System specs: Servertje Game PC Gameserver
Dat is een kwestie van smaak denk ikquote:BlackBurn schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 13:50:
[...]
Mooie kast, heb hem zelf ook, maar toch is de zalmna hd160 van me ouders nog een tikkeltje mooier!
alvast excuses voor mijn noob vraag, maar moet ik dan de molex er afhalen?quote:
Amd x2 4200 @ 2740 :: Asus A8V-Deluxe :: His x1950 512 agp, 1024 mb dual, samsumng 226 bw
Ja, maar niet eraf knippen. Je moet de pinnetjes losmaken uit de stekker en dan op een andere plaats weer vastklikken. Je hebt Geel (12 Volt), Rood (5 Volt) en Zwart (0 Volt). Daarmee kan je dus een aantal combinaties maken. Nu zit ie tussen Geel en Zwart (dus 12 Volt) maar je kan hem tussen Geel en Rood hangen (7 Volt) of tussen Rood en Zwart (5 Volt). Wel opletten waar je welke draad doetquote:Mr.muff schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:39:
[...]
alvast excuses voor mijn noob vraag, maar moet ik dan de molex er afhalen?
1. TV kaart, meestal wordt de Hauppuage PVR-150 gebruikt, maar waarom niet de HVR-1300? Heeft iemand deze al werkend onder Vista en wat zijn de belangrijkste verschillen?
2. Geluidskaart: ik heb geen stereo toren dus de HTPC zal gaan verantwoordelijk worden voor het geluid in de kamer. Ik wil hier best wat geld aan uitgeven. Het liefst wil ik dat mijn televisie de centre speaker wordt. Kleine boxen hebben ook mijn voorkeur boven grote bakbeesten.
Alvast bedankt voor jullie advies...
42.7 percent of all statistics are made up on the spot.
ha dat wordt spannendquote:obsidian schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:54:
[...]
Ja, maar niet eraf knippen. Je moet de pinnetjes losmaken uit de stekker en dan op een andere plaats weer vastklikken. Je hebt Geel (12 Volt), Rood (5 Volt) en Zwart (0 Volt). Daarmee kan je dus een aantal combinaties maken. Nu zit ie tussen Geel en Zwart (dus 12 Volt) maar je kan hem tussen Geel en Rood hangen (7 Volt) of tussen Rood en Zwart (5 Volt). Wel opletten waar je welke draad doetDe plus draad nu moet ook weer de plus draad zijn nadat je hem aangesloten hebt.
ik wil mijn processor koelen met een thermalright 128 zodat ik van die luidruchtige boxed cooler af ben, op deze manier kan ik hem excht stil gaan krijgen. Als ik straks nog een passieve hd2400pro er in heb kan ik die processor ook nog eens lekker terug clocken.
Amd x2 4200 @ 2740 :: Asus A8V-Deluxe :: His x1950 512 agp, 1024 mb dual, samsumng 226 bw
het geluid wordt bij de hd2400 via de hdmi port uitgestuurd, althans daar kan je voor kiezen, wellicht is het ook mogelijk binnen de sound options aan te geven welk kanaal via de hdmi uitgestuur dmoet worden?quote:d00d schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:59:
Ik zit er ook over te denken om een ultieme HTPC te bouwen, met een Zalman HD160-S kast en een AMD/ATI 2400 kaart. Ik heb alleen nog twee vragen:
1. TV kaart, meestal wordt de Hauppuage PVR-150 gebruikt, maar waarom niet de HVR-1300? Heeft iemand deze al werkend onder Vista en wat zijn de belangrijkste verschillen?
2. Geluidskaart: ik heb geen stereo toren dus de HTPC zal gaan verantwoordelijk worden voor het geluid in de kamer. Ik wil hier best wat geld aan uitgeven. Het liefst wil ik dat mijn televisie de centre speaker wordt. Kleine boxen hebben ook mijn voorkeur boven grote bakbeesten.
Google is your friendquote:d00d schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:59:1. TV kaart, meestal wordt de Hauppuage PVR-150 gebruikt, maar waarom niet de HVR-1300? Heeft iemand deze al werkend onder Vista en wat zijn de belangrijkste verschillen?
Volgens mij niet, maar ik heb wel eens foto's gezien van iemand die het zilveren plaatje met dubbelzijdig tape op zn drive geplakt had en zn drive iets dieper in de kast had gemonteerd zodat het frontje er weer netjes uitzag.quote:Gaming247 schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 12:15:
Verkoopt Antec ook cd-covers? Want ik twijfel momenteel tussen de Antec Fusion en de Antec NSK2400, (ik hoef geen scherm aan de voorkant), maar bij de Fusion zit de cd/dvd drive wel mooi weg gewerkt. Maar omdaar nou zoveel meer voor te betalen...
ik had die zalman in m'n fusion, maar ik vond hem niet erg stil en je moet de ribben een beetje buigen anders komen ze tegen een casefan en krijg je helemaal lawaai. ik gebruik nu de boxed koeler, maar die wordt binnenkort weer vervangen door een arctic alpine 7. de hoogte was 12,5cm ofzo trouwens. een arctic freezer past in ieder geval helaas net niet.quote:stefijn schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 19:05:
Kan iemand vertellen hoe hoog een koeler mag zijn in een Antec Fusion (ruimte boven de CPU?)?
tnx
Zou een Zalman CNPS7700 (120cm CPU fan) daarin passen? Of kan ik beter voor een Thermaltake Silent 775D. Wil graag passief koelen (C2duo 2140)
ik heb de harde schijven aan de onderkant van de behuizing nu nog maar met een schroefje vast inplaats van met twee...ik heb het schroefje het dichts bij het pootje van de behuizing eruit gehaald..deze gaf de trillingen door aan kastje waarin ik de HTPC heb staan.
ik hoor nu niks meer...
Of je dat moet doen moet je zelf weten. Voor ervaringen van medetweakers zijn er de Tweakers.net Shopreviewsquote:Guesszzz_who schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 12:13:
(...)
Heb het zooitje samen gesteld op www.cool-prices.nl (Lees weinig hierover maar ben van plan meer bij deze webshop te bestellen of niet doen??)
Hier staat Socket 939, is die ook geschikt voor Socket AM2?quote:6343 Cooler Master CPU Super Silent Skt 939 CK8-9JD2B-OC Silent ¤ 9,95
Je hebt een HDTV, maar heeft deze kaart wel HDCP, anders kun je niet echt genieten van hoge resoluties.quote:8606 Asus GeForce 8500 GT 256MB DDR2 (PCI-e, 1x VGA, 1x DVI) EN8500GT SILENT⁄HTD⁄256M ¤ 87,75
Ik weet niet hoeveel je om stilte geeft, maar de nieuwere generatie Samsung schijven van 320GB, 400GB en 500GB (de T166- serie) zijn stiller dan deze P120 met betrekking tot seeks, aldus SilentPCReview:quote:3723 Samsung 250GB SATA II 7200RPM 8MB (SP2504C) ¤ 55,25
An excellent addition to Samsung's range. It upholds Samsung's reputation for low noise, and fixes the only real complaint we had about the P120 series: Sharp seeks. Only a notebook drive is likely to be quieter. Acoustically, the Spinpoint T only has one real competitor: The WD Caviar SE16. Neither drive clearly has the upper hand, and a choice between the two is likely to come down to the kind of noise that bothers you personally. Heavy users who want to avoid seek noise will probably prefer the Western Digital, but users whose drives spend most of their time in idle may prefer the smoother idle noise of the Spinpoint T. Soft mounting is strongly recommended, as usual; our sample had higher vibration than either the older P80 or the WD SE16 samples. The 500GB model HD500LJ has identical specs, so it's probably the same.
Bij deze danquote:Ik hoor het graag van jullie!
Was die kast een bewuste keuze trouwens, vanwege de ruimte? Anders is het misschien een idee om naar de NSK2400 te kijken. Die is maar een beetje duurder dan je huidige keus, maar is speciaal ontworpen om stil te zijn.
Een plaatje van de NSK2400 zoals hij bij ons is ingebouwd (was dit zoals je het bedoeld had, SYQ

Wees niet bang hoor, die deurtjes maken de TV- kast smaller dan hij in werkelijkheid is. De kast heeft voldoende ventilatiemogelijkheden.
De kast is trouwens bij diep, zo'n 42cm. Hij steekt bij ons achter uit het kastje en staat op een tweetal hoekbeugels
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Zolang je geen bluray of hddvd speler in je htpc stopt, heb je geen videokaart nodig die hdcp snapt. En 8500GT sluit je dmv een dvi <-> hdmi kabel aan op je lcd.quote:Jaap-Jan schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:06:
Je hebt een HDTV, maar heeft deze kaart wel HDCP, anders kun je niet echt genieten van hoge resoluties.
?
1. Ik heb zo 1,2,3 niet kunnen vinden wat het verschil was tussen een standaard kaart en z'n hybrid model. Ehter zou je beter naar een dual tuner kaart kunnen kijken bijv. de pvr500, scheelt ruimte in de kast en ook wat warmte ontwikkeling.quote:d00d schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 14:59:
Ik zit er ook over te denken om een ultieme HTPC te bouwen, met een Zalman HD160-S kast en een AMD/ATI 2400 kaart. Ik heb alleen nog twee vragen:
2. Is al geroepen, met een hdmi aansluiting kom je een heel eind!
Sociaal? met .NL of met .COM ?
Mijn DVD's
1. DVB-T naast analoog.quote:BlackBurn schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:16:
[...]
1. Ik heb zo 1,2,3 niet kunnen vinden wat het verschil was tussen een standaard kaart en z'n hybrid model. Ehter zou je beter naar een dual tuner kaart kunnen kijken bijv. de pvr500, scheelt ruimte in de kast en ook wat warmte ontwikkeling.
2. Is al geroepen, met een hdmi aansluiting kom je een heel eind!
2. Wat heeft HDMI met speakers te maken?
Voor d00d:
Een versterker en vier kleine boxjes is dus wat je nodig hebt.quote:If you want the loudspeakers of your TV to act as centre
speaker, also connect an audiocable to the multi channel
Surround receiver and to the CENTRE IN at the bottom of
your TV.
Select Centre Input On in the Source menu.
|sWORDs| wijzigde dit bericht 01-07-2007 11:22 (33%)
Asus P5K, Q6600@3GHz, 4GB, Jetway 8800GT (680/1700/2000), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 500 GB, Iiyama E1900S-B2, VISTA SP1 (3DMark06 13083), XP SP3, OSX 10.5.3
Je bedoelt x264?quote:dôh schreef op zaterdag 30 juni 2007 @ 22:00:
Ondersteunt dat UVD van ATi nou MKV?Dat is iets wat ik me erg afvraag... En zo ja... Welke player gebruik ik daar van voor?
Nee, nog geen enkele kaart/drivers ondersteunen hardwarematige versnelling hiervan.
Ik heb een ATX behuizing nodig met minimaal 2x5,25 ve 2x 3,5 EXTERNAL drive bay hebt..En ook met VFD
Welke is het beter?
1. Thermaltake Mystic ¤ 130

Review: http://www.thinkcomputers...ews&id=264&page=1
Zonder VFD maar dat kan ik zelf kopen en installeren..
2. Silverstone SST-LC03B V ¤ 215

3. Thermaltake Tenor VB2000SNS ¤ 90

WEB: http://www.thermaltake.co...sktop/tenor/vb2000sns.asp
edit: nu wel, ik vind ze alledrie niet mooi vanwege die gewelfde frontjes (nog van de kermislampjes te zwijgen
Niet stil met die 120fan op lowrevs?? Hmm...dat valt tegen dan. Mja, nu wil ik toch wel passief koelen, dat leek mij wel te moeten kunnen met zo'n enorm blok, maar als het niet lukt zit je met de "herrie".quote:tuk217 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 17:52:
[...]
ik had die zalman in m'n fusion, maar ik vond hem niet erg stil en je moet de ribben een beetje buigen anders komen ze tegen een casefan en krijg je helemaal lawaai. ik gebruik nu de boxed koeler, maar die wordt binnenkort weer vervangen door een arctic alpine 7. de hoogte was 12,5cm ofzo trouwens. een arctic freezer past in ieder geval helaas net niet.
Heb ook niet zo'n zin om dat ding te gaan verbuigen.
Ik denkdat die Thermaltake SIlent 775D wel een goede optie is, gezien wat reviews, maar ik zou eigenlijk het liefst een betaalbare (max 30 euro) zijwaartse koeler hebben (zoals Freezer bijv) zodat de warme lucht direct richting de 2 120cm zijfans van de Fusion gaat, zeker bij passief koelen
Maar die zijn vaak weer net te hoog, bijv. een Scythe Katana (130mm) of blijkbaar ook de Freezer (126mm volgens specs). Ik meen laatst ee n wat kleinere gezien te hebben, maar zou niet meer weten welke dat is.
Zijn die schijven ook stiller dan Seagate Barracuda's? Ik ben de laatste tijd nogal trouw aan Seagate (ook vanwege de lange garanties) en heb weinig ervaring met adnere merken, zeker qua geluid.quote:Jaap-Jan schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 22:06:
Ik weet niet hoeveel je om stilte geeft, maar de nieuwere generatie Samsung schijven van 320GB, 400GB en 500GB (de T166- serie) zijn stiller dan deze P120 met betrekking tot seeks, aldus SilentPCReview:
[...]
O wacht, ik zie bij die review een comment over Seagate (laatste jaren wat minder stil dus, met name qua seeks), het gaat dus Samsung worden dit keer.
stefijn wijzigde dit bericht 01-07-2007 14:35 (25%)
Mijn Lancia Delta Integrale Evolution 2 Special Edition: "Bianco Perlato" nr 131 / 385
Als ik me niet vergis kun je met HDMI evt. ook het geluid doorgeven.quote:|sWORDs| schreef op zondag 01 juli 2007 @ 10:53:
[...]
1. DVB-T naast analoog.
2. Wat heeft HDMI met speakers te maken?
Voor d00d:
[...]
Een versterker en vier kleine boxjes is dus wat je nodig hebt.
Zal overigens vanavond proberen de foto's van mijn bouw te posten
Mijn DVD's
Ja, maar dan heb je nog steeds een geluidskaart met spdif nodig. (of een geluidschip op je videokaart/mobo)quote:BlackBurn schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:02:
[...]
Als ik me niet vergis kun je met HDMI evt. ook het geluid doorgeven.
Zal overigens vanavond proberen de foto's van mijn bouw te posten
|sWORDs| wijzigde dit bericht 01-07-2007 17:50 (6%)
Asus P5K, Q6600@3GHz, 4GB, Jetway 8800GT (680/1700/2000), CM Stacker 830, Tagan TG530-U22, NEC 7200S, 500 GB, Iiyama E1900S-B2, VISTA SP1 (3DMark06 13083), XP SP3, OSX 10.5.3
Nee, hij bedoelt echt MKV. Dit is een container, net als avi. x.264 is geen codec, maar een open source programma wat in het h.254 formaat codeerd.quote:Kurios schreef op zondag 01 juli 2007 @ 12:38:
[...]
Je bedoelt x264?
Nee, nog geen enkele kaart/drivers ondersteunen hardwarematige versnelling hiervan.
PowerDVD kan op zich om gaan met mkv, alleen werkt hij bij mij pas wanneer je hebt eerst hernoemd. Maar niet getreurd, je kan gewoon de directshow filter van Cyberlink gebruiken in je eigen player, zoals bijvoorbeeld KMPlayer, waar je dan aangeeft dat die filter h.264 en AVC-1 moet decoderen.
E6600 @ 3333Mhz Specs || Seat Leon 20vt Sport [AUQ MY01] - SKN 225pk
Hmm daar had ik idd even niet aan gedachtquote:|sWORDs| schreef op zondag 01 juli 2007 @ 17:50:
[...]
Ja, maar dan heb je nog steeds een geluidskaart met spdif nodig. (of een geluidschip op je videokaart/mobo)
Hier alvast een plaatje van mijn laatste brouwsel

Mijn DVD's
Men ouders zullen het niet echt begrijpen denk ik.