Reg. datum: 07 februari 2009
Reg. datum: 07 februari 2009
Ik heb zelf een Asus R2H in de auto zitten.quote:SonnyBonds schreef op vrijdag 10 april 2009 @ 19:06:
Zijn er all mensen die een Eee PC (of een kloon hiervan) gebruiken in de auto. Zit er sterk aan te denken om er een te kopen voor in de auto. Vroeg me af hoe je hem dan in je auto vastmaakt en of daar misschien houders voor zijn. Vooral een met touchscreen lijkt me erg handig.
Ik wou eerst een in-dash scherm kopen maar dat is zo diefstalgevoelig. Er bestaan helaas geen schermen met een vga aansluiting en een afneembaar front.
Hier heb ik foto's van het apparaat staan.
De eerste foto's waren gewoon foto's van de auto. Daarna een paar foto's van de R2H. Bij de laatste foto's zie je ook goed hoe uiteindelijk de kabels in het dashboard verdwijnen. Ik heb het namelijk eerst even getest voordat ik de boel liet wegwerken.
Ik heb een Asus R2H in de 60GB uitvoering. Met dus een 60GB (duh) harde schijf. Maar vooral heel belangrijk: bluetooth! Mijn GSM heb ik in de midden armsteun liggen zodat ik via een bluetooth verbinding ook kan internetten op de R2H. Daarnaast heeft een R2H een on board GPS ontvanger waardoor je ook zaken als Mappoint 2009 prima kunt draaien. Op het moment heb ik er Windows 7 op draaien wat ook prima loopt! Het apparaat is touch screen en het on screen toetsenbord in Windows 7 werkt vele malen beter dan het out of the box on screen toetsenbord van Windows XP!
Dat er ook een webcam op zit is bijzaak...kunnen mensen via MSN zien hoe je in de auto zit
Het mooie aan zo'n R2H is, dat het alles-in-één is en dat ik het ding gemakkelijk uit de auto kan halen om binnen te updaten of nieuwe muziek op te zetten. Bovendien heb ik op deze manier bij klanten altijd mijn eigen muziek en eigen internetverbinding. Allemaal dingen die je bij een inbouw-pc niet hebt.
Als alternatief zou ik niet zomaar een EEE pc nemen, maar zeker gaan voor de Asus EEE PC T91! Dan heb je ook een touch screen, optie voor ingebouwde GPS ontvanger en een 8,9" scherm.