Heb je iets van het toppic gelezen...quote:
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
GoT Index » Casemodding » [CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4
Pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 41 42 43 44 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Heb je iets van het toppic gelezen...quote:
Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get
Nederhop teksten: http://www.zdclan.nl
hahah, laat ik nou net nog een car adapter hebben voor dat ps1 schermpje.. dm me voor detailsquote:debries schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 00:18:
Hallo
Ben ook bezig met een pc in de auto te maken
Maar kom elke keer op hele kleine verassingen
Heb een ps one scherm maar jammer genoeg geen 7.5 volt adapter voor dat ding leek mij geen probleem tot je gaat zoeken op het internet , niks te vinden![]()
Dus als iemand nog zoon ding in zijn handschoenenbakje heeft liggen wil ik hem graag van je overnemen
Het geluid is weer een andere probleem
Heb mij radio eruit gesloopt want ik wilde alles via mijn pc laten lopen ( als je het doet doe het dan goed )
Heb een pc radio gekocht van marktplaats een wizard radio fm doet het ook nog maar het probleem is natuurlijk hoe krijg ik nu het geluid naar mijn boxen
Dus als iemand nog een goedkope versterker in zijn kofferbak heeft
Wil dat ook graag van je overnemen
Het programma dat ik bij de wizard radio fm kreeg is een klein beetje klein dus als je
Windows start moet je wel een vergrootglas gebruiken om wat te lezen op de ps one scherm ( heb wel een 220 volt naar 7.5 volt adapter met een haspel in huis maar is lastig als je gaat rijden na 50 meter word elke keer de stekker eruit getrokken )
Is het misschien mogelijk om winamp te gebruiken met een pc radio
Als iemand mij met deze kleine probleempjes kan helpen
Alvast bedankt
Ja daar heb ik ook over na lopen denken om van 12v naar 220v en daar na weer na 7.5v te gaanquote:Meelobee schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 12:10:
Je zou een converter kunnen kopen die de 12v in je auto omzet naar 220v, is niet echt efficient, je gaat immers van 12v naar 220v naar 7.5v. Misschien dat je zelf iets in elkaar kan zetten met wat weerstanden ed..
Ik ben ook benieuwd hoe de kwaliteit van die Wizard FM radio is. Kan me niet voorstellen dat dat nog goeie ontvangst heeft als je op de snelweg zit... (maar laat het ff weten als je het getest hebt!)
Ik zou adviseren om toch een gewone radio te gebruiken met een AUX-in om de pc aan te hangen. (ik heb zelf een radio zonder AUX-in, ik gebruik een FM-Modulator om het geluid via de antenne ingang in mn radio te krijgen. En ondanks dat is het nog een behoorlijk goed geluid, AUX is nog vele malen beter...)
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Tweak for Speed
Is het niet ontzettend gevaarlijk en irritant om je scherm zo ontzettend laag te hebben zitten?quote:debries schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 15:45:
[afbeelding]
Pfffffffffffff Gelukt mijn auto met psone scherm
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Roelveldhuyzen.nl - deviantART
Tweak for Speed
Stroom voor je Lilliput kan je van een van de 12v lijnen in je dashboard aftappen, bv die van de radio of sigarettenaansteker (ikzelf heb em afgetapt van de sigarettenaansteker)quote:T i M schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 21:01:
- Hoe kom ik aan stroom voor mijn Lilliput 7" ts scherm?
- Stroom voor mijn M2-ATX voeding, rechtstreeks op de accu of moet hier nog wat tussen?
Het inbouwen en dergelijke van het geheel zal verder geen problemen opleveren. In het dashboard kan het scherm perfect worden ingebouwd, alsof het er voor gemaakt is. Verder nog een vraag hoe jullie het aanpakken met het opstarten + afsluiten van de PC. Laten jullie deze in stand-by stand staan? Of starten jullie de pc automatisch op bij het starten van de auto?
De m2 kan dit toch voorkomen ? Ik dacht dat die de pc afsloot als je onder een bepaald level komt met je accu ??quote:Meelobee schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 19:27:
[...]
. Het enige grote nadeel hiervan is dat ik de pc ook handmatig moet afsluiten, wat ik dus al 3x vergeten ben met als gevolg een lege accu.... :x
I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site
Bij mijn carpc zit het zo aangesloten dat hij aanblijft als ik de motor afzet of start. Als frontend gebruik ik Roadrunner, deze start vanzelf op als de pc aangaat en daarin zit een afsluiten optie (net als in Windows) die selecteer ik via het touchscreen en dan sluit de pc netjes af. Daarnaast heb ik een aan/uit knop in mijn dashboard, waarmee ik de pc weer aanzet of stroom helemaal kan afsluiten. (handig voor bv korte ritten waarbij de carpc niet nodig is.)quote:T i M schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:41:
Heb gisteren een scherm gescoord, welke deze week wordt opgestuurd. Ik ga deze aansluiten om de 12v van de sigarettenaansteker.
Het aanzetten van de PC wil ik gaan doen met een relais. Deze wil ik tussen de +12V kabel zetten die van de accu naar de M2-ATX voeding loopt. Zodra ik de auto op contact zet wil ik dat de PC aanspringt, maar hoe zit het met afsluiten.... als ik de auto uitzet, dan wil ik niet dat mijn pc boem pats uitstaat. Omdat mijn Windows dat niet vol gaat houden.
Ja kan ie inderdaad maar geen van de afsluitopties van de M1 zijn zoals ik wil, als je het zo aansluit gaat de pc bv ook uit als je ff de motor uitzet bij een benzinepomp bijvoorbeeld...handmatig was voor mij makkelijker met alle nadelen die daarbij komen..(Ik mag blij zijn met m'n behulpzame buurman+startkabelsquote:Martkrui schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 21:42:
[...]
De m2 kan dit toch voorkomen ? Ik dacht dat die de pc afsloot als je onder een bepaald level komt met je accu ??
Beetje late reactie, maar hoever ben je inmiddels ? Kan je nog advies gebruiken ?quote:pluto2013 schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 20:07:
Hallo,
Mensen ik heb dus een via epia mini itx. die wil ik in mijn auto doen en aansluiten op de overige audio. 1x 4 kanaals versterker en 1 1kanaal monoblock. hoe sluit ik dat aan en blijft de kwaliteit dan wel goed?
alvast bedankt mensen.
Nou... zal het eens proberen....quote:Chrissz schreef op vrijdag 21 september 2007 @ 13:26:
Please help me!!!
Hugo b wijzigde dit bericht 03-10-2007 00:16 (36%)
Schop? Niemand?quote:Meelobee schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 12:09:
Ik rij nou al een jaar of 2 rond met een carpc in mn auto. alles werkt perfect (behalve dat mn GPS ontvanger soms wat moeite heeft om goed te starten) en heb me er na de installatie niet echt meer in verdiept. Nou rij ik dus met Roadrunner als frontend en Freedrive als navigatie. Alleen kom ik steeds vaker plekken tegen waar de weg inmiddels is veranderd, hetzij door aanleg van rotondes en andere verbouwingen, met andere woorden, mijn kaarten kloppen niet meer. (destinator 2004 maps)
Zijn er ergens nieuwere kaarten te koop of te downloaden (liefst 06/07) die werken met Freedrive?
Martkrui wijzigde dit bericht 05-10-2007 15:36 (8%)
ik heb eerst mappoint gebruikt, maar als t goed is werkt autoroute ook heel erg goedquote:
GoT Index » Casemodding » [CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4
Pagina's: 1 2 3 4 ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... 41 42 43 44 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona