Gathering of Tweakers

Quicksearch
asd
Reg. datum: 07 mei 2003

Ok dank je.

Ik hoorde van een vriend van me dat analoge tv op een MCE niet echt waardig is, te slechte kwaliteit etc. Hij raadde echt aan om digitale tv te nemen. Kan iemand dit beamen?

je weetz

Global IT Gypsy

quote:
Jig schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:12:
Ik hoorde van een vriend van me dat analoge tv op een MCE niet echt waardig is, te slechte kwaliteit etc. Hij raadde echt aan om digitale tv te nemen. Kan iemand dit beamen?
Als je analoge tv hebt, dan heb je een erg sterk signaal nodig, wat dus betekend dat je goede bekabeling en aansluit dozen moet gebruiken. De meeste mensen gebruiken de gamma-zut en vinden het dan vreemd dat ze geen goed beeld hebben. Op zo'n moment geeft digitaal wel nog goed beeld.
Dan is het natuurlijk erg makkelijk om het analoog signaal de schuld te geven, in plaats van bij zichzelf te rade te gaan waarom ze weer geprobeerd hebben om voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.
Ik heb al jaren een prachtig strak analoog beeld op mijn computer, en dat op alle zenders.
Het enige nadeel is dat het waarschijnlijk niet zo lang meer beschikbaar is....

asd
Reg. datum: 07 mei 2003

Ok. Ik wil m'n HTPC op mijn kamer in een studentenhuis (8 man) gaan zetten. Daar hebben we dus analoge TV van UPC, digitale TV aanvragen is dus ook niet echt een optie aangezien de rest er waarschijnlijk niets om geeft (en er dan 8 decoders moeten komen). Ik zal dus mijn HTPC moeten voorbereiden voor analoge TV i.p.v. digitaal. De TV bekabeling ligt al wel in de muren, ik weet alleen niet welke kwaliteit. Ik zit op de begane grond, dus redelijk dichtbij de bron.

Maar als ik nu dus goed analoog beeld heb, dan is dat ook prima te doen met een HTPC?

je weetz

Singletrail Addict
Reg. datum: 25 februari 2004

quote:
Nielson schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:25:
[...]
Wat bedoel je precies ? Met een analoge kaart kun je via mce alleen digitale televisie kijken door je set-top box op de s-video/composiet ingang van je tv-kaart aan te sluiten. Dual tuner is wel erg fijn, heb zelf de PVR500 en kom soms nog een tuner te kort.
Hmmm..
Probleem is wel dan dat je de decoder op het juiste kanaal moet zetten om iets op te nemen, of zie ik dat nu verkeerd?

Bikespecs --- Livin' Life in the fast Lane.. --- Nieuwe Link!

Global IT Gypsy

quote:
Jig schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 13:24:
Maar als ik nu dus goed analoog beeld heb, dan is dat ook prima te doen met een HTPC?
Nee, een 100hz tv heeft ongeveer 3 db meer nodig dan een gewone, een pc heeft ongeveer 3 db meer nodig dan een 100hz tv. Dus ten opzichte van een gewone tv heb je ongeveer 6 db meer nodig.
Als je nu perfect scherp beeld hebt, en dan bedoel ik dus echt strak beeld, dan gaat het waarschijnlijk wel goed. In geval van nood kun je altijd nog een goede versterker gebruiken. Ik kan met name Hirschman aanraden voor zowel de bekabeling als voor de versterker. Deze zijn echter niet goedkoop.

quote:
Nielson schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:15:
[...]
Hey, vijf tuners ? :9 Omdat ik aan een 2e PVR500 zit te denken was ik al wat aan het rondlezen, ook over de register aanpassingen om vier tuners simultaan te kunnen gebruiken, maar wist niet dat je er zelfs nog meer kunt gebruiken. :)
Bij digitale TV kan dat perfect met 1 tuner :)
MCE ondersteunt het natuurlijk niet, maar vb Media-Portal kan het wel.
Digitale TV werkt namelijk met streams: je tuned op een bepaalde frequentie en ontvangt zo'n stream waarin een aantal kanalen zitten (meestal een 8tal) die je er dus eigenlijk allemaal tegelijk kan uithalen. Als die 5 zenders in 1 stream zitten, kan je ze dus allemaal tegelijk ontvangen/opnemen met 1 tuner :)

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
ComBax schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:01:
[...]

Bij digitale TV kan dat perfect met 1 tuner :)
...............
Als die 5 zenders in 1 stream zitten, kan je ze dus allemaal tegelijk ontvangen/opnemen met 1 tuner :)
Je nuanceert het inderdaad terecht: als de 5 zenders in 1 stream (transponder) zitten wel ja. Maar dat is zeker niet altijd het geval en waarschijnlijk juist niet de 5 die jij tegelijk wilt opnemen. Want alle beschikbare zenders (enkele honderden bij DVB-S? tientallen bij DVB-C?) zullen zeker niet in 1 'stream' zitten.........

quote:
kaajee schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:19:
[...]

Je nuanceert het inderdaad terecht: als de 5 zenders in 1 stream (transponder) zitten wel ja. Maar dat is zeker niet altijd het geval en waarschijnlijk juist niet de 5 die jij tegelijk wilt opnemen. Want alle beschikbare zenders (enkele honderden bij DVB-S? tientallen bij DVB-C?) zullen zeker niet in 1 'stream' zitten.........
Hangt er een beetje vanaf wat je wilt bekijken natuurlijk :)
Zo zitten bij TV-Vlaanderen VTM, 2BE, één, Canvas/Ketnet, VT4 en VijfTV in 1 stream (en ook nog Vitaya en Kanaal Z als ik mij niet vergis). Dat zijn over het algemeen de meest bekeken zenders. Ook Ned1 tem 3 zitten in 1 zelfde stream en ik vermoed dat ook de RTL's en SBS in één en dezelfde stream zitten.
Ik denk dat je dus met 2 tuners en een slim programma voor digitale tv al heeeeeeeel ver kan komen :)

Wat ik me wel afvraag: kan je harde schijf nog volgen als die 5 programma's tegelijk moet gaan opslaan? Ik kan me wel voorstellen dat dat zo'n beetje een bottleneck kan worden...

ComBax wijzigde dit bericht 18-03-2008 17:00 (9%)

quote:
dnhelle schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:26:
[...]

Hmmm..
Probleem is wel dan dat je de decoder op het juiste kanaal moet zetten om iets op te nemen, of zie ik dat nu verkeerd?
Ja, maar microsoft heeft ook een remote zender (in de ontvanger) die de betreffende commandos naar je set-top box kan doorsturen.

Proffessionele luierik

Ik heb dus m'n PVR 150 te koop gezet, ik word gek van die memory remap bug. Weg dus.

Nu ben ik op zoek naar een alternatief, Asus My Cinema-P7131 heb ik gezien, maar werkt deze met media center? (MOET dus).

Ik woon dus in Belgie, en wil gewoon kunnen opnemen vanaf de kabel (analoog dus).

Vind het jammer van deze kaart maarja :'(

Bezoek mijn blogje eens ;)
<Jungian> M'n Acer heeft eindelijk 2 GB RAM!
<Jungian> Nu kan ik Starcraft spelen zonder dat Vista begint te swappen

Zelfs daar netwerken?

MCE-versie of de gewone? Ik zit beetje naar een tweedehandse PVR-500 te kijken. Dat in combinatie met de PVR150 MCE kan ik 3 tuners in een dedicated Linux-bakje steken, die 24/7 tot 3 zenders tegelijkertijd kan capturen. Het wordt wel stevig scripten en hopen dat de schijven niet vol geraken. Ik kan tegelijkertijd een aantal tuners laten streamen en op de desktop een programma kijken, terwijl andere tuners zitten te capturen.
quote:
Jig schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:12:
Ok dank je.

rapture in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

Proffessionele luierik

quote:
rapture schreef op maandag 24 maart 2008 @ 21:15:
MCE-versie of de gewone? Ik zit beetje naar een tweedehandse PVR-500 te kijken. Dat in combinatie met de PVR150 MCE kan ik 3 tuners in een dedicated Linux-bakje steken, die 24/7 tot 3 zenders tegelijkertijd kan capturen. Het wordt wel stevig scripten en hopen dat de schijven niet vol geraken. Ik kan tegelijkertijd een aantal tuners laten streamen en op de desktop een programma kijken, terwijl andere tuners zitten te capturen.

[...]
rapture in "Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Dee..."
MCE.

MSI TV Kaart TV @nywhere A+D v1.1 Heb deze net gevonden, maar reviews zijn niet te vinden, ie ondersteund analoog (wat ik dus moet hebben), en ie zou werken met Vista, maar heeft iemand ervaringen ermee? De verzendkosten voor mij zijn 13.5 euro, voor dat geld kan ik niet even naar Eindhoven rijden (4Launch).

Vooral het feit of ie werkt met > 4GB baart me zorgen.

Of weet iemand anders een goede tv-kaart, analoog, PCI(e), werkend met MediaCenter (Vista), en werkend met > 4GB (x86-64 dus)

One Lemming to rule them all!

quote:
Snake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:17:
[...]

MCE.

MSI TV Kaart TV @nywhere A+D v1.1 Heb deze net gevonden, maar reviews zijn niet te vinden, ie ondersteund analoog (wat ik dus moet hebben), en ie zou werken met Vista, maar heeft iemand ervaringen ermee? De verzendkosten voor mij zijn 13.5 euro, voor dat geld kan ik niet even naar Eindhoven rijden (4Launch).

Of weet iemand anders een goede tv-kaart, analoog, PCI(e), werkend met MediaCenter (Vista), en werkend met > 4GB (x86-64 dus)
Zelf heb ik een Hauppauge HVR-1200 en deze heeft SoftPVR, maar werkt opzich zelf best goed :) Daarnaast heb ik een Hauppauge HVR-1300 met HardPVR, en deze werkt een stuk beter! Tja, prijs maakt toch een verschil, de 1300 was 80 euro, de 1200 was 30 euro :). Helaas kunnen ze alleen niet langs elkaar werken :(

Maargoed, om de kaart solo te gebruiken zijn ze beiden aan te raden.

And remember, Respect is Everything !

quote:
Snake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:17:
[...]

MCE.

Ik heb daar ook al ontzettend lang last van, heb 8GB geheugen en krijg altijd zwart beeld in MCE met mn Vista View Saber2020 onder Vista 64. Volges mij hebben zowat alle analoge kaarten dit en dit gezeik is nou al een dik jaar aan de gang. Alleen ATI TV Wonder kaarten schijnen wel te werken met 4GB+ alleen die zijn weer niet te koop in EU omdat die dingen alleen NTSC tuners hebben.

Proffessionele luierik

quote:
Alex3305 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:51:
[...]

Zelf heb ik een Hauppauge HVR-1200 en deze heeft SoftPVR, maar werkt opzich zelf best goed :) Daarnaast heb ik een Hauppauge HVR-1300 met HardPVR, en deze werkt een stuk beter! Tja, prijs maakt toch een verschil, de 1300 was 80 euro, de 1200 was 30 euro :). Helaas kunnen ze alleen niet langs elkaar werken :(

Maargoed, om de kaart solo te gebruiken zijn ze beiden aan te raden.
Wat is het verschil tussen SoftPVR en HardPVR? Prijs is geen issue, mag gerust 100 euro kosten, als het maar werkt met 8GB.

quote:
Snake schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:02:
[...]

Wat is het verschil tussen SoftPVR en HardPVR? Prijs is geen issue, mag gerust 100 euro kosten, als het maar werkt met 8GB.
Naar MPEG2 encoderen middels een SOFTwarematige encoder of naar MPEG2 encoderen middels een HARDwarematige encoder (chippie dus)........en dat ontlast de CPU flink!

Proffessionele luierik

quote:
kaajee schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 23:09:
[...]

Naar MPEG2 encoderen middels een SOFTwarematige encoder of naar MPEG2 encoderen middels een HARDwarematige encoder (chippie dus)........en dat ontlast de CPU flink!
Afaik moet ge toch Hardwarematig hebben voor Media center? Werkt u tvkaart met 8GB RAM?

De Hauppauge HVR-1700 (nieuw model) schijnt te werken met 4GB+

Hier wordt dit bevestigt door iemand die m zelf heeft:

http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?p=64436

En hier ook bevestigd door Hauppauge Support:

http://www.hauppauge.co.uk/board/showthread.php?t=14900

Het gaat om deze kaart:

http://geizhals.at/img/pix/248129.jpg

- Laag profiel PCI-Express x1 TV tuner kaart
- Ingebouwde hardware MPEG-2 encoder
- Hybride Tuner; Ontvangt Multi PAL Analoog en DVB-T signalen.

http://www.hauppauge.co.u...ts/data_hvr1700mckit.html

Er schijnt ook een HVR-2200 aan te komen welke dezelfde kaart is als deze met het enige verschil dat die 2 Hybride tuners heeft in plaats van 1 zoals dat bij de HVR-1700 is.

De HVR-1700 kost ongeveer 88 euro. in NL

Powercolor schijnt ook bezig te zijn met het uitrollen van de ATI TV Wonder kaarten in Europa (dus met PAL tuner). Deze kaarten staan erom bekend dat ze werken met Vista 64 en 4GB+
en worden geprezen om hun beeld kwaliteit (3d comb filter, adaptive noise reduction, edge enhancement)

Zie volgende linkjes voor meer info:

http://www.hardware.info/...r_lanceert_PCIE_TV_kaart/

http://www.powercolor.com/Global/products_mult_tvwonder.asp

http://www.tul.com.tw/powercolor/news_files/TVWonder600.pdf

quote:
Alexander01 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:14:
..............Er schijnt ook een HVR-2200 aan te komen welke dezelfde kaart is als deze met het enige verschil dat die 2 Hybride tuners heeft in plaats van 1 zoals dat bij de HVR-1700 is.
...............
Schijnt?

Hier staat een uitgebreide omschrijving. Lijkt me de opvolger van de 'bekende/beruchte' MCE500, dan in PCIe en met ook (een van weinig waarde) DVB-T tuner.........

En ik heb al goeie ervaringen gehoord met de 2200.........

kaajee wijzigde dit bericht 05-04-2008 10:32 (4%)

quote:
kaajee schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:32:
[...]

Schijnt?

Hier staat een uitgebreide omschrijving. Lijkt me de opvolger van de 'bekende/beruchte' MCE500, dan in PCIe en met ook (een van weinig waarde) DVB-T tuner.........

En ik heb al goeie ervaringen gehoord met de 2200.........
Die MyCom link die klopt helaas niet meer :(
Die staat niet meer op site die kaart... Ook op andere shops issie verwijderd.. Vraag me niet waarom... Echter denk ik toch dat een ATI kaart beter beeld gaat geven dan zo'n Hauppage.. Voornamelijk kwa ruis onderdrukking denk ik.

quote:
Alexander01 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:38:
[...]

Die MyCom link die klopt helaas niet meer :(
...............
Hoezo niet? Als je hier kijkt hebben ze em in Alkmaar, Eindhoven en Haarlem ruim in voorraad...........

quote:
kaajee schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:49:
[...]

Hoezo niet? Als je hier kijkt hebben ze em in Alkmaar, Eindhoven en Haarlem ruim in voorraad...........
Maar kijk hier es dan in de TV kaart sectie:

http://www.mycom.nl/Products/598.aspx

Ik zie m daar niet meer tussenstaan.
Als ik op jou link klik in t eerste bericht en daarna op nu bestellen dan zegt ie ook 'Dit product kon niet worden toegevoegd aan je winkelwagen.'

quote:
Alexander01 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:57:
[...]

Maar kijk hier es dan in de TV kaart sectie:

http://www.mycom.nl/Products/598.aspx

Ik zie m daar niet meer tussenstaan.
Als ik op jou link klik in t eerste bericht en daarna op nu bestellen dan zegt ie ook 'Dit product kon niet worden toegevoegd aan je winkelwagen.'
Tja, daar heb je een punt. Voor de zekerheid eens gebeld met MyCom-Eindhoven en daar hadden ze hem, alleen in een LowProfile uivoering!?!?
Ik vroeg nog; is eht wel de HVR-2200, maar hij zei van wel........
Even bellen dus wellicht............

quote:
kaajee schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 11:06:
[...]

Tja, daar heb je een punt. Voor de zekerheid eens gebeld met MyCom-Eindhoven en daar hadden ze hem, alleen in een LowProfile uivoering!?!?
Ik vroeg nog; is eht wel de HVR-2200, maar hij zei van wel........
Even bellen dus wellicht............
Low profile dat klopt helemaal, want die kaart is ook pci express en low profile net als de hvr1700... Die specs op de mycom site kloppen niet denk ik.

deze moet t zijn:

http://www.xpmediacentre.com.au/techreviews/wp-content/uploads/2007/12/pic1.JPG

Ik gok dat die ook moet werken met vista en 4GB+ gezien de kaart en de driver voor deze kaart nog nieuwer is dan de HVR-1700. Driver files zijn 25-1-2008. Die van de HVR-1700 zijn van 1-10-2007

Alexander01 wijzigde dit bericht 05-04-2008 11:20 (26%)

One Lemming to rule them all!

Deze Hauppauge kaarten werken met memory remapping (4GB+) in ieder geval in Vista met Media Center (wat ik zelf heb ervaren/gehoord):
  • HVR-1100 is een hybrid PCi kaart met softwarematige encoding. Deze behoort goed te werken in Vista en is zo rond de 60 - 70 euro.
  • HVR-1200 (OEM) is een Hybrid PCIe x1 kaart die wel driver bugs heeft, maar verder wel werkt als het eenmaal goed zit. (30 euro ong)
  • HVR-1300 is een hardwarematige PCI hybrid kaart die heel goed werkt, ook icm ChrisTV bijv. Daarnaast gebruikt het nog wel een 64bit BETA driver, maar werkt deze tot nu toe wel perfect met super beeld (tov HVR-1200), deze is rond de 70 - 80 euro.
De HVR-1700 behoort ook te werken idd, alleen heb ik deze zelf niet getest. Overigens wil HardPVR icm SoftPVR op Vista bij mij in ieder geval NIET goed werken!!

And remember, Respect is Everything !

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws