Gathering of Tweakers

Quicksearch
Misschien een domme vraag,
maar sommige bouwen hun scherm in zoals deze:

http://www.mediaengine.org/images/shots/yellow_touch.jpg
Plaatjes resizen graag.

Maar hoe krijg je zo'n scherm aan als je de knoppen niet meer kan benaderen zo?
Alles is weggewerkt.
En de instellingen benaderen enz...

Een moderator wijzigde dit bericht 28-02-2008 19:15 (7%)

Genius Or Madman?.. You Decide

quote:
pieterste2 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:45:

[afbeelding]

Alles is weggewerkt.
Scherm gewoon aan laten staan?
Mijn scherm kan ook niet 'uit' die kan alleen op stand by.. ik liet hem gewoon aan staan, dan sprong hij vanzelf op stand by, en als ik het systeem aan zette dan ging het scherm ook mee aan...
Scheelde me weer een keer op een knopje drukken :P
En een scherm dat op standby staat vraagt ook niet echt veel van je accu... ik heb iig nooit problemen gehad met m'n accu :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Tweak for Speed

Hey, I found Nemo!

quote:
Jeroenz18 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:30:
Je kan ook nu bij Samenkopen.net een compleet systeem samenstellen
Ik zie er geen CarPC o.i.d. tussenstaan (misschien omdat ik net wakker ben :9). Kun je een linkje geven?

-edit- Lama, ik neem aan dat je deze bedoeld....

sweeper73 wijzigde dit bericht 21-02-2008 10:05 (16%)

quote:
sweeper73 schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:03:
[...]

Ik zie er geen CarPC o.i.d. tussenstaan (misschien omdat ik net wakker ben :9). Kun je een linkje geven?

-edit- Lama, ik neem aan dat je deze bedoeld....
Klopt, en dan moet je (mocht je interesse hebben) in het forum van de actie even aangeven dat je die behuizing wil en b.v. ook een slimline dvd speler ....

www.jzfotografie.eu - Nikon D40, 18-135mm f/3.5-5.6 ED-IF AF-S DX, Nikon 50mm f1.8 Series E, Nikon SB-600, Crumpler Pretty Boy 4000 XL bag

Reg. datum: 05 januari 2005

quote:

-afbeelding-

Alles is weggewerkt.
Per scherm verschillend. Sommige starten direct op zodra ze spanning krijgen (zoals de mijne), bij sommige andere (oudere Lilliput's) moet je met een paar componentjes het printje met de knopjes een beetje modificeren zodat hij direct opstart als ie spanning krijgt. Andere mensen kiezen er voor de afstandbedienig te gebruiken. Het 'oogje' van het scherm wordt dan ergens in de dash gemonteerd. Mooie plek kan een ventilatierooster zijn, dan is ie onzichtbaar.

Ik zag trouwens dat je carputerforum.nl ook al had gevonden aangezien je daar dezelfde vraag stelde over het systeempje van Picco. Zelf bouwen (en shoppen) is meestal iets goedkoper. Alleen als het dan niet werkt kun je alleen jezelf de schuld geven. >:)

god's right foot

Ik heb mijn scherm aangesloten via een molex aan mn CarPC voeding.
Nu is het zo dat als de PC in slaapstand gaat de monitor dan uit gaat.

Start ik de auto weer op dan gaat de monitor vanzelf aan :-)

Achterscherm (in de hoofdsteun) werken precies het zelfde.
Als de PC in slaapstand gaat en de monitors staan aan , dan gaan deze weer aan zodra de PC wakker wordt.
Als de monitoren uit staan dan blijven ze gewoon uit.
Erg makkelijk.

Moet wel in de gaten houden dat als de kids iets gekeken hebben en ik de volgende keer alleen rijden dat de monitors dan wel uit staan.
Heb in het begin vaak gehad dat ik op mn werk kwam en te horen kreeg van een collega waarom beiden schermen achterin nog aanstonden |:(

Intel Duo 2 Core E6600,MSI P965 Neo,2x 1GB G-skill DDR800,XFX 8800 GTS 640mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Hauppage Win TV GO,Apple Cinema 20"

Hey, ik ben nieuw bij deze ZEER intressante carPC topics, en vroeg mij iets af.

Ik ben voor de zomer druk aan het sparen voor een Honda CRX Del-Sol VTI-E.
(Electrisch dak, electrische voorramen en achterraam, oftewel een auto die ik voor de zomer in mijn bezit hoop te hebben.)

Hier wil ik dan, als ik de auto eenmaal heb, dus een carPC inbouwen.
Heb zelf wel verstand van ICT, dus veel problemen zullen er niet komen.
Maar toch heb ik enkele vragen:

1. Ik lees geregeld in de topics over de term: OBDII.
Kan ik hiermee bijv. door middel van de COM1 poort op de carPC live de kilometer teller etc. uitlezen? (Mits de auto na 1996 gefabriceert is)
Ik bouw namelijk zelf de frontend software DMV Visual Studio 2005, en dan lijkt het me mooi om dan gewoon een live KM teller te weergeven enz.
En dan bijvoorbeeld een troubleshoot gedeelte voor foutcodes enz.

2. Hoe kan ik het schermpje het beste weren tegen diefstal?
Ik zat zelf te denken, om bijvoorbeeld wat te knutselen dat het schermpje in de dashboard gedraait kan worden ofzo, dat ie gewoon onzichtbaar wordt.
Of afneembaar maken, maar dan zit je weer met het feit dat de contacten op een gegeven moment de geest kunnen geven door slijtage etc.

3. Heeft iemand hier toevallig dit type auto, en kan deze persoon mij misschien vertellen of er op het dashboard ruimte genoeg is voor een 7" touchscreen?

4. Ik wil mijn software gebaseert hebben op 800x480.
Kunnen die 7" schermpjes een beetje met die resolutie opschieten?

5. Wat voor scherm kan ik het beste gebruiken in de zomer, wanneer we weer volop zon hebben?
Dus met een helder contrast, en zo min mogelijk last van zonlicht.

6. Hoe kan ik het het beste aanpakken met zo'n schermpje qua standby enz.
Het lijkt mij niet zo relaxed om het schermpje op standby te laten staan, vanwege de accu.
Is het schermpje bijvoorbeeld te koppelen aan het contact?
Dat het schermpje pas in standby gaat wanneer het contact op accu / aan staat?
(Beeld krijg ik dan wel zodra ik de carPC aanzet. Die wil ik gewoon handmatig aanzetten DMV een knop op het dashboard)

Hier enkele foto's van de type auto, waar het dus om gaat:

http://www.buscatuning.com/blog/fotos/marcas/honda/del-sol/honda-crx-del-sol-turbo1.jpg
http://images.forum-auto.com/mesimages/314016/DSC00196.JPG
http://evilgreen.mijnhomepage.nl/homepage/show/1110574.jpg

Bedankt.

jvsjmedia.nl wijzigde dit bericht 23-02-2008 02:01 (13%)

GoT - (o)\/\/|\|ED

Reg. datum: 06 november 2004

quote:

[afbeelding]

Alles is weggewerkt.
Mag het ietsje kleiner ;)

After the first glass you see things as you wish they were...
After the second you see things as they are not..
Finally you see things as they really are
and that is the most horrible thing in the world...

It's m3!
Reg. datum: 23 juli 2006

quote:
jvsjmedia.nl schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 01:56:
Hey, ik ben nieuw bij deze ZEER intressante carPC topics, en vroeg mij iets af.

Ik ben voor de zomer druk aan het sparen voor een Honda CRX Del-Sol VTI-E.
(Electrisch dak, electrische voorramen en achterraam, oftewel een auto die ik voor de zomer in mijn bezit hoop te hebben.)

Hier wil ik dan, als ik de auto eenmaal heb, dus een carPC inbouwen.
Heb zelf wel verstand van ICT, dus veel problemen zullen er niet komen.
Maar toch heb ik enkele vragen:

1. Ik lees geregeld in de topics over de term: OBDII.
Kan ik hiermee bijv. door middel van de COM1 poort op de carPC live de kilometer teller etc. uitlezen? (Mits de auto na 1996 gefabriceert is)
Ik bouw namelijk zelf de frontend software DMV Visual Studio 2005, en dan lijkt het me mooi om dan gewoon een live KM teller te weergeven enz.
En dan bijvoorbeeld een troubleshoot gedeelte voor foutcodes enz.

2. Hoe kan ik het schermpje het beste weren tegen diefstal?
Ik zat zelf te denken, om bijvoorbeeld wat te knutselen dat het schermpje in de dashboard gedraait kan worden ofzo, dat ie gewoon onzichtbaar wordt.
Of afneembaar maken, maar dan zit je weer met het feit dat de contacten op een gegeven moment de geest kunnen geven door slijtage etc.

3. Heeft iemand hier toevallig dit type auto, en kan deze persoon mij misschien vertellen of er op het dashboard ruimte genoeg is voor een 7" touchscreen?

4. Ik wil mijn software gebaseert hebben op 800x480.
Kunnen die 7" schermpjes een beetje met die resolutie opschieten?

5. Wat voor scherm kan ik het beste gebruiken in de zomer, wanneer we weer volop zon hebben?
Dus met een helder contrast, en zo min mogelijk last van zonlicht.

6. Hoe kan ik het het beste aanpakken met zo'n schermpje qua standby enz.
Het lijkt mij niet zo relaxed om het schermpje op standby te laten staan, vanwege de accu.
Is het schermpje bijvoorbeeld te koppelen aan het contact?
Dat het schermpje pas in standby gaat wanneer het contact op accu / aan staat?
(Beeld krijg ik dan wel zodra ik de carPC aanzet. Die wil ik gewoon handmatig aanzetten DMV een knop op het dashboard)
1 - Ja, met OBD(2) kun je statusen etc uitlezen http://en.wikipedia.org/wiki/On_Board_Diagnostics

2 - Wat ze niet zien, willen ze niet hebben. Zo simpel is het.
Fysiek het scherm uit je auto halen is de beste garantie dat ze het niet uit je auto kunnen halen.
Ingebouwde schermen (indash) zijn moeilijker te verwijderen als degene op losse steunen.

3 - Nee sorry, kan ik je niet mee helpen. Gegarandeerd dat er een Honda CRX forum is, die weten wel meer denk ik.

4 - 800*400 is als ik het goed heb voor veel schermen de native reso. Googlen op het product doet de rest.

5 - .

6 - Ja. Je kan altijd kiezen waar je je 12v voor het scherm vandaan haalt. Er is een lijn die continue spanning heeft, en er zijn lijnen die alleen spanning hebben als je de sleutel omhaalt. Wederom zullen ze je op een honda crx forum je ongetwijffelt precies kunnen vertellen waar je die vandaan haalt. Maar ff een zaterdagmiddag prutsen met een multimeter doet wonderen

Untill They Kill A MilIion Braincells...in LaLaLand

Bedankt voor je reactie!
Ik zal hier het een en het ander nog wel ff over uitzoeken, maar bedankt voor je reactie.

GoT - (o)\/\/|\|ED

XP/Vista/Ubuntu = crap

Ik ben nieuw op gebied van carpc's en multimedia inbouw in de wagen.
Ik heb een tijdje terug een Alpine TME 770 overgekocht van iemand en nu vroeg ik me af of ik hiermee een carputer kon aan sturen.

Enkele foto's:
http://thumbnails.imagebam.com/310/9a38683099486.gif http://thumbnails.imagebam.com/310/222ba93099487.gif http://thumbnails.imagebam.com/310/896be93099491.gif http://thumbnails.imagebam.com/310/279db33099492.gif http://thumbnails.imagebam.com/310/61fd2d3099488.gif

Anders word het een laptop slopen en dat touchding gebruiken

elBartoDR wijzigde dit bericht 24-02-2008 17:52 (3%)

Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you. -nLite'n your OS-

Ja je kunt dat scherm wel gebruiken.

Je zou misschien die "RGB" aansluiting kunnen gebruiken, maar dan moet je eerst de pinout vinden.
Makkelijker is een oude Geforce2 ofzo in je CarPC drukken, en de TV-out aan te sluiten op het gele plugje van de "Video in"

.ε(●̮̮̃•̃)з IBM ThinkPad T40! .ε(●̮̮̃•̃)з

quote:
elBartoDR schreef op zondag 24 februari 2008 @ 16:57:
Ik ben nieuw op gebied van carpc's en multimedia inbouw in de wagen.
Ik heb een tijdje terug een Alpine TME 770 overgekocht van iemand en nu vroeg ik me af of ik hiermee een carputer kon aan sturen.

Enkele foto's:
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]

Anders word het een laptop slopen en dat touchding gebruiken
Het lijkt me geen goed idee dit te gebruiken om een pc aan te sturen. Zo te zien is de touchscreen mogelijkheid alleen voor het scherm zelf en dus niet over te zetten naar je pc om je muis te bedienen. Ik kan niet veel over de resolutie vinden, maar bij dergelijke schermen is die vaak vrij laag. Hier staat dat het scherm een resolutie heeft van 1200x234, dit moet wel nonsense zijn, maar geweldig zal het niet zijn. Het is een leuk scherm voor video en navigatie, maar daar houdt het wel een beetje mee op vrees ik.

XP/Vista/Ubuntu = crap

Spijtig, ik dacht zoiets al. Nou je de AUX IN ga ik dan gebruiken om via TV-out het scherm aan te sluiten en beeld erop te krijgen. Waarschijnlijk ga ik dan een Trackbal muis een beetje aanpassen als besturings-element. Morgen ga ik al eens proberen of ik er beeld op kan krijgen en bekijken hoe FreeIce en freedrive eruit zien op het schermpje.
(en hopen dat Windows niet te veel zaagt omdat er enkel maar TV-out op de vga is aangesloten).

In het weekend al eens kijken hoe ik het schermpje het best kan aansluiten en hoe ik gemakkelijk de wagen kan slopen om de kabels te kunnen leggen.

Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you. -nLite'n your OS-

It's m3!

quote:
elBartoDR schreef op maandag 25 februari 2008 @ 17:29:
Spijtig, ik dacht zoiets al. Nou je de AUX IN ga ik dan gebruiken om via TV-out het scherm aan te sluiten en beeld erop te krijgen. Waarschijnlijk ga ik dan een Trackbal muis een beetje aanpassen als besturings-element. Morgen ga ik al eens proberen of ik er beeld op kan krijgen en bekijken hoe FreeIce en freedrive eruit zien op het schermpje.
(en hopen dat Windows niet te veel zaagt omdat er enkel maar TV-out op de vga is aangesloten).

In het weekend al eens kijken hoe ik het schermpje het best kan aansluiten en hoe ik gemakkelijk de wagen kan slopen om de kabels te kunnen leggen.
Probeer voedingskabels en signaalkabels altijd gescheiden te houden. Dus al je van voor naar achter moet BV. de 12v en de 0 links door de auto, de signaalkabels rechts.

Vooral als er ook kabels voor een versterker etc bijkomen, omdat de 12v hiervan nog wel wat stroom kan trekken.

Dit gaat eigelijk niet echt over een auto maar over mijn yamaha aerox(scooter). Ik wil een DVD spelende/radio met LCD en dan nog een kleine subwofer met 2kleine boxen. Maar de vraag is zou dit te veel gebruiken op 1accu(hoofd accu) dus daar zit ook neon en die andere brol aan zit.? De accu is zo een kleine ding, niet ene uit een auto. Maar er gaan messchien 2kleine accu in die dan parralelstaan met elkaar of ik zet er eentje bij in de koffer en die zet ik paralel met de hoofd. En dan gaan ze messchien langer mee:) Maar ik heb nog een jaartje tijd voor dit af te krijgen. :+
Dus neem jullie tijd voor tips.

Het is meer de vraag of de dynamo het gaat trekken.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

Bijna is niet helemaal!

Dag!

Heel veel word het gedaan dat de 1e accu gewoon via de dynamo gaat en een 2e accu als "stand by" wordt gebruikt. Deze kun je dan via een accu lader ( nu in de aanbieding bij de lidl 19,95 >:) ) laden
Ik heb het wel eens eerder gezien op meetings mensen met een lcd in hun buddy... Ik bedoelk 550Watt aan boxen gaat ook dus waarom geen lcd? :9

http://img87.imageshack.us/img87/5454/rickeey23tl9.jpg

Reg. datum: 29 augustus 2007

en een lcd schermpje vreet echt werkelijk weinig stroom.

mijn car pc doet het nog als mijn radio allang uitvalt omdat de accu "leeg" is
kan k ondertussen dus wel nog mooi doorgaan met pc-en (al dan niet met geluid uiteraard)

Woei.. sinds een paar uur geleden heb ik ook weer een auto voor de deur staan *O*
Ik heb m'n scherm hier nog liggen. Nu nog even kijken naar een laptop om te gebruiken, maar ik denk dat ik een macbook koop ter vervanging van m'n huidige laptop, welke niet helemaal meer jofel is voor zwaar gebruik, en dat die dan in de auto verdwijnt :)

Moet alleen nog wel kijken hoe ik in godsnaam dat scherm leuk weg ga werken in het dashboard :|

Het is een Mazda 323 uit 94 voor de kenners..
Ik zal morgen eens wat pics maken van het dash, kunnen jullie met me mee denken :+

Ik zal ook de pics van m'n vorige systeem weer eens online gooien, kan ik die ook weer eens in dit topic gooien :P

Tweak for Speed

It's m3!

quote:
Spike_wolf schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 21:59:
Woei.. sinds een paar uur geleden heb ik ook weer een auto voor de deur staan *O*
Ik heb m'n scherm hier nog liggen. Nu nog even kijken naar een laptop om te gebruiken, maar ik denk dat ik een macbook koop ter vervanging van m'n huidige laptop, welke niet helemaal meer jofel is voor zwaar gebruik, en dat die dan in de auto verdwijnt :)

Moet alleen nog wel kijken hoe ik in godsnaam dat scherm leuk weg ga werken in het dashboard :|

Het is een Mazda 323 uit 94 voor de kenners..
Ik zal morgen eens wat pics maken van het dash, kunnen jullie met me mee denken :+

Ik zal ook de pics van m'n vorige systeem weer eens online gooien, kan ik die ook weer eens in dit topic gooien :P
Met klaplampen?

Nope... geen bassie en adriaan lampen :P

Tweak for Speed

It's m3!

quote:
Spike_wolf schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 22:22:
Nope... geen bassie en adriaan lampen :P
Bassie en Adriaan reden Honda Prelude...
Het zijn geen "bassie en adriaanlampen" :( , het zijn "klaplampen, heule snelle! net zoals Porsche!" 8)7

;) Is een gevoelige snaar van de heren @ 323fclub.nl kwam ik achter

Tja, * Spike_wolf is niet zo'n auto expert.. en de eerste keer dat ik dat soort lampen zag was op de wagen van B&A, met die mooie wimpers er aan :+
Sinds dien zijn het voor mij nogsteeds B&A lampen :P

Maargoed, vanmiddag komen wat pics zodat jullie misschien met ideeën kunnen komen... het dashboard is niet bepaald leuk ingericht om een schermpje in te stoppen... :/

Tweak for Speed

Okay dan, bij deze pics van m'n nieuwe karretje... brakke foon pics wel te verstaan :+

http://www.roelveldhuyzen.nl/Got/auto/IMAG0145_thumb.jpg
http://www.roelveldhuyzen.nl/Got/auto/IMAG0147_thumb.jpg http://www.roelveldhuyzen.nl/Got/auto/IMAG0146_thumb.jpg

:)
Leuk dingetje... maar dat word nog lastig om het scherm op een leuke manier in dat dashboard te krijgen 8)7

Het mooiste is natuurlijk om hem naast de metertjes en boven de alarmlichten knop te zetten, maar dan moet ik een compleet nieuwe bovenkant van dat dashboard maken... Ik heb alleen geen idee hoe :/

Ga nu ff de pics van m'n vorige wagen opsnorren, kunnen de nieuwelingen hier dat ook nog eens bekijken :P

Tweak for Speed

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws