Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[XP] Genuine Advantage kan niet meer uit.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KillerDream
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-11 19:24
Dit topic is na mijn gevoel op de rand van de policy, maar toch doe ik een poging.

Vandaag viel me tijdens het updaten van windows op dat in een nieuwe "Windows Update" moest ophalen.

Later bleek deze update het uitschakelen van de Windows Genuine Advantage invoegingstoepassing onmogelijk te maken in Internet Explorer.

Het verbaast bij dat hier (nog) geen aandacht aan is besteed in de media. Het lijkt mij toch een belangrijke update die microsoft hiermee berijkt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:17
Niet op gelet, heb op 1 PC na alle licentie's voor elkaar hier thuis...
Kost wat, ben je wel van een boel gezeik af...

Systemspecs

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:55

Dark

who tweaked the light?

ow, als dit draadje maar niet ontaard...

ja ik heb het ook gemerkt, er is wel weer aan te ontkomen, maar daar zal ik mij verder niet over uitlaten.

als je een geldige key hebt is er niks aan de hand, alleen vervelend als ie dan toch niet goed valideert, dan kan je gaan bellen...

• KillerDream
Dark schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:40:
ow, als dit draadje maar niet ontaard...
Nee, dat is ook zeker niet mijn bedoeling!
Ik was er alleen zeer verbaast over dat ik er nog niets over had gehoort.

• Brede P
* Brede P gaat nu de enige niet-legale machine maar eens even checken...
Anders morgen maar meteen mijn laatste licentie in orde maken.
Zijn we van al het geneuzel af.

Heb inmiddels wel zo ongeveer het hele XP assorti in mijn bezit. Home, Pro, Pro x64...wat dat betreft mag MCE dan eigenlijk niet meer missen.
Alleen dat bellen als hervalidatie niet lukt staat me tegen, die lui snappen toch nooit wat je bedoelt, en ik heb ze bijna dagelijks aan de lijn tegenwoordig bij ons op de zaak.

[ Voor 50% gewijzigd door Brede P op 01-03-2006 22:44 ]

Systemspecs

• HiDNN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:44
BredeP schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:42:
* HiDNN gaat nu de enige niet-legale machine maar eens even checken...
Anders morgen maar meteen mijn laatste licentie in orde maken.
Zijn we van al het geneuzel af.

Heb inmiddels wel zo ongeveer het hele XP assorti in mijn bezit. Home, Pro, Pro x64...wat dat betreft mag MCE dan eigenlijk niet meer missen.
Alleen dat bellen als hervalidatie niet lukt staat me tegen, die lui snappen toch nooit wat je bedoelt, en ik heb ze bijna dagelijks aan de lijn tegenwoordig bij ons op de zaak.
Heb ze ook al een paar keer moeten bellen.. k`zei gewoon elke keer dat ik het moederbord had moeten verwisselen.. en dat daardoor die key niet meer correspondeerde.
Tot nu toe nog niemand aan de lijn gehad die dat niet als voldoende achte :)
Maar als MS idd die eisen gaat veranderen dat je bij elke mobo wissel een nieuwe licentie nodig hebt.. dan zal dat trucje niet meer werken ben ik bang :+

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat is het probleem precies wanneer je een legale Windows licentie hebt?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• HiDNN
  • Laatst online: 14:44
Bor de Wollef schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:05:
Niks, je kan gewoon via de "normale" weg blijven updaten :)

[ Voor 5% gewijzigd door HiDNN op 01-03-2006 23:13 ]

Verwijderd

Heb jij ook het probleem dat er staat: Alleen Administrators kunnen deze optie uitschakelen of iets dergelijks ?

• Brede P
Bor de Wollef schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:05:
Het probleem is voor mij dan dat ik, terwijl ik overdag meestal niet thuis ben, dus 's avonds moet gaan bellen met die lui om een XP weer te kunnen activeren, of om weer te kunnen updaten... Dat vind ik persoonlijk heel vervelend.
Kan me de stappen van MS wel indenken, ik zou ook liever zo min mogelijk illegale gebruikers van mijn software zien, maar het is wel weer een irritatiepuntje (net als bijvoorbeeld .Net frameworks via Windows Update. Eerst .net zelf, reboot, dan de servicepack, wederom gevolgd door een reboot, en daarna de update van de update, wederom gevolgd door een reboot...erg irritant).

Systemspecs

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:25
Ms maakt het steeds omslachtiger, wordt zo steeds aantrekkelijker om een legale Windows te hebben. Maar toch, zoals Dark al zegt, er is wel aan te ontkomen, als Ms echt hardball wil spelen sluiten ze echt alle wegen af. Doen ze vooralsnog niet.

• Brede P
Zolang het software betreft, ben ik bang dat er altijd wel workarounds zullen verschijnen. Ze kunnen het mensen echter wel erg moeilijk maken. Vervelend voor mensen zoals ik, die gemiddeld ieder half jaar/jaar een andere PC aanschaffen of een mainboard/processorupgrade uitvoeren.
Ik heb het afgelopen half jaar een Pro x64, een XP Pro, en een XP Home aangeschaft, dat heeft me knaken zat gekost. Als ik nu besluit om morgen over te stappen op een Intel Dual Core machine i.p.v. mijn huidige AMD Athlon64 X2, moet ik dat zelf weten, maar ik vind niet dat MS mij dan kan verplichten een nieuwe licentie aan te schaffen.

Systemspecs

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:21

DropjesLover

Dit dus ->

ik deed ook net een update en mij viel het ook meteen op...

ik moet toch zelf kunnen bepalen welke aciveX controls ik aan/uit zet? en al helemaal toen k zag dat er bij stond dat dit alleen aangepast kan worden door de admin. ik ben zelf admin, dus zou ik het uit moeten kunnen zetten. of kan het wel via de "echte" admin-account?

vreemd dat er ook geen ruchtbaarheid aan is gegeven in de media...

en ik zou wel een legalere windows aan willen schaffen, maar dat kan ik helaas niet (veel te duur) en ik doe eigenlijk vaak herinstallaties.

