Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Heb je iets van het toppic gelezen...

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Reg. datum: 05 december 2006

Hallo
Ben ook bezig met een pc in de auto te maken
Maar kom elke keer op hele kleine verassingen
Heb een ps one scherm maar jammer genoeg geen 7.5 volt adapter voor dat ding leek mij geen probleem tot je gaat zoeken op het internet , niks te vinden 8)7
Dus als iemand nog zoon ding in zijn handschoenenbakje heeft liggen wil ik hem graag van je overnemen
Het geluid is weer een andere probleem
Heb mij radio eruit gesloopt want ik wilde alles via mijn pc laten lopen ( als je het doet doe het dan goed )
Heb een pc radio gekocht van marktplaats een wizard radio fm doet het ook nog maar het probleem is natuurlijk hoe krijg ik nu het geluid naar mijn boxen
Dus als iemand nog een goedkope versterker in zijn kofferbak heeft
Wil dat ook graag van je overnemen
Het programma dat ik bij de wizard radio fm kreeg is een klein beetje klein dus als je
Windows start moet je wel een vergrootglas gebruiken om wat te lezen op de ps one scherm ( heb wel een 220 volt naar 7.5 volt adapter met een haspel in huis maar is lastig als je gaat rijden na 50 meter word elke keer de stekker eruit getrokken )
Is het misschien mogelijk om winamp te gebruiken met een pc radio
Als iemand mij met deze kleine probleempjes kan helpen
Alvast bedankt _/-\o_

HDSPA is ook traag...

Je zou een converter kunnen kopen die de 12v in je auto omzet naar 220v, is niet echt efficient, je gaat immers van 12v naar 220v naar 7.5v. Misschien dat je zelf iets in elkaar kan zetten met wat weerstanden ed..

Ik ben ook benieuwd hoe de kwaliteit van die Wizard FM radio is. Kan me niet voorstellen dat dat nog goeie ontvangst heeft als je op de snelweg zit... (maar laat het ff weten als je het getest hebt!)

Ik zou adviseren om toch een gewone radio te gebruiken met een AUX-in om de pc aan te hangen. (ik heb zelf een radio zonder AUX-in, ik gebruik een FM-Modulator om het geluid via de antenne ingang in mn radio te krijgen. En ondanks dat is het nog een behoorlijk goed geluid, AUX is nog vele malen beter...)

Nederhop teksten: http://www.zdclan.nl

quote:
debries schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:18:
Hallo
Heb een ps one scherm maar jammer genoeg geen 7.5 volt adapter voor dat ding leek mij geen probleem tot je gaat zoeken op het internet , niks te vinden 8)7
Dus als iemand nog zoon ding in zijn handschoenenbakje heeft liggen wil ik hem graag van je overnemen
Het geluid is weer een andere probleem
Heb mij radio eruit gesloopt want ik wilde alles via mijn pc laten lopen ( als je het doet doe het dan goed )
Heb een pc radio gekocht van marktplaats een wizard radio fm doet het ook nog maar het probleem is natuurlijk hoe krijg ik nu het geluid naar mijn boxen
Dus als iemand nog een goedkope versterker in zijn kofferbak heeft
Wil dat ook graag van je overnemen
Het programma dat ik bij de wizard radio fm kreeg is een klein beetje klein dus als je
Windows start moet je wel een vergrootglas gebruiken om wat te lezen op de ps one scherm ( heb wel een 220 volt naar 7.5 volt adapter met een haspel in huis maar is lastig als je gaat rijden na 50 meter word elke keer de stekker eruit getrokken )
Is het misschien mogelijk om winamp te gebruiken met een pc radio
Als iemand mij met deze kleine probleempjes kan helpen
Alvast bedankt _/-\o_
hahah, laat ik nou net nog een car adapter hebben voor dat ps1 schermpje.. dm me voor details :)

quote:
Meelobee schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:10:
Je zou een converter kunnen kopen die de 12v in je auto omzet naar 220v, is niet echt efficient, je gaat immers van 12v naar 220v naar 7.5v. Misschien dat je zelf iets in elkaar kan zetten met wat weerstanden ed..

Ik ben ook benieuwd hoe de kwaliteit van die Wizard FM radio is. Kan me niet voorstellen dat dat nog goeie ontvangst heeft als je op de snelweg zit... (maar laat het ff weten als je het getest hebt!)

