Linksys WAG54GS vol kinderziektes?!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 6.078 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:24

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

jahako schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:11:
Er is een firmware 10008 verkrijgbaar, na telefonisch contact met linksys Nederland.
Vriendelijk geholpen daar, modem blijft echter disconnecten ook met de nieuwe FW.
het echte ophangen zodat je niet meer in de webinterfase kan is minder, de fout is hier te reproduceren (niet altijd) nou ja vaak gebeurt het een paar minuten na het verbinden met een battlefield2 spel-server of tijdens werken met dreamweaver als er files worden geupload.
Linkje?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Verwijderd

Heb hem op m'n site gezet:
http://homepages.ipact.nl/~swiftglx/WAG54GS_A_V1008A.img

Verder "How to upgrade" verhaal
http://homepages.ipact.nl/~swiftglx/upgrade.doc

en een full manual van dit apparaat:
http://homepages.ipact.nl/~swiftglx/WAG54GS_ug.pdf

P.S. Ik heb zelf dit nog niet uitgevoerd

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 13:09 ]

Verwijderd

En hoe werkt de nieuwe firmware??

• jan_va
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
ikzelf zal de nieuwe firmware normaal dit weekend eens testen, het zal dan wel een tijdje duren vooralleer ik (hopelijk positief) verschil merk.

Overigens gebeurt het wel vaker dat een nieuw product van linksys wat buggy is, na enkele updates zal wordt het wel opgelost maar toch jammer dat het niet direct goed werkt.
jahako schreef op zondag 12 maart 2006 @ 11:11:
Er is een firmware 10008 verkrijgbaar, na telefonisch contact met linksys Nederland.
Vriendelijk geholpen daar, modem blijft echter disconnecten ook met de nieuwe FW.
het echte ophangen zodat je niet meer in de webinterfase kan is minder, de fout is hier te reproduceren (niet altijd) nou ja vaak gebeurt het een paar minuten na het verbinden met een battlefield2 spel-server of tijdens werken met dreamweaver als er files worden geupload.
Ben je zeker dat de juiste poorten open staan? want bij linksys moet je echt alles individueel openzetten, anders werkt het niet (net zoals FTP, POP3 en van dat soort zaken) ga gewoon naar Aplications & Gaming en daar kan je poorten open zetten etc. ... en controleer ook even de firmware versie, om de 3 dagen disconnects lijkt me de 10002 firmware versie te zijn :/ heel raar dat het toch de 10008 is...de 10006 al geprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door jan_va op 16-03-2006 01:38 ]

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

jan_va schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 01:37:
ikzelf zal de nieuwe firmware normaal dit weekend eens testen, het zal dan wel een tijdje duren vooralleer ik (hopelijk positief) verschil merk.

Overigens gebeurt het wel vaker dat een nieuw product van linksys wat buggy is, na enkele updates zal wordt het wel opgelost maar toch jammer dat het niet direct goed werkt.

[...]

Ben je zeker dat de juiste poorten open staan? want bij linksys moet je echt alles individueel openzetten, anders werkt het niet (net zoals FTP, POP3 en van dat soort zaken) ga gewoon naar Aplications & Gaming en daar kan je poorten open zetten etc. ... en controleer ook even de firmware versie, om de 3 dagen disconnects lijkt me de 10002 firmware versie te zijn :/ heel raar dat het toch de 10008 is...de 10006 al geprobeerd?
Om de drie dagen reconnect is ook op de 1.00.06, helaas. Dat is die van mij namelijk.
Ik wacht nog even af voordat ik die 08 installeer...

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:28
Alle poorten appart geconfigureerd en pc in dmz gehad, alle bekende firmware versies1002 1006 1008-zonder a- de a heb ik niet geprobeerd ivm mogelijk RMA, als je de 1008a gebruikt kan je niet meer terug(staat in het readme0)
en eh onzin die andere poorten modem doet zijn werk verder wel goed alleen de disconnects zijn een ergernis

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-03 14:26

InSanex

serenity now!

Ook met de 1008a variant nog disconnects, na drie dagen.

Het weer in Halfweg

• jan_va
  • Niet online
momenteel ben ikzelf al 31 dagen verbonden (kan het zien aan de duur van de netwerkverbinding en de uptime van enkele bouncers) ik heb wel geregeld een disconnect van mijn ISP zelf (denk ik) maar ik krijg direct een nieuw IP (zoals bij vele ADSL verbindingen krijg ik normaal om de 36u een nieuw IP, nu regelmatiger, dit kan mss zijn omdat ik nogal de gewoonte heb de laatste dag van de maand veel te downloaden...zit immers nog met een prehistorische datalimiet, stom belgië :( )

Verwijderd

Die WAG* serie staat erom bekent dat ze problemen hebben, waar het aan ligt weet ik ook niet precies, maar het probleem lijkt te maken hebben met warmte, waardoor de DHCP server o.a. crasht (go figure).

Als je hem niet kunt koelen en het warmte probleem kunt uitzonderen, zou ik hem weg doen.

Linksys routers/switches/AP zijn tegek, die WAG* serie is crap. Of dat komt door dat modem of zo weet ik niet, maar die linux based firmwares (nu dus de oudere wrt54g/wrt54gs) waren te geken en ook de wrt54gL is vet.

Ik zelf ben er nog steeds van overtuigt dat je het beste een los modem kunt hebben, kun je problemen makkelijker/beter identificeren enzo. Tevens vind ik persoonlijk al die integratie, die 'alles in een' oplossingen altijd waardeloos. Laat een apperaat doen waar die goed in is : )

• jan_va
  • Niet online
ah, handig om te vermelden: DHCP staat aan, maar ik gebruik een vast IP bij mijn PC (die ondertussen al een kleine 34 dagen uptime heeft)

• Mili
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05-2024
nogsteeds om de 5 dagen resetten
zal wel aan mijn provider liggen (wanadoo family)

[ Voor 45% gewijzigd door Mili op 07-04-2006 15:27 ]

• jan_va
  • Niet online
daarnet heeft slimme broer alle instellingen "per ongeluk" gewist omdat hij 2 sec niet kon gamen :(

wou er dan direct de nieuwste versie opzetten maar ik vond nergens versie 1.00.08, waar is die te vinden? (heb gezocht op ftp.linksys.com)

• Fat Baba
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-03 14:04
Ik ben het er mee eens dat linksys niet alle firware releases goed test....
en geregeld prul op de markt breng oa wrtg54 rev 5 (inmiddels berucht)

zelf heb ik nu de WAG354G en daar heb in nog geen problemen mee gehad.
nog iets voor de mensen die willen expireimenteren met de MTU waardes:
kijk eens op deze site:
http://www.dslreports.com/faq/695

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:28
Met een RMA het modem omgeruild, echter het nieuwe modem begon de eerste dag al te stinken naar verbrande (te warme) componenten en de disconnects bleven.
Weer contact met Linksys gehad en een nieuwe RMA opgevraagd.
Naast de oude bekende disconnects nu ook andere rare symptomen zoals disconnects als de pc uit slaapstand komt.
Omruilen voor een ander type is voorlopig niet mogelijk en het probleem wordt meer aan mijn thuis situatie gekoppeld (omdat het zo'n goed product is) raar dat andere modems er geen last van hebben
Speedtouch 330 en speedtouch 510 en draytec 2200
We wachten weer af

• Mili
na wat test blijkt mijn linksys in bepaalde standen warmer te worden

als ie in de standaard staat blijft ie normaal
niet extreem warm ofzo denk een graadje of 30
maar ik had em van het weekend ff neergelegd en de volgende dag was ie zeer warm denk zo'n 45-50 graden
in iedergeval een stuk warmer
hebben de mensen die klagen dat ie te warm wordt em ook misschien liggen?

• jan_va
  • Niet online
heb mijn WAG54GS omgeruild tegen de Linksys ADSL2MUE modem en de WRT54G router,
momenteel (2 uur up) werkt het behoorlijk, alleen blijk nu dat linksys net iets wijzigde in hun WRT versie (ik heb v5.1) namelijk het RAM en ROM geheugen flink in snoeien (lees: kosten besparen) en een ander (niet-linux) OS erop, gevolg: geen custom firmwares meer (geen hyperWRT of DD-WRT :( )
De vorige versie (v.4) is wel nog beschikbaar onder een andere naam namelijk de WRT54GL.

Naar ik gisteren las is de v.5 niet bepaald stabiel te noemen (zeker niet in vergelijking met vorige versies van de WRT)
Een kennis van me kocht identiek dezelfde WRT en heeft in een week tijd al een 2-tal disconnects gehad....blijkbaar steekt linksys nu standaard in ieder product bugs aan de lopende band :'(

Als ik hetzelfde voor heb dan ruil ik mijn huidige WRT54G om voor de stabiele WRT54GL, moet alleen nog een beetje wachten want die zijn nog niet beschikbaar in België...

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Mili schreef op woensdag 26 april 2006 @ 23:49:
na wat test blijkt mijn linksys in bepaalde standen warmer te worden

als ie in de standaard staat blijft ie normaal
niet extreem warm ofzo denk een graadje of 30
maar ik had em van het weekend ff neergelegd en de volgende dag was ie zeer warm denk zo'n 45-50 graden
in iedergeval een stuk warmer
hebben de mensen die klagen dat ie te warm wordt em ook misschien liggen?
Jup, ik :W Er wordt ook aangeraden om de WAG rechtop neer te zetten zodat warme lucht kan ontsnappen uit de roostertjes boven en onder. Dat zijn echter ZULKE kleine gaatjes, dat ik me afvraag of het nu echt zoden aan de dijk zet.
Goed er is koeling, door hem rechtop te zetten is het inderdaad wat minder warm, maar het 'hangen' van het modem blijft. Het gekke is dat de status lampjes soms wel en soms niet aangeven dat er verbinding is. Ik heb inmiddels kunnen constateren: Lamjes branden groen: er is geen verbinding, lampje internet verbinding brand niet: er is wel verbinding, maar die valt er dan na een tijdje uit. Lampjes branden groen, en er is verbinding. Zo moet het natuurlijk zijn.
Ik denk er toch over om de casing eens te voorzien van een fannetje...

btw: ik maak geen gebruik van de DHCP server omdat ik mijn PC's geen vast IP adres kan geven, lijkt het. Weet iemand hoe dat moet?

[ Voor 6% gewijzigd door ElCondor op 08-05-2006 11:43 ]

• jan_va
  • Niet online
vast IP ingeven:

op het icoon van je netwerkverbinding-->rechtermuisknop-->status-->Eigenschappen-->in de tab algemeen kan je scrollen in een venstertje..selecteer "internet protocol (TCP/IP)" en klik dan op eigenschappen-->en hier kan je het gewenste IP ingeven, subnetmask geeft ie meestal zelf al in (255.255.255.0 ofzoiets) standaardgateway is het IP waarmee je de router bereikt...en DNS kan ook handig zijn :)

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ey, thanks, maar ik bedoelde, dmv de DHCP smurfer op de WAG een vast IP toekennen op basis van MAC adres.
Maar bedankt voor de moeite hoor ;)

Iemand anders?

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hmmmm, zie net dat er drie vakjes zijn om vast ip's toe te wijzen aan een PC.
Dat wil zeggen dat er niet meer zijn??
Ik snap het niet, dat is toch te gek voor woorden?

Verder het volgende: op welke manier kan ik GRE, protocol 47 forwarden naar mijn VPN server?
Ik kom er nu niet bij. Van binnen het netwerk werkt het zonder problemen, dus het lijkt aan de router te liggen...
Ik heb heel internet om gespit, en kom er iet uit...
Sommigen zeggen dat het niet via de webinterface kan en dat je moet telnetten, maar ook dat lukt me nog niet echt...

Wat te doen?

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Voor het antwoord op bovenstaande vraag zie GRE (Protocol 47) op een WAG54GS?

Succes er mee!

Verwijderd

heeft iedereen dat ding al weg gedaan? Ik heb ook deze problemen ,verbinding valt weg etc.. vraag me af wat ik hieraan moet doen, de firmware die ik heb is 1008..

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb hem nog steeds.
Ik zal eens kijken hoe lang het duurt voordat hij dit keer uitvalt, maar nu hij draait vanaf woensdagmiddag aan één stuk.

En dat is dan sinds dat 1.00.08 erop staat.

Verder ben ik er wel enigszins over te spreken, al moet ik toegeven dat het niet mijn beste aankoop is.
Maar ja, je gaat samenwonen, van tien PC's moet je terug naar maximaal twee, naast de twee laptops van ons beide. :P

De gateway die ik eerst had moest dus vervangen worden, en daarmee wilde ik ook het modem vervangen, voor een alles in één.

Vandaar... O-)

• jan_va
  • Niet online
een aanrader voor de gebruikers die nog problemen hebben met deze firmware: bel eens naar de linksys support (of gebruik de chat) en leg je probleem uit, meestal krijg je een nieuwe firmware die alleen nog niet op de site te vinden is maar in veel gevallen beter werkt

ikzelf heb dit niet gedaan voor de WAG54GS simpelweg omdat ik mijn hele setup vervangen heb(zie in één van men vorige posts) door aparte modem en router (WRT54G v5.1, door de problemen met deze router de linksys support leren kennen, uitstekende support als je het mij vraagt :) )

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Helaas, de router is er vanmiddag rond een uur of één mee opgehouden.
Ik moest hem resetten, dus daar helpt de nieuwe firmware niet tegen.

Maar hopen dat Linksys er een betere FW voor bakt.

• scenic20
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2025
Even een Kick.

Ik heb hier nu +- 2 weken een WAG54GS aan de muur hangen en tot vanochtend zonder problemen. Ik was een beetje aan het internetten en toen was op eens de verbinding weg *pagina kan niet worden gevonden*. Naar het kastje gelopen en zag dat het internet lampje van groen naar rood was gegaan.

Stekker eruit getrokken en er weer in gedaan. Weer dat rode lampje. Uit de webinterface en factory reset gedaan en opnieuw ingesteld.Lampje van het internet gaat weer branden en weer rood.
Ook met het reset knopje resetten had ook geen effect.
In de webinterface is ook te zien dat hij geen verbindig heeft met de provider oid. De klok gaat niet optijd staan en de intrain waardes zijn ook niet af te lezen.

Livebox van zolder gehaald om storingen op de lijn uit te sluiten, maar daarmee werkt de internet verbinding perfect.

Is mijn Linksys WAG54GS nou gewoon stuk of kan ik nog andere dingen proberen. Omdat het met de Livebox van Wanadoo gewoon goed werkt denk ik niet dat er iets mis is met de lijn.

Somewhere in Europe...

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

A;s het internet lampje rood is, kan het ook een probleem met de lijn zijn, lijkt me.
Zeker omdat je na een reset weer een rood lampje kreeg.
Heb je ook geprobeerd om het ding zelf de lijn te laten detecteren?
Dat kan wellicht ook helpen.
Als hij het dan wel doet, dan zou het aan een instelling op het internet kunnen liggen die Wannadoo veranderd heeft.
Als Wannadoo zelf ook niets kan vinden, dan kun je wellicht bij iemand anders het modem testen?
Verder natuurlijk de vraag: heb je je abbo wel betaald? ;)

Laat even weten als je vind wat het was. Wellicht hebben anderen er ook wat aan.

• scenic20
  • Laatst online: 05-09-2025
ElCondor schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 16:41:
A;s het internet lampje rood is, kan het ook een probleem met de lijn zijn, lijkt me.
Zeker omdat je na een reset weer een rood lampje kreeg.
Heb je ook geprobeerd om het ding zelf de lijn te laten detecteren?
Dat kan wellicht ook helpen.
Als hij het dan wel doet, dan zou het aan een instelling op het internet kunnen liggen die Wannadoo veranderd heeft.
Als Wannadoo zelf ook niets kan vinden, dan kun je wellicht bij iemand anders het modem testen?
Verder natuurlijk de vraag: heb je je abbo wel betaald? ;)

Laat even weten als je vind wat het was. Wellicht hebben anderen er ook wat aan.
Met mijn lijn is niets mis, aangezien het prima werkt via het modem wat je van Wanadoo krijgt. Instellingen staan voor zover ik heb kunnen vinden ook allemaal goed. Ik vind het maar raar. Heb nu via het wanadoo modem al weer een dag prima stabiel internet, maar als ik de WAG54GS installeer brand op dat ding meteen weer het rode lampje. Wat in ook instel...

Somewhere in Europe...

• Erik.
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 21:31
Yo,
Ik wilde even wat kwijt.
ik heb de eerste bladzeide gelezen maar heb hier ook even wat over te melden.
Eerdt toen we de eerste filmware erin hadden had ik nergens last van.
Nu mijn pa een nieuw film ware heeft geistalleerd gaat het niet goed meer.
Mijn draadloos verbinding is veel lager dan normaal en alles gaat veel langzmer dan normaal.
ook hebben we soms problemen met het internet.
ik zelf vindt het irritant want mijn pa kan het internet aan en uit zetten en dat wil ik niet:(
Ik heb nog een manier gevonden om het te omzeilen.

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

scenic20 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:58:
[...]

Met mijn lijn is niets mis, aangezien het prima werkt via het modem wat je van Wanadoo krijgt. Instellingen staan voor zover ik heb kunnen vinden ook allemaal goed. Ik vind het maar raar. Heb nu via het wanadoo modem al weer een dag prima stabiel internet, maar als ik de WAG54GS installeer brand op dat ding meteen weer het rode lampje. Wat in ook instel...
Welke FW versie heb je er in zitten dan?

• InSanex

InSanex

serenity now!

Nou, weer een grote ellende met het ding.
Vorige week ging die vanuit zichzelf op fabrieksinstellingen, gevolg, internet weg en maar weer ergens opsnorren hoe dat ook alweer ingesteld stond :)
Nu net is het draadloze gedeelte ermee opgehouden, volgens "onze grote modemvriend" werkt alles prima, alleen connecten met het netwerk gaat dus gewoon niet.
Soms dan weer wel, maar dan geeft ie geen internet door.
Onlangs via mijn werkgever met een vertegenwoordiger van linksys gesproken, ook dit topic doorgesproken en hij zou erop terugkomen,....je raadt het al, het beloofde emailtje aan het eind van de week bleef uit, en ik heb nooit meer wat van de man gehoort.
Linksys is imho teruggevallen naar een B merk, dit ding is troep met de grote T, en volgens mij zou een merk als Sweex dit soort dingen nog niet op de markt brengen.

Het weer in Halfweg

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Vreemd dat de mensen zo'n verachillende ervaringen hebben met het ding.
Ik ben op zich redelijk tevreden en neem het op de koop toe dat ik het ding af en toe eens moet rebooten. Soms vervelend als je ergens anders bent en je wilt bij je bestanden, maar so be it. Verder ben ik redelijk te spreken over het ding.
Makkelijk te configureren, detecteerd waar mogelijk zelf de instellingen voor het internet, heeft verder voldoende functies aan boord.

Goed, het is natuurlijk wel zo dat de mensen die er problemen mee hebben hier zullen komen klagen, en de mensen die er verder geen problemen mee hebben, je hier niet zult horen. Tsja, een vetekend beeld zul je dan wel krijgen ja.

Op zich wel jammer.

Ook over de service ben ik redelijk te spreken. Één mailtje naar de SD, met de vraag waarom mijn VPN het niet goed doet, en ik krijg diezelfde dag nog antwoord. Vervolgens wordt een oplossing aangedragen, en binnen een week doet de router wat ik wil. Gek toch dat andere mensen hier slechtere ervaringen mee hebben.

• InSanex

InSanex

serenity now!

Wij hebben aardig wat van die serie verkocht, en ik denk dat 70% toch is teruggekomen en teruggestuurd is naar Linksys.
Ik heb trouwens het wifi weer aan de gang gekregen door maar handmatig ip adressen toe te kennen, simpele oplossing, maar het gaat om het feit dat de WAG het zelf zou moeten doen.

Het weer in Halfweg

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

InSanex schreef op zondag 04 juni 2006 @ 15:34:
Wij hebben aardig wat van die serie verkocht, en ik denk dat 70% toch is teruggekomen en teruggestuurd is naar Linksys.
Ik heb trouwens het wifi weer aan de gang gekregen door maar handmatig ip adressen toe te kennen, simpele oplossing, maar het gaat om het feit dat de WAG het zelf zou moeten doen.
Dat is inderdaad vreemd ja. Het lijkt er dus op dat de DHCP het niet meer doet? Het lijkt me hier te gaan om een stukje software dat niet meer werkt.
Heb je al een nieuwe firmware erop gezet?
Ik maak zelf geen gebruik van de DHCP functie, omdat ik een PC die functie heb gegeven. Geeft ook wat meer flexibiliteit mbt het uitreiken van vaste IP adressen aan vaste MAC adressen domv DHCP. Bij de WAG zijn er daar maar drie mogelijkheden voor. En ik heb er meer nodig.

• InSanex

InSanex

serenity now!

Meerdere firmware's geprobeerd, en het probleem lijkt zich inderdaad in de dhcp te schuilen.
Opzich draait ie nu weer een dagje prima, erg goed zelfs.
Vreemde is gewoon, dat ie zich nu (2 keer) bij mij gewoon op factory defaults heeft gezet, uit het niets!
Ben mijn linksys frustratie nu alweer een beetje voorbij hoor, maar ik ben er een beetje allergisch voor als dit soort machine's een eigen wil krijgen :)

Het weer in Halfweg

• Stijnhoofd
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Zit er op deze router de mogelijkheid alternatieve Firmware erop te zetten? Want ik lees net het volgende (ook al heb ik een Chello aansluiting en de WRT54Gv5):
jahako schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:44:
Naast de oude bekende disconnects nu ook andere rare symptomen zoals disconnects als de pc uit slaapstand komt.
Ik zit dus precies met hetzelfde probleem maar dan op eerder genoemde router. Ik denk er sterk aan om een WRT54GL (Linux versie, gelijk aan versie WRT54Gv4) te halen en daar alternatieve firmware op te gooien.

Mvg Stijn

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Voor zover IK weet, is dat niet mogelijk.
Nu ben ik geen Linksys weknemer, noch expert op het gebied van Linksys maar dat is wel wat ik gehoord heb.
Het schijnt te maken te hebben met het feit dat de WRT gebaseerd is op een Linux achtig OS, wat vervolgens te herschrijven is, en daarmee dus aan te passen is in functionaliteit.

De WAG heeft dat voordeel helaas niet.

@InSanex
Heb je al eens geprobeerd DHCP ergens anders op te laten draaien? Of heb je geen server?
Je kunt in de WAG aangeven dat hij DHCP requests moet doorgeven aan een ander IP.
Als je daarop een DHCP service laat draaien, wellicht werkt het dan wel.

Het is maar een idee ;)

• InSanex

InSanex

serenity now!

nee, heb helaas geen alteratief voor de dhcp, de wag54gs was eigenlijk juist omdat ik geen pc 24u aan wil hebben staan :)

Het weer in Halfweg

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

InSanex schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 09:21:
nee, heb helaas geen alteratief voor de dhcp, de wag54gs was eigenlijk juist omdat ik geen pc 24u aan wil hebben staan :)
Touché

Tsja, dan zie ik ook geen optie...

Ik heb er dan ook twee 24/7 aan staan. Toch eens kijken of ik dat kan inperken ;)

• jan_va
  • Niet online
Stijnhoofd schreef op maandag 05 juni 2006 @ 22:56:
Zit er op deze router de mogelijkheid alternatieve Firmware erop te zetten? Want ik lees net het volgende (ook al heb ik een Chello aansluiting en de WRT54Gv5):

[...]

Ik zit dus precies met hetzelfde probleem maar dan op eerder genoemde router. Ik denk er sterk aan om een WRT54GL (Linux versie, gelijk aan versie WRT54Gv4) te halen en daar alternatieve firmware op te gooien.
Zoals ik al eerder gepost heb, ben ik ook overgestapt naar de WRT54GL, draait hyperWRT op ( www.thibor.co.uk ) en werkt perfect met de ADSL2MUE, tot nu toe geen problemen mee gehad en draait toch al een 2-tal weken zonder problemen, op de WAG54G(S) is inderdaad geen custom firmware te draaien, ze worden warm, hebben veel disconnects en momenteel nog steeds geen beterschap(andere firmware) in zicht...

Tip voor de mensen die nog een WAG54G(S) in huis hebben: loop ermee terug naar de winkel en vraag een creditnota voor het bedrag die je betaalde, zeg er wel bij dat je dat bedrag zal gebruiken om de WRT54GL te kopen + ADSL2MUE (+ kleine opleg) en normaal mag de winkel er niet te veel probleem over maken, linksys doet niet moeilijk met het terugsturen van producten, ze storten het geld gewoon terug aan de verkoper, wil de winkel niet mee, tijd om een andere, klantvriendelijke winkel te zoeken ;)

• FJ1200
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11-2024

FJ1200

Timing is everything

Ik heb nog een tipje voor de mensen met een wag54g zonder garantie.

Ik had veeeeeel problemen met het apparaat. Ik wilde een ander gaan kopen. Ik heb hem uit elkaar gehaald en er een 12v fannetje (processor) in de kast geplaatst.

Hij doet het nu erg goed. Het enige is dat hij wat lawaai maakt. Overdag is dat niet zo erg maar snachts wel. Hij doet het nu al een week zonder problemen.

Ik zit erover te denken om de mod af te maken met een aan.uit knop of een potmetertje en/of een weerstand om de fan langzamer te laten lopen.

Timing is everything and I'm bad at it

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hoe heb je dat fannetje aangesloten als ik het vragen mag? Heb je een plaatje ervan? Mag je ook mailen ;)

• Lekkere Loempia
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik heb van de nieuwste firmware voor dit apparaat te kunnen bemachitgen en het lijkt beter te gaan. Hbe de modulatie op mijn type lijn (ADSL2+) gezet. Het gaat om versie 1.00.09C. Voor de belangstellenden. Het is alleen voor het Annex A (= modem voor analoge lijn) model bedoeld. Mocht jij ermee geholpen kunnen worden, kan je hem hier bemachtigen. Om via telnet zaken te regelen:

Debug activeren:
http://192.168.1.1/setup.cgi?todo=debug

start telnet:
telnet 192.168.1.1

voer commando in:
adslctl info --stats

• InSanex

InSanex

serenity now!

Ah, dat is interessant, ik kan hem via m'n werk omruilen voor een wag200g, die heeft dan geen speedbooster maar dan was ik waarschijnlijk wel van de problemen af geweest.
Volgens mij is een belangrijke kern van de klacht, dat de wag54gs gewoon te warm wordt.....

Het weer in Halfweg

Verwijderd

jan_va schreef op maandag 12 juni 2006 @ 00:08:

Zoals ik al eerder gepost heb, ben ik ook overgestapt naar de WRT54GL, draait hyperWRT op ( www.thibor.co.uk ) en werkt perfect met de ADSL2MUE,
Is de ADSL2MUE ook voor ADSL 2? Op de pricewatch staat al te koop vanaf 2002. Wat is het eigenljk precies, die ADSL2MUE? Gewoon een modem? Hij heeft ook USB zag ik. Wat kan je daarmee?

Verwijderd

Linksys heeft toch wel zeker modems/routers/switch?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Verwijderd schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 19:40:
Linksys heeft toch wel zeker modems/routers/switch?
Jazeker, de AG241 :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Heb precies dezelfde klachten gehad bij het installeren van een Linksys bij mijn zwager-

Heeft een groot huis met veel beton en daarom bijna geen ontvangst.

De oplossing: Terugbrengen bij de winkel, en omruilen voor een Netgear Rangemax router.
Deze heeft antenneversterkers ingebouwd zitten, en scant automatisch op storingsfactoren en past hier dan zijn antennepatroon op aan.

Thuis gekomen direct alles aangesloten, en het werkt inderdaad als een trein !!!

Overigens wel even van default channel (6) wisselen naar een kanaal wat er zo ver mogelijk vandaan zit.

• InSanex

InSanex

serenity now!

Als je in de winkel advies gevraagd hebt, heeft iemand die er ook maar wat verstand van had, nooit een WAG aangeboden vanwege zijn bereik.
Het verwisselen van kanaal kan inderdaad veel schelen in je bereik.

Het weer in Halfweg

Verwijderd

Lekkere Loempia schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 22:39:

...Mocht jij ermee geholpen kunnen worden, kan je hem hier bemachtigen.
Gisteren deze firmware er op gezet maar helaas is het apparaat hierdoor overleden :-(

Zodra de router wordt opgestart beginnen de buitenste lampjes (Power en Internet) als een sirene te knipperen.

Iemand enig idee of dit nog te fixen is?

Iedereen succes met dit stuk ellende, nooit meer Linksys voor mij! Rotzooi! :(

Verwijderd

Modbreak:Ik krijg niet de indruk dat deze info zomaar verspreid mag worden, doe dat dan ook niet

[ Voor 75% gewijzigd door Koffie op 19-09-2006 23:43 ]

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 07:58
Linkie gevonden van Firmware 1.00.10 voor de WAG54GS

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
Zijn er al mensen die deze firmware hebben getest?

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-02 07:58
Wel geflashed niet getest nog, modem net binnen van (rma).
Alles is in het frans, niet dat het mij wat boeit, als het straks maar werkt.

• InSanex

InSanex

serenity now!

Als het dus goed begrijp is het firmware francais ?
Dan laat ik hem maar even voor wat ie is :)

Het weer in Halfweg

• Jaeger
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-04-2020
InSanex schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:30:
Als het dus goed begrijp is het firmware francais ?
Dan laat ik hem maar even voor wat ie is :)
Ik heb niet hele grote problemen maar toch af en toe kon ik mijn router niet bereiken of stopte internet ermee, ik hoop dat het met 1.00.10 v is verholpen. we zullen zien.
En ja hij is Frans maar dat maakt opzich niks uit, als het Spaans was geweest had ik ook nog wel begrepen hoe ik alles moest instellen.

Verwijderd

Ook met de nieuwe firmware heb ik nog steeds 1x per week dat mijn WAG54GS uitvalt. Een reset lost het probleem op, maar fijn is anders :|

Verwijderd

edit

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 15:01 ]

Verwijderd

Hoi
kan iemand helpen ?
Hoi
nog iemand die dit product gebruikt, samen met ADSL skynet abonnement ?
En...
ook het probleem heeft dat connectie frequenteel (dag, week, ...) uitvalt en ofwel pas terugkomt na bvb. 5 minuten, kan ook 2 uren, kan ook 1/2 dag duren.
Van alles al geprobeerd:
firmware, lijn test van Belgacom, instellingen, ...
Niks helpt.
En googlen op dat product leest niet veel veelbelovend.
Wie kan we helpen ?
Dank je
Doei
DV

• died_laughing
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:45
Ik heb ook een WAG54GS met kuren.
Is er hier iemand die hem stabiel heeft draaien met firmware versie 1.00.12?
Ik heb xs4all basic en heb geen idee op welke instelling ik hem moet zetten (adsl2,adsl2+ etc)

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Volgens mij is de WAG54GS geen ADSL2(+) router, maar ik kan het mis hebben.
Ik heb 1.00.12 draaien, nog geen uitval gehad. Flashen ging zonder problemen.
Ik hou even bij hoe lang hij het blijft doen. Ik heb hem nu vorige week dinsdag, nu dik een week geleden dus weer teruggezet (na een WAG54GX2 geprobeerd te hebben, zie aner topic van mij) en daarna geflashed. Draait nu dus een week op 1.00.12.
Als hij uit mocht vallen, dan laat ik het even weten. Dit is overigens met een budget abbo van Planet Internet via KPN ADSL.

• died_laughing
Volgens de linksys site is ie wel adsl2+
High-speed ADSL2+ Modem gives you a fast, "Always On" connection to the Internet

Maar welke optie heb jij gekozen bij DSL modulation?
multimode, T1.413, G.dmt, G.lite, ADSL2, ADSL2+

• Mili
het is zeker weten een adsl 2 modem
hij is alleen super instabiel
als ik een advies zou moeten geven zou ik zeggen : niet kopen

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Hij is bij mij, met 1.00.12 nu inmiddels dik een week up. Keep y'all posted...

• died_laughing
ElCondor schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:21:
Hij is bij mij, met 1.00.12 nu inmiddels dik een week up. Keep y'all posted...
Ok welke optie heb jij gekozen bij DSL modulation?
multimode, T1.413, G.dmt, G.lite, ADSL2, ADSL2+

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

DSL Modulation staat op MultiMode. Dit werd door Planet aangeraden volgens mij. Ik heb de instellingen in ieder geval destijds overgenomen uit de Speedtouch die bij MXtream geleverd werd.
Ook als ik het modem op autodetect zet, dan pakt hij dat, meen ik.
Wat zou nog meer mogelijk moeten zijn dan?
Zie nu inderdaad dat dat ADSL2(+) ook in de lijst staat ja. Als je dat niet bewust als zodanig hebt aangeschaft, heeft het dan zin om dat wel in te stellen? Levert dat performance winst op?
Ik heb nu 3Mbit down en 2 up.

[ Voor 27% gewijzigd door ElCondor op 29-12-2006 12:57 ]

• InSanex

InSanex

serenity now!

Hier ook .12 erop gegooid, hou hem in de gaten!

Edit 18,23
Wat een ramp, gooit om de vijf minuten het internet er helemaal uit......

[ Voor 48% gewijzigd door InSanex op 31-12-2006 18:23 ]

Het weer in Halfweg

• died_laughing
InSanex schreef op zondag 31 december 2006 @ 12:46:
Hier ook .12 erop gegooid, hou hem in de gaten!

Edit 18,23
Wat een ramp, gooit om de vijf minuten het internet er helemaal uit......
Welke adsl provider heb je?
Op welke DSL Modulation heb je hem gezet?

Verwijderd

Update:
Het wegvallen van de connectie na een dag, of enkele dagen, zou nu definitief opgelost zijn met de nieuwste firmware, namelijk 1.00.12. Wel voor model ANNEX A (dus geen ISDN)
Velen hebben nog steeds de firmware 1.00.06, maar het is dus écht de moeite om naar 1.00.12 te gaan.
Wel weer een nieuw probleem: bij de meeste lukt dit niet in 1 keer, je moet eerst een upgrade doen van 1.00.06 naar 1.00.09 of 1.00.08 (even 'googlen'), en dan dus 1.00.12 via de site downloaden, en via je admin upgraden.
Een aanrader !

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik heb 12 ook pas geïnstalleerd. Modulation op mixd mode, maar de problemen zijn nog niet helemaal voorbij.
De verbinding is nu dik twee weken up geweest, maar ergens is de server connectie kwijt geraakt. Aangezien deze zowel DHCP als AD voorziet gaat er toch het een en ander mis.
De server verliest het contact met de router, en kan vervolgens geen adressen meer uitdelen. De andere PC's krijgen geen adres meer en kunnen ook niet meer aanloggen bij de server.
Na een reboot van de router kan de server nog geen contact krijgen met de router. De andere PC's kunnen nu nog altijd niet inloggen. Een reboot van de server geeft dan wel weer een oplossing. De server kan weer connecten naar de router, de DHCP adressen komen weer door en de andere PC's kunnen weer inloggen.
Ik weet nog niet wat er gebeurd als ik de server eerst had gereboot, maar als dit nog eens voorkomt dan zal ik dat eerst proberen.
Het vreemde is dat de foutmeldingen die ik krijg te maken hebben met de WEP-keys op de router. Hij accepteerd geen WEP-keys meer, ook niet na een reboot van de router. Pas als de server gereboot wordt, worden WEP-key's weer geaccepteerd en kunnen PC's en server weer bij de router. Dat vind ik toch wel vreemd.

Nu doet alles het weer in ieder geval.

• Mili
hoe draait bij de mensen die hem nu een week of 3 draaien?

Verwijderd

Ik heb ook een WAG54GS en herken me helemaal in alle problemen.

Bij mij blijft de router meestal rond de 2-3 dagen goed functioneren en dan geeft mijn computer aan dat de internet kabel niet verbonden is :S, als ik dan de router opnieuw opstart dan doet ie het wel weer.

Het netwerk doet het helemaal niet.. Ik kan de andere computers niet eens zien bij netwerkverbindingen...

Waar kan ik de (engelse) firmware: 1.00.12 downloaden waar jullie het over hadden?

Alvast bedankt,

Joas

• ElCondor

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Ik zal hem even voor je opsnorren. Op de nederlandse website van LinkSys is hij te vinden volgens mij. Ik heb in ieder geval nu versie 12 draaien, en ik heb inmiddels een uptime van een aantal weken. Maandje of zoiets. Of hij in die tijd onderuit gegaan is, dat zou kunnen, maar hij heeft het ook weer zelf hersteld in die gevallen.

Stuur me ff een PM, dan mail ik wat details...

Verwijderd

Ik heb hem al :) toch bedankt!

Joas

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 15:55 ]

• InSanex

InSanex

serenity now!

died_laughing schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 08:30:
[...]

Welke adsl provider heb je?
Op welke DSL Modulation heb je hem gezet?
Mijn excuus, tijdje druk geweest met andere zaken, maar me nu maar weer eens op het modem gestort.
Gebruik de WAG54GS icm orange.
Sinds versie 12 dus steeds korte uitvallen, modulation al meerdere standen gehad, multi, adsl2, adsl2+ en G.dmt, helaas bij allemaal hetzelfde probleem.
Ook trimt de modem nu behoorlijk laag in :

Downstream Rate: 15752 Kbps
Upstream Rate: 299 Kbps

Al met al is alles erg vervelend, zeker omdat ik het combineer met een voipadapter, en ik dus bel met mijn gewone telefoon, via voipbuster, en dus regelmatig mijn gesprekken stilvallen.
De wag54gs is voor mij al met al een behoorlijke teleurstelling.

Edit :
Wederom wat kabelproblemen, geen problemen met de firmware dus, maar losse contactjes :)

[ Voor 5% gewijzigd door InSanex op 05-02-2007 15:52 ]

Het weer in Halfweg

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:05
*Kick
Ik weet dat het een wat ouder topic is, maar er is inmiddels een nieuwe Firmware beschikbaar:
V1.01.01 (annex A)
Heb sinds kort ook de WAG54GS-EU. Vindt wel dat ie vrij warm wordt btw :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

is deze er ook voor annex B toevallig?

• InSanex

InSanex

serenity now!

0800-0200101 ff linksys bellen, wie weet :)

Het weer in Halfweg

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10-2025
Heb de WAG54GS alweer een tijdje (1,5 jaar ofzo?)

In het begin ging het allemaal prima, maar na een tijdje was de internetverbinding wel 's verbroken of kreeg ik geen IP adres.
Maar goed... kwestie van effe uit-en-aan en voila, hij ging weer een tijdje.

Eerst was het heel regelmatig, als ik een computer meer dan 24 uur niet aan had gehad.
Maar een maand of wat geleden, gebeurde het steeds vaker dat de verbinding eruit vloog en dat het IPnr ook niet toegekend was als ik nog geen halve dag de PC uit had gehad.

En dit weekend viel het doek volledig: had met een 2e laptop pogingen gedaan om op de wifi te komen, bleek dat de 1e laptop ineens helemaal niet meer via wifi op het internet kon!
Ben nu al twee avonden zeer entensief aan het klootviolen geweest, maar nog steeds met 0,0 (nul komma nul) resulaat.

Via de wifi krijg ik geen IP adres meer van de DHCP en als ik 'm handmatig instel, kom ik evengoed internet niet op.

Heb van linksys.nl geprobeerd de nieuwe firmware te downloaden (router heeft nu 1.00.06), maar die wordt niet geaccepteerd (geen van de 3 beschikbare). Ben nu van linksys.com de UK firmware aan het downloaden, wellicht met meer succes.
Maar gezien de uitgebreide posts op diverse forums, heb ik er een hard hoofd in en zal 't wel weer schokken worden bij Alternate... voor een nieuwe, maar nu van Asus!

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

• died_laughing
AxiMaxi schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 22:07:
Heb de WAG54GS alweer een tijdje (1,5 jaar ofzo?)

In het begin ging het allemaal prima, maar na een tijdje was de internetverbinding wel 's verbroken of kreeg ik geen IP adres.
Maar goed... kwestie van effe uit-en-aan en voila, hij ging weer een tijdje.

Eerst was het heel regelmatig, als ik een computer meer dan 24 uur niet aan had gehad.
Maar een maand of wat geleden, gebeurde het steeds vaker dat de verbinding eruit vloog en dat het IPnr ook niet toegekend was als ik nog geen halve dag de PC uit had gehad.

En dit weekend viel het doek volledig: had met een 2e laptop pogingen gedaan om op de wifi te komen, bleek dat de 1e laptop ineens helemaal niet meer via wifi op het internet kon!
Ben nu al twee avonden zeer entensief aan het klootviolen geweest, maar nog steeds met 0,0 (nul komma nul) resulaat.

Via de wifi krijg ik geen IP adres meer van de DHCP en als ik 'm handmatig instel, kom ik evengoed internet niet op.

Heb van linksys.nl geprobeerd de nieuwe firmware te downloaden (router heeft nu 1.00.06), maar die wordt niet geaccepteerd (geen van de 3 beschikbare). Ben nu van linksys.com de UK firmware aan het downloaden, wellicht met meer succes.
Maar gezien de uitgebreide posts op diverse forums, heb ik er een hard hoofd in en zal 't wel weer schokken worden bij Alternate... voor een nieuwe, maar nu van Asus!
Er zit 2 of 3 jaar garantie op linksys producten, ik zou even contact opnemen met linksys.

Verwijderd

IJnte schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:11:
*Kick
Ik weet dat het een wat ouder topic is, maar er is inmiddels een nieuwe Firmware beschikbaar:
V1.01.01 (annex A)
Heb sinds kort ook de WAG54GS-EU. Vindt wel dat ie vrij warm wordt btw :)
Hoe weet je of je een annex A of B hebt?

• strandbal
  • Laatst online: 22:34

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Annex A = Analoog, Annex B = ISDN. Weet je dat ook niet, zoek eens in je meterkast of er NT1 kastjes hangen (google)...

Hier stond een dode link.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
KPN / Planet Internet DSL Comfort

Ik heb zojuist van 1.00.06 naar 1.01.01 geflashed, hoop dat problemen nu minder zijn.
Firmware komt hiervandaan:

ftp://ftp.fen.pl/sterowniki/Linksys/

Nieuwe optie in modem is om de volgende optie te kunnen wijzigen:

DSL Modulation

Ik heb er een beetje mee zitten spelen. De volgende gegevens kwamen eruit:

Status: Up - Multimode
Downstream Rate: 6151 Kbps
Upstream Rate: 773 Kbps

Status: Up - T1.413
Downstream Rate: 6144 Kbps
Upstream Rate: 768 Kbps

Status: Up - ADSL2

Status: Up - ADSL2+

Status: Up - G.dmt

Status: Up - G.lite

Deze waardes komen uit het modem! Metingen op sites komen niet boven de 5000 Kbps voor de download en 630 Kbps voor de upload snelheid. Wat zijn daar verklaringen voor? Afstanden tussen modem, splitter, centrale?

[ Voor 75% gewijzigd door Friedchicken op 21-09-2007 11:04 ]

• Friedchicken
Even een screenie ter verheldering..

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hairm001/linksys_WAG54GS_1.01.01.jpg

• itsmeallright
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
died_laughing schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 14:40:
[...]

Er zit 2 of 3 jaar garantie op linksys producten, ik zou even contact opnemen met linksys.
als je modem < 3 jaar oud is, krijg je van linksys direct een wag200g, als je vertelt dat je wireless verbinding regelmatig wegvalt. Zelf pas een omruiling gedaan (om die reden...)
Hoe ze 't kunnen doen weet ik niet, want het oude modem wordt opgestuurd naat Tsjechie, en je "nieuwe" is volgens mij een refurbished, ook uit Tsjechie... :?

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10-2025

Tuumke

Shingaling?

iemand ondertussen al de 1.01.03 geprobeerd?

-edit-
ik heb dus een beetje dezelfde problemen, en als ik op me modem kijk is de versie 1.1
terwijl op de site alleen firmware voor de 1.0 staat?

-edit2-
heb er nu zelf V1.01.01 op gezet
eens zien hoe lang die het volhoud ;p

[ Voor 80% gewijzigd door Tuumke op 02-10-2007 23:01 ]

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• Friedchicken
Tuumke schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 20:54:
iemand ondertussen al de 1.01.03 geprobeerd?

-edit-
ik heb dus een beetje dezelfde problemen, en als ik op me modem kijk is de versie 1.1
terwijl op de site alleen firmware voor de 1.0 staat?

-edit2-
heb er nu zelf V1.01.01 op gezet
eens zien hoe lang die het volhoud ;p
Sinds mijn vorige post op vrijdag 21 september 2007 11:16 draai ik met versie 1.01.01. Ik heb sinds die upgrade geen problemen gehad met uitval of iets dergelijks. Ik ga zodadelijk kijken of er veel verschil zit is met versie 1.01.03...

EDIT:

Die is er dus alleen nog voor ANNEX A : Analoog en niet voor ANNEX B : ISDN

[ Voor 6% gewijzigd door Friedchicken op 03-10-2007 20:25 ]

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-03 08:01

nhanssen

QVL is non-tweakers

Ik zeg maar 1 ding: klik! Dit heeft voor mij(n) (vader) alles opgelost met de ISDN variant. Wellicht ook de analoge versie aangezien die meer gebruikt wordt.

Hopend op (ook) jullie succes

Aanbieder: KPN - ADSL Direct

Versie 1.01.01 draait op de dag van vandaag zonder problemen!

[ Voor 15% gewijzigd door nhanssen op 06-10-2007 14:24 . Reden: Updatetje ]

Spec's PC

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09
Na linksys gemaild te hebben met het probleem dat de router er telkens uitklapt, kreeg ik een link naar de duitse site gemaild. Op deze pagina:
http://www-de.linksys.com...ge=download#versiondetail

kan je de 1.01.03 filmware van annex B downloaden. Nu heb ik de router van een klant terug gekregen (stond 1.00.06 op), maar ik durf hem niet zo maar terug te geven zonder zkr te weten dat deze goed werkt. Heeft iemand al ervaringen met deze filmware? Kan hem helaas niet thuis testen :(

[ Voor 3% gewijzigd door KeeP IT ReaL op 08-10-2007 10:48 ]

• Friedchicken
Ik draai nog steeds zonder reboot deze versie: V1.01.01

Gezien de laatste paar reacties is dat de meest stabiele versie.

• Tuumke
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10-2025

Tuumke

Shingaling?

draai nu dus op de nieuweste firmware, en tot op heden nog geen uitval gehad van het modem :D
super!

jammer dat er dd-wrt geen firmware voor de WAG54GS is zoals bijvoorbeel voor de WRT54G

[WhatPulse Profiel] [ Tuumke's n00by website]

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
itsmeallright schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 15:14:
[...]

als je modem < 3 jaar oud is, krijg je van linksys direct een wag200g, als je vertelt dat je wireless verbinding regelmatig wegvalt. Zelf pas een omruiling gedaan (om die reden...)
Hoe ze 't kunnen doen weet ik niet, want het oude modem wordt opgestuurd naat Tsjechie, en je "nieuwe" is volgens mij een refurbished, ook uit Tsjechie... :?
Grappig, want het signaal van de WAG200g is stukken zwakker dan die van de WAG54GS. Wellicht door het ontbreken van de 'afterburner'.

Ik heb beide toestellen hier en de WAG54GS heeft dus een beter wireless signaal, maar de WAG200G haalt weer betere DSL snelheden (WAG200G haalt me maximum terwijl de WAG54GS er altijd onder zit).

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:09
Tuumke schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 10:13:
draai nu dus op de nieuweste firmware, en tot op heden nog geen uitval gehad van het modem :D
super!

jammer dat er dd-wrt geen firmware voor de WAG54GS is zoals bijvoorbeel voor de WRT54G
Ook al gekeken op : http://www-de.linksys.com...Wrapper&lid=8959498404B23

[ Voor 6% gewijzigd door KeeP IT ReaL op 18-10-2007 09:55 ]

Verwijderd

Ik heb deze link gedownload maar weet niet wat ik er mee aan moet, ik snap er geen moer van
ik denk dat het geschreven is voor een Linux versie. De Firmware kan ik er niet uithalen omdat
ik niet weet waar het verstopt zit, windows xp kan er ook niet mee want er is geen setup, mijn
modem doet er ook niets mee want het wordt niet herkend. Ga dit maar eens uit zoeken dat zal
mij niet lukken denk ik. Het enige dat ik wel weet is dat dit geen Firmware is want het is
86 Mb groot.

Singer.

Verwijderd

Hoe weet ik of ik Annex A of B heb?

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-02 11:16
Verwijderd schreef op maandag 29 oktober 2007 @ 21:16:
Hoe weet ik of ik Annex A of B heb?
Misschien wel een reply van een maand geleden, maar het staat notabene op dezelfde pagina..
Leren lezen is ook een vak :/
strandbal schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 16:32:
Annex A = Analoog, Annex B = ISDN. Weet je dat ook niet, zoek eens in je meterkast of er NT1 kastjes hangen (google)...

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Even een schop omhoog. Heeft iemand de 1.01.12 firmware al geprobeerd? Ik sta op het punt er een te kopen en lees veel over firmware problemen. Zijn die inmiddels met de nieuwste firmware al opgelost?

Verwijderd

Ik heb zelf de 1.01.03 firmware er op staan en ik heb geen problemen meer kunnen ontdekken.
Alleen lees ik in de log dat er vanaf mijn pc iedere keer een packet via een opeenvolgende port naar een website gaat.

• Friedchicken
Hier draait ook versie 1.01.03 op Annex B versie. Die 1.01.12 is niet officieel.
Verder goed te spreken over de 1.01.03 release. Voor 1.01.01 heb ik veel problemen gehad (reboots e.a.).

• Friedchicken
Gezien ik de laatste tijd een beetje problemen heb met snelheden e.a. ben ik gaan zoeken naar line statistics. Wat blijkt, in versie 1.01.03 zijn die gegevens niet meer op te vragen. Hiervoor moet je dus downgraden naar 1.01.01.

Verder is er door een aantal programmeurs een handige tool ontwikkeld. Deze is hier te downloaden: http://www.2cent.de/dmt/v8/dmt.zip

Meer informatie over het uitlezen van line statistics op een Linksys WAG54GS vind je hier:
http://cablehell.co.uk/fo...on/index.php/t129081.html
Pagina: 1 2 Laatste