-edit-
ik heb het net even geprobeerd, maar als je als admin inlogt kan je die activeX control toch nog niet uit zetten. maar het staat er wel naast dat het door een admin gedaan moet worden 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door DropjesLover op 02-03-2006 01:20 . Reden: typo ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:39

jasjenl

Liab A Tymo

DropjesLover schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 01:04:en ik zou wel een legalere windows aan willen schaffen, maar dat kan ik helaas niet (veel te duur) en ik doe eigenlijk vaak herinstallaties.
Wat een onzin argument... als ik in je sig kijk wat voor systeem je hebt, maak je mij niet wijs dat daar niet even 80 euro extra voor een oem xp licentie bij had gekund. Je os is zo'n beetje het meest gebruikte stukje software dat je op een pc gebruikt, ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend dat je dat dan ook als een onderdeel van de aanschaf van een pc ziet. Wil je daar geen geld aan uit geven, dan kies je maar voor een gratis alternatief, zoals linux.

• DropjesLover
  • Laatst online: 21:21

DropjesLover

Dit dus ->

jasjenl schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 01:10:
[...]
Wat een onzin argument... als ik in je sig kijk wat voor systeem je hebt, maak je mij niet wijs dat daar niet even 80 euro extra voor een oem xp licentie bij had gekund. Je os is zo'n beetje het meest gebruikte stukje software dat je op een pc gebruikt, ik vind het niet meer dan vanzelfsprekend dat je dat dan ook als een onderdeel van de aanschaf van een pc ziet. Wil je daar geen geld aan uit geven, dan kies je maar voor een gratis alternatief, zoals linux.
helaas k moet je gelijk geven... en om aan een legale versie te komen:

[reclame-modus]
www.surfspot.nl voor alle studenten (waarvan er hier best veel zitten denk k zo)

win XP pro NL -> 52 euro :)
office 2003 -> 53 euro
antivirus -> 20/25 euro
een complete computerinstallatie voor 130 eurootjes :*)
[/reclame-modus]

nu nog ff n sponster voor die 130 euro vinden... of werk vinden....

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

DropjesLover schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 01:53:
[...]

helaas k moet je gelijk geven... en om aan een legale versie te komen:

[reclame-modus]
www.surfspot.nl voor alle studenten (waarvan er hier best veel zitten denk k zo)

office 2003 -> 53 euro
antivirus -> 20/25 euro
een complete computerinstallatie voor 130 eurootjes :*)
[/reclame-modus]

nu nog ff n sponster voor die 130 euro vinden... of werk vinden....
en als je, net als ik, op het roc zit kun je dat (surfspot dus) vergeten... daarom gebruik ik nog altijd mijn xp prof corporate cdtje... nooit gezeik met (her-)activeren _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 02-03-2006 02:45 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• blup
  • Laatst online: 11-11 12:25
Viel me gister ook gelijk op.. Achja, ze staan ]volledig in hun recht imo.
En ja, ik heb sinds '98 ook geen windows meer orgineel.

Betreft btw de KB892130 update.

[ Voor 13% gewijzigd door blup op 02-03-2006 08:27 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Ik vraag me af waarom hier 'ruchtbaarheid' in de media zou moeten over zijn? :?
En waarom je die activeX zou moeten kunnen uitschakelen? Moesten ze het nu gewoon in het OS rechtstreeks ingebouwd hebben, kon je het toch ook niet uitzetten?

Heb je een legale XP, no problemo, heb je een illegale... pech.
De critische updates krijg je toch nog steeds hoor...

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

BredeP schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 23:57:
... Als ik nu besluit om morgen over te stappen op een Intel Dual Core machine i.p.v. mijn huidige AMD Athlon64 X2, moet ik dat zelf weten, maar ik vind niet dat MS mij dan kan verplichten een nieuwe licentie aan te schaffen.
Dat doet MS helemaal niet; het enige wat er van je gevraagd wordt is om je geldige licentie opnieuw te activeren.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Brahiewahiewa schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:45:
[...]
Dat doet MS helemaal niet; het enige wat er van je gevraagd wordt is om je geldige licentie opnieuw te activeren.
Dat doet MS *wel* als je een OEM licentie gebruikt, die is namenlijk gekoppeld aan het moederbord.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Verwijderd

En anders is er altijd nog Autopatcher :)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
[...]
Tenzij je een OEM-licentie hebt.

[ Voor 80% gewijzigd door Fire69 op 02-03-2006 09:35 ]

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

Nvidiot schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:48:
[...]

Dat doet MS *wel* als je een OEM licentie gebruikt, die is namenlijk gekoppeld aan het moederbord.
Ja DOH...daarom koop je ook een goedkope machine met OEM licentie. Dan moet je een Full license kopen en ben je hardware onafhankelijk....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:51:
En anders is er altijd nog Autopatcher :)
Waar is die te krijgen dan ?

Verwijderd

zoekken linken mag niet.

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

DropjesLover schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 01:53:
[...]

office 2003 -> 53 euro
antivirus -> 20/25 euro
Wel grappig dat het sinds 1 januari flink gestegen is die prijs, XP Pro was in december nog 18.50 ofzo via slimdirect.

Maarja dat kat muis spel blijf je houden tussen de illegale gebruikers en Microsoft, eene kant hebben ze het recht daarvoor je gebruikt iets waarvoor je niets hebt betaald en via een niet officiele weg hebt gekocht/gedownload.

De prijs vraagt er soms ook om maarja dat is weer een heel ander verhaal.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Sjah
CycloneX schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 18:02:
[...]
De prijs vraagt er soms ook om maarja dat is weer een heel ander verhaal.
Nee, die prijs is nou juist het hele eieren eten, zijn zat mensen die best willen lappen, maar niet zulke waanzinnige bedragen, als 350 voor een Pro Retail.
Ik weet dat ik hier moeilijk recht kan praten wat krom is, maar zo een hoge prijs stellen als monopolist is net zo goed krom.

[ Voor 16% gewijzigd door Sjah op 02-03-2006 20:07 ]

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11 08:57

DaRoot

Some say...

Is inmiddels een "patch" voor, die ook nog schijnt te werken...

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

meuktracker: AutoPatcher February 2006 *kuch*

Maar ik had dit in augustus vorig jaar al, moederbord ging kapot, had OEM licentie, werkte niet, even bellen, en ik ben weer online.
Ik moest wel zeggen van welke fabrikant de OEM was, dat kon ik dus naar waarheid zeggen. (zat met het CD'tje in mijn handen)

Ik ben benieuwd wat ze nu gaan zeggen, mijn huidige moederbord begint steeds meer el-brakko te worden (zou het dan toch de voeding zijn... ;) ), en ik moet de OEM dus _weer_ activeren.

[ Voor 15% gewijzigd door Resistor op 02-03-2006 22:35 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:27:
[...]

Gewoon op de t.net frontpage: klik

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22
Sjah schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 19:49:
[...]

Nee, die prijs is nou juist het hele eieren eten, zijn zat mensen die best willen lappen, maar niet zulke waanzinnige bedragen, als 350 voor een Pro Retail.
Ik weet dat ik hier moeilijk recht kan praten wat krom is, maar zo een hoge prijs stellen als monopolist is net zo goed krom.
Met een Home editie kun je volgens mij net zoveel als met een prof. Als je daarnaast slim bent geweest koop je gewoon een retail (systeem onafhankelijk) upgrade XP home editie. Deze kost 100euro en iedereen heeft nog wel ergens in een hoekje een stoffige win98 cd liggen.

• Brede P
[...]
Als je de berichten er op na leest, heeft MS de OEM licenties inmiddels gekoppeld aan het mainboard. Dus verplichten ze mij om bij een systeemupgrade ook een nieuwe OEM licentie aan te schaffen. Nou werk ik bij een computerwinkel, dus ik kan mezelf redelijk eruit lullen bij MS. Heb tenminste nog nooit een OEM niet geheractiveerd gekregen, maar irritant is het wel.

Nou ja, misschien een goede reden om mijn upgrades niet zo snel achter elkaar te laten plaats vinden. Maar ja, da's weer het nadeel van in een computerwinkel werken, je zit iedere dag met je neus bovenop de nieuwste artikelen, en dan wordt het wel erg verleidelijk. Zeker als je dan voor een kennis weer iets in elkaar moet knutselen.

Systemspecs

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
WGA-plugin staat hier uit; vanaf dag 1 al zo geweest, blijft lekker uitstaan :)
Maar als ik het scherm 'invoegtoepassingen beheren' voor me heb, kan ik gewoon alles uitzetten, geen adminrechten nodig.
Ben ook wel admin op mijn eigen pc, maar niet echt als Administrator ingelogd...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Brede P
Dan heb je nog geen Windows updates handmatig uitgevoerd vanaf de site. Als je dat nu doet, krijg je eerst een nieuwe WGA installatie voor je verder kunt gaan.

Systemspecs

• Sjah
Miki schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:42:
[...]

Met een Home editie kun je volgens mij net zoveel als met een prof. Als je daarnaast slim bent geweest koop je gewoon een retail (systeem onafhankelijk) upgrade XP home editie. Deze kost 100euro en iedereen heeft nog wel ergens in een hoekje een stoffige win98 cd liggen.
Home heeft geen RDP (remote desktop), en voor mij Zuigt Home om die reden. Zo beheer ik op afstand (50km) de pc van me pa, die heb ik al in geen 2 jaar gezien die Packard/Bell pc, maar hij is top in orde, spyware en alles vrij, dankzij RDP. En op me eigen pc log ik ook weleens in bij een vriend.

En een legale Win98 cd heb ik niet ergens liggen, koop je wat, ben je nog niet 100% legaal bezig... :|

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 02-03-2006 23:07 ]

• Miki
Sjah schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:05:
[...]

Home heeft geen RDP (remote desktop), en voor mij Zuigt Home om die reden. Zo beheer ik op afstand (50km) de pc van me pa, die heb ik al in geen 2 jaar gezien die Packard/Bell pc, maar hij is top in orde, spyware en alles vrij, dankzij RDP. En op me eigen pc log ik ook weleens in bij een vriend.

En een legale Win98 cd heb ik niet ergens liggen, koop je wat, ben je nog niet 100% legaal bezig... :|
Er zijn volgens mijn zat RDP programma's, gratis dan wel betaald die dus samen met XP home zeker onder de prijs van een full retail XP pro 'a 350 euro blijft. Ik zie echt het probleem niet, ik vind het meer dan logisch dat microsoft de deur dicht doet. Koop gewoon een licentie of gebruik een alternatief, niemand verplicht je microsoft producten te gebruiken.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb wel eens gehad met een 2 computers dat ik in 1 week 4x moest activeren. Waarom? Dat mag echt iemand mij uitleggen. MS gebeld en voorgelegd en ze begrepen het niet. Tja ik schrijf die software niet. Er is weleens waar Panda op geinstalleerd maar dan nog. En ik kon dus in 1 week 4xMS bellen voor dit geintje en steeds vragen en waarom binnen 1 week en wat heb ik gedaan. Tja niets en dan dit. Maar ik moest wel steeds 10 minuten wachten voordat ik iemand aan de lijn had. Dus wat dat betreft hoeft die activatie echt niet van mij.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Sjah
Ok, als ik het probleem maar zie. ;) Vind die ingebouwde RDP nogal geperfectioneerd namelijk vergeleken met de programma's die jij (niet) noemt.
En alternatief..... welk alternatief? Zeg dan niks als je mijn bezwaren als onzin afdoet.

• defiant
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
WGA is ook niet bedoelt voor de hardcore PC gebruiker die geen legale XP versie heeft, maar voornamelijk voor mensen die zonder het te weten een illegale versie hebben gekocht of gekregen. Kijk ook naar de manier waarop Microsoft de WGA benaderd, geen belerende toon dat piraterij fout is, maar informatie om nietsvermoedende gebruikers te attenderen.

Dat de beveiliging ook binnen no-time weer is omzeilt geeft al aan dat Microsoft geen werk wil maken van een enorm gecompliceerde beveiliging.

Een bedrijft past DRM aan de manier waarop ze denken financieel benadeeld te worden, Microsoft ziet geld in al die mensen die illegale kopieën kopen, maar niet in de hardcore PC gebruiker die toch niet van plan is te betalen.

De filmwereld denk bijvoorbeeld anders, die denken door alles en iedereen benadeeld te worden, en passen hun (toekomstige) DRM daarop aan.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-11 11:35
Waarom mag je eigenlijk niet linken naar Autopatcher? Ik ben er dolblij mee, oude pc up-to-date brengen via Windows-update is niet te doen. Je moet in totaal iets van 5 keer updaten en resetten, bij Autopatcher gaat dat 10 keer sneller.

Op digg is ook een hele discussie te vinden: http://www.digg.com/softw...vantage_can_t_be_disabled

[ Voor 23% gewijzigd door Klaus_1250 op 02-03-2006 23:26 ]

• Miki
Sjah schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:17:
Ok, als ik het probleem maar zie. ;) Vind die ingebouwde RDP nogal geperfectioneerd namelijk vergeleken met de programma's die jij (niet) noemt.
En alternatief..... welk alternatief? Zeg dan niks als je mijn bezwaren als onzin afdoet.
Beetje triest antwoord: search misschien?
voorbeeld:
Gezocht: webbased remote desktop software *

RDP's:
Dameware
NetIQ
Scriptlogic
VNC
RealVNC
TightVNC
UltraVNC
Remotely Anywhere
en ga zo maar door....

Ik zeg dus lekker wel wat :>

Waar om het gaat is, dat ik vind dat je gewoon moet betalen voor een product wat je gebruikt. Als je niet wilt betalen moet je niet zeuren en een alternatief zoeken!

[ Voor 24% gewijzigd door Miki op 02-03-2006 23:40 ]

• Sjah
Ja is goed hoor, maar je zegt dus eigenlijk niet dat wat ik als antwoord zie op wat ik aandraag. Bijv. een Full Home is 240 hoor, geen 100, waarom heb ik al uitgelegd. Er zijn nog wel meer voordelen aan Pro, die je past mist als je ze nodig hebt. Kortom het verschil is niet kiezen tussen 100 euro of 350, maar tussen 240 of 350, scheelt nogal ff.
En kom je weer met je alternatief, welke dan? OsX.... is er niet voor de all-hardware pc mocht je het nog niet weten. Linux heb ik vaak genoeg een kans gegeven, is geen alternatief. Ben het met je eens dat je gewoon een licentie moet kopen ja, maar er zijn wel meer dingen die je zou moeten doen, aan goede doelen geven bijv. B)

[ Voor 34% gewijzigd door Sjah op 03-03-2006 00:19 ]

• Miki
Sjah schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:42:
Ja is goed hoor, maar je zegt dus eigenlijk niet dat wat ik als antwoord zie op wat ik aandraag. Bijv. een Full Home is 240 hoor, geen 100, waarom heb ik al uitgelegd. Er zijn nog wel meer voordelen aan Pro, die je past mist als je ze nodig hebt. Kortom het verschil is niet kiezen tussen 100 euro of 350, maar tussen 240 of 250, scheelt nogal ff.
Je leest niet goed, ik geef aan dat een full retail upgrade XP home 100 euro kost. Een windows 95 cd is al voldoende om te verifieren tijdens de install dat je recht hebt op deze versie.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 11:21
Miki schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 22:42:
[...]

Dan blijft er nog dat Home geen netwerkwachtwoorden voor shares op kan slaan, enkel voor netwerkprinters, Home kan niet in een domein worden gehangen (ja ik heb thuis een domaincontroller) en ook efs zit alleen in pro.

Allemaal leuk en aardig maar voor mijn privé gebruik zou home edition niet voldoen.

Ik vraag me overigens ook af in hoeverre het legaal is om een upgrade retail licentie te gebruiken in cominatie met bijvoorbeeld een OEM 98 CD.

Edit:
Ik was de verschillen omtrent MMC vergeten.

[ Voor 4% gewijzigd door GH45T op 02-03-2006 23:57 ]

• Klaus_1250
GH45T schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:54:
Ik vraag me overigens ook af in hoeverre het legaal is om een upgrade retail licentie te gebruiken in cominatie met bijvoorbeeld een OEM 98 CD.
Ooit gezocht of ik een OEM versie kon upgraden (XP Home naar Pro) maar dat kan/mag alleen via de leverancier. En goedkoop is het niet. :-(

[ Voor 8% gewijzigd door Klaus_1250 op 03-03-2006 00:07 ]

• whazzzup
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-10 11:11
dit nieuwe geintje van MS is zo te onzeilen en het gaat als volgt:

je moet je administrator account actief maken in windows en dan inloggen in administator en de MS update uit voeren het gaat als volgt.

[Start] [Run] [Regedit]
Registry Key: HKEY_LOCALMACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList
Modify/Create the Value Data Type(s) and Value Name(s) as detailed below.
Data Type: DWORD// Value Name: Administrator
Setting for Value Data: [0 = Disabled / 1 = Enabled]
Exit Registry and Reboot

• Klaus_1250
Ik mis iets? Setting for Value Data: [0 = Disabled / 1 = Enabled] ?

[ Voor 70% gewijzigd door Klaus_1250 op 03-03-2006 00:11 ]

• whazzzup

• Klaus_1250
Wat is de value van de data die in die regkey zou moeten komen? 0?

• whazzzup
Klaus_1250 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:16:
Wat is de value van de data die in die regkey zou moeten komen? 0?
waardegegevens: 1 hexadecimaal

• Klaus_1250
OK, geen PC om het mee uit te proberen, maar je weet maar nooit.

• blup
  • Laatst online: 11-11 12:25
Er is alweer een *patch* (hack) voor iig..

• whazzzup
Omdat er stond dat de invoegtoepassing van genuine nu beheerd word door de systeembeheerder, gokte ik er op dat je onder administrator vast wel eens misschien verder kon komen, dus dat wijzigingetje van het register van internet geplukt, ingelogt onder administrator en de laatste MS update's rolde binnen zonder problemen. voor de rest snap ik er ook de ballen niet van.

• mark_vs
  • Laatst online: 23:55
Gelukkig is er al een dll-bestand verschenen dat je over het bestand c:\windows\system32\LegitCheckControl.dll moet kopieren. Daarna werkt de handmatige update weer. Maakt wel eerst een back-up van het bestand LegitCheckControl.dll.

Op de site http://www.aviransplace.c...ca15e4a703e0236827ebe7277 vond ik de info en de download is doe maar niet.

[ Voor 12% gewijzigd door elevator op 03-03-2006 16:22 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Klaus_1250 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:25:
Waarom mag je eigenlijk niet linken naar Autopatcher?
Mag wel? :)

• mark_vs
  • Laatst online: 23:55
whazzzup schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 00:07:
dit nieuwe geintje van MS is zo te onzeilen en het gaat als volgt:

je moet je administrator account actief maken in windows en dan inloggen in administator en de MS update uit voeren het gaat als volgt.

[Start] [Run] [Regedit]
Registry Key: HKEY_LOCALMACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList
Modify/Create the Value Data Type(s) and Value Name(s) as detailed below.
Data Type: DWORD// Value Name: Administrator
Setting for Value Data: [0 = Disabled / 1 = Enabled]
Exit Registry and Reboot
Dit kan ook heel snel even in een REG-bestandje getypt/geplakt worden.
Dan is een dubbelklik daarop voldoende om de wijziging in het register door te voeren.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]
"Administrator"=dword:00000001

• SithWarrior
  • Laatst online: 01-11 23:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

mark_vs schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:02:
Gelukkig is er al een dll-bestand verschenen dat je over het bestand c:\windows\system32\LegitCheckControl.dll moet kopieren. Daarna werkt de handmatige update weer. Maakt wel eerst een back-up van het bestand LegitCheckControl.dll.

Op de site http://www.aviransplace.c...ca15e4a703e0236827ebe7277 vond ik de info en de download is doe maar niet.
Wat je dan doet is MS laten geloven dat je wel legale windows hebt, ik weet niet of dit wel helemaal legaal is dan :) (om hier na toe te linken that is)

[ Voor 11% gewijzigd door elevator op 03-03-2006 16:22 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

[...]
Dat doet MS dus wel. Stomtoevallig heel recent meegemaakt met een computer waar het mobo van kapot was. Daar zat een OEM licentie op en het enige wat nodig was, was deze licentie activeren met een ander mobo, om de data eraf te halen. Er zou een andere windows opkomen (retail). Computer werkte voordat het mobo de geest gaf.

Na opstarten met nieuw mobo: windows dient geactiveerd te worden. Via internet: werkt niet. Bellen: "ja die licentie is geblokkeerd, u dient bij uw fabrikant een nieuwe OEM licentie aan te schaffen".

De mevrouw aan de telefoon bleef ijzig volhouden dat ze niets kon doen, tot de irritatiegrens aan toe. Ze had zelfs het lef om te zeggen "meneer, die licentie is geblokeerheeeeerd". Mijn "nou onblokheerheeeer 'm dan" had helaas geen zin.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:03
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:33:
[...]
Na opstarten met nieuw mobo: windows dient geactiveerd te worden. Via internet: werkt niet. Bellen: "ja die licentie is geblokkeerd, u dient bij uw fabrikant een nieuwe OEM licentie aan te schaffen".
Klopt, er was laatst ook een bericht op Tweakers.net dat de OEM licenties tegenwoordig gelden per Moederbord. Dat betekend lekker cashen voor Microsoft.

• Klaus_1250
Ik vind het niet meer kunnen. Ik heb helemaal geen probleem om 300-400 euro neer te tellen voor een OS (ok, ik vind het niet leuk om te doen, maar ja), maar, dan verwacht ik wel dat ik het fatsoenlijk kan gebruiken. Als Windows door een bug de installatie vernageld, dan gebruik ik BartPE om de HD te backuppen of eea te fixen. Maar dat mag officieel niet. Als je moederbord de geest eraan geeft, dan verwacht ik dat ik dat kan vervangen, zonder opnieuw Windowd aan te schaffen. En zo kan je nog wel een tijdje doorgaan. :-(

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je Windows aanschaft voor 300 euro mag je gewoon je moederboard vervangen. BartPE gebruiken gebaseerd op jouw Windows CD mag gewoon? :)

• GH45T
Klaus_1250 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:17:
Ik vind het niet meer kunnen. Ik heb helemaal geen probleem om 300-400 euro neer te tellen voor een OS (ok, ik vind het niet leuk om te doen, maar ja), maar, dan verwacht ik wel dat ik het fatsoenlijk kan gebruiken. Als Windows door een bug de installatie vernageld, dan gebruik ik BartPE om de HD te backuppen of eea te fixen. Maar dat mag officieel niet. Als je moederbord de geest eraan geeft, dan verwacht ik dat ik dat kan vervangen, zonder opnieuw Windowd aan te schaffen. En zo kan je nog wel een tijdje doorgaan. :-(
Volgens mij snap je het niet helemaal of wel?

Als je 300-400 euro voor Windows hebt betaald dan heb je een retail versie (of je moet bijvoorbeeld small business server 2003 draaien) en als je een retail versie hebt dan mag je deze installeren waar je maar wilt op de hardware die jij maar wilt, er is echter 1 regel, je mag het niet op meer dan 1 computer tegelijk gebruiken.

Dat Microsoft de licentie aan het moederbord koppelt heeft voor en nadelen. Een moederbord is een vrij constant onderdeel van je computer, je kunt je processor upgraden, geheugen uitbreiden, een andere grafiche kaart, harde schijf of DVD brandertje installeren zonder je moederbord te vervangen. Als je je moederbord gaat vervangen is dat meestal of omdat het moederbord defect was, in de regels van Microsoft staat vermeld dat je bij een defect moederbord recht hebt om je OEM licentie icm een ander moederbord te gebruiken. Tweede mogelijke reden is als je bijvoorbeeld een moederbord met AGP hebt en je wilt koste wat kost een PCI-express grafisch kaartje plaatsen. Of je wilt graag je processor upgraden of ga zo maar door. Vraag is dan in hoeverre er sprake is van een andere computer. Persoonlijk zie ik een ander moederbord ook niet als een andere computer maar ik snap wel de denkwijze erachter en het is eigenlijk nog niet eens zo stom.

En als jij graag om het half jaar je moederbord upgrade dan kun je mooi een retail licentie kopen, dan zal Microsoft niet moeilijk (mogen) doen als je niet meer kan activeren.

edit:
@ elevator dus

Overigens hoeft je BartPE niet eens op je eigen CD te zijn gebaseerd maar op je licentie dacht ik, als jij een home licentie hebt mag je geen BartPE met Pro ingebouwd gebruiken, heb jij bijvoorbeeld een Sony Pro licentie die bij je laptop zat dan mag je ook geen "normale" Pro versie van BartPE gebruiken. Heb je echter een Microsoft Windows XP OEM Home edition NL CD en je CD is kapot dan mag je een Microsoft Windows XP OEM Home edition NL CD die bij een andere licentie hoort gebruiken.

[ Voor 12% gewijzigd door GH45T op 03-03-2006 13:33 ]

• Occy74
  • Laatst online: 14-11 09:46
En nog steeds is het simpel om het Active-X object uit te schakelen.. Zelfs na de laatste update..

Systeem Specs

Verwijderd

[XP] Genuine Advantage kan niet meer uit.
Is het te duur geworden? Topic zou beter '....kan niet meer worden uitgezet' kunnen heten.
draadje is ontaard
Dan moet ie weer geaard worden... :+ :+

• Klaus_1250
elevator schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:24:BartPE gebruiken gebaseerd op jouw Windows CD mag gewoon? :)
Ik was in de veronderstelling dat dat niet mocht om een actieve Windows installatie (die van jezelf) mee te repareren, of vergis ik me hierin?

• GH45T
Klaus_1250 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:58:
[...]
Ik was in de veronderstelling dat dat niet mocht om een actieve Windows installatie (die van jezelf) mee te repareren, of vergis ik me hierin?
Defineer actief, op je harddisk geïnstalleerd of daadwerkelijk opgestart?

En daarbij gebruik je het nog altijd, juist, op je eigen pc met je eigen licentie en je eigen moederbord ;)

[ Voor 15% gewijzigd door GH45T op 03-03-2006 14:03 ]

• Sjah
Verwijderd schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:33:
[...]

Dat doet MS dus wel. Stomtoevallig heel recent meegemaakt met een computer waar het mobo van kapot was. Daar zat een OEM licentie op en het enige wat nodig was, was deze licentie activeren met een ander mobo, om de data eraf te halen. Er zou een andere windows opkomen (retail). Computer werkte voordat het mobo de geest gaf.

De mevrouw aan de telefoon bleef ijzig volhouden dat ze niets kon doen, tot de irritatiegrens aan toe. Ze had zelfs het lef om te zeggen "meneer, die licentie is geblokeerheeeeerd". Mijn "nou onblokheerheeeer 'm dan" had helaas geen zin.
Ja je hebt 2 versie's he van OEM, de 1e dat je in de winkel een cd met boekje gesealed in plastic koopt, die is wel fijn en wel degelijk weer te her-activeren per phone. Dan de 2e, meest gebruikte en zwaar waardeloze versie, die jij wel zal hebben gehad, dat is een install die op een geheime partitie of herstelcd staat en van je fabrikant afkomstig is, die is aan de bios van je mobo gekoppeld voor zijn activatieprocedure, en werkt idd niet op ander mobo, moet je echt bij de fabrikant zijn om dit kort te sluiten... :r

btw wat is BartPE?

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 03-03-2006 14:42 ]

• Klaus_1250
GH45T schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:02:
Defineer actief, op je harddisk geïnstalleerd of daadwerkelijk opgestart?
Op mijn HD geinstalleerd (maar niet meer werkend bv).
G O O G L E :-D In het kort, BartPE is een tooltje om een Bootable Windows Versie op CD te maken (inclusief wat handige tools). Ideaal als Windows niet meer wil opstarten om wat voor reden om het eea te fixen, scannen op virussen/rootkits, etc. Je hebt ook Ultimate Boot CD voor Windows die gebruikt maakt van BartPE en wat uitgebreider is (veel meer tools en drivers). En er is natuurlijk ook nog Knoppix, Bootable Linux Envirorement waarmee je ook Windows partities kan benaderen (alhoewel NTFS schrijven nog niet geperfectioneerd was de laatste keer dat ik het bekeen).

[ Voor 60% gewijzigd door Klaus_1250 op 03-03-2006 14:46 ]

• JHMvP
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

Oh ja, voor de Dat-krijg-je-er-nou-van-met-je-illegale-Windows-moraalridders en de IK-hoef-nooit-opnieuw-te-registreren-met-mijn-Volume-License-bijdehandjes;

Met een *LEGALE* versie van Windows XP *Volume License* kun je óók niet handmatig updaten zonder "bijzondere handelingen" vooraf...

[ Voor 24% gewijzigd door JHMvP op 03-03-2006 14:58 ]

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-10 14:32
JHMvP schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:54:
Oh ja, voor de Dat-krijg-je-er-nou-van-met-je-illegale-Windows-moraalridders en de IK-hoef-nooit-opnieuw-te-registreren-met-mijn-Volume-License-bijdehandjes;

Met een *LEGALE* versie van Windows XP *Volume License* kun je óók niet handmatig updaten zonder "bijzondere handelingen" vooraf...
Precies, dat is het vervelende.
Die 'Starter-Begin-OEM-Home-Easy'-versies mogen alle rotzooi hebben die MS maar wil, maar de VLK was júist bedoeld om zonder rotzooi een systeem beheerbaar te maken.
Nu gaan ze écht te ver vind ik.

Enne, ik heb nu ook geüpdate, wat een kreng zeg, die nieuwe dll....
Maargoed, dankzij bovenstaanden is hij weer helemaal de oude :Y)

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

mark_vs schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 11:12:
[...]

Dit kan ook heel snel even in een REG-bestandje getypt/geplakt worden.
Dan is een dubbelklik daarop voldoende om de wijziging in het register door te voeren.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\SpecialAccounts\UserList]
"Administrator"=dword:00000001
Kan nog makkelijker in Windows XP Pro

Bij het Welkomsvenster waar je een gebruikersaccount kan aanklikken 2x op Ctrl Alt Del drukken. Nu krijg je het goede oude Windows Loginscherm te zien (zoals je had in Windows 2000). Hier inloggen met de username Administrator en het wachtwoord dat je zelf als administrator password (tijdens de Windows setup) hebt neergezet.

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23
ahmmm nou ik zal hier iets legaals vertellen wat je in je register kan veranderen om de zooi te laten werken. Het voorgaande register tweak werkte niet. Deze wel, heb ik toevallig zelf kunnen bedenken na wat rond zoeken.

Maar voor ik dit vertel. Dit is niet voor gasten die hier hun illegale win versie willen gebruiken maar gewoon voor gasten die de WGA shit echt onhandig vinden, en gewoon controle willen hebben over software die ze op hun comp hebben draaien. Heb je een illegale versie dan zou ik je echt aanraden om een legale te gaan kopen.
En wil je deze tweak ergens anders posten geef dan de credit aub aan de echte bedenker (aan mij) en niet jezelf.

ik kwam in ieder geval dit artikel tegen op Windows support. http://support.microsoft.com/kb/240797/en-us

Hier wordt in principe uitgelegd hoe je vanuit je register ActiveX plugins kunt uit zetten.
Dat gebruik ik ook gewoon.

Om de activex uit te kunnen schakelen in je windows register heb je eerst de CLSID van de plugin nodig. Deze is waarschijnlijk ‘{17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700}’ maar omdat ik dit alleen op m’n eigen comp heb geprobeerd raad ik iedereen aan om voor de zekerheid deze zelf op te zoeken op de volgende manier.

Stap 1:

Start regedit: en zoek naar ‘genuine’ je zult verscheidene hits vinden. Maar we zijn op zoek naar een hit in de ‘HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID’ directory. Je zult dus een hit vinden in een subdirectory van deze map. De naam van die subdirectory is dus de CLSID. Schrijf deze CLSID ergens op.

Stap 2:

Vervolgens ga je naar de volgende map ‘HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\ActiveX Compatibility\’ en in deze map zoek je weer naar een subdirectory die dus dezelfde naam heeft als de bij stap 1 gevonden CLSID.

In mijn geval kwam ik dus in de map ‘HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\ActiveX Compatibility\{17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700}’ terecht. Hoogstwaarschijnlijk is dit bij jullie ook zo. Tenzij je bij stap 1 een andere CLSID hebt gevonden.

Als je eenmaal in de subdirectory bent dan zoek je naar de key ‘compatibility flags’ en verander je de waarde van deze key in ‘400’

Hierna kan je je register sluiten en gewoon Windows update uitvoeren. Als het goed is vraagt de software weer om eerst de installatie van de nieuwe update software te doen. Nadat je dit gedaan hebt. Zou de update gewoon moeten werken zonder validatie.

EDIT: ik zie net dat dus elke keer als je windows update afsluit de key weer wordt terug gezet naar standaar en dat je de key dus elke keer meot veranderen voor je windowsupdate start. en dan isntalleert win elke keer de nieuwe update software en daarna kan je dus in diezelfde sessie wel de updates ophalen. dus meot je effe een reg bestand maken die je elke keer uitvoert voor je update. of je meot de key in je register read only kunnen maken

[ Voor 50% gewijzigd door dangerpaki op 04-03-2006 00:09 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Je kan gewoon een ACL ('Permissies') zetten op registry keys - je zou kunnen proberen om op die key dus enkel maar 'Lees' rechten te geven en schrijf rechten weg te halen :)

• GH45T
Hier werkt het in ieder geval, ik had precies dezelfde directory als in jouw post stond beschreven. Ik heb meteen mijzelf alleen lezen rechten gegeven op de directory en ik zal dadelijk kijken of ik nogmaals zonder validatie er doorheen kom :)

Ik zit op de downloadsite waar ik normaal moest valideren en als ik in mijn register kijk staat er nog altijd netjes 400 als waarde, dadelijk even kijken als ik de downloadsite sluit maar ik vermoed dat er niets veranderd.

Edit:
Ook na een restart kan ik mooi nog eens naar de downloadsite zonder te valideren. De registerwaarde staat nog altijd op 400 (ik heb ook geen schrijfrechten meer daar dus ook logisch natuurlijk ;))

Hardstikke bedankt voor je uitleg!

Edit2:
Ook op mijn 2003 server hier werkt het, zelfde map in het register :)

[ Voor 45% gewijzigd door GH45T op 03-03-2006 21:05 ]

• KillerDream
dangerpaki schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 15:50:
Als je eenmaal in de subdirectory bent dan zoek je naar de key ‘compatibility flags’ en verander je de waarde van deze key in ‘400’
Is '400' in Hexadecimaal of in Decimaal?

• GH45T
KillerDream schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 21:45:
[...]
Is '400' in Hexadecimaal of in Decimaal?
Ik heb hexadecimaal gedaan.

• KillerDream
Dat is dan 1024 decimaal :)

• dangerpaki
aah mooi kijk daar komen we op tweakers wel uit dus gewoon de map op read only zetten. haha tof.

bedankt gasten

btw kan iemand vertellenw aar ze de permissie gewijzigd hebben en voor welke usersgroup? en is dit gedaan ondr 'geavanceerde' opties?

kan iemand even precieze uitleg (misschien GH45T )geven? zit nu te kijekn waar ik hem precies meot disablen en welke allemaal onder welke user group. alvast bedankt

heb net onder system gedisabled maar dat wekrt neit lekker na restart stond ie weer op 0. dus kan je effe uitleggen GH45T.

en dat install na de registery permissions af te pakken werkt volgens mij gewoon

[ Voor 107% gewijzigd door dangerpaki op 04-03-2006 00:12 ]

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Die map op read only zetten werkt niet handig. Volgende keer als je dan weer naar winupdate gaat, vraagt hij weer opnieuw om WGA te installeren en dit mislukt dan, je kan dan geen updates halen. Je moet dus readonly uit, eerst op 400 zetten, dan naar winupdate, tooltje laten installeren en dan kan je de updates halen. Volgende keer moet je m eerst weer op 400 zetten.

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
en als ik verwijs naar meuktracker....

PS: als het niet mag om te linken naar tweakers.net....dan weet ik het ook niet meer

Mooooooeeeee......

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 12:55
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 16:27:
[...]

Misschien bedoelt hij automatische updates.

• Klaus_1250
elevator schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 16:23:
Je kan gewoon een ACL ('Permissies') zetten op registry keys - je zou kunnen proberen om op die key dus enkel maar 'Lees' rechten te geven en schrijf rechten weg te halen :)
Jij schrijft toevallig toch niet malware? ;) Die doen dat tegenwoordig ook :-( Werkt wel goed...

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Kortste oplossing is de LegitCheckControl.dll in c:\windows\system32 vervangen door een "vriendelijkere" versie

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

• GH45T
dangerpaki schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 23:45:
aah mooi kijk daar komen we op tweakers wel uit dus gewoon de map op read only zetten. haha tof.

bedankt gasten

btw kan iemand vertellenw aar ze de permissie gewijzigd hebben en voor welke usersgroup? en is dit gedaan ondr 'geavanceerde' opties?

kan iemand even precieze uitleg (misschien GH45T )geven? zit nu te kijekn waar ik hem precies meot disablen en welke allemaal onder welke user group. alvast bedankt

heb net onder system gedisabled maar dat wekrt neit lekker na restart stond ie weer op 0. dus kan je effe uitleggen GH45T.

en dat install na de registery permissions af te pakken werkt volgens mij gewoon
Oké, op mappen in het register kun je op dezelfde manier rechten toekennen als op mappen op je harddisk. Je hebt dus die ‘{17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700}’ map en daar klik je met de rechtermuisknop op. Ga naar machtigingen of bij een Engelstalige versie Permissions en klik op het tabblad beveiliging of security. Ga eers naat geavenceerd en vink "Overneembare machtigingen van bovenliggend object aan dit object doorgeven" of de engelstalige "Allow inheritable permissions..." uit en bevestig met OK. Voeg vervolgens weer in het machtigingen / permissions venstertje de account toe waar je mee op de Microsoft website terecht wilt kunnen en geef die gebruiker alleen leesrechten. Bevestig dan ook dit venstertje met OK en je kunt de register key nog wel uitlezen maar niet meer veranderen :)

Edit:
Overigens draai ik normaal altijd onder user rechten dus kan die key dan sowieso al niet veranderen. Als ik via de Windows update site wil gaan updaten heb ik die rechten echter wel nodig en dan zou normaal gesproken deze registerkey ook overschreven kunnen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door GH45T op 04-03-2006 18:09 ]

• dangerpaki
ok heb het net geprobeerd maar het probleem is als volgt... elke keer als ik wil updaten zegt winupdate weer dat ik eerste de nieuwe software moet isntalleren als ik dat doe mislukt dat en doet de update het dus niet...

effe kijken of het lukt door eerst de software te installeren en dan de waarde te veranderen en dan te updaten

• jotheman
  • Laatst online: 13-11 12:07

jotheman

Was like that when I got here!

Naar windowsupdate site gaan. Voor je kiest voor Express of Aangepast ff dit in de balk invullen:
javascript:void(window.g_sDisableWGACheck='all')
Op enter drukken en kiezen, et voila.
Als dit niet mag excuus, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat 't gewoon mag. :)

I see dead pixels...

• dangerpaki
jotheman schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:52:
Naar windowsupdate site gaan. Voor je kiest voor Express of Aangepast ff dit in de balk invullen:
Op enter drukken en kiezen, et voila.
Als dit niet mag excuus, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat 't gewoon mag. :)
net geprobeerd... werkt wel.

maar ikw as eigenlijk meer aan eht proberen een permanente oplossing ervoor te vinden misschien dat ik zo mee ruitleg heb over hoe het goed meot met de permissies. want het schijnt bij een van de posters goed te werken

• KillerDream
dangerpaki schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:48:
elke keer als ik wil updaten zegt winupdate weer dat ik eerste de nieuwe software moet isntalleren
Ja, dat heb ik ook.
als ik dat doe mislukt dat en doet de update het dus niet...
Bij mij gaat het wel goed ook wanneer rechten alleen op lezen staat bij mij als gebruiker.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 06:46

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

jotheman schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 20:52:
Voor je kiest voor Express of Aangepast ff dit in de balk invullen:
Ik heb een snellere manier gemaakt via het aanmaken van een favoriet met de URL zoals hierboven. Hierdoor kan ik naar de Update-pagina, even de favoriet aanklikken en door. Werkt erg makkelijk...

• dangerpaki
KillerDream schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 21:55:
[...]
Ja, dat heb ik ook.

[...]
Bij mij gaat het wel goed ook wanneer rechten alleen op lezen staat bij mij als gebruiker.
ok ikg a nu proberen eerst die nieuwe winupdate te installeren en dan vervolgens de key uit te zeten en dan kijekn...
of het dan werkt

EDIT: nee na het bericht dat ik de winupdate software weer meot isntalleren kan ik dus nog steeds geen kant op enige wat ie zegt is dat ik de history kan ziene ventueel maar meer neit

[ Voor 20% gewijzigd door dangerpaki op 04-03-2006 23:08 ]

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:28

Wildfire

Joy to the world!

Klaus_1250 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 23:25:
[...]

Waarom mag je eigenlijk niet linken naar Autopatcher?
Dat mag wel, immers op de Frontpage bij de meuktracker is Autopatcher al meer dan genoeg voorbij gekomen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

bartgrefte schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 02:44:
[...]

en als je, net als ik, op het roc zit kun je dat (surfspot dus) vergeten... daarom gebruik ik nog altijd mijn xp prof corporate cdtje... nooit gezeik met (her-)activeren _/-\o_
:X

• Sjah
lol

• JHMvP
  • Laatst online: 02-11-2024

JHMvP

Veritas logica est

JHMvP schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 14:54:

AS/400, Linux, Novell, Windows, DOS, OS/2...luck has nothing to do with it.
*** Ignorance and nonchalance will lead us happily into slavery of evil ***

• elevator
  • Niet online

elevator

Dat is natuurlijk onzin JHMvP - met een legale Volume License key kan je - na het installeren van de GA ActiveX - gewoon je PC updaten :)

• dangerpaki
elevator schreef op zondag 05 maart 2006 @ 10:45:
Dat is natuurlijk onzin JHMvP - met een legale Volume License key kan je - na het installeren van de GA ActiveX - gewoon je PC updaten :)
8)7 maar dat kan je natuurlijk alleen weten als je ooit wel met een legale win gewerkt hebt 8)

maar misschien kan iemand bij wie het wel helemaal wrkte even verduidelijken hoe het bij hun gaat als winupdate zegt dat het mislukt is om de software te installeren?

Verwijderd

{17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} ik heb die directory niet hoe kan ik em dan alsnog uitzetten?

• GH45T
Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 10:38:
{17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} ik heb die directory niet hoe kan ik em dan alsnog uitzetten?
Eerst de genuine advantage update installeren?

Verwijderd

In het leven geroepen: Autopatcher

Windows update is hier gekilled. Met autopatcher krijg je veel meer updates en fixes dan dat je met WU ooit zult krijgen. Het zijn alleen 4 downloads. April full - May update - June update - July update

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 09:42 ]

• Chief_B
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-06 12:25

Chief_B

even voor de zekerheid ... ik heb vandaag de autopatcher xp july 2006 full nl gedownload (voor het eerst dat ik autopatcher gebruik trouwens) maar deze kan ik toch gewoon installeren ? Omdat het the full version is hoef ik toch geen eerder uitgebrachte updates te installeren ?

The Chief

Pagina: 1 2 Laatste