Voor mijn website heb ik tot nu toe de volgende html / css:

Als ik de lengte van een van de twee, in dit geval #side, oprek naar bijvoorbeeld 400px, ziet het resultaat in IE eruit zoals verwacht, namelijk: omdat #side langer wordt, wordt #body langer dan 350px (=minimale hoogte van de pagina) en wordt de #footer naar beneden gedrukt:

In FF gebeurt dit echter niet: #side valt nu gewoon over #footer heen:

Mijn vraag is: waarom gebeurt dit? Ik dacht eerst dat ik dit probleem eens voorbij had zien komen in een eerdere GoT post, maar dit bleek niet het geval. Het ging daar om het probleem van de faux columns van A List Apart. Wie kan mij verder helpen?
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
| /*---------------------------------------------------------------------- * Algemeen *---------------------------------------------------------------------*/ body { margin : 10px 0 20px 0; background : #fff url(../newfiles/bg.gif) repeat-x fixed; text-align : center; /* Centreren in IE */ font-family : Arial; font-size : 12px; overflow : -moz-scrollbars-vertical; } #wrap { width : 760px; margin : 0 auto; /* Centreren in FF */ } #header { height : 101px; background : url(../newfiles/header.gif); } #body { background : #fff; min-height : 350px; /* FF body stretch if content < 350px */ _height : 350px; /* IE underscore hack for body stretching */ padding : 0 10px 20px 10px; } #text { float : left; height : 200px; width : 400px; background : red; } #side { float : right; height : 400px; width : 160px; background : red; } #footer { height : 43px; background : url(../newfiles/footer.gif); } |
HTML:
Het probleem zit hem in #text en #side. Als de height van deze twee div's op 200px staat, krijg ik hetzelfde resultaat in IE en FF:1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd"> <html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="newfiles/style.css" media="screen, projection"> </head> <body> <div id="wrap"> <div id="adminnav"></div> <div id="header"></div> <div id="body"> <div id="text"></div> <div id="side"></div> </div> <div id="footer"></div> </div> </body> </html> |

Als ik de lengte van een van de twee, in dit geval #side, oprek naar bijvoorbeeld 400px, ziet het resultaat in IE eruit zoals verwacht, namelijk: omdat #side langer wordt, wordt #body langer dan 350px (=minimale hoogte van de pagina) en wordt de #footer naar beneden gedrukt:

In FF gebeurt dit echter niet: #side valt nu gewoon over #footer heen:

Mijn vraag is: waarom gebeurt dit? Ik dacht eerst dat ik dit probleem eens voorbij had zien komen in een eerdere GoT post, maar dit bleek niet het geval. Het ging daar om het probleem van de faux columns van A List Apart. Wie kan mij verder helpen?
"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."