Ok, naar alle waarschijnlijkheid zit er binnenkort dan eindelijk mn eerste auto aan te komen
ik weet nog niet 100% zeker wat het word, maar wat ik wél zeker weet is dat er een carputer in gaat komen (technische snufjes

)...
het hele idee is dat de radio er helemaal uit gaat en dat er op de plek van de radio een touchscreen geinsalleerd word inclusief dvd speler...
nu ben ik na het lezen van een hoop info op GoT is gaan kijken naar wat voor onderdelen ik wil hebben enzo en wat er beschikbaar is, maar ik zit met een aantal dingen waar ik niet helemaal uit kom op dit moment...
1. ik zoek een radiokaart om toch FM radio te kunnen luisteren, maar kom er niet uit wat nu een verstandige keuze is (ik ben totaal niet thuis op het gebied van radio/tv kaarten, en na wat rondspeuren op internet werd het door de redelijk grote diversiteit aan kaarten alleen maar onduidelijker wat nu een goede oplossing is.)
2. ik had een mooie slimline dvd speler in gedachte, die ik dan onder het schermpje zou monteren. echter weet ik niet zo goed hoe ik die moet gaan aansluiten... moet het een interne of exterene zijn, wat is de beste optie?
3. ik weet nog niet zo goed waar ik de pc moet gaan plaatsen... bij het reservewiel in de achterbak lijkt me een erg mooi idee (zoals in die
nissan 100 NX), maar dan moeten er kabels naar voren worden getrokken voor het scherm en de dvd speler... de bekabeling naar het scherm lijkt me geen punt, maar voor de dvd speler maak ik me een beetje zorgen over de lengte van de kabel en magnetische invloeden enzo, in hoeverre dit tot signaalverlies kan leiden... kan dit nog opgelost worden met een interne drive en een IDE kabel, of moet dit echt met een externe drive met een USB kabel?
4. hoe zit het met temperaturen? in de zomer kan het akelig warm worden in een auto, hoe houd je rekening met koeling van je carputer? en in hoeverre kan in de winter kou kwaad? hoe gevaarlijk is condens?
dit zijn de problemen waar ik nu een beetje tegenaan loop, ongetwijfeld zullen er gaandeweg nog wel meer dingen zijn waar ik niet direct uit kom, maar het zou erg fijn zijn als ik deze problemen voortijdig al opgelost heb.
graag doe ik een beroep op jullie verstand van zaken