Hoofdcategorieën
Topicacties

Gauss Rifles, (Elektro)Magnetisme wapens

Pagina: 1 2 3 4 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 22 september 2003

quote:
Thunderbolt schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:15:
Dat kan wel, maar dan moet je wel weer de coils precies op tijd uitschakelen. De vraag is, wat is het efficientste? 1 grote of meerdere kleine?
Haha nou allebei is et niet goed voor je stroomrekening... 5 procent van de energie haal je er maar uit ongeveer volgens mij.

Leegte is iets moois.... [ ] <- mooi toch?

Reg. datum: 02 januari 2005

quote:
Thunderbolt schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 20:47:
[...]

Nu is dit wapen nog niet dodelijk, maar het scheelt niet veel meer of er zijn ook mobiele dodelijkecoilguns. Deze zullen het qua performance bij lange na niet halen bij conversionele wapens, maar is erg gunstig voor misdadigers: Geen kruitsporen, geen geluid, waarschijnlijk zelf gemaakt, dus ballistisch onderzoek is zinloos, kogels in alle soorten en maten, enz.
Euh en jullie willen het onderzoeken omdat... 8)7 Nee hoor grapje, maar er moeten toch wel nuttigere dingen te bedenken zijn dan bovenstaande :) Maar even een stomme vraag (sorry heb niet alles gelezen) dit zijn toch niet gewone kogels? Deze zijn toch van ijzer, vanwege magnetische eigenschap? Dan zou je dus ook zo een kogel vrij makkelijk kunnen weren, d.m.v. een omgekeerd magnetisch schild... of ben ik hier erg stom aan het redeneren? :+
Reg. datum: 23 december 2002

Die kogels zijn van een magnetisch materiaal, maar niet magnetisch zelf, je kan dus alleen aantrekken, en niet afstoten. Lekker vest heb je dan die kogels aantrekt :D

Zelfs daar netwerken?
Reg. datum: 17 februari 2004

quote:
Genosis schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 01:59:
Haha nou allebei is et niet goed voor je stroomrekening... 5 procent van de energie haal je er maar uit ongeveer volgens mij.
Ik denk dat het voor de marine geen probleem is, zo'n schip is een drijvende powerplant (zeker de nuclear aangedreven vliegdekschepen) en men kan enorm veel gewicht uitsparen door enkel de granaten (zonder het kruit voor aandrijving) mee te nemen. Dus veel meer ammo aanboord.

EOS 30D, kitlens, EF 50mm/1.8, EF 85mm/1.8 | EOS D60 & Sigma 70-210mm/2.8 APO | Minolta X-700, MD 28mm/2.8, MD 50mm/1.7

Reg. datum: 28 mei 2005

Een elektromaneet krijgt een sterkere aantrekkingskracht door er een grotere stroom door heen te duwen. Om dat je bij een condesator een bepaald verband hebt tussen de spanning en de stroom (spanning> = stroom>) wordt een elektromagneet sterker als je de spanning opvoert. Ik denk dat je bij condensatoren met een totale capaciteit van 2000uF bij 400V op ongeveer 80A pulsstroom zit. Dit is dan ook gelijk het voordeel van de condensatoren methode:
- relatief goedkooop, je hoeft geen voeding te hebben die 80A bij 400V constant kant trekken
- condensatoren kunnen direct het hele vermogen geven, een voeding heeft een korte 'reactietijd'

Master of the Edit-button

quote:
Banjy schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:05:
[...]

Euh en jullie willen het onderzoeken omdat... 8)7 Nee hoor grapje, maar er moeten toch wel nuttigere dingen te bedenken zijn dan bovenstaande :) Maar even een stomme vraag (sorry heb niet alles gelezen) dit zijn toch niet gewone kogels? Deze zijn toch van ijzer, vanwege magnetische eigenschap? Dan zou je dus ook zo een kogel vrij makkelijk kunnen weren, d.m.v. een omgekeerd magnetisch schild... of ben ik hier erg stom aan het redeneren? :+

uhm, de kogel zelf is niet magnetisch ;) die kan alleen aangetrokken worden door een magnetisch veld, omdat het een ferro metaal is (ijzer, nikkel).
met een omgekeerd magnetisch veld trek je die kogel nogsteeds aan :+
zou de kogel wel magnetisch zijn, dan zou hij gewoon omdraaien en zijn vlucht achterstevoren afronden, en zelfs extra aangetrokken worden :+
in het wapen word hij namelijk in een bepaalde richting gehouden zodat hij wel afgestoten kan worden, maar in lucht is er geen loop meer die de richting van de kogel zelf in bedwang houd.

anyway, er zijn toch ook mensen die op schietclubs zitten? gewoon voor de sport je eigen wapen maken is wel leuk :)

McKaamos wijzigde dit bericht 26-08-2005 16:12 (9%)

Angel in my pocket, Devil by my side.
[CGCiP] Stealth Jet V

quote:
rapture schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:18:
[...]
Ik denk dat het voor de marine geen probleem is, zo'n schip is een drijvende powerplant (zeker de nuclear aangedreven vliegdekschepen) en men kan enorm veel gewicht uitsparen door enkel de granaten (zonder het kruit voor aandrijving) mee te nemen. Dus veel meer ammo aanboord.
Als ze dit soort wapens in gaan zetten, moet er echt wel een extra powerplant bij, zeker bij dat nieuwe Franse vliegdekschip (dat heeft nu al te weinig power &gt;:) ). Verder staan nu net vliegdekschepen niet echt bekend om hun eigen zware bewapening (daarom vaart er een complete vloot omheen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Ik moest vandaag een radio weg gooien, dus ik trap hem kapot, en wat zie ik, een transformater met een gelijkrichter en een condensator van 2200 Uf @ 16 Amp. Precies wat je nodig hebt voor een coilgun, nou ja, een mini mini coilgun dan. Maar weet iemand hoevel ampere en volt zo'n condensator kan leveren, als je hem ontlaad over een spoel?

quote:
Thunderbolt schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:52:
Ik moest vandaag een radio weg gooien, dus ik trap hem kapot, en wat zie ik, een transformater met een gelijkrichter en een condensator van 2200 Uf @ 16 Amp. Precies wat je nodig hebt voor een coilgun, nou ja, een mini mini coilgun dan. Maar weet iemand hoevel ampere en volt zo'n condensator kan leveren, als je hem ontlaad over een spoel?

16 amp? 16 volt bedoel je... die dingen zijn niet amp-rated...
en 16 volt is echt veeeeeeel te laag.

[CGCiP] Stealth Jet V

quote:
Thunderbolt schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:52:
offtopic:
* offtopic: Moest het weer stuk..

Wat zou de beste condensator zijn als je 12 volt met 3,2 ampere hebt?

quote:
Genosis schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:21:
[...]

offtopic:
* offtopic: Moest het weer stuk..

Wat zou de beste condensator zijn als je 12 volt met 3,2 ampere hebt?

ligt aan je inverter (waarmee je 400 tot 800 volt maakt om je condensators op te laden)
daar kan je dan weer een bepaald aantal farads aan energie in kwijt.
weet de berekening niet zo uit mijn hoofd, maar je kan daar aan het aantal joules energie uitrekenen, en daaraan weer de hoeveelheid watt's. en dan is het simpel: volt / watt = amp
hoe meer farad's hoe meer watt, hoe meer amp bij hetzelfde voltage.

edit: het gaat er dus om dat je condensators voor een enorm hoog voltage hebt
400 tot 800 volt, en dan zoveel mogelijk farads aan energie.
je kan de hoeveelheid farads heel makkelijk verhogen door meer condensatoren paralel aan elkaar te schakelen.

McKaamos wijzigde dit bericht 26-08-2005 19:53 (17%)

[CGCiP] Stealth Jet V

quote:
FireWurX schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 18:57:
[...]

16 amp? 16 volt bedoel je... die dingen zijn niet amp-rated...
en 16 volt is echt veeeeeeel te laag.
16 volt inderdaad.

quote:

klopt, een mini coilgun (bestaande uit een buisje van bijvoorbeeld een kleurstift met daaroom heen een spoel van 10m draad) begint een keer goed bij 1200uF bij 60V. Hiermee kun je bijvoorbeeld spijkertjes wegschieten.

Aan die 60V is niet zo moeilijk te komen, je neemt een trafo van 24V en plaatst daarachter een spanningsverdubbelende gelijkricht schakeling.

TheMode wijzigde dit bericht 26-08-2005 22:31 (19%)

System Against People!

Luijtes, hou wel in de gaten dat deze dingen onder de wapenwet vallen en gelijkgesteld worden met bijvoorbeeld kruisbogen en luchtdrukgeweren. Mocht je zo'n ding willen maken, let dan hierop:

1. Het wapen mag niet automatisch zijn! Schot voor schot of zelfladend (semi-auto) is toegestaan, volautomatisch niet!
2. Het kaliber (doorsnede projectiel) moet lager zijn dan 20 mm.
3. Ga er NOOIT mee over straat!
4. Bewaar hem niet schietklaar (dus batterijen en projectielen apart van het wapen bewaren!)
5. Maak er geen dodelijk wapen van. Testen op een bonk klei of zo lijkt mij verstandig.

Het is ook handig om een voltooid wapen bij de politie te tonen (enkel indien je 18+ bent) en een ontheffing aan te vragen. DIT IS GEEN WAPENVERGUNNING!!!!!

AMD Athlon XP 2000+, 512 MB RAM, 80 GB HD, GeForce IV MX440, SuSE 9.1 - AMD Athlon 64 3200+, 1 GB RAM, 160 GB HD, GeForce FX5700, WinXP... Ja, ik zit goed in de spulletjes nu!

Is voor het voedings-probleem geen electrische vliegenmepper te gebruiken?
Geen idee hoeveel A daar over heen loopt, maar het is wel een voltje of >400.

quote:
frickY schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:28:
Is voor het voedings-probleem geen electrische vliegenmepper te gebruiken?
Geen idee hoeveel A daar over heen loopt, maar het is wel een voltje of >400.
kan wel, duurt alleen ff met opladen...

[CGCiP] Stealth Jet V

quote:
FireWurX schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 16:48:
[...]

kan wel, duurt alleen ff met opladen...
Zelf met een PhotoFlashCarger (uit een wegwerpcamera) duurt het bijna een half uur om 2000uF op te laden, en na 1 keer laden kun je de batterijen weggooien :(

quote:
Banjy schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 19:15:
Wow nee had ik nog niet gezien. Is indd erg gaaf! Maar aan de andere kant een wapen van +- 1,2kg dat nog maar net door een tinnen omhulsel komt is niet erg praktisch.

Hoeveel denk je dat een vuurwapen weegt? 100 gram?

Da's gewoon een normaal gewicht hoor. Tis waarschijnlijk niet de bedoeling dat we hier weapon-grade coil guns maken en mensen overhoop knallen....

quote:
rapture schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:20:
Bij elektromagneten draait alles rond de stroom, die formules zijn ook rond de stroom opgebouwd. Om meer stroom te hebben bij een bepaalde impedantie moet de spanning ook omhoog.

Een beetje industriële thyristor ziet eerder zo eruit.
[afbeelding]
Bij ons op school hebben ze van deze dingen liggen:
http://img.alibaba.com/photo/50070602/C784DE_Thyristor.jpg

Die komen uit treinen, en kunnen ook belachelijke hoeveelheden stroom aan.

quote:
FireWurX schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:11:
uhm, de kogel zelf is niet magnetisch ;) die kan alleen aangetrokken worden door een magnetisch veld, omdat het een ferro metaal is (ijzer, nikkel).
met een omgekeerd magnetisch veld trek je die kogel nogsteeds aan :+

D'r zijn inductievelden in ontwikkeling die aansnellende projectielen kunnen verhitten waarmee je stevigheid verliezen en te pletter slaan tegen het pantser in plaats van er doorheen te dringen. Dit is dus bij personen zo goed als onmogelijk, omdat je een enorme batterij aan apparatuur moet meezeulen alsmede een pantser :P

Dis dus meer voor tanks etc.

quote:
SAPman schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:35:
Het is ook handig om een voltooid wapen bij de politie te tonen (enkel indien je 18+ bent) en een ontheffing aan te vragen. DIT IS GEEN WAPENVERGUNNING!!!!!

En toen kreeg je geen ontheffing en was je je gun kwijt :w

quote:
TheMode schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:05:
[...]

Zelf met een PhotoFlashCarger (uit een wegwerpcamera) duurt het bijna een half uur om 2000uF op te laden, en na 1 keer laden kun je de batterijen weggooien :(
Diesel aggegraatje kopen :Y)

Speks:Iks TweeServertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Arenacum!

Ik zit er nu aan te denken om 2 elektro magneten te gebruiken.. en dan wel op een aparte manier.
Namelijk door een "lanceer" bakje te maken, die is tegenovergesteld gepoold met de buitekant. zodoende schiet het bakje door de buis, maar kan niet verder bij het eind... het project kan echter wel verder komen omdat massa traag is (toch?)

Probleem is dat ik een vrijwel wrijvingsloze manier moet vinden om dat te doen.. ik zat al te dneken aan een pvc buis met 2 inkepingen die hem vast houd als het ware..

Ik snap het niet, je wil dat lanceer bakje van magneet maken?

quote:
Thunderbolt schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 17:09:
Ik snap het niet, je wil dat lanceer bakje van magneet maken?
een bakje voorzien van een magneet kan ook...

[CGCiP] Stealth Jet V

Reg. datum: 19 september 2005

hoi,
Ik vroeg me af of het mogelijk was om een coilgun te maken die als testwapen dient om kogelvrij glas uit te testen.
Verder vroeg ik mij af wat jullie al 'stukgeschoten' hebben en of één of jullie al ervaring heeft met zulke grote krachten... (want wat ik hier lees is alles van blikjes kapotschieten en spijkertjes schieten tot in klei schieten...)

Greetz

edit: zou het mogelijk zijn om een non-ferro projectiel af te schieten? Vb een magneet achter dit projectiel steken en na de eerste spoel een omgekeerde (tegenovergestelde stroomrichting) spoel maken om de magneet tegen te houden (en aangezien die spoel geen effect heeft op het non ferro projectiel zou er dus ook niets veranderen aan de snelheid ervan)

Angelinne wijzigde dit bericht 19-09-2005 22:58 (34%)

greetz, Angelinne

quote:
FireWurX schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:13:
[...]

moet dan wel een heeel zwaar uitgevoerd schakelaartje zijn....
iets van 1000 volt bij 80 amp ofzo (afhankelijk van je spoel, vermogens etc etc)
een 220 schakelaartje last zichzelf binnen de kortste keren vast iig... en een relais ook
* Rey Nemaattori op het werk liggen nog wel een paar schakelaartjes.... die kunnen dat makkelijk hebben...
quote:
Angelinne schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:54:
hoi,
Ik vroeg me af of het mogelijk was om een coilgun te maken die als testwapen dient om kogelvrij glas uit te testen.
Verder vroeg ik mij af wat jullie al 'stukgeschoten' hebben en of één of jullie al ervaring heeft met zulke grote krachten... (want wat ik hier lees is alles van blikjes kapotschieten en spijkertjes schieten tot in klei schieten...)

Greetz

edit: zou het mogelijk zijn om een non-ferro projectiel af te schieten? Vb een magneet achter dit projectiel steken en na de eerste spoel een omgekeerde (tegenovergestelde stroomrichting) spoel maken om de magneet tegen te houden (en aangezien die spoel geen effect heeft op het non ferro projectiel zou er dus ook niets veranderen aan de snelheid ervan)
Ja, maar sowieso een vuurwapen-grade coilgun is heeel moeilijk, omdat je vele honderden joules nodig hebt in weinig tijd.... een magneetgebruiken kan natuurlijk, maar maak het wel lastig(er)

Speks:Iks TweeServertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Arenacum!

quote:
Angelinne schreef op maandag 19 september 2005 @ 22:54:
hoi,

Greetz

ik weet niet wat de rest heeft gedaan, maar ik nog niets... informatie vergaren en plannen e.d. is erg belangrijk.
maar wat ik weet is dat het enorm veel energie vergt om een kogel genoeg energie mee te geven
maar 3% van de elektrische energie die je er in stopt komt er uit als kinetische (beweging), dus je moet echt een heleboel energie er in stoppen.
dat vergt nogal krachtige elektronica en dat is duur.
het is opzich wel mogelijk om een coilgun zo sterk te maken als een normaal pistool of ander vuurwapen, maar dat vergt dus veel energie en een hoge efficientie van de apperatuur/elektronica.
het sterkste (relatief) wat ik tot nu toe gezien heb is van die rus die eerder aangehaald word, met zijn pistool dat de kracht heeft van een windbuks.

met genoeg geld is het heel goed mogelijk om een wapen te maken om pantserglas mee te testen :)

[CGCiP] Stealth Jet V

System Against People!

Ik heb bij een liftenfabriek gewerkt welke onderdeel is van een groot Duits concern wat ook veel doet met lineaire inductie. Er zijn bij ons proefopstellingen gemaakt voor liften die met een dergelijk systeem werkten..... Supergeleidende materialen (inclusief vloeibaar N2 :) ), enorme spoelen en magneten die zo'n beetje je riem door je buik heen trekken. Met zo'n ding hebben we een VOL colablikje 75 meter de fabriekshal doorgeschoten.... :)

Da's qua kracht vergelijkbaar met een geweerkogel

AMD Athlon XP 2000+, 512 MB RAM, 80 GB HD, GeForce IV MX440, SuSE 9.1 - AMD Athlon 64 3200+, 1 GB RAM, 160 GB HD, GeForce FX5700, WinXP... Ja, ik zit goed in de spulletjes nu!

Pagina: 1 2 3 4 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009