Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
kaajee schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 21:59:
[...]

Vergeet het maar! Niet voor dat geld! Je moet ok nog aan zaken als CAM modules denken etc.....
wat kan ik dan het beste kopen voor mijn budget ik wil wel zoveel mogelijk kwaliteit en mooi helder en scherp beeld het leifst ook bij alternate leverbaar

| C2D E6300@ Artic Freezer 7 Pro @ 2.10 @ 1.25V| asus P5b | sapphire x1950 pro 256 MB@ 601/716 | 2GB 667 MHZ | 2*160 GB Raid 0 WD CAVIAR SE | 1*320 GB seagate 7200.10 | Coolmaster Power 430 Watt |Sony STR-DA1200ES / DVP-NS900S | Eltax Concept 400

quote:
the squaler1 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:00:
[...]

wat kan ik dan het beste kopen voor mijn budget ik wil wel zoveel mogelijk kwaliteit en mooi helder en scherp beeld het leifst ook bij alternate leverbaar
Wat ga je gebruiken?
DVB-c, DVB-s of DVB-t?
(kabel, satelliet of ether)
Wil je een abonnementskaart gaan gebruiken of niet?
Wil je dat wel, dan ben je er inderdaad niet met ¤70 (of ¤80).
In het andere geval kijk je best eens rond, maar ik vrees dat het niet zo eenvoudig zal worden om een HDTV-ontvanger voor die prijs te vinden.

ik wil in ieder geval de gewone kabel kunnen ontvangen met een scherp beeld.
als goed is is over de kabel digitaal signaal te ontvangen dus ik denk een dvb-t met analoog en evt radio ontvangst

| C2D E6300@ Artic Freezer 7 Pro @ 2.10 @ 1.25V| asus P5b | sapphire x1950 pro 256 MB@ 601/716 | 2GB 667 MHZ | 2*160 GB Raid 0 WD CAVIAR SE | 1*320 GB seagate 7200.10 | Coolmaster Power 430 Watt |Sony STR-DA1200ES / DVP-NS900S | Eltax Concept 400

quote:
the squaler1 schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:59:
ik wil in ieder geval de gewone kabel kunnen ontvangen met een scherp beeld.
als goed is is over de kabel digitaal signaal te ontvangen dus ik denk een dvb-t met analoog en evt radio ontvangst
Als je scherp beeld wil via de kabel op je mediacenter...dit is dus DVB-C...is de enigste optie twee floppydtv tuners + cams en dan zit je al op 500 euro.(hangt er ook ff vanaf bij welke kabelaar je zit)..als je niks wil opnemen kun je er eentje nemen. Je kunt niet een digitale en analoge kaart samen laten werken....tenminste onder MCE niet. En volgens mij is HDTV niet mogelijk in mediacenter dus zal je een ander pakket moeten gaan gebruiken...de standaard software die bij de floppydtv tuners zit kan dit wel weergeven.

Hee mensen,

Ik begrijp dat de MSI Vox II v2.0 best een goede oplossing is als je TV op je computer via de USB poort wil kijken. Klopt dat, of zijn er betere dingen verkrijgbaar? En over verkrijgbaar gesproken, waar kun je dit ding überhaupt kopen? Alvast bedankt!

edit: nog een vraagje, sommige USB-sticks laten het tegelijk opnemen en kijken niet toe, kan dit worden verholpen met software? Dscaler ofzo?

edit 2: heeft iemand toevallig ervaring met de Hauppage HVR900 of HVR1300? Ik ben er sterk over aan het nadenken een van de twee te kopen.

robinhood87 wijzigde dit bericht 14-10-2007 18:16 (48%)

like.no.other
Reg. datum: 14 oktober 2004

Ik heb hier ervaring met de HVR1300. Onder XP werkt het perfect, onder Vista alleen onder 32-bit. 64-bit is met een onofficiële driver wel mogelijk, maar dan moet je driversigning uitschakelen.

Ik werk dus onder Vista HP 64-bit op DVB-T, en het beeld wat ik krijg is naar mijn mening geweldig goed. Kabel heb ik niet geprobeerd, maar ik denk dat het beeld in theorie net zo goed kan zijn, mits het kabelsignaal maar sterk genoeg is.

Ik heb het apparaat voor de rest vergeleken met een Freecom USB DVB-T ontvanger, en het viel mij ook op dat de zaptijd een stuk korter is. Ik ben per saldo wel tevreden over het apparaat, ik vind het alleen erg jammer dat Hauppauge geen driver voor Vista x64 uitbrengt. Wil je dat wel, dan kun je ook kijken naar de Hauppauge HVR1110 (uit mijn hoofd).
Gelukkig heb ik (nog) WinXP, dus dat is nog niet echt een probleem. Voor zover ik begrijp zijn de producten van Hauppage over het algemeen wel van goede kwaliteit. Het verschil tussen de 900 en 1300 lijkt te zijn dat je met de 1300 kan opnemen zonder dat je CPU enorm aan de bak moet. Nu moet ik dus beslissen hoeveel ik daarvoor over heb..

quote:
robinhood87 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 15:49:
Hee mensen,

Ik begrijp dat de MSI Vox II v2.0 best een goede oplossing is als je TV op je computer via de USB poort wil kijken. Klopt dat, of zijn er betere dingen verkrijgbaar? En over verkrijgbaar gesproken, waar kun je dit ding überhaupt kopen? Alvast bedankt!

edit: nog een vraagje, sommige USB-sticks laten het tegelijk opnemen en kijken niet toe, kan dit worden verholpen met software? Dscaler ofzo?

edit 2: heeft iemand toevallig ervaring met de Hauppage HVR900 of HVR1300? Ik ben er sterk over aan het nadenken een van de twee te kopen.
ik zat ook naar de msi vox II v3.0 te kijken is deze wat ondersteund ook tot hdtv 1080I.
Iemand ervaringen?
als deze ook gewone analoge tv ondersteunt anders ben ik opzoek naar een tvkaart voor analoog voor 50 euro

the squaler1 wijzigde dit bericht 14-10-2007 22:22 (5%)

Reg. datum: 05 november 2002

Over de Hauppuage HVR serie........hebben jullie het volgende vet rood gedrukte op de Hauppauge site gelezen? (en dit topic uberhaupt doorgelezen?)
quote:
Hybrid Video Recorders

NEDERLANDSE KLANTEN LET OP !

Digitale Televisie via de ether in Nederland is iets anders georganiseerd dan in de meeste andere Europese landen. In Nederland zijn uitsluitend de publieke zenders (Nederland 1, 2 en 3 en regionaal) Free To Air te ontvangen. Voor de overige zenders wordt gebruik gemaakt van Conax versleuteling, waarvoor de HVR producten NIET geschikt zijn.

Met de HVR producten zijn dus alleen de Free To Air zenders te bekijken !

Wanneer u in de grensregio woont is het ook mogelijk om aanvullend eventueel beschikbare Duitse of Belgische DVB-T zenders te ontvangen met de HVR producten
Ditzelfde geldt overigens ook voor die usb MSI Vox series, laat staan dat je daar HDTV mee zou kunnen ontvangen, al is het alleen maar dat HDTV gecodeerd (zal worden) wordt uitgezonden, en ook deze 'kaart' niet in een CAM module voorziet..........

Ja dat is het probleem met de meeste USB tv 'kaarten.' Eigenlijk zou het wel handig zijn om ook volledige digitale TV-ondersteuning te hebben, maar ik ben helaas slechts een arme student. Volgens mij zijn kaarten die het wel helemaal ondersteunen een stuk duurder.

quote:
robinhood87 schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 23:49:
Ja dat is het probleem met de meeste USB tv 'kaarten.' Eigenlijk zou het wel handig zijn om ook volledige digitale TV-ondersteuning te hebben, maar ik ben helaas slechts een arme student. Volgens mij zijn kaarten die het wel helemaal ondersteunen een stuk duurder.
Bij mij weten zijn er op dit moment eigenlijk 2 externe (USB/FW) TV/tuner kaarten die 'volledig' geschikt zijn hier in NL. Dus waarmee je alle kanalen through the air (DVB-T) kunt ontvangen. Is ongetwijfeld al vaker in dit topic aan de orde gekomen, maar goed, nogmaals dan:Die laatste wordt overigens hier op GoT uitgebried besproken.

Voor digitale TV via de kabel (DVB-C) zijn er wel wat meer mogelijkheden, zie dit uitgebreide topic

Voor analoge tv via de (coax) kabel is in principe iedere analoge tv tuner (ook USB) geschikt. Als je MCE wilt gebruiken vallen er weer een heleboel af, maar met Dscaler of ChrisTV moet er beeld te voorschijn komen.......

quote:
kaajee schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 00:15:
[...]

Bij mij weten zijn er op dit moment eigenlijk 2 externe (USB/FW) TV/tuner kaarten die 'volledig' geschikt zijn hier in NL. Dus waarmee je alle kanalen through the air (DVB-T) kunt ontvangen. Is ongetwijfeld al vaker in dit topic aan de orde gekomen, maar goed, nogmaals dan:Die laatste wordt overigens hier op GoT uitgebried besproken.

Voor digitale TV via de kabel (DVB-C) zijn er wel wat meer mogelijkheden, zie dit uitgebreide topic

Voor analoge tv via de (coax) kabel is in principe iedere analoge tv tuner (ook USB) geschikt. Als je MCE wilt gebruiken vallen er weer een heleboel af, maar met Dscaler of ChrisTV moet er beeld te voorschijn komen.......
Zoals ik al vermoedde zijn die twee een heel stuk duurder.. poeh!

Nu denk ik erover (om de kosten te besparen) een ding uit de VS te bestellen, want de dollar staat zo laag. Bijvoorbeeld de Hauppage WinTV HVR-950. Nu is de vraag natuurlijk: werkt die ook in Nederland? (Natuurlijk niet voor digitale TV, dat is duidelijk.)

quote:
NTSC cable TV and ATSC high definition TV receiver for PCs or notebooks.
Gaat niet werken, zowel analoog als digitaal niet.

Ik zit nu zelf rond te zoeken naar een goede tv kaart voor mijn pc.

Alleen hij zal niet voor tv worden gebruikt (nu nog niet), maar alleen voor de rca kabel die van de dvd speler komt. Het beeld moet goede kwaliteit hebben, geluid gaat direct naar de versterker.
Verder hoef ik geen afstandsbedieningen en alles erbij, gewoon een simpele kaart die goed scherp beeld geeft.

Zelf zat ik te kijken naar de Pinnacle Systems TV Kaart van rond de 50 euro, mja ik heb er helemaal geen kaas van gegeten en de kaart moet nu alleen goed beeld geven van wat uit de dvd speler komt op mijn beeldscherm.

Wat kunnen jullie mij aanraden? Tips, sugesties etc?

Na het lezen van dit (deze?) thread, ben ik tot de conclusie gekomen dat pinnacle vrij kutkwaliteit is.. Hauppage schijnt beter te zijn.

Nja ik tast nog steeds een beetje in het duister wat betreft de verschillen tussen de kaarten en wat dan wel de kwaliteit ervan is...
En tja, goede recente revieuws zijn ook sporadisch te vinden helaas.

Ok, ik zit met het volgende probleem..

Mijn pc staat nogal ver van de Coax kabel af, de kabel moet dik 20 meter afleggen om bij mijn Hauppauge kaartje te komen. Daarom heb ik er net voor mijn pc een versterker geplaatst.. Signalen van Ned 1 t/m RTL 8 zijn goed, maar daar boven word het prut, discovery, tmf, mtv etc.

De versterker staat net voor mijn pc en k zou wat dingen moet omleggen om de versterker aan het begin vand e kabel te plaatsen.

Nu is mijn vraag, is het handiger om de versterker aan het begin of aan het einde van de kabel te plaatsen?

Gigabyte P35-DS4 || Xeon Quad X3350 @ 3,4 GHZ || 2x2GB || Scythe Infinity || 2 x Seagate Barracuda 500GB 16Mb Cache + Maxtor DiamondMax 10 200GB || Samsung SyncMaster 226BW || XFX XXX 9800GTX || Specs

Begin. Of het het gewenste resultaat gaat opleveren hangt echter wel af van de kwaliteit van de versterker, de kabel, de stekkers, etc.

Klaus_1250 wijzigde dit bericht 17-10-2007 19:53 (91%)

Ik kan nu via iemand redelijk voordelig aan een Pinnacle PCTV 110i tv kaart komen.
Wat is de kwaliteit en het gebruiksgemak hiervan.

En wat ik niet snap, kan hierop de rca kabel (de gele) die van de dvd speler afkomt op aangesloten worden?

Eigenlijk is het belangrijkste, dat tv kijken maakt me niet zo veel uit. Is de kwaliteit even goed alsof je de dvd speler zo aan een tvt hebt gekoppelt of is het echt veel slechter?

Joopieboy wijzigde dit bericht 17-10-2007 22:58 (27%)

Ja, die kan erop worden aangesloten dmv. een s-video -> composiet koppelstukje (wordt bij de kaart meegeleverd).

Verder heb ik die kaart ook en ben er niet echt kapot van... Onder Vista x64 werkt ie heel slecht en de meegeleverde software is ook erg brak en traag.

quote:
Joopieboy schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 22:52:
...........

En wat ik niet snap, kan hierop de rca kabel (de gele) die van de dvd speler afkomt op aangesloten worden?

Eigenlijk is het belangrijkste, dat tv kijken maakt me niet zo veel uit. Is de kwaliteit even goed alsof je de dvd speler zo aan een tvt hebt gekoppelt of is het echt veel slechter?
&
quote:
Palomar schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:00:
Ja, die kan erop worden aangesloten dmv. een s-video -> composiet koppelstukje (wordt bij de kaart meegeleverd).
.......
Dat verloopje s-video_composiet is niet nodig hoor en zelfs niet wenselijk. ('t is overigens ook geen verloopje maar een converter) Elke DVD speler heeft ook een composiet uitgang (via de scart). Dus je hebt een verloopje scart->composiet video nodig.
En het wordt zeker niet bij tuner/tv cards geleverd, je ziet ze wel vaak geleverd worden bij grafische (vga) kaarten met een s-video UITgang.

En @Joopieboy, ik vraag me verder af waarom je in hemalsnaam zo complex wilt doen; je dvd speler via een tv/tuner/capture kaart aan je pc verbinden. De enige reden die ik kan verzinnen is dat je per se beelden wilt gaan 'opnemen'. Maar dan zou ik gewoon de DVD in de dvd-speler van je pc doen en rippen.
Kwalitatief ga je er zeer waarschijnlijk idd op achteruit op deze wijze.........

Ok bedankt voor jullie hulp, ik denk toch dat ik er dan maar vanaf zie. :)

quote:
kaajee schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 23:50:
Dat verloopje s-video_composiet is niet nodig hoor en zelfs niet wenselijk. ('t is overigens ook geen verloopje maar een converter) Elke DVD speler heeft ook een composiet uitgang (via de scart). Dus je hebt een verloopje scart->composiet video nodig.
Ehm, wat is dan het verschil tussen een scart->composiet-converter en een composiet->s-video comverter?? Volgens mij geven beide exact hetzelfde resultaat (kwaliteitsverlies :+).

Overigens zat er bij mijn pinnacle 110i wel zo'n verloopje/converter van s-video<>composiet.
Scart-->Composiet is een verloopstukje. Composiet-->S-Video is een converter. De laatste zal meer kwaliteitsverlies opleveren, de eerste nagenoeg niet (afhankelijk van de kwaliteit van het verloopstukje)

Maar de kwaliteit (hoe ik hem ook aansluit) zal vrij slecht zijn?

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws