Gathering of Tweakers

Quicksearch
Volgens mij zeggen ze dat je de CI-module maar met 1 tuner kan gebruiken. Dus maar 1 stream/transponder/frequentie tegelijkertijd. Je kan dus niet 1 CI module met twee tv kaarten of een kaart met dual-tuner gebruiken.

Opnemen en kijken moet wel kunnen, MITS beide zenders op dezelfde transponder zitten en je CAM module geschikt is voor decryptie van meerdere kanalen. Het zou ook kunnen zijn dat hun driver even slecht is als hun engels en hij geen multi-kanaal decryptie ondersteund, maar dat lijkt me stug. PiP en opnemen/kijken tegelijkertijd is vrij normaal voor een HTPC.

Reg. datum: 11 augustus 2006

Mensen, ik heb een enkele lovende review gelezen over de Saber Vista View en lees tevens goede recensies hier. Ook de vrij nieuwe HVR2200 wordt hier goed beoordeeld, maar een echte review onbreekt echter nog altijd. ik twijfel tussen deze 2, maar ik kan helaas nergens een vergelijking vinden tussen deze 2.

Heeft een van jullie de beeldkwaliteit van beide kaarten wel eens vergeleken (dus afgezien van de mogelijkheden en driver ondersteuning etc) ? De Saber kost grofweg 50 euro meer, maar als dat een betere kwaliteit beeld geeft dan heb ik het er wel voro over, want je kijkt er dan best vaak naar.

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
RogValk schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 14:00:
Mensen, ik heb een enkele lovende review gelezen over de Saber Vista View en lees tevens goede recensies hier. Ook de vrij nieuwe HVR2200 wordt hier goed beoordeeld, maar een echte review onbreekt echter nog altijd. ik twijfel tussen deze 2, maar ik kan helaas nergens een vergelijking vinden tussen deze 2.

Heeft een van jullie de beeldkwaliteit van beide kaarten wel eens vergeleken (dus afgezien van de mogelijkheden en driver ondersteuning etc) ? De Saber kost grofweg 50 euro meer, maar als dat een betere kwaliteit beeld geeft dan heb ik het er wel voro over, want je kijkt er dan best vaak naar.
Ik verwacht niet dat je hier succes zult hebben......ik vrees dat weinig mensen zowel de (net nieuwe) Hauppauge HVR-2200 én ook een Saber Vista View hebben........

Kijkt en Luistert

Sowiezo was het voor mij al erg moeilijk om een degelijke review te vinden over de Saber Vista View 2020.

Ik heb uiteindelijk de gok maar gewaagd, en ben best tevreden.

Maar de Hauppauge HVR-2200 is natuurlijk een stuk nieuwer.

Post anders de links van de reviews die je van de Hauppauge HVR-2200 hebt kunnen vinden.

P.s.
Iemand die enige ervaring heeft met de Saber Vista View en 4GB in Win XP 32bit?
Heb vandaag de HVR-1700 ontvangen, het het werkt dramatisch. Programmagids is maar half bijgewerkt, zenders staan door elkaar en de beeldkwaliteit is slecht. Ik heb even een screenshot gemaakt van de beste zender:

http://img260.imageshack.us/img260/3693/74969591xn8.png

De coax kabel die erop aangesloten is is wel lang, maar daardoor kan de beeldkwaliteit toch niet zo ver achteruit gaan? Heeft iemand tips? En kan iemand een screenshotje maken hoe de kwaliteit bij jou is?
Tsjah, enige manier om erachter te komen of het aan je kabel ligt is even een televisie aansluiten op datzelfde punt...

www.carina-avensisclub.nl

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
MikeyMan schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:26:
Tsjah, enige manier om erachter te komen of het aan je kabel ligt is even een televisie aansluiten op datzelfde punt...
Nee ik zou dat niet als test doen. Juist andersom: breng je tv kaart (dus je PC) eens veel dichter bij het punt waar je coax kabel je huis in komt. Zo kort mogelijk!
Je/een tv nu op die lange kabel aansluiten zal waarschijnlijk best/prima/beter beeld geven, maar dat zegt niets...........

De tuners van pc kaarten zijn iha veel 'gevoeliger' voor minder signaal dan de tuners uit tv's.
Zo te zien is het nl. wel een 'kabel probleem' dit moet veel beter kunnen.
Goeie bekabeling (Hirschmann, geen ; bouwmarkt-meuk' en evt. (dure, Hirschamnn) (antenne) versterker is mij advies, helemaal als je 'lange' kabels wilt/moet gebruiken............

Ich mochte gerne etwas relaxen

quote:
GekkeCoen schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:47:
Heb vandaag de HVR-1700 ontvangen, het het werkt dramatisch. Programmagids is maar half bijgewerkt, zenders staan door elkaar en de beeldkwaliteit is slecht. Ik heb even een screenshot gemaakt van de beste zender:

[afbeelding]

De coax kabel die erop aangesloten is is wel lang, maar daardoor kan de beeldkwaliteit toch niet zo ver achteruit gaan? Heeft iemand tips? En kan iemand een screenshotje maken hoe de kwaliteit bij jou is?
TV kaarten hebben vaak een veel beter signaal nodig dan een normale TV. Zeker als de kabel lang is en van een slechte kwaliteit kun je dit soort beelden verwachten.

"If it ain't broke, don't fix it!"

quote:
GekkeCoen schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 16:47:

[afbeelding]
Dat is wel heel erg. X

Heb je ook geprobeerd om handmatig de zenderfequenties in te voeren?
Deze kun je vinden op de site van je kabelprovider.

Een slechte/verkeerd gemonteerde kabel kan uiteraard ook deze problemen veroorzaken.

Probeer als test ook eventueel om een losse tuner(VCR/DVD) extern op de kaart aan te sluiten.

The_Doman wijzigde dit bericht 30-05-2008 17:45 (7%)

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Ik heb hier geen losse tuner. Maar ik heb wel even geprobeerd om een tv aan te sluiten, hier was de beeldkwaliteit perfect op. Zijn er geen andere softwarematige oplossingen?

GekkeCoen wijzigde dit bericht 31-05-2008 11:02 (128%)

Gebruik een antenneversterker.

Athlon XP 4800+ 65W, Asus En7600GS Silent, MCE 2005

quote:
GekkeCoen schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 09:53:
Ik heb hier geen losse tuner. Maar ik heb wel even geprobeerd om een tv aan te sluiten, hier was de beeldkwaliteit perfect op. Zijn er geen andere softwarematige oplossingen?
Als je antenne signaal te zwak is kun je dat niet met software compenseren... sluit hem eens met zo'n kort mogelijke kabel aan; zoals hierboven gezegd zijn tv tuners vaak minder kritisch dan pc tuners met een wat zwakker signaal.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

quote:
The_Doman schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 17:44:Heb je ook geprobeerd om handmatig de zenderfequenties in te voeren?
Deze kun je vinden op de site van je kabelprovider.
Dit al geprobeerd?
Vaak werkt de automatische zoekfunctie niet goed.

TV/VCR/DVD tuners zijn inderdaad vaak wel van een stuk betere kwaliteit, zelf gebruik ik daarom met met mijn TV-kaart(en) al jaren een (S-VHS) Tuner als opname bron.

Maar bij zulk een slecht beeld denk ik eigenlijk al aan een defect in de kaart aangezien je met een TV op dezelfde kabel wel prima beeld hebt.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

quote:
The_Doman schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 12:58:
[...]
Dit al geprobeerd?
Vaak werkt de automatische zoekfunctie niet goed.
Nou, zo te zien gebruikt hij Vista MediaCenter en die heeft over het algemeen wel de juiste frequenties hoor. Dus als alle zenders zo beroerd zijn in Media Center kun je er welgevoeglijk vanuit gaan dat het of de tuner is of de antenne die gaar is.

quote:
Willem2 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:01:Nou, zo te zien gebruikt hij Vista MediaCenter en die heeft over het algemeen wel de juiste frequenties hoor. Dus als alle zenders zo beroerd zijn in Media Center kun je er welgevoeglijk vanuit gaan dat het of de tuner is of de antenne die gaar is.
Bij problemen nooit zo maar ergens vanuit gaan he! ;)

Handmatig met de frequenties aan de gang gaan (met de hauppauge WINTV software) kan geen kwaad natuurlijk.

Reg. datum: 26 december 2004

quote:
Willem2 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 13:01:
[...]

Nou, zo te zien gebruikt hij Vista MediaCenter en die heeft over het algemeen wel de juiste frequenties hoor. Dus als alle zenders zo beroerd zijn in Media Center kun je er welgevoeglijk vanuit gaan dat het of de tuner is of de antenne die gaar is.
In 9 van de 10 gevallen ligt het aan het antenne signaal dat te zwak is. In het begin had ik op mijn HTPC met 1x150mce en 1x500mce, dus 3 tuners erin ook slecht beeld. Toen mijn hele antenne installatie vervangen met alleen maar Hirscmann stuff, dus kabel, connectors, versterker en splitters.
Nu perfect beeld. Kijk eens op http://members.home.nl/fgeeraert/degroeneknop/index.html

Frans G

Kijkt en Luistert

Mededeling tussendoor:
Ik heb vandaag 2x 2GB aan geheugen in mijn pc geprikt (Nou ja gemonteerd, alles moest er uit :P)
En onder Windows XP MCE 32bit werkt de Vista View Saber 2020 nog steeds.

Tuurlijk ik heb voorlopig wel 'slechts' 3.25GB, maar alles werkt gewoon prima door.

Voor mensen die zich het af vroegen.
Ik ben ook geinteresseerd om de HVR1300 te kopen, maar dan wel de MCE versie want een remote heb ik al voor m'n XP MCE kast. Nu heb ik wel wat moeite om de MCE versie te vinden. En als ik 'm al vind, is 'ie stukken duurder dan de retail versie?!

Is de kaart van de retail versie identiek gelijk aan de MCE versie?

Heb vandaag even mijn computer aangesloten op de plaats waar de kabel binnenkomt en heb beeld was een stuk scherper, niet perfect maar wel een stuk beter. Ik ga toch eens een tv versterker proberen, ik zat te denken aan zoiets. Zal zo'n goedkoop versterkertje goed werken, en hoeveel zal de beeldkwaliteit erop voorruit gaan?
Reg. datum: 26 december 2004

quote:
GekkeCoen schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:26:
Heb vandaag even mijn computer aangesloten op de plaats waar de kabel binnenkomt en heb beeld was een stuk scherper, niet perfect maar wel een stuk beter. Ik ga toch eens een tv versterker proberen, ik zat te denken aan zoiets. Zal zo'n goedkoop versterkertje goed werken, en hoeveel zal de beeldkwaliteit erop voorruit gaan?
Vergeet het maar met zo'n versterkertje (categorie Gamma rotzooi). Koop goed spul bijv. van Hirschmann. Gebruik kwaliteits coax kabel, afgeschermde pluggen (niet die plastic Gamma rotzooi)

Frans G

Ik snap er niks meer van,

Wat is nu een redelijk usb unit met afstandsbediening waar ik simpelweg mn tv-kabel in kan stoppen?

quote:
Frans G schreef op zondag 01 juni 2008 @ 21:17:
[...]

Vergeet het maar met zo'n versterkertje (categorie Gamma rotzooi). Koop goed spul bijv. van Hirschmann. Gebruik kwaliteits coax kabel, afgeschermde pluggen (niet die plastic Gamma rotzooi)
Hoezo? Het signaal is te zwak, vandaar de ruis. 20 dB signaalversterking resulteert heus wel in een beter beeld hoor. Je kunt het allicht proberen, als het niet voldoende resultaat oplevert kun je altijd nog veel geld uitgeven.

Athlon XP 4800+ 65W, Asus En7600GS Silent, MCE 2005

quote:
GekkeCoen schreef op zondag 01 juni 2008 @ 19:26:
Ik heb zelf een tijdje geleden deze op eBay gekocht: http://cgi.ebay.nl/Hirsch...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem (Hirschmann GHV 20)

Gaan meestal voor rond de 15 euro weg maar elders ook wel nieuw te krijgen voor 30~35 euro. Prima versterkertje.

quote:
pinockio schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:53:
[...]

Hoezo? Het signaal is te zwak, vandaar de ruis. 20 dB signaalversterking resulteert heus wel in een beter beeld hoor. Je kunt het allicht proberen, als het niet voldoende resultaat oplevert kun je altijd nog veel geld uitgeven.
Beetje zonde van het geld om die troep te kopen imo...

www.carina-avensisclub.nl

quote:
pinockio schreef op maandag 02 juni 2008 @ 09:53:
[...]

Niet per sé. Goedkopere (less Gamma-meuk) versterkers versterken niet evenredig op alle frequenties. Juist de frequenties waar het weinig nodig is versterken ze (te) veel, maar de hogere frequenties (waar je juist meer versterking nodig hebt, omdat de kabel deze frequenties minder goed doorgeeft) juist weer te weinig.

Zelf ooit 1 keer zo'n Gamma-ding geprobeerd. Storing op 800Mhz+ bleef (werd wel iets minder), maar op lage frequenties (300Mhz+) werd het beeld juist slechter wegens te veel versterking (e.g. vervorming van het signaal).

Verder gaat het niet alleen om signaal-sterkte, maar ook signaal/ruis verhouding.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws