Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 05 november 2002

quote:
ta_chi79 schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 16:06:
[...]

Omdat mijn PC kast enkel full height sloten heeft.
Zowel de verkoper als ik hebben in de verpakking geen losse Full Height bracket zien zitten. Verzegeling hebben we gesloten gelaten.

Op de enige Hauppauge site waar deze kaart staat vermeld (Singapore) en waar alle Nederlandse shops naar verwijzen staat ook niet dat er een Full Height bracket bij zit, maar wel CD en handleiding, die dus ook niet in de antistatische zak waar te nemen waren.

Op de site van de Australische distributeur (waar ze de HVR-2200 MCE (OEM) versie verkopen) staat wel expliciet vermeld dat beide brackets erbij geleverd worden.
Aha, tja.....

Op zich is een Low Profile kaart prima zelf uit te rusten met een full height bracket hoor. Zelf al meerdere malen gedaan.

Kwestie van een 'bracket plaatje' (slotplaatje) (die je vast wel over hebt) afzagen/slijpen en de bracket ven de LP kaart 'ombuigen' (dat het stukje haakse hoek dus recht/plat wordt. De 2 metalen 'elementen' verbinden met een boutje en een moertje, klaar is kees........

quote:
Snake schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:51:
Net even m'n bestelling aangepast, een HVR 1700 comming up ;)
Kan je een klein reviewtje over de kaart schrijven? Hoe is de beeldkwaliteit, geluidskwaliteit etc?
PSN ID: Feen
Reg. datum: 29 oktober 2007

quote:
ta_chi79 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:08:
[...]

Heeft deze kaart ook een Full Height bracket of enkel Low Profile?

Ik wil mijn brakke (wat betreft 64-bit drivers icm >4GB RAM) PVR-150 mee vervangen en gelijk upgraden naar 2 tuners, maar moet wel Full Height hebben.
Ik loop ook met hetzelfde probleem, heb ook de HVR 2200 gekocht maar is idd Low profile in mijn nieuwe htpc, heb um kaal geleverd gehad van de winkel, terug in de winkel voor zo'n High bracket maar hadden ze niet en heb toen HVR 1300 meegekregen. Daarbij vertellend dat er weinig verschil tussen deze kaartjes zit. Heb deze maar aangepakt om thuis vervolgens ff te googlen naar brackets, niet iemand toevallig die een site heeft waar deze verkocht worden?

Warhawk - PES 2008 - Ass Creed - COD 4 - Unreal 3 - Motorstorm - R:FOM - Ratchet & Clank

Jawel!

Ik heb de HVR-1100(verpakking) gekocht maar is eigenlijk een HVR-1110(Op de kaart zelf)
Deze werkt nu lekker met wintv en mediaportal. Alleen heb ik erg veel last van ruis/noise
Ik maak gebruik van de kabel die eigenlijk in me tv zat en daar wel perfect beeld geeft. Versterker ook al naar het AOP verplaatst wel iets verbeterd maar nog niet helemaal.
Nu ben ik al een aantal dagen aan het zoeken op google om hier iets op te vinden maar dit geeft geen groot succes. Dit zit allemaal op een frisse XP recente drivers e.d.
Ik heb ook nog even getest in vista MCE maar is zelfde eigenlijk.
Heeft iemand nog ideeen hiervoor? Tune iets?

:)

quote:
Feen4 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:35:
[...]

Ik loop ook met hetzelfde probleem, heb ook de HVR 2200 gekocht maar is idd Low profile in mijn nieuwe htpc, heb um kaal geleverd gehad van de winkel, terug in de winkel voor zo'n High bracket maar hadden ze niet en heb toen HVR 1300 meegekregen. Daarbij vertellend dat er weinig verschil tussen deze kaartjes zit. Heb deze maar aangepakt om thuis vervolgens ff te googlen naar brackets, niet iemand toevallig die een site heeft waar deze verkocht worden?
Weinig verschil!!

De 2200 is een 'echte dual tuner' die heeft dus eigenlijk 4 tuners aan boord, te weten 2x analoog en 2x digitaal (DVB-T). De 1300 heet dan ook wel dual tuner, maar die heeft eigenlijk maar 2 tuners, te weten 1x analoog en 1x digitaal (DVB-T). Dus er is een enorm verschil!!

En zo'n losse bracket zul je niet zo snel vinden vrees ik. Ze moeten echt speciaal voor die kaart zijn; de gaatje moeten precies op de juiste plek zitten.

ik zou er zelf, zoals hierboven beschreven, een Full Height bracket van maken......Hooguit zou je het bij Hauppauge direct kunnen proberen.......

PSN ID: Feen
Reg. datum: 29 oktober 2007

Ok bedankt voor de info, was idd al van plan om de kaart weer terug te brengen en om te ruilen, en dat knutselen met die bracket gaat wel lukken idd.

Warhawk - PES 2008 - Ass Creed - COD 4 - Unreal 3 - Motorstorm - R:FOM - Ratchet & Clank

Cool Water

Ik heb momenteel een setup van een PVR-500, en een philips 42inch hdtv verbonden via hdmi.

Het beeld wat de pvr geeft slecht beeld vind ik. De tuner van de tv zelf is een stuk scherper.

Ik draai op een resolutie van 1080p, en ik snap dat het analoge beeld flink moet worden geupscaled, dus kwaliteit verlies.

Wat zou me beste oplossing zijn beter beeld te krijgen? Dscaler?

quote:
s.vanrossem schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:19:
Ik heb momenteel een setup van een PVR-500, en een philips 42inch hdtv verbonden via hdmi.

Het beeld wat de pvr geeft slecht beeld vind ik. De tuner van de tv zelf is een stuk scherper.

Ik draai op een resolutie van 1080p, en ik snap dat het analoge beeld flink moet worden geupscaled, dus kwaliteit verlies.

Wat zou me beste oplossing zijn beter beeld te krijgen? Dscaler?
Probeer et zou ik zeggen? En post je bevindingen alhier.......
(ik betwijfel echter of het de gewenste verbetering gaat opveren, is je bekabeling wel in orde?)

Cool Water

quote:
kaajee schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:31:
[...]

Probeer et zou ik zeggen? En post je bevindingen alhier.......
(ik betwijfel echter of het de gewenste verbetering gaat opveren, is je bekabeling wel in orde?)
Is het zowiezo mogelijk om met een pvr-500 net beeld te tonen op een hdtv met zo een resolutie?

De bekabeling is perfect

s.vanrossem wijzigde dit bericht 20-05-2008 11:36 (3%)

quote:
s.vanrossem schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:36:
[...]

Is het zowiezo mogelijk om met een pvr-500 net beeld te tonen op een hdtv met zo een resolutie?

De bekabeling is perfect
Volgens mij niet echt; ik heb +/- dezelfde setup en Hauppage heeft het combfilter uitgezet in de huidige drivers (en ik weet niet in welke versie het nog aan staat). Daardoor schijnt je resolutie te zakken van +/- 500 beeldlijnen naar +/- 300 beeldlijnen.

Zelf heb ik met behulp van een registry hack het combfilter weer aangezet; ik heb dus inderdaad scherper beeld gekregen maar krijg daarvoor wel het zgn 'dot-crawl' kado hetgeen weer een bug in de huidige generatie hauppage windows drivers schijnt te zijn (en precies de reden waarom ze het comb filter uit hebben gezet). Dot-crawl kun je zien aan kleine lichte stippen die aan de rand van fel gekleurde vlakken lijken te bewegen (het ergste bij de primaire tv kleuren).

Kiezen dus tussen hogere resolutie met wat stippen of fuzzy beeld zonder.... Of een andere TV kaart.

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Cool Water

quote:
Willem2 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:26:
[...]

Volgens mij niet echt; ik heb +/- dezelfde setup en Hauppage heeft het combfilter uitgezet in de huidige drivers (en ik weet niet in welke versie het nog aan staat). Daardoor schijnt je resolutie te zakken van +/- 500 beeldlijnen naar +/- 300 beeldlijnen.

Zelf heb ik met behulp van een registry hack het combfilter weer aangezet; ik heb dus inderdaad scherper beeld gekregen maar krijg daarvoor wel het zgn 'dot-crawl' kado hetgeen weer een bug in de huidige generatie hauppage windows drivers schijnt te zijn (en precies de reden waarom ze het comb filter uit hebben gezet). Dot-crawl kun je zien aan kleine lichte stippen die aan de rand van fel gekleurde vlakken lijken te bewegen (het ergste bij de primaire tv kleuren).

Kiezen dus tussen hogere resolutie met wat stippen of fuzzy beeld zonder.... Of een andere TV kaart.
Welke tv-kaart lost dat probleem dan wel op? En welke tv-kaart raad je me aan met dezelfde eigenschappen dus dual tuner.

quote:
Willem2 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 10:26:Zelf heb ik met behulp van een registry hack het combfilter weer aangezet; ik heb dus inderdaad scherper beeld gekregen maar krijg daarvoor wel het zgn 'dot-crawl' kado hetgeen weer een bug in de huidige generatie hauppage windows drivers schijnt te zijn (en precies de reden waarom ze het comb filter uit hebben gezet). Dot-crawl kun je zien aan kleine lichte stippen die aan de rand van fel gekleurde vlakken lijken te bewegen (het ergste bij de primaire tv kleuren).
Op het SHS Hauppauge PVR Forum zijn nog extra comb settings beschikbaar voor de PVR 150/500 kaarten om een compromis instelling te krijgen tussen beeldscherpte en dotcrawl.

SHSPVR Forum: PVR150/500 Comb Tweaks

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

quote:
s.vanrossem schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 13:25:
[...]

Welke tv-kaart lost dat probleem dan wel op? En welke tv-kaart raad je me aan met dezelfde eigenschappen dus dual tuner.
De Vista View Saber 2020 schijnt erg goed te zijn, echter is dit een PCIe kaart en om die reden heb ik hem niet kunnen proberen in mijn huidige media center...

quote:
The_Doman schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 20:45:
[...]

Op het SHS Hauppauge PVR Forum zijn nog extra comb settings beschikbaar voor de PVR 150/500 kaarten om een compromis instelling te krijgen tussen beeldscherpte en dotcrawl.

SHSPVR Forum: PVR150/500 Comb Tweaks
Thanks, maar die settings heb ik allemaal geprobeerd. Het blijft wat je zegt; een compromis. Op 42" is en blijft dotcrawl goed zichtbaar...

Reg. datum: 11 oktober 2007

Ik ben vrij nieuw op het gebied van TV-kaarten, dus vraag even wat advies. Ik heb al een tijdje een Hauppage pvr-150MCE lp in mijn PC'tje zitten (Vista Home Premium). Opzich doet hij het prima, maar de beeldkwaliteit valt me vies tegen: het beeld is vrij onscherp (op een 19"!) en er zijn vaak trillingen zichtbaar (vooral goed te zien bij logo's). Ik heb her en der wel gelezen dat de kwaliteit van TV-tuners in PC nooit echt top is doordat het dubbel gescaled moest worden oid, maar is het echt zo erg en zou ik met de tweaks van bovengenoemd forum er zichtbaar verbetering in kunnen brengen? (Voordat ik er een hoop verspilde tijd en moeite in steek.) Momenteel steekt een analoge TV-tuner van een gemiddelde TV namelijk met kop en schouders boven mijn TV-kaart uit, wat ik jammer vind, aangezien de PVR-functies echt ideaal zijn.

Ngamer wijzigde dit bericht 22-05-2008 22:37 (15%)

Maat van mij had het opgelost door een apparte "versterker" ervoor te hangen, toen had hij wel redelijk scherp beeld, maar of het ook echt werkt?!

BMW 325i E30 Cabrio Shadowline

quote:
ta_chi79 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:08:
[...]

Heeft deze kaart ook een Full Height bracket of enkel Low Profile?

Ik wil mijn brakke (wat betreft 64-bit drivers icm >4GB RAM) PVR-150 mee vervangen en gelijk upgraden naar 2 tuners, maar moet wel Full Height hebben.
Ik kreeg er een full-height bracket bij (MyCom).

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Hallo daar, ik heb gisteren 22-05 de HVR 2200 gekocht bij CD-ROM-LAND in Breda.
Inderdaad ook kaal, dus zonder doos of cd.
De drivers gedownload via de singapore site.
Wel zat hier een extra bracket bij dus hij is zowel low profile als high profile te gebruiken.
Mogelijk verkopen ze de full hight brackets hier ook los?
Succes ermee. ;)

quote:
Tangeman schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 20:05:
Hallo daar, ik heb gisteren 22-05 de HVR 2200 gekocht bij CD-ROM-LAND in Breda.
Inderdaad ook kaal, dus zonder doos of cd.
De drivers gedownload via de singapore site.
Wel zat hier een extra bracket bij dus hij is zowel low profile als high profile te gebruiken.
Mogelijk verkopen ze de full hight brackets hier ook los?
Succes ermee. ;)
Vanmiddag heb ik bij CD-ROM-LAND de HVR-2200 opgehaald (bij de andere shop had ik 'm niet meegenomen toen eenmaal bleek dat die bracket ontbrak).
Draait inmiddels in m'n systeem. Op het eerste gezicht lijkt ie beter te werken dan de PVR-150.
Straks eens proberen 2 programma's tegelijk op te nemen en dergelijke.

Ik heb de drivers van de UK site (de drivers only pagina) gebruikt, deze zijn van 14 april en die van de singapore site waren nog van vorig jaar.

Kijkt en Luistert

Even een vraagje tussendoor,

Ik heb een Vista View Saber 2020 onder XP MCE.
Ik weet dat die kaart en Vista x64 niet goed werken, maar hoe zit dat als je hem gebruikt onder XP x32 met 4GB dus 3.5GB?

Komen die problemen dan ook voor of is dat puur voor de versies waar echt 4GB gebruikt wordt?
Hallo,

Ik had een Hauppauge WinTV-PVR-500MCE in bestelling staat maar de winkel kan deze niet meer leveren. Sterker nog, ze beweren dat er helemaal geen TV kaarten meer leverbaar zijn met 2 tuners. Volgens mij zijn ze er wel maar op de een of andere manier kan ik er weinig over vinden (Google, Wikipedia, MS). Zijn er kaarten met twee of meer tuners? Zo ja, welke?

Op de site van Hauppage meen ik te zien dat de 2200, 3000 en 4000 meerdere tuners hebben. Volgens de winkel waar ik de bestelling heb staan is dat niet zo en heeft alleen de 2200 twee tuners en die is volgens hen voor digitale TV. Klopt het wat de winkel zegt?

quote:
DukeNukem3D schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:15:
Hallo,

Ik had een Hauppauge WinTV-PVR-500MCE in bestelling staat maar de winkel kan deze niet meer leveren. Sterker nog, ze beweren dat er helemaal geen TV kaarten meer leverbaar zijn met 2 tuners. Volgens mij zijn ze er wel maar op de een of andere manier kan ik er weinig over vinden (Google, Wikipedia, MS). Zijn er kaarten met twee of meer tuners? Zo ja, welke?

Op de site van Hauppage meen ik te zien dat de 2200, 3000 en 4000 meerdere tuners hebben. Volgens de winkel waar ik de bestelling heb staan is dat niet zo en heeft alleen de 2200 twee tuners en die is volgens hen voor digitale TV. Klopt het wat de winkel zegt?
Als je maar een paar posts van dit topic überhaupt leest vind je alle info die je nodig hebt.
-HVR-2200 is een dubbele tuner, zowel dubbel analoog als dubbel digitaal (dus in a way vier tuners)
-in de post direct boven die van jou wordt de Saber Vista View genoemd, PCIe dubbele analoge tuner

Weet iemand hoeveel die USB stick varianten tv tuners aan stroom verbruiken? Ik vind de PVR500 wat veel van het goede met 10-15 watt. Ook gebruik ik de dual tuner mogelijkheid niet dus ik ga denk ik terug naar een single tuner en dacht dan aan zo'n hybrid usb stick.

Kun je daar ook een analoge kabel in steken? Met de antenne kun je DVB-T ontvangen, maar analoge tv zenders zitten niet meer in de lucht, dus wat dat betreft heb je er niks meer aan.
quote:
kaajee schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 15:29:
[...]

Als je maar een paar posts van dit topic überhaupt leest vind je alle info die je nodig hebt.
-HVR-2200 is een dubbele tuner, zowel dubbel analoog als dubbel digitaal (dus in a way vier tuners)
-in de post direct boven die van jou wordt de Saber Vista View genoemd, PCIe dubbele analoge tuner
Dat is inderdaad wel heel dom van me. Excuses en bedankt.

Reg. datum: 08 januari 2005

Ik heb de Hauppauge HVR 2200 ook gekocht voor mijn HTPC. Nu nog de rest binnenkrijgen en ik kan gaan bouwen.
Ik heb hem ook helemaal kaal gekregen zonder handleiding, cd of kabels. Wat moet ik bijvoorbeeld met die witte aansluitingen op de kaart? :?

Heeft iemand al ervaring met het gebruik van de HVR 2200 in combinatie met de usb CI module met Digitenne smartcard link??
Ik heb hauppauge hierover een mail gestuurd en ze hebben het volgende geantwoord:
we did not yet tested that configuration (no PAY-TV DVB_T channels in Germany), if it should work the WinTV CI will only work with one tuner, and it will not be possible to use 2 CI's at the same time...

Volgens hun zou je niet met 1 CI usb module (dus met 1 smartcard) tegelijkertijd kunnen opnemen en kijken dus? Of interpreteer ik het nu verkeerd? 8)7

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws