet aankan/zou moeten downscalen. Maar ik vraag me af of dat nou een formaat is wat we veel zullen tegenkomen.
Nope, het gaat over de horizontale resolutie die 800 is; bij 16:9 zou hij dus een resolutie hebben van 450. Totaal dus 800 * 450, en da's niet veel: Sterker nog, da's niet eens PAL conform qua vertikale resolutie.

Maar aangezien ze het over lines hebben, zou het mss wel eens een schrijffout kunnen zijn. Dus dat ze het eigenlijk over de vertikale resolutie hebben, want dan kom je meer in de buurt van de beweerde prestaties (wss. ongeveer 1366 x 768 native dan)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 14-03-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:42
M'n ouders hebben nu al een jaar of twee een JVC Breedbeeld die 625p aan kan via een component aansluiting (heeft ook meer beeldlijnen dan een standaard PAL tv volgens de handleiding). Dus dat deze tv 720p/1080i aan kan lijkt mij dus niet onwaarschijnlijk (hij zal dus nog meer beeldlijnen hebben).
Dat ding heb ik ook gehad, DIST noemen ze dat. Erg slechte TVs, ik heb er twee teruggestuurd voor ik mijn geld terug kreeg. Veel ellende met de geometrie en blooming bij donkere achtergronden.

DIST extrapoleert alleen de standaard PAL of NTSC resolutie naar 625 lijnen, onafhankelijk van hoe je de bron aansluit, het kan component zijn maar net zo goed kabel TV, composite, S-Video of RGB. Het resultaat is net zo matig als de eerste generatie PixelPlus van Philips. Het is dus NIET zo dat die TV een signaal van een hogere resolutie aan kan. Al die kunstmatige electronische resolutie boosts zorgen m.i. alleen maar voor meer ruis, vooral in slechte bronnen (alles behalve DVD).

Enige voordeel van die DIST toestellen was dat ze progressive scan over de component inputs deden. Dat zag er erg mooi uit, maar werd voor mij niet gecompenseerd door de problemen met het toestel.

[ Voor 4% gewijzigd door Dr. Strangelove op 14-03-2006 13:30 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
Oscar Mopperkont schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:52:
[...]

1080, anders gaat je beeld trillen. Bij een interlaced beeld worden immers de even en onevenlijnen ombeurten weergegeven. Zou je die lijnen op dezelfde hoogte weergeven dan krijg je een verspringend effect.
Maar wat bij een lcd niet mogelijk is kan wel met een crt, dus 540 even lijnen weergeven, en vervolgens de 540 oneven lijnen iets lager er over heen projecteren. Want bij crt zijn niet de pixels de beperkende factor, maar de maximale Hf en Vf. Want zo werkt de standaard pal tv toch ook met interlaced signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:04:
[...]

Nope, het gaat over de horizontale resolutie die 800 is; bij 16:9 zou hij dus een resolutie hebben van 450. Totaal dus 800 * 450, en da's niet veel: Sterker nog, da's niet eens PAL conform qua vertikale resolutie.

Maar aangezien ze het over lines hebben, zou het mss wel eens een schrijffout kunnen zijn. Dus dat ze het eigenlijk over de vertikale resolutie hebben, want dan kom je meer in de buurt van de beweerde prestaties (wss. ongeveer 1366 x 768 native dan)
:? Horizontaal is in de breedte, verticaal in de hoogte...

Die TV zal dus een resolutie van 1400 * 800 hebben. Best hoog dus!

Het is iig dik 3 keer zoveel pixels als standaard PAL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 14:11

Jag

deepspace schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 10:53:
De grote vraag is natuurlijk: wat is de native resolutie van het scherm? dat het 720p en 1080i kan verwerken is mooi, maar wat blijft ervan over op het scherm?

Dennog: voor 900 eur lijkt het me een mooi toestel.
Iedereen heeft het steeds over native resolutie, maar die heeft een CRT niet. De beperkende factor is de scan rate, dus idd een soort max resolutie zoal pianoman al zei.
Als dit ding idd 800 beeldlijnen kan weergeven, dan is dat op zich genoeg. Veel meer heeft toch niet zoveel zin op zo'n klein scherm. Ben best benieuwd hoe het eruit ziet. CRT haal wel nooit de scherpte van een LCD, maar de zwartwaarde is toch wel een groot voordeel.

Toch heeft het niet echt toekomst. Voor (HD) films wil je toch gewoon veel beeld oppervlakte en met CRT krijg je dan wel echt een onmogelijk groot apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
  • Laatst online: 12-02-2024
Ben ik het niet persé mee eens. Tenzij jij meer dan een metertje of 4 á 5 vanaf je muur zit heb je baat bij iets groters dan 82 cm.

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

pianoman schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 13:31:
Maar wat bij een lcd niet mogelijk is kan wel met een crt, dus 540 even lijnen weergeven, en vervolgens de 540 oneven lijnen iets lager er over heen projecteren. Want bij crt zijn niet de pixels de beperkende factor, maar de maximale Hf en Vf. Want zo werkt de standaard pal tv toch ook met interlaced signaal?
Daar heb je inderdaad gelijk in. Voor resolutie zal dan de scanrate de beperkende factor zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Via het bedrijf waar ik werk (geen Philips) is er een aanbieding voor de Philips 32PF5321 met HDMI aansluiting voor 999,- euro voor de 32". Lijkt me een goede deal. Voor dezelfde prijs zul je ze over een maand ook wel in alle winkels zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Bigfoot op 14-03-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170916

Hallo Tweakers,

Samsung heeft al sinds mei 2005 een CRT "HDTV" de WS-32Z306V.
Krijgt erg wisselende kritieken.
Ik probeer al een tijd deze tv ergens bij een electronicazaak te bekijken, maar niemand heeft hem staan. Ze gaan allemaal over op LCD/Plasma. Heeft iemand die ergens zien staan in het midden van het land?

Die is overigens rond de 600 euro.
Prima prijs voor een 32" die 40 cm diep is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook interesse in deze tv.
Dat een crt groot is maakt mij niet zoveel uit, maar crt geeft wel een mooi beeld.
En crt is goedkoop.
Ik ben inderdaad wel benieuwd of het geometrie probleem nu is opgelost.
Dus als iemand meer informatie heeft, post het hier.

[ Voor 6% gewijzigd door Dark Matter op 07-04-2006 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Foto's van cebit

Afbeeldingslocatie: http://www.aixess.de/cebit2006/samsung/09.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.aixess.de/cebit2006/samsung/10.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-05 09:10

FaceDown

Storende factor.

Jag schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:56:
[...]
CRT haal wel nooit de scherpte van een LCD, maar de zwartwaarde is toch wel een groot voordeel.
[..]
Deze haalt het dus misschien wel. 1080i schijnt niet eens beter te zijn dan 720p dus dan heb je aan 800 beeldlijnen altijd genoeg.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg mooie tv heb je het beeld bekeken?
Kromme lijnen gezien oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 23:55
Ik heb afgelopen weekend ook een beetje op internet zitten lezen over HD CRT's. Wat mij opvalt is dat er op de Amerikaanse markt als sinds 2001 HD CRT's beschikbaar zijn ( Toshiba 34HFX81 ). Ook als ik naar andere merken kijk zoals Panasonic, Philips, Sony, Samsung etc, zie ik dat zij allemaal HD CRT's aanbieden op de amerikaanse markt.

Ten eerste vraag ik mij af hoe duur het is om zo'n ding te importeren? Als dit al lukt dan heb je neem ik aan nog het probleem dat ze gemaakt zijn voor 110 Volt. Zou je de voeding dan uit de TV kunnen demonteren en daar voor in de plaats een voeding uit een europese tv terug te solderen? Mij lijkt namelijk dat intern de TV's zo'n beetje dezelfde voltages nodig zouden hebben (5V voor elektronica, plus een hoogspanning voor de beeldbuis). Een tweede probleem is dat ze niet beschikken over een PAL tuner, maar dit zou ik kunnen oplossen door een HTPC als tuner te laten dienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:51
Jag schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 16:56:
Iedereen heeft het steeds over native resolutie, maar die heeft een CRT niet. De beperkende factor is de scan rate, dus idd een soort max resolutie zoal pianoman al zei.
Als dit ding idd 800 beeldlijnen kan weergeven, dan is dat op zich genoeg. Veel meer heeft toch niet zoveel zin op zo'n klein scherm. Ben best benieuwd hoe het eruit ziet. CRT haal wel nooit de scherpte van een LCD, maar de zwartwaarde is toch wel een groot voordeel.
Sorry dat het misschien een beetje off-topic is, maar ik heb dit eens proberen opzoeken en er zijn bij crt 2 technieken die gebruikt worden om kleur te kunnen weergeven, Apperture Grills (zoals sony's trinitron) en Shadow Mask.
Beide technieken zorgen ervoor dat de elektronen van de verschillende kleuren op de juiste deeltjes fosfor terecht komen.
Volgens mij lijkt dit toch te betekenen dat het optimaal zou zijn om door het rooster op exact elke pixel (bij shadow mask) of tenminste exact op elke lijn (apperture grill) een elektronenstraal af te vuren.
Bij andere input-resoluties lijkt het me dan toch dat 1 pixel meerdere fosfordeeltjes zou kunnen bestralen, wat me toch ook suboptimaal zou lijken.
De enige reden die ik kan bedenken waarom crt dan toch beter overweg kan met verschillende resoluties is net omdat soms meerdere pixels bestraalt worden, op zo'n manier dat je een vrij goed resampling-algoritme nabootst.
Als iemand hier misschien nog wat meer duidelijkheid over kan brengen hoor ik het graag :)

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-05 11:01
Wat is dan de resolutie van dat ding? Ik zie wel leuk HD Ready staan, maar is de resolutie ook daadwerkelijk 1920x1080?

En: is dat ding binnenkort te koop bij de lokale electronicamarkt of Media Markt, BCC, wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 00:01
Ik hoop wel dat deze binnenkort ergens in de buurt te bekijken is. Ik ben nog steeds niet onder de indruk van de LCD beeldkwaliteit, dus misschien dat dit iets is om naar HD over te gaan.

Anders zal het wachten op SED televisies worden denk ik.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:23
masser120 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:03:
Wat is dan de resolutie van dat ding? Ik zie wel leuk HD Ready staan, maar is de resolutie ook daadwerkelijk 1920x1080?

En: is dat ding binnenkort te koop bij de lokale electronicamarkt of Media Markt, BCC, wat dan ook?
Het scheelt dat die info nog niet in het topic is genoemd? |:(

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

104831

Ben ik het niet persé mee eens. Tenzij jij meer dan een metertje of 4 á 5 vanaf je muur zit heb je baat bij iets groters dan 82 cm.
Daar ben ik het dus weer niet mee eens, bij conventionele TV is het inderdaad niet raadzaam (mooi) als je op 2 meter van je 82 cm scherm gaat zitten. dat ziet er niet uit.

Bij HDTV kan je zonder problemen op 2 meter van een 82 cm scherm gaan zitten.

Sterker nog op 4 á 5 meter zal je details missen.

Ik heb zelf een 1366x768 82cm LCD scherm en een meter of 2 is echt de mooiste afstand. Had wat dat betreft wel een groter scherm willen hebben. Alleen ziet conventionele TV er dan weer niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-04 11:23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Mja, daar heb je dus niks aan, dat is gewoon mooi gefotosoept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-03 18:59

Yuco

Womanizer!

Is dit de voorloper van deze tv?

Samsung WS-32Z308P SlimFit-TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee de WS-32Z308P was er eerder.
Volgens een persbericht uit Duitsland worden deze platte CRT's gebouwd in Berlijn.
Samsung of een toeleverancier (ben ik ff kwijt) dreigde de fabriek te sluiten. Maar in het reddingsplan is besloten dat Samsung zijn Slimfit buizen in de fabriek laat produceren. Dus er is markt voot volgens Samsung.

Kan alleen geen enkel zaak vinden die het apparaat heeft staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 21:10
Het voordeel van een LCD is idd de scherpte en het beeld bij daglicht.
Het voordeel van CRT is zwartweergave en resolutie (welke niet beperkt wordt door de buis.

Het nadeel van die CRT is dat de speakers aan de zijkant zitten. (Ik kan maar max 86 cm kwijt :( )

Overigens vond ik dat je bij de vorige slimfit wel erg duidelijk het raster kon zien, waardoor als je iets dichterbij kwam je tegen soort van "pixels" aan zat te kijken. En idd de geometrie was dramatisch slecht.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

basset schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:54: en resolutie (welke niet beperkt wordt door de buis.
Tuurlijk is die net zo beperkt als bij LCD. Beiden hebben gewoon pixels. Er is altijd een beperking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Overigens vond ik dat je bij de vorige slimfit wel erg duidelijk het raster kon zien, waardoor als je iets dichterbij kwam je tegen soort van "pixels" aan zat te kijken. En idd de geometrie was dramatisch slecht.[/quote]

Waar heb je die Slimfits gezien?
Ben al een tijd op zoek, maar nergens te vinden.

BTW in Duitsland verkopen ze Slimfits met de speakers aan de onderkant.
http://av.samsung.de/arti...68-455A-A09D-B9A8EC2BDD00

79,6 cm breed

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 170916 op 16-03-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-03 18:59

Yuco

Womanizer!

Zijn er ook zijaanzicht foto's van dit beestje te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yuco schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:29:
Zijn er ook zijaanzicht foto's van dit beestje te vinden?
Nog niet van de nieuwe, maar wel van de oude 308
Afbeeldingslocatie: http://www.dilouprix.com/img/prd/l13867.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 170916 op 16-03-2006 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156478

Ik vroeg me af of deze ook HD kon weergeven. Het staat er iig niet bij, maar wel op de site van Samsung. Is dit de tv waar jullie het over hebben?

http://www.hermeselectron...58_samsung_ws32z306v.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 170916 schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:12:
Overigens vond ik dat je bij de vorige slimfit wel erg duidelijk het raster kon zien, waardoor als je iets dichterbij kwam je tegen soort van "pixels" aan zat te kijken. En idd de geometrie was dramatisch slecht.[/quote]

Waar heb je die Slimfits gezien?
Ben al een tijd op zoek, maar nergens te vinden.
Die slimfit van samsung heeft bij ons gewoon in de winkel gestaan, maar de panasonic 32" die er naast stond speelde 'm compleet weg qua beeld, kleur en geometrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 14:42
Geometrie hoeft geen probleem te zijn zolang het probleem symmetrisch is; dan kan je het service menu induiken en het aanpassen. Helaas zijn de problemen vaak non-symmetrisch (b.v. onderkant loopt waterpas, maar bovenkant niet of vice versa) en dan kan je niks.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tekielja schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 11:03:
[...]

Die slimfit van samsung heeft bij ons gewoon in de winkel gestaan, maar de panasonic 32" die er naast stond speelde 'm compleet weg qua beeld, kleur en geometrie.
Ja maar die is weer 57 cm diep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 23:55
basset schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:54:
Het voordeel van een LCD is idd de scherpte en het beeld bij daglicht.slecht.
ZOLANG er geen beweging is, dan heeft een LCD last van motion blur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

basset schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 08:54:
Het voordeel van een LCD is idd de scherpte en het beeld bij daglicht.
Beeld bij daglicht is juist goed bij een LCD. Ik denk dat je in de war bent met plasma. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 19-03-2006 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-R
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-05 18:19
Anoniem: 170916 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 18:29:
[...]

Erg mooie tv heb je het beeld bekeken?
Kromme lijnen gezien oid?
Heb hem zien staan op cebit, wat mij vooral opviel is dat de lijnen in de hoeken verder uit elkaar liggen/breder zijn als in het midden, krom dus. Als je op 2 meter afstand zit denk ik niet dat dit nog ech t opvalt, maar krom zijn ze zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Unicron schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 18:34:
[...]

ZOLANG er geen beweging is, dan heeft een LCD last van motion blur.
:?

Als er geen beweging is, dan heeft hij last van bewegings-onschepte ?

:P

Ik denk dat jij probeert te zeggen dat een LCD bij snelle bewegingen juist wèl last heeft van bewegings-onscherpte (motion blur) ? In vele gevallen zal dat door de refreshrate komen, welke in nieuwere LCD-TV's een stuk is verbeterd dmv dingen als "overdrive" etc.

Ik denk niet dat je bij een moderne LCD-TV daar nog veel van ziet, of zelfs nog maat iets avn ziet, als je op een normale kijkafstand zit :)

Waar ik bij een LCD-TV meer op zal letten is de uniformiteit van de backlight (is het scherm overal even licht), de zwart-waarde en de kleurgetrouwheid . . . zeg maar dat soort dingen. Naast natuurlijk de dingen als de resolutie (liefst 1920*1080) en de ingangen (tenminste 1 HDMI 1.1 of hoger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Laatst online: 14-05 21:10
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 19:21:
[...]

Beeld bij daglicht is juist goed bij een LCD. Ik denk dat je in de war bent met plasma.
:? Dat zeg ik toch????
Of ben ik nou in de war. Boven jouw bericht wordt ik gequote en staat er .slecht achter..... :?

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
@PacPanic: wat voor Panasonic? :) Ik zoek een CRT die goed HDTV weer kan geven maar dat volgens mij alleen deze Samsung (en zijn voorganger)?

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

basset schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:13:
:? Dat zeg ik toch????
Of ben ik nou in de war. Boven jouw bericht wordt ik gequote en staat er .slecht achter..... :?
|:( 8)7

Je hebt helemaal gelijk, weet niet waar ik met mijn hoofd zat (of eigenlijk wel, maar dat doet er niet zo toe ;) ). Ik heb het inmiddels doorgestreept, mijn excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 170916 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 19:08:
Hallo Tweakers,

Samsung heeft al sinds mei 2005 een CRT "HDTV" de WS-32Z306V.
Krijgt erg wisselende kritieken.
Ik probeer al een tijd deze tv ergens bij een electronicazaak te bekijken, maar niemand heeft hem staan. Ze gaan allemaal over op LCD/Plasma. Heeft iemand die ergens zien staan in het midden van het land?

Die is overigens rond de 600 euro.
Prima prijs voor een 32" die 40 cm diep is
OMG :/ Als ik dit eerder had geweten, dacht dat die dingen godschruwelijk duur waren :D Nou moet ik me 27" lcd maar weer gaan verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zucht388
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05-2024

Zucht388

Dreadhead

Adion schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:35:
[...]

Sorry dat het misschien een beetje off-topic is, maar ik heb dit eens proberen opzoeken en er zijn bij crt 2 technieken die gebruikt worden om kleur te kunnen weergeven, Apperture Grills (zoals sony's trinitron) en Shadow Mask.
Beide technieken zorgen ervoor dat de elektronen van de verschillende kleuren op de juiste deeltjes fosfor terecht komen.
Volgens mij lijkt dit toch te betekenen dat het optimaal zou zijn om door het rooster op exact elke pixel (bij shadow mask) of tenminste exact op elke lijn (apperture grill) een elektronenstraal af te vuren.
Bij andere input-resoluties lijkt het me dan toch dat 1 pixel meerdere fosfordeeltjes zou kunnen bestralen, wat me toch ook suboptimaal zou lijken.
De enige reden die ik kan bedenken waarom crt dan toch beter overweg kan met verschillende resoluties is net omdat soms meerdere pixels bestraalt worden, op zo'n manier dat je een vrij goed resampling-algoritme nabootst.
Als iemand hier misschien nog wat meer duidelijkheid over kan brengen hoor ik het graag :)
Hoe dit bij een normale crt tv precies werkt weet ik niet (beeldraster) maar als ik kijk naar hoe een crt projector werkt kan ik er wel wat over zeggen. Bij een crt projector hebben blauw, rood en groen alledrie een ander electronenkanon, en dit kanon schiet op een fosfor laag, deze laag licht alleen op in blauw, rood of groen, per buis dus. Met fosfor word trouwens niet de scheikundige stof bedoelt, maar dit word zo genoemd vanwege de oplichtende eigenschappen! In een crt projector is er geen sprake van een beeldraster. De fosfor laag is als verf, analoog tot in het uiterste en niet in pixels uit te drukken. De limiet qua resolutie is bij een crt projector dan ook de bandbreedte van het interne systeem, horizontale en verticale frequenties.

Dit zal bij deze tv waarschijnlijk ook verhoogt zijn, en aangezien bij een crt tv er nog een beeldraster is is dit het laatste punt in de schakeling. Wat er dus ook voorzorgt wat het uiteindelijke beeld word. Dus ik denk dat je wel kan stellen dat hoe meer rasteropeningen je hebt hoe meer "pixels" je kan aantsturen!

Who the hell is general failure and why is he reading of my hard-drive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellrazor
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-05 15:35
was laatst bij Alternate daar stond zo een slimfit tv voor 6 of 7 hondert euro dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-02 11:35
Samsung was in de tijd dat CRT televisies het meest werden verkocht niet bepaald een hoogvlieger. Denk niet dat ze op eens sprong vooruit hebben gemaakt in die markt. LCD is redelijk goed bij Samsung, CRT moet je zeker geen Samsung nemen. Ook niet voor de HD mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
Mijn vader heeft bij LG/Philips gewerkt (dat wat nu failliet is gegaan ja) en heeft daar meegewerkt aan de ontwikkeling van die "ondiepe" HDTV CRT's. Zo heb ik dus al een paar maanden een test-exemplaar (32") dat ze overhadden hier staan staan (Het is wel model met alleen koreaanse OSD, die alleen NTSC slikt).

Ik stuur hem via HDMI aan met een windowsmedia center PC, en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de beeldkwaliteit, veel beter dan een LCD of plasmascherm.

Het scherm ondersteund zowel 720p als 1080i, en bij beide modussen kun je de tekst van windows goed lezen. Alleen in de 1080i mode zie je dat het interlaced is als je naar je windowsscherm kijkt, in een film merk je er natuurlijk niets van.

Een groot nadeel is wel dat het ding loeizwaar is, met 2 man kregen we hem amper de trap op naar mijn kamer (Je kunt dit ook als een voordeel zien, er is geen dief die je TV gaat jatten, itt tot een LCD of plasmascherm :))

Een paar foto's:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.janssen36/tv/TV01t.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.janssen36/tv/TV02t.jpg Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.janssen36/tv/TV03t.jpg

Het slechte nieuws is echter dat zowel LG als Philips deze schermen niet op de Europese markt gaat brengen (Op LCD en Plasma schermen zit een veel hogere winstmarge, de mensen geven liever geld uit aan iets wat mooi in het interieur staat dan aan iets wat beter beeld geeft)

Blijkbaar ziet Samsung wel iets in een Europese distributie.

[ Voor 10% gewijzigd door Twilight Burn op 20-03-2006 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRitz
@Twilight Burn: how much for the television? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-05 21:20
Twilight Burn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 00:14:
Mijn vader heeft bij LG/Philips gewerkt (dat wat nu failliet is gegaan ja) en heeft daar meegewerkt aan de ontwikkeling van die "ondiepe" HDTV CRT's. Zo heb ik dus al een paar maanden een test-exemplaar (32") dat ze overhadden hier staan staan (Het is wel model met alleen koreaanse OSD, die alleen NTSC slikt).

Ik stuur hem via HDMI aan met een windowsmedia center PC, en ik moet zeggen dat ik zeer te spreken ben over de beeldkwaliteit, veel beter dan een LCD of plasmascherm.

Het scherm ondersteund zowel 720p als 1080i, en bij beide modussen kun je de tekst van windows goed lezen. Alleen in de 1080i mode zie je dat het interlaced is als je naar je windowsscherm kijkt, in een film merk je er natuurlijk niets van.

Een groot nadeel is wel dat het ding loeizwaar is, met 2 man kregen we hem amper de trap op naar mijn kamer (Je kunt dit ook als een voordeel zien, er is geen dief die je TV gaat jatten, itt tot een LCD of plasmascherm :))

Een paar foto's:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Het slechte nieuws is echter dat zowel LG als Philips deze schermen niet op de Europese markt gaat brengen (Op LCD en Plasma schermen zit een veel hogere winstmarge, de mensen geven liever geld uit aan iets wat mooi in het interieur staat dan aan iets wat beter beeld geeft)

Blijkbaar ziet Samsung wel iets in een Europese distributie.
Erg mooie tv, en met de diepte valt t ook mee lijkt t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Nu online
superpolm schreef op maandag 20 maart 2006 @ 17:46:
[...]

Erg mooie tv, en met de diepte valt t ook mee lijkt t.
Idd, de meeste mensen hebben nu toch al een kastje ergens te staan voor de TV, of daar nu een ultra platte LCD of redelijke platte CRT komt te staan, de oppervlakte wordt immers toch al gebruikt door het kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
Mijn TV is idd niet erg diep. Ik weet toevallig dat de ontwikkelfilosofie was dat de TV net zo diep moest worden als een LCD of plasma MET voet. Nou is dat met dit model nog net niet het geval volgens mij, maar het scheelt niet veel.
Er was trouwens een nog ondiepere variant in ontwikkeling, maar dat is (iig bij LG/Philips) gestaakt omdat ze failliet zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
De eerste web-shop die de samsung levert.
Wel in Duitsland.
http://www.zarsen.de/inde...duct=22822&cat=10&t=gt579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSirhc
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Weet iemand of er HDCP op de Samsung zit?

[ Voor 3% gewijzigd door SSirhc op 29-03-2006 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hij draagt het HD-Ready logo, dus dan moet hij het wel hebben. Kan me ook niet voorstellen dat fabrikanten nu nog HDMI tv's zonder HDCP introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17807

SSirhc schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:07:
Weet iemand of er HDCP op de Samsung zit?
Anschlüsse HDMI mit HDCP, Komponenten-Eingang, Antennen-Anschluss, S-Video-Eingang, FBAS-Anschluss, 2 Scartanschlüsse

Ja dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bigs schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:14:
Hij draagt het HD-Ready logo, dus dan moet hij het wel hebben. Kan me ook niet voorstellen dat fabrikanten nu nog HDMI tv's zonder HDCP introduceren.
HDMI zonder HDCP bestaat niet ;)

HDMI heeft altijd HDCP, het is namelijk onderdeel van de (certificerings)standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172320

Euhm, er staat "kurzfristig lieferbar", dat betekent dus "binnenkort leverbaar".
Eventjes geduld dus nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 12:21:

• 3:2 Pull Down (Correction for film productions transferred to video).
• Maximum of 800 lines horizontal resolution
• Color temperature controls.
• BBE high definition sound processing

Geen full HD dus :'(
Grappig, ik daag iedereen uit om eens een full HD LCD te vinden in Europa, van 32" of 28" :)
Het grootste dat ik op 32" al gezien heb is 1366x768, en voor 1920x1080 (= 1080i) moet je al minimum een 37" hebben.
Dus als zo'n 32" scherm 800 lijnen toont van 1400 virtuele pixels dan is dat gewoon beter dan een vergelijkbaar LCD scherm.
Het voordeel van CRT is dat je bij zowat alle bronnen een mooi beeld zult krijgen, dus ook de PAL TV die je nog in overgrote mate zult bekijken.
Bij een LCD krijg je daar een wazig beeld door, omdat het beeld niet in native resolution kan weergegeven worden.

Wat mij meest stoort aan de Samsung is de breedte van het scherm (93 cm of zo).
Dat compenseert voor mij in ruime mate het voordeel van de geringe diepte.
Spijtig dat ze geen scherm van gelijke grootte aankondigen met de luidsprekers onderaan.
En in het verleden had Samsung nogal wat problemen met die Slimfit toestellen (kleurvlekken, geometrieproblemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt niet, hoor.
Ondertussen zijn de 32" 32PW9551/12 en de 28" 28PW9551/12 uit, en in Spanje slaan ze in als een bom !
Ze kosten zo rond de 600 euro, en hebben wel degelijk HDMI en component ingangen (check de site van Philips).
Ze zijn wel niet "HD Ready", maar "HD Prepared", al is het niet helemaal duidelijk wat nu precies de resolutie is van het toestel.
Het Philips toestel heeft niet de slanke nek zoals de Samsung Slimfit toestellen, maar eerlijk gezegd heb ik meer vertrouwen in Philips dan in die Slimfit reeks, waar in het verleden massa's problemen mee geweest zijn (vooral geometrie problemen).
Bovendien is voor mij de diepte van het toestel niet het grote punt, maar de breedte.
Het 32" Philips toestel is 86 cm breed, dat van Samsung 93 cm.

Enkele foto's van hyperenthousiaste Spanjaarden :

DVD (watertand, watertand) :

http://www.salle.url.edu/~tm11639/kingkong.jpg
http://www.salle.url.edu/~tm11639/DSC01214%5B1%5D.jpg
http://img454.imageshack.us/my.php?image=67tt.jpg
http://img528.imageshack.us/my.php?image=pict5582nr.jpg

Videogames (Xbox 360):

http://www.salle.url.edu/~tm11639/DSC01212%5B1%5D.jpg
http://www.salle.url.edu/~tm11639/kameo.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f95/hell...1979/kameo3.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f95/hell...1979/kameo2.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f95/hell...1979/kameo1.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f95/hell...79/oblivion.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f95/hell...er1979/ride.jpg
http://img92.imageshack.us/img92/8659/dscn08737nv.jpg
http://img143.imageshack.us/img143/7775/dscn08700so.jpg

Videogames (Xbox 360, zoom : om de scherpte te demonstreren) :
http://img92.imageshack.us/img92/6574/dscn08747ay.jpg

Tekenfilms (Finding Nemo) :
http://i45.photobucket.com/albums/f95/hell...r1979/nemo2.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f95/hell...r1979/nemo1.jpg

Standaard PAL TV (gebruiker is nog niet gewoon om foto's van een TV scherm te nemen) :

http://img95.imageshack.us/my.php?image=pict05311ok.jpg

Windows XP desktop via DVI -> HDMI kabel (gebruiker heeft geen ervaring om foto's van TV scherm te nemen) :

http://img147.imageshack.us/my.php?image=pict05178ns.jpg

En hier nog eentje van de Samsung WS-32Z409 (in Frankrijk verkrijgbaar vanaf april) :

http://img54.imageshack.us/img54/4125/img08400yh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Ondertussen zijn de 32" 32PW9551/12 en de 28" 28PW9551/12 uit, en in Spanje slaan ze in als een bom !
Ze kosten zo rond de 600 euro, en hebben wel degelijk HDMI en component ingangen (check de site van Philips).
Hier loopt al een draadje over en die schijnen dus WEL echt HD-ready te zijn!!
info van PHILIPS:
U heeft ons recentelijk gevraagd of de 28PW9551 HD Ready is.
.........bla bla bla.....
De 28PW9551 heeft de nodige eigenschappen om HD Ready te zijn.
Het toestel beschikt niet over een DVI poort, maar u kunt DVI signalen over de Hdmi ingang ontvangen.
Het toestel kan 720p en 1080i fysiek weergeven.

[ Voor 26% gewijzigd door kaajee op 30-03-2006 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt waarschijnlijk niet.
Zie mijn uitleg op dat ander draadje.
De Duitse klantendienst heeft het in haar antwoord op dezelfde vraag namelijk over 576 lijnen, en dat lijkt veel logischer.
Waarom zou Philips nu plots een andere term gaan gebruiken, als ze al hun andere toestellen "HD Ready" noemen ?
Maar de foto's van dit toestel blijven wondermooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:44
Klopt waarschijnlijk niet.
Zie mijn uitleg op dat ander draadje.
Ik las het net idd.......bummer......
Blijft toch vreemd (en belachelijk) dat die gasten elkaar zo tegenspreken......
Dan toch maar de Samsung :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
GaMeOvEr schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 01:31:
Tja, maar het nut van HD ontgaat me dan ook een beetje, als je niet de pixels hebt om het weer te geven. Enige voordeel is dan dat je weet dat je TV HD content "kan weergeven" zonder dat je er dan de HD voordelen bij hebt.
Praat toch geen poep over een techniek die je blijkbaar niet echt begrijpt. Een CRT heeft geen beeldpunten. Er is geen native resolutie, er zijn geen fysieke beeldpunten. Als een CRT 720p kan weergeven doet die het ook echt met 720 beeldlijnen.

Dat een LCD scherper zou zijn dan een CRT ontgaat mij ook volkomen. Valt mij tegen van de tweakers hier. In korte tijd veranderd in bbc/mediamarkt/expert-verkopers nasprekende mannetjesclub. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sampoo
  • Niet online
Twilight Burn schreef op maandag 20 maart 2006 @ 00:14:
loeizwaar? Probeer maar eens mijn 82kg wegende Panasonic 36pd50 de trap op de krijgen met 2 man. Ik was al blij dat het met 2 man lukte om het op mijn kast te krijgen. Voordeel is wel dat een inbreker er niet makkelijk mee wegloopt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaajee schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:07:
[...]

Ik las het net idd.......bummer......
Blijft toch vreemd (en belachelijk) dat die gasten elkaar zo tegenspreken......
Dan toch maar de Samsung :)
Hmm, ik heb niet veel vertrouwen meer in Samsung.
Je moet eens op kieskeurig.nl kijken wat ze over hun huidige Slimfit toestellen zeggen (deze dus die de verkorte beeldbuis gebruiken).
Bijna niemand is tevreden, allen hebben ze geometrieproblemen : vervormde beelden dus.
Vandaag (vrijdag) was ik in een winkel en daar stond zo'n Slimfit toestel (niet het type dat "HD Ready" is), en de kleuren waren afschuwelijk (enorm veel groen precies).
De verkoper vertelde mij dat hij er niet in slaagde die kleuren goed te krijgen, en dat hij enorm veel problemen had met dat type.
Mocht het nu een alleenstaand geval zijn, ik zou denken dat ze dat toestel willen ontmoedigen, maar ik zeg het : kieskeurig.nl staat vol van slechte reviews.
Daarom heb ik niet veel vertrouwen in de "HD Ready" opvolger, ik vermoed dat die identiek dezelfde problemen zal hebben.

Persoonlijk denk ik dat ik het risico gewoon ga nemen en de Philips kopen (32" of 28" ben ik nog niet helemaal uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:16
Ik wil deze tv waarschijnlijk zelf ook gaan kopen, heb dus een beetje lopen zoeken.
Hij staat al op de franse samsung site http://www.samsung.com/fr...9tqxxec.asp?page=Features maar schijnt volgens een topic op het sat4all forum voorlopig nog niet in nederland verkocht te gaan worden.

Overigens schijnt het niet-europese typenummer ws-32z30 te zijn, en via google kan je dan al aardig wat informatie erover te vinden.

Dat wordt dus binnenkort in duitsland bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

sampoo schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 12:24:
[...]

Praat toch geen poep over een techniek die je blijkbaar niet echt begrijpt. Een CRT heeft geen beeldpunten. Er is geen native resolutie, er zijn geen fysieke beeldpunten. Als een CRT 720p kan weergeven doet die het ook echt met 720 beeldlijnen.

Dat een LCD scherper zou zijn dan een CRT ontgaat mij ook volkomen. Valt mij tegen van de tweakers hier. In korte tijd veranderd in bbc/mediamarkt/expert-verkopers nasprekende mannetjesclub. :7
Ok, 720 beeldlijnen, valt binnen de pal specificatie. En hoeveel "beeldpunten" zitten er dan per beeldlijn? Uiteindelijk zitten er allemaal van die 3 rgb kleurige fröbels naast elkaar, die ik geen pixels mag noemen van jou (zijn het ook niet, weet ik wel) maar ik kan me niet voorstellen dat er daarvan genoeg zijn om overeen te komen met 1280pixels op een LCD in de breedte? (Om aan 720p te kunnen voldoen, qua "resolutie".)

[ Voor 5% gewijzigd door GaMeOvEr op 02-04-2006 17:41 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169968

Na het zien van de screenshots
van de 32" 32PW9551/12 en de 28" 28PW9551/12 phillips (weet niet op welke van de 2 de screens zijn) ben ik van de (ontzettend) goede beeldkwaliteit overtuigd :)

Verder was ik al langer aan het denken om de komende paar jaren een gewone crt tv te kopen (met volledig vlakke beeldbuiz , 100hz etc) om de komende jaren te overbruggen (heb een nieuwe tv nodig voor op m'n kamer) ZONDER een lcd / plasma te kopen wegens volgende redenen :

-duur
-zwart = soort grijs :X
-plat ? wie heeft daar nuweer voordeel bij ? ophangen als een 'schilderij' doe ik het niet en voor het gewicht hoeft het voor mij helemaal niet , net alsof je je tv iedere maand gaat verplaatsen ? 8)7
-heb zelf een lcd als beeldscherm voor de pc en ik haat het voor film te kijken wegens de background leaking en dat zwart grijs is , ook de beperkte kijkhoek stoort me
-het alternatief is dan weer plasma op dit gebied , (ook de kleuren zijn beter) maar een 720P native resolutie vinden is vooralsnog niet mogelijk

kort samengevat : ik wil net zoals Michael de samsung of de philips crt hdtv kopen , maar ik had nog enkele vragen:

-uit wat ik heb opgemaakt kan deze dus probleemloos 720p afspelen ? (hier wil ik de limiet de eerstkomende 3 a 5 jaar leggen tot oled er is of 1080i plasma's / oled / ... betaalbaar zijn) 720p lijkt me de eerstkomende tijd mooi genoeg

-zijn deze al gespot in showrooms in nederland of belgië waar je ze effectief eens kan bekijken ? of moet dit nog gebeuren ? (als dit al gebeurd ?)

-zwart is dus effectief zwart omdat het een crt hdtv is ?

-zijn er , buiten het grotere formaat en het gewicht , nog nadelen aan deze crt hdtv's ?

-zien 'lagere' resoluties (zoals tv uitzendingen , dvd , ...) er beter uit dan op een lcd / plasma ?

Alvast heel erg bedankt voor het lezen van deze post , ik zou erg blij met antwoorden op m'n vragen zijn, het kan zijn dat er stomme dingen instaan , alvast bij voorbaat mijn verontschuldigingen hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben die Philips 32PW9551/12 aan het proberen te bestellen hier in België.
Dat loopt niet echt vlot, verkopers doen moeilijk, en proberen hun LCD's en plasma's te pushen, met als argumenten "wie bestelt er nu nog een CRT !" of "CRT loopt op zijn laatste benen", "je bent de eerste dit jaar die nog een breedbeeld 32" koopt", enz.
Bedoeling is natuurlijk van in te spelen op het kuddegevoel, weinig mensen zijn sterk genoeg om tegen de stroom in te roeien, ook al is het de juiste keuze.
De 28PW9551/12, daarvan beweren ze dat hij niet te verkrijgen is, hoewel hij wel op de site van Philips België staat.
Hem eventjes bekijken in de winkel lijkt ook niet mogelijk, ik zal hem dus "blind" kopen, maar wel op basis van de vele foto's die ik al op Internet gezien heb.
Na veel aandringen dus een verkoper ertoe kunnen bewegen dat hij het toestel zou bestellen, samen met een meubel dat het gewicht kan dragen.
Ik hoop dat het lukt, indien niet, probeer ik wel via een andere winkel :)
Dus hopelijk kan ik binnen enkele weken zeggen hoe mijn ervaringen ermee zijn.
Helaas heb ik enkel een laptop waarmee ik hem iets in 720p zou kunnen "voeden", zelf heb ik op dit moment geen Xbox 360 of andere toestellen die HDMI of component gebruiken.
Maar "Coral Reef" of een DVD'tje via DVI -> HDMI moeten toch een goed beeld kunnen geven van de beeldkwaliteit die je eruit kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik ben benieuwd, hou ons op de hoogte Boulder.

Met een DVI->HDMI verloopje en indien nodig Powerstrip op je PC om de goeie resolutie in te stellen kun je de kwaliteit wel goed beoordelen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delorean7
  • Laatst online: 20-05 22:05

delorean7

Let's take the Aston toni

verkeede topic mag weg

[ Voor 122% gewijzigd door delorean7 op 03-04-2006 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
-uit wat ik heb opgemaakt kan deze dus probleemloos 720p afspelen ? (hier wil ik de limiet de eerstkomende 3 a 5 jaar leggen tot oled er is of 1080i plasma's / oled / ... betaalbaar zijn) 720p lijkt me de eerstkomende tijd mooi genoeg

-zijn deze al gespot in showrooms in nederland of belgië waar je ze effectief eens kan bekijken ? of moet dit nog gebeuren ? (als dit al gebeurd ?)

-zwart is dus effectief zwart omdat het een crt hdtv is ?

-zijn er , buiten het grotere formaat en het gewicht , nog nadelen aan deze crt hdtv's ?

-zien 'lagere' resoluties (zoals tv uitzendingen , dvd , ...) er beter uit dan op een lcd / plasma ?
Ik zal antwoorden op basis van mijn HDTV CRT, die ik hier heb staan, de showroom vraag zal ik dan ook overslaan, want ik heb ze daar nog nooit gezien.

720p wordt probleemloos afgespeeld. Ook 1080i wordt trouwens goed afgespeeld, ik zal binnenkort eens een foto maken van het afspelen van een 1080i HDTV film.

Zwart is echt zwart, zoals je dat van een CRT gewend bent.

Echte nadelen heb ik niet kunnen vinden (behalve dat ik een koreaans model heb, maar eentje die je in de winkel koopt heeft zal wel een engelse/nederlandse OSD, handleiding en afstandsbediening hebben)

TV kan ik niets over zeggen omdat mijn model alleen NTSC ondersteund, maar DVD ziet er hetzelfde uit als op een gewone breedbeeld TV, CRT is niet aan een resolutie gebonden, dus schakelt hij volgens mij gewoon terug op NTSC "mode".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippevk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:45
even inhakend op het showroom verhaal: was vandaag in de MM Groningen en daar hadden ze 4 32pw9551's in bestelling staan die eind april in de winkel zouden staan. Verder wist de verkoper mij te vertellen dat het onmogelijk was voor een crt scherm om HD weer te geven, en dat het nooit bij digitale televisie de kwaliteit van lcd/plasma kan evenaren. 8)7
Voor informatie dus niet daarheen (maar dat wisten we natuurlijk al)
en oja , de adviesprijs van de 32pw9551 zou 729 euto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 169968

Bedankt voor jullie reacties :)

Begin er steeds meer en meer van overtuigd te geraken om zo'n crt hdtv te kopen , maar ik wacht nog even af tot Boulder hier even zijn bevindingen , en nog enkele fototjes zou willen plaatsen.

Waar was je trouwens van plan in Belgie de Philips 32PW9551/12 te gaan halen Boulder ? In de mediamarkt ?

Verder hoef ik niet wat te hebben wat iedereen heeft , heb liever een grotere en zwaardere tv met betere beeldkwaliteit voor minder dan de helft van de prijs van een lcd , dan 'met de stroom mee te gaan'. Dat praatje dat zo'n crt de kwaliteit van lcd / plasma niet kan evenaren lijkt me weer van die typische 'ik ben een mediamarkt-verkoper en ik weet buiten commercieel standpunt niet waarover ik praat' praat , en ben ik dus ook zeker niet geneigt om te geloven.

Staan er eigenlijk ook al reviews online van 1 van beide phillips modellen ? Ben in dit topic alleen nog maar een site tegengekomen met foto's , waarvan er het helaas een heel aantal niet(meer) doen :/
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.