Hoofdcategorieën
Topicacties

[CM] PC in je Auto. Info en How-to's - Deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 42 43 44 45 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: Atlas
Frontpage Admin/Mod SF
Ik flits terug!

quote:
boner schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 15:10:
waarschuwing.

Op mp3car kwam ik dit tegen:

[...]

Hier is de url naar dit draadje:
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=81852

Tja de bekende brakke condensatoren. Zelfs Gigabyte en Asus hebben er last van, en als je er last van hebt kun je het ook weer fixen :)
Zoek maar eens rond hier op het forum.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Reg. datum: 19 december 2004

quote:
Hanna_6 schreef op donderdag 26 oktober 2006 @ 16:53:
[...]

Nu is is op de foto dat Chrishgk zijn hdd op de kant heeft liggen. Is dit beter voor de schijf in verband met de schokken. of is dit gewoon voor de show?

Voor de voeding werd aangeraden om een M2-atx 160 Watt en een M1-atx 120 Watt te kopen. De M2-atx is dat voor het mobo, graka, proc, creative geluid en de wireless pci adapter. De hardeschijven en de dvd brander wordt dan gevoed door de M1-atx. Weet niet of de 160 watt voeding dit trekt (de preciese spec staan een paar berichten eerder).

Maakt niet heel veel verschil. Enige voordeel als je de schijf op zijn kant zet, is dat op- en neer schokken er niet voor zorgen dat de leeskop tegen de schijf aanbotst. Desondanks kan een HD een hoop hebben, deze zit er nu een dik half jaar in, geen probleem. Daarbij heeft de Caddy een zéér stugge vering, waardoor de boel altijd flink door elkaar wordt geschud.

Over de voedingen: Gewoon 1 M2-ATX kopen. Geloof me, hij trekt het makkelijk. Ik ken iemand zijn hele PC op deze voeding heeft draaien (ook al een half jaar), met de volgende hardware:

ASUS moederbord
Intel P4 2,8Ghz
512MB
160GB Maxtor
NEC DVD-RW
GPS Ontvanger
Linksys WLAN adapter
Bluetooth dongle
Audigy 2
2x 8cm fans met leds
Radio tuner

Ook heeft hij zijn Lilliput scherm (net als ik) ook op de voeding aangesloten. Deze trekt ook iets van 20watt. Nog nooit problemen gehad, draait super stabiel. De M2-ATX is krachtig genoeg!

Reg. datum: 07 juni 2005

blijft een mooi topic.
begint zelf ook wel te kriebelen om zoiets te maken.
ik heb bijna een systeem over(als ik zelf nieuw koop :P)
om mee te beginnen dus de aanschaf is dan een scherm een convert 12->230.
ik ga me eerst goed orienteren om het inbouwen van het scherm en de mogelijkheden in mijn mondeo.
(waar de radio erin kan blijven zitten. heeft aux -in dus dat is makkelijk, kan jack plugje in)

wd200 wijzigde dit bericht 27-10-2006 13:13 (13%)

Reg. datum: 15 augustus 2005

Ik kwam een linkje tegen van een forum waar alles over polyester in staat. Je moet voor sommige dingen wel ingelogt staan.

Linkje!!!

god's right foot
Reg. datum: 24 november 2000

Kijken of iemand me even kan helpen.

Ik heb dus een 7"TFT in mn dashboard ingebouwd. Nu is het zo dat sinds een paar dagen ik niets meer te zien krijg.
Als de PC aan zet krijg ik de melding NO VGA SIGNAL :?

Het uitvallen van het scherm is al eens eerder gebeurt, maar ik had steeds de gedachten dat mn blacklite het niet deed.
Normaal krijg ik namelijk de melding OUT OF RANGE, maar nu dus NO VGA SIGNAL.

Als ik de kabel ui de PC trek krijg ik deze melding ook, dat betekend dus dat het scherm de PC ziet, maar als ik deze er weer in doe krijg ik de zelfde melding.

Is mn scherm nou overleden (touchscreen gedeelte doet het gewoon) of moet ik het ergens anders zoeken. VGA kabel is verlengt ,aansluitingen zijn aan elkaar verbonden zodat ze niet los kunnen

seninha wijzigde dit bericht 27-10-2006 19:24 (64%)

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x EVGA 9600GT 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Reg. datum: 19 december 2004

quote:
seninha schreef op vrijdag 27 oktober 2006 @ 19:14:
Kijken of iemand me even kan helpen.

Hang eens het scherm van je thuis-PC aan je carPC. Krijg je dan wel beeld? Probeer het ook eens zonder verlengkabel; goedkope VGA kabels kunnen behoorlijk signaalverlies geven, waardoor het signaal te zwak bij het scherm aankomt. Met goede (afgeschermde) kabels kun je makkelijk een afstand van 25m overbruggen, zonder merkbaar verlies.

Mogelijke oorzaken voor je probleem:

1. Je VGA input van je scherm is stuk. Je scherm geeft nog wel aan dat hij geen signaal krijgt. Hierdoor mag ik aannemen dat het beeld zelf nog wel goed is, anders kon je deze melding natuurlijk niet lezen.

2. De VGA uitgang van je videokaart is stuk. Zeker niet onwaarschijnlijk, dit kun je dus testen door er een andere monitor aan te hangen.

3. Je kabels zijn slecht, of stuk. Misschien slechte contactjes, of losse draadjes, of gewoon slecht afgeschermd.

god's right foot

Om te beginnen , systeem draait als zeker sinds mei, met een hele goede VGA verleng kabel. (had eerst een goedkope maar kreeg veel storing).

Ik heb natuurlijk al een ander scherm aan gehangen en die geeft wel beeld dus VGA kaart is goed (gelukkig ;) )

Aangezien de scherm helemaal uit lekaar geweest is vermoed ik dus dat een van de connectoren niet goed is. Ik ben ze allemaal nagegaan en ze zaten goed aangesloten.

Ben van plan om morgen de hele zooitje er uit te halen ( dat wordt wat, panelen enzo moeten er uit :/ ) om alles rustig na te kijken.
Zal de tip om de VGA verlengkabel er tussen uit halen zeker gebruiken.

Ik hoop toch echt dat ik hem aan de praat krijg, anders ben ik bang dat als er een nieuwe scherm moet komen ik ook mn dashboard frame moet aanpassen ;(

Intel Duo 2 Core E8400,Asus P5N32-e SLi,2x 1GB G-skill DDR800,2x EVGA 9600GT 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"

Reg. datum: 28 oktober 2006

Voor TFT's, ook touchscreen van 2" tot 10,1" geloof ik - www.gigagood.com , heb daar een 8,1 touchscreen vandaan en die werkt perfect, ook met die splitter ertussen :-)

Voor je 2de display op je pc heb ik gewoon een vga-splitter gebruikt weet niet meer exact waar ik die vandaan heb, maar wel via google aangekomen :-)

Hier nog een link naar mijn project.........nog niet af.........maar het idee is er........................

http://www.opelpowerforum.nl/viewthread.php?tid=5056

dit scherm ziet er goed uit ..
in dash lekker makkelijk:)(en diefstal gevoelig)

http://www.gigagood.com/i...h=104&products_id=578

gathering of google
Reg. datum: 15 januari 2003

Even een klein vraagje wat betreft snelheid. Ik krijg binnekort een laptop binnen p3 800 mhz (ik doe een oc naar 1000 mhz). Met wat kun je dat eigenlijk vergelijken.. Via epia bedoel ik dan. Ik heb horen zeggen dat een 1 ghz p3 veel sneller is dan een 1 ghz via.

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Reg. datum: 09 augustus 2000

heeft er iemand ervaring met deze?
http://www.gigagood.com/i...h=107&products_id=259

Ik kan niets vinden over de maten van het ding. Een Liliputh is eenvoudig in te bouwen maar deze is goedkoper. Hoe breed is het LCD element en hoe breed die zwarte rand?

Je moest maar eens even naar mijn projectje kijken op het opelpowerforum......

Scherm presteert prima, zeker gezien zijn prijs, heb hem nu al 6 maanden in de auto hangen, ondanks dat ik meest mijn wireless kb gebruik werkt het scherm 100% (mits je de software niet installeert maar alleen de driver)

het scherm loopt trouwens ongeveer 5-8 mm rondom door in de behuizing

quote:
boner schreef op zaterdag 28 oktober 2006 @ 19:12:
heeft er iemand ervaring met deze?
http://www.gigagood.com/i...h=107&products_id=259

Ik kan niets vinden over de maten van het ding. Een Liliputh is eenvoudig in te bouwen maar deze is goedkoper. Hoe breed is het LCD element en hoe breed die zwarte rand?

- Aansluitingen:
- VGA input 640x480/60 Hz
- USB Touch screen
- Audio uitgang max. 150 mW
- Video
- Stroomverbruik 10W, Spanning DC+12V
- System PAL/NTSC Auto switch
- OSD
Win 98/2000/NT/XP/Win CE-
Afmetingen 203x164x28 mm (BxHxT) -
Nettogewicht 630 g

Zat er ook naar te kijken maar hij is te groot om hem in het dashbord te krijgen dus ik ga waarschijnlijk voor de liliput.

Gsm-Dealer
Reg. datum: 02 oktober 2002

Beste lezer

misschien dat hier wat meer mensen aanwezig zijn die mij kunnen en willen helpen
met dit topic aangezien , ik hoop dat hier ook mensen zijn met hetzelfde probleem ?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1158681

Nokia verzamelaar .... heb je nog wat ? PM me :) genoeg ruil matriaal

Ik snap al de moeite niet...................

Ik heb een HP Netstation die op 12 volt draait.........p3-1ghz/512/80Gb-Samsung/dvd-lopro
Verder achterin een hercules prophetview 15" (standaard 12Volt) en zo'n Gigagood touchscreen, beide aangesloten met een simpele vga-splitter............de powerswitch heb ik doorgelust naar voren, samen met 1 usb poort, werkt perfect................

Overigens, de HDD is dmv Stukken fietsband en een zelfgemaakt frame opgehangen :-)

snark80 wijzigde dit bericht 29-10-2006 18:38 (9%)

ik zit toch eerder te denken aan een klapscherm.
kan zo scherm moeilijk inbouwen :(.

maar hoe voer ik navigatie dan in, heb je contant een toetsenbord nodig :(

Cadillacs rule!
Reg. datum: 09 september 2000

quote:
wd200 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 21:45:
ik zit toch eerder te denken aan een klapscherm.
kan zo scherm moeilijk inbouwen :(.

maar hoe voer ik navigatie dan in, heb je contant een toetsenbord nodig :(

Ik heb deze: http://www.dreamgear.net/ps2minikey.htm
Superklein, zit gewoon achter mijn middenconsoleklepje, en kan het zo pakken als het nodig is.

No more RC5... I'm searching for ET now!
Koreaans - Nederlands online woordenboek

Ik heb wat powercalculators geprobeerd en er kwam steeds er op neer dat het systeem 190 watt verbruikt onder volledige load. Dus dat betekend dat ik dvd moet fikken navigeren en gamen. Nou is mij de vraag of een m2-atx 160 watt het gaat trekken. Ik denk het zelf van wel. Proc ondersteund cool en quit. Maar heb voor de rest geen verdere ervaringen met een m2-atx voeding.

Moederbord

Gigabyte GA-K8NE N-Force 4 (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)

Processor

Amd Sempron 2600 S754 1600 MHz (8 x 200) Cool en Quit supported!!

Geheugen

Twinmoss 512 Mb module

Graka

Gigabyte RADEON X600 PRO (128 MB)

DVD brander

NEC DVD_RW ND-3540A

Hdd

Maxtor 6Y200P0 (200 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Geluidskaart

Creative 5.1 SB Live! PCI

Draadloze netwerkkaart

Linksys Pci Adapter 54 Mbit

GPS Ontvanger

Ik heb idd een wireless "airboard" met ingebouwde muis voor invoer nav e.d.

Deze doet meteen dienst als invoer voor alle geinstalleerde emulators, plus dat er multimedia-toetsen opzitten die erg handig zijn

Overigens ben ook ik er nog niet uit welke nav-software het best is, reeds afgevallen zijn:

Microsoft autoroute 2005/2006 (op het moment dat je een afslag voorbij rijdt hoor je pas dat je er afmoet)

Alturion Pro, hier kom ik dus net niet uit hoe deze aan de praat te krijgen

snark80 wijzigde dit bericht 30-10-2006 08:25 (40%)

god's right foot

quote:
Hanna_6 schreef op zondag 29 oktober 2006 @ 22:43:
Ik heb wat powercalculators geprobeerd en er kwam steeds er op neer dat het systeem 190 watt verbruikt onder volledige load. Dus dat betekend dat ik dvd moet fikken navigeren en gamen. Nou is mij de vraag of een m2-atx 160 watt het gaat trekken. Ik denk het zelf van wel. Proc ondersteund cool en quit. Maar heb voor de rest geen verdere ervaringen met een m2-atx voeding.

Moederbord

Gigabyte GA-K8NE N-Force 4 (3 PCI, 2 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 3 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)

Processor

Amd Sempron 2600 S754 1600 MHz (8 x 200) Cool en Quit supported!!

Geheugen

Twinmoss 512 Mb module

Graka

Gigabyte RADEON X600 PRO (128 MB)

DVD brander

NEC DVD_RW ND-3540A

Hdd

Maxtor 6Y200P0 (200 GB, 7200 RPM, Ultra-ATA/133)

Geluidskaart

Creative 5.1 SB Live! PCI

Draadloze netwerkkaart

Linksys Pci Adapter 54 Mbit

GPS Ontvanger

Mag ik vragen waarom je een DVD brander in je auto wilt hebben?? Ik zelf heb geen eens een DVD of CD-rom en ik mis het geen moment. Alle films gaan als Divx op mn HD.

Verder zie ik het nut niet van een Radeon X600 Pro. Als het puur alleen gaat om films af te spelen , heb je aan een simpele 64mb kaart meer dan genoeg. Ik neem aan dat je niet gaat gamen in je auto??

Reg. datum: 29 december 2005

ik heb eigenlijk een beetje een omgekeerde vraag.
hij hoord hiet niet echt thuis maar hier vast wel iemand het.
ik gebruik me autoradio gewoon in de kamer zeg maar dus niet in me auto.
maar nu komt de vraag dan :)

ik vroeg me af of ik mijn normale huis tuin en keuke radio signaal via de kabel zeg maar aan mn autoradio mag hangen?
omdat de kabel zeg maar met spanningen werkt enzo en de ether niet zag ik hier een probleem maar wie weet weet hiet iemand een oplossing?

---edit----
nevermind, had intusse ook een vraag gezet in het electronica stukje, daar wisten ze het me al te vertelle
----

PrayeR-NL wijzigde dit bericht 31-10-2006 11:00 (11%)

Reg. datum: 18 januari 2002

GIGAGOOD: 8 inch touchscreen monitor
¤189.00

8 inch Touchscreen met VGA aansluiting

(Vga 600*480/60 input Hz:) 800*600 aangeraden
USD touchscreen functie (ondersteunt windows98/2000/nt/xp/win-ce)
Energieverbruik: 10 W
Spanning: DC + 12 V
Werkspanning: de 0.8MA
Systeem: Pal/NTSC/VGA/automatisch
OSD menu

ALs ik zo lees, dat het alleen aangesloten kan worden in aansteker? of kan het ook met omvormer 12+ volt naar 230 volt?

Zit ook een voeding bij dat schermpje voor 220V, maar direct op 12V in de auto kan dus ook

gathering of google
Reg. datum: 15 januari 2003

Het schermpje wat ik gekocht heb zat gewoon een universele aansluiting bij 230V AC naar 12V DC

Waterchiller te koop 250 euro. Mail voor info!

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 42 43 44 45 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: