[HD] Boot niet goed door schijven.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-12 17:07
MSI k8 Neo Platinum socket 754
AMD 64 3200+
350W Aerocool voeding
2× Dane Elec 512 mb ddr
Mad View Radeon 9800
200gb Maxtor Sata(windows schijf) D:
80gb WD C: Ide

En de nieuwe schijf :
Maxtor Diamondmax 10 300gb sata150 hdd

Het heeft een tijdje goed gedraait maar er kwam wel een (niet al te serieuze) foutmelding in beeld.
Maar na een tijd viel hij soms gewoon uit tijdens het booten , soms al naar 1 a 2 seconden. Na een aantal maal proberen boote hij dan eindelijk door en kwam ik in windows maar het probleem leek wel steeds erger te worden.

Ik heb andere powerkabels geprobeerd , alle andere hardware afgesloten , master slave omgewisseld

Ik heb intussen een nieuw moederbord gekregen. Mijn Cpu en geheugen zijn getest maar toch bleek het probleem niet verholpen , het werd alleen maar erger.

Mijn 200 Gb Maxtor tikt als ik mijn 300gb aansluit en houdt dat zelfs een paar dagen vol als de 300Gb er al af is. De twee schijven kunnen wel afzonderlijk van elkaar draaien :?

Verwijderd

Chiel schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:49:
Het heeft een tijdje goed gedraait maar er kwam wel een (niet al te serieuze) foutmelding in beeld.
Elke foutmelding van/over een harddisk is serieus...

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-12 17:07
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 22:55:
[...]

Elke foutmelding van/over een harddisk is serieus...
Helemaal mee eens maar toch is de foutmelding dat de ata133 snelheid niet bereikt kan worden door de aangesloten kabel van een andere orde dan een melding over bad clusters

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:23

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Chiel schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 01:17:
[...]
Helemaal mee eens maar toch is de foutmelding dat de ata133 snelheid niet bereikt kan worden door de aangesloten kabel van een andere orde dan een melding over bad clusters
Check je harde schijf eens met een diagnostisch tooltje :)
Die kan je hier vinden: OM FAQ: Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?

Daarnaast moet je even van kabels veranderen (niet je powerkabels).
En als je harde schijf tikt kan het meerdere oorzaken hebben, zie de faq :
Tikkende schijven: wanneer de leeskop na een verkeerde seekactie boven de verkeerde track staat, dan zal de leeskop zich moeten herpositioneren. De leeskop wordt dan naar de nul-stand teruggeklapt: tik! Hierna wordt een nieuwe poging gedaan om de juiste track te vinden. Wanneer de leeskop herhaaldelijk verkeerd wordt gepositioneerd, dan krijg je opeenvolgende tikgeluiden: tik! tik! tik! etc. De oorzaken kunnen zijn: slechte voeding, slechte kabels, slijtage van leeskop, slechte I/O controller en in zeldzame gevallen ook gare BIOS/drivers.
Ik hoop dat je wat met de informatie kan :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)