ahmmm nou ik zal hier iets legaals vertellen wat je in je register kan veranderen om de zooi te laten werken. Het voorgaande register tweak werkte niet. Deze wel, heb ik toevallig zelf kunnen bedenken na wat rond zoeken.
Maar voor ik dit vertel. Dit is niet voor gasten die hier hun illegale win versie willen gebruiken maar gewoon voor gasten die de WGA shit echt onhandig vinden, en gewoon controle willen hebben over software die ze op hun comp hebben draaien. Heb je een illegale versie dan zou ik je echt aanraden om een legale te gaan kopen.
En wil je deze tweak ergens anders posten geef dan de credit aub aan de echte bedenker (aan mij) en niet jezelf.
ik kwam in ieder geval dit artikel tegen op Windows support.
http://support.microsoft.com/kb/240797/en-us
Hier wordt in principe uitgelegd hoe je vanuit je register ActiveX plugins kunt uit zetten.
Dat gebruik ik ook gewoon.
Om de activex uit te kunnen schakelen in je windows register heb je eerst de CLSID van de plugin nodig. Deze is waarschijnlijk ‘{17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700}’ maar omdat ik dit alleen op m’n eigen comp heb geprobeerd raad ik iedereen aan om voor de zekerheid deze zelf op te zoeken op de volgende manier.
Stap 1:
Start regedit: en zoek naar ‘genuine’ je zult verscheidene hits vinden. Maar we zijn op zoek naar een hit in de ‘HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID’ directory. Je zult dus een hit vinden in een subdirectory van deze map. De naam van die subdirectory is dus de CLSID. Schrijf deze CLSID ergens op.
Stap 2:
Vervolgens ga je naar de volgende map ‘HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\ActiveX Compatibility\’ en in deze map zoek je weer naar een subdirectory die dus dezelfde naam heeft als de bij stap 1 gevonden CLSID.
In mijn geval kwam ik dus in de map ‘HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\ActiveX Compatibility\{17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700}’ terecht. Hoogstwaarschijnlijk is dit bij jullie ook zo. Tenzij je bij stap 1 een andere CLSID hebt gevonden.
Als je eenmaal in de subdirectory bent dan zoek je naar de key ‘compatibility flags’ en verander je de waarde van deze key in ‘400’
Hierna kan je je register sluiten en gewoon Windows update uitvoeren. Als het goed is vraagt de software weer om eerst de installatie van de nieuwe update software te doen. Nadat je dit gedaan hebt. Zou de update gewoon moeten werken zonder validatie.
EDIT: ik zie net dat dus elke keer als je windows update afsluit de key weer wordt terug gezet naar standaar en dat je de key dus elke keer meot veranderen voor je windowsupdate start. en dan isntalleert win elke keer de nieuwe update software en daarna kan je dus in diezelfde sessie wel de updates ophalen. dus meot je effe een reg bestand maken die je elke keer uitvoert voor je update. of je meot de key in je register read only kunnen maken
[
Voor 50% gewijzigd door
dangerpaki op 04-03-2006 00:09
]