Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik ben op dit moment bezig met het samenstellen van een media-pc'tje, op basis van de Dell GX270 (zie http://www.inkoopacties.net/ia/tlbpsn5g voor de inkoopactie)

Omdat daar maar 1 agp en 1 pci slot inzitten, wil ik eigenlijk een AGP videokaart (met TV-out) met ingebouwde tv-tuner. Dan kom ik bijvoorbeeld uit bij de 'AGP ATI Radeon X800 series All in Wonder 256MB DDR3 TV-Tuner'.

Ik heb al even gezocht, maar kom nergens tegen dat deze het niet goed zou doen. Heeft iemand hier toevallig ervaring met deze kaart? Of goede ervaringen met een vergelijkbaar product?

Tot slot: de kaart zou idealiter ook nog low-profile moeten zijn. Op google kon ik deze niet vinden. Wil ik teveel, of zoek ik niet goed genoeg?

BJup wijzigde dit bericht 05-11-2007 20:14 (4%)

Dat was IK niet...

Reg. datum: 05 november 2007

Heb een MyCom Media Center 524-320 EPC gekocht met daarin een Asus My Cinema-P7131.

De kwaliteit van het televisiebeeld valt zwaar tegen net als de beeldkwaliteit van opgenomen programma's om maar niet te spreken van het stotterende geluid.

Wat is de oplossing: een betere tv-kaart?
Zo ja, welke dan?

quote:
meyeo schreef op maandag 05 november 2007 @ 22:28:
Heb een MyCom Media Center 524-320 EPC gekocht met daarin een Asus My Cinema-P7131.

De kwaliteit van het televisiebeeld valt zwaar tegen net als de beeldkwaliteit van opgenomen programma's om maar niet te spreken van het stotterende geluid.

Wat is de oplossing: een betere tv-kaart?
Zo ja, welke dan?
Welkom met je eerste reactie op Tweakers Forum.

Wat dacht je van het doorlezen van dit actieve topic? :*)

hardware-lover wijzigde dit bericht 05-11-2007 23:03 (5%)

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

Reg. datum: 05 november 2007

quote:
hardware-lover schreef op maandag 05 november 2007 @ 23:02:
[...]

Welkom met je eerste reactie op Tweakers Forum.

Wat dacht je van het doorlezen van dit actieve topic? :*)
Je lijkt te suggereren dat het antwooord op mijn vraag al gegeven is.
Misschien, maar ik zie het niet.

quote:
meyeo schreef op dinsdag 06 november 2007 @ 00:56:
[...]

Je lijkt te suggereren dat het antwooord op mijn vraag al gegeven is.
Misschien, maar ik zie het niet.
Da's vreemd. Via mijn eigen reacties vind ik al van alles wat met je vraag te maken heeft en ik ben niet de enige die reageert in dit topic.

1) C²Q Q6600, 8800GTX768, 4Gb, 500GB+500GB, Dell 2407WFP-HC@1920x1200, Win Vista Ultimate 64b NL. 2) HTPC, Silverstone SST-LC14M black, single FloppyDTV+Alphacrypt CI i.c.m. @home and Windows Vista Ultimatie 32b NL.

Ik mompelde het in een vorige post ook al een keer, maar er zíjn low-profile AGP kaarten mét tv-tuner. Bijvoorbeeld de [ATI ALL-IN-WONDER 9000 Low Profile]

Grote vraag is alleen: wie o wie verkoopt ze (nog)? Google wil me geen resultaten geven. Misschien een enthousiaste Tweakert die een winkeltje of doosje op zolder weet?

Dat was IK niet...

Ik heb een avermedia avertv mce 116 plus en de kwaliteit vind ik erg goed!
Compleet kaartje ook: mpeg2 encoder, audio (stereo) en video (svideo en tulp) in voor capture van videorecorder of analoge camcorder, FM kabelaansluiting.
Is alleen wel single tuner.
Laatst vista geinstalleerd en ziet het kaartje direct. Geen moeilijkheden mee gehad!

Sorry dat ik deze topic niet volledig gelezen heb, hier op GoT heb ik wisselende ervaringen gelezen op mijn vraag: draait de Hauppauge PVR-150 MCE ook op Windows XP Pro? Ondervinden jullie problemen met drivers of WinTV2000? Alvast bedankt voor reactie.

Dat zeg ik!

Reg. datum: 05 november 2002

quote:
cdl575 schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:10:
Sorry dat ik deze topic niet volledig gelezen heb, hier op GoT heb ik wisselende ervaringen gelezen op mijn vraag: draait de Hauppauge PVR-150 MCE ook op Windows XP Pro? Ondervinden jullie problemen met drivers of WinTV2000? Alvast bedankt voor reactie.
Tuurlijk werkt die PVR-150MCE ook onder XP Pro......MCE is ook gewoon een XP Pro met een extra programaatje. Kwestie van de juiste drivers installeren......

Het ligt er eerder aan welk programma je wilt gaan gebruiken om daadwerkelijk tv mee te gaan kijken. Maar ik begrijp dat je daarvoor Hauppauge's WinTV2000 wilt gaan gebruiken.......daar moet het ook gewoon mee werken. Ik vind het een 'verschrikkelijk programma', maar er zijn gelukkig alternatieven: bijv. ChrisTV, werkt ook met de Hauppauge PVR serie.
Naast ChrisTV zijn er vele andere proggies te vinden al naar gelang je wensen en eisen......

quote:
kaajee schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:21:
[...]

Tuurlijk werkt die PVR-150MCE ook onder XP Pro......MCE is ook gewoon een XP Pro met een extra programaatje. Kwestie van de juiste drivers installeren......

Het ligt er eerder aan welk programma je wilt gaan gebruiken om daadwerkelijk tv mee te gaan kijken. Maar ik begrijp dat je daarvoor Hauppauge's WinTV2000 wilt gaan gebruiken.......daar moet het ook gewoon mee werken. Ik vind het een 'verschrikkelijk programma', maar er zijn gelukkig alternatieven: bijv. ChrisTV, werkt ook met de Hauppauge PVR serie.
Naast ChrisTV zijn er vele andere proggies te vinden al naar gelang je wensen en eisen......
Bedankt voor je reactie! De software is nu nog niet zo heel belangrijk, maar bedankt voor de tip (ChrisTV).

Dat zeg ik!

Ik heb sinds net ook de PVR-150MCE kit. Ik gebruik DScaler, wat een veel betere kwaliteit geeft dan WinTV.
Maar weet iemand of en hoe ik die MCE afstandsbediening werkend kan krijgen met dscaler? bij wintv doet ie het ook (nog) niet.

quote:
Britske schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:40:
Ik heb sinds net ook de PVR-150MCE kit. Ik gebruik DScaler, wat een veel betere kwaliteit geeft dan WinTV.
Maar weet iemand of en hoe ik die MCE afstandsbediening werkend kan krijgen met dscaler? bij wintv doet ie het ook (nog) niet.
Girder is je tool!

Werkt niet? Het probleem is misschien dat ik geen windows xp media center edition heb, maar gewoon home.

quote:
Britske schreef op woensdag 07 november 2007 @ 19:41:
Werkt niet? Het probleem is misschien dat ik geen windows xp media center edition heb, maar gewoon home.
Maar je hebt toch wel de originele Microsoft USB IR-ontvanger? Die wordt toch gewoon herkend in Windows? XP of XP-MCE maakt niet uit, wordt in allebei gewoon herkend.
Dan in Girder de MCE-remote plugin instellen (eerst downloaden, er zijn 2 varianten) en gaaaaan......

Nu zeurt ie om irremote.dll die nergens te vinden is. Waarom werkt die rommel niet gewoon.

Reg. datum: 08 november 2007

Ik heb zelf een Hauppage 500 MCE maar ben niet tevreden over de kwaliteit. Heb het allemaal al direct aangesloten op de hoofdkabel en dan is het beeld beter alleen zit er een vertraging in het plaatsen van kleuren. Die worden langzamer scherp gesteld. Ook heb ik via mijn HTPC 2 lijnen van boven naar beneden lopen op mijn 100 Hz breedbeeld via S-Video.

