Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 last

Reageer Nieuw Topic
Got root?
Reg. datum: 14 maart 2004

quote:
Spike_wolf schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 17:51:
Volgens mij is de video kaart van m'n CarPC dood :'(
Had een paar dagen groenig beeld.. sinds vanochtend GEEN beeld meer :(
Morgen maar eens een andere monitor aan hangen, het scherm zelf geeft in het HUD wel gewone kleuren enzo, dus die zal het niet zijn.
Ik vind 't zelf klinken als een kabelbreukje (of je moet de pech hebben dat die vga connector gaar is). Ben benieuwd.

I so not did do that!

Reg. datum: 18 november 2008

quote:
Mister I schreef op maandag 22 juni 2009 @ 15:40:
Ben ik weer :)
Microfoon is ondertussen gevonden. Het is een microfoon voor een parrot carkit geworden. Volgende week verder testen.
...
Ik gebruik ook een Parrot microfoon. deze werkte gewoon met mijn asus eee. het enige 'probleem' is dat ik een echo hoor. heeft iemand een oplossing hoe ik deze kan minimaliseren danwel laten verdwijnen?

-=XPS1330=-

quote:
nickster46 schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 13:17:
[...]

Ik gebruik ook een Parrot microfoon. deze werkte gewoon met mijn asus eee. het enige 'probleem' is dat ik een echo hoor. heeft iemand een oplossing hoe ik deze kan minimaliseren danwel laten verdwijnen?
Ik ga volgende week daar actief mee aan de gang, en zal je mijn bevindingen wel ff laten weten...

Mpsoft {--- _specs!!!_---} ----- Voor al je hardware ----- _MPSoft_

Genius Or Madman?.. You Decide

quote:
fusion_ghost schreef op woensdag 24 juni 2009 @ 07:52:
[...]

Ik vind 't zelf klinken als een kabelbreukje (of je moet de pech hebben dat die vga connector gaar is). Ben benieuwd.
Nou eindelijk tijd (lees: zin) gevonden om er naar te kijken.
Probleem opgelost :)

Eerst m'n macbook aan de vga gehangen, zelfde als met de carpc, scherm ziet wel dat er wat aan hangt maar geeft alleen zwart beeld :9
MiniDV cam aan de video in gehangen, gewoon beeld :)
Met de vga kabel aan het hannesen geweest.. geen effect :/

Toen schoot me ineens te binnen dat de vorige versie van dit scherm (uit de TS) een self destruct knop had. Als je daar op drukte wilde de combinatie van resolutie en refreschrate NIET meer werken.
Dus ik de macbook weer, andere resoluties geprobeerd, nog niks :/
Toen als laatste redmiddel het scherm gereset. en voila.. hij doet het weer :*)
Nu is het alleen de vraag waarom het scherm in hemelsnaam groen werd en toen helemaal zwart :?
Maargoed, ik kan weer muziek luisteren en navigeren *O* *O*

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...

quote:
Mister I schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:05:
[...]

Ik ga volgende week daar actief mee aan de gang, en zal je mijn bevindingen wel ff laten weten...
Ik ben benieuwd. Op het forum van Fluxmedia is wel gesproken over een softwarematige oplossing maar dit programma schijnt de geluidskwaliteit ernstig kwaad toe te doen. je zou het geluid van de speakers zachter kunnen zetten zodat de microfoon dit niet oppikt maar dit is niet de ideale oplossing.

Reg. datum: 02 juni 2008

quote:
Mister I schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 15:05:
[...]

Het komt idd omdat je microfoon het geluid van je speakers opvangt versterkt. Volgens mij zit in de software van realtec een optie voor onderdrukking hier van. Dat zal in andere software ook wel mogelijk zijn. In Vista zit de optie ook als het goed is.

Weet iemand of, en hoe, het mogelijk is om flitspalen weer te geven in het navigatieprogramma van Centrafuse?
Ik heb wel wat tutorials gelezen maar deze hadden betrekking op oudere versies van Centrafuse. Bij TomTom is het bijvoorbeeld erg makkelijk door een bestand te kopieren en plakken.

nickster46 wijzigde dit bericht 08-07-2009 09:16 (45%)

Reg. datum: 26 maart 2007

Graag wilde ik een vraag stellen hier, Ik wil graag een HDD mediaspeler in mijn auto met pal uit zodat mijn kinderen achterin video (divx,mpeg4 etc) kunnen kijken.(vb:Western Digital WDAVN00)94 euro)
Probleem : voeding. Bij deze mediaplayers zitten wel losse adapters maar die werken op 220v.
Vraag : Waarschijnlijk kan ik niet de 12v van mijn auto gebruiken ipv bijgeleverde adapter.
Z`on converter die van 12v 220v maakt lijkt me echt nix veel warmte en vreet stroom lijkt me.
Is er niet iets anders ? zo ja wat moet ik dan maken/kopen ? Ik kan wel een soldering maken maar schema`s lezen is boven mijn pet..
ThinkPad fan met HP laptop
Reg. datum: 12 juni 2005

Gewoon een gestabiliseerde voeding die van de boordspanning van de auto, netjes 12V maakt.

Bijv een laptopvoeding voor in de auto, die je dan instelt op 12V.

Dealextreme heeft trouwens ook schermpjes!

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22660

$77 met VGA ingang! 7"
-=XPS1330=-

quote:
nickster46 schreef op woensdag 01 juli 2009 @ 08:28:
[...]

Ik ben benieuwd. Op het forum van Fluxmedia is wel gesproken over een softwarematige oplossing maar dit programma schijnt de geluidskwaliteit ernstig kwaad toe te doen. je zou het geluid van de speakers zachter kunnen zetten zodat de microfoon dit niet oppikt maar dit is niet de ideale oplossing.
Ik heb inderdaad ook het echo probleem. De mensen met wie ik bel horen zichzelf een keer terug. Ze kunnen mij wel prima verstaan.
Maar wat ik nog veel vervelender vindt is dat er een vertraging in zit van zeg maar 1-2 seconden..
Dit werkt voor mij niet, dus ik moet helaas wachten tot hier een oplossing voor is.
Met de echo valt op zich nog wel te leven..

Mpsoft {--- _specs!!!_---} ----- Voor al je hardware ----- _MPSoft_

Reg. datum: 13 januari 2004

Ik ben van plan om in mijn Mitubishi Pajero een Carpc te gaan bouwen.

Op het moment is mijn console zo:
http://arcesstables.nl/Media%20Extern/Mitsubishi%20Pajero/18062009004.jpg

en ik wil naar dit voorbeeld gaan bouwen:
http://www.mp3car.com/vbulletin/attachments/show-off-your-project/25390d1139724875-1999-pajero-dsc02423.jpg

De onderdelen voor de ombouw van het scherm zijn iig al besteld.

Wel moet ik nu op zoek gaan naar een geschikt systeem plus scherm.

Ik wil dit allemaal vrij "low budget" gaan doen, denk aan rond de 500 euro.

als basis zat ik te denken aan een kant en klaar systeem zoals:
http://mountainscompuserv...ath/53_55/products_id/606

is dit een geschikte of kan ik beter verder al kijken?

Ik zal het systeem vooral gebruiken voor muziek en navigatie, op basis van Centrafuse.

Ook wil ik hierop 2 camera's aansluiten, 1 achteruit rij camera zowiezo, en indien mogelijk een 2e camera op de paardentrailer.

Op het moment is de audio installatie heel simpel, becker radio met ingebouwde standaard speakers in de auto, niks aan versterkers.
Ik begreep dat je 2 opties hebt, of een radio met line in of via een versterker.

Het geluid is mij in principe goed dus dit hoeft voor mij niet opgewaardeerd te worden. Wat zijn hierin dus mijn mogelijkheden tot aansluiting, de becker heeft geen line in dus ik word al gauw aangewezen om een andere radio te zoeken met line in denk ik?

Voor het scherm zat ik te denken aan een 7 inch:
http://mountainscompuserv...ath/53_54/products_id/305

of

http://mountainscompuserv...ath/53_54/products_id/374

Zijn dit fijne schermen voor die prijs of kan ik beter verder zoeken op ebay?

Hoop vragen, en ik hoop ook een hoop antwoorden straks.

alvast bedankt.

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

quote:
[b][message=32241703,noline]

Dealextreme heeft trouwens ook schermpjes!

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.22660

$77 met VGA ingang! 7"
Dit is wel erg goedkoop.Ben zelf lang op zoek naar een goedkoop 7" met VGA om de twee RCA schermen die ik achterin heb te vervangen.
Jammer genoeg zitten deze IN de hoofdsteun ingebouwd.

Zal ze een mail sturen of ze ook dit type scherm MET hoofdsteun kunnen leveren. Hoef ik niets te modificeren aan huidige steunen.

Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Reg. datum: 07 april 2004

Hallo mannen,

Ik wil graag een Car-PC in mijn polo 6N bouwen. Echter wil ik mijn gewone autoradio ook kunnen gebruiken. Ik heb op dit moment een (oudere) VDO-dayton (CD-2703). Omdat ik mijn autoradio gewoon wil blijven gebruiken als FM-receiver naast mijn car-PC heb ik jullie hulp even nodig.

Mijn autoradio heeft geen aux-in. Wel een line out. Is het mogelijk om de car-pc + autoradio op een versterker aan te sluiten welke mijn speakers geluid geven. of kan ik mijn car-pc + versterker parallel met autoradio op mijn speakers zetten. o.i.d.

Kan bijvoorbeeld een versterker 2 ingangssignalen (2x tulp in) over 1 paar speakers zetten...

Ik ben zeker geen audiofiel, dus zelfs een eventuele versterker mag budget zijn.

Hebben jullie tips?

AMD Ahtlon64 3000+ | Asus K8N | 2x512 MB pc3200 Twinmos | XFX GeForce 6800LE | 1x 160GB WD SATA + 1x 250GB WD SATA | Konica Minolta Dimage Z1 | Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II

quote:
Smart Einstein schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 13:51:
..Ik wil graag een Car-PC in mijn polo 6N bouwen. Echter wil ik mijn gewone autoradio ook kunnen gebruiken. Ik heb op dit moment een (oudere) VDO-dayton (CD-2703). Omdat ik mijn autoradio gewoon wil blijven gebruiken als FM-receiver naast mijn car-PC heb ik jullie hulp even nodig.

Mijn autoradio heeft geen aux-in. Wel een line out. Is het mogelijk om de car-pc + autoradio op een versterker aan te sluiten welke mijn speakers geluid geven. of kan ik mijn car-pc + versterker parallel met autoradio op mijn speakers zetten. o.i.d.

Kan bijvoorbeeld een versterker 2 ingangssignalen (2x tulp in) over 1 paar speakers zetten...
Volgens mij moet het mogelijk zijn om je radio & en je pc met een splitter naar 1 plug samen te voegen.
Je zou je auto radio gewoon met een RCA->RCA kabel en je carPC met een 3,5mmJack->RCA op een splitter aan kunnen sluiten. de splitter kan dan op de versterker aangesloten worden.

Voor zover ik weet kan je dan beide geluidsbronnen tegelijk gebruiken over dezelfde speakers. Als je Windows dan gaat piepen zou je dit door de muziek van de radio heen horen..

Sorry voor de paint, maar ik denk dat het duidelijker is zo:
Plaatje op imageshack (popups!)

http://www.xclusion.nl - CarPC Project Blog

quote:
Hakkow schreef op dinsdag 14 juli 2009 @ 16:15:
[...]

Volgens mij moet het mogelijk zijn om je radio & en je pc met een splitter naar 1 plug samen te voegen.
Je zou je auto radio gewoon met een RCA->RCA kabel en je carPC met een 3,5mmJack->RCA op een splitter aan kunnen sluiten. de splitter kan dan op de versterker aangesloten worden.

Voor zover ik weet kan je dan beide geluidsbronnen tegelijk gebruiken over dezelfde speakers. Als je Windows dan gaat piepen zou je dit door de muziek van de radio heen horen..

Sorry voor de paint, maar ik denk dat het duidelijker is zo:
[afbeelding]
Heb je dan geen kans op kortsluitingsachtige-taferelen?

AMD Ahtlon64 3000+ | Asus K8N | 2x512 MB pc3200 Twinmos | XFX GeForce 6800LE | 1x 160GB WD SATA + 1x 250GB WD SATA | Konica Minolta Dimage Z1 | Canon EOS 350D | EF-S 18-55 II

Volgens mij is de aanschaf van een nieuwe autoradio met aux-in dan nog de meest goedkope en ruimtebesparende oplossing!

Waarschijnlijk in ieder geval makkelijker, en je bent er zeker(der) van dat het werkt..

Kortsluiting zou overigens erg onwaarschijnlijk zijn.. Door de kabel gaan alleen signalen voor de speakers die ze vertellen te bewegen.
Als dit signaal 1 is:
-- | | -- -- -- | | | | | | --
Als dit signaal 2 is:
-- | | -- | | -- | | -- -- --
Zou het eind resultaat dit zijn:
-- | | -- | | -- | | | | | | --

De polariteit wordt niet verwisseld tijdens de signalen, dus kortsluiting zou niet mogen.

Reg. datum: 02 juni 2008

Heeft iemand ervaring met schermpjes van MIMO? Bij samenkopen is de MIMO UM-720s. Dat zit er wel mooi uit vond ik. Hij klapt volgens mij zelf in en uit, dus dan is hij wel mooi weg te werken dat je er niks van ziet als de auto uit is.

http://www.samenkopen.net/action_product/984332/532421

Heb zojuist de TV Covers binnen gekregen,

de maten die ik kan gaan gebruiken zijn:

17,6 cm breed bij 9,6 cm hoog.

diagonaal is dus circa 19 cm

Werkdiepte is genoeg dus hier hoeft waarschijnlijk geen rekening mee te worden gehouden en hieromheen is nog ca. 1cm vrij als speling rondom de opening.

iemand al ideeen van schermen welke binnen deze opening passen?

Zit me zojuist te bedenken,
mijn vader heeft zo een mini laptop, een Acer aOne, 1,6 ghz en 1gb geheugen.

zijn dit soort pc'tjes niet interessant hiervoor?
kosten weinig, en hebben alle aansluitingen die ik moet hebben, vga, 3x usb, wifi, ruimte voor een 3g kaartje.

in mijn ogen ideaal..

Reg. datum: 05 januari 2005

@Goudvarken/Jordy: zie mijn reactie op het carputerforum... Het kan wel maar is niet ideaal.

quote:
454ss schreef op woensdag 22 juli 2009 @ 09:32:
@Goudvarken/Jordy: zie mijn reactie op het carputerforum... Het kan wel maar is niet ideaal.
Dus het kan maar je raad het liever af, dus toch maar beter voor zoiets kijken:
http://mountainscompuserv...th/53_55/products_id/3629

Reg. datum: 05 januari 2005

Ik raad het niet af, want het is best een goed ding daarvoor, maar het is niet de meest ideale situatie mbt opstarten en afsluiten. Als je niet zo handig bent en dit voor lief neemt dan is een netbook als carpc een erg makkelijke oplossing.

Het scherm is zojuist besteld, alsmede de 2 cameras en GPS receiver bij china vision, eens zien of ze door de douane komen :P

Nu de pc nog, zal ik het meteen goed doen en een dual core nemen?

http://mountainscompuserv...ath/53_55/products_id/606

Iemand enige ervaring hoe shock proof de HDD in zoiets is, mijn wagen komt nog weleens op wat oneven terrein..

En iemand nog tips hoe ik de radio op de computer krijg.
Wil gaan werken met een losse versterker dus de radio weg houden.

Ik rij nu bijna 3 kwart jaar rond met een CarPC in de auto, en ik heb nog geen problemen gehad. Ik heb een 320Gb 2.5" notebook schijfje erin zitten..

puntje 2, de radio:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=fm+radio+carpc&meta=

Pagina: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: