Tutorials feedback topic

Pagina: 1
Acties:
  • 755 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Tutorials in FG hebben bijna altijd betrekking gehad op de workflow: vandaar dit topic hier in FGW: (zeer) binnenkort zullen nieuwe tutorials gepost gaan worden :)

De huidige lijst voor de mensen die ze gemist hadden:

Foto Tutorials.

Opmerkingen, toevoegingen en vragen over de tutorials mogen dus in dit topic :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:36

ThunderNet

Flits!

Ik heb een tutorial gemaakt Tutorial: Pixelfilters
Deze tutorial gaat vooral over de achterliggende techniek / wiskunde bij bepaalde handelingen in Photoshop, zodat je beter leert begrijpen van wat je precies doet.

In de toekomst zullen er meer van deze tutorials komen, maar dan op andere soorten filters.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

ThunderNet schreef op maandag 23 januari 2006 @ 22:05:
Ik heb een tutorial gemaakt Tutorial: Pixelfilters
Deze tutorial gaat vooral over de achterliggende techniek / wiskunde bij bepaalde handelingen in Photoshop, zodat je beter leert begrijpen van wat je precies doet.

In de toekomst zullen er meer van deze tutorials komen, maar dan op andere soorten filters.
Erg interessant. Ik moest er even rustig voor zitten om het allemaal te begrijpen, maar als je meer wilt weten over de techniek is het erg leuk om te lezen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In het stukje over grayscale conversie schrijf je dat de conversie gebeurt door (R + G + B) / 3 te doen. Dit is echter niet helemaal waar. Photoshop houdt rekening met de lichtgevoeligheid van onze ogen voor bepaalde kleurcomponenten. Als het dat niet zou doen zou een grayscale conversie er erg onnatuurlijk uit zien...
Wat precies de formule is die gebruikt wordt is iets waarnaar we alleen maar kunnen raden, maar vaak zie ik de volgende terugkomen: RED=30%, GREEN=59%, BLUE=11%, dus de formule zou dan worden 0.33 * R + 0.59 * G + 0.11 * B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:45:
In het stukje over grayscale conversie schrijf je dat de conversie gebeurt door (R + G + B) / 3 te doen. Dit is echter niet helemaal waar. Photoshop houdt rekening met de lichtgevoeligheid van onze ogen voor bepaalde kleurcomponenten. Als het dat niet zou doen zou een grayscale conversie er erg onnatuurlijk uit zien...
Wat precies de formule is die gebruikt wordt is iets waarnaar we alleen maar kunnen raden, maar vaak zie ik de volgende terugkomen: RED=30%, GREEN=59%, BLUE=11%, dus de formule zou dan worden 0.33 * R + 0.59 * G + 0.11 * B
Ok, bedankt :) ik zal dit stukje met een aangepaste formule binnenkort toevoegen :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
Ik weet de formule ook niet precies, maar ik heb even in photoshop een grayscale conversie gedaan. Ik moet nog maar eens een action maken voor een goede grayscale conversie met adjustment layers. Of een action downloaden natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/w.d.j.lafeber/rgb.jpg

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:29

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

mercarra schreef op donderdag 26 januari 2006 @ 08:35:
Ik moet nog maar eens een action maken voor een goede grayscale conversie met adjustment layers.
Mijn werkwijze:
- 2x Adjustment Layer Hue/Saturation
- in de bovenste Saturation -100
- de onderste op "Color" zetten en daar aan de Hue-schuif slepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

In FGW Tutorials is de link onder "Horizon rechtdraaien [PS/PSP/G] (*)" naar de PSP en GIMP tutorial fout.
De tutorial voor Photoshop, Paint Shop Pro en The GIMP
Dit is nu
code:
1
2
http://gathering.tweakers.net/forum/update_message/23590160#pspauto
http://gathering.tweakers.net/forum/update_message/23590160#gauto
Het moet
code:
1
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/23590160#23590160
zijn.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Topicstarter
Fixed :)

Sowieso mogen tips en requests voor tutorials ook hier in dit topic hè ;) tonemapping en HDR zijn hip nu, mogelijk dat over een tijdje andere bewerkings-zaken hip worden. We kunnen dat nu al voor zijn door een tutorial in huis te hebben :P

LinkedIn
Instagram

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In de startpost van het tutorial verzamel topic stond dat ik hier feedback kon geven, bij deze dus:

De foto's van deze tutorial zijn helaas offline!

Edit: Sorry, het topic niet helemaal uitgelezen, ik lees nu dat er nieuwe foto's gemaakt moeten worden. 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Lexus! op 27-09-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

En naar lang wachten is er een vervolg op mijn vorige tutorial.
Nu worden Areafilters belicht :)
[Tutorial] Areafilters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:01
Top! _/-\o_

Erg interessant dit, ga later (in een vakantie) eens kijken wat ik hier mee kan (ben allesbehalve een programmeur, maar heb ook eens een MSpaint-kloon (inclusief HSI<->RGB pfff...) gemaakt, misschien kan ik die wat uit gaan breiden, of er een soort bordermaker+ van maken, gewoon voor de lol). Ook handig om te weten hoe nou die filters werken in PS :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
De plaatjes doen het niet meer in [Photoshop CS2 Tutorial] Meervoudige RAW-belichting

Nou was dat al enige tijd geleden aan de orde geweest in de topic, maar anders kan 'ie wel weg uit de lijst denk ik :)

En de link in de TS doet het ook niet, moet FGW Tutorials zijn.

[ Voor 19% gewijzigd door Aikon op 05-03-2007 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoxx
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 07:20

elmoxx

xx xx xx

ik ben vandaag ook is aan het rondkijken naar meervoudige RAW belichting en zie dat de plaatjes niet meer werken bij de tutorial door servercrach.. zijn er al nieuwe plaatjes? Ik zou ze graag zien omdat PS niet mijn sterkste kant is..

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 14:45:
Volgens mij pakt Photoshop zoiets als de L-waarde (van LAB). Converteer maar es naar een totaal andere RGB ruimte en je zult zien dat de bovenstaande formule niet meer klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

spaceboy

Op grote hoogte

Ik weet niet hoe wenselijk het is dat ik dit ouwe topic omhoog trap, maar ik wilde wat gaan doen met zwart/wit en dan kleur doordrukken. In de sticky staat deze link:

[Photoshop Tutorial] Kleur doordrukken in ZW-foto

De foto's daarvan zijn echter (na 5 jaar niet gek) allemaal pleitte. Iemand een mirror? :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Pagina: 1