Ik zou adviseren om toch een gewone radio te gebruiken met een AUX-in om de pc aan te hangen. (ik heb zelf een radio zonder AUX-in, ik gebruik een FM-Modulator om het geluid via de antenne ingang in mn radio te krijgen. En ondanks dat is het nog een behoorlijk goed geluid, AUX is nog vele malen beter...)
Ja daar heb ik ook over na lopen denken om van 12v naar 220v en daar na weer na 7.5v te gaan
Maar dat lijk mij zo stom
Maar ik zie dat er al een reddende engel is die een psone adapter te koop heeft
Dat lijk mij veel logischer
En ja over het geluid van de wizard radio
Ik weet dat nog niet moet nog een versterker kopen al lijk mij dat geen probleem heb het wel even uit geprobeerd met een draad antenne die er bij geleverd werd en had wonderbaarlijk wel ontvangst
Dus het is even afwachten

Nog een klein vraagje
Is het mogelijk om foto;s te plaatsen heb het van alle kanten geprobeerd maar het lukt niet *O*

http://perfect-pc.xs4all.nl/images/tweakers/gotimg.JPG

Klik om het berg icoontje, en vul dan de URL van je IMG in?

battler wijzigde dit bericht 07-08-2007 23:46 (32%)

Be a man! (Russel Peters).

Genius Or Madman?.. You Decide

lol, is daar een knop voor? :D
Ik doe het altijd gewoon simpeler.. [img] dan de url van je image typen en dan [/img]... bericht 'bekijken' dan op 'check images' drukken, en klaar :P

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Tweak for Speed

http://sit.photos.orange.fr/sitdriver?cid=cb511a5d203066e6&width=500&height=500&app=foto.orange.nl:8080
Pfffffffffffff Gelukt mijn auto met psone scherm

debries wijzigde dit bericht 08-08-2007 16:57 (212%)

Oja even een update
Wat ik allemaal in de auto heb zitten ( eigenlijk het merendeel licht nog onder de stoel )
Pc is een ECS u-Buddie UB-4m24 met een Intel Pentium 2.5 GHz
http://sit.photos.orange.fr/sitdriver?cid=3f12f454b0cfb2ac&width=500&height=500&app=foto.orange.nl:8080
512 MB geheugen
80 GB hardschijf
Laptop dvd speler
Een gestripte psone scherm daarbij zit een CMP-TELVIEW1 dat is een apparaatje dat het VGA beeld omzet naar av beeld zodat ik niet mijn beeld scherm hoefde om te bouwen http://sit.photos.orange.fr/sitdriver?cid=85e0d410f6bd1011&width=500&height=500&app=foto.orange.nl:8080[HOWTO] ps one lcd in pc
Een touchpad van een oude laptop ( werkt perfect nog bedankt Erwin )http://sit.photos.orange.fr/sitdriver?cid=7ede138e358be110&width=500&height=500&app=foto.orange.nl:8080
Mini toetsenbord
Wizard radio fm http://sit.photos.orange.fr/sitdriver?cid=ef56fb7753304bd3&width=500&height=500&app=foto.orange.nl:8080
Gps muis lig nog ergens onder in een doos bij een kennis maar die komt nog wel

Reg. datum: 03 september 2004

[quote]debries schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:18:
Hallo

Dit is makelijk te maken met een 8 tal diode's ( 1 ampere type's )in serie te zetten in de voedings lijn.
Zo krijg je van 12volt - ( 8 X 0,7volt ) = 6,4 volt. Als de auto gestart is krijg je 14volt van de accu.
Dus 14volt - ( 8 X 0,7volt ) = 8,4 volt. In praktijk werkt het scherm met deze voltages.
Niet de elegantste manier maar wel goedkoop en niet kapot te krijgen.

Genius Or Madman?.. You Decide

quote:
debries schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:45:
[afbeelding]
Pfffffffffffff Gelukt mijn auto met psone scherm
Is het niet ontzettend gevaarlijk en irritant om je scherm zo ontzettend laag te hebben zitten? 8)7
Ik had hem het liefst zo hoog mogelijk, dat je de weg zo kort mogelijk uit het oog verliest en geen kramp in je nek krijgt :+

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Tweak for Speed

Reg. datum: 11 april 2004

Ik ben sinds gisteren de trotse bezitter van een Volvo 340GL, welke ik heb gekregen van mijn opa. Is maar liefst 22 jaar jong en zon 120.000km op de teller. Nu heb ik al een keer gepost dat ik een CarPC wou gaan inbouwen. De meeste hardware heb ik, alleen ik zit met een aantal vragen.

- Hoe kom ik aan stroom voor mijn Lilliput 7" ts scherm?
- Stroom voor mijn M2-ATX voeding, rechtstreeks op de accu of moet hier nog wat tussen?

Het inbouwen en dergelijke van het geheel zal verder geen problemen opleveren. In het dashboard kan het scherm perfect worden ingebouwd, alsof het er voor gemaakt is. Verder nog een vraag hoe jullie het aanpakken met het opstarten + afsluiten van de PC. Laten jullie deze in stand-by stand staan? Of starten jullie de pc automatisch op bij het starten van de auto?

HDSPA is ook traag...

quote:
T i M schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:01:

- Hoe kom ik aan stroom voor mijn Lilliput 7" ts scherm?
- Stroom voor mijn M2-ATX voeding, rechtstreeks op de accu of moet hier nog wat tussen?

Het inbouwen en dergelijke van het geheel zal verder geen problemen opleveren. In het dashboard kan het scherm perfect worden ingebouwd, alsof het er voor gemaakt is. Verder nog een vraag hoe jullie het aanpakken met het opstarten + afsluiten van de PC. Laten jullie deze in stand-by stand staan? Of starten jullie de pc automatisch op bij het starten van de auto?
Stroom voor je Lilliput kan je van een van de 12v lijnen in je dashboard aftappen, bv die van de radio of sigarettenaansteker (ikzelf heb em afgetapt van de sigarettenaansteker)

De 12v van je M2 kan rechstreeks op de accu, al zou ik er voor de zekerheid wel een zekering tussen zetten. De - kan je aan een bout ergens in de kofferbak aansluiten.

Opstarten en afsluiten heb ik heel eenvoudig gehouden, ik start de pc met een schakelaar in mn dashboard, handmatig dus. Het enige grote nadeel hiervan is dat ik de pc ook handmatig moet afsluiten, wat ik dus al 3x vergeten ben met als gevolg een lege accu.... :x (zou ik overigens makkelijk kunnen oplossen door een verklikker oid..)

Reg. datum: 11 april 2004

Heb gisteren een scherm gescoord, welke deze week wordt opgestuurd. Ik ga deze aansluiten om de 12v van de sigarettenaansteker.

Het aanzetten van de PC wil ik gaan doen met een relais. Deze wil ik tussen de +12V kabel zetten die van de accu naar de M2-ATX voeding loopt. Zodra ik de auto op contact zet wil ik dat de PC aanspringt, maar hoe zit het met afsluiten.... als ik de auto uitzet, dan wil ik niet dat mijn pc boem pats uitstaat. Omdat mijn Windows dat niet vol gaat houden.

quote:
Meelobee schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:27:
[...]
. Het enige grote nadeel hiervan is dat ik de pc ook handmatig moet afsluiten, wat ik dus al 3x vergeten ben met als gevolg een lege accu.... :x
De m2 kan dit toch voorkomen ? Ik dacht dat die de pc afsloot als je onder een bepaald level komt met je accu ??

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

HDSPA is ook traag...

quote:
T i M schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:41:
Heb gisteren een scherm gescoord, welke deze week wordt opgestuurd. Ik ga deze aansluiten om de 12v van de sigarettenaansteker.

Het aanzetten van de PC wil ik gaan doen met een relais. Deze wil ik tussen de +12V kabel zetten die van de accu naar de M2-ATX voeding loopt. Zodra ik de auto op contact zet wil ik dat de PC aanspringt, maar hoe zit het met afsluiten.... als ik de auto uitzet, dan wil ik niet dat mijn pc boem pats uitstaat. Omdat mijn Windows dat niet vol gaat houden.
Bij mijn carpc zit het zo aangesloten dat hij aanblijft als ik de motor afzet of start. Als frontend gebruik ik Roadrunner, deze start vanzelf op als de pc aangaat en daarin zit een afsluiten optie (net als in Windows) die selecteer ik via het touchscreen en dan sluit de pc netjes af. Daarnaast heb ik een aan/uit knop in mijn dashboard, waarmee ik de pc weer aanzet of stroom helemaal kan afsluiten. (handig voor bv korte ritten waarbij de carpc niet nodig is.)
Ik heb voor deze opstelling gekozen omdat ik dat persoonlijk makkelijk vindt. Jij hebt een M2 die heeft uitgebreide opstart en afsluit opties dus daar zou je eens naar moeten kijken (RTFM enzo ;)) Hoe het precies werkt met de M2 weet ik niet, want ik heb een M1 en die is volgens mij weer net iets anders. Je hebt dan ook geen relais nodig, die zit al in de M2.
quote:
Martkrui schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:42:
[...]
De m2 kan dit toch voorkomen ? Ik dacht dat die de pc afsloot als je onder een bepaald level komt met je accu ??
Ja kan ie inderdaad maar geen van de afsluitopties van de M1 zijn zoals ik wil, als je het zo aansluit gaat de pc bv ook uit als je ff de motor uitzet bij een benzinepomp bijvoorbeeld...handmatig was voor mij makkelijker met alle nadelen die daarbij komen..(Ik mag blij zijn met m'n behulpzame buurman+startkabels ;))

Hallo,
Mensen ik heb dus een via epia mini itx. die wil ik in mijn auto doen en aansluiten op de overige audio. 1x 4 kanaals versterker en 1 1kanaal monoblock. hoe sluit ik dat aan en blijft de kwaliteit dan wel goed?

alvast bedankt mensen.

quote:
pluto2013 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:07:
Hallo,
Mensen ik heb dus een via epia mini itx. die wil ik in mijn auto doen en aansluiten op de overige audio. 1x 4 kanaals versterker en 1 1kanaal monoblock. hoe sluit ik dat aan en blijft de kwaliteit dan wel goed?

alvast bedankt mensen.
Beetje late reactie, maar hoever ben je inmiddels ? Kan je nog advies gebruiken ?

Ik ben zelf inmiddels EINDELIJK weer verder gegaan met de console/uitbouw waar straks het display en radio in kan. Zal binnenkort even foto'tje maken

Reg. datum: 21 september 2007

Hallo,

Ik ben ook van plan om een pc in mijn Suzuki Samurai te bouwen.
Heb eigenlijk bijna alle onderdelen al.
MSI KT3 Ultra
AMD Athlon XP1900+
512MB Memmory
DVD player
Voeding
Seagate 20GB 7200rpm 3,5"
WD 120GB 7200rpm 3,5"
MultiQ 12" tft scherm
Omvormer 12->230volt 300watt duurvermogen 600watt piek
versterker
Bassboxen/Speaker
van 3,5mm plug naar tulp (audio pc uit naar versterker in)
Noppenschuim voor onder de kast tegen het schokken enz enz :P
enz
enz.

Is dit een beetje fatsoenlijk voor in een Jeep?

Please help me!!!

quote:
Nou... zal het eens proberen....

- Seagate 20GB 7200rpm 3,5"
- WD 120GB 7200rpm 3,5"

2 schijven ? Eentje lijkt mij voldoende toch..

- MultiQ 12" tft scherm

Touchscreen ? Of hoe ga je de bediening doen.

- Omvormer 12->230volt 300watt duurvermogen 600watt piek

Niet een super efficiente oplossing, maar het werkt wel.. Persoonlijk zou ik toch op den duur voor een M2 gaan oid.
Pas natuurlijk wel op met het compleet ontladen van je accu... start je auto zo lastig :P Dus je zal de omvormer ook uit moeten schakelen.

- Is dit een beetje fatsoenlijk voor in een Jeep?

Vast wel... Gewoon alles erin drukken in een proefopstelling is de enige manier om er achter te komen of het voor jou een beetje werkt.

En welke frontend ga je gebruiken ?

Reg. datum: 29 augustus 2007

hmmmm binnenkort mijn car pc maar eens posten, ben nieuw hier maar volg het toch wel al een klein half jaartje

heb een opel corsa 1.4 en heb een omvormer gebruikt
verder heb k nog een 7"liliput schermpje TS gemonteerd bij de pook en het werkt goed als ik het rijden ben. ik heb windows xp erop en gebruik als frontend mediaengine.
voor navigatie heb ik eerst mappoint gebruikt die ik origineel had (via msdn) maar dit werkte niet helemaal lekker. je kon de route wel vinden maar je kon niet vanaf je huidige positie bewegwijzsering krijgen. in mn nieuwe carpc die ik binnenkort dus ga maken ga ik daarvoor autoroute gebruiken samen met mn gps ontvanger zoals in de startpost (BU-303 gelook ik)

voor het geluid had ik gewoon de aux gebruikt en de kast geaard via n kabeltje van mobo naar chassis. op het begin kreeg ik geen geluid maar na wat instellingen wijzigen kreeg k die wel.
toch moest k elke keer even de configuratie openen (dus niks aanpassen enkel openen) om dit weer werkend te krijgen. een driver update was de oplossing en alles werkte perfect.

k had voor de fun ook nog een wifi en bluetooth ontvanger erin gezet en hiermee kon je leuke dingen doen wat betreffende je telefoon en draadloos internet.

internet via vodafone (en dan via gprs en je telefoontje dus) heb ik nog niet geprobeerd maar wil dit wel binnenkort gaan aanvragen voor 10 euro p/m

als de motor uit staat is de accu zodanig belast dat starten nogal moeilijk gaat
ik ga binnenkort dus ook voor een mini atx van epia en een atx-m2 op 12v

ik zal dan proberen ook van voor tot achter een verslag te maken en dan alles te posten.
omdat ik nu ook al een werkende carpc heb maar hier geen verslag van heb gemaakt omdat k nog teveel problemen enz. had en nog meerdere verschillende dingen tegelijk bezig was.

hoop dat k dan heel veel dingen duidelijk kan maken en voor de mensen die nog info nodig hebben hier kunnen terugvinden.

ook alvast wil k iedereen in t topic/forum bedanken want voor elk probleem wat je tegenkomt kan je wel ergens een oplossing vinden. ook al moet je soms wel een paar dagen zoeken/nadenken over hoe je iets het beste kunt doen.

ik hou jullie op de hoogte als k mn spulletjes binne heb :)

ohja, en de opbouw is niet helemaal logisch van mn verhaal, mede omdat k t heb aangepast wat me te binne schoot wat k nog wel kwijt kon nu :P

Hugo b wijzigde dit bericht 03-10-2007 00:16 (36%)

HDSPA is ook traag...

quote:
Meelobee schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:09:
Ik rij nou al een jaar of 2 rond met een carpc in mn auto. alles werkt perfect (behalve dat mn GPS ontvanger soms wat moeite heeft om goed te starten) en heb me er na de installatie niet echt meer in verdiept. Nou rij ik dus met Roadrunner als frontend en Freedrive als navigatie. Alleen kom ik steeds vaker plekken tegen waar de weg inmiddels is veranderd, hetzij door aanleg van rotondes en andere verbouwingen, met andere woorden, mijn kaarten kloppen niet meer. (destinator 2004 maps)

Zijn er ergens nieuwere kaarten te koop of te downloaden (liefst 06/07) die werken met Freedrive?
Schop? Niemand?

Freedrive gebruikt toch destinator 3 maps ?

Ik geloof alleen dat je die niet los kan kopen.
(Ik gebruik zelf geen freedrive: info is FAFAIK )

Weet iemand trouwens waar je de Silabs USB FM radio kan kopen ? Kan hem alleen in de US vinden. Gaat wel lukken alleen jammer dat ik dan meer aan verzendkosten betaal dan aan de stick zelf.
Toch maar besteld... wil binnenkort de boel af hebben...

Martkrui wijzigde dit bericht 05-10-2007 15:36 (8%)

Reg. datum: 29 augustus 2007

quote:
ik heb eerst mappoint gebruikt, maar als t goed is werkt autoroute ook heel erg goed
wel niet origineel maar je kan die zo installeren geloof ik
misschien eens rondspeuren op internet of je die niet ergens kan vinden..

van dat gebeuren van destinator enzo werd ik niet wijzer. toen maar alternatief gezocht like this.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws