Gathering of Tweakers

Quicksearch
Na deel 4 is het nu alweer tijd voor het volgende hoofdstuk over pay-servers _o_

Natuurlijk levert elke internet provider een eigen news-service, alleen zijn deze vaak niet geschikt voor het downloaden van binaries. Binaries zijn in feite (grote) bestanden, die beschikbaar zijn voor iedereen die aan de news-service verbonden is. Tenminste, als de server dit ondersteund.

Voor meer info over usenet, zie: http://www.binaries4all.nl/ (Met dank aan Pven)

Dit topic gaat echter over newsservers, die als los abonnement kunnen worden afgesloten. Deze hebben als voordeel, dat er meestal meer ruimte beschikbaar is voor binaries; bestanden zullen er dus langer op blijven staan.

Let wel op dat het bespreken van FTD-achtige onderwerpen is niet de bedoeling is. (Op straffe van een Officiele Waarschuwing). Géén index-sites of services dus !

Ook wensen wij op GOT geen SPAM voor producten, firma's of diensten. Speciaal voor dit topic lijkt extra aandacht op deze gedragsregel noodzakelijk.

Xandrios wijzigde dit bericht 17-11-2005 22:20 (5%)

Tora tora fila me s'ena soma lioma ginomai
Ligo ligo tha se pio kai sta matia sou tha xatho

No troubles? Here, have some!

Pven wrote:
quote:
Waarom downloaden jullie headers? Dat is tegenwoordig toch niet meer nodig?
Hetgeen ik download daar wordt soms geen nzb-tje bij gepost. Hoe doe jij het dan?

System Specs De cursus "omgaan met teleurstellingen" gaat helaas niet door.

quote:
vleppyniles schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:08:
Pven wrote:

[...]

Hetgeen ik download daar wordt soms geen nzb-tje bij gepost. Hoe doe jij het dan?
NZB4U, newzbin of supersearch zijn enkele voorbeelden :D De laatste keer dat ik headers heb opgehaald was een half jaar geleden ofzo :o !

Nikon D70s | Nikkor AFS VR 24-120mm f/3.5-5.6G | Nikon 50mm f/1.8 | Tokina 12-24mm f/4 | Peleng 8mm Fish-eye f/3.5

Jup, en dat is dus juist het soort van dienst dat we niet in dit topic bespreken :)

Tora tora fila me s'ena soma lioma ginomai
Ligo ligo tha se pio kai sta matia sou tha xatho

Mijn welgemeende excuses voor mijn vraag.

Laten we die discussie over het wel of niet headeren terzijde schuiven. Niet alles wat gepost wordt, wordt gespot. Er worden veel dingen gepost waarvan je niet weet dat het gepost wordt, zonder te headeren weet je dus nooit alles. Vandaar dat velen nog headeren.

Kortom: als je niet weet dat een bepaald iets gepost is, kom je er alleen achter door te posten. D.w.z., als iets gepost is waar je niet aan gedacht had of nog nooit van had gehoord, hoe kun je dan een NZBtje aanmaken terwijl je niet weet waar je op moet zoeken? :)

Ziezo, einde discussie... :)

Wildfire wijzigde dit bericht 18-11-2005 11:19 (32%)

Systeemspecs: Klik hier!

Goed gezegd Wildfire. Ik heb een betaald account op die ene nzb-site ($ 0,50 p/w), maar ondanks dat header ik toch een aantal groepen. Het gaat me dus niet om het geld.

Met de SuperSearch van NL kan je toch het meeste terugvinden denk ik?

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6
Zet jezelf op de kaart met TweakerMaps

Reg. datum: 06 augustus 2001

Astraweb heeft momenteel een leuke aanbieding: een pay by download plan van 90 gig voor 21 euro (25 dollar). Normaal was het altijd 65 gig, dus nu 25 gig gratis.

One Lemming to rule them all!

Voor mensen die een keer Usenet willen uitproberen of gewoon een keer willen gebruiken voor bijv. 1 bepaalde download had ik laatst SMSUsenet ontdekt, je betaald 1,10 (SMS) of 0,99 (Telefoon, betaald nummer) en dan kun je 1 dag Usenet gebruiken op 'volle' snelheid (10MB/sec) of anderhalve dag of zo Usenet gebruiken op wat langzamere snelheid (2MB/sec). Het netwerk van XSNews wordt gebruikt en ik vind het gwoon lekker en goed werken, aangezien ik op Wanadoo zit wat niet zo´n goed netwerk heeft en ik af en toe een keer iets wilt downloaden.. De server heeft trouwens ook veel Binaries en Binary newsgroepen..

Je moet maar een keer kijken:
www.smsusenet.nl

Laterz,
- Alex3305 -

And remember, Respect is Everything !

Dat is inderdaad interessant voor als je af en toe iets download. Aan de andere kant, als je dat 7 keer doet in de maand, kan je net zo goed tweaknews nemen voor 7.95 per maand.

En je bedoelt waarschijnlijk 10 Megabit, 10 MegaByte zou wel heel riant zijn >:).

vleppyniles wijzigde dit bericht 18-11-2005 10:55 (7%)

Reg. datum: 11 april 2003

deel 5 dus }:O

btw zitten er hier echte "grootverbruikers" (>1tera / maand) ?

roxxe wijzigde dit bericht 18-11-2005 11:50 (14%)

Wandelende oorgaanzak

quote:
roxxe schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:47:
alwee deel 5 dus }:O

btw zitten er hier echte "grootverbruikers" (>1tera / maand) ?

1 tera red ik net niet.... zat vorige maand op 850Gb....

deze maand op 180Gb ofzo...ligt er maar net aan wat ik aan het doen ben ;)

Blijvende onder de naam Administrator en voor de hyverz onder ons...

quote:
KatirZan schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:50:
[...]

1 tera red ik net niet.... zat vorige maand op 850Gb....

deze maand op 180Gb ofzo...ligt er maar net aan wat ik aan het doen ben ;)

effe een vraagje
download je het om te hebben?
of om te genieten van je downloads, ik bedoel> check je ook echt elke film/mp3/programma die je downt
8)7

haihoitoitoi

Reg. datum: 11 april 2003

der ligt hier nog stuff te "roesten" van vorig jaar :s

meestal gewoon cool om te hebben :P :+ 8)

Wandelende oorgaanzak

quote:
achiedeman schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:54:
[...]

effe een vraagje
download je het om te hebben?
of om te genieten van je downloads, ik bedoel> check je ook echt elke film/mp3/programma die je downt
8)7
Alles wat ik van Usenet afhaal gebruik ik. En begrijp me niet verkeerd, het is niet ALLEEN maar dat ik bijv. films/spellen/applicaties/muziek van usenet af haal ;) ook veelal open source bestanden en updates (mede omdat ik van usenet vaker sneller download dan van de standaard update sites :) )

Die updates en zo zou ik toch liever van de 'originele' site halen. Je weet maar nooit.
Verleden week de eerste keer voorgehad dat ik iets van usenet haalde ("work-around" voor WGA-check van MS) en der zat een trojan in. :(

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6

Hello...Bart!

Ik zit meestal rond de 200 gig p/m, maar dat hangt er nog wel eens vanaf. Soms omdat ik geen tijd heb om van alles te checken em dus te downloaden en soms omdat er weinig leuks wordt aangeboden. En ik probeer alles te gebruiken, maar ik kan niet ontkennen dat ik nog een beste stapel films heb liggen die ik eigenlijk nog moet kijken, maar dat komt ook omdat ik niet altijd alle tijd van de wereld heb :P.

[helpdeskmode]U weet zeker dat de stekker in het stopcontact zit?[/helpdeskmode] || BF2 Stats

Wandelende oorgaanzak

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:18:
Die updates en zo zou ik toch liever van de 'originele' site halen. Je weet maar nooit.
Verleden week de eerste keer voorgehad dat ik iets van usenet haalde ("work-around" voor WGA-check van MS) en der zat een trojan in. :(
daarom heb ik een anti-virus/firewall server ;)

Ik ook, hoe denk je dat ik het te weten gekomen ben ;)

Wandelende oorgaanzak

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:21:

dat is idd een duidelijk antwoord :) Meestal zijn er meerdere versies te vinden van de update, tenminste, verschillende posters ;)

Als je dus ook naar de namen gaat kijken weet je meestal wel welke je kan "vertrouwen".

Hello...Bart!

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 12:21:
offtopic:
* hehe, 1-0 >:)

[helpdeskmode]U weet zeker dat de stekker in het stopcontact zit?[/helpdeskmode] || BF2 Stats

quote:
snoeki schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 09:30:
Astraweb heeft momenteel een leuke aanbieding: een pay by download plan van 90 gig voor 21 euro (25 dollar). Normaal was het altijd 65 gig, dus nu 25 gig gratis.

Thanks! Ik heb mijn account geupdate (normaal gebruik ik UseNetServer en in geval van nood Astraweb; ik kan nu weer een tijdje vooruit :)).

Iemand enig idee of Giganews ooit nog dit soort blokken aan gaat bieden?
Wandelende oorgaanzak

opzich is 90 gig voor een Usenet aanbieder best leuk, maar 25 euro....is toch best een hoop geld vergeleken met andere nederlandse aanbieders. Daar betaal je danwel maandelijks voor, alleen heb je dan geen datalimiet en meestal dezelfde snelheid....

Zo zit ik bij tweaknews....kan 6 keer inloggen en haal daar een kleine 300kb/s per login mee :)

Gaan we weer hoor....

Kijk, officieel doe ik met 90gig 9 maand aangezien ik een datalimiet van 10gig heb. Maw, 25¤/9 = 2.8¤ per maand.
Gelukkig heb ik 2 adsl-accounts ter beschikking, dus da's al 20gig. Woehoe! :/
Maar ik zit dus nog steeds maar aan ~5¤ per maand dan. ;)

Niet iedereen doet hier > 850gig/maand hoor. :)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws