Beamer omgebouwd naar Xenon verlichting | ThinkPad T40 | ThinkPad T42 | Dell Latitude X300 | Fujitsu Scaleo P 8600GT, P4 3Ghz, 1GB
[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4
Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last
Reageer Nieuw TopicThanks! Dat idee met een relais had ik ook al in gedachten, vergeten te posten.quote:ThinkPad schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:18:
1. Diesel accu's hebben vaak al wat meer capaciteit dan een normale accu van 44Ah, hoeveel Ah jouw accu heeft weet ik zo niet, maar met 5 tot 7A kan hij wel een paar uur mee denk ik.
2. Misschien dat je wat kunt doen met een relais die je laat schakelen via de geschakelde 12V, en dan een draad leggen vanaf de accu, naar het relais, en dan naar je voeding e.d
3. Nee, zover ik weet niet.
Ik denk alleen wel dat ik de hele boel voor de veiligheid moet zekeren. 10 A traag ofzo (misschien met een auto-zekering).
Is dat wat?
Het zijn geen laptopvoedingen, maar dc-dc convertors, dus van 12 naar 19V. Bedoel jij dat ook?quote:Waarom heb je trouwens 2 van die laptopvoedingen aan elkaar geknoopt?
Ik heb gewoon een 120Watt versie gekocht voor ¤39,95 @ Conrad. Die kan max 6A leveren op alle lijntjes tot 20V, 22V en 24V gaat tot 5A
Hoef ik ook niet moeilijk te doen met meerdere adapters aan elkaar knopen
Een DC-AC convertor was voor mij geen optie. Dan gooi je denk ik een 30 Watt weg, en het neemt veel meer plek in.
Tja, ik had er al eentje (die dingen kosten 10 of 15 euro per stuk via eBay), en omdat ik ook de warmte een beetje wilde fatsoenlijk kwijt wil, dacht ik dat 2 stuks slimmer was.
Via eBay kon ik geen sterkere vinden, niet aan Conrad gedacht (waar ik overigens wel vaak bestel).
De kwaliteit van deze convertors is overigens best goed.
bverstee wijzigde dit bericht 04-06-2008 09:24 (7%)
Mijn signature loopt altijd achter...
Ik heb deze gekocht: http://www.conrad.nl/goto/?product=510510
Die is 120 Watt, en kan alle laptops hier in huis van stroom voorzien (niet tegelijk natuurlijk).
Alleen een stekkertje voor ThinkPad T61 zat er niet bij. Wel een vergelijkend stekkertje, maar die is voor een Apple laptop en die past niet.
Beamer omgebouwd naar Xenon verlichting | ThinkPad T40 | ThinkPad T42 | Dell Latitude X300 | Fujitsu Scaleo P 8600GT, P4 3Ghz, 1GB
Maar ik kom er met mijn convertortjes ook wel uit.
ThinkPad wijzigde dit bericht 04-06-2008 14:25 (15%)
Reg. datum: 14 december 2006
FF lezen leert je dat hij er een USB stick in heeft gedaan die wel WPA2 ondersteuntquote:ThinkPad schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 14:25:
Waarom heb je de WiFi kaart niet gewoon uitgezet in Windows trouwens? Nu kan je niet ff lekker internetten bij het tankstation, of wardriven
quote:bverstee schreef op woensdag 04 juni 2008 @ 09:13:
[..]
Uiteraard wil ik voorkomen dat men de laptop van buiten de auto kan detecteren om m eventueel voor eigen gebruik te ontvreemden, met dan ook de nodige schade aan auto...
De interne wifi-adapter ondersteunde ook geen WPA2, dus gebruik ik een USB wifi-stickje wanneer ik data wil synchroniseren als de auto thuis voor de deur staat.
[..]
stefboerrigter wijzigde dit bericht 05-06-2008 08:42 (36%)
Ding doet het perfect is wel een hele oude denk ik. Wat een NOT is dat als ik de sleutel uit het contactslot haalt er 4 blauwe leds in het midden aan blijven. Het is goed te zien overdag en als het donker is lijkt het wel een blauw neon show. Het licht de hele auto op van binnen.
Nu kan ik dat afplakken van binnen enz maar ik vraag me af of die leds mijn accu leeg kunnen trekken.
Vandaar dat ik het hier vraag wil nie de volgende ochtend met een lege accu opstaan..
Zie foto's
overdag het gaat om die blauwe gloed in het midden. (chinamade)
s'avonds met de sleutel uit het contact 
ikweetniks wijzigde dit bericht 09-06-2008 11:45 (22%)
testing
(Noob mode)quote:ThinkPad schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 08:41:
Waarschijnlijk heeft dat te maken met geschakelde +12V lijn, en permanente +12V lijn.
Ik heb em op dezelfde manier aangesloten als de vorige radio, de rode gele en zwarte kabels
(Noob mode)
Maare ik weet nog steeds niet of die scherm continu stroom trekt en mij een lege accu gaat bezorgen.
ikweetniks wijzigde dit bericht 09-06-2008 11:46 (75%)
testing
Zoals Thinkpad al aangaf heeft dit waarschijnlijk te maken met de +12V permanent en +12V geschakeld.quote:ikweetniks schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 12:39:
[...]
(Noob mode)
Ik heb em op dezelfde manier aangesloten als de oude radio. dus de rode gele en zwarte kabels daarbij heeft die scherm ook nog een bruine kabel achteruitrij camera. Maar weet niet waar je dat aansluit.
(Noob mode)
Gevonden goegel is my friend, als het goed is bij het zekerings kastje.
Maare ik weet nog steeds niet of die scherm continu stroom trekt om mij een lege accu te bezorgen.
Probeer hiervan eens de draden om te wisselen.
In het geval van ISO aansluiting is dit meestal de rode en gele draad.
Do what you want but don't copy me
Ik heb die iso stekker eruit gehaald morgen even kijke
ikweetniks wijzigde dit bericht 08-06-2008 22:06 (255%)
testing
Mn autoradio is in het zekeringenblok van mn Opel Vectra B gezekerd met 20A.
Nu vraag ik me af wat de radio maximaal trekt; dit is de standaard geïntegreerde cd-speler van Opel.
Ik wil namelijk graag de laptop aan dezelfde 12V als de radio aansluiten, op de 20A zekering dus.
Zou de (standaard) cd-speler/radio minder dan 10A max gebruiken?
Dan kan mn laptop erbij.
Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken; mijn led-verlichting op zolder (15x 15 leds) gebruikt 4Watt.quote:ikweetniks schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:48:
Dus de accu wordt constant belast als ik het zo laat?
Ik heb die iso stekker eruit gehaald morgen even kijke
Als ik de auto uitzet met het schermpje nog opengeklapt en daarna de auto weer start, gaat het schermpje naar binnen. Maar niet andersom dus als ik de auto start het schermpje vanzelf uitklapt zonder op die power knop te drukken.
Moe zeker die gele en rode aansluiten op die powerknop noob trial and error.
bverstee wijzigde dit bericht 07-06-2008 15:05 (9%)
En vanochtend starte de auto ook zonder problemen terwijl die leds wel de hele nacht aan zijn gebleven.
Als ik de auto uitzet met het schermpje nog open geklapt aan dus, en daarna de auto weer start, gaat het schermpje naar binnen (automatisch). Maar niet andersom dus als ik de auto start het schermpje vanzelf naar buiten uitklapt zonder zelf op de power knop te drukken.
Hoe zou ik dat voormekaar kunne krijge? ben al an het googlen maar mischien hebbe jullie ideeeetjes?
ikweetniks wijzigde dit bericht 12-06-2008 12:49 (53%)
testing
[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?
Hier dus, alleen weer jammer van de onduidelijke levertijd: http://mountainscompuserv..._info.php/products_id/359
[url=http://www.autofans.nl][b]AutoFans.nl !![/b][/url] Dé merk-ongebonden auto vereniging voor heel Nederland! | Hoezo kan een Sempron 2500+ niet in je auto?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
deviantART
Professioneel dierenknuffelaar :*)
It's time to roll the dice...
Ik ben vorige week afgehaakt van mijn plan om de Acer laptop in de auto te bouwen; in totaal slurpte de set zo'n 100 Watt (max) uit de stroombron, voornamelijk omdat de Acer uitgerust is met een zeker-niet-zuinige AMD processor, wat de laptop alleen al (max) 85 Watt liet gebruiken.
Tijdens het aansluiten op zolder op een kleine loodaccu fikten een paar veel-te-dunne tijdelijke draden door
Mooi om eens mee te maken!! (Shit, ik had een foto moeten maken!!!)
Ander plan
In ieder geval besloot ik hierdoor maar te zoeken naar een zuinigere oplossing, wellicht in de vorm van Epia of Atom, of een andere zuinige laptop.
Nu zijn de Atom bordjes al te krijgen voor 60 euro, maar wordt de VGA uitgang verzorgt door de 845G chipset (GMA 950 graphics dus).
Ik kan me niet herinneren dat ik ooit Windows MCE 2005 op de onboard graphics van een 845G chipset heb zien lopen.
Weet iemand of dat voldoende is???
Energiebeheer zonder (laptop-) accu
Daarnaast hoop ik dat ondanks het onbreken van een accu bij een mITX systeempje, energiebeheer geen probleem wordt.
Ik zal het geheel dan rechtstreeks aan de 12V hangen, dus zonder relais.
De computer moet dan wel na 15 minuten uitgaan als ik uitstap (natuurlijk moet ik het afspelen dan wel stoppen).
Volgens mij moet dat kunnen (al dan niet met de MCE standby tool).
Is een P3 laptop voldoende?
Ik weet dat een PIII 600 minimaal is voor het afspelen van dvd's, maar hoe bevalt een laptop met zoiets i.c.m. Windows Media Center 2005? Iemand ervaring?
Ik denk dat het te licht is...
Hebben jullie mijn TFT gezien? Kijk effe hierboven naar mijn entry.quote:r8ality schreef op donderdag 19 juni 2008 @ 21:50:
Ik moet eens wat vaker lezen.
Hier dus, alleen weer jammer van de onduidelijke levertijd: http://mountainscompuserv..._info.php/products_id/359
Dit touchscreen tft scherm is supersterk (metaal) en kost maar 150 euro.
Via ebay.
Andere (plastic) touchscreen TFT's heb je daar ook voor dezelfde prijs...
bverstee wijzigde dit bericht 24-06-2008 10:31 (15%)
testing
Mag dah hier?quote:ikweetniks schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 15:19:
Hebbie een url ? van die touchscreens op ebay?
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320236617223
Je kunt natuurlijk ook op "vga touchscreen" zoeken..
Maar je doet je nick eer aan
bverstee wijzigde dit bericht 24-06-2008 15:56 (12%)
Ja, klopt helemaal, maar vervolgens mis je wat effecten e.d., zoals mooie scrollende menu's.quote:ThinkPad schreef op dinsdag 24 juni 2008 @ 16:21:
Windows Media Center kan best werken met een niet ondersteunde videokaart hoor. Ik heb een Radeon 7500 Mobility in m'n Thinkpad zitten, en als ik MCE opstart krijg ik ook een melding dat m'n videokaart neit ondersteund wordt. Die melding kan ik vrolijk wegklikken en dan kan ik MCE gewoon gebruiken.
Ik ga geen setup in mn auto bouwen à 300/400 euro als ik die dingetjes niet heb
Prima service en snelle verzending.
Moet een keuze maken tusse de INTEL D945GCLF FSB iAtomProz 230 en de INTEL D201GLY2 FSB 533 BOX µATX.
De eerste heeft een Intel® Graphics Media Accelerator 950 de 2de een Integrated SiS Mirage* 1 graphic engine
nou lees ik op tomshardware over de D945GCLF
Now let’s take a look at the GMA 950, the IGP used by Intel in the i945 chipset. Compatible with DirectX 9 and capable of running Aero, it is very common in portable PCs equipped with a Core Duo processor. Its performance is weak and it’s incapable of decoding HD formats. What’s more, it’s sensitive to memory bandwidth and its drivers are not optimized. Finally, Intel uses several frequencies for its IGP – from 400 MHz in the i945G versions (for desktop), it goes as low as 250 MHz in portable PCs and 166 MHz in some ultraportables (with the attendant loss of performance). The version used by the Atom (i945GSE) is limited to 133 MHz, whereas the i945GC operates at 400 MHz.
(Dit gaat over de D201GLY2 neem ik aan)
Note that Intel also proposes coupling the Atom to an SiS chipset. This solution, already offered in Intel Mini-ITXhttp://en.wikipedia.org/wiki/Mini-ITX boards, uses a SiS 671 coupled with a 968, and consumes only 8 W.
Enige tweakers die ervaring hebben met een van deze boards? oa mpeg divx xvid films afspelen? Ik denk dat ik voor die D201GLY2 ga vertrouw de atom nog niet zo.
ikweetniks wijzigde dit bericht 27-06-2008 21:14 (12%)
testing
Pagina: 1 2 3 4 ... 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 last