Gathering of Tweakers

Quicksearch
het is al verholpen door een andere voedings adapter.. tog bedankt voor jullie informatie

ik loop weer tegene en probleem aan...

als ik een dvd wil afspelen met centrafuse heb ik een heel groen scherm.... hieronder volgend een printscreen, maar als ik de dvd laat afspelen in bijv. windvd heb ik wel gewoon goed beeld?? ik heb al is alle codecs verwijdert en alleen de windvd er op gezet maar het probleem blijft wie o wie kan mij helpen?

http://www.overweg.com/data/1209149770.jpg

Normaal ben ik niet zo'n taalnazi, maar robertjan11, misschien even je post doorlezen voor het posten ? En het plaatje werkt hier niet.

Maar on-topic: Welke CF gebruik je, de 1.0 of 2.0 rc 1 ?
De 2.0 is nog een release candidate, dus daar zijn nog wel wat issues mee.
Wat is de hardware waar je op test ?

En de fluxmedia forums kunnen misschien ook nog wat info geven.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

Reg. datum: 12 juni 2005

Naar aanleiding van de tips van hier (nog dank daarvoor :) ) heb ik de samenstelling voor de PC wat aangepast.

Ik heb nu het volgende in gedachte:

Intel D201GLY2 1.2 Ghz met 1GB DDR2 533 geheugen van Kingston
160GB 2.5'' HDD
Slimline DVD brander (i.c.m. slimline --> IDE converter en IDE --> USB converter)
M2-ATX HV voeding
Qstarz GM-Q782 GPS module (USB)

Het liefst zou ik natuurlijk geen HDD hebben maar alleen maar flash. Maar voor de opslagruimte die nodig is (voor de muziek en films e.d.) is flash gewoonweg veel te duur.

De DVD brander wil ik via USB aansluiten omdat deze voorin moet komen de de PC in de kofferbak komt. Ik maak voorin een USB-hub, waar onder andere de GPS module, USB-stick en DVD brander inkomen.

De GPS module ben ik nog niet helemaal zeker van. Ik weet namelijk niet waar ik precies op moet letten. Het lijkt me verstandig om voor een SiRFstarIII chipset te gaan (mijn navigatie heeft deze chipset ook, en werkt prima). De ontvanger van Qstarz is ook nog qua uiterlijk vrij aardig. Waarschijnlijk komt de ontvanger onder de voorruit te liggen, dus uiterlijk is dan wel enigszins van belang. Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het uiteraard graag ;)

De behuizing ga ik zelf maken van MDF en deze bekleden en met 2 120mm fans voor de koeling (1 in en 1 uit).

De meeste onderdelen ga ik waarschijnlijk bestellen bij www.myelectronics.nl. (of iemand moet hier slechte ervaringen mee hebben, of een betere winkel weten)

Ik hou jullie op de hoogte :)

Reg. datum: 05 januari 2005

quote:
Ecniv schreef op zondag 27 april 2008 @ 15:56:
De DVD brander wil ik via USB aansluiten omdat deze voorin moet komen de de PC in de kofferbak komt. Ik maak voorin een USB-hub, waar onder andere de GPS module, USB-stick en DVD brander inkomen.
Bespaar jezelf grijze haren en veel ergernis/foutzoeken, ga meteen voor een actieve met usb-verlengkabel!! Is wel duur, maar zeker zijn geld waard. Zelf veel problemen gehad met touchscreen en gps-ontvanger. Een actieve usb-verlengkabel werkt beter dan een powered hub. Bijvoorbeeld hier , hier of hier te verkrijgen.
quote:
De GPS module ben ik nog niet helemaal zeker van. Ik weet namelijk niet waar ik precies op moet letten. Het lijkt me verstandig om voor een SiRFstarIII chipset te gaan (mijn navigatie heeft deze chipset ook, en werkt prima). De ontvanger van Qstarz is ook nog qua uiterlijk vrij aardig. Waarschijnlijk komt de ontvanger onder de voorruit te liggen, dus uiterlijk is dan wel enigszins van belang. Als iemand nog suggesties heeft hoor ik het uiteraard graag ;)
Ik heb zelf de Navilock NL-302U en heb altijd minimaal 6 satelieten, zelfs in de wasstraat. :9 En dan ligt hij bij mij gewoon in het handschoenenkastje, niet eens onder de voorruit. :*) Daarnaast ziet hij er ook nog gewoon modern uit dus mag hij wel gezien worden. Ik heb me een bult gepiekerd waar ik dat ding moest gaan monteren, maar hij blijft lekker in mijn handschoenenkastje liggen! >:)

Genius Or Madman?.. You Decide

* Spike_wolf is weer bezig met z'n Car PC :)
Gebruik m'n laptop toch zo goed als niet meer, dus die gaat er aan geloven :P
Heb software matig alles zo ongeveer op z'n plek zitten nu..
Ben alleen ff aan het kijken naar de GPS module. Ik heb de module die in de TS staat... deed het altijd wel goed, maar 9 van de 10 keer duurde het wel 2-3 minuten voor hij eindelijk een signaal had, in Centrafuse, meestal heeft de software van de GPS-muis zelf sneller een signaal.

Iemand enig idee of daar wat aan gedaan kan worden? of iemand die een betere betaalbare GPS muis weet?

[Edit]
Zoals nu ook... GPS module zegt dat hij z'n positie weet (rode lampje knippert, als hij brand dan heeft hij geen signaal), maar volgens centrafuse zijn er geen gelockte sattelieten... terwijl hij wel op de goeie com port staat... :/

[Edit2]
Ah.. destinator kan nog steeds niet overweg met poort nummers boven de 10 ofzo... :/
M'n USB poorten zijn 11, 12 en 13... dus met xport com13 door gemapt naar com1 en nu doet ie het als een zonnetje :)
Wel jammer dat er extra software moet blijven draaien nu :/

Spike_wolf wijzigde dit bericht 06-05-2008 14:23 (31%)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Tweak for Speed

quote:
Spike_wolf schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 13:43:
Wel jammer dat er extra software moet blijven draaien nu :/
Van de meeste (tot nu toe alle die ik ben tegengekomen) USB-Serial adapters (die dus ook in je GPS zit) kan je zelf de poort instellen die hij gebruikt via system->hardware->device properties en dan meestal iets van advanced settings.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

quote:
Martkrui schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 14:13:
[...]

Van de meeste (tot nu toe alle die ik ben tegengekomen) USB-Serial adapters (die dus ook in je GPS zit) kan je zelf de poort instellen die hij gebruikt via system->hardware->device properties en dan meestal iets van advanced settings.
Oh thanks, zal eens een kijkje nemen :)

Tweak for Speed

Misschien dat hier iemand zit met een briljant idee.

Mijn huidige CarPC gaat net als de vorige voornamelijk bestaan uit een laptop. Beviel de vorige keer erg goed, kon gewoon even aan staan zonder dat de motor draaide enzo. erg fijn.

Bijna alles is uitgedacht, en zodra ik weet hoe ik m'n dashboard los krijg (kreng wil met geen mogelijkheid open :X ) dan kan ik ook bedenken hoe ik het scherm vast ga zetten.

Maar nu nog een ding waar ik zo 1-2-3 even geen oplossing voor weet.
De power knop.

Die ziet er op de laptop zo uit:
http://www.roelveldhuyzen.nl/GoT/auto/CarPC02/pwr_thumb.jpg <-- klik voor groter
Simpel knopje die bij het indrukken twee (?) punten verbind waardoor er een stroomkring ontstaat en het systeem aan gaat.

De vorige laptop had net zo'n knopje, alleen zat die op een los print plaatje, en hier heb ik wat mee kunnen spelen.
Knopje heb ik er af gesloopt toen, en gekeken welke punten verbonden werden bij het indrukken. Aangezien ik hier geen soldeermogelijkheden had/heb, heb toen (heel professioneel) twee draadjes op die punten vast geplakt met een hoop isolatie tape :P
Werkte prima :*)

T probleem bij dit systeem is dat dat knopje op het moederbord zit, en ik eerlijk gezegd geen zin heb om dat er nu helemaal uit te slopen, met het risico het complete mobo te slopen als ik dat knopje er af haal.

Zou er een simpelere manier zijn om de power knop door te lussen?

Ik heb met Google wel een powerknop gevonden voor desktops welke je op je bureau kunt leggen, maar deze werd aangesloten op het mobo, gewoon op de pennetjes waar je normale power knop op zit, dus voor laptops werkt dat niet..

Iemand enig idee?

Tweak for Speed

Ik zou gaan voor het simpelste: gewoon over je knop solderen. (2 fijne draadjes, fijn tin, en een fijne punt op je soldeerbout (ook geen 100W bout ofzo hé))

quote:
fisheyevic schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:40:
Ik zou gaan voor het simpelste: gewoon over je knop solderen. (2 fijne draadjes, fijn tin, en een fijne punt op je soldeerbout (ook geen 100W bout ofzo hé))
Je bedoelt het knopje laten zitten, en de draadjes gewoon tegen de zichtbare contact punten solderen?
Op de soldeer-tin bultjes zegmaar?

Tweak for Speed

Even zitten spelen daar, en pin 1+4 levert het gewilde resultaat, die twee verbinen zorgt er voor dat het systeem opstart.

* Spike_wolf gaat maar eens opzoek naar een fijne soldeerbout dan.

Wat zou handig draad zijn om te solderen. De vorige keer gebruikte ik twee aders uit een netwerk kabel. maar dat gaat never nooit niet blijven zitten denk ik.

Tweak for Speed

Acties: [view][quote]

Door: Koffie Moderator PNS/NT
XFM -- highstream --

Heb je een interne netwerkkaart op die laptop?
Dan kun je kijken of je Wake on Link hebt. Niet te verwarren met Wake on LAN :)
Wake on Link zet je laptop aan bij een *link* van 10Mb. Mijn lappie kan dat, en werkt prima.
Kwestie van een Cat5 doorknippen, 2 adertjes samen draaien en 2 andere met een knopje schakelen.

DSmarty: /me heeft het zelfs gecategoriseerd
Koffie: je pron? :o
DSmarty: In Kansloos, Uitgewoond en Masturbatie-waardig
JSS: spanbanden zijn pas geil
JSS: das afknellen voor gevorderden

quote:
Spike_wolf schreef op zondag 11 mei 2008 @ 11:58:
Even zitten spelen daar, en pin 1+4 levert het gewilde resultaat, die twee verbinen zorgt er voor dat het systeem opstart.

* Spike_wolf gaat maar eens opzoek naar een fijne soldeerbout dan.

Wat zou handig draad zijn om te solderen. De vorige keer gebruikte ik twee aders uit een netwerk kabel. maar dat gaat never nooit niet blijven zitten denk ik.
Als je goed soldeert, en er een beetje trekontlasting op steekt, mag dat normaal geen probleem zijn.
quote:
Koffie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:00:
Wake on Link zet je laptop aan bij een *link* van 10Mb. Mijn lappie kan dat, en werkt prima.
Kwestie van een Cat5 doorknippen, 2 adertjes samen draaien en 2 andere met een knopje schakelen.
Kan ook goed werken als je dat hebt. En goedkoper (zonder soldeerbout)

fisheyevic wijzigde dit bericht 11-05-2008 12:05 (36%)

quote:
Koffie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:00:
Oeh dat zou een geweldige oplossing zijn :)
Er zit een Nic in idd, eens zien of ik ergens kan vinden of hij dat ondersteunt.
Is dat een optie in de bios ofzo?

[Edit]
Jup, nic ondersteunt Wake On Link *O*

Eens zien wat daarvoor gelinkt moet worden, want als dat idd werkt is dat 20 keer makkelijker, en minder permanent :P

[Edit2]
Ik kan op het net amper wat vinden over Wake on Link.

Hij is geenabled op m'n nic.
Moet ik nog specifieke aders aan elkaar knopen?
Je zegt 'twee aan elkaar draaien, en twee andere aan een knopje' Maar ik kan geen combinatie vinden die het systeem uit slaapstand halen.
Of is het iets wat alleen bij Stand-by werkt ofzo? bij stand-by kan ik ook geen werkende combi vinden.

[Edit3]
Okay, beter kijken... 1-3 en 2-6 connecten zorgt er voor dat het systeem uit stand-by komt.. bij slaapstand werkt het niet.

Het enige probleem is dan, hoe lang zou het systeem in stand-by kunnen blijven staan? De accu is erg slecht. als het systeem aan stond deed hij het zo'n 15-20 minuten voor de accu leeg was (accu van de laptop dus).
Maar hoelang zou hij kunnen blijven staan in stand-by? Geen idee... guess dat ik het maar eens moet proberen, hem nu met accu in stand-by zetten, kijken hoelang hij dat uit houdt.

Hoelang zou het duren voor hij de accu van de auto leeg getrokken zou hebben via sigaret aansteker? Is een gloed nieuwe accu.

Spike_wolf wijzigde dit bericht 11-05-2008 12:45 (54%)

Tweak for Speed

Acties: [view][quote]

Door: Koffie Moderator PNS/NT
XFM -- highstream --

Pak een stuk UTP
Knip door
Steek RJ45 in NIC
Pak PIN 1 en PIN 3 en draai deze in elkaar
Zorg dat de NIC staat ingesteld op dat de NIC 'm wakker mag maken
Zet je laptop via windows netjes uit/sleep/hybernate
Duw PIN 2 en PIN 6 kort stondig tegen elkaar aan.
Je lappie springt aan

Of dit onder Linux werkt weet ik niet. Het werkt ook alleen als je laptop netjes door Windows is afgesloten. Uitzetten onder DOS of bij BIOS/POST geeft als resultaat dat hij via deze methode niet aangaat.
De contacten ook niet onder je draaiende OS verbinden, dan werkt het bij de volgende wake on link niet.

Wat je kunt doen: PIN 1&3 vast aan elkaar draaien, en PIN2 en 6 laten schakelen door een relaitje op basis van bijvoorbeeld je automatisch deurvergrendeling.
Als je dan aan komt lopen, open je de sloten met je AB en doet het relai PIN2&6 even schakelen.

DSmarty: /me heeft het zelfs gecategoriseerd
Koffie: je pron? :o
DSmarty: In Kansloos, Uitgewoond en Masturbatie-waardig
JSS: spanbanden zijn pas geil
JSS: das afknellen voor gevorderden

quote:
Koffie schreef op zondag 11 mei 2008 @ 12:45:
Wat je kunt doen: PIN 1&3 vast aan elkaar draaien, en PIN2 en 6 laten schakelen door een relaitje op basis van bijvoorbeeld je automatisch deurvergrendeling.
Als je dan aan komt lopen, open je de sloten met je AB en doet het relai PIN2&6 even schakelen.
Ik had hem inmiddels dus door :)
Maar dat is wel een koel idee, heb nog geen Centrale deur vergrendeling, maar zit er wel over te denken dat in te bouwen.. echt super handig, en op die manier is het systeem ook echt aan tegen de tijd dat je gaat zitten :D

Maar Volgens jou moet Wake on Link ook werken bij hybernation en compleet uit?
Lijkt hier niet te werken.. zal het nog eens testen.

[Edit]
Het systeem draait gewoon XP trouwens :)

[Edit2]
Nope.. bij uit en hybernation gaat hij niet aan..
Toch Stand-By maar eens testen, hoe lang dat duurt.

Spike_wolf wijzigde dit bericht 11-05-2008 12:59 (9%)

Tweak for Speed

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws