Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Bjorker schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 17:15:
[...]

De min (0 volt) is gewoon de zwarte draad. Jij hebt dus voor jouw toepassing de gele en zwarte draad nodig.
er zijn 2 zwarte draden?

een min kan je in theorie toch overaal vandaan halen, volgens mij werkt het zelf als je een draad op je carrosorie aansluit is ook 1 grote min .

... (ing. van weinig woorden)

Ik zou als 0 voor computeronderdelen niet de carrosserie gebruiken eigenlijk, zou het liever gescheiden houden. Heb je er een mooie voeding tussen zitten die alles mooi filtert en stabiel houdt, waarom zou je 't dan aan de carrosserie knopen? En als je toch draden moet trekken, waarom dan niet meteen twee draden? (al kunnen beide mogelijkheden zo hun eigen storingen introduceren natuurlijk)

Ik heb zelf vanaf de ATX voeding dubbel draad lopen naar de verbruikers. De ATX voeding is overigens zelf geaard aan de carrosserie (de 0 is met de - van de accu verbonden, die uiteindelijk ook aan de carrosserie hangt trouwens, dus 't nut van die extra aansluiting betwijfel ik, misschien voor het geval er problemen zijn).

Voor de min meer dan 1 draad gebruiken is vrij onzinnig als je voor de plus ook maar 1 draad gebruikt overigens :) as in: door beiden gaat dezelfde stroom... als je echter meerdere 12V lijnen gaat gebruiken gebruik dan inderdaad ook meerdere 0 lijnen - dat is precies waarom er op een molex 2 zwarte 0 draden zitten, om de twee plus lijnen te complementeren. Het maakt niet uit welke van de zwarte draden je gebruikt als 0.
NB: de zwarte draden die uit je voeding komen, over andere zwarte draden kan ik niks zeggen, als is het *over het algemeen* zo dat zwarte draden neutrale draden zijn. Het boordsysteem van je auto *kan* echter andere kleurcoderingen hebben en zal dat voor de niet-nul lijnen vrij zeker ook hebben... vaak zijn ze dan allemaal 12V maar elk voor een ander doel of alleen aanstaan bij het contact etc. Daarvoor moet je de auto documentatie zien op te snorren.
Dit als algemeen verhaal.

Asmoohtjuh: je stelt erg basic vragen, absoluut geen probleem uiteraard, maar mag ik je voorstellen dat als je gaat knutselen dat je er iemand bij haalt die ietsje thuis is hierin? Niet om je te dissen ofzo en blijf asjeblieft doorvragen hier! Liever iets te vaak gevraagd dan iets te vroeg geprobeerd ;)
* LEiPiE vindt op zich foto's van uitgebrande auto's ook wel leuk op z'n tijd maar toch

Webdeveloper met een 36 jaar oude bus met P4 onboard ;) | Thuisbezorgd.NL

nou sorry maar jullie vertellen echt alleen maar onzin.

Ik sluit het allemaal netjes aan en mn scherm stoort nogsteeds.
lopen gewoon horizontale strepen over mn scherm
en dan heb ik het nie eens in de auto aangesloten :(:(:(

daarbij, ik heb "opeens" mijn agp kaart opgeblazen? ga me niet vragen hoe dat kan maar hij werkt opeens niet meer terwijl andere het wel doen

fijn bedankt mensen !

Asmoohtjuh wijzigde dit bericht 02-02-2007 00:10 (27%)

Ik denk dat je met iets meer informatie moet komen wil je de mensen hier zo even beschuldigen van het opblazen van je agp kaart of ben ik nou erg onredelijk?

quote:
Asmoohtjuh schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 00:09:
nou sorry maar jullie vertellen echt alleen maar onzin.
Toch raar dat al die mensen die onzin praten het zelf wel op die manier aan de gang krijgen.

Het is natuurlijk erg vervelend als je lekker met je project verder wilt en er gaan dingen fout of zelfs kapot, maar op deze manier reageren zal je niet verder helpen.

Als ik je vragen lees n.a.v. mijn antwoord over het aansluiten van het scherm direct op de voeding lijkt het mij dat je niet veel ervaring hebt met electronica. Misschien was het advies van LEiPie wel het goede.
quote:
fijn bedankt mensen !
Laten we het constructief proberen te houden. Wat voor scherm heb je precies, en hoe heb je het precies aangesloten ?

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere! My site

quote:
Dr.DNA schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 16:10:
[...]

Toch raar dat al die mensen die onzin praten het zelf wel op die manier aan de gang krijgen.

Het is natuurlijk erg vervelend als je lekker met je project verder wilt en er gaan dingen fout of zelfs kapot, maar op deze manier reageren zal je niet verder helpen.

Als ik je vragen lees n.a.v. mijn antwoord over het aansluiten van het scherm direct op de voeding lijkt het mij dat je niet veel ervaring hebt met electronica. Misschien was het advies van LEiPie wel het goede.

[...]

Laten we het constructief proberen te houden. Wat voor scherm heb je precies, en hoe heb je het precies aangesloten ?
LAATMAAR!

Hoeft al niet meer
ik heb hele setje tekoop aangeboden gezet
geen zin meer in!

Marktplaats voor de mensen die het willen weten

30K 06..... op naar de 33K

@ dreku88000

al wat verder gekomen?

en @ pieter. heb je die software zelf geschreven? Ik zal zelf te denken aan simpel .hta bestandje wat als shell kon dienen. Hier kun je best grappige dingen mee doen, maar ik ben benieuwd hoe jij het geschreven hebt :)

Overklokken.info - 100% Overklokken! Overklokken begint bij overklokken.info

Jahwoll, homebrew vb.net / C# software projectje geschreven in VS.NET 2005. Als deze versie af is en de basics (ramen, verstelbare koplampen / spiegels, verlichting en ruitenwissers) en multimedia (done as we speak, qua muziek dan) werken wil ik gaan porten van XP embedded (toch te zwaar) naar CE of linux met mono, maar dat duurd nog even en het mono project moet nog wat rijpen denk ik...
HDSPA is ook traag...

quote:
Asmoohtjuh schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 18:30:
[...]

LAATMAAR!

Hoeft al niet meer
ik heb hele setje tekoop aangeboden gezet
geen zin meer in!
Kom op man, niet bij de eerste de beste tegenslag opgeven, voor niets gaat de zon op. Hoe denk je dat de carpc van vele anderen tot stand is gekomen? Echt niet in een keer, maar door trail and error.
Dus geef niet meteen op, van je fouten moet je leren...
Verder is het natuurlijk handig om wat electro en pc kennis te hebben, zodat je in ieder geval het hele zooitje goed kan aansluiten. Jammer om te zien dat je zo snel opgeeft, nog erger is het om te zien dat je de schuld van de door jou gemaakte fout in de schoenen van je mede-gotters wilt schuiven, terwijl iedereen het beste met je voor heeft en probeert te helpen..

Nederhop teksten: http://www.zdclan.nl

Even een update van mijn bezigheden...

Met mijn carpc heb ik eigenlijk niet veel meer gedaan. Intussen wilde ik in mijn laptop een grotere hdd monteren. Toen dat niet lukte (monteren wel, maar opstarten niet) :( , besloot ik om de laptop schijf eens aan min carpc te hangen. Mocht ie het dan wel doen, heb ik meteen een degelijker hdd in mijn carpc hangen. :P

Dit lukte dus wel :*) :> (wel met oude IDE kabels, want de nieuwe (foto) hadden een dicht gaatje in het midden en pastten dus niet op het verloopje dat volledig van pinnen voorzien is) . Windows cd erin en installeren maar!!! Yes!! eindelijk iets dat wel lukt (was nodig hoor ;) )

Nou, verder heb ik die 160 gig Maxtor schijf met een USB verloop en externe voeding als extra opslag aan mijn laptop hangen. Kan die 's nachts lekker d/l want die is lekker stil (mijn eigen pc niet zo en heb geen zin om die stil te maken :P )

Dus nu kan ik eindelijk eens verder gaan kijken naar welke software er op mijn carpc komt te staan. Kan ik eindelijk eens iets productiever worden als de laatste maanden :*) )

Mijn OBD-II uitlezing doet het dus niet op mijn BMW :'( . Nou zit ik dus met een nieuwe OBD-II uitlezer (met software en kabels) en met een nieuw verloop voor dat apparaat dat zo bij BMW onder de motorkap op de uitleesstekker past. Iemand interesse? Mail me maar, voor ¤ 140,- is het all yours.

Acer 6465 wlmib

quote:
LEiPiE schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 23:53:
...
* LEiPiE vindt op zich foto's van uitgebrande auto's ook wel leuk op z'n tijd maar toch
Nou ik kan je vertellen dat als je je eigen auto voor je neus af ziet branden, de moed in je schoenen zakt, wat voel je je dan machteloos... :'(

Zomer 2005 is het mij overkomen bij mun BMW 325i coupe die ik precies 1 maand had. Kortsluiting bij de accu. Hij was net die week ervoor gekeurd, ik denk nog steeds dat de monteur de accuklemmen niet goed heeft vastgezet nadat hij met de accu bezig is geweest. Deze moest los om een nieuwe beugel te maken om hem vast te zetten en er is gelast aan de auto. Velen trekken dan ook wel eens een accupool los ipv een overspanningsbeveiliging te gebruiken (die je parallel over de accu kunt zetten).

In ieder geval we stonden bij een stoplicht en hoorden 'tikken' even later, bij het wegrijden, zag een vriend van me de rook onder de hoedenplank uitkomen. Meteen aan de kant gezet en de brandweer gebeld. Die waren er heel snel, maar er was geen redden meer aan... :'(

Niet verzekerd tegen brand, dus dan weet je het wel. Om eea duidelijker te maken kun je hier de foto's vinden.

Acer 6465 wlmib

quote:
dreku88000 schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 15:44:
[...]
Nou ik kan je vertellen dat als je je eigen auto voor je neus af ziet branden, de moed in je schoenen zakt, wat voel je je dan machteloos... :'(
Ik weet 't, gelukkig niet uit eigen ervaring (alleen m'n vaders auto total loss gereden :/ ). Was voor de duidelijkheid absoluut niet bedoeld om dat soort gebeurtenissen te bagatelliseren, meer om "subtiel" duidelijk te maken niet zomaar dingen te gaan doen op elektragebied :)
* LEiPiE heeft foto's gezien van een prachtige Citroen Dyane, in de fik gestoken en totaal uitgebrand nadat de klootviolen die wilden joyriden zelfs een Dyane niet aan de praat konden krijgen. Eigenaar had haar net een paar weken en had al vele uren in restauratie gestoken. Moet ook nog steeds m'n bus meer dan WA verzekeren, maar ja... wil 'm eerst "af" hebben.

Enniewee, ontopic: heb ontdekt dat zo rond de nul graden m'n touchscreen er niet zoveel zin in heeft. Denk dat ik 't controllerkastje maar moet isoleren ofzo. Kan ook moeizame start uit hibernation zijn natuurlijk, heb iig wel een flinke noodzaak voor een resetknop onder handbereik heb ik gemerkt.

Jaimy & Kaylynn

@LEiPiE: Meer schermen hebben last van deze temperaturen wat betreft traag reageren. Als 't geheel wat op temperatuur is, zou 't wel weer goed moeten gaan. Klopt?

* Soulfly neust sinds recent in dit (en andere) topic..
Projectje op poten staan
http://members.home.nl/harmo/resized.jpg

Primaire functie is navigatie (separate navigatie comp), maar ga er een carputer bij/naast/aan hangen.
Vanavond even getest met de laptop er aan, werkt goed en mooi beeld.
http://members.home.nl/harmo/video-at-tft2.jpg

Volvo 850 Estate 2.5i

quote:
Soulfly schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:04:
@LEiPiE: Meer schermen hebben last van deze temperaturen wat betreft traag reageren. Als 't geheel wat op temperatuur is, zou 't wel weer goed moeten gaan. Klopt?
Yup, duurt bij mij alleen wat langer voordat 't uberhaupt warmer wordt in die 7 kuub omringd door 0.75mm staal op wielen ;)
(ach met handschoenen achter het stuur past bij een oldtimer toch? Alleen dan geen leren auto-rij-handschoentjes maar fleece :))

Jaimy & Kaylynn

Ondertussen eens begonnen mijn dash aan te passen...

De oude situatie
http://members.home.nl/harmo/navigatie-3.jpg

En een WiP
http://members.home.nl/harmo/dash_mondeo.jpg

http://members.home.nl/harmo/dash_radio.jpg
helaas wat onscherp

Het aluminum is gebruikt als frame & bevestiging van de TFT, dit gaat ook, gezien 't feit dat de radio op een ongebruikelijke plaats komt, deels als bevestiging daarvoor dienst doen. Dit moet nog op maat gemaakt worden.

Als alles goed past, ga ik d.m.v. glasvezel het "gat" rond de TFT afwerken, maar wel dusdanig dat de hele zaak demontabel is. De TFT blijft dus los van het (zwarte) voorfront & glasvezel.

Volvo 850 Estate 2.5i

Oeps deze is fout!

i12shop.nl wijzigde dit bericht 01-03-2007 21:13 (93%)

quote:
T_B3nK schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 22:38:
Ik volg al een tijdje deze forum ( paar maanden) en ikzelf zat er ook aan te denken om een carpc te bouwen. Eerste poging was mislukt. Ik had een 11" touchscreen gekocht zonder behuizing. Deze was uiteindelijk te groot en heb ik door verkocht.

Wat ik nu heb om mee te beginnen zijn het volgende:
- Itx mobo van iBASE, de MB870.
- P4 S478 proc. 1,8 Ghz
- DDR 512Mb

Hier wat foto's voor degene die fotogek zijn ;)
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik wil nu graag zo'n slot-in slimline dvd speler aanschaffen. Maar worden deze geleverd met een slimline ide kabel 44?? Weet iemand dit?

De reden waarom ik geen converter haal is omdat om mijn mobo al een slimline ide aansluiting op zit. Waarom een omweg als het makkelijker kan :*)

[afbeelding]

Wat betreft de voeding wil ik ook een M2-ATX. Deze wordt dat rechtstreek op de accu aangesloten met een zekering ertussen. Zowel de continu als de geschakelde kabels komen op de accu. Daartussen plaats in een aan/uit switch.

Maar ff terug op mn vraag: waar kan ik een slimline kabel kopen/krijgen etc.???
:)
Hoi,

ik ben zelf aan het denken een mini-itx media systeempje te maken en heb hier nog een socket 478 mobile Centrino 2,5 Ghz CPU liggen en was daarom op zoek naar een 478 itx bordje. Zou ik mogen vragen waar jij de jouwe hebt gevonden en wat deze gekost heeft?

is het mogelijk om een aan/uit en volumeregelings knop in het dashbord in te bouwen en zo ja zijn deze knoppen ergens te koop???

quote:
i12shop.nl schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 21:13:
[...]

:)
Hoi,

ik ben zelf aan het denken een mini-itx media systeempje te maken en heb hier nog een socket 478 mobile Centrino 2,5 Ghz CPU liggen en was daarom op zoek naar een 478 itx bordje. Zou ik mogen vragen waar jij de jouwe hebt gevonden en wat deze gekost heeft?
Volgens mij zoek je een S479 bordje, een centrino gaat niet werken op een normaal S478 bord.

quote:
seninha schreef op zondag 04 maart 2007 @ 08:44:
Voeding:

M2-ATX. Is een 120Watt voeding plus een shutdowncontroller.Sleutel omdraaien, 5seconden later PC uit slaapstand (of aan,het is net maar hoe je het ingesteld heb).
Motor uit 5 sec. later PC in slaapstand :)

MP3's afspelen:

Gewoon touchscreen scherm nemen. Een frontend software pakket downloaden bv RoadRunner (is gemaakt om je PC in de auto te bedienen via touch) en dan een mooie skin uitkiezen die je het beste bevalt.
Geen gezeur met toetsenboard en/of muis :)

Wat hardware betreft.
Ik heb zelf een VIA EPIA 1000mhz systeem.Hiermee kan ik op dit moment:
MP3's luisteren
Avi's afspelen (heb geen DVD aangesloten)
Radio luisteren
Telefoon bedienen
OBDII gebruiken (auto computer aflezen)

Aan deze systeem hangen nu 2 monitoren , de touchscreen voor en een 7"scherm achterin.

Omdat ik uiteindelijk naar 3 schermen achterin wil (3 kids :) ) en omdat de oudste ook de ROMS wilt afspelen wat hij nu op de Xbox doet (Nintendo 64, Sega gamegear enz), ga ik het hele systeem vervangen voor een AMD XP2500+ laptop met een Radeon 9600 ATI kaart.

Hou er wel rekening mee dat je er wel tegen moet kunnen dat niet alles gaat zoals je wilt.
Je zal echt vaak aan je systeem moeten sleutelen voor alles nara behoren draait.

Maar als het eenmaal goed werkt, dan kan geen OEM systeem tegenop _/-\o_
Dan OBD-II, dat klinkt wel interessant. Ik heb op dit moment nog geen auto (zelfs nog geen rijbewijs), maar ik wil na mijn laatste examen (1 juni) al wel beginnen aan mijn rijles. Daarna wil ik een auto gaan kopen, maar dat zal waarschijnlijk niet zo een dikke bak worden. Dan denk ik meer aan een Golfje oid. Werkt dat systeem ook met wat oudere auto's of moet je daarvoor een dikke bak rijden?

Verder is het systeem wat jij gebruikt een systeem wat ik ook zou gebruiken. Een leuk ander systeempje op zijn tijd lijkt me ook wel leuk maar dat wil ik pas in een grotere auto gaan gebruiken.

god's right foot

quote:
oversightt schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 21:41:
is het mogelijk om een aan/uit en volumeregelings knop in het dashbord in te bouwen en zo ja zijn deze knoppen ergens te koop???
Die zijn er zeker. Je moet op zoek naar een Phidgets USB encoder.
hiermee kun je via USB je volume en mute regelen.

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x XFX 9600GT Alpha Dog Edition 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

HDSPA is ook traag...

Helaas is vorige week de Windows install van mn carpc overleden. Denk dat ie te vaak hard uit is gezet tijdens het booten. :( Dus van het weekend een nieuwe XP geinstalleerd en nou heb ik alles weer draaien.
Ik mis nu alleen de kaarten voor Freedrive (Destinator) weet iemand waar ik die vandaan kan halen?

Nederhop teksten: http://www.zdclan.nl

Stomme vraag misschien.

Kon het zo in die topics niet echt terug vinden. Ben zelf vanplan een carpc te maken. Maar die moet een aantal dingen kunnen. Belangrijkste voor mij is. Een OS vinden waar ik TOMTOM op kan installeren. Ik ben namelijk al heel lang gewend met tomtom software, en wil deze graag blijven gebruiken. Dus ik vroeg me af, of er iets bestond om bijv. Windows CE of Windows Mobile te installeren op een SD-kaart.

En dan natuurlijk, een Mini ITX bordje die kan booten van een SD kaart (of iets gelijks).

Is dit mogelijk? Kan Windows Mobile of CE geinstalleerd worden op een SD kaart, en hoe krijg je Windows dan compatible met een ITX moederbordje?

Of heeft iemand een ander idee?

Waarschijnlijk niet, tenzij er een of andere emulator is.
Het windows Mobile platform is heel wat anders dan het Windows XP/Vista Platform

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws