Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
nickster46 schreef op woensdag 27 mei 2009 @ 14:49:
[...]*wat ik dan tevens was vergeten te melden: de bluetooth stereo werkt dan weer wel met de omnia. dwz: ik kan dus muziek afspelen op mijn telefoon en dat gaat via het geluid van de auto.
Dit klinkt mij bekent in de oren. Mijn HTC TP schakelde ook het hoofdtelefoon profiel in, ipv. het handsfree profiel.. Dit moest ik handmatig omzetten, waarna het werkte..

http://www.xclusion.nl - CarPC Project Blog

Reg. datum: 18 november 2008

Ik blijf problemen ondervinden met de bluetooth connectie. telkens is mijn resultaat een knipperend koptelefoontje in Centrafuse en de melding "Kan niet bellen"

Ik denk dat ik maar eens ga proberen om alles te deïnstalleren en daarna weer opnieuw te installeren...

edit: het werkt inmiddels. ik heb bluesoleil opnieuw geinstalleerd en opeens werkte het.

nickster46 wijzigde dit bericht 26-06-2009 13:16 (14%)

Beginnende GoT'er

Hoe snel hebben jullie de boot tijden eigenlijk?
Ik wil ook dolgraag een car PC in mijn auto, maar het enige wat mij weerhoud, is de boot tijd.
Ik rijdt meestal maar korte ritte, en als je dan al een minuut moet wachten tot je PC is opgestart, heeft het niet zo veel zin denk ik...

GoT - (o)\/\/|\|ED

ThinkPad fan met HP laptop
Reg. datum: 12 juni 2005

Je kunt hem ook in Standby zetten / Slaapstand.

Dan is hij wel snel opgestart.

Of gewoon spul uit je Windows installatie slopen, onnodige services enzo

Beamer omgebouwd naar Xenon lamp | V&A: Hardware te koop / gezocht oa EEE 900, HP Pavillion, 8600GT ★

Mijn carpc is binnen 30sec opgestart.. Ik zal vanmiddag eens bijhouden vanaf het moment dat ik de sleutel omdraai..(idd slaapstand, niet volledig uitgeschakeld)

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Ik heb mijn systeem zo ingesteld dat zodra ik de motor uitzet systeem dan in standby gaat.
Dit blijft zo tot na 1 uur.

Als ik dan niet me de auto heb gereden dan wordt het systeem wakker om dan over te gaan op slaapstand.

Dit kun je instellen in je Energie tab onder configuratiescherm (XP)

Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Reg. datum: 30 mei 2009

Allen,

Ik heb waarschijnlijk een (erg) eenvoudige vraag, maar ik kom hier zo snel niet met zekerheid uit..

Als ik een Asus R2H in de auto wil opladen, dan is hier een oplader van Asus zelf voor te koop,
voor zo'n 80(!!) euro. Zie hier:
http://www.vergelijk.be/batterijlader/asus/r2h_car_charger/

Ik vind dit wat teveel van het goede en ben op zoek gegaan, nu heb ik deze kunnen vinden: http://www.carpcwinkel.nl...bare-voeding-36W-12v.html
Als ik naar de specs van de Asus kijk zie ik dat deze 36w & 12v opbrengt,
dat lijkt te kunnen met bovenstaande oplader?!
Is hier iemand die mij kan vertellen of de -cheap ass- bovenstaande lader effectief hetzelfde kan als die van Asus? Hij scheelt namelijk behoorlijk in prijs 8)

Reg. datum: 18 oktober 2008

Geplaatst op vrijdag 22 mei 2009 00:31
Door: MarFox

[mierenneukmodus] is het niet gekoeld ipv gekoelt [/mierenneukmodus]

If everything seems to be going wel, you obviously overlooked something... >>> http://www.trukz.com <<<

Reg. datum: 07 maart 2009

quote:
Danielv schreef op maandag 01 juni 2009 @ 15:13:
Geplaatst op vrijdag 22 mei 2009 00:31
Door: MarFox

[mierenneukmodus] is het niet gekoeld ipv gekoelt [/mierenneukmodus]
Horen er geen vraagteken en hoofdletter in je zin? ;)

quote:
Hakkow schreef op vrijdag 29 mei 2009 @ 16:13:
Mijn carpc is binnen 30sec opgestart..
Vanaf het moment dat de motor draait, duurt het 21sec voordat er muziek uit de speakers komt.. In die tijd heb je net je gordel omgedaan, de auto van de handrem gehaald en in de versnelling gezet.

@timoturbotje: De lader bij www.carpcwinkel.nl levert MAX 36w. Waarschijnlijk is dit een piek waarde, en kan hij dit niet constant leveren. Wat zal resulteren in een niet bijladende R2H, en een hele warme lader, als de R2H inderdaad constant 36watt vraagt..

Waarschijnlijk vraagt hij dit bij lange na niet en moet het gewoon veilig zijn.. Je zou het kunnen testen door je normale lader op een Wattage-meter aan te sluiten, en kijken wat de piek waarde is..

Hoeveel amp levert je std. lader?

Reg. datum: 10 oktober 2006

Ik wil zelf ook een scherm in mijn auto bouwen, alleen heb ik er geen plek voor.
Alleen heb ik wel een kleine gleuf van +- 4/5 cm hoog. Daar past geen normale radio in, maar is oorspronkelijk bedoelt voor een bekerkouder.

*klik* , boven de verwarmingselement wil ik een uitklapscherm plaatsen.
Ik zit dus te denken om een klapscherm van een orginele klapschermradio te halen, alleen ben ik bang dat dat niet gaat werken.
Dus ik vroeg me af of iemand anders een oplossing weet voor het monteren van alleen een klapscherm die niet hoger is dan 4/5 cm.

(navigatie die op de foto staat zit niet in mijn auto:P)

roberto652 wijzigde dit bericht 08-06-2009 01:04 (24%)

Reg. datum: 30 mei 2009

Hakkow, bedankt voor je reactie. De standaard lader levert 12v bij 3A, vandaag de setup even aan een watt meter van Voltcraft gehangen die ik nog ergens had rondslingeren. Als de r2h aanstaat in windows xp en niks doet is het verbruik zo'n 17 a 18 watt. Wanneer er echt druk gestampt wordt zit hij met uitschieters tot aan de 33 a 34 watt max.

Wat denken jullie.. het lijkt mij dat dit met de el cheapo lader moet lukken?!
Die heeft namelijk als specs:

Ingangsvoltage: 12V DC
• Uitgangsvoltage: 1.5 / 3.0 / 4.5 / 5.0 / 6.0 / 9.0 / 12.0V DC
• Uitgangsstroom: Max. 3A
met een maximum vermogen van 36W
quote:
Hakkow schreef op dinsdag 02 juni 2009 @ 09:27:
[...]

Vanaf het moment dat de motor draait, duurt het 21sec voordat er muziek uit de speakers komt.. In die tijd heb je net je gordel omgedaan, de auto van de handrem gehaald en in de versnelling gezet.

@timoturbotje: De lader bij www.carpcwinkel.nl levert MAX 36w. Waarschijnlijk is dit een piek waarde, en kan hij dit niet constant leveren. Wat zal resulteren in een niet bijladende R2H, en een hele warme lader, als de R2H inderdaad constant 36watt vraagt..

Waarschijnlijk vraagt hij dit bij lange na niet en moet het gewoon veilig zijn.. Je zou het kunnen testen door je normale lader op een Wattage-meter aan te sluiten, en kijken wat de piek waarde is..

Hoeveel amp levert je std. lader?

Cadillacs rule!
Reg. datum: 09 september 2000

quote:
timoturbotje schreef op maandag 08 juni 2009 @ 18:29:
Hakkow, bedankt voor je reactie. De standaard lader levert 12v bij 3A, vandaag de setup even aan een watt meter van Voltcraft gehangen die ik nog ergens had rondslingeren. Als de r2h aanstaat in windows xp en niks doet is het verbruik zo'n 17 a 18 watt. Wanneer er echt druk gestampt wordt zit hij met uitschieters tot aan de 33 a 34 watt max.

Wat denken jullie.. het lijkt mij dat dit met de el cheapo lader moet lukken?!
Die heeft namelijk als specs:

Ingangsvoltage: 12V DC
• Uitgangsvoltage: 1.5 / 3.0 / 4.5 / 5.0 / 6.0 / 9.0 / 12.0V DC
• Uitgangsstroom: Max. 3A
met een maximum vermogen van 36W

[...]
Met jouw gemeten vermogens lijkt mij het gewoon te moeten kunnen. Ik heb ook een hele tijd een soortgelijke omvormer gebruikt om mijn laptop-carpc te voeden en dat is altijd goed blijven gaan. (alhoewel hij op een warme zomerse dag wel erg heet kon worden..nog geen airco toen..)

Koreaans - Nederlands online woordenboek

-=XPS1330=-

Ik ben ook begonnen met mijn carpc, en heb deze week al wat onderdelen besteld :)
Maar zit nu nog te stoeien met een goede microfoon die ik achter mijn stuur wil plaatsen.
Iemand een advies hiervoor? Want ik zie door de microfoonbomen het bos niet meer.
De rest van de onderelen is al wel behoorlijk duidelijk :)

Bedankt!

Mpsoft {--- _specs!!!_---} ----- Voor al je hardware ----- _MPSoft_

-=XPS1330=-

Ben ik weer :)
Microfoon is ondertussen gevonden. Het is een microfoon voor een parrot carkit geworden. Volgende week verder testen.
Wat ik me wel afvraag is het volgende:
Ik heb 5 usb poorten ingebruik, maar heb op mijn eeepc maar 3 poorten zitten. Een normale hub werkt niet, want die geeft te weinig stroom helaas. Nu ben ik op zoek naar een oplossing hiervoor.
Iemand een idee?

Reg. datum: 21 oktober 2002

zoek een usb hub die wordt gevoed door een adapter (meestal is die voedingsadapter 5V). Zoek even een mooie oplossing voor 12v (accu) -> 5v; bijvoorbeeld 7805 zoek maar eens op google.
Ja, of je pakt de 5v van je voeding. 'ATX' = 3,3 / 5 en 12v zoek maar eens op google 8)7

-=XPS1330=-

quote:
Hakkow schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 09:05:
Ja, of je pakt de 5v van je voeding. 'ATX' = 3,3 / 5 en 12v zoek maar eens op google 8)7
Ghannes, ga ik even naar kijken.

@ Hakkow, ja dat is mogelijk, maar dan moet ik meer solderen aan mijn EEE pc. En dat wil ik toch zoveel mogelijk voorkomen...
Als ik een normale pc had hangen in mijn auto had ik dat uiteraard gedaan.

Ah, ja daar wordt het wat lastiger mee uiteraard :) Ik had het niet goed gelezen.. |:( het was nog vroeg..

http://www.instructables.com/files/deriv/F2M/5U4L/FP8NLEOL/F2M5U4LFP8NLEOL.SMALL.jpg
Dit is zo'n 7805, maar die worden volgens mij wel warm, dus je zou hem bijv, aan de frame van de auto kunnen bevestigen zodat hij zn warmte kwijt kan.

Reg. datum: 07 juni 2005

Is het mogelijk om met centrafuse het volgende te doen:

- Navigatie scherm ook terwijl er mp3 worden afgesteld
- Bluetooth met geluids onderdrukking en opnemen dmv touch op het scherm
- zodra het gesprek bezig is gaat die dan terug op het nav. scherm ?

quote:
- Navigatie scherm ook terwijl er mp3 worden afgesteld
Ja, en als je gebruik maakt van de standaard navigatie software; Destinator. Zal het volume van de muziek dalen tijdens de gesproken aanwijzingen van de navi.
quote:
- Bluetooth met geluids onderdrukking en opnemen dmv touch op het scherm
Je bedoeld dat je de Mic uit kan zetten tijdens een gesprek? voor zover ik weet kan dit niet..
En met opnemen bedoel je om het later terug te luisteren, of opnemen als het gesprek aannemen?
In het geval van de eerste; nee. De tweede; ja.
quote:
- zodra het gesprek bezig is gaat die dan terug op het nav. scherm ?
Ja

Retro Rules

quote:
Hakkow schreef op dinsdag 23 juni 2009 @ 11:29:
[...]

Je bedoeld dat je de Mic uit kan zetten tijdens een gesprek? voor zover ik weet kan dit niet..
En met opnemen bedoel je om het later terug te luisteren, of opnemen als het gesprek aannemen?
In het geval van de eerste; nee. De tweede; ja.
Ik denk dat hij bedoelt dat de muziek/radio uit gaat als er een telefoongesprek binnen komt.
Heb geen idee of dit werkt in centre fuse want ik heb het zelf niet.

quote:
Ik denk dat hij bedoelt dat de muziek/radio uit gaat als er een telefoongesprek binnen komt.
Heb geen idee of dit werkt in centre fuse want ik heb het zelf niet.
Ahh, ja dit gebeurd ook net als bij de navigatie. De muziek wordt gedempt. het is zelfs mogelijk om aan te geven dat dit niet volledig gebeurd (bijv. volume naar 10 tijdens gesprek.) het gesprek behoudt wel zn volume.

Het is ook mogelijk om het hele 'headset' traject via een andere geluidskaart te laten gaan.

Genius Or Madman?.. You Decide

Volgens mij is de video kaart van m'n CarPC dood :'(
Had een paar dagen groenig beeld.. sinds vanochtend GEEN beeld meer :(
Morgen maar eens een andere monitor aan hangen, het scherm zelf geeft in het HUD wel gewone kleuren enzo, dus die zal het niet zijn.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...

Reg. datum: 10 oktober 2006

Weet iemand toevallig waar je een 1/2 (half) din uitklapscherm kan kopen?

Pagina: 1 2 3 4 ... 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: