Hoofdcategorieën
Topicacties

[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 6

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 januari 2005

jup al gedaan. Geen positief resultaat :(
Ga maar is naar de factuur zoeken ...

//edit: voor in de nieuwe startpost:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=6577, weet niet of het al gezegd is, maar dat is ook een leuk draadje :)

magiel wijzigde dit bericht 25-09-2005 22:30 (51%)
Reden: link toegevoegd

Die-hard pruts0r
Reg. datum: 22 november 2002

Briljant draadje :D
Serieus die moet echt in de TS !!
The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

Ik zie dat iedereen zich in het zweet werkt om een fanloze chipsetfan te vinden...je kan er natuurlijk ook zelf eentje ontwerpen... Een vriend van mij doet metaalbewerking en ik ben nu bezig met een ontwerpje maken voor een fanloze chipsetkoeler. Ik denk dat ik hem volledig van koper ga laten maken.

Als je zelf een ontwerpje hebt zou ik aan die vriend kunnen vragen of hij een exemplaar er van kan maken en dan zou ik em kunnen opsturen....(zal helaas niet gratis zijn)

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

quote:

verbaasd me dat jullie, vandread en sapphire, die link nog niet kende :P

maar de Freezer 64 is goedkoper dan de Freezer 4, dus ik zou de 64 nemen. ;)

= eigenlijk F.U.B.A.R.©
Reg. datum: 09 maart 2001

Ik snap iets niet: mijn RAM doorstaat meer dan 2 dagen MemTesten (test 5) zonder een foutje op 230MHz 1.5-2-2-5-7 1T (3.2V), maar als ik in Windows ga stress testen dan loopt alles vrij snel volledig vast (Windows freezet, geen BSOD of reboot).

Zelfs op 226MHz kan SuperPI geen enkele run afmaken. Waar kan dit aan liggen?

edit:

Ik kan het geheugen wel zonder problemen benchen met Sandra en Everest.

F.U.B.A.R wijzigde dit bericht 26-09-2005 12:18 (13%)

XQHHDHK

brul!
Reg. datum: 08 november 2003

quote:
Who Am I? schreef op maandag 26 september 2005 @ 09:20:
Ik zie dat iedereen zich in het zweet werkt om een fanloze chipsetfan te vinden...je kan er natuurlijk ook zelf eentje ontwerpen... Een vriend van mij doet metaalbewerking en ik ben nu bezig met een ontwerpje maken voor een fanloze chipsetkoeler. Ik denk dat ik hem volledig van koper ga laten maken.
Als je zelf een ontwerpje hebt zou ik aan die vriend kunnen vragen of hij een exemplaar er van kan maken en dan zou ik em kunnen opsturen....(zal helaas niet gratis zijn)

Zweet? Eentje ombouwen lijkt me stukkie simpeler dan zelf gaan bouwen:+
Waarom het wiel opnieuw uitvinden als het er al is ^^

quote:
magiel schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:24:
[...]verbaasd me dat jullie, vandread en sapphire, die link nog niet kende :P
Nou ik kende hem wel maar wist niet meer waar die ergens stond, had die thread nog niet gezien MET die Freezers erbij, alleen die Alpha cooler.
Die-hard pruts0r

quote:
magiel schreef op maandag 26 september 2005 @ 10:24:
[...]

verbaasd me dat jullie, vandread en sapphire, die link nog niet kende :P

maar de Freezer 64 is goedkoper dan de Freezer 4, dus ik zou de 64 nemen. ;)
tja k heb geen tijd om ook op DFI-street te kijken :( kan soms netaan de tijd opbrengen om hier rond te hangen :P

quote:
sapphire schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:50:
[...]

tja k heb geen tijd om ook op DFI-street te kijken :( kan soms netaan de tijd opbrengen om hier rond te hangen :P
Dan heb je wel een heel druk leven :P net als ik trouwens 8)7
quote:
Vandread schreef op maandag 26 september 2005 @ 17:02:
[...]

Nou ik kende hem wel maar wist niet meer waar die ergens stond, had die thread nog niet gezien MET die Freezers erbij, alleen die Alpha cooler.

Njah ik vond hem ook pas via google, via dfi-street zelf ook niet meer om vage rede :S

Maar we dwalen af, het is gewoon een linkje die in de nieuwe startpost MOET :+

Superior dutchie

Ik durf et haast niet te vragen! Maar doe et lekker toch

Zijn er ook mensen die een amd x2 4400+ op een DFI Lanparty nF4 SLI-DR mobo hebben geprikt? en overclock ervaringen hebben met deze proc (op lucht)

BTU_Natas wijzigde dit bericht 26-09-2005 22:31 (8%)

I dont want a silent PC.. I want to hear its awesome power!

brul!

Ligt gewoon aan de proc he, zoals je ziet worden er met x2 3800's leuke scores gehaald en met 4400's zal dat ook wel zo zijn.
Reg. datum: 10 december 2003

Lol chipset koeler van die gast ken ik al maandje of 3 Wel bruut ding trouwens _/-\o_

Ik ga wachten op de Xpert versie van DFI daar kan je teminste wel elke koeler op zetten.

http://www.tweakers.net/gallery/131188/sys 3dmarks2001:25000+ # 3dmark2003:10500+ # 3dmark2005:4500+ # pifast:38+sec http://specs.tweak.to/10270

Trotse papa van Nand!
Reg. datum: 14 oktober 2001

quote:
anthonyjameskok schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 21:52:
je zou ook de TS zo basic moglijk kunne houden en dan linken naar posts waar deze punten uit gelgd worden (wel minder overzichtelijk
Door zo basic mogelijk te houden, wordt het overzicht misschien wel beter. Daar heb ik ook al aan gedacht. Nadeel is dat er velen te lui zullen zijn om al die links door te spitten. Geen flame want zo ben ik ook soms ;) (lees: meestal :P)
quote:
edit : ik heb e dignostische ledjes naar frontpanel op de ultra-dr getest: zitten aangesloten: gewoon draadje vastsolderen en doortreken naar waar je wilt (pinout staat in de manual)
Heb je eventueel foto's en een kleine beschrijving?
quote:
anthonyjameskok schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 22:16:
[...]
ik vind wel dat het stukje van de 20 pins stekker terug moet komen stond er vroeger ook in en heb er laats nog 2 mensen in in mijn omgeving dit bord nieuw hadden mee geholpen
Ik vond dat er wat teveel info in de TS stond en in mijn ijver heb ik inderdaad wat teveel gewist :) Maar het komt terug.
quote:
mis skun je de TS opspiltsen in 2 stukken
post 1 : basic dingen zoals biosen en specs basic stuf dus
post 2: mods en ander doc onder werpen

dit lijk mij overzichtelijker weet niet of dit mag (staat niet in de regelementen geloof ik)

verder veel succes met het maken van typen van de stukjes kan evt wel even helpen

Verschillende biossen vind ik niet echt basic. Zeker beta en modded biossen :) De specs heb ik er uit gehaald. In de TS (bij "Verschillen tussen de bordjes") staan er per bordje wel links naar de DFI-site. En ik verwacht dat een user die actief is in DOC toch wel de specs kan terugvinden ;)
Als je vind dat er stukken bij moeten, mag je altijd wel iets mailen hoor. Indien het bruikbaar is, kan ik het wel opnemen. Momenteel ben ik bezig met het herwerken van de TS maar het is tijdrovend :)

quote:
jelbo schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 23:54:
Voor de TS:

Ik heb ook nog het LanParty logo in .ai formaat, misschien dat ik of iemand anders daar nog een mooi plaatje mee kan maken? Als afwisseling? ;)

Heb ik er voorlopig ingezet bij "links". Maar ik zal waarschijnlijk nog links zetten naar verschillende topics op dfi-street.
Een mooi plaatje mag altijd als het huidige echt lelijk is ;)
quote:
magiel schreef op zondag 25 september 2005 @ 22:29:
jup al gedaan. Geen positief resultaat :(
Ga maar is naar de factuur zoeken ...

//edit: voor in de nieuwe startpost:
http://www.dfi-street.com/forum/showthread.php?t=6577, weet niet of het al gezegd is, maar dat is ook een leuk draadje :)
Deze was al eens voorbij gekomen. Maar toch bedankt om hem terug onder mijn aandacht te brengen. Deze zou bij het onderdeel "Koeling" moeten komen.

En mocht iemand het niet met mij eens zijn... Ik hoor het graag!

Laagvliegerke wijzigde dit bericht 28-09-2005 20:02 (5%)

Reg. datum: 08 december 1999

zit in de nforce4 dezelfde bug als in de nforce3 waar s-ata poorten het overklokken kunnen blokkeren?

MicroSD addict!
Reg. datum: 16 september 2002

quote:
Lev schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:11:
zit in de nforce4 dezelfde bug als in de nforce3 waar s-ata poorten het overklokken kunnen blokkeren?
Voor zover ik weet niet. Ik heb er zelf geen last van (289HTTx9MP), en ik heb er ook nog nergens iets over gelezen (en ik heb veel over dit mobo gelezen op verschillende forums).

[[ Panasonic Lumix DMC FZ18 | B+W KSM POL CIRC MRC | B+W UV MRC 010 | B+W 102 NDx4 | SanDisk 8GB microSDHC Class 6 ]] AMD Athlon 64 X2 4200+ Tol | 2GB OCZ DC Platinum | DFI LanParty UT nF4 Ultra-D | nVidia 7900GTX 512MB | HP w2207

Trotse papa van Nand!

quote:
Lev schreef op woensdag 28 september 2005 @ 23:11:
Zowel de PCI-sloten als de SATA-poorten zijn gelocked. Dus het overclocken mag normaalgezien hier op geen invloed hebben.

Laagvliegerke wijzigde dit bericht 28-09-2005 23:49 (12%)

Reg. datum: 08 december 1999

momenteel heb ik corsair geheugen dat op 200mhz 2-2-5-2 draait maar wat ik niet kan overklokken..

heeft het zin om dit geheugen te vervangen door geheugen dat overklokbaar is maar op lagere timings loopt?

het gaat me om gaming performence

brul!

2-2-2 geheugen dat niet overclockbaar is... dan doe je echt iets verkeerd :X
Wat is het precies en wat heb je gedaan?
En volgens mij zit je in het verkeerde topic :+
Trotse papa van Nand!

Als hij een LanParty nF4 heeft, zit hij wel juist ;)
Maar zoals Vandread al zei; dat geheugen moet het normaal wel redelijk doen.

=)
Reg. datum: 23 augustus 2003

Ik wilde net de standaard bios gaan upgraden naar een betere, maar mijn floppy drive werkt niet :/ Geen idee waarom in ieder geval, maar weten jullie of het ook mogelijk is om via windows te flashen ipv via dos.

Die-hard pruts0r

Winflash
ff googlen ernaar
Trotse papa van Nand!

Of via USB-stick. Heb ik net gedaan, gaat zeer goed!

Reg. datum: 29 september 2004

Hmm, ik ben genaaid.

Mijn systeem boot echt niet meer. Enige manier waarop ik kan booten is mn OCZ geheugen eruit halen, heel oud PC2700 erin. Dan kan ik in de bios komen. Als ik dan het geheugen voltage op 3,2 volt zet, reboot, gelijk pc uit doe, en OCZ VX erin, boot ie weer. Zodra ik mn PC afgesloten heb, of de bios reset: 3 leds en no post.

Wat is het probleem hier? Heb dit zowel met 510-2 FIX bios als met de 704-2BTA. Als hij wil booten met mn OCZ VX, is dit foutloos in memtest @ 265 mhz 2-2-2-5 @ 3,6 volt.

Wie kan me helpen? Ik weet het echt niet meer, is dit een mobo probleem?

System specs in mn sig.

* All_Star heeft het helemaal gehad met DFI voorlopig :( :(

quote:
All_Star schreef op donderdag 29 september 2005 @ 20:47:
Hmm, ik ben genaaid.

Mijn systeem boot echt niet meer. Enige manier waarop ik kan booten is mn OCZ geheugen eruit halen, heel oud PC2700 erin. Dan kan ik in de bios komen. Als ik dan het geheugen voltage op 3,2 volt zet, reboot, gelijk pc uit doe, en OCZ VX erin, boot ie weer. Zodra ik mn PC afgesloten heb, of de bios reset: 3 leds en no post.

Wat is het probleem hier? Heb dit zowel met 510-2 FIX bios als met de 704-2BTA. Als hij wil booten met mn OCZ VX, is dit foutloos in memtest @ 265 mhz 2-2-2-5 @ 3,6 volt.

Wie kan me helpen? Ik weet het echt niet meer, is dit een mobo probleem?

System specs in mn sig.

* All_Star heeft het helemaal gehad met DFI voorlopig :( :(

Je gebruikt de 5v jumper, verzet die eens als je m eruit haalt.
Haal de power er dan compleet af.
Mem eruit, vanaf 3,3v lijn booten.
Bios in 'optimized defaults loaden'
saven, opstarten.
Dan windows laten booten.
Uitzetten.
5v jumper weer omzetten en evt oc instellen, en dan zou ie t waarsch weer moeten doen hoop ik...

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Graag gedaan!
Reg. datum: 26 oktober 2001

Dit is gewoon het cold boot probleem.. oftewel met 5 volt als vdim lijn, geeft dfi het eerste moment van booten een voltage van 2.6...

En dat is helaas te weinig voor de winbondjes. Niet alle winbondjes hebben zit, maar dit komt meestal na enige tijd (paar maanden).

Dit is niet dat je moederboard achteruit is gegaan, maar je geheugen.

Ik heb dit ook gehad met mushkin redlines, die kwamen van een andere tweaker (kadance074) die dit probleem ook had. Mijn G.Skills pc3200GH had daar nog geen last van.

Maar het probleem ligt dus niet bij het geheugen, het geheugen wil alleen na een tijd niet meer booten met 2.6 volt ;)

Tutti-frutti wijzigde dit bericht 29-09-2005 22:01 (45%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: