Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
fusion_ghost schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:52:
Iemand een goede suggestie voor een coating op dat printje? =) Warm worden ze niet echt dacht ik.
Silicone-kit of go crazy with your gluegun ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

Reg. datum: 29 augustus 2007

krijgen hier nog een geheel camera inbouw topic haha
misschien zijn er gerelateerde topics te vinden? en hoe ga je dit dan doen als je de auto weg wilt doen ofzo, zit je met een gaatje in je bumber te kijke

aan de voorkant heb je dit probleem trouwens niet omdat je dan gewoon door de grill kunt kijken...
ik denk dat ik een vierkant kastje maak van acryl glas, is makkelijk te maken, plastic en doorzichtig dus :) en daarin dus de camera plaats zodat t meteen waterdicht is.

quote:
Hugo b schreef op maandag 26 november 2007 @ 21:37:
krijgen hier nog een geheel camera inbouw topic haha
misschien zijn er gerelateerde topics te vinden? en hoe ga je dit dan doen als je de auto weg wilt doen ofzo, zit je met een gaatje in je bumber te kijke

aan de voorkant heb je dit probleem trouwens niet omdat je dan gewoon door de grill kunt kijken...
ik denk dat ik een vierkant kastje maak van acryl glas, is makkelijk te maken, plastic en doorzichtig dus :) en daarin dus de camera plaats zodat t meteen waterdicht is.
Ik vraag me oprecht af of dat de beste oplossing in. Vocht krijg je er toch wel in, of condens for that matter. Ik pleit voor sealen van de print, en de rest lekker doorluchtbaar houden. Maargoed, ik heb hier nog wel zon logitech bolletje liggen- aan de centrafuse test pc- dus zal em es openmaken. Weekje buitenhangen moet wel enige indicatie geven van hoe of wat lijkt me :) Het is of extreem goed dichtmaken, of ventilatie openhouden.

En cam is natuurlijk een volwaardig onderdeel van een car pc setup ;)

fusion_ghost wijzigde dit bericht 26-11-2007 22:10 (3%)

I so not did do that!

quote:
Pieter schreef op zondag 28 oktober 2007 @ 18:58:
Nee hoor, is gewoon un hobby projectje.

Als je denkt dat de meerste volvo's over zo'n systeem beschikken zit je er naast, er is geen enkele volvo die dat heeft. Anders mag je mij vertellen welke?

Er staat hier trouwens ook niet uitgeschreven welke functies het programma allemaal heeft/krijg.(welke volvo kun je touchscreen je ramen en verlichting regelen? of zien welke ramen open zijn? (ja deuren wel dat weet ik)? Welke volvo smst jou als het alarm afgaat? Of welke volvo kun je smsen om vervolgens coordinaten van de huidige positie terug te krijgen? of maar wat te noemen. Daarnaast is het niet bedoeld voor nieuwe auto's natuurlijk, maar als losse kit voor oudere auto's.

Het systeem heeft trouwens ook niks met volvo te maken, er zit toevallig een volvo skin in omdat ik een volvo rij. Er is ook een volkswagen skin in ontwikkeling.

Edit: ben trouwens laatst op de IAA geweest daar heb ik in alle nieuwe Volvo modellen gezeten, en trouwens ook auto's van andere merken die enkele features niet hebben. En als je denkt dat tegenwoording alle nieuwe luxe modellen een tracking systeem hebben, guess again.
is het de bedoeling dat je dit ook daadwerkelijk op de markt gaat brengen? want hier zou ik best wel iets voor over hebben _/-\o_

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

quote:
fusion_ghost schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:08:
[...]

Ik vraag me oprecht af of dat de beste oplossing in. Vocht krijg je er toch wel in, of condens for that matter. Ik pleit voor sealen van de print, en de rest lekker doorluchtbaar houden. Maargoed, ik heb hier nog wel zon logitech bolletje liggen- aan de centrafuse test pc- dus zal em es openmaken. Weekje buitenhangen moet wel enige indicatie geven van hoe of wat lijkt me :) Het is of extreem goed dichtmaken, of ventilatie openhouden.

En cam is natuurlijk een volwaardig onderdeel van een car pc setup ;)
okej als je het gaat proberen wil ik heel gaag weten wat je resultaten zijn.. en als je het "extreem" dicht maakt moet condens of vocht toch geen probleem meer zijn... denk eerder dat vocht van bijv. regen ofzo een probleem is ivm opspatten ofzo.. op het dashbord heb je hier geen last van omdat je ruitenwissers dan alles weghalen en het beeld zo "schoon" blijft...

er nog mee bezig geweest?
nog resultaten?

quote:
fusion_ghost schreef op maandag 26 november 2007 @ 22:08:
[...]
Maargoed, ik heb hier nog wel zon logitech bolletje liggen- aan de centrafuse test pc- dus zal em es openmaken. Weekje buitenhangen moet wel enige indicatie geven van hoe of wat lijkt me :)
Serieus, siliconekit is hiervoor gemaakt...
printje eruit slopen, alles behalve het lensje onderkitten en je kan 'm gebruiken als onderwatercam.

Zal binnenkort FF cam regelen en dit bewijzen...

BTW ben nu in het bezit van een officiele Centrafuse XLE license *O*

-=edit=-
Wat ook wel eens leuk is om te proberen is het slopen van de IR filter. Hierdoor word de cam veeeel gevoeliger voor IR. Je ziet daardoor wel minder kleur.
IR filter is een klein "glaasje" met rode glans dat achter de lens en voor de sensor zit.

Martkrui wijzigde dit bericht 29-11-2007 15:02 (18%)

quote:
frankiepankie schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:06:
Weet je wat ook een leuk idee is voor een CarPC?? Timelapse filmpjes maken :D

Webcam op je dashboard monteren, en leuk proggie installeren, en dan kun je zulk soort filmpjes maken:

http://vids.myspace.com/i...dual&VideoID=12352915
wat voor prog gebruik jij voor die timelapse filmpjes?

Vandaag na wat gedwaal over internet (was aan het lezen over powercaps) een post tegen gekomen over 2e accu (hier ook wel eens besproken.

Toen bedacht ik dit :
http://kruissen.com/blog/wp-content/uploads/2007/11/2bat_setup.png

1 : Auto accu
2: protection diode
3: relais
4: diode
5: Sealed lead acid battery
6: car PC
IGN: Ignition

Het idee: zodra de auto gestart is, kan de accu (5) gaan laden.
Car PC loopt van accu (5). Zodra de motor uitgaat zal de pc in standby gaan en relais (3) zorgt ervoor dat accu (5) en pc (6) de main accu (1) niet kan ontladen.
PC op standby vraagt weinig stroom en zal een tijd (paar dagen ?) blijven lopen op accu (5).

Resultaat : Instant on van de car-pc

Wat moet ik nog uitzoeken :
* Mag (kan) je een "dry, sealed, lead acid battery" (5)op deze manier laden
* Als accu (5) helemaal leeg is, is de laadstroom dan niet te groot ? (startproblemen)
* Hoe lang kan de pc in standby draaien op accu (5)

Iemand opmerkingen over dit idee of een van de vragen ?

is mooi idee want hebben menigeen mensen al wat over gezocht, als er nu een keer voor iedereen duidelijk word uitgelegd (zoals hierbove) over het hoe en wat kan iedereen t ook volgen :P

goeie aanvulling dus van jou

quote:
willempiet schreef op donderdag 29 november 2007 @ 22:33:
[...]

wat voor prog gebruik jij voor die timelapse filmpjes?
Heb dat filmpje niet zelfgemaakt, sorry :P

Maar als je zoekt op google naar "timelapse software" dan vind je genoeg software die TimeLapse filmpjes kan maken. ;)

Zoekt een lamp/reflector (lamp mag kapot zijn) voor Infocus LP500 / LP530 / Dataview 370 !!

ik kwam op internet dit shermpje tegen:
http://www.digitalww.com/store/proddetail.asp?prod=GL701TVCT

is dit schermpje ook in nederland te krijgen? en zit er ook een cd-speler in enzo? met andere woorden: kent iemand dit schermpje.

3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier

Uit de specificaties valt zien dat er geen CD-speler in zit, maar alleen radio.
Verder ziet het er wel als een leuk schermpje uit.

www.eldert.org

zie inderdaad niks over cd speler, al lijkt het me toch wel handig, denk eerder dat dit gewoon TS schermpje is met aansluitingen zoals de andere lilliput schermpjes enzo dat ook hebben, werken erg goed trouwens. dan kan je er uiteraard wel een carpc aan hangen met de cd speler en/of dvd speler/brander dus ook weer zn voordelen :)

Reg. datum: 05 januari 2005

Dit schermpje is te koop bij carputershop.nl. Het schermpje zelf staat hier, alleen merkplakkertje is anders.

Als je graag een ingebouwde CD/DVD multimediaspeler wilt dan is dit wellicht een optie. Wel even goed doorsparen!! Is pas nieuw op de markt en nog niet zo bekend.

Newision en Liliput zijn doorgaans dezelfde hardware. Xenarc is een wat duurder merk, maar ook wat beter in kwaliteit.

hier stond ook dit scherm:

http://www.xenarc.com/product/MDT-X7000.html

erg mooi, gewoon een autoradio en je kan er je pctje op aansluiten

Reg. datum: 15 juli 2003

quote:
Martkrui schreef op vrijdag 30 november 2007 @ 23:25:
Vandaag na wat gedwaal over internet (was aan het lezen over powercaps) een post tegen gekomen over 2e accu (hier ook wel eens besproken.

Toen bedacht ik dit :
[afbeelding]

1 : Auto accu
2: protection diode
3: relais
4: diode
5: Sealed lead acid battery
6: car PC
IGN: Ignition

Het idee: zodra de auto gestart is, kan de accu (5) gaan laden.
Car PC loopt van accu (5). Zodra de motor uitgaat zal de pc in standby gaan en relais (3) zorgt ervoor dat accu (5) en pc (6) de main accu (1) niet kan ontladen.
PC op standby vraagt weinig stroom en zal een tijd (paar dagen ?) blijven lopen op accu (5).

Resultaat : Instant on van de car-pc

Wat moet ik nog uitzoeken :
* Mag (kan) je een "dry, sealed, lead acid battery" (5)op deze manier laden
* Als accu (5) helemaal leeg is, is de laadstroom dan niet te groot ? (startproblemen)
* Hoe lang kan de pc in standby draaien op accu (5)

Iemand opmerkingen over dit idee of een van de vragen ?
ik heb sindskort een extra afstandsbediening aan mijn sleutelbos die er voor zorgd dat ik als ik naar de Auto loop de pc aangaat, en als ik weg loop dan druk ik er weer op en gaat die uit (handig he)!hij haalt hem bij mij uit hibernate dus is die ook snel opgestart.

quote:
GNML schreef op donderdag 13 december 2007 @ 16:57:
[...]
ik heb sindskort een extra afstandsbediening aan mijn sleutelbos die er voor zorgd dat ik als ik naar de Auto loop de pc aangaat, en als ik weg loop dan druk ik er weer op en gaat die uit (handig he)!hij haalt hem bij mij uit hibernate dus is die ook snel opgestart.
Cool idee...
heb ik ook aan gedacht, maar dan icm de gewone remote, maar da's toch lastig...

Eerst moet ik de boel maar ombouwen. Spul begint brak te worden. Kerstvakantie ga ik aan de slag.
Dan kan ik ook weer hybernate gebruiken.. blijkt in de praktijk eigenlijk toch wel snel genoeg te zijn.

Heb ook m'n eerste plugin geschreven voor Centrafuse : MAMEfuse....
Leuk voor als je ff moet wachten :D

Genius Or Madman?.. You Decide

Hmm, ik heb al een tijdje geen eigen auto meer, dus ook geen car pc ;(

Maar ik moet straks ergens heen waarvan ik geen idee heb hoe er te komen, dus ik heb centrafuse even op m'n laptop gegooid, kan ik toch daarheen navigeren :)
Niet dus :/

Centrafuse vindt geen sattelieten, ik gebruik nog steeds mijn 303 receiver, die het in mijn carpc zonder problemen deed, de software die bij de receiver hoort doet het prima, heeft in 2 seconden een fix, met 8 sattelieten.

In Centrafuse heb ik hem goe dingesteld op de goeie comport enzo, maar ik heb hem net een kwartier buiten aan laten staan, maar centrafuse ziet 0 sattelieten, als ik hem afsluit en direct de software die er bij hoort aanzet heeft ie binnen 2 seconden weer 8 sattelieten :/

Iemand enig idee hoe dit kan?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Tweak for Speed

als je toch op een laptop werkt kan je misschien even portmon installeren (sysinternals)

Dan kan je meekijken wat er over de compoort gebeurd zodat je kan zien of de goede baudrate en protocol gebruikt word.

Kan het zijn dat je GPS module in SiRF mode staat en dat je 'm moet omschakelen naar NMEA ?

quote:
Hugo b schreef op zaterdag 01 december 2007 @ 17:09:
is mooi idee want hebben menigeen mensen al wat over gezocht, als er nu een keer voor iedereen duidelijk word uitgelegd (zoals hierbove) over het hoe en wat kan iedereen t ook volgen :P
Hugo b, volgens mij heeft de genoemde opstelling nog een probleem : Wat gebeurd er als de 2e accu bijna leeg is maar de hoofd accu vol ? enorme laadstromen ?

Bij een "normale" 2e accu setup worden beide accus geladen door de dynamo, dus laadstromen zijn automatisch beperkt, maar in dit geval laad de 2e van de 1e. En ik ben bang dat als er een groot spanningsverschil is er enorme laadstromen gaan ontstaan.

Ideen ?

@martkrui: woow nog niet over nagedacht

@ topic: heb trouwens vorige week 2-3 dagen webcam onder de grill gehad.. was wel leuk maar niet echt dat je zegt handig (wel toegevoegde waarde trouwens)

heb cam er weer uitgehaald want was aardig verrot geworden (was wel maar een 20 euro messenger cam dus dat gaat nog net) maar als k de volgende keer een cam erin zet (doe k ooit nog wel) dan maak k die wel ergens "binne" zodat die lekker droog blijft... ergens bij de raam ofzo :)

>>> H20 <<<

quote:
Martkrui schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 21:45:
Eindelijk m'n silabs radio binnen.
Iemand een adresje voor de silabs usb radio modules ??? Kan ze in NL niet vinden :&#039;(

Werken? Dat doe ik morgen wel!

quote:
Wizardtm schreef op maandag 17 december 2007 @ 20:05:
[...]
Iemand een adresje voor de silabs usb radio modules ??? Kan ze in NL niet vinden :&#039;(
Ik ben ze zelf niet tegengekomen in NL... Misschien ff samen een boel kopen... scheelt transportkosten.. Kan er zelf ook nog wel een extra gebruiken.
Ik heb mijne gekocht bij http://www.azzurri.com/

Deze ADS radio schijnt dezelfde chip/design te gebruiken. De Centrafuse Silabs driver heeft expirimentele support voor deze radio. Misschien is deze ergens te vinden?

Martkrui wijzigde dit bericht 17-12-2007 21:29 (30%)

ik wil er ook wel eentje dus als jullie willen bestellen even hier melden aub :)

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws