notebook kopen, maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.998 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 19:32
Goed, voor ik begin, ik heb de CSL helemaal doorgelezen inclusief alle subfora. Verder heb ik veel gegoogled en gekeken op websites van fabrikanten.

Ik wil dus een laptop kopen maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Er is zoveel keuze en de meeste fora zijn inmiddels alweer veroudert (CSL bigtime!). Het enige wat ik jullie kan vertellen zijn mijn wensen en budget en de notebooks die me wel wat lijken in de hoop dat jullie me verder kunnen helpen.

Ik ga media en kennistechnologie studeren aan de TU Delft. Het is een vorm van technische informatica. Ik zal dus veel moeten programeren, maar ook zo grafisch moet de notebook sterk zijn (photoshop, 3d studio max e.d.).

Mijn maximum ligt op de €1500,- geen cent meer, da's duidelijk. Mijn verdere eisen zijn:
  • Ik wil een mobiele processor om de redenen die volgen
  • de batterij moet lang meegaan
  • de notebook moet vrij stil zijn
  • toch snel en prestatieleverend
  • grafische module moet sterk zijn (niet overdreven ik ben geen die-hard gamer)
  • WiFi is heel belangrijk (netwerk op de uni)
  • breedbeeld scherm (15.4 (WXGA denk ik))
  • 1024 MB RAM
  • HDD 5400 RPM
  • dual layer dvd brander
  • tv/svideo out
  • ethernet 10/100/(1000) Lan
De Acer Aspire 1694WLMi lijkt mij wel een goede optie, maar misschien hebben jullie wel betere ideeën. Ook mensen met ervaring met de acer vraag ik om commentaar.
ben benieuwd.

ps. als er nou iets niet goed is aan dit topic, gooi hem dan alsjeblieft niet gelijk op slot maar vraag om extra info, ben al zo lang bezig...

Time is an illusion. Lunchtime doubly so.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109556

Je geeft zelf al tegenstrijdige berichten, namelijk:
  • de batterij moet lang meegaan
  • toch snel en prestatieleverend
  • grafische module moet sterk zijn (niet overdreven ik ben geen die-hard gamer)
Dat gaat nooit samen. Wat vind jij een lange batterijduur? Wat vind jij snel? Wat vind jij grafisch sterk?

Edit
Als je veel gaat 'designen' zou ik geen WXGA nemen, dit is een resolutie van 1280x800 en dat zit echt zo vol. Minimaal SXGA+, anders WXGA+. X300 is een goede videokaart als je niet die-hard wilt gaan gamen.

Als je een Centrino laptop neemt zit daar standaard WiFi bij. Verder kan je beter een 7200 rpm schijfje nemen.

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 109556 op 29-07-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-06 13:38
Ik heb een Asus M6 Ne en hij bevalt me erg goed, is snel genoeg voor grote applicaties en er zit een goede grafische kaart in en is dus ook goed geschikt voor gamen en ook nog nooit problemen mee gehad.

Er zit een Pentium Mobile Centrino in en dus ook WiFi, zonder netstroom kan je 4-5 uur doorgaan(hangt er vanaf wat je doet) er zit ook een programma bij, 4-Gear die je laptop zuiniger maakt clockt o.a. je processor terug maar kan je laptop ook zo instellen dat het meer prestatiegericht werkt en dus meer stroom verbruikt.
De laptop is heel stil, ik hoor alleen af en toe de fan.
Er zit een AtI mobile 9700 in en een breedbeeld 15.4" WXGA.
Ik had er krap € 1300,- voor betaald.

Afbeeldingslocatie: http://www.ab-shop.ru/UserFiles/Image/m6b00ne.jpg

Kijk hier voor meer info :
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1053935
http://www.asus.com/produ...odel=39&l1=5&l2=24&l3=128

[ Voor 7% gewijzigd door TwiSteD1 op 29-07-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31660

Heel CLS en subfora's doorgelezen?? Wanneer ben je daarmee begonnen dan? :+

Anyhow, ik ben ook op zoek naar een laptop en mijn keuze wordt waarschijnlijk een Asus A6Va. Over Acer hoor ik verschillende dingen, zolang ze het doen is er geen probleem maar als ze stuk gaan heb je een probleem.

De Asus A6Va is zo te zien wel een goede laptop, enige nadeel is dat er een 4200 toeren HD in zit, maar dit valt te upgraden natuurlijk.

Intel Pentium M 740 (Dothan 1.73Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
80Gb harddisk 4200RPM
512Mb DDR2 (1 x 512) (Uit te breiden naar 2 x 512/ 2 x 1024)
8* DVD+/-RW Dual Layer
ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA
15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
Windows XP Home NL
Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth
2 years pick-up & return (max. 3 years onsite)
Gratis Draagtas, Optische Muis

€ 1.199,00 hier

Laptops4u heeft ook een geupgrade versie met 1024 mb en 7200 rpm HD. Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:36
Er zijn zo veel topics over "welke laptop moet ik kopen". Het lijkt mij dat er ook zat huidige topics zijn. Daarnaast zijn er de opsom topics over de populaire laptops.

Gezien de eisen van je studie helpt dit topic je een stukje op weg: [rml][ Nieuw studie jaar Mediatechnology] Laptop dilemma[/rml]. Maar er is echt nog véél meer te vinden.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy
Pff, een notebook hebben is leuk, maar er een kopen is echt een verschrikking...

Ben net bij de correct geweest in Rotterdam en daar stond een sony vaio met bijne dezelfde specs als de acer alleen met een max van 1024 MB Ram, niet zo'n goed idee dus. Zag er wel gelikt uit. Ik heb op de site van asus gekeken maar het vervelende is de HDD van 4200 RPM, kan niet direct worden geupgrade (schrijf je dat zo?) naar 5400.

Mijn vraag is meer, zijn er laptops voor max €1500,- met dezelfde of betere specs dan de Acer Aspire 1692WLMi. Ik ben een beetje moedeloos, ik heb zoveel gelezen en ben al zeker 10 winkels langsgeweest. In zogenaamde speciaalzaken zeggen ze hetzelfde als in de forums, je kan dit maar ook zus en zo is ook nog wel een optie tenzij... Is de Acer uberhaupt een goede optie, wat is er bijvoorbeeld erger aan als er wat stuk gaat dan bij een ander merk?

Daarnaast, ik ga niet echt disignen, wel een beetje maar dat is vooral bijzaak.
En voor de batterijduur, stel dat ik een volle batterij heb en ik zet een dvd aan van 1,5 uur dan wil ik hem kunnen afkijken voordat m'n notebook ermee kapt.

[ Voor 13% gewijzigd door sdy op 29-07-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:36
De inspiron 6000 van Dell kun je zo volproppen als je maar wil. Alhoewel je waarschijnlijk even duur uit bent als bij Acer, is de service iig wat beter. Bel iig om de prijs nog wat naar beneden toe bij te stellen.

Overigens als je voor Dell kiest, of toch voor de Acer, upgrade de harde schijf dan metteen naar 7200 rpm. Dat scheelt veel performance, vooral ook hands-on, omdat de harde schijf toch de bottleneck is. De 7K60 (gebruikt door Dell), wordt nauwelijks warmer en gebruikt maar een paar wat meer dan een 4200 rpm schijf.

Voor 1176 (incl. btw en verzenden): 1,6 ghz centrino, 1024 mb ram, X300 64 mb, WXSGA+ (1680*1050), 60 gb 7200 rpm schijf etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Hoedje op 29-07-2005 17:50 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy
Mensen, ik wil u bedanken voor de hulp. Zoals het er nu uitziet word het een Asus A6Va. Hier moet wel wat aan 'gepimped' worden om hem naar wens te meken, maar dat gaat vast goedkomen.
groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-06 17:52

Mach

[END]Avengers

Wellicht nog een tip, bij informatique kun je je laptop helemaal naar keuze samenstellen. Weliswaar geen hip merk, maar gebaseerd de barebone van Aopen.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sdy schreef op zondag 31 juli 2005 @ 14:45:
Mensen, ik wil u bedanken voor de hulp. Zoals het er nu uitziet word het een Asus A6Va. Hier moet wel wat aan 'gepimped' worden om hem naar wens te meken, maar dat gaat vast goedkomen.
groeten
Goede keus :)
De Harddisk van de Asus is heel makkelijk te vervangen, en is ook niet zo erg duur. Succes met de aankoop.

Waar en wanneer ga je hem kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy
De laptop bestaat niet meer 8)7
Ook op de Asus-site, weg, foetsie, geen A6...
Ik snap er de ballen van
Sta mij bij want ik wordt echt GEK |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy
I'm living in a coockoo clock...
Waarom staat deze niet op de site van Asus? En waarom geeft de winkel waar ik hem wilde kopen andere specs op (leverancier), die man belt me zo weer, ben benieuwd of ik een A6va met de juiste specs in handen kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

op de nederlandse site van asus staat hij inderdaad nog niet, op de Global site wel.

En welke specs wil jij dan hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:18

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Je moet ook kijken bij de global site van Asus. Dan gewoon even in de search inkloppen en voila:

Asus A6Va op Asus Global

edit:
(vreez was me voor, maar ik heb wél een linkje)

[ Voor 17% gewijzigd door DrivinUCrazy op 01-08-2005 14:11 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy
_/-\o_

Ik zag het al ja, ze hebben hem verbeterd, snellere RAM. Ik ga weer eens bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bij Laptops4u.nl kan je de Asus A6Va naar keuze configureren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125236

sdy schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 14:11:
_/-\o_

Ik zag het al ja, ze hebben hem verbeterd, snellere RAM. Ik ga weer eens bellen
Wat is er precies veranderd dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdy
533 MHz ipv 400

Pagina: 1