[Photoshop Tutorial] Kleur doordrukken in ZW-foto

Pagina: 1
Acties:
  • 6.105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:59
Kleur doordrukken in een ZW-foto

Je hebt een prachtige foto gemaakt en je vindt hem in zwart-wit nog mooier. Toch zou je graag net wat extra aandacht willen geven aan dat ene speciale onderwerp in je foto; een bos bloemen, een leuke tekst, noem maar op. Zou het niet leuk zijn als je het onderwerp in je foto de kleur kon laten behouden en de rest van de foto zwart-wit? Nou dat kan, met bijvoorbeeld de onderstaande techniek.

We gebruiken even een Playmate uit december 2012 om mee te spelen.

Stap 1
Je neemt een foto die je zwart-wit wilt maken en waarin je bepaalde delen in kleur wilt laten; in dit geval alles dat rood is.

Afbeeldingslocatie: http://dump.gerardhenninger.com/forum/ps-colortut/playmate.jpg

Stap 2

Selecteer eerst het gedeelte dat je NIET zwart-wit wilt hebben, oftewel, het onderwerp dat in kleur moet blijven.

- Ga naar Select->Color Range...
- Klik nu met je "Eyedropper" op de het onderwerp dat je nodig hebt.
- Schuif aan de Fuziness-slider zodat je alleen de tekst hebt. Let goed op de preview, zorg dat alleen de rode kleur van de vleugels en letters geselecteerd worden, en niet nog meer kleur in de rest van de foto.

Afbeeldingslocatie: http://dump.gerardhenninger.com/forum/ps-colortut/01-colorrange.jpg

- Je hebt nu je onderwerp selecteerd, maar eigenlijk wil je dit niet, want je wil alles BEHALVE de vleugels selecteren. Vink het checkboxje "inverse" aan, zodat je alles hebt behalve je onderwerp.

Afbeeldingslocatie: http://dump.gerardhenninger.com/forum/ps-colortut/02-colorrange-invert.jpg

Stap 3
Nu je de vleugels (in dit voorbeeld) hebt geisoleerd is het zaak om je foto om te zetten naar zwart-wit.
- Ga naar Layer -> New Adjustment Layer -> Black & White of gebruik het icoontje in je layers paneel.

Afbeeldingslocatie: http://dump.gerardhenninger.com/forum/ps-colortut/03-bw.jpg

- Je krijgt nu een nieuw venster waarmee je de zw-conversie kan doen.
- Speel met de sliders voor het juiste effect of kies een van de presets.

Afbeeldingslocatie: http://dump.gerardhenninger.com/forum/ps-colortut/04-bwproperties.jpg

Als alles goed is gegaan heb je nu een zw-foto met een bepaalde kleur die eruit springt.

Vaak komt het echter voor dat je niet makkelijk je onderwerp kan isoleren met bijvoorbeeld de Color Range selectietool. Daarom is een layer mask handig; je kan later je "selectie" aanpassen.

Als we kijken naar de layermask dan zien we dat de Color Range tool eigenlijk teveel heeft geselecteerd (in dit geval de benen, borst en het gezicht).

Afbeeldingslocatie: http://dump.gerardhenninger.com/forum/ps-colortut/05-layermask.jpg

- Kies nu de Brush-tool met als voorgrond kleur wit.
- Klik op het masker naast de Black & White adjustmentlayer, om deze te selecteren.
- Zorg dat je een kleine brush hebt, want je gaat nu heel voorzichtig de layermask aanpassen door alles wat je zwart-wit wilt hebben wit te maken, oftewel, door het masker op te schonen.
- Als je bepaalde dingen in kleur wilt houden, dan tegen je met zwart in de layermask.

IN JE KOP STAMPEN : Met wit teken je, in dit geval, het zwart-wit effect in de foto, met zwart hou je het effect tegen.

Afbeeldingslocatie: http://dump.gerardhenninger.com/forum/ps-colortut/05-layermaskclean.jpg

"D" zorgt ervoor dat je de standaard witte en zwarte achtergrond kleur krijgt voor je brush en met "X" wissel je heel makkelijk tussen je voorgrond- en achtergrondkleur, handig voor als je met maskers bezig bent.

Het resultaat :

Afbeeldingslocatie: http://dump.gerardhenninger.com/forum/ps-colortut/playmate_final.jpg

Ik hoop dat het een beetje duidelijk was. Mocht je vragen hebben dan hoor ik het wel.

Tip
Als je ipv een zw-foto een sepia effect zou willen dan zou je het volgende kunnen doen :
Gebruik een Hue/Saturation adjustment layer, in plaats van een Black & White adjustment layer.
Kies Colorize en zet je Hue op 20 en je Saturation op 10. Nogmaals, speel wat met de sliders.

Opmerking anno 2013:
Dit effect zou ik persoonlijk nooit gebruiken, maar heel veel mensen vinden het een "leuk" effect, vandaar dat ik de tutorial maar een update heb gegeven.

[ Voor 48% gewijzigd door GerardHenninger op 23-05-2013 21:42 . Reden: Ontbrekende plaatjes na 8 jaar... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-04 20:27

Nik

Mja zo kan het ook, alleen ik doe altijd gewoon een zwart wit effect er op los laten, en dan de effect erase functie gebruiken,zodat je dus de zwart wit laag weg gumt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
proller schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 07:31:
Mja zo kan het ook, alleen ik doe altijd gewoon een zwart wit effect er op los laten, en dan de effect erase functie gebruiken,zodat je dus de zwart wit laag weg gumt :)
En als je dan later je zwart-wit tones aan wilt passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Laatst online: 19-04 20:27

Nik

Heb je een punt. Maar voor een snelle bewerking werkt het wel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

GVR

proller schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 07:42:
Heb je een punt. Maar voor een snelle bewerking werkt het wel beter.
pssies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb ff een tutorial sticky geopend, staat nog wel een beetje kaal: 2 tutorials, maar goed :P

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Grrrrrene schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 07:50:
Ik heb ff een tutorial sticky geopend, staat nog wel een beetje kaal: 2 tutorials, maar goed :P
Dan schrijf je er zelf ook nog paar :
[Photoshop Tutorial] Hoe kies je de brush-tool
[Photoshop Tutorial] Hoe kies je de brush-tool met een zwarte kleur
[Photoshop Tutorial] Hoe kies je de brush-tool met een rode kleur
[Photoshop Tutorial] Hoe kies je de brush-tool met een gele kleur
[Photoshop Tutorial] Hoe kies je de brush-tool met een witte kleur
[Photoshop Tutorial] Hoe kies je de brush-tool met een paarse kleur

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBlokland
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08-2023
Kun je niet beter de gekleurde laag kopieeren naar een nieuwe laag, deze dan omzetten naar ZW, vervolgens de gekleurde laag selecteren en daarmee de selectie bepalen (zoals omschreven), vervolgens het masker van de ZW laag selecteren (selectie kader blijft actief) en dan de kleuren terughalen? Zo kun je domweg niet buiten het selectie kader inkleuren. Ik vraag me nu een beetje af wat je met de eerste selectie doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 09:05
Wow, dit werkt veel beter!
Ik knipte altijd alles uit om het in een andere layer op dezelfde plek te plakken.
Het origineel verkleurde ik dan :9

Dit werpt nu haar vruchten al af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
MBlokland schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 07:55:
Kun je niet beter de gekleurde laag kopieeren naar een nieuwe laag, deze dan omzetten naar ZW, vervolgens de gekleurde laag selecteren en daarmee de selectie bepalen (zoals omschreven), vervolgens het masker van de ZW laag selecteren (selectie kader blijft actief) en dan de kleuren terughalen? Zo kun je domweg niet buiten het selectie kader inkleuren. Ik vraag me nu een beetje af wat je met de eerste selectie doet...
Met de eerste selectie (Color Range bedoel je?) probeer ik twee dingen uit te leggen :
- Hoe de Color Range werkt en hoe je hem gebruikt (veel mensen kennen het niet)
- Met de eerste methode maak je een selectie die gebruikt wordt voor het masker van de Channel Mixer-adjustment layer. Als je een selectie hebt gemaakt en je kiest dan voor een adjustment layer, dan zal alleen die selectie beinvloed worden door de adjustment layer (hij maakt dan automatisch een masker van je selectie).

De reden dat ik dit nu doe met adjustment layers en maskers is dat extra layers van de foto bijdragen aan een veel groter bestand. Dit maakt voor een simpele foto niet uit, maar mijn foto's zijn +/- 10 MB... en nog veel groter als ik in 16-bit werk. Hoe meer optimalisaties (dus geen extra layers met daarin nog een keer je foto) hoe sneller het werken is.

Daarnaast kan je met behulp van adjustment layers achteraf altijd nog dingen veranderen. Misschien maakt dat in dit voorbeeld niet zoveel uit, maar mijn foto's bestaan vaak uit 10+ layers (curves, levels, retoucheer layers etc etc etc). Ik probeer mensen gewoon de voordelen uit PS te laten halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Johnvh schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 07:58:
Wow, dit werkt veel beter!
Ik knipte altijd alles uit om het in een andere layer op dezelfde plek te plakken.
Het origineel verkleurde ik dan :9

Dit werpt nu haar vruchten al af :D
Hehe, zo deed ik dingen vroeger ook.
Ik verplicht mezelf nu 2 uur per dag achter Photoshop te zitten :)
Sterker nog, Photoshop staat in m'n StartUp folder.... TRIEST :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 09:41
Persoonlijk vind ik dit er erg omslachtige manier.
Zelf gebruik ik altijd quick mask, en dan het gedeelte wat je in kleur wil hebben weggummen.
Vervolgens selectie inverten, en desaturaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-04 22:04

Garyu

WW

Hey, zo had ik het nog nooit geprobeerd. Ik deed net als meerdere mensen gewoon Desaturate (Ctrl+Shift+U), en dan met de history brush de kleur terugpoetsen. Of eerst een Duplicate Layer aanmaken, daarop Desaturate, en dan de stukjes uitgummen die ik in kleur wil hebben.

De manier van de tutorial is misschien wat omslachtig, maar geeft wel een beter resultaat met meer mogelijkheden om verdere aanpassingen te maken (en je behoudt een netter psd-bestand).

Goed werk RepSLET :).

PS: wat een voorbeeldfoto :+.

[ Voor 4% gewijzigd door Garyu op 15-06-2005 09:57 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

suspect schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 09:21:
Persoonlijk vind ik dit er erg omslachtige manier.
Zelf gebruik ik altijd quick mask, en dan het gedeelte wat je in kleur wil hebben weggummen.
Vervolgens selectie inverten, en desaturaten.
Dat kan, maar het grote nadeel van desaturate is dat je, imho ;) , geen mooie z/w omzetting krijgt, dat kan je beter, zoals in de tut staat, via een layer mix doen. Dan kan je heel mooie je contrast etc instellen door verschillende channels meer of minder te mixen en waardoor je dus waaaaaaay veel meer controle over je z/w omzetting krijgt :)

Enfin, ik zal binnenkort misschien een tut over panos maken schrijven als ik daar wat tijd voor over heb :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-04 23:05

Nakebod

Nope.

ZW:
Afbeeldingslocatie: http://img45.echo.cx/img45/9674/scoobykastzw5zd.th.jpg

Orgineel:
Afbeeldingslocatie: http://img142.echo.cx/img142/543/scoobykast1um.th.jpg

Nu ben ik niet erg ervaren met photoshop, maar bovenstaande afbeelding heb ik erg eenvoudig gemaakt.
Misschien niet optimaal voor latere bewerking, maar goed.
Open afbeelding, maak een kopie van de layer.
De top layer naar grijstinten gooien, en simpel met de gum de toplayer bewerken.
Effectief, en in bovenstaand voorbeeld niet meer werk dan nodig is.

Vanavond ook eens kijken naar de tutorial manier, misschien werkt dat voor andere afbeeldingen toch iets beter. Omdat onze kat nogal simpel was met uitgummen van de ogen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-04 17:04

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Grrrrrene schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 07:50:
In het "soep de troep" topic in HK staan nog enkele tutorials in de TS, misschien kan je die ook in de stickie zetten? Al weet ik niet hoe goed die tutorials aansluiten bij het photoshop gebruik hier in FG.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsh
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 12:56
Ondanks dat ik geen photoshop ervaring heb, heb ik deze toch maar eens geprobeerd. En hij werkt erg goed! _/-\o_
Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Redelijke tutorial, het is zoals gezegd niet evoor elke situatie de beste manier. Als je niet iets hebt dat 1 kleur is vervalt meteen de hele "select color range" methode.

Verder kan ik echt geen "ZW-foto met stiekem nog iets in kleur" zien. Het voegt vaak niks toe en is erg kitsch :P

edit: Excuses. Ik moet beter lezen, je hebt ook een andere manier uitgelegd :X

[ Voor 52% gewijzigd door Gizz op 15-06-2005 21:24 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 20:37

MBV

Wat ik een (soms) een mooi effect vindt geven is hier een soort van variant op (wat ik eigenlijk verwachtte, want dit is toch wel vrij basic): een foto bijna zwart-wit maken. Zo heb ik een foto van een orkestje bewerkt: sepia, maar je ziet toch nog een beetje groen in een jurk, en dat de cello wat bruiner is.Een van de redenen was dat mijn flitser duidelijk niet sterk genoeg was voor de omgeving zeg maar :)
Maar als ik die foto hier dump, krijg ik echt op m'n ***, aangezien ik hem van mijn privé-webpagina moest halen van een aantal leden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Laatst online: 09:41
Gizz schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:17:
Redelijke tutorial, het is zoals gezegd niet evoor elke situatie de beste manier. Als je niet iets hebt dat 1 kleur is vervalt meteen de hele "select color range" methode.

Verder kan ik echt geen "ZW-foto met stiekem nog iets in kleur" zien. Het voegt vaak niks toe en is erg kitsch :P

edit: Excuses. Ik moet beter lezen, je hebt ook een andere manier uitgelegd :X
Grappig, ik had een vrijwel identieke reply in het grote tutorial topic:
suspect in "Photoshop fotobewerktutorials - een comm..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
suspect schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:35:
[...]

Grappig, ik had een vrijwel identieke reply in het grote tutorial topic:
suspect in "Photoshop fotobewerktutorials - een comm..."
Rustig lezen heren... ik doe m'n best hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz-Jay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-11-2024

Remz-Jay

PSEiKO

Kijk, das een handige tutorial :D

Ik had het zelf al me de hand geprobeerd, maar dat werkte niet zo goed :D
Nog wel een klein vraagje, hoe heb je in die onderste foto het sepia effect gekregen? Adjustment/Fill layer, Photo Filter -> Sepia? Bij mij geeft die altijd een wat minder dramatisch effect namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Remz-Jay schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:50:

Nog wel een klein vraagje, hoe heb je in die onderste foto het sepia effect gekregen? Adjustment/Fill layer, Photo Filter -> Sepia? Bij mij geeft die altijd een wat minder dramatisch effect namelijk.
Image -> Adjustments -> Greyscale

(je zou ook eerst netjes de channels kunnen mixen voor optimaal z/w natuurlijk en dan greyscale maken)

en dan

Image -> Adjustments -> Duotone

Althans, zo doe ik dat :)

Daarna nog wat levels en curves, ét voilá

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:30

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Misschien is het handig als je een linkje plaatst naar de foto's die je gebruikt in de tutorial zodat mensen precies hetzelfde kunnen proberen als ze willen oefenen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Remz-Jay schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 12:50:

Speciaal voor jou heb ik de startpost uitgebreid. Nu met een tip voor een sepia bewerking :)
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Bor de Wollef schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:07:
Misschien is het handig als je een linkje plaatst naar de foto's die je gebruikt in de tutorial zodat mensen precies hetzelfde kunnen proberen als ze willen oefenen.
Goed idee. Startpost aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Changelog:
  • 16-06-2005: Oefenbestand staat nu ook in de startpost
  • 16-06-2005: Tip toegevoegd; sepia bewerking ipv zwart-wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Changelog:
  • 23-05-2013: Plaatjes werkend gemaakt en tekst aangepast ;)
Ja mods, ik weet dat ik de edit knop had kunnen gebruiken, want nu zie je drie posts van mij achter elkaar. En ja mensen, ik weet dat het een topic uit 2005 (!!!!!) is. Ik was helemaal vergeten dat ik dit ooit had geschreven.

Anyway, iemand stuurde me een DM om te vragen of ik de plaatjes werkend kon krijgen, want een tutorial
zonder plaatjes leest natuurlijk niet zo lekker.

Afbeeldingslocatie: http://dump.gerardhenninger.com/forum/ps-colortut/pstut_dm.jpg

De originele screenshots kon ik niet meer vinden, dus heb ik het geheel maar aangepast met een nieuwe foto, nieuwe screenshots en nieuwe tekst.

Wordt tijd dat de nieuwe generatie wat leuke Photoshop Tutorials gaat schrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:20

Mystikal

It never hurts to help!

Helemaal super dit soort eenvoudige Nederlandse(!) tutorials. Ik wou dat ik het beter beheerste, maar gebruik het veel te weinig om te onthouden! Heb al een paar keer een video-cursus gevolgd van 10 lessen, maar dat is nu 12 maanden geleden en weet allang niet meer hoe het werkt...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Die triplepost lijkt me geen probleem uiteraard. Ik zal hem even naar het goede hokje verplaatsen zodat hij meer op zijn plek is.

FVH--> FVW.

Als je er nog meer gaat schrijven (graag uiteraard) mogen ze ook in FVW.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 22:10

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Ik vind het kudo's waard dat je hem weer werkend gemaakt heb.
Het blijft een gewilde bewerking en helaas krijg ik de vraag vaak genoeg of ik een foto zo kan maken :S.
Mijn methode is dezelfde als die van GH verder. In complexere foto's is het soms iets meer poetswerk, maar je kan gewoon op mask poetsen, dus je komt er altijd wel uit.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
Mystikal schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 16:11:
Helemaal super dit soort eenvoudige Nederlandse(!) tutorials. Ik wou dat ik het beter beheerste, maar gebruik het veel te weinig om te onthouden! Heb al een paar keer een video-cursus gevolgd van 10 lessen, maar dat is nu 12 maanden geleden en weet allang niet meer hoe het werkt...
Thanks! Zou je een video versie van deze tutorial makkelijker vinden?
Moby schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 17:04:
Die triplepost lijkt me geen probleem uiteraard. Ik zal hem even naar het goede hokje verplaatsen zodat hij meer op zijn plek is.

FVH--> FVW.

Als je er nog meer gaat schrijven (graag uiteraard) mogen ze ook in FVW.
Ik hoop eigenlijk dat de nieuwe generatie GoT'er iets gaat maken. Ik voelde me enorm oud toen ik "2005" zag in de openingspost..... Tijd voor een nieuwe generatie om het stokje over te nemen ? ;)
Nomad schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:29:
Ik vind het kudo's waard dat je hem weer werkend gemaakt heb.
Het blijft een gewilde bewerking en helaas krijg ik de vraag vaak genoeg of ik een foto zo kan maken :S.
Mijn methode is dezelfde als die van GH verder. In complexere foto's is het soms iets meer poetswerk, maar je kan gewoon op mask poetsen, dus je komt er altijd wel uit.
Thanks voor je reactie. Ik had strenge mods verwacht, maar het tegendeel is waar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-04 13:20

Mystikal

It never hurts to help!

GerardHenninger schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 14:15:
[...]
Thanks! Zou je een video versie van deze tutorial makkelijker vinden?
Nee hoor, dit moet zelfs voor mij als leek goed te doen zijn. Maar ik zou het machtig mooi vinden als mensen met verstand van zaken dit soort dingen op een duidelijke manier hier zouden neer zetten.

Nu moet ik elke keer weer een vriend van me aankijken of iets 'simpels' te doen.

Het zijn toch vaak dezelfde dingen:
  • Horizon rechtzetten
  • Kleur veranderen (sephia/zwart wit of zoals in bovenstaand voorbeeld)
  • Rode ogen verwijderen
  • Een 'lantaarnpaal' wegpoetsen
  • Klonen en werken met 'layers'.

[ Voor 20% gewijzigd door Mystikal op 30-05-2013 15:47 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dank voor het updaten van je 5jr(?) oude tutorial!!
hoewel foto misschien niet goed voor ontleent (1e foto's buiten), is het resultaat na wens

Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3749/8963994240_3743620825.jpg
Fisker Karma rear by unixon, on Flickr

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Pagina: 1