Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 29 augustus 2007

best mooie inbouw, maar das bij mij helaas niet mogenlijk op dit moment

ik heb een vraagje en heb gezocht maar niet echt een oplossing gevonden.

ik heb een newision schermpje en laatst ene pc uit mn auto gehaald en andere erin gezet.
als ik nu het touchscreen gebruik krijg ik een vervelende piep, elke keer als k die gebruik.
weet iemand hoe ik dit weg krijg? heb een via epia cn1300 met geluid onboard en touchkit drivers geinstalleerd

en ook nog een vraag over navigatie.. ik heb centrafuse en de maps van destinator 6 werken goed en zijn best up to date, alleen nu is alles in mijlen en engels. dat engels is niet zo'n probleem maar ik had toch graag meters en kilometers gehad
heeft iemand ideeën?

Zit onder de instellingen, metric in plaats van imperial kiezen.

www.eldert.org

quote:
Hugo b schreef op donderdag 08 november 2007 @ 17:33:
als ik nu het touchscreen gebruik krijg ik een vervelende piep,
"beep on touch" uitzetten bij de instellingen van de touchkit drivers

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

tnx voor snellere reactie
k kon t tot nu toe niet zo snel vinden maar zal dan toch nog eens even alles nalopen

heb het gevonden had de drivers alleen geinstalleerd en niet de utility die erbij zit

maar dan alsnog de vraag of iemand een idee heeft over centrafuse met kilometers enzo?

Genius Or Madman?.. You Decide

quote:
Hugo b schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:17:
heb het gevonden had de drivers alleen geinstalleerd en niet de utility die erbij zit

maar dan alsnog de vraag of iemand een idee heeft over centrafuse met kilometers enzo?
Je kunt zoals Greenthumb1982 zegt, in Centrafuse heel gemakkelijk bij de instellingen dat aanpassen. hij staat nu op 'imperial' moet je omzetten naar 'metric' dan heb je alles in KMs.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Tweak for Speed

quote:
Spike_wolf schreef op vrijdag 09 november 2007 @ 17:27:
[...]

Je kunt zoals Greenthumb1982 zegt, in Centrafuse heel gemakkelijk bij de instellingen dat aanpassen. hij staat nu op 'imperial' moet je omzetten naar 'metric' dan heb je alles in KMs.
aha sorry ik dacht al dat dat over touchkit ging

excuses en een bedankje :9~

Ik heb een nieuwe mamaplank (VIA PC2500 ) besteld want mijn bordje (VIA-MS12000) begon steeds vreemder te doen.
Zoiezo werke USB2.0 devices niet, hybernate werdt niet meer wakker na een dag, bij navigatie storing in geluid.....

Heb het nu nog onder m'n stoel gebouwd, maar ga nu de boel in de kofferbak doen incl. removable HD rack zodat ik gemakkelijk de HD even mee naar binnen kan nemen om te vullen.

Wat is het hier stil ineens.... :P

Voor de centrafuse gebruikers die de Silabs radio module gebruiken is er een (beta) dll beschikbaar die wat kleine issues oplost : http://forums.fluxmedia.net/showthread.php?p=10494#post10494

Intel E6750 X48DQ6 8800GT XXX
Reg. datum: 28 februari 2006

idee voor harde schijf in je auto. misschien handig voor je startpost.
Solid State Disk. zijn nog wel prijzig maar ze kunnen tegen schokken. }:O

adding my 2 cents 8)

Don't Judge Me

quote:
dandy86 schreef op woensdag 21 november 2007 @ 22:25:
idee voor harde schijf in je auto. misschien handig voor je startpost.
Solid State Disk. zijn nog wel prijzig maar ze kunnen tegen schokken. }:O

adding my 2 cents 8)
Goedkopere oplossing:
CF2IDE adapter, met een compact flash kaartje er op.
Ga ik er binnenkort bij mij inzetten.
Heb een flash-kaartje van 4GB gekocht, dus hier gaat mn OS + programma's opkomen.
Mn media komt op een externe harddisk, zodat ik makkelijk nieuwe muziek en films er op kan plaatsen.
Deze komt waarschijnlijk in elastieken te hangen om schokken zo veel mogelijk op te vangen, al moet ik nog kijken hoe ik dit ga wegwerken.
Ik was trouwens voor een adapter met CF-kaartje iets van 60 euro kwijt, en dit was een half jaar geleden.
Ik ben er alleen nog niet aan toegekomen om hem in te bouwen, wil namelijk gelijk een eigen-bouw kastje maken, maar heb het nogal druk de laatste tijd.
Als ik hem ingebouwd heb zal ik nog wel laten weten hoe het werkt.

www.eldert.org

Ik zat ook even te kijken naar CF oplossingen, maar ik denk dat ik gewoon ga voor een USB stick.
Of zou er veel verschil zitten in lees/schrijf snelheid ?

hmmm.. nog meer CF gebruiken zou ook leuk zijn natuurlijk, je OS+progsels op één CF kaart.. en nog een 8GB voor muziek, en eventueel nog eentje voor films enzo.. Heb je geen HDD waar je voorzichtig mee hoeft te zijn, enige bewegende onderdeel is je CPU fan.

Tweak for Speed

87167191

Of een compactflash kaart voor je OS en programma's, en een USB 2,5" harddisk voor al je films, muziek etc. Dan kun je ook heel makkelijk wat nieuwe films overzetten enzo, en het is relatief goedkoop ten opzichte van flashgeheugen.

Dat is wel zo, maar een HDD blijft 20 keer kwetsbaarder dan flash geheugen natuurlijk. De laptop HDD die ik gebruikte is ook redelijk ber heen :P Die doet niet veel meer.. wil nog wel opsterten enzo, maar hij is echt super traag, en kapt er vaak gewoon mee.
Met Flash geheugen zul je dat nooit hebben.
Ik vraag me wel af hoe het met snelheid zit als je je OS op flashgeheugen zet.

Tweak for Speed

ik heb 2,5 " 60 gb laptop hdd erin en helemaal nooit ergens last van... pc ligt onder de stoel in een half uitgesneden foam... werkt erg goed als zeg k t zelf.. gaat nergens naar toe en ook al k bass vol open gooi en met 80 over spoorweg ga gebeurt er niks... muziek gaat gewoon door..

denk dat t aan de manier waarom je alles vastzet te maken heeft?
verder is t nu bijna helemaal compleet trouwens.
ga misschien nog een cam installeren ofzo voor in CF :D

Mijn hd die ik nu gebruik (3.5") heeft ook al eens een chkdsk nodig gehad om weer normaal windows op te starten.
Omdat m'n nieuwe bordje binnen is ga ik binnenkort de boel ombouwen. Ik wil alles achterin bouwen. De HD komt dan in een drive-tray die ik in rubbers oid wil hangen om schokken op te vangen. Ook wil ik 'm vertikaal hangen wat beter schijnt te zijn. HD tray is zodat ik 'm gemakkelijk mee naar binnen kan nemen om media te updaten.

Ik wil nu kijken of ik windows+CF+maps op een usb-stick kan installeren en media (30 gig mp3) op de schijft. Als de schijf dan crashed start windows nog normaal en kan ik nog navigeren en radio luisteren.

Ik heb er zelf nu al bijna een jaar een 3.5" hasrddisk in hangen, en heb ongeveer 1 keer in de maand last dat ie vast loopt.
Let wel, dit is in een VW transporter uit '84, dus dat ding heeft zo ongeveer geen schokbreking :p.
Om maar te laten zien dat het wel mogelijk is.
Mijn voornaamste reden om over te stappen op CF is om te kijken of er nog wat snelheid mee te behalen valt.

www.eldert.org

Woef!

quote:
LEiPiE schreef op vrijdag 02 november 2007 @ 11:42:
[...]

Je alternator heeft ergens een aansluiting 'R' (of hoe die ook mag heten in een Duits vehikel ;)), die schijnt pulsen te geven bij elke rotatie en gezien dat ie 1:1 met je krukas verbonden is is dat als toerenteller bruikbaar.
Heb er zelf de kennis (nog) niet voor om daar iets van te bouwen, kan niet al te ingewikkeld zijn... iets wat zorgt dat ie de pulsen per seconde telt en dat weergeeft... helemaal analoog zou volgens mij met een handjevol componentjes wel moeten lukken
Sinds wanneer zit je toerenteller 1:1 op je krukas? Kijk nog maar eens goed naar de beide poulies van je V-snaar (of Multi-riem). Die van de krukas is denk ik toch wel een flink tikje groter. Dit heeft als gevolg dat je dynamo veel sneller draait als de krukas.

Weet je wat ook een leuk idee is voor een CarPC?? Timelapse filmpjes maken :D

Webcam op je dashboard monteren, en leuk proggie installeren, en dan kun je zulk soort filmpjes maken:

http://vids.myspace.com/i...dual&VideoID=12352915

ja ben zowiezo nog het kijken wat voor webcam geschikt is voor in de auto..
niet perse op het dashbord maar wil die eigenlijk voor in de grill of achter ergens maken zodat je ruige beelden kunt maken.. alleen ik ga niet mn huis tuin en keuken webcam van logitech gebruiken, is veel te groot :P

trouwens wel een leuk idee, zoon filmpje versnellen

quote:
Hugo b schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:34:
Wat nou versnellen?
zo rij ik echt ;)

Ellende komt nooit alleen, ik neem het meestal zelf mee
[CiP] C&C Tiberian Sun Temple of NOD
een doe-het-zelf-er kan niet zonder hamer

quote:
Hugo b schreef op maandag 26 november 2007 @ 16:34:
ja ben zowiezo nog het kijken wat voor webcam geschikt is voor in de auto..
niet perse op het dashbord maar wil die eigenlijk voor in de grill of achter ergens maken zodat je ruige beelden kunt maken.. alleen ik ga niet mn huis tuin en keuken webcam van logitech gebruiken, is veel te groot :P

Als je zon cammetje openmaakt hou je heel weinig over =) kan best.

I so not did do that!

quote:
fusion_ghost schreef op maandag 26 november 2007 @ 19:29:
[...]

Als je zon cammetje openmaakt hou je heel weinig over =) kan best.
nog niet over nagedacht... en nog niet eens heel duur..

misschien wel en oplossing..

laat nog wel weten wat k precies gedaan heb haha

Meestal is het een klein vierkant printplatje met daarop die lens. Ik denk dat het erg raadzaam is iets van coating erop te spuiten, aangezien ie wel blootgesteld is aan vocht e.d. Tjah, en dan een gaatje in je bumper. Netjes afwerken dat het zo min mogenlijk te zien is (tegen lollige mensen die em intikken oid). Ik ga het ook zeker doen i.c.m. centrafuse.

Iemand een goede suggestie voor een coating op dat printje? =) Warm worden ze niet echt dacht ik.

fusion_ghost wijzigde dit bericht 26-11-2007 19:53 (5%)

I so not did do that!

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws