Linksys WAG54GS vol kinderziektes?!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 5.959 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik ben nu een 3-tal weken in het bezit van een Linksys WAG54GS modem/router.

Na het ingeven van de instellingen ging internetten zonder enig probleem. Na ongeveer één week gebruik begonnen problemen op te duiken. Mail verzenden met Outlook gaat niet meer, er kan niet aangemeld worden met de nieuwste MSN versie, printen gaat maar af en toe (na het installeren van IPv6 protocol, zonder dit (nieuwe) protocol is het delen van bestanden en printen al helemaal niet mogelijk.) Een groot aantal (de helft?!) websites is totaal niet bereikbaar(DNS probleem bij router???), na een test met BenQ AWL700 router en Eicon Diva ADSL modem (oude configuratie) werkt het zonder probleem.

Het enige dat (tijdelijk) helpt (2-3 dagen met een beetje geluk) is een volledige reset. Na verloop van tijd beginnen de problemen opnieuw en ze komen steeds rapper na iedere reset. Gisteren nog een reset gedaan maar kan maar af en toe op MSN en printen gaat slechts sporadisch.

Al de verbindingen gebeuren draadloos en er is wel enig verschil te merken tussen een “vaste” PC en een laptop. Hoewel ze beiden gebruik maken van het draadloos netwerk heb ik op mijn vaste PC nooit problemen met outlook. Op een laptop is het dan het tegenovergestelde:s

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en/of een oplossing weet? Volgens mij loopt het grondig fout bij de Firmware, of ligt het probleem ergens anders?

Oh, voor de duidelijkheid: met of zonder firewall blijven de problemen bestaan, ook de poorten voor outlook en andere programma’s staan open, er staat een grote lijst met poorten open bij Applications& Games.

Wie o wie kan mij helpen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
kick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07 16:45

MrDrako

nep ict'er

Je zei dat het probleem bij de firmware lag, al gekeken op de linksys website voor een firmware update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81439

Geen updates voor dat ding...
Is het WAG54Gs ? of een WAG54G ...
Heb je versie 1.0 en 2.0 van maar van beiden geen firmwares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122815

www.linksysinfo.org

in de dload sectie vind je firmware, wel even een accountje aanmaken.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 122815 op 27-11-2005 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
ja, heb al gekeken, der is nog geen nieuwe uit jammergenoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29173

Probleem is toch echt lokaal als het op de ene client wel is en op de andere niet, maak je gebruik van UPnP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
ja, probleem ligt zeker "lokaal" (aan die WAG54GS) want met die BenQ heb ik totaal geen probleem, alleen is er nog niets van custom firmwares beschikbaar....er worden nog wel problemen gesignaleerd maar oplossingen:s

iemand ervaring met die WAG54GS? (en de problemen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
net geregistreerd bij www.linksysinfo.org maar daar is geen firmware te vinden voor de WAG54GS

is dit product nog niet veel verkocht of ben ik de enige die er problemen mee heeft?!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98889

jan_va schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 19:32:
printen gaat maar af en toe (na het installeren van IPv6 protocol, zonder dit (nieuwe) protocol is het delen van bestanden en printen al helemaal niet mogelijk.)
Wat heeft lokaal printen op een gesharde printer en ipv6 te maken met je router ?

IMHO ondersteunt die router niet eens ipv6 dus wat je daar mee probeert te doen is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-07 21:06
Heb hem ook gehaald, bij paradigit. Signaalsterkte valt me vies tegen. Moet door 1 plafond heen en dan 3 meter verder, maar het signaal valt soms volledig weg.

Had begrepen dat 1 plafond + een paar meter geen probleem mocht zijn...helaas dus wel.
Is er een mogelijkheid om de signaalsterkte hoger te zetten? M'n buurman heeft het met zijn linksys wel gedaan maar dat is een heel ander type. Ben al opzoek geweest naar andere/nieuwere firmware maar die is niet verkrijgbaar/beschikbaar.

Heeft iemand toevallig ervaring met dit type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-04 15:17
Dit misschien een nieuwe?

1.00.06
Ik kan je niet verzekeren dat dit de goede is, ook qua regio... En is dus geheel op eigen risico.

Ook staat 1.00.02 daar wel op de FTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Ik ga hem eens proberen. Maar weet iemand hoe je het signaal sterker zet? M'n buurman had het over een aantal mw dat hij hoger kon zetten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:01
Dat kan alleen met aparte firmwares voor bijvoorbeeld de WRT54G. Dit kan oa met de Sveasoft Firmware, maar het is niet de bedoeling natuurlijk :)

Met de WAG54GS kan het volgens mij (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Tsja, wat is niet de bedoeling....wil natuurlijk wel een goed signaal ;)
Maar goed, dat wordt dus wachten denk ik.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
Anoniem: 98889 schreef op maandag 28 november 2005 @ 14:10:
[...]

Wat heeft lokaal printen op een gesharde printer en ipv6 te maken met je router ?

IMHO ondersteunt die router niet eens ipv6 dus wat je daar mee probeert te doen is mij een raadsel.
wel, ik was druk op zoek naar een oplossing om te kunnen printen/sharen en vond op een (engelstalig..weet de link niet meer) forum dat door het installeren van IPv6 op al de PC's in het netwerk, je wel terug kon printen/sharen. Ik heb dit dan ook gedaan en ik kon terug printen/sharen...hoewel het geregeld nog eens fout liep:s
Niek_ schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:35:
Ik ga hem eens proberen. Maar weet iemand hoe je het signaal sterker zet? M'n buurman had het over een aantal mw dat hij hoger kon zetten... :?
al enig resultaat met die andere/nieuwe firmware?

om het signaal een beetje op te krikken (en zonder extra kosten) kan je hier ( http://www.freeantennas.com/projects/template/ ) wat vinden.

ik zal die franse firmware ook eens testen, ik weet echter niet wat de gevolgen hiervoor zijn...

Ondertussen al antwoord gekregen van linksys support maar die hebben geen weet van een dergelijk probleem.

Iemand enig idee wat de gevolgen zijn van het al dan niet inschakelen van UPnP?(kan het nu niet uitproberen, daarom vraag ik het eens ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door jan_va op 28-11-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161430

Ik heb een wag54g en dat ding werkt zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
ja, de WAG54G werkt inderdaad zonder problemen (heb er enkele maanden geleden eentje geinstalleerd bij een kennis, werkt zonder problemen)

maar het gaat om de WAG54GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
Niek_ schreef op maandag 28 november 2005 @ 15:35:
Heb je ondertussen al resultaat met die nieuwe firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32714

Kut man, ik heb een tijd terug een WAG54G 1e versie gekocht. Ik had goede ervarningen met mijn WRT54G en wilde wel alles in één. Het was huilen met de pet op... Ik had (en heb) exact dezelfde shit die jij hebt met het GS-type. Het is me inmiddels duidelijk dat Linksys zijn producten met een langzame processor uitlevert, want op momenten dat je veel doet (bittorrent etc). Klapt hij er uit. Nu ik dit lees koop ik nooi meer een Linksys. Het is echt een kutbedrijf. De eerste (en soms tweede versie) van een product is kwalitatief teleurstellend en ook duidelijk niet goed getest. Ik was trouwens niet de enige met problemen (lees maar op dit forum). Je betaald de hoogste (introductie) prijs en je koopt een product wat slecht werkt. Als er dan uiteindelijk een nieuwe versie uitkomt dan moet je gaan smeken bij support of je een andere kan krijgen.

Als je hem nog terug kan brengen zou ik het maar doen... Koop een Draytek ofzo, dat ga ik in ieder geval doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
Laatst nog eens getest maar gaf terug problemen, de verbinding viel nu geregeld weg, als ik dan naar de instellingen ga en kijk bij DSL status dan zie ik dat er geen verbinding is, waar ik vroeger nooit een disconnect had (buiten de disconnects om de 36u door belgacom zelf).

Ik zal toch eens kijken om die om te ruilen voor een ander type/merk, dit type van linksys gaat voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 21:25

tweakerbee

dus..?

Ik heb ook wel wat ervaring met WAG54G modems, maar mijn leverancier deed niet moeilijk over het omruilen naar een v2. Zal wel gewoon de vriendelijkheid van de winkel zijn geweest.

Die v2 doet het overigens prima.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
tweakerbee schreef op maandag 05 december 2005 @ 03:23:
Ik heb ook wel wat ervaring met WAG54G modems, maar mijn leverancier deed niet moeilijk over het omruilen naar een v2. Zal wel gewoon de vriendelijkheid van de winkel zijn geweest.

Heb sinds vorige week de laatste firmware voor mijn wag54g geinstalleerd.
Hij wilde niet connecten met mijn Nintendo DS.

Afijn, dat werkt nu perfect.

Kan echter geen connectie meer maken met mijn Intel Pro Wireless B/G adapter.

Heb alles al geprobeerd. Nieuwe drivers voor de wi-fi-adapter, beveiliging uitgezet.
Niets mocht helpen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
gebruik je voor je draadloos netwerk windows om te configureren of gebruik je het programma zelf van die intel pro wireless? (der bestaat een configuratie programma voor)
men broer heeft ook die problemen gehad met zen laptop, gewoon niet kijken naar de windows configuratie maar dat intel pro wireless programmatje zoeken en configureren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
jan_va schreef op zondag 11 december 2005 @ 23:07:
gebruik je voor je draadloos netwerk windows om te configureren of gebruik je het programma zelf van die intel pro wireless? (der bestaat een configuratie programma voor)
men broer heeft ook die problemen gehad met zen laptop, gewoon niet kijken naar de windows configuratie maar dat intel pro wireless programmatje zoeken en configureren
Heb het beide geprobeerd.

Maar helemaal niets.

Wireless adapter is ook niet stuk, aangezien deze op school en bij vriendin wel werkt.

• jan_va
  • Niet online
staat der anders iets van beveiliging aan? een tijdje geleden kon een kennis van mij geen netwerk meer vinden door ergens iets met de beveiliging, WEP ervan gedaan (woont heel afgelegen) en het ging terug

nadien kun je dan best weer proberen die WEP (als het kan WPA) terug te zetten, de deur voor hackers moet niet openstaan hé ;)

Anoniem: 149274

tweakerbee schreef op maandag 05 december 2005 @ 03:23:

Was van plan de WAG54GS morgen te kopen maar zie er maar vanaf geloof ik. Wat is een V2? Ik wil mijn internet (ADSL van Planet Internet) delen met mijn buurman, ikzelf wil bedraad onder Windows XP XP2 werken, de buurman met een Macintosh notebook draadloos. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
jan_va schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:01:
[...]

Heb je ondertussen al resultaat met die nieuwe firmware?
:/ Nee, helaas niet. Ben nog opzoek naar andere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-07 06:44
Anoniem: 149274 schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:40:
[...]

Was van plan de WAG54GS morgen te kopen maar zie er maar vanaf geloof ik. Wat is een V2? Ik wil mijn internet (ADSL van Planet Internet) delen met mijn buurman, ikzelf wil bedraad onder Windows XP XP2 werken, de buurman met een Macintosh notebook draadloos. Iemand suggesties?
zou iemand aub nog kunnen schrijven of er een andere revisie is gekomen ofzo, met betrekkeing dus op bovenstaande vraag V2?

• jan_va
  • Niet online
ik heb net gezien dat er een nieuwe firmware uit is (10.0.06 ofzo) om deze te downloaden ga je best naar de britse of franse site van linksys (tik gewoon www.linksys.com en verander de locatie)

dan ga je naar de download sectie en klik je op de WAG54GS, als je iets wil downloaden word je verbonden met een ftp, neem gewoon het adres over, en kijk via de ftp, niet via de website. let wel op!!! er zijn verschillende firmwares: voor annex A en annex B, kijk dus goed welke je nodig hebt.
wrcveen schreef op maandag 26 december 2005 @ 23:35:
[...]

zou iemand aub nog kunnen schrijven of er een andere revisie is gekomen ofzo, met betrekkeing dus op bovenstaande vraag V2?
wel, de voorganger van de WAG54GS is de WAG54G, bij deze heb je twee verschillende versies (met verschillende hardware in) waarbij de V2 (na V1 uiteraard) de betere is.
ik heb die al geinstalleerd bij een kennis van mij en die werkt goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Ik had ook een paar probleempjes met mijn WAG54GS.
Het draadloos internet werkte namelijk niet:S M'n laptop vindt de router zonder problemen, maar krijgt vervolgens geen IP. Wanneer ik zelf een IP invoer werkt het niet :/
De bekabelde computers werken allemaal zonder problemen maar het draadloos krijg ik niet aan de praat.
Ik gebruikte firmware V1.00.02. Toen heb ik hem geupgrade naar V1.00.06 maar dit hielp ook niks.
Iemand hier met dit soort problemen? Of moet ik hem gewoon inruilen?

[ Voor 6% gewijzigd door Jaeger op 02-01-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
Jaeger schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:54:
Het draadloos internet werkte namelijk niet:S M'n laptop vindt de router zonder problemen, maar krijgt vervolgens geen IP. Wanneer ik zelf een IP invoer werkt het niet :/
De bekabelde computers werken allemaal zonder problemen maar het draadloos krijg ik niet aan de praat.
Ik gebruikte firmware V1.00.02. Toen heb ik hem geupgrade naar V1.00.06 maar dit hielp ook niks.
Post eens de instellingen (van de WAG54GS en van je laptop)

Als je verbinding wil maken doe je best even al de beveiliging eraf, en probeer zo verbinding te maken.(eens het werkt schakel je stapsgewijs de beveiliging terug in) Zorg ervoor dat DHCP niet gebruikt wordt als je een vast IP gebruikt voor je laptop. Voor de rest kan ik niet zo veel raad geven, als je je instellingen eens post zal dat wss beter gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
Ik weet onderhand wel hoe ik een netwerkje op zet hoor :)
Welke instellingen precies?
Meest relevante instellingen:
SSID: Linksyswr
Wireless Network Mode: Mixed
Wireless SSID Broadcast: enable
Ip van linksysrouter: 192.168.1.1
DHCP : enable
Wired computers allemaal ip adressen tussen de 100 en 199.
Security mode van wireless: Disabled

Laptop:
Ja niks ingesteld eigenlijk, IP adres gewoon door DHCP
Met draadloos netwerk vindt hij linksyswr perfect, connect ook perfect maar krijgt dus geen ip.

Heb het ook al met draadloosnetwerkkaartje van m'n eigen pc geprobeerd maar daarmee heb ik hetzelfde probleem.
Ik denk dat ik de router binnekort even terug breng en een ander exemplaar vraag, misschien helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
Ik ga er van uit dat je Windows XP gebruikt, en daar wil het geregeld wel eens fout lopen. Windows heeft standaard een Wireless-zero configuration tool aan boord om verbinding te maken. Af en toe loopt daar iets verkeerd en moet je een configuratie programma van het merk (wireless)chip in je laptop installeren. In de centrino laptops is dit uiteraard Intel, die hebben een programma hiervoor (kan nu niet direct op de naam komen, zoek op de naam van je wireless aparaat in je PC) en bij 2 laptops heeft dit toch al de problemen weten op te lossen :)

hope it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaeger
Probleem is opgelost :)
De router was gewoon kapot, heb hem net ingeruild voor een nieuw exemplaar die wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-07 00:15
Dit klinkt sprekend op mijn probleem die ik weekje terug ook had met mijn WRT54GS v1.

Ik runde veel bittorrent en dus maakt mijn pc heleboel verbindingen met de router.
Blijkbaar kon de router er niet mee omgaan. Het gevolg was 50% packetlosses en inderdaad DNS problemen.

Na heletijd puzzelen, twee nieuwe routers gekocht, getest en weer terug gebracht naar de winkel omdat het probleem niet daar aan lag.

Mijn oplossing was een custom firmware erop gezet. HyperWRT in mijn geval en in de startup script de timeouts naar 30 minuten gezet ipv 5 dagen waar die standaard op staat.

Nu draait de router alweer bijna 6 dagen stabiel zonder reboot en geen packetlosses. Constant staat 20+ bittorrents aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
ik heb vandaag ook mijn WAG54GS geinstalleerd kwam standaard met de 1.00.06 firmware
na wat probleempje met het opslaan van de gegevens had namelijk de verkeerde gegevens
ging er gemakshalve vanuit dat wanadoo family de zelfde instelling had als wanadoo basic maar dat was dus niet zo
maar alles werkt nu alleen nog niet tot mijn volledige tevredenheid namelijk om de zoveel minuten valt de verbinding voor 1 sec weg en gelijk weer terug alleen het is mega irritant als je world of warcraft speelt waar het dus een mega lag veroorzaakt als ik al niet volledig van de server wordt geschopt
is dit een bekend probleem bij linksys en weet iemand een oplossing?

[ Voor 44% gewijzigd door Mili op 06-01-2006 03:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
Zit je ver van je netwerk of niet? de afstand wil er soms wel eens voor zorgen dat je kort verbinding verliest. Ik heb een tijdje geleden ook mijn draadloos netwerk verplaats met als gevolg dat 1 PC af en toe geen verbinding had, echter maar heel kort, maar toch, het is irritant. Toen heb ik dat opgelost door het signaal te reflecteren met een paraboolvormig kartonnetje met aluminiumtape tegen gekleefd, signaal werd 20% beter en nu verlies ik geen verbinding meer.

Iets anders kan ik niet zo direct bedenken, de verbinding heb ik altijd als behoorlijk ervaren, wat het met programma's deed was echter iets minder, nuja, ik heb enkel de oudere firmware getest, heb momenteel examens, zal die nieuwe er eens opzetten en ook testen, ik post dan wel het resultaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
de router staat op dit moment nog geen meter van de computer
hij misschien straks naar de meterkast als blijkt op op andere plekken in huis het signaal te zwak is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
gebruik je iets van encryptie? zoja welke?

post anders eens je instellingen van de PC die verbinding verliest en van je router :P

is de firmware van het draadloos netwerkkaartje van die PC up to date? soms gebeurt het wel dat je problemen hebt als dit van een ander merk dan linksys is, of als het bijvoorbeeld 11Mbit is en je maakt verbinding met een snellere (54Mbit of 108Mbit) wat je anders eens kan proberen is je router op 11Mbit te zetten, dat wil wel eens helpen maar je moet dan wel inboeten op snelheid :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
jan_va schreef op zondag 08 januari 2006 @ 01:55:
gebruik je iets van encryptie? zoja welke?

post anders eens je instellingen van de PC die verbinding verliest en van je router :P

is de firmware van het draadloos netwerkkaartje van die PC up to date? soms gebeurt het wel dat je problemen hebt als dit van een ander merk dan linksys is, of als het bijvoorbeeld 11Mbit is en je maakt verbinding met een snellere (54Mbit of 108Mbit) wat je anders eens kan proberen is je router op 11Mbit te zetten, dat wil wel eens helpen maar je moet dan wel inboeten op snelheid :/
- Encryptie ????
- post anders eens je instellingen van de PC die verbinding verliest en van je router :P
welke instelling zijn dan van belang?
- is de firmware van het draadloos netwerkkaartje van die PC up to date?
ik gebruik dit netwerk kaartje Linksys WMP54GS PCI Wireless Adapter
ik heb deze gekocht in april van 2005 ik heb nooit de firmware of software ge upgrade
Althans niet dat ik weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
Mili schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 13:05:
[...]

- Encryptie ????
- post anders eens je instellingen van de PC die verbinding verliest en van je router :P
welke instelling zijn dan van belang?
- is de firmware van het draadloos netwerkkaartje van die PC up to date?
ik gebruik dit netwerk kaartje Linksys WMP54GS PCI Wireless Adapter
ik heb deze gekocht in april van 2005 ik heb nooit de firmware of software ge upgrade
Althans niet dat ik weet
encryptie zijnde WEP, WPA...(in te stellen bij je router onder de naam "wireless security" google ff op WEP en WPA en lees ;)

instelling van je netwerk zijnde: DHCP, IP, gateway,... doe gewoon es een copy-paste van de configuratie bij je router.
instelling van je PC....eh, details bij je netwerkverbindingsgegevens of doe eens ipconfig in cmd

ah, en die firmware update kan ook wel belangrijk zijn, surf es nr de linksys site en zoeken maar naar firmware voor je router en Linksys WMP54GS PCI Wireless Adapter, er staat op de site wel ergens een beschrijving hoe je veilig je firmware kunt updaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05 15:34

RRX

@life-

Zijn er al mensen die de MTU waarde hebben aangepast? ik heb dit probleem met een boel gezeik en firmware updates kunnen oplossen door de MTU te veranderen van 1500 naar 1496 oid. Give it a try

mijn T.net systeemspecspagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
jan_va schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 15:46:
[...]

encryptie zijnde WEP, WPA...(in te stellen bij je router onder de naam "wireless security" google ff op WEP en WPA en lees ;)

instelling van je netwerk zijnde: DHCP, IP, gateway,... doe gewoon es een copy-paste van de configuratie bij je router.
instelling van je PC....eh, details bij je netwerkverbindingsgegevens of doe eens ipconfig in cmd

ah, en die firmware update kan ook wel belangrijk zijn, surf es nr de linksys site en zoeken maar naar firmware voor je router en Linksys WMP54GS PCI Wireless Adapter, er staat op de site wel ergens een beschrijving hoe je veilig je firmware kunt updaten :P
Encryptie is wpa-personal

uitkomst ipconfig in cmd

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: wanadoo.nl
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

er is geen officiele nieuwe firmware

en dat DHCP, IP, gateway moet ik nog zien te vinden

tenzij dit is wat je zoekt

Login Type RFC 1483 Bridged
Interface: Up
IP Address: 85.145.252.72
Subnet Mask: 255.255.252.0
Default Gateway: 85.145.252.1
DNS1: 194.134.5.5
DNS2: 194.134.0.97

[ Voor 10% gewijzigd door Mili op 15-01-2006 01:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scharpe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 16:56
hallo mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

ik heb sinds een jaar de WAG54G met bijbehorend een WMP54G kaartje voor de 2de pc. ondanks wat startproblemen werkte alles goed (af en toe slechte verbinding ma ok) . Maar sinds vorige week ziet bij me 2de pc helemaal niet (met de WMP54G kaartje erin) . Als ik kijk bij mijn menu van de router en kijk bij status > wireless client dan staat er ook helemaal niets. Het vreemde is dat het eerst gewoon gewerkt heeft en heb dan ook geen hard- of software veranderd en zelfs geen instellingen. Iemand een idee wat het zou kunnen wezen, of zou het aan de hardware liggen, of hoe ik het zou kunnen testen?

ik heb alle beveiligingen uitgeschakeld dus dat kan het niet wezen, waneer ik ipconfig doe bij de 2de pc komt er te staan Media disconnected

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
Mili schreef op zondag 15 januari 2006 @ 00:55:
[...]

Encryptie is wpa-personal

uitkomst ipconfig in cmd

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: wanadoo.nl
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1

er is geen officiele nieuwe firmware

en dat DHCP, IP, gateway moet ik nog zien te vinden

tenzij dit is wat je zoekt

Login Type RFC 1483 Bridged
Interface: Up
IP Address: 85.145.252.72
Subnet Mask: 255.255.252.0
Default Gateway: 85.145.252.1
DNS1: 194.134.5.5
DNS2: 194.134.0.97
Dat ziet der in ieder geval goed uit, het ligt dus aan het internet netwerk...is er iets dat voor interferentie kan zorgen? bijvoorbeeld telefoontoestel dat naast je router staat, een microgolfoven die eronder staat... :Y)
maar naar ik begrijp kunnen router en client elkaar "zien" dus dat zou het probleem niet kunnen/mogen zijn. Ik kan zo niet direct bedenken wat er nog zou verkeerd kunnen zijn...om toch maar iets te zeggen: staat UPnP aan? (Universal Plug and Play) om dit in te schakelen eens surfen naar linksys site, daar staat ergens een how-to

ah, en nu ik er aan denk :P heb je hetzelfde probleem als je WPA personal uit zet (dus geen beveiliging)?
scharpe schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:49:
hallo mensen ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

ik heb sinds een jaar de WAG54G met bijbehorend een WMP54G kaartje voor de 2de pc. ondanks wat startproblemen werkte alles goed (af en toe slechte verbinding ma ok) . Maar sinds vorige week ziet bij me 2de pc helemaal niet (met de WMP54G kaartje erin) . Als ik kijk bij mijn menu van de router en kijk bij status > wireless client dan staat er ook helemaal niets. Het vreemde is dat het eerst gewoon gewerkt heeft en heb dan ook geen hard- of software veranderd en zelfs geen instellingen. Iemand een idee wat het zou kunnen wezen, of zou het aan de hardware liggen, of hoe ik het zou kunnen testen?

ik heb alle beveiligingen uitgeschakeld dus dat kan het niet wezen, waneer ik ipconfig doe bij de 2de pc komt er te staan Media disconnected

alvast bedankt
kaart dood? tegen je antenne gestoten?
probeer die kaart anders eens in een ander PCI slot te steken, of verwijderen die kaart eens uit je apparaatbeheer en installeer opnieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scharpe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 16:56
ik heb de pc onder mijn bureau staan dus verder niets mee gebeurd en heb hem in 2 andere pc's getest maar beide zonder resultaat, apparaatbeheer helpt ook niet , ik kan er dus vanuit gaan dat het een hardware probleem is maar toch bedankt voor de feedback jan_va

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123634

OK ik had ook problemen met die linksys routers. Eerst kreeg ik de wrt54g niet aan de praat (wel netwerkherkenning maar kon het internet niet op). Na 4 dagen kloten, heb ik die ingeruld voor deze wag54gs, omdat ik dacht dat het misschien aan mijn modem kon liggen. Na 4 uurtjes aan de tel te hebben gehangen met mn provider, is het mij eindelijk gelukt.

Ik heb eerst mijn ouwe modem aangesloten en daar mij IP adres, gateway en dns server genoteerd.
Daarna de linksys aangesloten en dit ingevuld als statisch. En het werkt!
Verbinding is sterk en stabiel, geen problemen meer (hoop ik). Verder had ik ook nog een firmware update gedaan voor de zekerheid (.06).

Ik hoop dat het jullie kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
ik heb nu de "nieuwste" software van de netwerkkaart en nu is de lijn stabiel
(zoek ff wat hout om af te kloppen)
draaide ongeveer 900 kbps
toen zag ik alleen dat er nog best veel draad over was (zo'n 2,5 meter)dus dat heb ik er tussen uitgeknipt en wat denk je nu haal 1000 kbps
ben redelijk tevrede hierover
nu alleen nog ff de ruzie met wanadoo oplossen over die klote livebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94820

Jaeger schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:54:
Shit, ik zit net te zoeken naar exact dit probleem. Kan alles met de router, alleen draadloos kan ik niet connecten. Als ik het probeer krijg ik in eerste instantie geen IP. Voer ik dat allemaal statisch in dan krijg ik alsnog geen internet of netwerk. Iemand nog tips? Heb het ding op de HCC gekocht, dus ruilen betekent opsturen en wachten en daar heb ik nou net niet zo'n zin in eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:48

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wie van al deze gebruikers met problemen denkt dat het een HITTE probleem is?
Die van mij wordt erg heet.
Ik heb hem inmiddels uit het hoekje gehaald waar hij in stond en hij lijkt het nu weer iets langer vol te houden.
Als je de router plat voor je neerlegt, met de knopjes naar je toe, dan wordt het gedeelte links achteraan de WAG errug heet.
Nu ik hem op een wat luchtigere plek heb gezet, doet hij het wat beter.

Het schijnt overigens op het internet bekend te zijn dat de 54G en GS hitte problemen hebben, althans daar lijkt het op.
Het vervelende is, is dat het niet bij iedere WAG54GS voorkomt, als ik het goed heb begrepen.
Als het echt zo blijft, en hij gaat meerdere gebreken vertonen, dan zaag ik hem open en plaats een fan, iets wat al gebruikelijk schijnt te zijn bij de WRT54G(S). Maar dat zou dan zijn omdat de custom firmware de router overbelast om er meer signaal uit te krijgen.

Iemand gedachten hierover?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

"Skop" :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Nou, mijn probleem is ook bekend. Heb hem terug gebracht naar de winkel met de mededeling dat ik 5 meter bereik wat weinig vond. Ze hebben hem getest en hij bleek kapot te zijn. Gelijk een nieuwe mee gekregen en die werkt als een trein...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Maar goed, had je daarbij ook hitteproblemen, of viel dat mee? Die van mij is wat onregelmatig, en mijn vraag is nu of dat ligt aan de warmte?

Als dat zo is, dan kan ik hem ook modden, met een fannetje erop of zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
die van mij staat behoorlijk *koud* ook wel omdat de omgevingstemperatuur niet boven de 15°C uitkomt.

een fan zou wel een oplossing kunnen bieden, proberen zou ik zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Nog iemand een reactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
Heb de tijd gevonden om nieuwe firmware erop te zetten en het probleem lijkt momenteel van de baan, heb althans geen problemen gehad om te printen, surfen, emailen,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Het vervelende is dat ik een gloed nieuwe heb, met de 1.00.6 firmware, iig de laatste die te downen is op de website van Linksys.

Of weet iemand nog een andere?

Verder nog mensen met een hitte probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
Die van mij heeft nu dus dezelfde firmware (1.00.6) en werkt nu probleemloos.
Andere firmwares zijn er niet (tenzij de oude 1.00.2), custom ook niet, denk dat enkel WRT versies custom firmwares hebben van linksys.

Heb ook al gemerkt dat die behoorlijk warm wordt, maar zoals ik al zei staat die bij mij behoorlijk "koud".

Ik zou niet direct aan het bakje zelf komen, heb je problemen met garantie moest die stuk gaan, plaats er gewoon een fan tegen of probeer de warmte af te leiden door die tegen een stuk metaal (koper, aluminium) te plaatsen (als een soort heatsink) en daar dan een koeler tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
die van mij wordt niet heet ofzo
alleen wat ik wel vaag vind is als ik met mijn hoofd pc waar hij vlak bij staat draadloos verbonden ben dan kan de pc die verweg staat er niet op
dus of ie 100% in orde is weet ik niet
ook moet ik hem vaak aan en uitzetten omdat ik niet meer op msn kom
maar dat kan ook aan mijn provider liggen (wanadoo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dat bedoel ik nou precies! Ik had hiervoor een oud Speedtouch Home ADSL modem met daarachter een PC die de boel routeerde, en daar kon ik weken, nee, maanden on-line mee zijn.
Echter sinds ik de Linksys aan heb geschaft, val ik eens in de zoveel tijd weg, per anderhalve week oid, en dan moet ik hem uitzetten en dan weer aanzetten, en dan doet hij het weer.
Het vreemde is, dat ik hem uit moet zetten en dan bijna niet hoef te wachten.
Ik kan hem gelijk aanzetten en dan doet hij het weer voor anderhalve week/twee weken.

Het gekke is inderdaad dat de klachten zijn dat je niet meer kunt browsen, of niet het accesspoint kunt vinden of iets anders, maar het appraatje geeft geen fout, oid. Hij blijft wel gewoon aan of zo.

Vreemde zaak vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bucky-
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-06 22:01
Wat is eigenlijk het grote verschil tussen WAG54GS & WAG354G?
Heeft de WAG54GS gewoon een hogere doorvoersnelheid of heeft ie een groter bereik?

Ik ben op zoek naar een Draadloze router met een groot bereik hij zou toch door een 3tal muren moeten kunnen en liefts in de zomer ook bereik in de tuin is ongeveer 20meter denk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
dan zou ik de WAG54GS niet nemen
die heeft al moeite met 1 plafond in een nieuwbouw huis(schijnt in oudere huizen minder erg te zijn)
waar ik wel last van heb met de linksys idd is dat ik em eens in de idd anderhalve week moet reseten omdat msn het niet meer doet
internet doet het wel WoW kan ik gewoon spelen
maarja ik heb een zusje die msn verslaafd is
dus ik wacht rustig op een oplossing en misschien dat ik in de loop van de volgende week tijd heb om met ze te bellen
want mailen had ik al gedaan
maar via de mail konden ze met niet echt helpen plus dat ik bijna een maand op een reactie heb moeten wachten
ze zeiden dat het door een mailserver probleem kwam en dat geloof ik dan ook maar
maar ze besloten de mail met als je nog problemen ondervind neem dan telefonisch contact op
dus als ik tijd heb moet ik dat maar eens doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
Ondertussen al ondervonden dat toch nog niet alles werkt zoals het zou moeten. De programma's worden nu niet willekeurig meer geblokeerd, maar na een week heb ik toch ff de stroom er moeten afhalen omdat een laptop niet meer kon verbinden met printserver, erna ging het terug goed.

Zelf heb ik ook al gemailed naar de helpdesk, kreeg behoorlijk rap een antwoord, eerder een "standaard" mail terug met daarin dat ze niet op de hoogte zijn van een dergelijk probleem, onderaan stond er dat ik anders eens moest bellen...

Denk dat het nog wachten wordt op een nieuwe firmware om probleemloos te kunnen werken met de WAG54GS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05 08:18
Mili schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:43:
dan zou ik de WAG54GS niet nemen
die heeft al moeite met 1 plafond in een nieuwbouw huis(schijnt in oudere huizen minder erg te zijn)
waar ik wel last van heb met de linksys idd is dat ik em eens in de idd anderhalve week moet reseten omdat msn het niet meer doet
internet doet het wel WoW kan ik gewoon spelen
maarja ik heb een zusje die msn verslaafd is
dus ik wacht rustig op een oplossing en misschien dat ik in de loop van de volgende week tijd heb om met ze te bellen
want mailen had ik al gedaan
maar via de mail konden ze met niet echt helpen plus dat ik bijna een maand op een reactie heb moeten wachten
ze zeiden dat het door een mailserver probleem kwam en dat geloof ik dan ook maar
maar ze besloten de mail met als je nog problemen ondervind neem dan telefonisch contact op
dus als ik tijd heb moet ik dat maar eens doen
Sinds ik deze router heb, doet msn er enorm lang over om in te loggen. Knalt er om de haverklap uit, terwijl ik nog steeds internet heb. Ook andere programma's worden (af en toe) geblokt. Ik heb echt elke mogelijkheid geprobeerd, beschik over de nieuwste firmware en windows instellingen staan goed.
Routerfirewall aan/uit maakt ook niets uit.

En daar betaal je dan weer mooi 110 Euro voor. Lang leve linksys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Me_Again schreef op maandag 13 februari 2006 @ 09:11:
[...]

Sinds ik deze router heb, doet msn er enorm lang over om in te loggen. Knalt er om de haverklap uit, terwijl ik nog steeds internet heb. Ook andere programma's worden (af en toe) geblokt. Ik heb echt elke mogelijkheid geprobeerd, beschik over de nieuwste firmware en windows instellingen staan goed.
Routerfirewall aan/uit maakt ook niets uit.

En daar betaal je dan weer mooi 110 Euro voor. Lang leve linksys
Ik vind het inderdaad erg vreemd. Linksys deed het zo goed op de huis-tuin-en-keuken markt.
Me_Again, heb jij ook last van een warme router? Die van mij ligt er op dit moment weer uit, zie mijn avatar. Als het southpark is, doet mijn router het, als het een kruisje is, doet hij het niet :P
Wel handig zo'n GoT router check.
Maar goed, hebben er nog meer mensen problemen, en als ze ze hebben opgelost, hoe dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Me_Again
  • Laatst online: 19-05 08:18
Mijn router wordt wel warm, maar niet tè warm... Mijn internet verbinding ligt er heel soms even uit, maar dat ligt aan mijn ISP. Ik heb alleen het probleem dat die router van alles blokkeert, zoals msn en gamebrowsers. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Helaas is er nog geen nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Me_Again schreef op maandag 13 februari 2006 @ 22:40:
Mijn router wordt wel warm, maar niet tè warm... Mijn internet verbinding ligt er heel soms even uit, maar dat ligt aan mijn ISP. Ik heb alleen het probleem dat die router van alles blokkeert, zoals msn en gamebrowsers. Heeft iemand hier al een oplossing voor gevonden? Helaas is er nog geen nieuwe firmware.
Hoe heb je jouw router geconfigureerd als ik het vragen mag? Ik kan thuis straks even kijken hoe ik het ingesteld heb.
Zit nu op mijn werk, dus dat zal moeten wachten tot vanavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
je kan een hoop poorten open zetten bij "applications & gaming", dat zou de oplossing moeten zijn voor je msn probleem (en andere problemen zoals outlook,....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14032

ElCondor schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 14:14:
Dat bedoel ik nou precies! Ik had hiervoor een oud Speedtouch Home ADSL modem met daarachter een PC die de boel routeerde, en daar kon ik weken, nee, maanden on-line mee zijn.
Echter sinds ik de Linksys aan heb geschaft, val ik eens in de zoveel tijd weg, per anderhalve week oid, en dan moet ik hem uitzetten en dan weer aanzetten, en dan doet hij het weer.
Het vreemde is, dat ik hem uit moet zetten en dan bijna niet hoef te wachten.
Ik kan hem gelijk aanzetten en dan doet hij het weer voor anderhalve week/twee weken.

Het gekke is inderdaad dat de klachten zijn dat je niet meer kunt browsen, of niet het accesspoint kunt vinden of iets anders, maar het appraatje geeft geen fout, oid. Hij blijft wel gewoon aan of zo.

Vreemde zaak vind ik.
Gelukkig, het ligt niet aan mij, ik heb precies hetzelfde probleem, wag54gs, anderhalf maand geleden gekocht, en sindsdien om de 8 dagen hard uitzetten, en even 5 seconde wachten aanzetten en het werkt weer. (trouwens ik vind het ook heel raar als je dat aan/uit knopje heel even aanraak dat ie al gelijk uitgaat, ze er een beveiliging op, 3 sec. aanraken en dan pas uit. maar goed dat terzijde.

Ik had hiervoor een linksys router met een alcatel speedtouch modem en misschien eens in een 8 maanden opnieuw starten.

Ook hetzelfde probleem dat niet alleen mijn internet niet meer werkt maar ook dat ik 192.168.1.1 niet meer kan benaderen. Linksys lijkt helemaal dood te zijn op dat moment. Ga toch maar eens support bellen, dit schiet toch niet op. Nieuwe firmware is er al ook niet sinds juli 2005 (v 1.00.60).

Nee ik zal nog wel 2x nadenken om een linksys te nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Anoniem: 14032 schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:37:
[...]

Gelukkig, het ligt niet aan mij, ik heb precies hetzelfde probleem, wag54gs, anderhalf maand geleden gekocht, en sindsdien om de 8 dagen hard uitzetten, en even 5 seconde wachten aanzetten en het werkt weer. (trouwens ik vind het ook heel raar als je dat aan/uit knopje heel even aanraak dat ie al gelijk uitgaat, ze er een beveiliging op, 3 sec. aanraken en dan pas uit. maar goed dat terzijde.

Ik had hiervoor een linksys router met een alcatel speedtouch modem en misschien eens in een 8 maanden opnieuw starten.

Ook hetzelfde probleem dat niet alleen mijn internet niet meer werkt maar ook dat ik 192.168.1.1 niet meer kan benaderen. Linksys lijkt helemaal dood te zijn op dat moment. Ga toch maar eens support bellen, dit schiet toch niet op. Nieuwe firmware is er al ook niet sinds juli 2005 (v 1.00.60).

Nee ik zal nog wel 2x nadenken om een linksys te nemen....
Dat klinkt inderdaad erg bekend.
En de temps van je Linksys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
toch morgen maar ff naar de winkel
ik heb om de 5 dagen ongeveer een reset nodig omdat msn enzo het dan niet meer doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-07 17:05

nhanssen

QVL is non-tweakers

Hier precies hetzelfde, vandaag ook weer opnieuw moeten herstarten :'( Hij heeft het na contact te hebben gehad met Linksys nu wel zeker 6 dagen volgehouden.
Ze advieseren je MTU te veranderen naar je provider opgegeven instellingen, DHCP instellingen controlleren, handmatig toewijzen van IP adressen op de PC's (vreemd waarom dan DHCP gebruiken?) etc, etc..
Ding is gewoon een prul en ik switch back naar mijn goede Thompson 510i v4. Heb namelijk al alles gecontrolleerd en vernieuwd.
(opnieuw de 1.00.06 firmware erop zetten, instellingen van scratch erop zetten, reset naar defaults etc, DHCP uit en aan, IP router lokaal veranderd, range veranderd, subnet veranderd van het hele netwerk, logging uit/aan, firewall uit/aan, uPNP uit/aan, NAT uit/aan, niks helpt.

Valt me trouwens ook op dat linksys het weet dat er iets mis is in dit apparaat en er verder ook niks aan doet of gaat doen door middel van bijvoorbeeld een firmware of een tijdelijke oplossing.

Als je al kijkt naar de support page van linksys en je zoekt puur op dit apparaat vind je hem niet. Geen support documents niks.

Voor mij geen Linksys meer iig.

[ Voor 10% gewijzigd door nhanssen op 04-03-2006 05:12 . Reden: toevoegingen en typefouten ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
De problemen omschreven hier terug in dit topic heb ik ook last van (ik heb dan wel een WRT54G). Ik heb in Windows last van dat als ik aanmeld bij MSN het ik nog net mijn contact personen kan ophalen en dan houdt het internet al weer gauw op. Raar genoeg kan ik dan nog wel even een paar pagina's bezoeken en dan hangt ie weer. Oplossing is bv: 'ipconfig /renew' en dan begint het zelfde verhaal. Nog raarder, als ik een programma heb zoals AudioScrobbler van Last.fm (wat naar een site doorstuurt wat je luistert met jouw username & pass etc., zo kan je zien wat je luistert etc.) werkt gewoon de hele dag door.

En het aller raarste van alles: Ik werk nu vanaf Linux en ik heb nergens last van. Het internet doet gewoon zoals het moet doen zal ik zo zeggen. Of het nou Windows is, mijn LAN drivers van moederbord of gewoon mijn router. Ik weet het niet, maar het is gewoon een pot nat allemaal.

Warmte problemen kan hier ook het probleem zijn, ik heb nog niet gekeken hoe warm hij is (hij staat wel in een klein houten kastje met nog een switch etc.) maar ik zet hem vanavond wel een nachtje uit met dat kastje open en kijken of het probleem weg is als de router *hopelijk* wat afgekoeld is.

Update: Ik heb nu de drivers van mijn LAN er af gegooid (van mijn DFI Lanparty UT nF3 250Gb, nForce3 250Gb (ATX, AGP, Sound, LAN, SATA, RAID, 1394) mobo) en het lijkt nu dat mijn internet stabieler is maar kan raar genoeg nog steeds sommige sites niet bezoeken. Word maar een format voor dat |:( |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Hans1990 op 04-03-2006 23:45 . Reden: Kleine aanpassingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-07 21:39
Ik heb precies hetzelfde probleem, het modem hangt zich gewoon op.
Soms helpt het windows xp opnieuw te starten, soms gaan de dsl en internet connect lampjes uit
Je kan dan ook niet meer in de router inloggen een harde reset aan/uit is dan de enige oplossing.
Dit is weggegooid geld ben ik bang. :'(
Helpdesk is tot nog toe in gesprek, er is wel geantwoord op een mailtje, maar het probleem was toen tijdelijk wat minder dus geen verder contact gehad.
Ga het maandag maar weer eens proberen.
:(

[ Voor 33% gewijzigd door jahako op 04-03-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Wel, er zijn dus mensen met een temperatuur probleem, lijkt het.
Verder lijkt de Linksys zich op te hangen eens per week.
Verder ziet het er uit dat Linksys er niet veel actie op onderneemt.
En nog steeds geen nieuwe Firmware, toch?

:|

[ Voor 99% gewijzigd door ElCondor op 06-03-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
Het zal nog even wachten worden denk ik, er ging ook heel wat tijd over de vorige firmwareupdate :|
Beste wat je kan doen is geregeld eens kijken op de ftp (ftp.linksys.com denk ik), als hij ergens op komt dan is het daar, via nederlandstalige linksys site moet je niet veel verwachten, het is alsof die sites niet onderhouden worden.

Via kabel blijf ik nog behoorlijk lang verbinding houden, momenteel 9 dagen en 12 uur, maar ik ben nog nooit over de 2 weken gegaan, er is dus nog wat sleutelwerk. Anyway, ze zijn zeker bezig aan een firmware, maar wanneer die uitkomt en hoeveel het zal verbeteren is nog een groot vraagteken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
Er is een firmware 10008 verkrijgbaar, na telefonisch contact met linksys Nederland.
Vriendelijk geholpen daar, modem blijft echter disconnecten ook met de nieuwe FW.
het echte ophangen zodat je niet meer in de webinterfase kan is minder, de fout is hier te reproduceren (niet altijd) nou ja vaak gebeurt het een paar minuten na het verbinden met een battlefield2 spel-server of tijdens werken met dreamweaver als er files worden geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21694

Afgelopen maandag de WAG54GS gekocht en vrijdag geinstalleerd. Vanochtend was de router vastgelopen en ik lees dat er nog meer mensen met dit probleem. Een vriend van mij heeff hem ook en dezelfde problemen. Om de 3 dagen een reset.Wat is dit?

Weet iemand een goede alternatief voor deze modem?
{edit] Heeft iemand een link naar een degelijk handleiding[edit]

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 21694 op 12-03-2006 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:28
Anoniem: 21694 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 14:26:
Afgelopen maandag de WAG54GS gekocht en vrijdag geinstalleerd. Vanochtend was de router vastgelopen en ik lees dat er nog meer mensen met dit probleem. Een vriend van mij heeff hem ook en dezelfde problemen. Om de 3 dagen een reset.Wat is dit?

Weet iemand een goede alternatief voor deze modem?
{edit] Heeft iemand een link naar een degelijk handleiding[edit]
Ik heb em ook 2 weken gehad. Bij mij deed ie et in het begin prima, maar na 4 dagen liep de router ook om de 24 uur vast. Ik heb daarna een WAG354G gekocht, met een extra antenne. Dit werkt ook prima en is ongeveer hetzelfde qua features!

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@IJnte: Bedankt voor je reply. Zal erover nadenken.

Wat ik bedoelde, zijn er ook andere "goede" merken die ADSL, router en wireless aanbieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft NetGer of 3COM iets in hun assortiment met dezelfde funktie's?

Heeft de WAG354G deze problemen niet? Thx alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

jahako schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:11:
Er is een firmware 10008 verkrijgbaar, na telefonisch contact met linksys Nederland.
Vriendelijk geholpen daar, modem blijft echter disconnecten ook met de nieuwe FW.
het echte ophangen zodat je niet meer in de webinterfase kan is minder, de fout is hier te reproduceren (niet altijd) nou ja vaak gebeurt het een paar minuten na het verbinden met een battlefield2 spel-server of tijdens werken met dreamweaver als er files worden geupload.
Linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem op m'n site gezet:
http://homepages.ipact.nl/~swiftglx/WAG54GS_A_V1008A.img

Verder "How to upgrade" verhaal
http://homepages.ipact.nl/~swiftglx/upgrade.doc

en een full manual van dit apparaat:
http://homepages.ipact.nl/~swiftglx/WAG54GS_ug.pdf

P.S. Ik heb zelf dit nog niet uitgevoerd

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 21694 op 14-03-2006 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hoe werkt de nieuwe firmware??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
ikzelf zal de nieuwe firmware normaal dit weekend eens testen, het zal dan wel een tijdje duren vooralleer ik (hopelijk positief) verschil merk.

Overigens gebeurt het wel vaker dat een nieuw product van linksys wat buggy is, na enkele updates zal wordt het wel opgelost maar toch jammer dat het niet direct goed werkt.
jahako schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:11:
Ben je zeker dat de juiste poorten open staan? want bij linksys moet je echt alles individueel openzetten, anders werkt het niet (net zoals FTP, POP3 en van dat soort zaken) ga gewoon naar Aplications & Gaming en daar kan je poorten open zetten etc. ... en controleer ook even de firmware versie, om de 3 dagen disconnects lijkt me de 10002 firmware versie te zijn :/ heel raar dat het toch de 10008 is...de 10006 al geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door jan_va op 16-03-2006 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

jan_va schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 01:37:
ikzelf zal de nieuwe firmware normaal dit weekend eens testen, het zal dan wel een tijdje duren vooralleer ik (hopelijk positief) verschil merk.

Overigens gebeurt het wel vaker dat een nieuw product van linksys wat buggy is, na enkele updates zal wordt het wel opgelost maar toch jammer dat het niet direct goed werkt.

[...]

Ben je zeker dat de juiste poorten open staan? want bij linksys moet je echt alles individueel openzetten, anders werkt het niet (net zoals FTP, POP3 en van dat soort zaken) ga gewoon naar Aplications & Gaming en daar kan je poorten open zetten etc. ... en controleer ook even de firmware versie, om de 3 dagen disconnects lijkt me de 10002 firmware versie te zijn :/ heel raar dat het toch de 10008 is...de 10006 al geprobeerd?
Om de drie dagen reconnect is ook op de 1.00.06, helaas. Dat is die van mij namelijk.
Ik wacht nog even af voordat ik die 08 installeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
Alle poorten appart geconfigureerd en pc in dmz gehad, alle bekende firmware versies1002 1006 1008-zonder a- de a heb ik niet geprobeerd ivm mogelijk RMA, als je de 1008a gebruikt kan je niet meer terug(staat in het readme0)
en eh onzin die andere poorten modem doet zijn werk verder wel goed alleen de disconnects zijn een ergernis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-07 21:50

InSanex

serenity now!

Ook met de 1008a variant nog disconnects, na drie dagen.

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
momenteel ben ikzelf al 31 dagen verbonden (kan het zien aan de duur van de netwerkverbinding en de uptime van enkele bouncers) ik heb wel geregeld een disconnect van mijn ISP zelf (denk ik) maar ik krijg direct een nieuw IP (zoals bij vele ADSL verbindingen krijg ik normaal om de 36u een nieuw IP, nu regelmatiger, dit kan mss zijn omdat ik nogal de gewoonte heb de laatste dag van de maand veel te downloaden...zit immers nog met een prehistorische datalimiet, stom belgië :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25586

Die WAG* serie staat erom bekent dat ze problemen hebben, waar het aan ligt weet ik ook niet precies, maar het probleem lijkt te maken hebben met warmte, waardoor de DHCP server o.a. crasht (go figure).

Als je hem niet kunt koelen en het warmte probleem kunt uitzonderen, zou ik hem weg doen.

Linksys routers/switches/AP zijn tegek, die WAG* serie is crap. Of dat komt door dat modem of zo weet ik niet, maar die linux based firmwares (nu dus de oudere wrt54g/wrt54gs) waren te geken en ook de wrt54gL is vet.

Ik zelf ben er nog steeds van overtuigt dat je het beste een los modem kunt hebben, kun je problemen makkelijker/beter identificeren enzo. Tevens vind ik persoonlijk al die integratie, die 'alles in een' oplossingen altijd waardeloos. Laat een apperaat doen waar die goed in is : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
ah, handig om te vermelden: DHCP staat aan, maar ik gebruik een vast IP bij mijn PC (die ondertussen al een kleine 34 dagen uptime heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
nogsteeds om de 5 dagen resetten
zal wel aan mijn provider liggen (wanadoo family)

[ Voor 45% gewijzigd door Mili op 07-04-2006 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
daarnet heeft slimme broer alle instellingen "per ongeluk" gewist omdat hij 2 sec niet kon gamen :(

wou er dan direct de nieuwste versie opzetten maar ik vond nergens versie 1.00.08, waar is die te vinden? (heb gezocht op ftp.linksys.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-02 19:31
Ik ben het er mee eens dat linksys niet alle firware releases goed test....
en geregeld prul op de markt breng oa wrtg54 rev 5 (inmiddels berucht)

zelf heb ik nu de WAG354G en daar heb in nog geen problemen mee gehad.
nog iets voor de mensen die willen expireimenteren met de MTU waardes:
kijk eens op deze site:
http://www.dslreports.com/faq/695

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
Met een RMA het modem omgeruild, echter het nieuwe modem begon de eerste dag al te stinken naar verbrande (te warme) componenten en de disconnects bleven.
Weer contact met Linksys gehad en een nieuwe RMA opgevraagd.
Naast de oude bekende disconnects nu ook andere rare symptomen zoals disconnects als de pc uit slaapstand komt.
Omruilen voor een ander type is voorlopig niet mogelijk en het probleem wordt meer aan mijn thuis situatie gekoppeld (omdat het zo'n goed product is) raar dat andere modems er geen last van hebben
Speedtouch 330 en speedtouch 510 en draytec 2200
We wachten weer af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mili
na wat test blijkt mijn linksys in bepaalde standen warmer te worden

als ie in de standaard staat blijft ie normaal
niet extreem warm ofzo denk een graadje of 30
maar ik had em van het weekend ff neergelegd en de volgende dag was ie zeer warm denk zo'n 45-50 graden
in iedergeval een stuk warmer
hebben de mensen die klagen dat ie te warm wordt em ook misschien liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
heb mijn WAG54GS omgeruild tegen de Linksys ADSL2MUE modem en de WRT54G router,
momenteel (2 uur up) werkt het behoorlijk, alleen blijk nu dat linksys net iets wijzigde in hun WRT versie (ik heb v5.1) namelijk het RAM en ROM geheugen flink in snoeien (lees: kosten besparen) en een ander (niet-linux) OS erop, gevolg: geen custom firmwares meer (geen hyperWRT of DD-WRT :( )
De vorige versie (v.4) is wel nog beschikbaar onder een andere naam namelijk de WRT54GL.

Naar ik gisteren las is de v.5 niet bepaald stabiel te noemen (zeker niet in vergelijking met vorige versies van de WRT)
Een kennis van me kocht identiek dezelfde WRT en heeft in een week tijd al een 2-tal disconnects gehad....blijkbaar steekt linksys nu standaard in ieder product bugs aan de lopende band :'(

Als ik hetzelfde voor heb dan ruil ik mijn huidige WRT54G om voor de stabiele WRT54GL, moet alleen nog een beetje wachten want die zijn nog niet beschikbaar in België...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Mili schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:49:
na wat test blijkt mijn linksys in bepaalde standen warmer te worden

als ie in de standaard staat blijft ie normaal
niet extreem warm ofzo denk een graadje of 30
maar ik had em van het weekend ff neergelegd en de volgende dag was ie zeer warm denk zo'n 45-50 graden
in iedergeval een stuk warmer
hebben de mensen die klagen dat ie te warm wordt em ook misschien liggen?
Jup, ik :W Er wordt ook aangeraden om de WAG rechtop neer te zetten zodat warme lucht kan ontsnappen uit de roostertjes boven en onder. Dat zijn echter ZULKE kleine gaatjes, dat ik me afvraag of het nu echt zoden aan de dijk zet.
Goed er is koeling, door hem rechtop te zetten is het inderdaad wat minder warm, maar het 'hangen' van het modem blijft. Het gekke is dat de status lampjes soms wel en soms niet aangeven dat er verbinding is. Ik heb inmiddels kunnen constateren: Lamjes branden groen: er is geen verbinding, lampje internet verbinding brand niet: er is wel verbinding, maar die valt er dan na een tijdje uit. Lampjes branden groen, en er is verbinding. Zo moet het natuurlijk zijn.
Ik denk er toch over om de casing eens te voorzien van een fannetje...

btw: ik maak geen gebruik van de DHCP server omdat ik mijn PC's geen vast IP adres kan geven, lijkt het. Weet iemand hoe dat moet?

[ Voor 6% gewijzigd door ElCondor op 08-05-2006 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan_va
  • Niet online
vast IP ingeven:

op het icoon van je netwerkverbinding-->rechtermuisknop-->status-->Eigenschappen-->in de tab algemeen kan je scrollen in een venstertje..selecteer "internet protocol (TCP/IP)" en klik dan op eigenschappen-->en hier kan je het gewenste IP ingeven, subnetmask geeft ie meestal zelf al in (255.255.255.0 ofzoiets) standaardgateway is het IP waarmee je de router bereikt...en DNS kan ook handig zijn :)
Pagina: 1 2 Laatste