Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel III

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 april 2002

576p heb je niks aan bij spellen die native 480p zijn, er wordt dan alleen maar geupscaled dus je hebt geen beeldverbetering.

Arwen / Kayne

Ik heb mijn xbox nu ook in ntsc staan, verlies je zo nu eigenlijk veel kwaliteit als je een filmpje kijkt?
en is het beter voor games ivm de 60hz? :?

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

CNE5
Reg. datum: 25 januari 2001

Sinds twee weken ben ik de gelukkige eigenaar van een "speciale" xbox.
De meeste opties zijn mij inmiddels grotendeels wel duidelijk, maar een ding wil me maar niet lukken.

Het afspelen van mp3's in evox (xbox mediacenter) werkt prima net als het toevoegen van songs aan de queue.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om de afspeellijst (queue) op het beeld te tonen en daar eventueel wijzigigingen op aan te brengen.

Als ik bijvoorbeeld 10 songs toevoeg dan begint de eerste netjes af te spelen en loopt hij alle tien nummers goed af.
Als nummer twee aan de beurt is en ik besluit om nummer 3 te verwijderen zou ik echt niet weten hoe.

M.a.w hoe zie ik de afspeellijst van geselecteerde nummers en hoe pas ik die aan?

Arwen / Kayne

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

quote:
Fire69 schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 12:53:
Ik heb mijn xbox nu ook in ntsc staan, verlies je zo nu eigenlijk veel kwaliteit als je een filmpje kijkt?
en is het beter voor games ivm de 60hz? :?
Ik neem aan dat de messte films die je kijkt ook in NTSC zijn (als je ze download iig) dus dan verlies je niks. Ik draai mijn xbox ook altijd in 60Hz iig, met name omdat ik dan zeker weet dat de spellen ook in 60Hz draaien (ipv een goede full screen PAL50 conversie). En 99% van het beeldmateriaal wat ik kijk is NTSC (tv series/films).

Arwen / Kayne

Meeste wat ik kijk zijn divx'en, denk wel dat die meestal ntsc zullen zijn (qua framerate dan toch iig)
Maar als ik nu een pal-dvd kijk, zet ik hem dan beter terug op pal?
En Pal60, heeft dat enig nut eigenlijk?

Reg. datum: 09 februari 2002

ik heb sinds kort ook xbmc draaien. het toevoegen van script werkt alleen nog niet. Ik heb bijv. uitzending gemist script toegevoegd bij e:\apps\xbmc\uitzending gemist. Ook bij scripts heb ik het uitzendinggemist.py toegevoegd.

wanneer ik hem start zie ik enkel nederland 1 als woord staan. De rest is helemaal zwart.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe? Het weer en webradio doen het wel goed.

edit:

nvm. ik heb de nieuwste media center erop gedaan en alles werkt nu goed.

:)

echt fantastisch wat je allemaal kan streamen etc.

Cougar wijzigde dit bericht 15-07-2005 15:47 (16%)

Powered by Marantz

Reg. datum: 10 augustus 2001

Vraagje: Is het ook mogelijk als je milk-drop draait in full-screen, dat je constant de titel / album art en andere ID3 tag info te zien krijgt?
Dat vind ik namelijk mooier dan steeds zo`n visualizer. :)

Zelf kon ik niks vinden bij opties. Terwijl mij dat juist wel zo leuke future feature lijkt. :9~

-Skyhawk- wijzigde dit bericht 16-07-2005 19:15 (3%)

Reg. datum: 07 januari 2004

kan je bijd e screensavers bij xbmc...ook een soort slideshow maken met je eigen fotos..
want ik zie templates staan..is dat die slideshow..en waar moet je die fotos dan zetten?

Ja Ja...

quote:
-Skyhawk- schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 17:53:
Zelf kon ik niks vinden bij opties. Terwijl mij dat juist wel zo leuke future lijkt. :9~
'feature' bedoel je ;) de nieuwste versie laat dat ook zien bij de visualiser. In de OSD kun je instellen hoe lang je de overlay wilt zien, je kunt hem ook oproepen met zwart.

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
bakman schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 16:58:
[...]

'feature' bedoel je ;) de nieuwste versie laat dat ook zien bij de visualiser. In de OSD kun je instellen hoe lang je de overlay wilt zien, je kunt hem ook oproepen met zwart.

Ik heb zo`n NAD HTR2 afstandsbediening, dus ik heb de keys iets anders. Dus volgens mij als je op de "info" knop druk van de XBOX afstandsbediening dan kun je ook gewoon die feature aan/uit zetten.

note.
Ik weet niet zeker of het de INFO knop is, aangezien ik de toetsen anders heb geconfigureerd op mijn NAD afstandsbediening. :+

Bedankt in iedergeval. :)

quote:
Fire69 schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 09:23:
Meeste wat ik kijk zijn divx'en, denk wel dat die meestal ntsc zullen zijn (qua framerate dan toch iig)
Maar als ik nu een pal-dvd kijk, zet ik hem dan beter terug op pal?
En Pal60, heeft dat enig nut eigenlijk?
Ik heb em altijd op NTSC staan, nooit op pal, DVDs kijk ik op een dedicated dvd speler, toch wat beter beeld dan met een xbox naar mijn mening.Divx (pal of ntsc) kijk ik altijd met de xbox in NTSC stand.

Nerd in hart en nieren
Reg. datum: 13 mei 2005

quote:
bakman schreef op zaterdag 25 juni 2005 @ 08:22:
[...]
eerste link in google. Er bestaat een nederlandse versie, maar daar zitten dus ook geen beschrijvingen van de programma's in.
Bakman: Ik heb er nu 1 MET beschrijvingen. Ik kan je de url geven, zodat jij je script kan aanpassen. Hij is helemaal in XmlTV formaat.

Reg. datum: 20 juli 2002

Ik gebruik XBMC als standaard Dashboard. Gisteren heb ik sinds een maand mijn XBMC weer ge-update (met versie 16-07-2005) maar na het vlekkeloos opstarten van de nieuwe XBMC kan ik er niks mee. Hij reageerd totaal niet op de controllers alleen de toetscombinatie voor resetten werkt. Weet iemand waardoor dit komt, of beter, hoe ik dit werkend krijg?

Bedankt alvast!

Ja, dit komt omdat je de upgrade niet goed hebt uitgevoerd. Je hebt waarschijnlijk alleen de XBMC folder geupdate, maar niet de default.xbe van XBMC die je in de root van C: hebt staan. Let op dat de versie van default.xbe die in de root van C: staat en de versie die in je XBMC folder staat altijd identiek moeten zijn.

Die film die je in het begin ziet bij de screenshots is SWAT :p

quote:
Schweino schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 21:55:
[...]

Ik heb em altijd op NTSC staan, nooit op pal, DVDs kijk ik op een dedicated dvd speler, toch wat beter beeld dan met een xbox naar mijn mening.Divx (pal of ntsc) kijk ik altijd met de xbox in NTSC stand.
Heb je je dedicated dvd speler ook via een HD component, of gewoon scart? In het laatste geval zou je denken dat je met de Xbox toch betere resultaten kan bereiken?

Een hele zooooi

Reg. datum: 04 juni 2002

Ik heb een probleem met de tijd van mijn xbox, deze staat altijd 1 uur te vroeg. Wanneer ik dit corrigeer in het standaard MS dashboard (tijdzone staat goed) en in UnleashX (auto-time-update staat uit) dan is ook de tijd in XBMC o.k. Wanneer ik de XBox dan een tijd later weer gebruik dan staat de tijd weer 1 uur te vroeg. Ik heb alles al geprobeerd qua instellingen in UnleashX maar ik kom er niet uit.

Oplossing lijkt te zijn om de tijzone op GMT+2 te zetten. Werkt opzich wel maar is toch vreemd.

argro wijzigde dit bericht 17-07-2005 21:12 (12%)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Ja Ja...

Eindelijk heb ik m'n HD AV pack eraan hangen, draait nu in 720p, HD films zijn echt retescherp.

Het is bijzonder vreemd, ik heb een 852x480 plasma, maar in 720p is het toch echt veel, maar dan ook veel scherper dan in 480p, zelfs m'n vriendin ziet dat ;) misschien is dat vanwege het downscalen ?

Alleen voor 480 progressive is deze uitgaaf het meer dan waard, het beeld is zoveel stabieler.

Jammer dat ik een gere-encode 1080i naar 720p (The Matrix) niet zonder framedrops draaiende krijg zodra er AC3 in zit, haal ik het geluid eruit, dan loopt ie perfect, geen drops whatsoever, volgens mij moet ik dit op een 1 of andere manier toch draaiende krijgen met 5.1 geluid, iemand een idee hoe ik dat kan compressen ? Ik zit hevig te kloten met VirtualDubMod.

bakman wijzigde dit bericht 17-07-2005 22:05 (8%)

Canon 5DMKII + een berg lenzen. richardbakker.com

quote:
BlackB1rd schreef op zondag 17 juli 2005 @ 18:41:
[...]

Heb je je dedicated dvd speler ook via een HD component, of gewoon scart? In het laatste geval zou je denken dat je met de Xbox toch betere resultaten kan bereiken?

Via component natuurlijk :-)

Maare, de xbox (net als de ps2) zijn softwarematige dvd spelers, een "echte" hardwarematige dvd speler zal meestal betere resultaten laten zien.

Raw Power
Reg. datum: 02 april 2001

quote:
argro schreef op zondag 17 juli 2005 @ 20:41:
Oplossing lijkt te zijn om de tijzone op GMT+2 te zetten. Werkt opzich wel maar is toch vreemd.

Waarom zou dit vreemd zijn ? Wel eens gehoord van zomertijd en wintertijd ?
Wintertijd is GMT + 0100 en zomertijd is GMT + 0200.

jaja

quote:
bakman schreef op zondag 17 juli 2005 @ 21:58:
Jammer dat ik een gere-encode 1080i naar 720p (The Matrix) niet zonder framedrops draaiende krijg zodra er AC3 in zit, haal ik het geluid eruit, dan loopt ie perfect, geen drops whatsoever, volgens mij moet ik dit op een 1 of andere manier toch draaiende krijgen met 5.1 geluid, iemand een idee hoe ik dat kan compressen ? Ik zit hevig te kloten met VirtualDubMod.
Wat gebeurd er als je de audio output van xbmc op analoog zet? Dan zou 'ie in principe de 5.1 bron niet moeten gaan decoderen en dus meer processorkracht over moeten houden voor de 720p beeldverwerking.

Nerd in hart en nieren
Reg. datum: 13 mei 2005

De XBMC-gebruikers onder ons konden al met het script van Bakman een beperkte tvgids op hun xbox bekijken.

Er is echter ook een script beschikbaar dat een complete XMLTV-feed kan parsen. Ik doel op het script Interactive TV Guide v0.4 (te vinden op xbmcscripts.com). Het enige wat tot op heden nog ontbrak was een actuele feed om het script mee te voeden.

Het goede nieuws is dat deze feed (op basis van data van tvgids.nl) er nu is!

Helaas zit er 1 kleine bug in het genoemde script, maar deze zal ik melden. Een werkende (aangepaste en reeds geconfigureerde) versie van het script kun je nu al downloaden.

quote:
Schweino schreef op maandag 18 juli 2005 @ 10:04:
[...]

Via component natuurlijk :-)

Maare, de xbox (net als de ps2) zijn softwarematige dvd spelers, een "echte" hardwarematige dvd speler zal meestal betere resultaten laten zien.
Ah nice, welke speler heb je? Als het werkelijk beter is dan de Xbox (het verhaal van softwarematig decoderen klinkt enigszins logisch), is het wellicht de moeite waard om er 1 te halen ;)

Een hele zooooi

quote:
brinkie2004 schreef op maandag 18 juli 2005 @ 11:57:

Een werkende (aangepaste en reeds geconfigureerde) versie van het script kun je nu al downloaden.
Als ik dit script laad, krijg ik enkel een zwart scherm met linksbovenin het huidige halfuur. Wellicht dat 'ie niet lekker draait op 720p?

Een hele zooooi

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: