Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
The_Doman schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:44:
[...]

De PVR150/500 Hauppauge kaartjes gaan gewoon heel slecht om met een composite signaal doordat standaard in de drivers het zogenaamde comb filter uitgeschakeld is resulterend in een relatief wazig beeld.
Welke hardware/software-combinatie raad jij dan aan?

Reg. datum: 28 september 2002

quote:
Exploited schreef op zondag 11 november 2007 @ 13:54:
Ik heb zelf de Hauppage 150MCE en gebruik DScaler om het beeld van mijn Tele2-digitale TV-ontvanger via de composite ingang op mijn monitor te krijgen, maar het beeld is eigenlijk verre van ideaal. Zijn er misschien ondertussen betere programma's als DScaler om beeld van de composite te krijgen?
Volgens mij was er ook nog een probleem met DScaler in combinatie met de ATI drivers on windows XP. Is al weer een tijdje geleden dat ik dat tegen kwam (draai zelf nu bijna een jaar vista), maar als je een ati video kaart hebt kan het daar dus ook nog aan liggen.

Je kunt eens kijken of je met mediaportal meer succes hebt?
quote:
Exploited schreef op maandag 12 november 2007 @ 13:18:
[...]

Welke hardware/software-combinatie raad jij dan aan?
Volgens mij is hier een registry hack voor. Weet het ook niet meer precies hoe dat ding heet, maar dat haalt niet heel veel uit hoor.

edit: hier comb: http://www.shspvr.com/smf/index.php?topic=9170.0

.Johnny wijzigde dit bericht 12-11-2007 13:57 (20%)

Velen onder jullie gebruiken een TV kaart als PVR, onderdeel van een HTPC waar je dus MCE voor gebruik.

Mijn situatie is dat mijn Hauppauge PVR-350 (geweldig ding :+ ) niet meer bruikbaar is (soon to be spotted on V&A :9 ) in mijn nieuw systeem gezien het feit dat ik 4GB geheugen heb met Windows XP x64 en er daarvoor geen drivers beschikbaar geleverd worden. Genoeg te vinden hierover maar de bottom line blijft hetzelfde: een Hauppauge PVR-350 krijg je nooit aan de praat op een 64 bit OS.

Op zoek zijnde naar alternatieven ben ik ook uitgekomen bij de Saber 2020 gezien de sterke beeldkwaliteit maar helaas ook weer geen support voor XP x64 (link).

Nou ben ik zelf niet zo direct een Vista fan dus zou ik liever nog een tijdje XP gebruiken maar is dit realistisch? Wat zijn dan nog de alternatieven? |:(

Note: ik kijk nog analoog ... ;)

http://specs.tweak.to/13992

quote:
kaajee schreef op maandag 12 november 2007 @ 09:23:
[...]

Je hebt dan wel Vista drivers voor de Leadtek kaart maar dat betekent nog niet dat ie ook Vista MCE geschikt is (dus geschikt en compatible met het Media Center 'gedeelte' van Vista)
Dat staat ook niet op de site van Leadtek, daar staat bijv. ook niet dat ie XP MCE compatible is.

En dat is ie dus ook niet, bijvoorbeeld vanwege het ontbreken van een hardwarematige MPEG2 encoder (die op je 150MCE wel zit).
Nu zijn er wel kaarten die met een softwarematige encoder wel kunnen werken onder MCE, maar de vraag is of je dat wil en of die van jou dat ook kan......
(en de combi in MCE tussen hw-MPEG2 en sw-MPEG2 is ook niet ideaal)
Maar! als ik bij de specificaties van de kaart kijk, dan zie ik: Supports MPEG1, MPEG2 Codec, MPEG4 compression for analog video settings..

ftp://ftp.leadtek.nl/mirr...017/6xxx_W05G0222(C)E.pdf

Of betekent dit wat anders? het is toch zo dat een kaart mpeg2 moet ondersteunen wil die in mediacenter werken?
Mvg
Reg. datum: 05 november 2002

quote:
Ravefiend schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 18:58:
Velen onder jullie gebruiken een TV kaart als PVR, onderdeel van een HTPC waar je dus MCE voor gebruik.

Mijn situatie is dat mijn Hauppauge PVR-350 (geweldig ding :+ ) niet meer bruikbaar is (soon to be spotted on V&A :9 ) in mijn nieuw systeem gezien het feit dat ik 4GB geheugen heb met Windows XP x64 en er daarvoor geen drivers beschikbaar geleverd worden. Genoeg te vinden hierover maar de bottom line blijft hetzelfde: een Hauppauge PVR-350 krijg je nooit aan de praat op een 64 bit OS.

Op zoek zijnde naar alternatieven ben ik ook uitgekomen bij de Saber 2020 gezien de sterke beeldkwaliteit maar helaas ook weer geen support voor XP x64 (link).

Nou ben ik zelf niet zo direct een Vista fan dus zou ik liever nog een tijdje XP gebruiken maar is dit realistisch? Wat zijn dan nog de alternatieven? |:(

Als je het tv kijken dan zo belangrijk vindt vraag ik me af waarom je niet afstapt van je 64bit OS? Waarom in hemelsnaam? Wat voegt dat dan toe voor jou?

quote:
Redskillz schreef op dinsdag 13 november 2007 @ 19:41:
[...]

Maar! als ik bij de specificaties van de kaart kijk, dan zie ik: Supports MPEG1, MPEG2 Codec, MPEG4 compression for analog video settings..

ftp://ftp.leadtek.nl/mirr...017/6xxx_W05G0222(C)E.pdf

Of betekent dit wat anders? het is toch zo dat een kaart mpeg2 moet ondersteunen wil die in mediacenter werken?
Mvg
Ja, in beginsel wel, maar wel een hardwarematige MPEG2 (encoder), en dat mpeg2 waar jij op doelt is softwarematig. Nu zijn er ook wel softwarematige MPEG2 encoders te krijgen (bijv. van Mainconcept), die zou je kunnen proberen of dat gaat werken met je Leadtek kaart. Maar ik betwijfel het en dan nog is het de vraag of je dat wil..............

Reg. datum: 08 november 2007

quote:

Hoe ervaar jij analoog kijken en welk beeldscherm gebruik je?
Ik heb vandaag net mijn 107 cm plasma binnen en vind de directe kwaliteit van analoog prima. Alleen via mijn videokaart (Hauppage 500) is nog niet prima.

Ben nog steeds aan het twijfelen. Of helemaal digitaal, een andere videokaart (FloppyDTV) en niet kunnen opnemen want ik ga geen 2 kaarten kopen of analoog blijven en er een versterker voor zetten of andere kaart (Saber) inzetten.

Oh en om ook kwaliteitsverbetering te bereiken ga ik mijn S-Video connectie vervangen voor een DVI naar HDMI aansluiting...

quote:
Puur voor HTPC is Vista het overwegen waard. De Media Center die bij vista komt is weer een stapje beter dan de xp-versie en van al de andere ondingen in Vista heb je met je HTPC niet zo snel last ;)

Vista is voor een HTPC super. Ik wil niets anders meer.

quote:
HdG123 schreef op donderdag 15 november 2007 @ 22:39:
Vista is voor een HTPC super. Ik wil niets anders meer.
Ben ik het helemaal mee eens..vooral met twee floppyDTV tuners helemaal super...geen goedkope oplossing...maar 10 keer beter dan een analoge tuner.

quote:
Michel242186 schreef op donderdag 22 november 2007 @ 18:16:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens..vooral met twee floppyDTV tuners helemaal super...geen goedkope oplossing...maar 10 keer beter dan een analoge tuner.
Dit is natuurlijk zwaar overdreven, het is duidelijk beter dan menig analoge kaart maar zeker geen 10x. Als ik floppyDTV een 10 geef op de schaal van 1 tot 10 dan geef ik de Saber Vista View een 7½ en de Hauppauge 150/500 een 5.

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

Heb deze week ook 2 FloppyDTV binnen gehad maar had eerst bij 1 geen beeld en nu bij beiden niet meer. Kwaliteit was erg goed maar nu moet ik de boel dus weer aan de praat krijgen.

Hebben jullie mischien een idee?

Ik ga nu alles verwijderen en opnieuw installeren.

quote:
hardware-lover schreef op donderdag 22 november 2007 @ 20:36:
[...]

Dit is natuurlijk zwaar overdreven, het is duidelijk beter dan menig analoge kaart maar zeker geen 10x. Als ik floppyDTV een 10 geef op de schaal van 1 tot 10 dan geef ik de Saber Vista View een 7½ en de Hauppauge 150/500 een 5.
Ben ik niet met je eens....de analoge kaartjes kunnen niet tippen aan het digitale beeld...tenminste als ik uitga van de Hauppauge 500...ik heb geen ervaring met de Saber...

@HdG123...kijk ff op het forum van FireDTV daar kun je veel transponder lijsten vinden!

Michel242186 wijzigde dit bericht 24-11-2007 06:37 (7%)

quote:
Michel242186 schreef op zaterdag 24 november 2007 @ 06:35:
[...]

Ben ik niet met je eens....de analoge kaartjes kunnen niet tippen aan het digitale beeld...tenminste als ik uitga van de Hauppauge 500...ik heb geen ervaring met de Saber...

@HdG123...kijk ff op het forum van FireDTV daar kun je veel transponder lijsten vinden!
Zeg ik iets anders dan? FloppyDTV waardeer ik 100% hoger dan de Hauppauge 150/500 en da's niet niks. Ik heb alle kaarten in de praktijk meegemaakt en heb een aardige indruk gekregen maar dit is mijn persoonlijke waardering welke bij een ander weer anders uit zal pakken omdat er bijvoorbeeld via een andere aansluiting naar een ander type TV gekeken wordt. Het gaat er eigenlijk om waar je zelf genoegen mee neemt en wat het mag kosten. Een complete werkende single setup van FloppyDTV i.c.m. TV-home komt normaal gesproken toch op zo'n 255 euro. Een Saber kost de helft en heeft 2 tuners, dus.........

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

Beste mensen,

Ik heb een een paar weken geleden een nieuwe PC gekocht (Acer Aspire M3610 Quad), en daarbij een Externe TV Kaart (Pinnacle PCTV Hybrid Tuner Kiy for Windows Vista) Link: http://www.paradigit.nl/info.php?group=8&art=10016222
Deze tv-kaart zegt zowel analoge als digitale tv te ondersteunen.
Ik heb de kaart eerst met analoge tv geprobeerd. Resultaat was dat ik vrij slecht beeld had en dan het computerbeeld bleef flikkeren (ook als ik geen tv keek). Waarschijnlijk dus een storing in het signaal, of een te zwak signaal.
Nu heb ik Digitenne van KPN, maar het lukt mij niet om de Digitenne op m'n pc te krijgen via de tv-kaart.
Ik krijg alleen maar een paar zenders (TV5, National Geog.) met extreem slecht beeld binnen. En dat terwijl hij NL 1,2 en 3 sowieso zo uit de lucht zou moeten kunnen pakken.
Ik heb de digitenne dmv zo'n normale witte tv-antennekabel verbonden met de de tvkaart.

Nu is mijn vraag; weten jullie wat er mis is? Is er iets mis met de instellingen of moet ik mijn digintennekastje op een andere manier verbinden met mijn tv-kaart?
Ik ben redelijk radeloos op dit moment, want ik zou t echt niet meer weten...

Alvast Bedankt!

Groeten, Sjoerd

Sjoerd7777 wijzigde dit bericht 26-11-2007 13:53 (3%)

Helaas ben ik ook gevallen voor het verkooppraatjes van de Hauppauge WinTV 500. Heb altijd tv gekeken via een BT878 Pinnacle PCTV Rave en vond de beeldkwaliteit van de 500 direct al minder. In het begin had ik ook geen goede beeldkwaliteit op de RAVE, maar na leggen van nieuwe kabels was de kwaliteit beter dan die je op een gewone tv zag. Met de 500 is het duidelijk zeer veel minder.

Ik dacht eerst nog dat het aan interne storing lag van de harddisk oid. Bij de PCTV had het zo ver mogelijk van andere insteekkaarten plaatsen ook positief effect op de beeldkwaliteit maar helaas.

Ik zie een soort van verticale vage lijnen over het beeld heen en de kale kop van Filip Freriks lijkt in de directe omgeving van die lijnen daardoor soms wat groen en paars ipv de werkelijke kleur. Helaas is de inruilperiode net 1 dag verstreken, dus zit ik met de rommel.

Ik had trouwens ergens op een linux forum gelezen dat het beeld grainy werd als het signaal juist te sterk was. Lijkt me sterk, maar wie weet, misschien kan iemand dit testen?

Ik heb de PCTV ook es in de HTPC gezet en het beeld daarvan was nog slechter. De WinTV 500 was nu in verhouding juist veel beter, zij het nog altijd niet heel goed. Dit deed mij vermoeden dat het toch aan het signaal kon liggen. Een paar tussenstukjes vervangen en een kabel naar de zolder niet meer aangesloten en waarempel het beeld was al wat beter, maar nog altijd niet naar tevreden heid.

De PCTV toen weer in de originele pc gezet en daar was het beeld toch nog een stuk beter. Ook nog wat ruis erdoorheen. Het blijft toch een gedoe met die TVkaarten.

REDFISH wijzigde dit bericht 09-12-2007 00:37 (30%)

Singletrail Addict
Reg. datum: 25 februari 2004

In dit topic: Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid heb ik al om raad gevraagd voor een ideale budget HTPC.

Waarvoor deze post?
Nu ben ik daar al stevig geholpen, alleen is de finishing touch nog niet aanwezig: een goede TV-kaart die enkele eisen bevat:
- Opnemen van TV-signaal
- Opnemen van afleveringen (showview?)
- Getimede opnames.

Wat heb ik nu?
Een samsung decoder van @home met een smartcard, die via scart is aangesloten op een bravia.

In mijn andere topic is er verteld dat het mogelijk is om vóór de @home-decoder een splitter te plaatsen, die daar het afgesplitste analoge signaal naar de htpc stuurt.
Het andere signaal gaat "gewoon" de decoder in om "gewoon" tv te kijken.

Wat wil ik?
Ik heb nogmaals kritisch gekeken naar de gekozen setup, en heb gezien dat ik net zo goed dus deze kaart kan aanschaffen: Asus My Cinema-P7131
http://www.alternate.nl/h...mp;source2=coList#tecData
Deze heeft namelijk ook een afstandsbediening erbij. Kan deze combinatie dan ook in de opnamemogelijkheid voorzien?

Of zijn er andere, goede kaarten die opnames mogelijk maken?
Het is de bedoeling dat de HTPC dus kan opnemen op het moment dat ik niet aanwezig ben.

Als bovenstaande zo is, dan heb ik de config voor zover bij elkaar, neem ik aan.

Asus My Cinema-P7131 ¤ 35,-
TV / Radio Kaart, PCI, Analoog, Stereo
Microsoft Windows Vista Home Premium ¤99,-
Windows OEM, Nederlands, 1 Licentie
Antec New Solution NSK2480 ¤ 99,-
2 x, 2 x, 380 Watt 2xKoeler 120mm
Asus DRW-1814BL ¤ 35,-
18 / 8 / 8 speed, 18 / 6 / 8 speed, 16 / 48 speed
Alternate Upgrade Kit AMD® Vista Ready ¤ 135,-
AMD 690V, 2.000 MT/s, Socket AM2
ATI SB600 Southbridge
USB 2.0 Controller
[b]Radeon XPRESS 1200
[b]Realtek ALC883 (HD-Audio; 8-Kanaals)
Realtek RTL8100C
Athlon64 X2 4200+
2x 2200 MHz, 2x 512 kB, 2000 MT/s, Windsor
MDT DIMM 1 GB DDR2-667
1024 MB, CL4, 2 stuk(s), PC2 5300
TP-LINK TL-WN550G WLAN-kaart ¤ 14,90
Samsung Spinpoint T166 ¤ 69,-
320 GB, 8,9 / 8 / 7200
Subtotaal: ¤ 486,90

Bikespecs --- Livin' Life in the fast Lane.. --- Nieuwe Link!

Ik heb dit weekend een nieuwe pc in elkaar gezet ( Intel Q6600 ) en meteen Windows XP64 er maar opgezet. Blijkt dat mijn Leadtek TV2000XP Deluxe ( BT878 chipset ) niet officieel werkt onder XP64 ( geen drivers ). Uiteindelijk via een hoop zoekwerk, gepruts en gevloek een opensource driver gevonden die onder X64 wel werkt.

Wat me opvalt met deze driver is dat m'n tv kijk / opneem tool ( IUVCR ) vele malen sneller opstart en dat de beeldkwaliteit stukken beter is met deze opensource 64bits driver.
quote:
flitspaal.nl schreef op maandag 10 december 2007 @ 15:04:
Ik heb dit weekend een nieuwe pc in elkaar gezet ( Intel Q6600 ) en meteen Windows XP64 er maar opgezet. Blijkt dat mijn Leadtek TV2000XP Deluxe ( BT878 chipset ) niet officieel werkt onder XP64 ( geen drivers ). Uiteindelijk via een hoop zoekwerk, gepruts en gevloek een opensource driver gevonden die onder X64 wel werkt.

Wat me opvalt met deze driver is dat m'n tv kijk / opneem tool ( IUVCR ) vele malen sneller opstart en dat de beeldkwaliteit stukken beter is met deze opensource 64bits driver.
Een linkje naar die driver is misschien wel fijn dan. Wellicht zijn er ook betere (open source) drivers te vinden voor andere kaarten op die website?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.

Singletrail Addict

quote:
dnhelle schreef op maandag 10 december 2007 @ 14:37:
In dit topic: Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid heb ik al om raad gevraagd voor een ideale budget HTPC.
[
Asus My Cinema-P7131 ¤ 35,-
TV / Radio Kaart, PCI, Analoog, Stereo
Microsoft Windows Vista Home Premium ¤99,-
Windows OEM, Nederlands, 1 Licentie
Antec New Solution NSK2480 ¤ 99,-
2 x, 2 x, 380 Watt 2xKoeler 120mm
Asus DRW-1814BL ¤ 35,-
18 / 8 / 8 speed, 18 / 6 / 8 speed, 16 / 48 speed
Alternate Upgrade Kit AMD® Vista Ready ¤ 135,-
AMD 690V, 2.000 MT/s, Socket AM2
ATI SB600 Southbridge
USB 2.0 Controller
[b]Radeon XPRESS 1200
[b]Realtek ALC883 (HD-Audio; 8-Kanaals)
Realtek RTL8100C
Athlon64 X2 4200+
2x 2200 MHz, 2x 512 kB, 2000 MT/s, Windsor
MDT DIMM 1 GB DDR2-667
1024 MB, CL4, 2 stuk(s), PC2 5300
TP-LINK TL-WN550G WLAN-kaart ¤ 14,90
Samsung Spinpoint T166 ¤ 69,-
320 GB, 8,9 / 8 / 7200
Subtotaal: ¤ 486,90
Edit:
Ik heb deze kaart gevonden: http://www.alternate.nl/h...ils.html?artno=JKPIBC&;
Deze zou goed uit de bus komen icm. Vista. Iemand bekend met deze kaart / outputkwaliteit?
Graag hoor ik van jullie of deze een goede vervanger is voor bovenstaande Asus-kaart.

quote:
dnhelle schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:26:
[...]

Edit:
Ik heb deze kaart gevonden: http://www.alternate.nl/h...ils.html?artno=JKPIBC&;
Deze zou goed uit de bus komen icm. Vista. Iemand bekend met deze kaart / outputkwaliteit?
Graag hoor ik van jullie of deze een goede vervanger is voor bovenstaande Asus-kaart.
Wat ga je gerbuiken om tv op te nemen/te kijken? Welke software? De Media Center van Vista (of XP MCE) of een andere toepassing? Als je MCE wilt gaan gebruiken zou ik een tuner met hardwarematige MPEG2 encoder nemen. Die je nu op het oog hebt werken niet of moeizaam icm MCE.......

En kijk eens naar de 690G (ipv 690V) deze heeft oboard HDMI is een completer board. Bijv. de Gigabyte GA-MA69GM-S2H (veel betere keus)

kaajee wijzigde dit bericht 10-12-2007 21:45 (14%)

Singletrail Addict

quote:
kaajee schreef op maandag 10 december 2007 @ 21:41:
[...]

Wat ga je gerbuiken om tv op te nemen/te kijken? Welke software? De Media Center van Vista (of XP MCE) of een andere toepassing? Als je MCE wilt gaan gebruiken zou ik een tuner met hardwarematige MPEG2 encoder nemen. Die je nu op het oog hebt werken niet of moeizaam icm MCE.......

En kijk eens naar de 690G (ipv 690V) deze heeft oboard HDMI is een completer board. Bijv. de Gigabyte GA-MA69GM-S2H (veel betere keus)
Dank!
Dit helpt mij stukken beter. Dat wordt dus HDMI < -- > HDMI.
Dit bordje is wel goed te betalen en heeft ook veel mogelijkheden.
Ideaal.
Welke kaart zou jij hierop aanraden? Ik wil hem in eerste instantie met Vista MCE gaan gebruiken.
Eventueel later met mediaportal. Raar dat die Pinaccle daar niet mee gaat werken.

Ik heb me echt enorm een ei gezocht, maar ik kan niet echt dé kaart aanwijzen.
Ik heb er al meerdere bedacht, maar het wordt steeds moeilijker. Liefste zou ik willen dat iemand kan zeggen dat díé kaart het beste is (prijs / kwaliteit) en dan ben ik gelukkig...

Graag advies...

dnhelle wijzigde dit bericht 10-12-2007 22:04 (16%)

quote:
dnhelle schreef op maandag 10 december 2007 @ 22:01:
[...]

Dank!
Dit helpt mij stukken beter.
Dit bordje is wel goed te betalen en heeft ook veel mogelijkheden.
Ideaal.
Welke kaart zou jij hierop aanraden? Ik wil hem in eerste instantie met Vista MCE gaan gebruiken.
Eventueel later met mediaportal. Graag advies...
Enkele tuner: gewoon een Hauppauge 150MCE (even kijken welke uitvoering: kit/oem)
Dubbele tuner: Hauppauge 500MCE (kit/oem) of beter: Saber Vista View

En anders dit topic nog eens goed doornemen, deze kaarten zijn ook al vele malen de revue gepasseerd..........

quote:
gwystyl schreef op maandag 10 december 2007 @ 17:36:
[...]

Een linkje naar die driver is misschien wel fijn dan. Wellicht zijn er ook betere (open source) drivers te vinden voor andere kaarten op die website?
Ik zal de driver vandaag of morgen op m'n webspace zetten. Zowel de opensource driver die nog geconffiged moet worden als mijn werkende .INF file voor m'n Leadtek kaartje.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws