Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 26 juni 2005

Waar ergens kan ik zien welk geheugen ik gebruik?
Op de Kingston site kan ik niks vinden, heb kingston hyperX geheugen.

http://www.pure-esports.com/ :)

'r you wicked ??
Reg. datum: 23 oktober 2002

quote:
Brabus Freak schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 14:37:
achter op het boardje zit een s/pdif aansluiting (geel, lijkt op tv out), kan dit fungeren als tv out? Want dan zou ik er graag mijn ps one scherm aanhangen >:)
Natuurlijk niet
Reg. datum: 10 januari 2005

Nee dit werkt inderdaad niet als beeldschermuitgang, er zit toch geen grafische chip op het mobo?
offtopic:
dit zou wel stoer zijn:P

Maar iemand die weet waar deze uitgang wel voor is?
Hij lijkt wel heel erg op een beelduitgang ... :/

The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

quote:
magiel schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:00:
Nee dit werkt inderdaad niet als beeldschermuitgang, er zit toch geen grafische chip op het mobo?
offtopic:

Nouwe....heel makkelijk....de rooie tulp is s/pdif-IN en de gele is s/pdif-UIT.
s/pdif= sony/philips digital interface, gebruik je om de onboard geluids chip digitaal aan te sluiten op een externe versterker.
Helaas zijn deze niet optisch, alhoewel de SLI-DR versie via de X-Bracket wel een optische aansluiting heeft. Helaas heb ik mijn onboard geluidschip opgeblazen op de een of andere manier waardoor ik genoodzaakt was een Audigy 2 *noggiets* aan te schaffen :X

Who Am I? wijzigde dit bericht 14-08-2005 08:52 (19%)

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

Even kort vragje....was er nou wel of geen ruimte op dit mobo om de graka's uit te rusten met een Zalman VF700-Cu?

Dat hing er geloof ik vanaf of je SLI gebruikte ofniet...

Reg. datum: 31 oktober 2004

quote:
LiqqY schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 15:14:
Waar ergens kan ik zien welk geheugen ik gebruik?
Op de Kingston site kan ik niks vinden, heb kingston hyperX geheugen.
Dit kun je zien door middel van CPU-Z, of gewoon door middel van je kast losschroeven en kijken wat er op staat.

Trotse papa van Nand!
Reg. datum: 14 oktober 2001

quote:
Moffin schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:10:
Ja ik heb het geheugen gekoeld op low rpm zoals staat omschreven dat mijn geheugen aan koeling nodig heeft, gelukkig is mijn geheugen niet gesneuveld, ik hoop iig dat mijn processor nog werkt.

Mijn power circuit van mijn geheugen gekoeld? Volgens mij heb ik dat niet in de handleiding zien staan, heb je het dan over de mosfets zelf?

Die koelblok rechts boven: http://www.bigbruin.com/r...imageview.php?file=15.jpg
Daar kan het erg heet worden, vooral als de 4V-jumper gebruikt wordt.
quote:
LiqqY schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 19:23:
Wat wordt bedoeld met utt etc?
Is dat de geheugen reepjes of wat snap het niet helemaal ;)?
[OC] Het Winbond UTT geheugen topic - deel 2
quote:
LiqqY schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 20:09:
Kan ik dat ergens zien dan? Op het geheugen zelf of?
Heb namelijk 2 kingston hyperX modules geen idee welke chip erop zit.
Kijken naar de chips op de modules of op http://www.techpowerup.com/memdb/
quote:
magiel schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 23:00:
offtopic:

Handleiding? :P ;)
quote:
Who Am I? schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 09:11:
Even kort vragje....was er nou wel of geen ruimte op dit mobo om de graka's uit te rusten met een Zalman VF700-Cu?
Dat is normaalgezien mogelijk maar met SLi is het heel erg krap zoals bij de meeste SLi-borden. Zie bijvoorbeeld de Gigabyte K8NXP-SLI:
http://www.insanetek.com/reviews/cooling/Zalman%20VF700-AlCu%20VGA%20Cooler/images/DSCN9374.JPGhttp://www.insanetek.com/reviews/cooling/Zalman%20VF700-AlCu%20VGA%20Cooler/images/DSCN9375.JPG

Laagvliegerke wijzigde dit bericht 16-08-2005 21:38 (4%)

Dan lijkt mij dat het bij alle SLI borden krap is, het ruimte verschil tussen de PCI-e sloten moet altijd hetzelfde zijn, anders past de SLI brug niet toch?
offtopic:
naar mijn weten is deze niet in lengte verstelbaar

verder als je je PCI-e snelheid gaat verhogen (standaard 100Mhz) dan krijg je meer bandbreedte tot je beschikking neem ik aan. Wat voor nut heeft dit? PCI-e is al overkill aan bandbreedte op vrijwel alle kaarten.

quote:
magiel schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 13:39:
Dan lijkt mij dat het bij alle SLI borden krap is, het ruimte verschil tussen de PCI-e sloten moet altijd hetzelfde zijn, anders past de SLI brug niet toch?
offtopic:
naar mijn weten is deze niet in lengte verstelbaar
Afstand tussen de PCI-e sloten verschilt nogal per fabrikant. Kijk maar naar ASUS die hebben zelfs nog 2 PCI-e sloten tussen de PCI-e16x sloten zitten. Bij andere moederborden zitten ze weer dichter bij elkaar. Verschilt dus per fabrikant. :)

Maar bij de asus moederborden word dus een ander formaat SLIbrug geleverd dan bij bijv. MSI borden,
anders lijkt mij het afstandsverschil niet mogelijk

||BeeBee||

Na een succesvolle OC van 'n dual Celeron (BP6... *zucht* waar is de tijd) en een watergekoelde P4, is dit m'n 1e AMD64 project. Is het niet aan te raden om met mijn setup (DFI nf4 Ultra-D, 3500+ E6, OCZ PC4000 VX) een BIOS van dfi-bios.tk te gebruiken nl. deze: 7.02-2 (BH-5,UTT)?

Iemand ervaring mee?

M'n systeem specs | AMD 3500+ | DFI nf4-ULtra | 1 gig OCZ PC4000 VX

:),

heb je eigelijk wel eens de laatste officiele bios gebruikt?

Happy ASBO driver[298pk/467nm]
Reg. datum: 08 januari 2001

quote:
Steff schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:41:
Na een succesvolle OC van 'n dual Celeron (BP6... *zucht* waar is de tijd) en een watergekoelde P4, is dit m'n 1e AMD64 project. Is het niet aan te raden om met mijn setup (DFI nf4 Ultra-D, 3500+ E6, OCZ PC4000 VX) een BIOS van dfi-bios.tk te gebruiken nl. deze: 7.02-2 (BH-5,UTT)?

Iemand ervaring mee?
Gebruik de 704-2BT bios.
Trotse papa van Nand!

Deze kende ik niet. Bedankt voor de link, Huigie!
Heeft deze ook last van de Vcore-bug??

quote:
Steff schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:41:

Iemand ervaring mee?
De laatste officiele BIOS is de 623-3. Die doet het zeker niet slecht maar met jouw geheugen zou de 623-2 beter moeten zijn. De 704 blijkt het bij sommigen beter te doen maar kan je niet terug vinden op dfi-bios.tk omdat deze een bug bevat die jouw CPU om zeep kan helpen bij een bepaalde Vcore-instelling. Daarover kan je wel meer info terugvinden in dit topic. De 702 is een variant op de 623 en bied meer dividers maar mag je enkel gebruiken in samenwerking met een rev E CPU. Dus kort gezegd; de 702-2 is zeker niet af te raden voor jouw opstelling ;)

Happy ASBO driver[298pk/467nm]
Reg. datum: 08 januari 2001

quote:
Laagvliegerke schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:50:
Deze kende ik niet. Bedankt voor de link, Huigie!
Heeft deze ook last van de Vcore-bug??

De 704 blijkt het bij sommigen beter te doen maar kan je niet terug vinden op dfi-bios.tk omdat deze een bug bevat die jouw CPU om zeep kan helpen bij een bepaalde Vcore-instelling.
Yw, geen Vcore bug, alles boven de 113% is uit de bios gemod dus de 704-2BT is safe voor iedereen.
Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

IEmand een ideetje wat er beter gaat werken op een DFI Ultra-D
Een XP-120 emt een leuke fan erop of een Zalman 7700CU.
K mag namelijk voor iemand een high-end koeler gaan uitzoeken om een Vennie 3000+ mee te koelen met een lichte OC ( ding gaat 2,5 ghz lopen :)). Dat ze beide goed koelen daar was ik al achter, maar welke is de stilste en koelt het best. (ik weet dat het bij de XP-120 aan de fan ligt maar toch).
Iemand een tip/hint ?
Pffff, lastig zeg lucht koeling :P

edit: oeh! zo'n coolermaster hyper dinges ziet er ook leuk uit.
ow en budget is redelijk hoog dus qua prijs maakt beide neit uit.

sapphire wijzigde dit bericht 18-08-2005 21:56 (13%)

Ik zou de Xp120 nemen met een papst dingetje erop.
De zalman maakt op 12v meer geluid dan je eigelijk wil, naar mijn ervaring, en een goeie stille papst fan doet dat niet :)

Quadje + Ultraatje

Hier heb je een leuk rijtje: http://www.hartware.de/review_416_7.html

Ik heb zelf een CM Hyper 6+ besteld omdat je hem zo mooi naar achteren kunt richten waardoor de warme lucht gelijk de kast uit gaat.
De XP-120 blaast even goed alles de kast weer in.

Quadje specjes: Q6600 - Gigabyte DS4 - EVGA 8800 Ultra - 4x1GB Corsair 5400C4 - 6x Hitachi T7K250 250GB - 1x Seagate 7200.10 320GB - Corsair 620HX - 2x Dell 2407WFP-HC

Reg. datum: 24 november 2003

welke bios is het beste voor een DFI nF4 Ultra icm met GSkill 2x 512MB 4400LE? Heb even op dfi-bios.tk gekeken, en mij leek 6.18-3 wel een goeie. Is dat de beste voor TCCD mem?

voor pretested processoren, mail me:-)

||BeeBee||

quote:
Laagvliegerke schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 20:50:
De 702 is een variant op de 623 en bied meer dividers maar mag je enkel gebruiken in samenwerking met een rev E CPU. Dus kort gezegd; de 702-2 is zeker niet af te raden voor jouw opstelling ;)
Werkt die 702-2 alleen met E stepping omdat die een lichtjes gewijzigde geheugencontroller hebben tov de vorige? Als 'n paar extra dividers "alles" is wat je meer krijgt dan de 623 :?

M'n systeem specs | AMD 3500+ | DFI nf4-ULtra | 1 gig OCZ PC4000 VX

Reg. datum: 25 november 2000

Het is wel erg rustig met de nieuwe biosjes de laatste tijd, ik heb 623-2 weer lekker ingeruild voor de 704-2 met de voltage bug (123%+), die loopt een stuk lekkerder hierzo.
Die-hard pruts0r

Weer even eenv raag, zij er mensen die een X800 kaart (of andere) gebruiken emt een Arctic Silencer erop? Lukt dat een beetje, of komt de koeler net aan niet op de stock chipsetkoeler zoals te verwachten ?
Ik kan hier namelijk niets over vinden :P
Trotse papa van Nand!

quote:
sapphire schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 21:55:
IEmand een ideetje wat er beter gaat werken op een DFI Ultra-D
Een XP-120 emt een leuke fan erop of een Zalman 7700CU.
K mag namelijk voor iemand een high-end koeler gaan uitzoeken om een Vennie 3000+ mee te koelen met een lichte OC ( ding gaat 2,5 ghz lopen :)). Dat ze beide goed koelen daar was ik al achter, maar welke is de stilste en koelt het best. (ik weet dat het bij de XP-120 aan de fan ligt maar toch).
Iemand een tip/hint ?
Pffff, lastig zeg lucht koeling :P

edit: oeh! zo'n coolermaster hyper dinges ziet er ook leuk uit.
ow en budget is redelijk hoog dus qua prijs maakt beide neit uit.
Het maakt niet echt uit, denk ik. De fan wordt toch automatisch geregeld door het moederbord. :) Let wel, dit is blijkbaar enkel zo bij de LanParty-serie, de nF4-DAGF (Infinity-serie) doet dit niet. Als ik een koper hebt voor mijn 7700Cu, denk ik dat ik misschien een Zalman CNPS9500 ga kopen. Alhoewel ik nog twijfel aangezien een 7700 ook de componenten op het moederbord mee koelt.
Wat wel grappig is, ik heb sinds kort Cool'n'Quiet geïnstalleerd en ik zie mijn 7700Cu steeds stil vallen om na enkele seconden terug te beginnen draaien en dan terug stil te vallen :P Zou ik de CPU niet passief kunnen koelen? :D
quote:
Steff schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:42:
[...]

Werkt die 702-2 alleen met E stepping omdat die een lichtjes gewijzigde geheugencontroller hebben tov de vorige? Als 'n paar extra dividers "alles" is wat je meer krijgt dan de 623 :?
Geen idee.
quote:
epo schreef op zondag 21 augustus 2005 @ 23:53:
Het is wel erg rustig met de nieuwe biosjes de laatste tijd, ik heb 623-2 weer lekker ingeruild voor de 704-2 met de voltage bug (123%+), die loopt een stuk lekkerder hierzo.
Ik denk dat ik eens deze BIOS ga proberen. Blijkbaar vallen er redelijk goede resultaten mee te behalen.

Die-hard pruts0r

je fan door eht moederbord laten regelen, LOL, nou liever niet dan gooi ik en lekker aan me fancontroller ;).
En laagvliegerke toch, je zou moeten weten dat ik een Ultra-D heb, ik post hier toch al sinds het bord in NL uitkwam :P

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: