Geed idee. Heb geen zin om meer moeite te spenderen. Mocht ik gebruik moeten maken van garantie dan zie ik wel hoe het loopt. Helaas.Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:37:
En weet je zeker dat die geldig is omdat het handgeschreven is?
OK, thanks!0X55AA schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 11:20:@mno: zoek eens op google naar "monsterpack gp2x", de site waar hij staat mag hier niet worden gepost.
Gewoon rösti
Ik heb ook een GP2X bij ombouwnederland besteld met de opmerking dat ik een bon wil krijgen. Vandaag heb ik het pakketje ontvangen, maar er zat geen bon bij. Slechte service van hun.
Verwijderd
Geen bom erbij? Dat lijkt mij juist perfecte serviceATL schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:55:
Ik heb ook een GP2X bij ombouwnederland besteld met de opmerking dat ik een bon wil krijgen. Vandaag heb ik het pakketje ontvangen, maar er zat geen bom bij. Slechte service van hun.
Ja eigenlijk :-) Maar ik wacht nog even op $$$ voor zo een bob-ding of ext-kabeltje.Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 20:19:
Achjah, we gaan toch allemaal onze GP2X modden (toch??) dus zoveel maakt het niet uit
Mijn plan is om hem helemaal om te bouwen in een nieuwe case etc, een mini-laptop/pda ervan maken.
Maar daarvoor is nog veel tijd nodig, en vooral moet ik me eens gaan verdiepen in de programmeertaal.
Ik heb inmiddels mijn GP2X ontvangen, netjes met geprinte factuur.
Ik had er specifiek om gevraagd in het opmerkingen veld bij de bestelling en gerefereerd aan de ervaringen hier op tweakers.net. Misschien heeft dat geholpen.
Hij werkt goed, heb er gelijk zo'n 1 gig kaartje ingestopt met diverse emu's en games, werkt allemaal snel. Had ik niet verwacht.
Toch, wil ik 'm weer terugsturen. Hij voldoet niet geheel aan mijn verwachtingen, ik vind dat stickje irritant, daar kan ik niet aan wennen. Ik had ook al zo'n hekel aan die sticks op de PS2 controllers.
Dus voordat m'n 8 dagen no questions asked return the product policy voorbij zijn, stuur ik 'm terug.
Tenzij hier iemand is die zegt doe mij 'm maar voor de 149,99 euro + 5,50 verzendkosten. Maar dan wel snel reageren a.u.b. anders heb ik 'm al teruggestuurd. Hij is dus met originele bon van welgeteld 1 dag oud.
kaziebo@hotmail.com
Ik had er specifiek om gevraagd in het opmerkingen veld bij de bestelling en gerefereerd aan de ervaringen hier op tweakers.net. Misschien heeft dat geholpen.
Hij werkt goed, heb er gelijk zo'n 1 gig kaartje ingestopt met diverse emu's en games, werkt allemaal snel. Had ik niet verwacht.
Toch, wil ik 'm weer terugsturen. Hij voldoet niet geheel aan mijn verwachtingen, ik vind dat stickje irritant, daar kan ik niet aan wennen. Ik had ook al zo'n hekel aan die sticks op de PS2 controllers.
Dus voordat m'n 8 dagen no questions asked return the product policy voorbij zijn, stuur ik 'm terug.
Tenzij hier iemand is die zegt doe mij 'm maar voor de 149,99 euro + 5,50 verzendkosten. Maar dan wel snel reageren a.u.b. anders heb ik 'm al teruggestuurd. Hij is dus met originele bon van welgeteld 1 dag oud.
kaziebo@hotmail.com
It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.
Hmm net een mailtje gehad van ombouwnederland.nl dat ik het product gewoon terug kan sturen met alle gegevens (naam, bankrek. nr, etc) en dan krijg ik m'n geld terug.
Vooralsnog heb ik totaal geen problemen met deze online shop. Ze zijn alleen telefonisch niet goed te bereiken, maar verder loopt het heel netjes.
Vooralsnog heb ik totaal geen problemen met deze online shop. Ze zijn alleen telefonisch niet goed te bereiken, maar verder loopt het heel netjes.
It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.
Verwijderd
Ik vind het stickje prima, heb er al wel een klein stukje afgehaald dat ie wat lager zit (mijn handen zijn niet zo groot).
Enige waar ik echt last van heb is de plaats van de adapter-ingang. Die zit onmogelijk aan de rechterkant waardoor ie continu tussen je vingers moet zitten.
Gelukkig heb ik goede batterijen die het uren aan een stuk volhouden, maar voor het programmeerwerk is een AC adapter een absolute must (iedere keer als je wil test opstarten wordt je niet goed van na 10x)
is dit een beetje wat, en kan het een beetje op tegen sony's psp?
ik zie namenlijk niet veel games/filmpjes...
Ja sorry, ieder z'n console denk ik.
ja hij is verder super, ik heb een paar duizend games van de PSX, SNES, C64, MSX, NES, NEOGEO en die werken goed. Dus dat is gelijk een voordeel t.o.v. de PSP waar je al die games voor (gokje) 40 euri per stuk moet aanschaffen.
Ik vind 'm zelf, maar da tis heel persoonlijk, niet lekker spelen, vanwege 't stickje, maar daar zal de jongere generatie echt geen last van hebben. Op de meeste controllers vindt je nu analoge sticks i.p.v. alleen maar digitale besturing, wat ik dus gewend ben.
ja hij is verder super, ik heb een paar duizend games van de PSX, SNES, C64, MSX, NES, NEOGEO en die werken goed. Dus dat is gelijk een voordeel t.o.v. de PSP waar je al die games voor (gokje) 40 euri per stuk moet aanschaffen.
Ik vind 'm zelf, maar da tis heel persoonlijk, niet lekker spelen, vanwege 't stickje, maar daar zal de jongere generatie echt geen last van hebben. Op de meeste controllers vindt je nu analoge sticks i.p.v. alleen maar digitale besturing, wat ik dus gewend ben.
Sja, je kunt natuurlijk ook alvast aan dat stickje leren wennenkaziebo schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:56:
Ja sorry, ieder z'n console denk ik.
Maar ik ben het met je eens dat het stickje niet werkt voor de meeste arcade spellen. Die zijn duidelijk geschreven op de oude, digitale 8-way joysticks met microswitches. Ik merk dit zelf ook..de meeste platformers zijn niet te spelen met het stickje, omdat je lang niet zo snel heen en weer kunt schakelen met dat ding.
Stel je bijv. eens biathlon op de C64 voor met dit stickje.. daarbij moest je continue in een strak tempo links-rechts-links-rechts bewegingen maken. Kun je schudden met die stick. Nou is dit een extreem voorbeeld, maar bij platformers moet je ook vaak snel en precies kunnen schakelen, en dat gaat met zo'n stickje echt niet
Moderne 3D spellen werken prima met de analoge stick. Daar hoef je toch niet zo super-precies mee te manouvreren. Bijv. in GTA op de PSP kan ik er prima mee uit de voeten. Maar voor de arcade spelletjes zou ik ook erg graag de ouderwetse stick willen hebben. Ik vrees dat dat alleen nooit gaat werken op een handheld..
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Verwijderd
Voor de commerciële games moet je het gewoon niet doen, want daar komen er niet veel van in de toekomst. Het gaat voornamelijk om de homebrew games. Games die zonder al die miljoenen budgetten worden gemaakt, en die voornamelijk worden gamaakt voor de fun. Daarnaast heb je dan nog het hele emulator gebeuren.koekoek2003nl schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 03:39:
is dit een beetje wat, en kan het een beetje op tegen sony's psp?
Al met al zijn er op dit moment echt al duizenden games te spelen. Je kunt films bekijken, muziek luisteren, enz. Eigenlijk is het een alternatief voor Apple's iPod, met veel meer mogelijkheden. En dan te bedenken dat de scene nu eigenlijk pas een beetje begint te draaien
Exactly! Ik heb zelf een ouderwetse arcade kast omgebouwd (NEOGEO, MSX, C64, NES, SNES, PSX). Compleet met die ouderwetse sticks en knoppen, maar ook op deze kast heb ik een paar PSX controllers aangeslotenSja, je kunt natuurlijk ook alvast aan dat stickje leren wennen
Maar ik ben het met je eens dat het stickje niet werkt voor de meeste arcade spellen. Die zijn duidelijk geschreven op de oude, digitale 8-way joysticks met microswitches. Ik merk dit zelf ook..de meeste platformers zijn niet te spelen met het stickje, omdat je lang niet zo snel heen en weer kunt schakelen met dat ding.
Stel je bijv. eens biathlon op de C64 voor met dit stickje.. daarbij moest je continue in een strak tempo links-rechts-links-rechts bewegingen maken. Kun je schudden met die stick. Nou is dit een extreem voorbeeld, maar bij platformers moet je ook vaak snel en precies kunnen schakelen, en dat gaat met zo'n stickje echt nietOverigens is dat op de PC precies hetzelfde. Daar heb je dan wel 4-way directional buttons links, maar ook die werken niet lekker als je schuin wil.
Moderne 3D spellen werken prima met de analoge stick. Daar hoef je toch niet zo super-precies mee te manouvreren. Bijv. in GTA op de PSP kan ik er prima mee uit de voeten. Maar voor de arcade spelletjes zou ik ook erg graag de ouderwetse stick willen hebben. Ik vrees dat dat alleen nooit gaat werken op een handheld..
http://i25.photobucket.com/albums/c95/kaziebo/022a21a8.jpg
Dus die GP2X was in feite bedoeld als m'n handheld-versie van die gamekast.
[ Voor 4% gewijzigd door kaziebo op 31-07-2006 08:21 ]
als de gp2x binnen een paar maanden PSX kan emuleren op 270mhz zonder geluid aan 20fps in "3D-games" gaan we al heel gelukkig mogen zijn
It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.
Verwijderd
De stick is trouwens niet analoog maar digitaal. Er zitten gewoon microswitches aan alle kanten, in de software werken deze gewoon als aparte knoppen en dus niet in de traditionele joystick manier.
Met wat modden kun je er gemakkelijk een externe oude C64/MSX joystick aan hangen (weet nog wel dat ik mijn MSX joystick enorm heb mishandeld. Het plastic kapje kun je heel simpel eraf schuiven (gaat de eerste keer iets lastiger doordat er een miniem beetje seconde lijm tussen zit) waarna je dus eigen kapjes erop kunt zetten.
Ik heb op die manier mijn stickje iets lager gemaakt zodat ie wat makkelijk speelt, maar zit eraan te denken ook een externe joystick eraan te hangen. (Misschien via USB, misschien via een eigen aansluiting op de switches zelf).
Zie ook hier: http://archive.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,1,0,0,23,878
En dan voornamelijk foto 3.
Met wat modden kun je er gemakkelijk een externe oude C64/MSX joystick aan hangen (weet nog wel dat ik mijn MSX joystick enorm heb mishandeld. Het plastic kapje kun je heel simpel eraf schuiven (gaat de eerste keer iets lastiger doordat er een miniem beetje seconde lijm tussen zit) waarna je dus eigen kapjes erop kunt zetten.
Ik heb op die manier mijn stickje iets lager gemaakt zodat ie wat makkelijk speelt, maar zit eraan te denken ook een externe joystick eraan te hangen. (Misschien via USB, misschien via een eigen aansluiting op de switches zelf).
Zie ook hier: http://archive.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,1,0,0,23,878
En dan voornamelijk foto 3.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2006 22:55 ]
mooiste is natuurlijk dat je kan switchen..zowel stickje als de joystick.
Zelf heb ik hier nog een oude druktoetstelefoon die ik vroeger gemod had naar een C64 joystick
Numerieke toetsen zijn de richtingen (4-way), 0 was vuur, en de hoorn op de haak gooien was autofire!
Die telefoon deed het altijd goed op beurzen enzo
Zelf heb ik hier nog een oude druktoetstelefoon die ik vroeger gemod had naar een C64 joystick
Die telefoon deed het altijd goed op beurzen enzo
Verwijderd
Als ik em gewoon direct eraan soldeer kan ik ze tegelijk gebruiken.
Staat de joystick in neutrale stand dan is er geen verbinding. Dus je kunt altijd allebei de sticks tegelijk gebruiken.
Je kan zelfs links en rechts tegelijk indrukken en dit zou geen enkel probleem moeten zijn voor de hardware en software (het zijn toch aparte knoppen)
Staat de joystick in neutrale stand dan is er geen verbinding. Dus je kunt altijd allebei de sticks tegelijk gebruiken.
Je kan zelfs links en rechts tegelijk indrukken en dit zou geen enkel probleem moeten zijn voor de hardware en software (het zijn toch aparte knoppen)
Verwijderd
Als iemand nog een GP2X nodig heeft...
Ik heb er een dubbel besteld,
Wat ik hier aanbied is:
GP2X Console (firmware 2.0)
GP2X Case
TV-Out Cable
4x 2600Mah batterijen met snellader
1GB SD (Kingston 50x) kaartje
En een nette bon van GPark.nl
Je kan dit mee krijgen voor 220 euris (of een ander bod natuurlijk)
Ik heb er een dubbel besteld,
Wat ik hier aanbied is:
GP2X Console (firmware 2.0)
GP2X Case
TV-Out Cable
4x 2600Mah batterijen met snellader
1GB SD (Kingston 50x) kaartje
En een nette bon van GPark.nl
Je kan dit mee krijgen voor 220 euris (of een ander bod natuurlijk)
Verwijderd
Afgelopen maandag was ik met een paar vrienden een dagje naar Amsterdam gegaan. En in een boekenzaak daar zag ik een Nederlands Linux tijdschrift met op de voorkant het woordje "GP2X"
Ze hadden een kleine review er in staan van één of twee pagina's had ik gezien.
Hoe lang gaan jullie oplaadbare batterijen mee in de GP2X? Ik vind dat de mijne (Ansmann 2600) vrij snel leeg gaan. Na 2 uur ofzo is het voorbij. Nu moet ik wel zeggen dat ik veel aan het uitproberen ben met emulators en herstarten enzo. En mijn batterijen zijn niet helemaal nieuw meer. Ben er dus nog niet uit of het nou aan mijn GP2X of mijn batterijen ligt.
Gewoon rösti
Mja je zegt het zelf, opstarten, afsluiten, opstarten... vreet batterijen. Maar je zou toch meer moeten halen. Wat mij wel is opgevallen, dat als je de usb modus aanzet (dat je je sd-kaart kan beschrijven met je pc) dat de batterijen dan wel een stuk sneller leeggeraken.mno schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:14:
Hoe lang gaan jullie oplaadbare batterijen mee in de GP2X? Ik vind dat de mijne (Ansmann 2600) vrij snel leeg gaan. Na 2 uur ofzo is het voorbij. Nu moet ik wel zeggen dat ik veel aan het uitproberen ben met emulators en herstarten enzo. En mijn batterijen zijn niet helemaal nieuw meer. Ben er dus nog niet uit of het nou aan mijn GP2X of mijn batterijen ligt.
Waarschijnlijk je batterijen. NiMH batterijen hollen snel achteruit in kwaliteit als je niet een hele goede lader hebt die temperatuurgestuurd is, en per cel de accu kan verversen etc.mno schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:14:
Mijn 2000mAh accu's gaan in ieder geval beduidend langer mee, ook al heb ik ook niet zo'n goede lader.
Ik heb een snellader van de Hema (15 of 20 euro), die is volgens mij vrij goed. Hij houdt elke batterij in de gaten, maar of hij naar de temperatuur kijkt weet ik niet. Nu ik er over nadenk, een tijdje terug kwamen de batterijen er na opladen vaak bijna heet uit, nu niet meer.brama schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 22:56:
Waarschijnlijk je batterijen. NiMH batterijen hollen snel achteruit in kwaliteit als je niet een hele goede lader hebt die temperatuurgestuurd is, en per cel de accu kan verversen etc.
@0X55AA: Ik zal hem met vers opgeladen NIMH's eens een avondje onberoerd aan laten staan (als het me lukt om er af te blijven
[ Voor 3% gewijzigd door mno op 07-08-2006 06:56 ]
Gewoon rösti
Heet worden is erg slecht dus, de temp. gestuurde laders stoppen met snelladen zodra de temp. meer dan 1 graad omhoog gaat. Bij conrad.nl heb je wel degelijke laders voor ca. 50 euro die het goed doen. Zo eentje ga ik zelf ook maar halen. Ik heb nu een niet-snelladermno schreef op maandag 07 augustus 2006 @ 06:55:
[...]
Ik heb een snellader van de Hema (15 of 20 euro), die is volgens mij vrij goed. Hij houdt elke batterij in de gaten, maar of hij naar de temperatuur kijkt weet ik niet. Nu ik er over nadenk, een tijdje terug kwamen de batterijen er na opladen vaak bijna heet uit, nu niet meer.
waar de accu's dan wel niet heet in worden, maar dan duurt het ook 12 uur voor ze opgeladen zijn

Verwijderd
Inmiddels is de tweede actie op SamenKopen.net geopend! (voor 160 euro, en zeker ook de accesoires zijn een stuk goedkoper)
eey,
ik heb zoals vele anderen ook intresse in dit ding..
heeft iemand in zeeland zo'n ding, ik wil het wel eens in IRL proberen en aanvoelen
ik heb zoals vele anderen ook intresse in dit ding..
heeft iemand in zeeland zo'n ding, ik wil het wel eens in IRL proberen en aanvoelen
Beetje inactief... maar toch best aanwezig :)
Verwijderd
nog een mooie mod gezien, Samsung datakabel met kindersurprise eitje gecombineerd en meneer heeft nu ook USB-host functie op elke GP2X waar hij de kabel inport.

hier is de thread op gp32x.com.
Trouwens, dit is echt wel het meest must-have gadget voor de GP2X:
klik
/edit: oh! hier staan twee nette schema's hoe je de USB eruit filtert en van de 3.3V 5V maakt. Was er al even achter naar op zoek, maar met deze info zou ik ook mijn kabel kunnen maken dus

klik
/edit: oh! hier staan twee nette schema's hoe je de USB eruit filtert en van de 3.3V 5V maakt. Was er al even achter naar op zoek, maar met deze info zou ik ook mijn kabel kunnen maken dus
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2006 16:39 ]
Verwijderd
Op de wiki staat inderdaad alle info.
Het ei in de mod is trouwens alleen maar voor de RS232 chip. Voor de USB functionaliteit heb je alleen een omgebakken datakabel nodig, geen ei dus.
Het ei in de mod is trouwens alleen maar voor de RS232 chip. Voor de USB functionaliteit heb je alleen een omgebakken datakabel nodig, geen ei dus.
Die schema's gaan wel uit van een externe bron om +5V van te maken he, de mod die hierboven staat (intern, in de gp2x) haalt de +5V van een ICtje in de GP2x zelf. Scheelt weer gezeul met batterijen..Verwijderd schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 16:25:
nog een mooie mod gezien, Samsung datakabel met kindersurprise eitje gecombineerd en meneer heeft nu ook USB-host functie op elke GP2X waar hij de kabel inport.
[afbeelding]
klik
Verwijderd
Indeed, maar ik zat te denken om dan de +5V intern af te tappen en via een connectorke naar buiten te leiden. Ik heb nl. even de guide van sprite_tm bekeken, en als ik de fijnheid van die connector zie (pitch 0.5mm?) dan soldeer ik de USB- en USB+ liever op de kabel dan aan de connector...

Verwijderd
Ik heb mijn GP2X open gemaakt en het is inderdaad bizar klein allemaal.
De 5 volt zou eventueel wel te doen zijn, maar een externe bron is misschien beter.
De 5 volt zou eventueel wel te doen zijn, maar een externe bron is misschien beter.
Verwijderd
Zo, in de actie op samenkopen.net is een Samsung E810 USBkabel aan toegevoegd
Deze is compatible met de EXT-connector, en dus modbaar voor USB-support toe te voegen aan de handheld
Nu vraag ik mij wel af: heeft de USB poort sowieso 5VUSB nodig om te kunnen functioneren, of kan het ook zonder de 5V, als je zorgt dat je device aparte voeding heeft? (Zoals een powered hub)
Deze is compatible met de EXT-connector, en dus modbaar voor USB-support toe te voegen aan de handheld
Nu vraag ik mij wel af: heeft de USB poort sowieso 5VUSB nodig om te kunnen functioneren, of kan het ook zonder de 5V, als je zorgt dat je device aparte voeding heeft? (Zoals een powered hub)
Verwijderd
http://www.artaylor.co.uk/~richard/gp2x/
Het werkt dus zonder 5 volt maar dat kan natuurlijk per device verschillen.
Bij een powered hub zal het meestal wel werken.
Edit:
Op die pagina:
Why only rev.2?
The REV.2 GP2x supplies 5V out of the EXT port, so it is no longer required to have a 3.3v to 5v DC-DC convertor.
Dus de REV.2 (hoe zie je dat?) geeft gewoon 5 volt, vandaar dat IC wat Sprite had gevonden.
Sprite kun je eens proberen de EXT te meten en kijken of daar 5 volt of 3 volt op staat?
Ah ok, achterop dus. Via sticker met rare Koreaanse shit erop.
Het werkt dus zonder 5 volt maar dat kan natuurlijk per device verschillen.
Bij een powered hub zal het meestal wel werken.
Edit:
Op die pagina:
Why only rev.2?
The REV.2 GP2x supplies 5V out of the EXT port, so it is no longer required to have a 3.3v to 5v DC-DC convertor.
Dus de REV.2 (hoe zie je dat?) geeft gewoon 5 volt, vandaar dat IC wat Sprite had gevonden.
Sprite kun je eens proberen de EXT te meten en kijken of daar 5 volt of 3 volt op staat?
Ah ok, achterop dus. Via sticker met rare Koreaanse shit erop.
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2006 00:00 ]
Ryo heeft trouwens een hele mooie alternatieve frontend voor de GP2X geschreven: GMenu2X. Hij zit nog maar op versie 0.2.1 maar het belooft al veel. Bij mij wordt hij in ieder geval standaard geladen i.p.v. het defaultmenu.

Meer info op:
http://gmenu2x.sourceforge.net
en
http://www.gp32x.com/board/index.php?showtopic=30825

Meer info op:
http://gmenu2x.sourceforge.net
en
http://www.gp32x.com/board/index.php?showtopic=30825
[ Voor 14% gewijzigd door mno op 12-08-2006 14:02 ]
Gewoon rösti
Ziet er zeker super uit
Gewoon rösti
ff een paar vraagjesVerwijderd schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 17:33:
Zo, in de actie op samenkopen.net is een Samsung E810 USBkabel aan toegevoegd![]()
Deze is compatible met de EXT-connector, en dus modbaar voor USB-support toe te voegen aan de handheld![]()
Hoe zit het eigenlijk met de garantie als ik 'm koop via samenkopen.net?
Krijg je er ook een bon bij?
Waar moet je 'm dan naar toesturen voor eventuele reparatie?
Dat kan je beter op het forum van de sk-actie vragen.foton schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 15:20:
ff een paar vraagjes
Hoe zit het eigenlijk met de garantie als ik 'm koop via samenkopen.net?
Krijg je er ook een bon bij?
Waar moet je 'm dan naar toesturen voor eventuele reparatie?
Gewoon rösti
Er is weer een nieuwe versie uit van GMenu2X: GMenu2X v0.3.
Dit keer met een ingebouwde optie om snelkoppelingen te maken. Het is dus niet meer nodig om dit handmatig via een textfile te doen.

Dit programma is echt een aanrader voor alle GP2X-bezitters.
Dit keer met een ingebouwde optie om snelkoppelingen te maken. Het is dus niet meer nodig om dit handmatig via een textfile te doen.

Dit programma is echt een aanrader voor alle GP2X-bezitters.
Gewoon rösti
Heb zojuist mijn GP2X ontvangen. Besteld via ombouwwinkel.nl voor 150 euro. Zonder er om te vragen heb ik een nette factuur bij geleverd gekregen (gewoon uit de computer, niet handgeschreven) met een handtekening + stempel van ombouwwinkel erop. Wellicht hebben ze geleerd van de klachten in dit topic ;-)
Heb hem nog niet kunnen proberen, morgen eerst een stel goede oplaadbare batterijen en een lichtnetadapter halen. Weet iemand de specificaties van de lichtnetadapter die dit ding nodig heeft?
Heb hem nog niet kunnen proberen, morgen eerst een stel goede oplaadbare batterijen en een lichtnetadapter halen. Weet iemand de specificaties van de lichtnetadapter die dit ding nodig heeft?
Pigs have flown...
3.3V, hele kleine connector, en!!! de buitenkant is +, en de binnenpool -! Let hier op, want bij de meeste andere apparaten is dit andersom..Pink667 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:51:
Heb zojuist mijn GP2X ontvangen. Besteld via ombouwwinkel.nl voor 150 euro. Zonder er om te vragen heb ik een nette factuur bij geleverd gekregen (gewoon uit de computer, niet handgeschreven) met een handtekening + stempel van ombouwwinkel erop. Wellicht hebben ze geleerd van de klachten in dit topic ;-)
Ik heb zelf een adapter die 3V levert maar niet het juiste plugje had. Ik heb bij de Handyman een extra setje plugjes gekocht waar die *wel* bij zat. Ik moest wel even met de multimeter meten hoe ik het plugje moest aansluiten (2 mogelijkheden) zodat de center-plug - was. Maar uiteindelijk werkt het wel prima.
Hmm ga eens moeten kijken voor zo een data kabeltje. Bedoeling zou zijn om mijn Fuji S5600 aan te kunnen hangen, en zo mijn foto's op de gp2x te kunnen zetten, en te kunnen bekijken
. Anders moet ik nieuwe sd kaarten EN xd-kaarten kopen, lijkt me vrij nutteloos.
Simtronix is gewoon een amateurclub.kaziebo schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 12:00:
Hmm net een mailtje gehad van ombouwnederland.nl dat ik het product gewoon terug kan sturen met alle gegevens (naam, bankrek. nr, etc) en dan krijg ik m'n geld terug.
Zolang het goed gaat is er niks aan het handje maar owee als je een probleem hebt met ze.
Op hun site bieden ze pakketten aan compleet met een game maar naar dat game kun je fluiten.
Reageren op mail of telefoon doen ze niet, en als ze de telefoon opnemen is het het bekende 'emailproblemen' en krijg je de bekende riedeltjes te horen die je bij elke shopsurvey ziet als het fout gaat.
Ik dok liever een tientje extra voor betrouwbaarheid.
So you think I should vaporize, my tech_info, triple the bulk 25a-d/1, enhance the filterarray & raid the isometric fusion!? KEEP IT PLAIN AND SIMPLE!
Hmmzz....Ik wil deze week ook een GP2X kopen, maar volgens jou is het dus verstandiger dat ik dit via gpark.nl doe?
Het ziet er daar inderdaad iets betrouwbaarder uit ^^
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
als alles volgens plan gaat ga ik er volgende week ook een bestellen, maar ga dit denk ik toch bij gpark doen (mede omdat deze ook alle accesoires op voorraad heeft).
Verwijderd
Wie heeft Metalslug reeds werkende gekregen?
Ik heb MAME erop gezet, 1942 werkt maar Metalslug en een hele hoop andere ROMs werken niet
Ik heb MAME erop gezet, 1942 werkt maar Metalslug en een hele hoop andere ROMs werken niet
Metalslug doet het perfect met Gngeo2x, als je hem naar 250MHz overclocked nagenoeg perfect! MAME is wat beperkt op de GP2X, Gngeo2x is de beste emu die ik op de GP2X hebVerwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 14:01:
Wie heeft Metalslug reeds werkende gekregen?
Verwijderd
Uh ja was Gngeo2x dat ik gebruikte (MAME draait gewoon geen NeoGeo ROM's volgens mij)
Hij crashte echter steeds als ik Metalslug wou opstarten
Heb nu even de v0.7 gedownload (had nog v0.6.x.x), zien of dit gaat helpen
Hij crashte echter steeds als ik Metalslug wou opstarten

Kan het zijn dat je SD-kaart (bijna) vol zit? Metalslug2 en MetaslugX maken bij de eerste keer starten forse .gfx dumpfiles aan (34MB en 52MB). Als de SD-kaart te vol zit dan lijkt het alsof het goed gaat, maar bij de volgende keer opstarten van het spel gebeurt er niets.Verwijderd schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 17:35:
Uh ja was Gngeo2x dat ik gebruikte (MAME draait gewoon geen NeoGeo ROM's volgens mij)
Hij crashte echter steeds als ik Metalslug wou opstarten![]()
Kijk eens in je roms-folder en haal de bestaande mslug*.gfx bestanden weg. Daarna even de GP2x opnieuw starten en dan pas de roms weer starten, zodat de dumpfiles opnieuw gemaakt worden.
Metalslug (zonder 2 of x erachter) maakt volgens mij geen dumpfiles files aan dus die zou het gewoon moeten doen. Gaat bij mij goed in ieder geval (Gngeo 0.7 i.c.m. de Neorage frontend). Heb je wel een goede rom? Mijn zipfile is 12,8 MB en bevat 9 files.
Gewoon rösti
Verwijderd
Er is schijnbaar een nieuwere revisie van de mk2 sinds juli...
Deze nieuwe revisie heeft 5 volt op de ext poort ipv 3.3.
Dit zou dus de 5e officiele revisie zijn van het ding, er zijn verder geen details bekend wat er nog meer anders zou zijn.
Heeft er iemand enig idee hoe deze nieuwe revisie te herkennen is? (Buiten het meten van de uitgang wat niet zo makkelijk gaat).
Schijnbaar zou het serienummer anders moeten zijn, maar ik heb nergens details of foto's gevonden.
Deze nieuwe revisie heeft 5 volt op de ext poort ipv 3.3.
Dit zou dus de 5e officiele revisie zijn van het ding, er zijn verder geen details bekend wat er nog meer anders zou zijn.
Heeft er iemand enig idee hoe deze nieuwe revisie te herkennen is? (Buiten het meten van de uitgang wat niet zo makkelijk gaat).
Schijnbaar zou het serienummer anders moeten zijn, maar ik heb nergens details of foto's gevonden.
gister binnengekregen! yay!
hoe dan ook gelijk even aan het tweaken geweest maar heeft iemand wat meer info over dingen zoals lcdscherm timing? geen idee wat ik daar moet instellen...de beschrijving wordt ik ook geen wijs uit
verder wel heel tevreden over het dingetje (overigens toch aangeschaft bij gpark)
hoe dan ook gelijk even aan het tweaken geweest maar heeft iemand wat meer info over dingen zoals lcdscherm timing? geen idee wat ik daar moet instellen...de beschrijving wordt ik ook geen wijs uit
verder wel heel tevreden over het dingetje (overigens toch aangeschaft bij gpark)
Sprite TM, onze held!
Wat hij nu weer mee bezig is geweest: gps op de gp2x !
zie hier:
http://sprite.student.utwente.nl/%7Ejeroen/projects/gpsgp2x/
zie hier:
Gefeliciteerd met je aankoop0uTsIdEr84 schreef op donderdag 07 september 2006 @ 10:20:
gister binnengekregen! yay!
hoe dan ook gelijk even aan het tweaken geweest maar heeft iemand wat meer info over dingen zoals lcdscherm timing?
Wat wil/kan je bereiken met lcdscherm timing?
Gewoon rösti
Verwijderd
Het was een kwestie van tijd tot iemand dit ging doen. Knap werk! Binnenkort misschien de GP2X op de fiets monteren, om de weg te vinden in de stad?0X55AA schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:11:
Sprite TM, onze held!
zie hier:
Er zou trouwens ook nog een nieuwe firmware versie uitkomen één dezer dagen heb ik begrepen. Eigenlijk al in augustus, maar ja. Onder andere een verbeterde media player (meer codecs en zo), zouden onderdeel zijn van deze nieuwe versie. En nog wat andere verbeteringen / nieuwe functies.
Verwijderd
Uw locatie: 1meter van dit scherm0X55AA schreef op donderdag 07 september 2006 @ 14:11:
Sprite TM, onze held!
zie hier:
ik heb heel af en toe last van een knipperend scherm (alsof er even storing is) en bijvoorbeeld in het menu van de genesis roms kan ik de roms moeilijk lezen omdat deze knipperen ofwel lopen (zoals je op camera's ziet met oude tv's) verder heb ik de meeste dingen wel aan de praat, alleen moet mezelf nog even gaan verdiepen in gmenu...dat lijkt me toch wel heel handig met snelkoppelingen
Aha, misschien is dat wel op te lossen met lcd-tweaker idd. Bij het standaard LCD-settings scherm in de GP2X zie ik trouwens geen enkel verschil, in welke stand ik hem ook zet.
Om Gmenu2x te gebruiken hoef je je nauwelijks te verdiepen in documentatie. Installeren d.m.v. het kopiëren van een paar files naar je SD-kaart. Zorgen dat autorun op YES staat in je GP2x en klaar. Daarna kan je alle snelkoppelingen vanuit je nieuwe menu maken.
Om Gmenu2x te gebruiken hoef je je nauwelijks te verdiepen in documentatie. Installeren d.m.v. het kopiëren van een paar files naar je SD-kaart. Zorgen dat autorun op YES staat in je GP2x en klaar. Daarna kan je alle snelkoppelingen vanuit je nieuwe menu maken.
Gewoon rösti
Iemand Clonk2x al geprobeerd? Aan de controls moet je ff wennen, maar het is echt een vet spel

Clonk is an entertaining action-packed game of strategy, tactics, and skill. It can be played by a single player, with up to four players on one computer, or even more players in local area networks or by internet.
(cut)
Run-time generated or predefined two-dimensional landscapes feature everything from hills, mountains, lakes, deserts, arctic wastelands to volcanic rocks, islands floating in mid-air or suboceanic terrain. This guarantees a neverending variety of scenarios.
Experience changing weather conditions with rain, snow, thunderstorms, as well as tectonics and hectic animal activity.
Build new structures using materials you have created in complex production chains. Extend your base and prepare for battle by developing new weapons and tactics.
There is an almost unlimited number of options to customize the game. Experienced players can create their own scenarios and set individual game goals to create new mission objectives.
Download: http://daid.mine.nu/pub/Clonk2x.zip
Ik heb net m'n transcend 4GB SD kaartje binnen. Alleen de GP2X ziet hem als 1GB kaart
. Ik heb firmware v2. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?
tvw
Verwijderd
Inloggen op de console en vanuit daar een format proberen?iets schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:06:
Ik heb net m'n transcend 4GB SD kaartje binnen. Alleen de GP2X ziet hem als 1GB kaart. Ik heb firmware v2. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Ik heb zelf trouwens van de week voor het eerst gehad dat m'n batterijen leeg waren (zit normaal altijd op de stroom). Super bizar wat het scherm allemaal aan het doen was.
Verwijderd
Formateren met behulp van een kaart schrijvertje. Ze kosten maar een paar Euro, en praktisch ieder merk voldoet. Het schrijven met behulp van die bijgeleverde kabel is niet echt wat het moet zijn helaas. Ik had niet het zelfde probleem eerst, maar wel iets in die richting. Ik kon op een gegeven moment (willekeurig) geen data meer schrijven naar de GP2X via de USB kabel.iets schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:06:
Ik heb net m'n transcend 4GB SD kaartje binnen. Alleen de GP2X ziet hem als 1GB kaart. Ik heb firmware v2. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen?
Inderdaad. Ik heb ergens een cardreader geleend en daarmee werkt het gewoon zoals het zou moeten
. Data lezen via de GP2X gaat, maar schijven moet via de cardreader.
tvw
ben inmiddels wat verder met dat dingetje en begin er steeds meer lol aan te beleven! gmenu geinstalleerd (idd een stuk makkelijker dan ik dacht) en dat lcd tweaken werkt idd niet (alle opties al geprobeerd) ben er verder super tevreden over! het enige jammere vind ik dat ik bij sommige emulator programma's de afsluit knop mis (neogeo bijvoorbeeld) dat ik hem dan moet uitzetten en weer aanzetten...bij de sega emulator is dit netjes afgevangen...
In GnGeo 0.7 kan je het spel afsluiten d.m.v. L+R+Select. De frontend/selector sluit je af via Start.0uTsIdEr84 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:38:het enige jammere vind ik dat ik bij sommige emulator programma's de afsluit knop mis (neogeo bijvoorbeeld) dat ik hem dan moet uitzetten en weer aanzetten...bij de sega emulator is dit netjes afgevangen...
Gewoon rösti
Wel eens gezien inderdaad, plaatjes zien er leuk uit. Is het spel makkelijk te spelen of moet je er eerst flink op studeren?XSNL schreef op maandag 18 september 2006 @ 10:12:
Iemand Clonk2x al geprobeerd? Aan de controls moet je ff wennen, maar het is echt een vet spel
Gewoon rösti
Op het moment is dit het enige spel wat ik speel mijn GP2X. Met de nieuwe versie werken ook de tutorial levels, dus kan je daar al oefenenmno schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:42:
[...]
Wel eens gezien inderdaad, plaatjes zien er leuk uit. Is het spel makkelijk te spelen of moet je er eerst flink op studeren?
Verwijderd
Is dit topic verplaatst? Ik zie recentelijk geen posts meer. Kan echter ook geen deel 2 vinden.
Wil binnenkort ook maar eens de stap wagen naar de Gp2x, zal dan mijn eerste console weer zijn na de aanschaf van mijn SNES
Ben nu druk bezig SDL onder de knie te krijgen, en zou ook graag een 3D-engine willen schrijven puur voor de Gp2x, dat moet hij met zijn resolutie en processor kracht toch makkelijk aan kunnen?
Als iemand nog informatie heeft over hoe te beginnen met een 3D engine programmeren hoor ik dat graag.
(Heb programmeer ervaring in Java, Perl, VB en nog wat vage taaltjes als Prolog en DLP)
Wil binnenkort ook maar eens de stap wagen naar de Gp2x, zal dan mijn eerste console weer zijn na de aanschaf van mijn SNES
Ben nu druk bezig SDL onder de knie te krijgen, en zou ook graag een 3D-engine willen schrijven puur voor de Gp2x, dat moet hij met zijn resolutie en processor kracht toch makkelijk aan kunnen?
Als iemand nog informatie heeft over hoe te beginnen met een 3D engine programmeren hoor ik dat graag.
(Heb programmeer ervaring in Java, Perl, VB en nog wat vage taaltjes als Prolog en DLP)
Ik heb er ook eentje besteld.
. Ga hem lekker gebruiken als mobiel media apparaat voor films en audio (geen grote laptop meezeulen in de trein, paar extra batts en dat kleine scherm ben ik wel gewend, heb vroeger complete seizoenen gezien op een pda), en leuke MSX games spelen. En misschien wat developen, hou het eerst even simpel en ga daarna misschien een engine iets maken.
Verwijderd
Kwam net GemRB tegen.
Iemand hiermee bekend? Lijkt me wel gaaf als deze geport kan worden naar Gp2x.
Baldurs Gate en Icewind Dale op de Gp2x?? Kan bijna niets beters bedenken!!!!
http://gemrb.sourceforge.net/
Iemand hiermee bekend? Lijkt me wel gaaf als deze geport kan worden naar Gp2x.
Baldurs Gate en Icewind Dale op de Gp2x?? Kan bijna niets beters bedenken!!!!
http://gemrb.sourceforge.net/
Ik kan geen systeem eisen vinden op die website, want die mogen niet te hoog zijn natuurlijk
tot deze conclusie ben ik toevallig ook gekomen afgelopen weekmno schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:40:
[...]
In GnGeo 0.7 kan je het spel afsluiten d.m.v. L+R+Select. De frontend/selector sluit je af via Start.
verder nog meer dan tevreden, echte aanrader voor alle retro gamers on the go onder ons...
Ja kgebruik deze ook, alles werkt goed (ook metalslug, vind ik tot nu toe het beste spel van dat genre)
Kga eens dringend moeten kijken voor dat kabeltje om mijn mp3 speler er aan te hangen. Heb nu al die datakabel, is al iets
Maar ben zo een noob in elektronica, en die schematjes
Kga eens dringend moeten kijken voor dat kabeltje om mijn mp3 speler er aan te hangen. Heb nu al die datakabel, is al iets
Verwijderd
Maar Baldurs Gate is een spel uit (gokje) 96/97? Systeem eisen daarvoor kunnen niet al te hoog zijn. Alleen misschien een probleempje dat er 6(!!) CD's waren met game files...
Verwijderd
Baldurs Gate System Requirements
Required (Recommended)
Processor: Pentium 166 MHz (200 Mhz)
RAM: 16 MB (32 Mb)
Video Card: DirectX video card with 2 MB (4Mb)
Hard Disk Installation: 320 MB (570 Mb)
Moet lukken toch?
Required (Recommended)
Processor: Pentium 166 MHz (200 Mhz)
RAM: 16 MB (32 Mb)
Video Card: DirectX video card with 2 MB (4Mb)
Hard Disk Installation: 320 MB (570 Mb)
Moet lukken toch?
het belangrijkste bij het porten van een game naar de gp2x is dat de sourcecode ervan bekend moet zijn (volgens mij ook DE reden waarom GTA1 nog niet geport is) dus als deze bekend is zou ik zeggen post even op het gp2x forum of ze er wat mee kunnen...of ga zelf aan de slag
Ik wil zelf nu ook een gp2x kopen 
De gp2x heeft toch een dos emulator? Dan zou de dos versie van gta1 wel moeten kunnen draaien, de graphics zijn dan wel een stuk minder.
De dos versie van gta1 heb ik vroeger op me 486 nog gedraait.
De gp2x heeft toch een dos emulator? Dan zou de dos versie van gta1 wel moeten kunnen draaien, de graphics zijn dan wel een stuk minder.
[ Voor 15% gewijzigd door bobo1on1 op 02-10-2006 19:23 ]
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.
OMFG
http://youtube.com/watch?v=0CHTBHyF1gk
http://www.ldraven-entertainment.co.nr/
Je MOET even dit filmpje bekijken..Hi friends, I have finished the main character of the game (Legends of Idhuriel) with more detail and i have change some things.
Then i have recorded a new video from gp2X (tv out) with the new character working and the level made with the level editor that I was coding.
I hope that you enjoy it.
bobo1on1 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 19:23:
Ik wil zelf nu ook een gp2x kopen
bOingball:
GTA Dos needs SuperVGA, and 16Mb of RAM - I've just tried it - This Dosbox can only do VGA and 8Mb Ram MAX on the GP2X, the config screen does come up but the game crashes out when trying to load the menu. - Sorry
Ik vraag me af of hij de 256 kleuren versie geprobeerd heeft.
Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Ik ga het zelf vanavond wel ff proberen.. na clonk2xbobo1on1 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 23:06:
Ik vraag me af of hij de 256 kleuren versie geprobeerd heeft.
Gewoon in dosbox werkt hij wel, hij loopt alleen vreselijk traag.
Het duurt heel lang voordat je het menu krijgt en als je wilt gaan spelen duurt het ook nog eens zo lang.
Verder heb je dan maar 10 fps oid.
Misschien dat de playstation versie wel goed draait.
Het duurt heel lang voordat je het menu krijgt en als je wilt gaan spelen duurt het ook nog eens zo lang.
Verder heb je dan maar 10 fps oid.
Misschien dat de playstation versie wel goed draait.
Verwijderd
z0mg, I want thatXSNL schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:05:
OMFG
[...]
Je MOET even dit filmpje bekijken..
Kleine request van mijnentwege overigens: kan iemand, die MetalSlug (1/2/3/4/5/6/X/whatever) werkend en speelbaar heeft, even zijn gngeo2x mapje uploaden? Ik heb echt zowat alles geprobeerd, maar ik krijg het maar niet werkende

Kijk straks (als ik thuis kom van stage) of ik em ergens op rapidshare kan uploaden. Het zijn geen kleine spelletjes (kwa MB) trouwensVerwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:08:
[...]
z0mg, I want that(krijg opeens weer zin om fallout 1 te spelen
)
Kleine request van mijnentwege overigens: kan iemand, die MetalSlug (1/2/3/4/5/6/X/whatever) werkend en speelbaar heeft, even zijn gngeo2x mapje uploaden? Ik heb echt zowat alles geprobeerd, maar ik krijg het maar niet werkende
[edit]
Metal slu.. eh vakantiefoto's

http://rapidshare.de/files/35730358/mslug.zip.html
[ Voor 8% gewijzigd door XSNL op 06-10-2006 18:54 ]
Jongens jongens, geen warez hier, straks komt een modje langs en hebben we problemen... doe dit volgende keer via mail. Trouwens, had je de search gebruikt in dit forum had je een post van mij gevonden waar ik een tip gaf waar je hem kon halen. (Lame SD Monsterpack)
Er zijn trouwens nieuwe monsterpacks beschikbaar, met Doom, DukeNukem etc... Ga ik strax ff proberen
Wel jammer dat die ingebouwde SD-kaartlezer zo ontzettend traag is, mijn externe lezer voor de pc werkt niet met mijn sdkaartjes
Er zijn trouwens nieuwe monsterpacks beschikbaar, met Doom, DukeNukem etc... Ga ik strax ff proberen
Wel jammer dat die ingebouwde SD-kaartlezer zo ontzettend traag is, mijn externe lezer voor de pc werkt niet met mijn sdkaartjes
Misschien is deze $3 SD-kaarlezer het voor jou wel. Ik heb er zelf ook een besteld en hij werkt perfect. Voor 3 dollar incl. verzenden had ik hem binnen een weekje ontvangen. Hij werkt veel sneller dan de kaartlezer in mijn laptop.0X55AA schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:45:
Gewoon rösti
0X55AA schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 20:45:
Jongens jongens, geen warez hier, straks komt een modje langs en hebben we problemen... doe dit volgende keer via mail. Trouwens, had je de search gebruikt in dit forum had je een post van mij gevonden waar ik een tip gaf waar je hem kon halen. (Lame SD Monsterpack)
[ Voor 3% gewijzigd door XSNL op 23-10-2006 21:21 ]
ik heb het probleem dat 8 op de 10 keer als ik m'n gp2x opstart, ik niet verder kom dan het begintoontje. daarna krijg ik wazig beeld, met strepen door. ik heb een vermoeden dat het aan de aan/uit knop zou liggen, schijnt dat die niet zo goed vastgesoldeerd zou zitten. maar is da te doen om als soldeerbout-noob daar iets aan te herstellen ofzo
Het was helemaal niet de bedoeling om deze link hier te plaatsen! Een modje zal die zowieso verwijderen.
Echt plaats hier directe links, straks wordt het hier een warez-topic, en daar is tweakers niet voor. Met google vind je voldoende stuff.
Maar ontopic, blij te horen dat zoiets goed werkt, ik dacht dat het ook maar traag ging. Waarschijnlijk bestel ik er wel een, kan ik mijn sdtjes nog gebruiken als usb stick enzo.
Ben helemaal verkocht aan Duke Nukem 3D
Echt super om deze weer te spelen op de gp2x.
Echt plaats hier directe links, straks wordt het hier een warez-topic, en daar is tweakers niet voor. Met google vind je voldoende stuff.
Maar ontopic, blij te horen dat zoiets goed werkt, ik dacht dat het ook maar traag ging. Waarschijnlijk bestel ik er wel een, kan ik mijn sdtjes nog gebruiken als usb stick enzo.
Ben helemaal verkocht aan Duke Nukem 3D
Verwijderd
Kan aan het volledige circuit batterijen-moederbord liggen hoor. (En ja, de switch staat daar tussen, maar kan dus meer zijn dan de switch alleen)NoReason schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 20:26:
ik heb het probleem dat 8 op de 10 keer als ik m'n gp2x opstart, ik niet verder kom dan het begintoontje. daarna krijg ik wazig beeld, met strepen door. ik heb een vermoeden dat het aan de aan/uit knop zou liggen, schijnt dat die niet zo goed vastgesoldeerd zou zitten. maar is da te doen om als soldeerbout-noob daar iets aan te herstellen ofzo
Verwijderd
In Korea is de nieuwe firmware (2.1.0) uit gekomen naar het schijnt. Ben eens benieuwd wanneer we de Engels talige versie hier van mogen verwachten. En wat er zoal aan nieuwigheden in verwerkt zitten.
http://archive.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,0,42,1871
http://archive.gp2x.de/cgi-bin/cfiles.cgi?0,0,0,0,42,1871
Volgens Yod4z op het forum van gp32x.com zijn dit de nieuwe features:Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 16:29:
In Korea is de nieuwe firmware (2.1.0) uit gekomen naar het schijnt.
Voor mij is het niet echt boeiend. Muziek en video gebruik ik bijna niet en in plaats van het default menu gebruik ik altijd Gmenu2x.New on this firmware:
Audio Player:
- ID3Tag support
- Choice between 11 Equalizers (NORMAL EQ, ROCK EQ, POP EQ, JAZZ EQ, CLASSIC EQ, DANCE EQ, HEAVYMETAL EQ, DISCO EQ, SOFT EQ, LIVE 3D EQ, HALL EQ)
Video Player:
- Correction when pause and replay an Xvid movie
- Addition of Brithness and Contrast configuration on Setting/LCD menu. To acces to this option on the videoplayer juste press SELECT when playing movie.
- ".OGM" files are now showed on the filebrowser
Image viewer
- Updated Libjpeg then some problems with jpeg viewing file corrected.
Menu:
- 5 effects on the screen transition selectables (None, Blink, Overlap, Wipe, Blind, Scoll).
- Ajust CPU on CPU demande option.
- Selectable characters type (UTF-8, EUC-JP, Shift-JIS, GB2312, BIG5, EUC-KR/UHC, ISO-8859-1, ISO-8859-2, ISO-8859-3, ISO-8859-4ISO-8859-5, ISO-8859-7, ISO-8859-9, ISO-8859-10, ISO-8859-13, ISO-8859-14, ISO-8859-15, ISO-8859-16, ASCII (Like Firmeware 2.0.0)) .
- Selectable Skin if .gps file installed in the nand. To creat .gps files you have to use the Skinmaker from GPH. ".gps" files are just zipped skin.
Gewoon rösti
Sinds een paar dagen ben ik ook de (gelukkige) bezitter van een GP2X. Voor een redelijke prijs eentje in nieuwstaat kunnen overkopen van iemand die er twee had. Gisteravond heb ik in twee uurtjes tijd m'n eerste (simpele) homebrew spelletje ervoor gemaakt, TicTacToh, oftewel domweg boter-kaas-en-eieren
. Devven voor de GP2X is in ieder geval lekker straightforward, met een beetje kennis van SDL heb je zo wat in elkaar geflanst. Nu eens kijken of ik de tijd en motivatie heb om er iets serieus mee te maken.
demo van payback is uit en het ziet er wel mooi uit! vooral de menu's zijn professioneel. het spel zelf heb ik nog maar een paar minuten gespeeld.
Wat een timing om er nu een te kopen, precies op de dag de Payback gereleased isDevil N schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:01:
Sinds een paar dagen ben ik ook de (gelukkige) bezitter van een GP2X. Voor een redelijke prijs eentje in nieuwstaat kunnen overkopen van iemand die er twee had. Gisteravond heb ik in twee uurtjes tijd m'n eerste (simpele) homebrew spelletje ervoor gemaakt, TicTacToh, oftewel domweg boter-kaas-en-eieren. Devven voor de GP2X is in ieder geval lekker straightforward, met een beetje kennis van SDL heb je zo wat in elkaar geflanst. Nu eens kijken of ik de tijd en motivatie heb om er iets serieus mee te maken.
Straks maar es die demo proberen, ziet er goed uit.
Linkje naar de website: http://www.apex-designs.net/index.html
Linkje naar de website: http://www.apex-designs.net/index.html