Ik heb eens een nachtje (en ochtend) gestoeid met jouw ontwerp en heb een ontwerpje gemaakt in HTML en CSS, een beetje voor mij als vingeroefening

.
Eerst heb ik eens gedacht hoe je pagina er over het algemeen uitziet. Ik zie een kop, een menu, content en een footer. Die heb ik allemaal in divjes gegooid, zodat ik die makkelijk kan opmaken.
Vervolgens heb ik de header (kop) gepositioneerd en opgemaakt. Je hebt bijvoorbeeld een lijntje onderaan de kop, die zie je terug (door de border).
Wat daaronder zit noem ik de body.Eigenlijk heb ik dat idee van markieman:
Markieman in "[CSS] div's positioneren en mee laten rekken", hier stuitte ik op omdat ik wat meer wilde weten over het verschil tussen absolute en relative positioning en toen kwam ik dat voorbeeld tegen. Dat is ook bruikbaar voor deze site.
Vervolgens heb ik de opmaak van het menu goed gezet. Ik zag dat het menu koppen had met een andere achtergrondkleur, dus dat heb ik ingesteld in de paragrafen. Ook zag ik dat de content van het menu (één onder elke menukop) een lijntje boven, links en onder had, dus die heb ik ingesteld. Dat kon ik het makkelijkst doen door de menu- inhoud in een divje (menucontent) te gooien en die op te maken.
Ook zag ik dat het menu aan de linkerkant een gekleurde lijn had van 5px, dus ook dat heb ik toegevoegd. Het menu heeft een float: left en een breedte van 210px, het menu float dus ten opzichte van de div 'body' waarin het menu zich bevindt.
Vervolgens de rubrieken. Dit zijn simpele list- items, die een list-style-image hebben meegekregen, dus in plaats van die saaie discs die er standaard staan, krijg je die images die jezelf had gemaakt.
Daarna de content. De content wordt breder gemaakt naarmate het scherm breder wordt en met margin-left op 230px houdt deze div afstand van het menu aan de linkerkant. Tekst die onder het menu uitkomt, blijft in lijn met de tekst boven het menu. Als je de tekst om het menu heen wilde laten lopen, dan haal je die margin-left weg en stel je een margin-right en margin-bottom in op het menu, dan loopt de tekst daar netjes omheen.
Nu de footer. De tekst daarin is eigenlijk ook een opsomming. In plaats van die tekst onder elkaar te zetten, kun je die tekst achter elkaar krijgen met display: inline (gevonden op internet). De footer is ook afwijkend van kleur, dus dat divje krijgt ook een andere achtergrondkleur. Om ervoor te zorgen dat de footer niet tegen de linkerkant van het scherm zit, stellen we margin-left in op 225px. Op deze manier lijkt deze div gecentreerd, maar als het scherm kleiner zou worden, zou de margin aan de rechterkant kleiner worden. Maar eigenlijk valt dat nauwelijks op.
Tot slot moest de tekst in de footer nog gecentreerd worden, dat kan simpel met text-align: center. Ditzelfde heb ik gedaan met de afbeeldingen onder ::Mijn bedrijfhandel.nl, die zitten in een paragraaf die gecentreerd is.
Dus in plaats van tabellen kun je op deze manier ook een site bouwen. En dan te bedenken dat ik geeneens een webdesigner ben

, maar gewoon iemand die het wel leuk vind om af en toe websites te bouwen

.
Het resultaat is te zien op:
http://members.home.nl/jjvdveen/got/bedrijfhandel.