De gehele t.net pagina is hier onder de halve seconde geladen hoor, inclusief die advertorial..
quote:
hezik wijzigde dit bericht 23-04-2005 20:13 (12%)
Reutel
quote:Parsetime: 0,0778
hezik wijzigde dit bericht 23-04-2005 20:13 (12%)
Reutel
Parsetime is praktisch gelijk aan laadtijd hoor. De parsetijd is de tijd die .php er over doet om de hele pagina door te worstelen, oftewel aan het einde van de parsetijd heeft de webserver de hele pagina opgehoest (excl. advertorial, dat wel). Alles wat het langer duurt dan de parsetijd, is vertraging door je verbinding.quote:JHS schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:20:
Parsetime =! laadtijd. Maar ik moet inderdaad toegeven dat het geheel zéker binnen een seconde geladen wordt, en dat ik niet eens de tijd heb om de pagina te zien verspringen. Maar nu hang ik hier op zich ook achter een snelle verbinding en zit ik achter een snelle pc
.
Reutel
goh, laat die verbinding nu net de bottleneck in dit verhaal zijnquote:hezik schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:51:
[...]
Parsetime is praktisch gelijk aan laadtijd hoor. De parsetijd is de tijd die .php er over doet om de hele pagina door te worstelen, oftewel aan het einde van de parsetijd heeft de webserver de hele pagina opgehoest (excl. advertorial, dat wel). Alles wat het langer duurt dan de parsetijd, is vertraging door je verbinding.
"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."
Hier kan ik echt mee eens zijn, een banner: je weet dat het reclame is->je negeert het, deze advertorial tussen relevante informatie door. Verschrikkelijk. Het liefst heb ik een banner boven en een banner naast het kader, en ook nog zonder geluid als dat kan, popups vind ik ook not-done voor een professioneel ogende site. De manier waarop deze site reclame binnen de perken heeft gehouden heb ik grote waardering voor.quote:Breepee schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:40:
Ik heb em ook, en ik heb een Extra-abbo (en ik heb het uitstaan!).
Omdat het een onopvallende tekst is, akkoord, maar erg netjes vind ik het niet. Ik vind dat reclame van content gescheiden moet zijn.
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
"Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt."
Dat was dan ook precies mijn vraag:quote:Maverick schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:01:
goh, laat die verbinding nu net de bottleneck in dit verhaal zijn
quote:Wat voor verbindingen gebruiken jullie, rooksignalen?
Reutel
Dat betwijfel ik sterkquote:hezik schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:12:
De gehele t.net pagina is hier onder de halve seconde geladen hoor, inclusief die advertorial..
ACM wijzigde dit bericht 23-04-2005 21:51 (10%)
[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt
Harm wijzigde dit bericht 23-04-2005 23:19 (55%)
hezik wijzigde dit bericht 23-04-2005 22:28 (25%)
Reutel
En dan wordt je, terecht, geband. T.net bied je, gratis, een heleboel diensten aan, in ruil voor dat er wat reclame op je scherm staat. Als je dat weert: geen toegang tot de diensten meer, logisch lijkt mequote:Kepslok schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:10:
Als je je zo druk/kwaad/witheet of wat dan ook maakt over reclame op een site, dan pleur je toch gewoon je hosts file vol met die ad-sites. Probleem opgelost (al is het natuurlijk niet echt netjes).
Nope, 8Mbit adsl.quote:hezik schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:16:
Gebruik jij toevallig internet via de kabel? Toen ik overstapte van @home naar xs4all viel mij heel erg op dat, ondanks praktisch gelijke snelheden en latencies, xs4all gewoon veel sneller was. (heb er destijds zelfs een topic over gestart).
Wanneer begin je met meten? En wanneer druk je op stop?quote:Echt, zonder dollen, als ik met een stopwatch meet, kom ik onder de 1 seconde uit.
Maar je bent er nog niet met alleen die 31KB. Dat moet geparsed worden, daarna worden pas de eventuele javascripts en plaatjes geladen en daarna nog de banners.quote:Is ook niet zo raar. Volgens wget is de FP zo'n 31Kb. Volgens WGet haalt hij die op met 177K/s. Dat is dus ~.2 seconden voor het ophalen van de pagina. De rest is rendertijd van IE, en IE rendert bij mij echt geen 0.8s over t.net.
[13:34:02] <baa> maar fbsd schijnt nog steeds hopeloos schijnt
h3ll wijzigde dit bericht 23-04-2005 22:41 (43%)
Intel Core 2 Duo E6750 - Asus P5KC - 2x1GB PC2-6400 - Sparkle Geforce 8800GT 512MB - Samsung HD501LJ, Samsung HD160JJ - Zalman ZM600-HP - Samsung Syncmaster 225MW - PSN: Purefragging !
Clanhost.nl Gameserver hosting - Lag vrije, dual AMD Opteron powered kwaliteitsgameservers
Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak.
Harm wijzigde dit bericht 25-04-2005 10:56 (16%)
CURESEEKERS [# 1 @ Rosetta@home | # 2 @ FaD | # 3 @ TSC p 1 | # 21 @ D2OL p 1]
Canon 350D, Canon EF-S 18-55, Canon EF 70-200/4.0 L USM, EF 50mm f/1.8 II, Manfrotto 055DB + 141RC
Mee eens. Dat Tweakers.net ads nodig heeft is niet meer als normaal, en ik stoor me hier ook niet aan (geluidads uitgezonderd) Marketingtechnisch zal de BVO add slim zijn, maar hij werkt lichtelijk op de zenuwen.quote:ReLight schreef op zondag 24 april 2005 @ 23:43:
De nieuwe BVO add, staat echt op 1 van de beste marketing plekken van allemaal. Exact op het oog focuspunt van alle tweakende lezertjes die leergierig de bovenste frontheader willen lezen.
En de BVO add laad idd pas na dat de tekst al geparst is. Hierdoor versprinkt de leestekst, wat op z'n minst gezegd storend is, aangezien je dan met de hersenen al halverwege de 1ste headline bent.
Angry Rabbit
[10:59] <Rataplan> om een nu.nl-lezer te citeren: 'iPhone is geen bijvoeglijk naamwoord' ;)
[10:59] <Arnoud> voor mij wel, het is een synoniem van matig: wat een iPhone ontvangst met deze telefoon zeg!
........ behalve de positiequote:Ik kan niet zeggen dat ik erg te spreken ben over de vormgeving van de BVO-advertentie maar voor de rest is er weinig mis mee. Hij knippert niet, maakt geen geluid, heeft geen leipe zweef/fade-effectjes, niks
AMD64@2100, 512MBC2, TI4200@300/600, iiyama450pro/ +tft touch, 3xMaxtor, NEC3520, HoontechDSP24v, CanonI470D, HPLJ6P, Canon 300D, 18-55, 28-135 IS, 100-300, 50mm 1.8
quote:Zandor schreef op maandag 25 april 2005 @ 14:22:
[...]
........ behalve de positie
hoe je het ook went of keert, als je eerst een hele pagina naar beneden moet scrollen om de eerste header te lezen is de huidige combinatie van de vromgeving en reclame in het midden gelijk aan een paginavullende pop-up die je eerst weg moet klikken.
weg klikken stel ik dan gelijk aan een complete pagina naar beneden scrollen
tja te makkelijk:quote:Oh nee! Je moet toch niet scrollen om gratis het laatste IT nieuws te lezen
Grow up, wees blij dat tweakers gratis beschikbaar blijft en neem die paar banners erbij! Zóveel last kan je er toch niet van hebben? Of is 2 keer je vinger op en neer bewegen je teveel?
Zandor wijzigde dit bericht 25-04-2005 14:46 (14%)
AMD64@2100, 512MBC2, TI4200@300/600, iiyama450pro/ +tft touch, 3xMaxtor, NEC3520, HoontechDSP24v, CanonI470D, HPLJ6P, Canon 300D, 18-55, 28-135 IS, 100-300, 50mm 1.8
Maar google kan kennelijk wel het forum indexeren. Als ik eerlijk ben heb ik er geen enkel bezwaar om tegen een google tower aan te kijken bij de zijkant bijvoorbeeld.quote:Daniel schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:12:
Google-ads zijn leuk maar nauwelijks geschikt voor een dynamische site als Tweakers.net. De gepresenteerde ads worden afgestemd op de spider-resultaten van Google, en die resultaten hebben altijd een vertraging van minimaal een dag. Omdat de meest actuele content hier het best bezocht wordt zouden we er niets aan hebben. Op het forum is het al helemaal nutteloos omdat we daar niet eens zelf kunnen bepalen welke content er op een pagina staat.
Ik kan niet zeggen dat ik erg te spreken ben over de vormgeving van de BVO-advertentie maar voor de rest is er weinig mis mee. Hij knippert niet, maakt geen geluid, heeft geen leipe zweef/fade-effectjes, niks
Honda Power roelt!
Dit topic is gesloten. ![]()
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius