Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 26 juli 2001

quote:
ikweetniks schreef op vrijdag 27 juni 2008 @ 20:36:
Ik wil dadelijk een bestelling plaatsen bij picco computers, Een van deze 2 moet het worden.

Moet een keuze maken tusse de INTEL D945GCLF FSB iAtomProz 230 en de INTEL D201GLY2 FSB 533 BOX µATX.

De eerste heeft een Intel® Graphics Media Accelerator 950 de 2de een Integrated SiS Mirage* 1 graphic engine

nou lees ik op tomshardware over de D945GCLF

Now let’s take a look at the GMA 950, the IGP used by Intel in the i945 chipset. Compatible with DirectX 9 and capable of running Aero, it is very common in portable PCs equipped with a Core Duo processor. Its performance is weak and it’s incapable of decoding HD formats. What’s more, it’s sensitive to memory bandwidth and its drivers are not optimized. Finally, Intel uses several frequencies for its IGP – from 400 MHz in the i945G versions (for desktop), it goes as low as 250 MHz in portable PCs and 166 MHz in some ultraportables (with the attendant loss of performance). The version used by the Atom (i945GSE) is limited to 133 MHz, whereas the i945GC operates at 400 MHz.

(Dit gaat over de D201GLY2 neem ik aan)

Note that Intel also proposes coupling the Atom to an SiS chipset. This solution, already offered in Intel Mini-ITXhttp://en.wikipedia.org/wiki/Mini-ITX boards, uses a SiS 671 coupled with a 968, and consumes only 8 W.

Enige tweakers die ervaring hebben met een van deze boards? oa mpeg divx xvid films afspelen? Ik denk dat ik voor die D201GLY2 ga vertrouw de atom nog niet zo. :/
Ik heb de D201GLY2 net een tijdje in gebruik en merk geen stabillity issues, maar ik gebruik het ding als server waarbij HD geen eis is. Volgens:
http://www.samenkopen.net/action_topic/331945/392208
en
http://samenkopen.net/action_topic/231965/50338
Moet dat lukken, onder omstandigheden lijkt zelfs 720p te lukken, maar dan zit je op de grens.

De Atom z530 met de nieuwere chipset voor de atom is wel hetgene waarop ik wacht, dat brengt verbruik stevig omlaag met een redelijke(voldoende) prestatie, duurt echter nog ff...
Reg. datum: 29 februari 2008

probleem opgelost divers van screen opnieuw geinstalleerd

robertjan11 wijzigde dit bericht 29-06-2008 15:30 (100%)

hallo..

als het weer een beetje mee zit ga ik dit wiekent de Carpc in bouwen en mijn BMW 735I,!!! :D

ik zal der even een foto verslag van maken en hier plaatsen

Gr,

robertjan11 wijzigde dit bericht 15-07-2008 08:47 (7%)

Helaas m'n 100 NX is naar de *****. http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/913826/9
Hopelijk volgt er een nieuwe install in m'n volgende auto.

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Vandaag merkte ik iets wat ik eigenlijk nog nooit was tegengekomen.
Omdat mijn touchscreen niet reageerde (gebeurt we vaker) heb ik even de USB stekker er uit gehaald.
Maar op het moment dat ik dit deed, klapte de CarPC uit waardoor alles schermen in de auto uitgingen (deze worden gevoed door de M2-ATX voeding).

Als ik dan de kabel in de PC doe dan gaat deze dan weer opstarten :?

Snap er echt helemaal niets van.
Het gaat om een USB verleng kabel van 4 meter die rechtstreeks naar de touchscreen voor gaat.

Verder is de CarPC aangesloten op de plus en de min van de accu (is altijd zo geweest)

Viel me ook op dat als ik de USB stekker tegen de backplate houd dat ik dan storing hoor.

Het is alsof er spanning op de kabel staat. Zou niet weten hoe dit kan.

Hopelijk iemand een idee

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x EVGA 9600GT 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Reg. datum: 05 april 2005

de massa van uw scherm vooraan verschilt van de massa van uw carpc achteraan ?
maw: 1 van beiden heeft een slecht massa-contact ? (massa of 'aarding')

Mss eens even nameten op de pinnen van je usb-stekker of de net iets langere contacten op 0 en op 5V staan indien wel verbonden met pc, maar niet met scherm, en indien omgekeerd zou dit telkens 0V moeten zijn. (pc voorziet usb van voeding, niet omgekeerd) indien dit niet zo is dan heb je een spannings-/massa-/contact-probleem, en veroorzaakt dit mogelijk het uitklappen van de schermen.
('kortsluitbeveiliging' op die M2-atx ?)

Met dat je ze terug verbind is er terug een aardingskoppeling tussen beiden, en staan ze zowiezo op hetzelfde potentiaal (of er loopt anders een stroom door, die een zeer kleine weerstand over moet, en dus vrij groot kan zijn: genoeg om scherm/pc/kabel of een combinatie ervan stuk te doen)

De storing die je merkt met dat je die kabel tegen de backplane houdt duidt hier ook op.

(auto's die met een automatisch knipperend voor of achterlicht rijden, hebben hetzelfde probleem ;) )

god's right foot

Dat is het rare. Touchscreen, maaar ook beiden hoofdschermen zijn via een molex connector aan de voeding van de PC gehangen (M2-ATX)

Dat betekend dus dat iedereen de zelfde spannin gplus massa toegwezen krijgt.

Maar zal straks even de spannig op de USB steker meten, kijke wat dat laat zien.
Alsik het goed begrijp, moet ik dus de stekken in de PC stoppen en aan de kant van de monitor opmeten wat voor waarde er daar komt?
En daarna andersom , en dan zou ik dus 0 moeten meten.

Ben benieuwd.

Gelukkig heb ik gister mn nieuwe touchscherm (dus niet monitor) binnen gekregen (is eigenlijk bestemd voor een EEEPC ) want de oude reageerde vaak genoeg slecht.
Kan ik gelijk bij de USB stekker komen.

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x EVGA 9600GT 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Reg. datum: 05 januari 2005

@seninha:
Zou eigenlijk niet mogen gebeuren dat de m2 reset bij iets simpels als een usb-stekker er uit trekken. :?

Het is wel veel werk, maar controleer je USB-verlengkabel goed, er zou sluiting in kunnen zitten. Wel vreemd dat de M2 plat ging, maar ja er gebeuren wel meer rare dingen bij carpc's. :X

Het probleem dat je ts soms niet wordt gezien heb ik ook gehad, inclusief het uit- en inpluggen van de usb-stekker om hem weer aan de gang te krijgen. Een actieve usb-verlengkabel heeft dat probleem 100% verholpen (zie carputerforum.nl voor meer info).

Ik heb een Jetway moederbord in een Voom2pc-kast en de 2 usb-aansluitingen voor op de kast (die met een stekker aan het moederbord hangen) zijn bij lange na niet stabiel genoeg. De aansluitingen op de backplane van het moederbord zijn dat wel. Dat betekent dat ik sommige devices perse aan de achterkant moet aansluiten (zoals m'n touchscreen) omdat ze aan de voorkant het vaak niet doen (maar soms wel). |:( Sommige devices (oa Senao wifi-adapter) werken wel altijd goed op de aansluitingen aan de voorzijde. 8)7 Zal wel aan het moederbord liggen, maar toch, misschien heb je wat aan die info.

454ss wijzigde dit bericht 17-07-2008 10:55 (3%)
Reden: verduidelijking statement

Hallo,

Ik heb het volgende moederbord http://www.jetway.com.tw/...79&proname=J7F2WE1G5D

Form Factor Mini-ITX Express Motherboard
CPU Support VIA C7-D 1.5GHz Processor

Die wou ik plaatsen in een Voon pc 2 behuizing met een M2 voeding erop ( http://www.mini-box.com/M...a3r0?sc=8&category=13 )

Met een nieuw 7 inch display (mijn huidige geeft wit beeld).

Maar ik heb de volgende vragen:
- iemand ervaring met deze setup? (werkt het goed/opmerkingen)
- hoe zit het met eventuele vocht? de boel wordt gemonteerd in een cabrio

kijk voor mijn kitcar project hier: http://members.home.nl/woutervanderende

Ik heb een soortgelijk moederbord van Jetway en een M2-ATX in een Voom2pc behuizing. Past perfect maar het is wel krap. TIP: als je een CD/DVD wilt installeren dan moet je low-profile geheugen nemen anders past het gewoon niet. Bovendien: een HD met SATA is makkelijker weg te werken dan een IDE-flatcable.

De fans van de Voom2pc zijn niet stil en zuigen lucht naar binnen. Als je hem vertikaal wilt monteren met het frontje naar boven dan moet je de fans omdraaien (warme lucht stijgt en anders blaas je dat terug naar beneden). Die van mij zit in de kofferbak achter een 'service-luikje' zonder 'verse' lucht aanvoer en nog nooit problemen gehad met oververhitting, ook niet als het buiten 28 graden was. :9 Overigens de bovenkant van de serviceruimte is een lange ventilatiespleet langs de achterste zijruit (stationwagen). Mijn auto is wel zilver, niet zwart. O-)

Wat betreft vocht: geen idee, ik heb geen cabrio en wel airco (ontvochtigt de lucht).

454ss wijzigde dit bericht 22-07-2008 16:23 (3%)

Bedankt voor de antwoorden ! :)
Zal wel een kastje rondom de voompc moeten bouwen denk ik anders wordt de pc nat. (heb geen kofferbak oid om de pc in weg te werken) . zal daar wel zo'n vocht zakje inleggen oid

kijk voor mijn kitcar project hier: http://members.home.nl/woutervanderende

Reg. datum: 25 juni 2006

Iemand al bekend met de schermpjes die op Ebay worden aangeboden?
(kan op het werk niet op ebay dus geen directe link)

Zoeken op:
Touchscreen VGA
Schermpjes zijn 169 euro (ex 14,95 verzenden)

Zit namelijk netjes een inbouwframe bij en het ziet er allemaal best leuk uit.

quote:
454ss schreef op maandag 28 april 2008 @ 09:05:
[...]

Bespaar jezelf grijze haren en veel ergernis/foutzoeken, ga meteen voor een actieve met usb-verlengkabel!! Is wel duur, maar zeker zijn geld waard. Zelf veel problemen gehad met touchscreen en gps-ontvanger. Een actieve usb-verlengkabel werkt beter dan een powered hub. Bijvoorbeeld hier , hier of hier te verkrijgen.

[...]

Ik heb zelf de Navilock NL-302U en heb altijd minimaal 6 satelieten, zelfs in de wasstraat. :9 En dan ligt hij bij mij gewoon in het handschoenenkastje, niet eens onder de voorruit. :*) Daarnaast ziet hij er ook nog gewoon modern uit dus mag hij wel gezien worden. Ik heb me een bult gepiekerd waar ik dat ding moest gaan monteren, maar hij blijft lekker in mijn handschoenenkastje liggen! >:)
ik heb zelf ook de Navilock NL-302U maar ik heb hier veel problemen mee. ik zie wel dat het pijltje groen is in centrafuse maar het pijltje blijft maar op 1 punt hang. daarbij als deze wel gaat bewegen zit er zeker een meter 500 verschil in met waar ik rij en schokt deze heel erg. dus er is gewoon niet mee te rijden.

maar kan het mischien liggen dat de GPS muis verlengt is met 5 meter usb kabel?

quote:
robertjan11 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 10:58:
[...]

ik heb zelf ook de Navilock NL-302U maar ik heb hier veel problemen mee.
...
maar kan het mischien liggen dat de GPS muis verlengt is met 5 meter usb kabel?
Het zou kunnen. Een te lange usb-kabel kan allerlei vreemde effecten/storingen geven. In het geval van je GPS-ontvanger moet het simpel zijn de verlengkabel er tussen uit te halen om even te testen.

Het lijkt er op dat er te weinig informatie doorkomt voor een juiste positionering.

NADAT je de lange kabel hebt uitgesloten als oorzaak, en alles weer fatsoenlijk draait zou je het programmaatje Sirfdemo kunnen downloaden en je ontvanger kunnen flashen op een hogere transfer-snelheid. Dit schijnt vaak goed te helpen bij trage fixes en achterlopen op positie. Het kan echter wel je ontvanger onherstelbaar verkloten als het niet helemaal goed gedaan wordt! Dus eerst even een goeie tutorial zoeken op internet voordat je met dat programmaatje gaat stoeien.

454ss wijzigde dit bericht 04-08-2008 13:01 (0%)
Reden: typo

... (ing. van weinig woorden)

Ik kan ook onderschrijven dat een lange kabel problemen geeft. Bij mij echter pas op langere termijn. Mijn gpsmuis deed het al een tijdje niet, pas de passieve verlengkabel er tussenuit gehaald om te testen en voila: werkte weer. Moet nog kijken of de usbpoort op de pc uberhaupt nog werkt. Mogelijk dat de drivers het niet meer aankonden o.i.d.

Webdeveloper met een 36 jaar oude bus met P4 onboard ;) | Thuisbezorgd.NL

Reg. datum: 08 november 2003

waarom zijn die lilliput schermpjes eigenlijk zo duur geworden? Ik heb hem een aantal jaren geleden voor 180 euro gekocht en dat was gewoon de normale prijs in verschillende winkels. Het gaat om exact hetzelfde schermpje als nu.

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

Reg. datum: 27 september 2003

Even zoeken op eBay. Ik heb net een 7" Lilliput besteld voor 150 incl verzenden. Het enige wat je kan overkomen is importtax,. Die van mij is nog niet in NL, dus weet niet of ik bij moet betalen. Let's hope not.

Reg. datum: 11 april 2004

Ik heb al een tijdje mijn CarPC klaar. Nu wil ik graag mijn navigatie op orde krijgen omdat ik volgende week naar Frankrijk ga met de auto.

Nu heb ik een GPS receiver gekocht (BT112B-GPS) prima ding. Nu weet ik niet welke software ik moet installeren op mijn PC.

Ik heb vandaag FreeDrive + MapMonkey geprobeerd maar dat is echt brakke software. Freedrive crasht meteen bij het beginscherm?! Op de website kan ik er niks over terugvinden.

MapMonkey crasht bij het switchen van een map, bij het invoeren van een locatie ook en nog bij een hoop andere dingen. Dus ik ben nog geen steek verder, en ik heb geen idee of er nog andere software is die ik kan gebruiken.

Iemand suggesties?

Reg. datum: 21 oktober 2002

een of andere tomtom versie op een pocket pc emulator?
Cadillacs rule!
Reg. datum: 09 september 2000

quote:
Centrafuse is een erg mooi product maar kost wel geld.
Je zou de 30 dagen probeerversie kunnen installeren, kun je het mooi testen onderweg naar Frankrijk.

No more RC5... I'm searching for ET now!
Koreaans - Nederlands online woordenboek

Centrafuse gebruikt de Destinator-engine en wordt standaard geleverd met 2 kaarten, New York en Berlijn. Andere kaarten kun je kopen (duur) of elders vandaan 'toveren'. Destinator 7 zelf (met kaarten) is ook los te verkrijgen voor ¤ 150,- (o.a. gpsshop.nl).

Verder is er Sygic waar veel mensen erg enthousiast over zijn. Was leverbaar bij pdashop.nl voor ¤ 159,- (Europa) maar is nu blijkbaar uit het assortiment gehaald.

Een andere optie is Garmin Mobile PC. Kost ¤ 80,- maar heeft als nadeel dat je een toetsenbord bij de hand moet hebben om je bestemming in te voeren (geen on screen keyboard).

Reg. datum: 11 april 2004

Ik heb nu Centrafuse geinstalleerd, fantastisch product. Werkt goed, snel en duidelijke interface. Ik heb de Europa kaart ergens vandaan 'getoverd' en navigatie werkt goed.

Ik heb wel een klein probleem met mijn GPS receiver. Als hij aangesloten is op de USB dan laadt ie op, maar het navigatie programma krijgt geen signaal door. Haal ik de receiver van de USB af dan werkt het wel.

god's right foot

Maak zelf gebruik van Sygic. Erg tevreden mee.
Zie hier voor meer info: http://www.carputerforum.nl/carpc/showthread.php?t=3980

Tijd voor een ondertitel.

* Frusti meldt

Oh jongens wie kan me helpen.. Ik ben al zover nu alleen de laatste loodjes nog. Ik heb een Toshiba laptopje ingebouwd onder de passagiersstoel, schermpje opgebouwd, Centrafuse, alles werkt hardstikke mooi.

Nu had ik eerst een omvormer hiervoor van 150 watt maar dat bleek te weinig. Bovendien blies ik het dingetje (meer was het eigenlijk niet) op door fijn de plus en de min om te draaien :( (eikel :( ).

Ik heb een andere aangeschaft, deze is 300 watt max, 150 watt nominaal. Ik heb een dikke kabel rechtstreeks van de accu naar de omvormer lopen, schakelaartje op het dashboard en met een relais gaat het ding netjes uit en aan. Een 75 watt lamp gaat netjes mee uit en aan. De laptopvoeding is 8v 15A dus 120 watt. Zou dus moeten lukken. Niet dus. Kreng schiet iedere keer in de beveiliging, maar soms als je de stekker van de laptop er een keertje instop als hij al uit is doet hij het wel.

Hij kan het dus wel maar de beveiliging schiet er te vroeg in. Het is een el cheapo omvormertje, dat weet ik wel, maar het moet kunnen. Als hij eenmaal draait blijft het ook netjes werken. Ik heb alleen niet zoveel zin om de stekker er uit te halen en er weer in te stoppen in de achterbak :)

Wie heeft vaker met dit bijltje gehakt? Of moet ik gewoon weer een sterkere omvormer kopen?

Sign here against sigs

Reg. datum: 12 juni 2005

Een omvormer zuigt.

Er komt een gemodificeerde sinus uit, die je adapter niet zo leuk vind (hij word een stuk warmer dan normaal, en hij bromt ook erger).

Ik zat ook met dit probleem (had zo'n el cheapo omvormer van de action, 150 watt, maar die werkte niet lekker met m'n laptop (IBM ThinkPad).

Ik heb toen maar eens wat meer uitgegeven voor een goed product:

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=510510

Hij is instelbaar van 15V t/m 24V en kan 6,0 A (15 tot 20 V) en 5,0 A (22 tot 24 V) aan. Hij is 120 Watt.

Kijk op de onderkant van je laptop adapter wat jouw laptop nodig heeft, en kijk of het goede stekkertje bij de omvormer van hierboven zit.

Apparaatje werkt echt prima hier, ik heb een stuk of 4 verschillende laptops, en ik kan ze allemaal gebruiken met dat apparaat.

Beamer omgebouwd naar Xenon verlichting | ThinkPad T40 | ThinkPad T42 | Dell Latitude X300 | Fujitsu Scaleo P 8600GT, P4 3Ghz, 1GB

Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: