Hoofdcategorieën
Topicacties

Canon EOS 350D (Deel 2)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 04 april 2002

quote:
SnuggLe_ schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:02:
[...]

F/8 joh? Hmm..ik schoot op Sensation met F5.0 ofzo max, en 1/4 / 400 of 800 ISO, en nog best donker. Toch maar eens beter spelen met de instellingen, en FEC ook even op -1 oid zetten.

Ik baal dat ik gewoon een LowePro heb gekocht (aw 3 ofzo) voor rond de 85 euro. Had veel beter ook een Crumpler kunnen kopen, ziet er 10x beter uit. Bah... ik baal....

Kan toch nog altijd kopen ? zet je die andere tas op Vraag en Aanbood. Ik heb ook de AW3 en wil ook de Crumbler. .. Zit zelf te denken aan de Loyal Chap... Of misschien een maat kleiner...

Ik sleep een 70-200 mee , Vosonic Batterij lader , 580EX Fltser, Batterygrip.. mijn 18-55 heb ik vervangen voor een 17-85. (Erg blij mee).. En wat los spul.

Twijfel nog over de grootte ...suggesties?

Wisc2 wijzigde dit bericht 12-07-2005 16:21 (3%)

Kanonnier zeg maar.

Drs. Betweter
Reg. datum: 09 juni 2005

quote:
Wisc2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:17:
[...]

Kan toch nog altijd kopen ? zet je die andere tas op Vraag en Aanbood. Ik heb ook de AW3 en wil ook de Crumbler. .. Zit zelf te denken aan de Loyal Chap... Of misschien een maat kleiner...

Mjah, dat kan altijd nog, maar ik ben benieuwd hoeveel ik inlever op de aankoopprijs.......vandaar.
Wil niet na 3 weken ineens 30 euro verliezen op een nieuwe tas.
Maar wat denk je dat zoiets nog oplevert?

'Its only after we've lost everything, that we are free to do anything"

WW
Reg. datum: 05 mei 2003

quote:
Wisc2 schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:17:
[...]

Ik sleep een 70-200 mee , Vosonic Batterij lader , 580EX Fltser, Batterygrip.. mijn 18-55 heb ik vervangen voor een 17-85. (Erg blij mee).. En wat los spul.

Twijfel nog over de grootte ...suggesties?

Kan je niet gewoon ff in de winkel gaan kijken? Er zit vast wel een reseller ergens in de buurt. In Eindhoven bijvoorbeeld weet ik dat de fotozaak op de Woenselse Markt (VP Foto geloof ik) Crumpler tassen verkoopt, en hier in Wenen liep ik gister toevallig ook aan een reclamebord (inclusief shop) van Crumpler voorbij.

Hrm, weet niet of er ook ergens een reseller in de buurt van Delft zit, maar je zou natuurlijk ff kunnen zoeken.. :+

Garyu wijzigde dit bericht 12-07-2005 17:32 (9%)

Reg. datum: 04 april 2002

quote:
Garyu schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:31:
[...]

Kan je niet gewoon ff in de winkel gaan kijken? Er zit vast wel een reseller ergens in de buurt. In Eindhoven bijvoorbeeld weet ik dat de fotozaak op de Woenselse Markt (VP Foto geloof ik) Crumpler tassen verkoopt, en hier in Wenen liep ik gister toevallig ook aan een reclamebord (inclusief shop) van Crumpler voorbij.

Hrm, weet niet of er ook ergens een reseller in de buurt van Delft zit, maar je zou natuurlijk ff kunnen zoeken.. :+

Ja, ga eens een dealer opzoeken... Dacht vraag het effies .. weet nooit... scheelt de stad in 8)

quote:
SnuggLe_ schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 16:54:
[...]

Mjah, dat kan altijd nog, maar ik ben benieuwd hoeveel ik inlever op de aankoopprijs.......vandaar.
Wil niet na 3 weken ineens 30 euro verliezen op een nieuwe tas.
Maar wat denk je dat zoiets nog oplevert?
Naja wat een gek ervoor geeft.. ik heb er bij konijnenburg 89 voorr betaald.. maar ik vindt de prijs niet zo belangrijk.. ergenis is niet in geld uit te drukken... En wat je ervoor kunt krijgen ?.. Denk rond de 50-60.

Wisc2 wijzigde dit bericht 12-07-2005 17:42 (30%)

Kanonnier zeg maar.

Supercalifragilistic

quote:
Garyu schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 17:31:
[...]

Amsterdam, Utrecht en Den Haag volgens de site. Je kunt trouwens ook alle tassen bestellen, en boven de ¤50 worden ze gratis thuisbezorgd.

edit:
Ff Googlen op je woonplaats + Crumpler levert genoeg op, hier om de hoek zit een keet die ze verkoopt. :)

MartijnGizmo wijzigde dit bericht 12-07-2005 18:35 (9%)
Reden: info toegevoegd

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Angelina Jolie Addict

Ik raak een beetje in de war..

Ik ben vandaag in het winkelcentrum geweest, en heb verschillende kits gezien.

Bij Combi foto de camera + 18-55 + 70-200 + batterijgrip + tas voor 1249
Bij Dixons de camera + 18-55 + 75-300 + tas voor 1049
Bij Mediamarkt de camera + 18-55 + 75-300 + tas voor 1199

Die verkoper bij de combi vertelde me dat het 70-200 objectief beter is dan de 75-300, hij legde wat uit wat ik niet echt snapte. Waarom zou een 70-200 lens beter zijn dan een 75-300? In mijn ogen is een 300mm toch echt 100mm meer dan 200mm..

Ik heb al gekeken of ik meer informatie hierover kon vinden, helaas zonder succes.

Kan iemand mij uitleggen wat de verkoper nou bedoeld? Ik zie in de pricewatch een 70-200mm staan voor ongeveer 650¤, dan kunnen ze toch nooit een aanbieding maken voor 1249?

Powered
by
Angelina Jolie, Xbox 360, Arsenal, TUI Nederland, ATI HD 4870OC

Reg. datum: 18 maart 2005

quote:
Angeloonie schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:02:
Ik raak een beetje in de war..

Ik ben vandaag in het winkelcentrum geweest, en heb verschillende kits gezien.

Bij Combi foto de camera + 18-55 + 70-200 + batterijgrip + tas voor 1249
Bij Dixons de camera + 18-55 + 75-300 + tas voor 1049
Bij Mediamarkt de camera + 18-55 + 75-300 + tas voor 1199

Die verkoper bij de combi vertelde me dat het 70-200 objectief beter is dan de 75-300, hij legde wat uit wat ik niet echt snapte. Waarom zou een 70-200 lens beter zijn dan een 75-300? In mijn ogen is een 300mm toch echt 100mm meer dan 200mm..

Ik heb al gekeken of ik meer informatie hierover kon vinden, helaas zonder succes.

Kan iemand mij uitleggen wat de verkoper nou bedoeld? Ik zie in de pricewatch een 70-200mm staan voor ongeveer 650¤, dan kunnen ze toch nooit een aanbieding maken voor 1249?
Ik wil DOLGRAAG weten welke Combi dat is dan ga ik er morgen even 5 setjes met de 70-200 halen!

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Angelina Jolie Addict

quote:
Triplefox schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:04:
[...]

Ik wil DOLGRAAG weten welke Combi dat is dan ga ik er morgen even 5 setjes met de 70-200 halen!

Precies, dat vond ik dus ook raar.

Hij zat te vertellen dat het analoge maten waren en dat het op de EOS 350D ongeveer 300mm zou zijn oid. Snapte er niet veel van.

Powered
by

Reg. datum: 18 maart 2005

quote:
Angeloonie schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:07:
[...]

Hij zat te vertellen dat het analoge maten waren en dat het op de EOS 350D ongeveer 300mm zou zijn oid. Snapte er niet veel van.

Ik zou het nog even voor jezelf houden en morgen gelijk even terug gaan.
Als het de Canon EF 70-200 mm F4 L USM lens is moet je GELIJK zon set kopen! dan heb je echt een werelddeal waarschijnlijk krijg je dan ook nog eens 100 euro cashback van canon voor de lens.

uhmmm en daarna mag je mij even vertellen waar het is... :) :) :)

Genoeg om leuke foto's te maken | www.hondenopdefoto.nl

Dagen van gras, dagen van stro

quote:
[...]

Op een cropfactor camera van Canon wordt 200mm, 200x1.6=320mm

Meer mm betekent nog niet een betere lens.

Een Sigma 18-200 heeft meer mm, maar is absoluut niet beter dan m'n Canon 17-40.

Zonder te weten over welke typen lenzen we het nu hebben, is het echter onmogelijk te bepalen welke beter is.

The fact that we live at the bottom of a gravity well, on the surface of a gas covered planet going around a nuclear fireball 90 million miles away and think this to be normal is obviously some indication of how skewed our perspective tends to be

quote:
Triplefox schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:10:
Ik zou het nog even voor jezelf houden en morgen gelijk even terug gaan.
Als het de Canon EF 70-200 mm F4 L USM lens is moet je GELIJK zon set kopen! dan heb je echt een werelddeal waarschijnlijk krijg je dan ook nog eens 100 euro cashback van canon voor de lens.

uhmmm en daarna mag je mij even vertellen waar het is... :) :) :)
Oeff, meestal als iets too good to be true is, dan is dat ook zo :|. Maar anders... :).

Dunder-Mifflin, Inc.

quote:
[...]
Op een 350D blijft de brandpuntafstand nog steeds 200mm, alleen komt dan de beeldhoek overeen met een 320mm lens op een 35mm sensor/film.

Canon EOS 5D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
Angeloonie schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:02:
In mijn ogen is en 300mm toch echt 100mm meer dan 200mm..

en sinds wanneer is meer altijd beter!?

over het algemeen is het bij objectieven het omgekeerde; minder (zoom) is (optisch) beter.

Reg. datum: 10 maart 2005

quote:
misschien zou je je iets meer in fotografie moeten verdiepen alvorens je 1000+ euro uit ga geven aan een camera. (aan de andere kant 1250 euro voor een 250d+kitbarrel+70-200/4+grip is niet verkeerd)

quote:
lateef schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:36:
[...]

misschien zou je je iets meer in fotografie moeten verdiepen alvorens je 1000+ euro uit ga geven aan een camera. (aan de andere kant 1250 euro voor een 250d+kitbarrel+70-200/4+grip is niet verkeerd)
Ik zou steil achterover vallen als het zou kloppen.....
Reg. datum: 15 oktober 2002

Ik weet niet of het mensen opgevallen is maar de handige uitlegpagina van Canon is weer in de lucht :*)

http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html

SUGOI HIKOUKI

quote:
MissXannie schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:37:
Ik weet niet of het mensen opgevallen is maar de handige uitlegpagina van Canon is weer in de lucht :*)

http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html

Ditmaal met voor iedere foto een .swf zodat de EXIF niet op te vragen is :D
Wel aardige site als je niet zo bekend met termen en mogelijkheden, ik had er voordat ie offline ging nog even doorheen gebladerd.

Ik heb trouwens m'n remote binnen gekregen vandaag (van de eBay Duitser, eerder in dit topic). Leuke bijkomstigheid: je kan 'm ook locken, zodat je in combinatie met bulb sluitertijd een oneindig lange sluitertijd kunt hebben zonder dat je vinger lam wordt ;). Ook heb ik voor ¤20 een crappy tripod gehaald bij de Kijkshop (van de Vanguard Digi 2 van de Mediamarkt (¤25) vond ik de maximale hoogte wat te klein). 't Is een enorm licht en vrij instabiel ding, maar ik ben er best tevreden over.
Ik ga binnenkort dus eens experimenteren met sterrenbanen fotograferen :) en bliksems, maar de komende tijd geen onweer op komst.

Angelina Jolie Addict

Heb op internet naar de Combi aanbieding gezocht, en dit is de aanbieding:

Canon EOS 350D + originele 18-55 mm en 55-200 mm USM zoomlenzen en powergrip

Kijk hier maar even: http://www.combi.nl/index.asp?h=1&s=1&id=93

Hier staat ie ook, bij de winkel waar ik was (rechts en even naar beneden scrollen) http://www.combi-rijswijk.nl/

Angeloonie wijzigde dit bericht 12-07-2005 21:02 (22%)

Powered
by

Ah, dat scheelt wel even. Niet echt boeiend dus :)
Supercalifragilistic

quote:
wacko schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:52:
[...]

[...]Ik heb trouwens m'n remote binnen gekregen vandaag (van de eBay Duitser, eerder in dit topic). Leuke bijkomstigheid: je kan 'm ook locken, zodat je in combinatie met bulb sluitertijd een oneindig lange sluitertijd kunt hebben zonder dat je vinger lam wordt ;). Ook heb ik voor ¤20 een crappy tripod gehaald bij de Kijkshop (van de Vanguard Digi 2 van de Mediamarkt (¤25) vond ik de maximale hoogte wat te klein). 't Is een enorm licht en vrij instabiel ding, maar ik ben er best tevreden over.
Ik ga binnenkort dus eens experimenteren met sterrenbanen fotograferen :) en bliksems, maar de komende tijd geen onweer op komst.
Boehoe, het was mijn tip, en ik heb em nog niet eens (donderdag jarig, krijg vrijdag cadeautjes :) ). Maar ik was idd ook van plan om sterrenbanen te fotograferen. Alleen hoe voorkom je met zo'n extreem lange sluitertijd een overbelichte foto? Ergens op een lokatie met heel weinig omgevingslicht gaan staan?

5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr

Angelina Jolie Addict

quote:
lateef schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 20:32:
[...]

en sinds wanneer is meer altijd beter!?

over het algemeen is het bij objectieven het omgekeerde; minder (zoom) is (optisch) beter.

hier wordt duidelijk in beeld gebracht dat je met 300mm verder kan inzoomen dan 200mm..

http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/p_2_013.html

Powered
by

quote:
Angeloonie schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:08:
[...]

hier wordt duidelijk in beeld gebracht dat je met 300mm verder kan inzoomen dan 200mm..

http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/p_2_013.html

Zegt de hoeveelheid zoom iets over de kwaliteit daarvan dan?

Nee dus.... Ik zou mezelf nog eens 10x achter de oren krabben of je aan een dSLR toe bent. :)

neographikal wijzigde dit bericht 12-07-2005 21:11 (14%)

Angelina Jolie Addict

quote:
neographikal schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:10:
[...]

Zucht, ja en? Zegt de hoeveel zoom iets over de kwaliteit daarvan dan?

Nee dus.... Ik zou mezelf nog eens 10x achter de oren krabben of je aan een dSLR toe bent. :)
Het lijkt met dat de kwaliteit (iets) lager wordt, aangezien er voor wordt gezorgt dat het object dichter bij is, ipv dat het object zelf dichter bij komt. Maar als je bijvoorbeeld een close-up van een bloem wil maken, zou een 300mm dan daarvoor niet beter zijn, je kan verder inzoomen, wel ten koste van kwaliteit. Met een 200mm heb je een hogere kwaliteit, maar weer minder zoom. Zit ik in de goede richting hiermee?

Powered
by

quote:
Angeloonie schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:13:
[...]

Het lijkt met dat de kwaliteit (iets) lager wordt, aangezien er voor wordt gezorgt dat het object dichter bij is, ipv dat het object zelf dichter bij komt. Maar als je bijvoorbeeld een close-up van een bloem wil maken, zou een 300mm dan daarvoor niet beter zijn, je kan verder inzoomen, wel ten koste van kwaliteit. Met een 200mm heb je een hogere kwaliteit, maar weer minder zoom. Zit ik in de goede richting hiermee?

Nee totaal niet eigenlijk. De brandpuntsafstand zegt hoever je dingen kan vergroten maar obsoluut _niks_ over de kwaliteit van de lens.

Die hangt van veel factoren af, motor, glas, etc. Over het algemeen presteren superzooms overigens wel weer bagger, maar dat is logisch. Twee extremen combineren is erg moeilijk.
SUGOI HIKOUKI

quote:
MartijnGizmo schreef op dinsdag 12 juli 2005 @ 21:04:
[...]

Maar ik was idd ook van plan om sterrenbanen te fotograferen. Alleen hoe voorkom je met zo'n extreem lange sluitertijd een overbelichte foto? Ergens op een lokatie met heel weinig omgevingslicht gaan staan?

Klein diafragma, lage ISO. Alles wat echt donker is op je foto (donkere lucht, donkere omgeving) zal ook wel gewoon donker blijven, de sterren zullen er niet voor zorgen dat je foto overbelicht raakt ;).
Gefelicteerd alvast :>

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: