Sapphire ATI Radeon 9800 Pro problemen

Pagina: 1
Acties:

• GamemasterByte
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07 18:03
Hallo mensen,

Ik heb een probleem met mijn videokaart, een Sapphire ATI Radeon 9800 Pro. Ik heb hem nu 2 jaar en ik heb er nooit problemen mee gehad, maar ik heb laatst een nieuwe koeler, een VF700-Cu erop gezet en nu geeft hij allemaal blokjes op het beeld. Ik heb het al met de oude koeler geprobeerd, maar daar geeft hij hetzelfde beeld. Als ik een andere videokaart erin stop, doet hij het wel, zonder blokjes.

Maar als ik de Sapphire ATI Radeon 9800 Pro in een andere computer stop dan geeft hij daar ook allemaal blokjes.

Het ligt dus aan mijn videokaart, maar kan ik er iets aan doen, of moet ik gewoon een nieuwe kopen:? Ik heb er verder niet mee overgeklockt of iets dergelijks, en de hitte kan ook goed weg.

Kan iemand mij hiermee helpen?

who is General Failure and why the hell is he reading my disk?!

• vegterb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 20:44

vegterb

[ZzZ]Vighter

En je weet 100% zeker dat de videokaart niet beschadigd is? Want ik ben bang dat (zoals je zelf al vermoed) je videokaart beschadigd is! Niet opzettelijk, maar misschien het geheugen of de lading van je eigen lichaam of iets waar je 'm opgelegd hebt. Het kan ook zijn dat de koeler iets veroorzaakt heeft. De oorzaak is vaak ver te zoeken, maar je kunt nooit voorzichtig genoeg zijn met die dingen. Maar aan die blokjes kun je (behalve een nieuwe driver, of kijken wat die in VGA modus doet) weinig doen.

Zie je het ook al tijdens de BIOS? Dan is het einde kaart...

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Je kunt het nogmaals een poging wagen. Die blokjes heb ik ook eens gehad toen ik mijn Zalman koeler erop monteerde. Bleek aan de koelpasta te liggen....Koeler eraf halen en kijken of je koelpasta niet gemorst is op transistortjes (heb ik gehad) en zo ja alles schoonmaken (kan met oorwatje, ev. met alcohol) en alles weer tot op het metaal schoonmaken. Dan opnieuw miniscuul druppeltje koelpasta erop doen, verdelen met een plat voorwerp (ik gebruik het metaaltje van een diskette) en ik zou ook eventueel de agp pinnetjes schoonmaken. En opnieuw opstarten. Ik had daarna nooit meer gehad, ik weet niet of het hierdoor kwam, maar dat is wat ik deed ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Cyberamp op 21-10-2005 21:42 ]

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• GamemasterByte
Hallo,

ik heb van alles geprobeerd, en nu doet de kaart het gewoon in veilige modus, maar alleen nadat de computer opnieuw is opgestart. Maar als ik hem dan weer in normale modus wil opstarten, dan doet hij het weer niet en valt de monitor uit. Ik heb het ook al met andere monitoren geprobeerd, maar dat maakt niets uit. Wat moet ik hier nu weer aan doen:?

• Cyberamp
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11-2024

Cyberamp

Multithreaded Tweaker

Dus je hebt nu een nieuw probleem? Monitor valt uit bij starten van Windows in veilige modus? Zijn de blokjes weg? Heb je bepaalde drivers geinstalleerd?

Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244

• GamemasterByte
Ik heb verder geen veranderingen aangebracht, maar ik heb hem nog eens goed schoongemaakt (misschien te goed?) Maar ik moet de computer nu eerst een keer in- en uitschakelen, en vervolgens weer inschakelen, en dan kan ik hem wel in veilige modus opstarten, zonder dat het beeld wegvalt. Wat moet ik daar nu mee aanvangen:?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Post eens een screenshot, dit heb ik ook gehad :) (denk ik iig)

• GamemasterByte
dan even een noob vraagje: hoe moet ik die maken?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je hebt de memsinks geplaatst ?
Daarbij heb je stickers moeten verwijderen van je geheugenchips als het goed is. Heb je met agressief spul schoongemaakt ? Zo ja, dan heb je je geheugen gemold.

• GamemasterByte
KillerAce_NL schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:03:
Je hebt de memsinks geplaatst ?
Daarbij heb je stickers moeten verwijderen van je geheugenchips als het goed is. Heb je met agressief spul schoongemaakt ? Zo ja, dan heb je je geheugen gemold.
Zou goed kunnen, maar is het dan gewoon over, is mijn videokaart dan gewoon dood of is er nog een manier om hem te redden?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dood, ik heb hetzelfde gehad en zo mijn r9800 ook gemold.
Al 100 keer chips schoongemaakt en alleen de chips op de r9800 gingen kapot :(

• GamemasterByte
KillerAce_NL schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 18:09:
Dood, ik heb hetzelfde gehad en zo mijn r9800 ook gemold.
Al 100 keer chips schoongemaakt en alleen de chips op de r9800 gingen kapot :(
Is er een mogelijkheid om het te laten repareren, of is het goedkoper om een nieuwe videokaart te kopen? Zo ja, welke wordt aangeraden met een budget van +-120 Euro?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als je hem nog kunt krijgen: de Asus V9999/td. De normale GeForce 6800, is vaak helemaal unlockbaar.
http://gathering.tweakers...ist_messages/1077871/last

[ Voor 28% gewijzigd door KillerAce_NL op 23-10-2005 17:06 ]

• GamemasterByte
Ik heb eens wat rondgekeken, en ik denk dat het ook geen slechte keus is om even door te sparen voor een XFX Geforce 6800 Extreme. Is dit een goede keus? Hij is immers maar 30 euro duurder, maar van zichzelf al een stuk sneller. Is deze kaart verder overclockbaar of even ver als de V9999/td?

Nog bedankt voor de reacties btw

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik denk dat je blij mag zijn als je nog een Geforce 6800 AGP kunt krijgen, gaat erg snel eruit nu.

Verwijderd

CyberAmp schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 21:40:
Je kunt het nogmaals een poging wagen. Die blokjes heb ik ook eens gehad toen ik mijn Zalman koeler erop monteerde. Bleek aan de koelpasta te liggen....Koeler eraf halen en kijken of je koelpasta niet gemorst is op transistortjes (heb ik gehad) en zo ja alles schoonmaken (kan met oorwatje, ev. met alcohol) en alles weer tot op het metaal schoonmaken. Dan opnieuw miniscuul druppeltje koelpasta erop doen, verdelen met een plat voorwerp (ik gebruik het metaaltje van een diskette) en ik zou ook eventueel de agp pinnetjes schoonmaken. En opnieuw opstarten. Ik had daarna nooit meer gehad, ik weet niet of het hierdoor kwam, maar dat is wat ik deed ;)
Dit was bij mij ook het probleem toen ik de koelpasta op de core een beetje uitsmeerde was er een beetje op de transistortjes gekomen, hierna had ik niet hele erge artifacts maar je zag af en toe wel een beetje puntjes enzo in beeld, koeler eraf gehaald goed schoongemaakt en koelpasta er op nieuw op (met iets meer zorg dit keer) koeler erop en alles was weg ;)

• GamemasterByte
KillerAce_NL schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 18:01:
Ik denk dat je blij mag zijn als je nog een Geforce 6800 AGP kunt krijgen, gaat erg snel eruit nu.
Maar is deze verder over te clocken dan de Asus V9999/td of niet?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Geen id, met smartdoctor haal ik 400/800 zonder artifacts.
Maja een overklok is nooit te garanderen.
Pagina: 1