Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:40
Mike Jarod schreef op zondag 02 juli 2006 @ 10:57:
Mensen, hoe zit het nou met zaken die leveren?

• Lik Sang is goedkoop maar iemand zei iets over bijkomende kosten? Dit is mij onduidelijk.
• gpark.nl is duur
• samenkopen.net -> Hoe is die actie gegaan? Heeft iedereen z'n spullen gekregen? Is er al een nieuwe inkoopactie? Wat waren de prijzen?
• ombouwwinkel -> Waarom is men daar zo terughoudend over? Omdat ie niet in de shop survey staat? Of zijn er negatieve ervaringen? De prijs is iig ok.

Ik had 'm besteld via mp3discount, maar uiteindelijk gecancelled omdat het allemaal te lang ging duren.
1. Lik Sang = verzendkosten + eventuele importbelasting die er bij kunnen komen

2. Gpark is duurder maar de service schijnt wel OK te zijn.

3. Samenkopen.net: aktie is net afgelopen en waarschijnlijk zal er niet snel weer een nieuwe aktie worden opgezet. Daarvoor is de GP2X nog te onbekend (of onbemind :? )

4. Ombouwwinkel: had vroeger een slechte reputatie daarom is men terughoudend. Een aantal hebben wel degelijk hun gp2x in goede staat ontvangen echter zonder bon. Garantie kan dus een probleem worden.

Graag zou ik ook zien dat gpark en ombouwwinkel in de PriceWatch komt. Helaas denkt de redactie van tweakers.net daar anders over. En waarom: gpark.nl heeft geen KvK-nummer en ombouwwinkel: dat weet ik echt niet.

[ Voor 6% gewijzigd door cc12 op 02-07-2006 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158799

cc12 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 12:01:
[...]

1. Lik Sang = verzendkosten + eventuele importbelasting die er bij kunnen komen

2. Gpark is duurder maar de service schijnt wel OK te zijn.

3. Samenkopen.net: aktie is net afgelopen en waarschijnlijk zal er niet snel weer een nieuwe aktie worden opgezet. Daarvoor is de GP2X nog te onbekend (of onbemind :? )

4. Ombouwwinkel: had vroeger een slechte reputatie daarom is men terughoudend. Een aantal hebben wel degelijk hun gp2x in goede staat ontvangen echter zonder bon. Garantie kan dus een probleem worden.

Graag zou ik ook zien dat gpark en ombouwwinkel in de PriceWatch komt. Helaas denkt de redactie van tweakers.net daar anders over. En waarom: gpark.nl heeft geen KvK-nummer en ombouwwinkel: dat weet ik echt niet.
1.) Klopt. verzendkosten en BTW komen hier nog boven op.

2.) GPark is niet duurder maar hanteert de prijzen van de omliggende landen zoals afgesproken met de retailers en Game Park Holdings. (Duitsland E185,Frankrijk E160 MK1 - E185 MK2).
Iets waar ombouwnederland niet aan mee doet,volgens mij heeft deze Eshop niet eens contact met de omliggende landen anders was zijn prijs echt niet zo laag!

3.)Klopt.

4.)Klopt zonder bon wordt het verhaal garantie een probleem en kan de Eshop bij het terugsturen bij een DOA unit jou heel simpel vertellen dat de unit niet bij hem is gekocht (geen bon) het lijkt mij dan ook geen proffesionele Eshop.
Als echt bedrijf heb je die verzendbonnen toch echt wel nodig voor de belastingen en je eigen administratie .

5.)GPark heeft wel een KVK zie http://www.kvk.nl/handels...enframeset.asp?register=1
gewoon gpark.nl intypen en enter.

Van ombouwnederland weet ik het niet, wel gezocht maar dit bedrijf heeft verschillende namen wat ik sowieso al raar vindt (plofBV´s ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Met ombouwwinkel begrijp ik het ook niet: door geen factuur te leveren, slechte service in het verleden en door vele andere bedrijfsnamen te voeren kweek je geen vertrouwen. Soms krijg ik het idee dat sommige ondernemers niet weten wat goodwill is.

http://www.dvdforum.nl/fo...55615f390b65810315272fbb4

http://www.games-shop.nl
http://www.smartmediastore.nl
http://www.fortek.nl
http://www.ombouwnederland.nl

8)7

Komt er trouwens ook nog een revisie zodat 4GB kaartjes wel draaien?

[ Voor 98% gewijzigd door cc12 op 02-07-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628

In een nieuwere versie van de firmware zal ongetwijfeld onderteuning zitten voor 4 GB SD kaartjes! Geen twijfel over mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:33
Mijn 4GB Transcend werkt prima, wel beschreven met een cardreader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Moest even hier aan denken:
Anoniem: 179871 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:09:
Jongens ...als je het niet vertrouwt moet je het niet kopen. Je krijgt netjes een factuur + 1 jaar garantie...
En dat terwijl je geen factuur krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cc12 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 20:28:
Moest even hier aan denken:

[...]

En dat terwijl je geen factuur krijgt...
Gamers,

hopelijk zal de GP2X door deze Eshops geen negatieve bijsmaak krijgen, wat meestal gebeurt door ´´grijze´´ import zonder after-service.

Mijn advies is www.GPark.nl of de exclusieve en officiële distributeur voor de BeNeLux: www.InnoTele.com aangewezen door GPH, zie sales location.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:57

DaWaN

'r you wicked ??

Ik krijg overmorgen mn GP2X :Y)
Wat zijn de must-have apps die ik moet checken ? :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91628 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:34:
Het scherm van de MK1 heeft last van scanlines als de beeldscherm instellingen niet goed zijn ingesteld. Daar kun je het op de eerste plaats als eens aan zien. Daarnaast hebben meerdere exemplaren uit de eerste serie last gehad van wat mankementjes aan het binnenwerk. Losse onderdelen die door de console heen zwerven bijvoorbeeld. Daarnaast zou je eens een mailtje kunnen sturen naar GP Holdings met je serienummertje om zelf even navraag te doen om welk model het gaat. Deze nummers worden normaal gesproken vast gelegd. Zoals dat ook wel bij ieder electrisch apparaat word gedaan.

Je kan ze dus wel degelijk herkennen! En door middel van onderstaande link weet je exact waar je op moet letten als je er één aanschaft.

http://wiki.gp2x.org/wiki/FirstEditionChanges
Hier een kleine check optie zodat je weet als je de MK1 of MK2 versie heb:

Check de sticker boven de batterij cover op de achterkant:

1.)Old GP2X heeft staan Personal Entertainment Player / alle tekst is in het engels / battery (AA)
1.5V x2 / adapter input 3.3V 1A

2.)New GP2X heeft geen Personal Entertainment Player staan en alle tekst is in het Koreaans behalve:
Tested to comply with FCC standards en For home or office use.
GPX-GP2X-F100 B

Deze stickers zijn niet los verkrijgbaar en zijn verplicht op de GP2X voor de Europese unie en normen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Registratie: December 2000

mno

Hebben de mensen die bij www.ombouwwinkel.nl besteld hebben (en geen bon kregen) al eens aan die shop gevraagd waarom er geen bon bij zat? Ik ben wel benieuwd naar de reactie.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Eindelijk staat die er dan in de pricewatch 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cc12 schreef op maandag 03 juli 2006 @ 21:21:
Eindelijk staat die er dan in de pricewatch 8)
Hallelujah! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Ik heb gevraagd of ze hem bij de back-order willen stoppen, nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
GOTzijdank zijn de wonderen de wereld nog niet uit. :)

[ Voor 6% gewijzigd door cc12 op 04-07-2006 01:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87095

Ik hebn zonder te vragen een bonneke gekregen, kwas nl. gewoon naar ginder gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Anoniem: 87095 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 23:19:
Ik hebn zonder te vragen een bonneke gekregen, kwas nl. gewoon naar ginder gereden.
Hadden ze dat niet gelijk toen je daar die gp2x kocht een bon kunnen geven? Als ik een apparaat koop kijk ik gelijk of ik een bon krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87095

cc12 schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 19:11:
[...]

Hadden ze dat niet gelijk toen je daar die gp2x kocht een bon kunnen geven? Als ik een apparaat koop kijk ik gelijk of ik een bon krijg.
euhm, ik was naar daar gereden voor mijn gp2x, en zonder te vragen heb ik ook meteen een bon gekregen, hopelijk is het nu duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Weet niet of hij hier al langsgekomen is, maar deze site is echt wel handig voor gp2x bezitters. Vooral die SD-packs zijn zalig.

Daar staat dus ook minder legale meuk |:(

Maar het duurt nog eventjes voor ik het kan gebruiken :(

[ Voor 15% gewijzigd door Crash op 09-07-2006 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Welke site ? Mss ff posten op sk.net ??? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181584

Ik heb ook zo'n gp2x

Leuk ding maar ik heb mijne helaas kapot gekregen
Ik had hem al in December maar ik heb nooit tijd gehad om hem terug te sturen

Batterijresistor is kapot. Hij pakt mijn 2100 mha GP batterijen maar zo'n 15 minuten :(

Voor andere mensen: Als je in de zon speelt zie je geen f*ck :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=26105910,noline]Marco0551 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 22:49

Voor andere mensen: Als je in de zon speelt zie je geen f*ck :)
Hallo,als in Nederland de zon schijnt moet je ervan genieten >:)

nog een paar:

Als je in de regen speelt wordt de GP2X nat
Als je in de disco speelt hoor je het geluid van de GP2X niet
enz.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe ;)

Maar zeker kopen als je Classics leuk vindt. En ook nog graag naar muziek luistert.
Of naar video's kijkt ;)

_/-\o_ GP2X _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181584 schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:52:
hehe ;)

Maar zeker kopen als je Classics leuk vindt. En ook nog graag naar muziek luistert.
Of naar video's kijkt ;)

_/-\o_ GP2X _/-\o_
Niet alleen kopen als je classics (1000+ gratis downloads) leuk vindt maar ook als je de allernieuwste games wil spelen die uit zullen komen na 1 november 2006 uit de game en applicaties
wedstrijd van GamePark Holdings zie:
http://contest.gp2x.com/index.asp

Ook leuk om te kopen als je geen extra geld wil uitgeven aan een GPS systeem.
http://www.dcemu.co.uk/vbulletin/showthread.php?t=27656

Kortom: Muziek,Video,Games,GPS en....WiFi?
Multimedia handheld is het woord _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 158799 op 10-07-2006 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
:+ die GPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

interessant ja :9 , en wifi.... als dat zou kunnun :9~

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WiFi is mogelijk met een BoB (Breakout Box)
Afbeeldingslocatie: http://gp2x.co.uk/bobbig.jpg
met een USB WiFi stick

Of SDIO als er drivers voor worden gemaakt
http://www.sdcard.com/usa/TextPage.asp?Page=5

En over de commericiele games
Bekijk dit eens:
http://www.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,0,22,1479

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 181584 op 10-07-2006 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Anoniem: 181584 schreef op maandag 10 juli 2006 @ 03:08:
WiFi is mogelijk met een BoB (Breakout Box)
[afbeelding]
met een USB WiFi stick

Of SDIO als er drivers voor worden gemaakt
http://www.sdcard.com/usa/TextPage.asp?Page=5

En over de commericiele games
Bekijk dit eens:
http://www.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,0,22,1479
dus wifi is al mogelijk? maw, je kan nu surfen/multiplayergames doen via wifi op de gp2x?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou, nee maar bijvoorbeeld in Qtopia

http://www.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,0,8,1361
Niet installeren is net voor firmware 2.0

Kan je surfen in Opera

Games hebben nog geen support voor multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51925

Hmm, kun je een hardeschijf aansluiten via de usb poort ? :+
Stel dat ik er een mp3 speler op aansluit, werkt dat dan als een 2e hardeschijf? of werkt dat niet zo gemakkelijk ? :p

Oh, en ik wil een GP2X gaan halen bij Ombouwwinkel.nl ... mensen die hier geen factuur hebben gekregen hebben em besteld en dus opgestuurd gekregen ? ik neem aan dat als ik em daar gewoon op ga halen dat ik wel een bon krijg eh ? :p

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 51925 op 11-07-2006 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja je kan een hardeschijf aansluiten met een BoB.
Of mp3speler ;)

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 181584 op 11-07-2006 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181584 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:34:
Ja je kan een hardeschijf aansluiten met een BoB.
Of mp3speler ;)
Wat op de BoB maakt dat mogelijk dan ? want ik zie staan dat er bijvoorbeeld (extra?) USB Slots op zitten... maar de GP2X heeft die zelf toch al ?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 51925 op 11-07-2006 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GP2X usb slot is geen USB Host en niet Powered

Dus apparaten die via USB stroom pakken. Kunnen dus geen stroom pakken :(

De BoB wordt aangesloten op de EXT poort aan de onderzijde

Die heeft 24 pinnetjes dacht ik

zit ook USB tussen
De BoB heeft wel USB Host. en BoB pakt stroom van een Adapter en niet van de GP2X dus
Je zult alsnog een adapter in de BoB moeten doen. Dus een handheld is het dan niet echt meer.

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 181584 op 11-07-2006 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142944

Ik ben ook de trotse bezitter van een gp2x.

vandaag heb ik er maar een 1gb sd card bijgehaald om wat filmpjes e.d. op te zetten.
ik heb meerdere filmpjes erop gezet, maar de meeste ziet hij niet in de video player.
mp4 en een aantal divx filmpjes ziet hij niet.

enig idee hoe dat komt en hoe het op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hm, niet gewoon een kwestie van extensie naam? Rename alles eens naar .avi?
Ik heb er vanalles tegenaan gegooid, en dat speelde hij allemaal af..

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:29
inderdaad, .avi en mp3 geluid moet het zijn voor zover ik weet...
vorige week is de broncode van de mplayer uitgekomen (die voor de gp2x) hopelijk bouwt iemand er gauw meer te ondersteunen formaten in

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-05 05:43

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb d'r ook eentje besteld bij Ombouwwinkel.nl. Als het goed is krijg ik 'm morgen; ik zal hier wel rapporteren over hoe 'ie binnengekomen is

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De gp2x heeft als standaard video formaat Xvid,DivX hier een handig programma voor de gp2x gemaakt en wat andere Handhelds

Je hoeft niks intestellen voor dit programma

http://vemode.corecodec.org/

Is Opensource

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Sprite_tm schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 19:56:
Ik heb d'r ook eentje besteld bij Ombouwwinkel.nl. Als het goed is krijg ik 'm morgen; ik zal hier wel rapporteren over hoe 'ie binnengekomen is
En, is ie binnen? Ik ben benieuwd naar je ervaring met ombouwwinkel. Als het allemaal goed gaat bestel ik mijn verjaardagskadootje daar ook :)

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Nope; blijkbaar besloot de TPG langs te komen op het ene moment op de dag dat er net even niemand was: ze hebben een ander pakketje door het open raam gegooid (doen ze wel vaker; is prima) dus ze zijn wel langs geweest.

Ik ga d'rvanuit dat het pakket morgen wel opnieuw aangeboden word; ik heb geen track&trace-nummer gekregen volgens mij, dus zeker weten kan ik 't niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, ik krijg nogal vaak een 'zwart scherm' .. dus dat een app gewoon niet laad.
bij de ScummVM port bv, ik krijg hem niet eens op gestart :/

Ook werkt die Mame emu hier niet lekker, 'Unable to read ROM' oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Anoniem: 51925 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:04:
Hmm, ik krijg nogal vaak een 'zwart scherm' .. dus dat een app gewoon niet laad.

Bij mame zitten meerdere icoontjes, waaronder een 'compatible'. Probeer die eens..dan doen de meeste roms het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als alles volgens plan verloopt dan krijg ik mijn exemplaar inclusief wat extra accesoires aanstaande zaterdag binnen :Y) En als ik een beetje pech heb, dan krijg ik hem begin volgende week ergens, op de maandag of de dinsdag.

Vandaag heb ik trouwens nog eventjes een SD kaartje gehaald in de winkel. Een 2 GB (80x) SD kaartje van het merk Transcend, voor €49,50. De prijs vond ik op zich wel meevallen in vergelijking met de pricewatch prijzen van dit moment, aangezien die winkel waar ik het gekocht heb normaal gesproken wel duur is met van alles en nog wat. Eerder had ik al eens een 133x kaartje besteld van OCZ (ook 2GB) bij een online winkel. Maar daar moest ik uiteindelijk veel te lang op gaan wachten (lees: anderhalve maand!). En ik was het wachten gewoon echt helemaal zat na een tijdje. Vandaar dat ik maar gewoon heb besloten om hier in de buurt een kaartje te gaan kopen. Ik betaal namelijk graag een paar Euro'tjes extra om een hoop ergernis te besparen :Y)

Als het goed is moet het kaartje gewoon werken in combinatie met de GP2X. Maar dat laat ik zeker nog wel eventjes weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

brama schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:11:
[...]

Bij mame zitten meerdere icoontjes, waaronder een 'compatible'. Probeer die eens..dan doen de meeste roms het wel
nope, MetalSlug rom ... heb al met dat clrmamepro geprobeerd om hem om te zetten naar een 0.34 romset maar hij werkt nog steeds niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb geen GP2x bij ombouwwinkel.nl besteld, maar een M3 adapter voor een Nintendo DS. Gisteren besteld, vandaag in huis.

Had gisteren nadat ik de bestelling geplaatst had nog een vraag (omdat de site mij niet duidelijk was) en hiervoor had ik een mail gestuurd. Ik kreeg toen een orderupdate met in 1 regeltje beknopt een (onvolledig) antwoord op mijn vraag. Ik ben toen maar even gaan bellen, en vond ze een beetje kribbig aan de telefoon. Verder goed geholpen.

Alles is dus nu prima afgeleverd en werkt naar behoren, alleen ontbreekt ook bij mij een aankoopbewijs / bon. Ik heb ze alweer gemaild, zal wel even laten weten hoe het loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51925 schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 22:04:

Gelukkig dat er meerdere emu's gemaakt worden voor consoles :)

Day of the Tentacle op een handheld \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Morgen word kennelijk een dag vol moeilijke beslissingen... Prey en Pool Paradise komen met de post. En daarnaast heeft de postbode als het goed is ook nog eens de GP2X en accesoires bij zich... Keuzes maken is soms erg moeilijk B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Sprite_tm schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 20:27:
Ik ga d'rvanuit dat het pakket morgen wel opnieuw aangeboden word; ik heb geen track&trace-nummer gekregen volgens mij, dus zeker weten kan ik 't niet.
En, heb je hem nu? Zat er een bon bij van ombouwwinkel.nl?

Sorry dat ik het nog eens vraag maar mijn verjaardag nadert en ik moet het ding dus op tijd bestellen. Heb dus wat ervaringen nodig....

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afgelopen zaterdag heb ik die van mij ook eindelijk binnen gekregen! :) En ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van het apparaat! Ik zal kijken dat ik mijn bevindingen deze vakantie verwerkt krijg in een reviewtje met wat meer informatie. Ben op het moment nog volop aan het testen met het apparaat, en zelf eventjes aan het kijken wat er allemaal wel en niet mogelijk is.

Trouwens, wanneer gaat de startpost eigenlijk veranderd worden? Is de layout al klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Ik heb hem net ook besteld bij ombouwwinkel.nl. Nu nog even een snel en compatible geheugenkaartje uitzoeken.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
Ik moet iedereen nu toch afraden om bij ombouwwinkel te bestellen, aangezien je dan geen factuur krijgt. Ik heb zelfs na het navragen nog niks gehoord.........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mdcobra schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:04:
Ik moet iedereen nu toch afraden om bij ombouwwinkel te bestellen, aangezien je dan geen factuur krijgt. Ik heb zelfs na het navragen nog niks gehoord.........
Deze opmerking zat eraan te komen na zelf ook contact met ze hebben te gemaakt voor informatie over de GP2X.

Zelf vraag ik mij af wat belangerijker is:

1.) de GP2X goedkoop aanschaffen geen bon (geen garantie) en geen afterservice? 8)7
2.) de GP2X E40 duurder aanschaffen bij een eshop met bon, die service verleent en is ingeschreven bij de KvK?
:*)

Ik weet het antwoord wel!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
En dan te denken dat die kerel hier op het forum kwam zeggen dat we het zeker niet moesten wantrouwen :s Begin te begrijpen waarom dit bedrijf zoveel verschillende namen heeft/had.

Heb trouwens de gp2x binnen, en hij is echt leuk! ben er nu al aan verslaafd. Binnenkort een review van de gp2x, de accesoires en de lammer SD monsterpack 512MB, die ik nu helemaal aan het testen ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

jantien schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 17:56:
1.) de GP2X goedkoop aanschaffen geen bon (geen garantie) en geen afterservice?
Da's wel erg kort door de bocht. Waarop baseer je dat er geen garantie en afterservice is? Zelfs als ombouwwinkel geen garantie zou geven (op hun site staat 1 jaar garantie) heb je altijd nog recht op garantie van Gamepark.

En wat die bon betreft: in de orderupdates die je ontvangt staat een link naar de 'Gedetailleerde Factuur'. Die kan je gewoon opslaan en printen.

[ Voor 17% gewijzigd door mno op 19-07-2006 20:51 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
mno schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:47:
[...]

Da's wel erg kort door de bocht. Waarop baseer je dat er geen garantie en afterservice is? Zelfs als ombouwwinkel geen garantie zou geven (op hun site staat 1 jaar garantie) heb je altijd nog recht op garantie van Gamepark.

En wat die bon betreft: in de orderupdates die je ontvangt staat een link naar de 'Gedetailleerde Factuur'. Die kan je gewoon opslaan en printen.
Je hebt wel gedeeltelijk gelijk dat is wat kort door de bocht, alleen staat het in ieder geval vast dat ze niet al te netjes werken.
Die "Gedetailleerde Factuur" is ook niet echt proffesioneel, zowiezo moeten ze er gewoon een normale factuur bij doen, en in ieder geval op mail reageren willen ze echt serieus genomen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
mno schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 20:47:
....heb je altijd nog recht op garantie van Gamepark.
Ja en dan ff opsturen naar Taiwan/Hong Kong/Zuid Korea/whatever....lekker duur dus dat verzenden.

Misschien probeert die zo de omzetbelasting te ontduiken. De conclusie is duidelijk: louche zaakjes. Morgen effe een belletje plegen naar de belastingdienst... })

[ Voor 12% gewijzigd door cc12 op 19-07-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

hoe draait MAME: ghouls n ghosts, golden axe, strider, outrun, shinob, sf2, final fight, un squadron etc. De 16 bit classics.

PSP kan niet eens 8 bit behoorlijk draaien op Mame. Misschien dat ik een 2X koop als dat spul goed draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

mno schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 20:18:
[...]

En, heb je hem nu? Zat er een bon bij van ombouwwinkel.nl?

Sorry dat ik het nog eens vraag maar mijn verjaardag nadert en ik moet het ding dus op tijd bestellen. Heb dus wat ervaringen nodig....
Om toch maar even te reageren (en wat frustratie van me af te schrijven): Afgelopen donderdag hebben ze 'm dus proberen te bezorgen, maar toen deed er niemand open. Deze week ben ik naar de vierdaagse van Nijmegen geweest en was ik er dus niet. Ik groot op het bord in de keuken schrijven dat ik een pakketje onder rembours besteld heb en waar het geld ligt. Een flatgenoot weet daar dus maandag compleet langsheen te kijken en de TPG-man weer weg te sturen, #$%^&*()%^&*. En het irritante is dat ik identificatie nodig heb om het pakketje op te halen en ik kom er net achter dat dat dus nog bij het gedeelte van het wandelgroepje wat nog in Nijmegen gebleven is ligt; ik ga die GP2X dus niet voor het begin van volgende week krijgen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302 schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 23:01:
hoe draait MAME: ghouls n ghosts, golden axe, strider, outrun, shinob, sf2, final fight, un squadron etc. De 16 bit classics.

PSP kan niet eens 8 bit behoorlijk draaien op Mame. Misschien dat ik een 2X koop als dat spul goed draait.
Voor zover ik weet draaien bijna al deze titels op de GP2X. Maar wel in combinatie met DrMD, de Mega Drive emulator. MAME heb ik nog niet aan de praat gekregen aangezien ik iets moest doen mer het renamen van de ROM's en ik daar gewoon te lui voor was :) Met dit weer heb ik absoluut geen zin in ergernissen namelijk.

Daarstraks heb ik ook nog Duke Nukem 3D aan de gang gekregen op de GP2X! En hij draait echt behoorlijk goed! Quake heb ik ook nog draaiende gekregen. En ik heb nog een hele hoop andere dingetjes getest.

Morgen ga ik trouwens eventjes een kabeltje kopen waarmee ik de TV-out kabel kan converteren naar een scart aansluiting. Zo kan ik de console dadelijk tenminste aansluiten op mijn Joytech AV Center :*) En dan neem ik ook meteen eventjes een USB kaartlezertje mee, want via directe verbinding willen er nog wel eens wat probleempjes optreden. Iets met "kan niet schrijven naar de sector, bladibla".

Oja, mensen die geïnteresseerd zijn inde GP2X moeten maar eens wat van zich laten horen op SamenKopen.net. Naar het schijnt gaat er namelijk misschien nog een tweede acie plaats vinden, misschien. Mocht die actie niet doorgaan dan kun je natuurlijk altijd nog wel terecht bij een retailer voor deze vette handheld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Ik heb hem vandaag binnengekregen, inclusief aankoopbon van ombouwwinkel. :)

Daar had ik trouwens wel om gevraagd in de opmerking bij mijn bestelling.

[ Voor 36% gewijzigd door mno op 20-07-2006 20:09 ]

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Is toch belachelijk dat je expliciet om een aankoopbon moet vragen. Dat moet ombouwwinkel standaard doen. Daar ga je als consument toch vanuit?

Hebben die andere mensen nog hun aankoopbon gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik heb nog steeds geen bon gekregen. Ik heb 1x gemaild en daarna ben ik maar gaan bellen. Die persoon wilde alle gegevens hebben van mijn bestelling terwijl ik een ordernummer had. Ik zei dus ook tegen die kerel 'waarom heb je al die gegevens nodig, met een ordernummer kan je toch direct uit je systeem een uitdraai maken?', maar hij deed nogal onduidelijk. Het is nu 4 dagen geleden dat ik gebeld heb en heb dus nog steeds geen bon ontvangen. Ben bang dat ik dus weer moet gaan bellen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel een 'bon' (Handgeschreven briefje :s) gekregen, maar ik kwam em ook ophalen... alhoewel ik niet weet of ik ook iets aan dat briefje heb .... hebben andere mensen wel gewoon een fatsoenlijke factuur gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178962

Anoniem: 181584 schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 22:38:
GP2X usb slot is geen USB Host en niet Powered

Dus apparaten die via USB stroom pakken. Kunnen dus geen stroom pakken :(

De BoB wordt aangesloten op de EXT poort aan de onderzijde

Die heeft 24 pinnetjes dacht ik

zit ook USB tussen
De BoB heeft wel USB Host. en BoB pakt stroom van een Adapter en niet van de GP2X dus
Je zult alsnog een adapter in de BoB moeten doen. Dus een handheld is het dan niet echt meer.
Als het goed is is met de 2.0 firmware de USB poort op de GP2X wel gewoon als host in te stellen. Hij is inderdaad niet powered, dus zul je zelf voor de stroomvoorziening moeten zorgen.

Het is dus niet zo dat je een BoB nodig hebt om de USB host functionaliteiten te krijgen, het USB gedeelte daarvan is niets anders als een USB hubje en bedrading zodat er stroom naar de USB poorten gaat.

Er zijn volgens mij wel USB hubjes met adapter los verkrijgbaar die dit voor je op zouden moeten lossen, volgens mij zelfs hele compacte.

Zoiets als deze dus:

http://www.dueltek.com.au...tail.asp?PartNumber=42998

Daar kan gewoon een losse adapter aan geplugged worden (eventueel op basis van een kleine accu/batterijen).

Van wat ik gehoord heb komt er trouwens wel nog snel een 2e actie op SamenKopen.net, de vraag is of er genoeg animo is. En ben bang dat ombouwshop nog wel goedkoper zal blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 21-07-2006 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Mike Jarod schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 08:39:
Ik heb nog steeds geen bon gekregen. Ik heb 1x gemaild en daarna ben ik maar gaan bellen. Die persoon wilde alle gegevens hebben van mijn bestelling terwijl ik een ordernummer had. Ik zei dus ook tegen die kerel 'waarom heb je al die gegevens nodig, met een ordernummer kan je toch direct uit je systeem een uitdraai maken?', maar hij deed nogal onduidelijk. Het is nu 4 dagen geleden dat ik gebeld heb en heb dus nog steeds geen bon ontvangen. Ben bang dat ik dus weer moet gaan bellen :/
Zojuist weer gebeld, en weer wilde ze al m'n gegevens hebben. Ik zei al dat alles in de computer stond maar toch wilden ze alles weer hebben. Maar geen ordernummer. Morgen zou ik de bon in huis moeten hebben. Nu verwacht ik ook zo'n handeschreven bon zoals iemand hierboven. Slechte service hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

Maar nu even over het ding zelf, wat een leuk speeltje is dit! O+ Ik heb hem helaas maar kort kunnen testen. Nu zit ie weer een week in de doos in afwachting van mijn verjaardag :'(

Toch even snel wat proggies op een SD-kaartje gegooid en uitgeprobeerd. De SNES en Mame emulators zijn erg leuk. DivX afspelen over de TV-Out gaat ook prima.

Ik ga die wacht-week maar vullen met het verzamelen van spul voor op de SD-kaart. Wat zijn jullie aanraders?

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Mijn favorieten tot nu toe:

- SD Lammer Monsterpacks
- Supertux
- Openbor (Beats of Rage)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Mike Jarod schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:07:
Zojuist weer gebeld, en weer wilde ze al m'n gegevens hebben. Ik zei al dat alles in de computer stond maar toch wilden ze alles weer hebben. Maar geen ordernummer. Morgen zou ik de bon in huis moeten hebben. Nu verwacht ik ook zo'n handeschreven bon zoals iemand hierboven. Slechte service hoor.
En, heb je je bon al ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

Nou, ik heb 'm ook binnen; hetzij ik heb verkeerd gekeken, hetzij ik heb er ook geen bon bij :/ Niet dat het mij persoonlijk veel boeit, trouwens: ik heb 'm namelijk al opengesloopt en dat heeft meteen z'n vruchten afgeworpen: er zit een 5V/500mA-punt in het apparaat :) En waar heb je die voor nodig? Juist ja, USB :) Als het goed is heb ik een dezer dagen dus een mooie USB-female-poort in mijn GP2X zitten.
Voor de mede-electro-fans: C168 zit hoogstwaarschijnlijk aan de +5V van de max1566

[ Voor 11% gewijzigd door Sprite_tm op 23-07-2006 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi man, kun je daar ook wat foto's van maken?

Sluit je alleen de power aan of sluit je ook een aparte female USB eraan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno

mno

0X55AA schreef op zaterdag 22 juli 2006 @ 11:04:
Mijn favorieten tot nu toe:

- SD Lammer Monsterpacks
Kan ik niet vinden, wat is dit?
- Supertux
- Openbor (Beats of Rage)
Gevonden en alvast gebookmarked :) Openbor ziet er goed uit!

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm

Sprite_tm

Semi-Chinees

En het is gelukt, ik heb nu een female USB-aansluiting bij mijn GP2X in :)

Howto/pics is/zijn hier te vinden: http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/projects/gp2x-usb/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sprite_tm schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:43:

Howto/pics is/zijn hier te vinden: http://sprite.student.utwente.nl/~jeroen/projects/gp2x-usb/
Wat allemaal niet mogelijk is met een paar handige handjes :) Leuke mod hoor! Volgens mij ga je nog wel een aantal volgelingen krijgen die dit ook gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sprite_tm schreef op zondag 23 juli 2006 @ 17:43:

Dat ziet er erg netjes uit.

Maar vraagje: De USB aansluiting aan de zijkant kan dus niet werken als USB host? Dat moet via de EXT poort?

Ik zat namelijk te denken daar een USB hubje met een externe adapter aan te modden. Gewoon zo'n goedkoop USB hubje en daar even de juist connector aan het kabeltje solderen. Dan hoef ik m'n GP2X niet te slopen snappie?

Wel erg jammer dat die USB host daar bovenop niet gewoon standaard zit. Er is daar ruimte genoeg en blijkbaar zit de boel intern er ook potentieel. Een HDD eraan gaat dus niet werken gezien de stroom, maar wellicht een USB wifi sticky wel.

Ga je proberen wat WiFi drivers te compileren en aan de praat te krijgen op de GP2X?

IMHO een grote misser dat WiFi er niet standaard in zit, dat kan maximaal 20 euro aan kosten toevoegen. Ze zullen het wel niet voor elkaar gekregen hebben de drivers er fatsoenlijk bij te krijgen en dan een hele interface eraan maken zodat je de boel kan instellen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139446

Topicstarter
Ik heb in de TS samenkopen en ombouwwinkel erbij gezet (de laatste inclusief de nodige informatie)

En een linkje naar die practige USB mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139446 schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:25:
Ik heb in de TS samenkopen en ombouwwinkel erbij gezet (de laatste inclusief de nodige informatie)

En een linkje naar die practige USB mod :)
Wellicht ook een goed idee om in de TS de officiële distributeur www.innotele.com voor de BeNeLux te vermelden als informatie naar bedrijven toe?

Deze distributeur staat ook vermeld op de website van Game Park Holdings.

Uiteindelijk willen we dit prachtige apparaatje toch in de winkels zien _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

komt er ook een witte gp2x? ik zoek er een die past bij me witte psp, me witte ds lite en me witte macbook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Sprit_Tm, je hack staat op hackaday!
http://hackaday.com/entry/1234000213073807/

@mno: zoek eens op google naar "monsterpack gp2x", de site waar hij staat mag hier niet worden gepost.

@davidgilmour: op de site staat er een witte, maar waar deze beschikbaar is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TS: quotje uit startpost:
samenkopen prijs: 160 euro (als er genoeg anbimo is)
neem aan dat je animo bedoelt ipv anbimo?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 25-07-2006 13:01 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Mike Jarod schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 14:07:
[...]
En zojuist alweer gebeld. Ik heb dus nu 1x gemaild en (inclusief deze keer) 3x gebeld over de ontbrekende bon. Ik was het nu goed zat dus heb ze meteen geconfronteerd met het feit dat er meerdere mensen zijn die geen aankoopbon hebben gekregen. Ik vroeg dus ook meteen of ik de bon uberhaupt wel ga krijgen, want ik heb geen zin om hier de hele tijd achteraan te gaan zitten. Kreeg nu opeens te horen dat het systeem al meer dan een maand om zeep zou zijn waardoor er geen bonnen verstuurd zouden worden. Ik dus meteen gevraagd waarom dat bij de 2 vorige telefonische contacten niet gemeld is, "we proberen de service te verbeteren meneer". Die kerel wilde weer mijn gegevens hebben, dus gaf ik alleen mijn ordernummer. Dat leek ie op te schrijven en niet in te tikken. Zegt ie "u had een GP2x besteld", toen viel ie even door de mand, want ik had een M3 adapter besteld voor een Nintendo DS. Echt hopeloos gedoe. Nu zou ik morgen dus een bon moeten hebben, zo niet dan kan ik bellen en vragen naar die kerel. Als die bon er morgen nog niet is dan hou ik ermee op.

Mensen, als je goedkoop wilt bestellen, dan is ombouwwinkel prima. Wil je echter ook aftersales of garantie, dan zou ik maar verder zoeken. Ik bestel hier nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, is dat eigenlijk wel legaal om een product te verkopen zonder bon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bartgrefte schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:01:
TS: quotje uit startpost:

[...]

neem aan dat je animo bedoelt ipv anbimo?
Oops :o

Ik heb het even bijgewerkt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien ook een linkje naar het nieuwe animo topic: http://www.samenkopen.net/topic/85286/943539

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Linkje naar het breakoutboard, de benelux leverancier en de animocheck op samenkopen zijn allemaal toegevoegd :)

Is er verder iemand die ervaringen heeft met het break out board? het is nu te leveren maar wel vrij duur..

34 pond inclusief verzending naar nederland is te doen maar voor wat ik er mee zou doen zou een USB hub volstaan..

Er zit al een audio uitgang en een tv out op de GP2X, met de usb hub kan je tobo en muis aansluiten, Dus veel nut zie ik er niet in? Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat de BoB vooral is voor mensen die ook een serial output willen en ook een JTAG interface. Dus echte ontwikkelaars (hoewel veel van dat werk natuurlijk al gedaan is).

Een simpel kabeltje zou inderdaad genoeg zijn.

Ik heb ook al genoeg mensen gezien die zelf een BoB hebben gemaakt. Enige probleem wat men keer op keer tegenkomt is dat de connector voor de EXT poort lastig te krijgen is.

Misschien dat we iets kunnen regelen?

Het makkelijkste en goedkoopste om aan te komen is een GP2X TV-out kabel, maar de connector daarop is schijnbaar een ramp om aan te solderen (heb zelf zo'n kabeltje maar heb er nog niet in gekeken).

Het alternatief is om een datakabel te gebruiken van bepaalde telefoons (op de wiki kun je de lijst vinden met compatible en waarschijnlijk compatible datakabels). Ik heb al even gekeken daarnaar en de aanbevolen kabel kan ik voor 7 euro krijgen uit Duitsland, ben alleen nog even aan het overleggen met de leverancier voor de verzendkosten. De verzendkosten zouden 12 euro zijn, maar dat maakt het nogal duur voor alleen een connector van een paar cent. Ik ga nu proberen de verzendkosten naar 6 euro te krijgen (ik weet dat het kan voor die prijs).

Het beste zou zijn met z'n allen een stapel van die connectors samen te kopen, maar dat valt schijnbaar ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Anoniem: 178962 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:20:
Ik denk dat de BoB vooral is voor mensen die ook een serial output willen en ook een JTAG interface. Dus echte ontwikkelaars (hoewel veel van dat werk natuurlijk al gedaan is).
Je kunt met een normaal USB-kabeltje ook een shell console krijgen op de gp2x. Dit heb ik
gebruikt om een beetje rond te neuzen op het systeem. Voordeel van de seriele kabel is dat je dan ook het boot-proces kunt zien (en beinvloeden).

Zelf vind ik ook de USB-host functionaliteit het interessantst aan de BoB, maar ik ga de hack van sprite_tm daarvoor wel toepassen. Eerst wilde ik nog een externe voeding met 4*AAA gebruiken, maar dit is toch praktischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, ik gebruik om mijn games te testen de hele tijd de USB console.

Gewoon even je USB kabel op netwerk functionaliteit instellen, even driver installeren op je PC en je kunt er gewoon naar connecten.

Ik zet dan met de FTP mijn programma's op de NAND en via een shell scriptje zet ik de rechten goed en start ik het progje (niet vergeten eerst het menu te killen) via telnet.

Ik wil de USB host functionaliteit graag gebruiken om een muis aan te sturen, heeft iemand daar ervaring mee?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 25-07-2006 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 139446 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:08:
Linkje naar de benelux leverancier en de animocheck op samenkopen zijn allemaal toegevoegd :)

Linkje naar de benelux leverancier ...........
je bedoelt waarschijnlijk de BeNeLux distributeur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Dat is nu eigenlijk het enige dat ik niet snap aan de gp2x, waarom hebben ze die ext poort gekozen hebben, het is toch geen gebruikelijke poort? Een usbhost had toch wel het beste geweest, want iedereen wilt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Misschien een idee om hier een lijstje neer te zetten welke emulators van welke systemen goed draaien. Ik heb namelijk gehoord dat bijvoorbeeld de amiga (en nog andere systemen) amper vooruit te branden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

cc12 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 19:34:
Misschien een idee om hier een lijstje neer te zetten welke emulators van welke systemen goed draaien. Ik heb namelijk gehoord dat bijvoorbeeld de amiga (en nog andere systemen) amper vooruit te branden zijn.
http://wiki.gp2x.org/wiki/Emulation_Speculation :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]Anoniem: 158799 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 18:28:
Anoniem: 139446 schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 15:08:
Linkje naar de benelux leverancier en de animocheck op samenkopen zijn allemaal toegevoegd :)

Linkje naar de benelux leverancier ...........
je bedoelt waarschijnlijk de BeNeLux distributeur ;)
Ik heb t aangepast :)

Verder over die Usb host, ik denk dat die weggelaten is omdat de GP2X simpele AA's gebruikt die niet zo veel stroom kunnen leveren.
Maar de PSP heeft trouwens ook geen USB host....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar de GP2X heeft in principe een USB host poort, alleen hebben ze er zo'n lastige EXT poort aan gemaakt zodat je het niet echt kan gebruiken.

Waarom hebben ze er niet een iets simpele makkelijk verkrijgbare connector aan gezet?

Zoals Sprite_TM al meesterlijk heeft laten zien is er wel ruimte voor een USB host. Dat ie niet powered is is niet zo'n probleem. Veel apparaten (zoals externe 3.5" hdd'en, Ipods etc) hebben al een eigen krachtbron en hoeven dit dus niet van de USB af te slurpen. Eventueel zouden ze een officieel GP2X USB hubje met adapter erbij kunnen leveren.

Maar waarschijnlijk hebben ze dat allemaal niet gedaan omdat ze het no-way voor elkaar krijgen fatsoenlijke drivers op dat ding te krijgen en ook nog eens de interface daarvan in het menu in te bakken. Als je al bekijkt dat de firmware tot op versie 2.0 gewoon ronduit bagger was is dat niet meer als normaal.

Gelukkig zijn er wel veel specs beschikbaar zodat we met z'n allen gemakkelijk de boel kunnen uitbouwen.

Zal eens rondvragen of er bij de 2e actie op SamenKopen.net (als die er komt) ook een geschikte datakabel bijgeleverd kan worden en eventueel een USB hubje met adapter. Zelf een batterypack maken om in de USB hub te pluggen moet dan ook niet zo'n punt zijn mocht het echt nodig zijn om de boel te poweren.

Vraag me af hoe lang een optische muis kan werken op 3 AA batterijtjes? Ik neem trouwens aan dat mijn muisje niet zo'n zeikerd is en gewoon kan werken op 4,5 volt. Anders heeft ie pech en krijgt ie 4 AA voor z'n kiezen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

0X55AA schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:20:
@davidgilmour: op de site staat er een witte, maar waar deze beschikbaar is weet ik niet.
welke site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
Maar wordt het niet heel moeilijk om een muis werkend te krijgen op dat ding? Aansluiten geen probleem, maar de software om dit te gebruiken?

Alhoewel

Cursor tonen: de cursor zelf is een afbeeldingetje, das makkelijk te fixen.
Cursorimg = pad waar afbeelding staat

Waar staat hij?
Je zal wel kunnen gebruik maken van X en Y-as.
Dus je maakt 2 variabelen, XCoordinaat, YCoordinaat.
en iedere keer dat je de muis beweegt, laat je de procedure lopen.

als de muis beweegt moet je dat kunnen lezen, dus bv de muis gaat 30 naar rechts: XCoordinaat = Xcoordinaat + 50
en dan daar de afbeelding laten zien.

Ok begin nu niet te flamen, ik kan nx van C, C++ , ... Enkel vb.net :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, het werkt heel erg simpel namelijk. Je hoeft niet zelf vanaf 0 zelf te gaan programmeren, een hoop zit er al ingebakken.

Ik ga er vanuit dat muis support of gewoon nog in de kernel zit (of beschikbaar is op het systeem als module). Dan heb ik het over een standaard USB HID driver (erg basic).

Om het dan te gebruiken in software is simpel: SDL en soortgelijke libraries hebben gewoon muis support ingebakken. In de meeste applicaties zal het misschien gewoon al werken en aangezien de source code van zo goed als alles beschikbaar is moet dat allemaal niet zo'n punt zijn.

Lijkt me wel leuk om zaken als Quake en Duke 3D gewoon met een muis te kunnen spelen.

Met een muis eraan worden ook andere zaken iets makkelijk zoals een simpele agenda (denk on screen keyboard ed) enzo.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 178962 op 25-07-2006 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:29
die witte is een prototype die sommige shops (hinderlijk) hebben laten staan... voorlopig is de zwarte de enige beschikbaar en vrees dat dit zo zal blijven.

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-01 13:11

kaziebo

Monkey's are the source!

Ik heb gister een GP2X bij ombouwnederland.nl besteld en in het opmerkingenveld erbij gezet dat ik ook graag een volledig ingevuld factuur wilde ontvangen, aangezien de ervaringen op tweakers.net.

Kreeg een mailtje dat het wel de gang van zaken is dat er een bon wordt bijgevoegd.

Dus:.....vol verwachting klopt mijn hart. Pakje is inmiddels via de TPG verstuurd zo las ik in de order-update. Ben benieuwd of ik er een factuur bij krijg en zoja, is ie geschreven of netjes geprint.

It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Ik heb vandaag zowaar een handgeschreven bon ontvangen van ombouwwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
Mike Jarod schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:16:
De wonderen zijn de wereld nog niet uit . _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Mag ook wel na tig keer bellen en mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Mike Jarod schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 15:16:
En weet je zeker dat die geldig is omdat het handgeschreven is?
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste