quote:
Hielko schreef op woensdag 07 september 2005 @ 10:45:
[...]
Lijkt me duidelijk; het gaat niet alleen om de individuele prestaties dan. Je krijgt bijv. ook punten als je teammate in de heli iets weet te raken. Dit telt inderdaad in het eind mee voor je individuele score, maar dat wil niet zeggen dat deze score puur gebaseerd is op de individuele prestaties van desbetreffend persoon. Iets wat jij een aantal posts terug wel stelde.
Je krijgt inderdaad assist punten (bijvoorbeeld). Daar heb je een punt. Echter, ook die worden bij je individuele score opgeteld. Dat komt dus in the end weer op hetzelfde neer. Daarbij kun je het team zien als een middel om je eigen punten te verhogen.
quote:
Het feit dat je op ranked servers speelt wil nog niet zeggen dat direct het hoofddoel van het spelen de score wordt. Het is uiteraard niet vervelend als je een paar unlocks weet te verdienen

. Maar ik zie geen enkele argumentatie waarom het hoofddoel de punten zouden moeten zijn, waarom kan of is het hoofddoel van het spel niet gewoon het potje winnen?
Wat jou persoonlijk hoofddoel is staat in mijn optiek los van waar het aan het einde om draait. Als jij niet voor score speelt is dat prima. Je zult er aan het einde van de match wel op worden afgerekend.
quote:
In tegensteling tot jou probeer ik mijn uitspraken te beperken tot mezelf in plaats van alle BF2 spelers. Daarom kan ik ook alleen zeggen waar BF2 bij mij om draait. En als jij stelt "BF2 draait het niet om teamplay" dan bepaal je direct voor mij en alle andere spelers dat die het spel niet spelen voor de teamplay, maar de punten. Zo zie ik het, en dat noem ik dan inderdaad arrogant.
Nogmaals, in mijn ogen staat je persoonlijke hoofddoel los van waar het spel jou op af zal rekenen. Ik stel dus ook niets wat betreft de persoonlijke doelen van andere spelers. Daarnaast geldt het "arrogant zijn" in jouw ogen dan ook voor de mensen die stellen dat het om teamplay draait. Jij pakt het persoonlijk doel (bv "ik wil zo veel mogelijk in een auto rondrijden") los van het gene waar de game aan het einde om draait. Dat is je goed recht natuurlijk. Ik ben het daar echter niet mee eens en ik vind het ook niet kloppen.
quote:
Maar genoeg hierover, ik denk dat ik mijn argumenten voldoende duidelijk heb weten te maken, en ze herhalen heeft weinig zin...
Je argumenten zijn inderdaad duidelijk maar helaas niet helemaal sluitend (niet dat ik beweer dat de mijne dat wel zijn hoor). De zaken die jij aandraagt tellen namelijk ook weer mee in de individuele score (en dragen daarmee indirect ook bij aan mijn stelling).
Zelf zou ik graag een meganisme zien waarbij teamplay juist belangrijker is en je hier ook op kan worden afgerekend. Ik denk bv aan een uitbebreide objective based gamemode waarbij iedereen in het winnende team bv 100 punten krijgt als dat team een bepaalde moeilijke objective eerder haalt dan het andere team.
Overigens is deze discussie totaal niet bedoelt om mijn zin door te drijven zoals iemand hiervoor dacht. Het is bedoelt om van elkaar te leren van elkaars argumenten en om elkaars ideeen te verkennen. Arrogantie vind ik daarbij een vreemd (non) argument.