Wat is hier aan te doen? Digitale opties of een goede analoge versterker? Ik wil alles via Vista MCE doen zowel TV kijken als opnemen.

quote:
Britske schreef op donderdag 08 november 2007 @ 01:34:
Nu zeurt ie om irremote.dll die nergens te vinden is. Waarom werkt die rommel niet gewoon.
Wie 'zeurt' daarom?
Heb je de irremote.dll wel in de Girder plugins folder geplaatst?
(zoals in de readme staat)

En 'die rommel' werkt perfect hoor, maar is gemaakt voor Windows Media Center Edition, daarin werkt ie dus absoluut feilloos. Als jij iets anders met dat ding wilt, begeeft je je op 'tweakers' vlak en zul je zelf meer moeite moeten doen om 1 en ander aan de praat te krijgen meestal. Daarmee is het zeker geen rommel, feitelijk maak je er zelf 'rommel' van omdat je het niet gebruikt op de wijze waarvoor het gemaakt is..........

ph34r my [OGR-25] Cows

quote:
kaajee schreef op woensdag 07 november 2007 @ 13:21:

Zou je dan bij deze mij alsjeblieft willen vertellen hoe dat dan moet ?

Ik heb dat kaartje voor mijn Pa gekocht en 6 Windows installaties later en een hoop frustratie/gezeik werkt het nog steeds maar half i.c.m. DScaler zonder geluid :( }:|

Ik volg dit Topic al vanaf deel 1 en heb vanalles gedaan en het werkt gewoon NIET zoals het hoort ...

Alvast super / mega / über / ... / hartstikke bedankt :)

Wat dat betreft heb ik ook ERG veel pech met TV kaarten. Ik heb net niet een soort trauma ervan gekregen. Hiervoor had mijn Pa ook een TV kaart en dat was in het begin ook veel gekloot. Toen die het eindelijk een beetje deed kwam XP en toen was het WEER raak. Toen dus die Hauppage gekocht omdat iedereen er zo lovend over was. Ik tot dusver niet helaas. Oude kaart moet ik nog onder FreeBSD testen. Als het goed is zou die in 1 keer moeten werken door support van de BT878 chip in de FreeBSD Kernel :Y) ** Hoopt enzo ... **

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

quote:
nero355 schreef op zaterdag 10 november 2007 @ 20:26:Ik heb dat kaartje voor mijn Pa gekocht en 6 Windows installaties later en een hoop frustratie/gezeik werkt het nog steeds maar half i.c.m. DScaler zonder geluid :( }:|

Ik volg dit Topic al vanaf deel 1 en heb vanalles gedaan en het werkt gewoon NIET zoals het hoort ...
Probeer een het Lite CD Release 2.7.25057 installatie pakket van de SHSPVR site.
Verder is het het beste om de kanaal frequenties handmatig in te voeren (haal deze van de site van je kabelprovider)

The_Doman wijzigde dit bericht 10-11-2007 21:51 (4%)

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Ik heb zelf de Hauppage 150MCE en gebruik DScaler om het beeld van mijn Tele2-digitale TV-ontvanger via de composite ingang op mijn monitor te krijgen, maar het beeld is eigenlijk verre van ideaal. Zijn er misschien ondertussen betere programma's als DScaler om beeld van de composite te krijgen?

Met Windows MCE heb ik de composite eigenlijk nooit aan de praat gekregen en onder Ubuntu lukt het me maar niet om die Hauppage 150MCE aan de praat te krijgen (nog daargelaten wat daar dan de beste software is).

Ik denk dat de beeldkwaliteit weinig met DScaler te maken heeft. Composiet is niet ideaal en levert je al een mindere beeldkwaliteit (nog los van de kwaliteit kabel) plus dat je ook nog eens beeldkwaliteit kwijtraakt bij de digitalisering van het composietsignaal via de Hauppage.

quote:
Klaus_1250 schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:15:
Ik denk dat de beeldkwaliteit weinig met DScaler te maken heeft. Composiet is niet ideaal en levert je al een mindere beeldkwaliteit (nog los van de kwaliteit kabel) plus dat je ook nog eens beeldkwaliteit kwijtraakt bij de digitalisering van het composietsignaal via de Hauppage.
De PVR150/500 Hauppauge kaartjes gaan gewoon heel slecht om met een composite signaal doordat standaard in de drivers het zogenaamde comb filter uitgeschakeld is resulterend in een relatief wazig beeld.
Zie deze thread op het SHSPVR Forum voor informatie om het comb filter aan te passen.
SHSPVR Forum: Poor Picture Quality with PVR 150 MCE Analog Capture

DScaler gebruikt zijn eigen drivers waardoor het beeld in veel gevallen beter zal zijn, echter DScaler maakt geen gebruik van de hardware MPEG2 chip dus hebt je er niet zoveel aan als je wilt opnemen.

Sony TRV120-D8 DV, 3x PVR-150MCE, Humax IR-Fox-C, 2x Siemens M750 PVR, TechnoTrend CT-3650CI/C-1501

Hallo allen!

Kom er zelf niet meer uit... :'(

Ik heb al een Mediacenter met een Hauppage pvr150-mce
Nu heb ik ergens een LeadTek TV2000 XP Expert vandaan weten te scharrelen en die wou ik er bij in bouwen.

Nou ok, ingebouwt en geinstalleert verliep allemaal vlotjes..
aleen nu wil ik met 2 tuners mediacenter gebruiken zodat ik kan opnemen en tvkijken tegelijk,
Aleen ik kan nogsteeds aleen opnemen met de pvr150mce het lijkt alsof mediacenter de leadtek niet herkent.. moet deze kaart ergens ingestelt (geactiveert) worden in mediacenter ofzo?

Specs:
quote:
P4 2,4
786MB DDR
Asrock p4i65g
80GB maxtor
Windows Vista (Home Premium) + Mediacenter < volledig geupdate
Hauppage PVR150 MCEKIT < vista standaart drivert
LeadTek TV2000 xp expert < vista drivers gedownload van de site
Beide tvkaarten zijn goed geinstalleert..

Genoeg informatie?
Bedankt. :)

quote:
Redskillz schreef op zondag 11 november 2007 @ 20:23:
Hallo allen!

Kom er zelf niet meer uit... :&#039;(

Ik heb al een Mediacenter met een Hauppage pvr150-mce
Nu heb ik ergens een LeadTek TV2000 XP Expert vandaan weten te scharrelen en die wou ik er bij in bouwen.

Nou ok, ingebouwt en geinstalleert verliep allemaal vlotjes..
aleen nu wil ik met 2 tuners mediacenter gebruiken zodat ik kan opnemen en tvkijken tegelijk,
Aleen ik kan nogsteeds aleen opnemen met de pvr150mce het lijkt alsof mediacenter de leadtek niet herkent.. moet deze kaart ergens ingestelt (geactiveert) worden in mediacenter ofzo?

Specs:

[...]

Beide tvkaarten zijn goed geinstalleert..

Genoeg informatie?
Bedankt. :)
Je hebt dan wel Vista drivers voor de Leadtek kaart maar dat betekent nog niet dat ie ook Vista MCE geschikt is (dus geschikt en compatible met het Media Center 'gedeelte' van Vista)
Dat staat ook niet op de site van Leadtek, daar staat bijv. ook niet dat ie XP MCE compatible is.

En dat is ie dus ook niet, bijvoorbeeld vanwege het ontbreken van een hardwarematige MPEG2 encoder (die op je 150MCE wel zit).
Nu zijn er wel kaarten die met een softwarematige encoder wel kunnen werken onder MCE, maar de vraag is of je dat wil en of die van jou dat ook kan......
(en de combi in MCE tussen hw-MPEG2 en sw-MPEG2 is ook niet ideaal)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws