~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Maar is het geen seconden dan?
Je weet wat ik bedoel he; dat getalletje naast die twee halve pijltjes.
die knop naast dat cijfertje
Won't you break the beats, cause I'm hardcore - Tiga
Verwijderd
De lengte van crossfades wordt meestal in ms uitgedrukt. Hoe dat bij Winamp is weet ik niet, maar probeer eens 1000 (ms), vermoedelijk hoor je dan wel verschil.J-P IT schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:14:
Uuhm.. Ga ik proberen...
Maar is het geen seconden dan?
Je weet wat ik bedoel he; dat getalletje naast die twee halve pijltjes.
En het stomme is dat ik er ook zo weinig over kan vinden.
- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over
't Is al eerder gezegd, maar heb je het wel aan staan?
Verder wordt de cross fader alleen ondersteund door de direct sound output plugin (of iets wat daar op lijkt, ik heb hier even geen winamp bij de hand). Kijk eens of je die gebruikt.
-edit-
net te laat
[ Voor 5% gewijzigd door gemini85 op 01-04-2005 14:30 ]
En je hebt de instellingen daar van ook al gereset?
- 01000111 01101111 01010100 -
We love to think about the way things were,
but the time has come and I'm glad it's over
Het zijn .MP3 muziekjes voor het geval dat uit mocht maken.
Het bolletje achter dat knopje brandt. Als ik erop klik gaat het uit. Ik ga er dus vanuit dat 'ie aanstaat.
Het getalletje staat nu op 5. (nu ff op 10 gezet)
de direct sound output plugin is aanwezig en staat geselecteerd.
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
[ Voor 87% gewijzigd door Eagle Creek op 01-04-2005 14:49 ]
Blobber,blobber schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:38:
download de sqrsoft plugin , die werkt veel beter en heeft veel meer opties
de plugin heb ik nu geïnstalleerd maar bij
crossfade
fade on stop/skip
fade on seek
zie ik vrijveel opties. Kun je me misschien vertellen wat je aan zou raden? Ik word er niet helemaal wijs uit.. Het gaat er dus om dat de nummers een beetje netjes in elkaar overlopen en je niet echt stiltes krijgt ook.
Bedankt he!!
( hoe kan ik posts verwijderen, ik post nu een paar keer achter elkaar
Nog iets; er is een bepaald nummer (1-tje maar) waar ik het beginstukje (seconde of 20) uit wil knippen. Met welk programma kan ik dat het beste doen?
SQRSoft plugin doet dat automagisch voor je... En anders kan je met de nodige software (Nero Wave editor bijvoorbeeld) het handmatig doen... Maar dat kan je ook gewoon opzoeken hoor...J-P IT schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:57:
Ok, ik heb nu de standaardinstellingen en klinkt vrij goed zeg!
Bedankt he!!
( hoe kan ik posts verwijderen, ik post nu een paar keer achter elkaar)
Nog iets; er is een bepaald nummer (1-tje maar) waar ik het beginstukje (seconde of 20) uit wil knippen. Met welk programma kan ik dat het beste doen?
En het is best een lang stuk wat geknipt moet worden en dat haalt deze plugin niet.
Ik hoef niet alles op een presenteerblaadje hoor maar ik zou het fijn vinden als ik even wat op weg geholpen werd (zoals nu ook gebeurd
Heb ik nog een punt.. Het is nog niet zeker of de laptop gebruikt kan worden. In dát geval gaan we over op een gewone CD speler.
Dan moet ik vanavond om 9 uur een CD branden.. En je snapt het; als het kan ook met die overgangen.. Is dit mogelijk?
ik gebruik de Moon Groove skin.
wat jij nu dus wilt is 1 lang nummer op je cd (dus je eindigt met 1 WAV die je gaat branden), die alle mp3nummertjes bevat die netjes crossfaden... bovendien van 1 van die nummers 1e 20sec eraf.
ik raad je aan CoolEdit Pro (2) te zoeken en te downloaden, cooledit is overgenomen door Adobe en het nu iets van Audite ofzo... erg jammer... maar je kan Cool edit nog goed vinden hoor... op internet/p2p.
[ Voor 62% gewijzigd door Jazco2nd op 01-04-2005 15:12 ]
Verwijderd
en over die cd, in Nero (bijvoorbeeld) kun je, als je een audio cd gaat branden, toch kiezen hoeveel tijd er tussen de tracks in moet zitten? ik heb laatst een cd gebrand en daar zat 1 sec tussen steeds terwijl het doorlopend moet zijn, beetje vreemd
1. Paar seconden van één nummertje halen
2. Met fadeeffects op CD branden.. Indien mogelijk aparte tracks maar meestal hebben CD-spelers geen cache die ervoor zorgt dat je een smoothy overgang krijgt (mijne wel, op mn werk is wat ouder).
Dan één grote wavfile, zal dan moeten is niet erg. Die kan ik dus maken met CoolEdit Pro ?
Zal niet gratis zijn maar ik zal eens kijken.
Ik heb nooit aan de instellingen gezeten van Nero als ik een muziek CD ging branden. Wel eens gekeken ofzo maargoed.. Zal straks eens neuzen. Nero 6 heb ik geloof ik.
Verwijderd
met cooledit pro kun je het waarschijnlijk wel achter elkaar zetten, maar ik zou zo niet weten of je een soort van fade-effect eraan kan toevoegen (zal haast wel tho)J-P IT schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:17:
2 aparte dingen dus
1. Paar seconden van één nummertje halen
2. Met fadeeffects op CD branden.. Indien mogelijk aparte tracks maar meestal hebben CD-spelers geen cache die ervoor zorgt dat je een smoothy overgang krijgt (mijne wel, op mn werk is wat ouder).
Dan één grote wavfile, zal dan moeten is niet erg. Die kan ik dus maken met CoolEdit Pro ?
Zal niet gratis zijn maar ik zal eens kijken.
Ik heb nooit aan de instellingen gezeten van Nero als ik een muziek CD ging branden. Wel eens gekeken ofzo maargoed.. Zal straks eens neuzen. Nero 6 heb ik geloof ik.
Heb zogauw geen url.
Ik ben niet nieuwsgierig; ik ben alleen maar benieuwd.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
En van iemand kreeg ik http://audacity.sourceforge.net/ nog.. En die is hier ook zojuist gepost. Thx.
Succes ermee he!
-edit- hah, je wist het al. Nou ja, bij deze dus nog een bevestiging :-)
[ Voor 15% gewijzigd door Uchy op 01-04-2005 15:38 ]
One small Uch for a man, one giant Uch for mankind | specs
En met dat prog kan ik ook zo'n wav maken om te branden?
Ik ga er vanavond even mee aan de slag.
Sorry voor de late reactie, maar ik zie dat je inmiddels er al uit bentJ-P IT schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 14:54:
[...]
Blobber,
de plugin heb ik nu geïnstalleerd maar bij
crossfade
fade on stop/skip
fade on seek
zie ik vrijveel opties. Kun je me misschien vertellen wat je aan zou raden? Ik word er niet helemaal wijs uit.. Het gaat er dus om dat de nummers een beetje netjes in elkaar overlopen en je niet echt stiltes krijgt ook.
Ik gebruik zelf de standaard preset (standard crossfading 5s.) waarbij ik de bufferlengte aangepast heb, deze geeft aan hoe lang de overlap is tussen de twee nummers.Verder werkte het standaard perfect dus heb ik aan de andere opties weing aandacht besteed
[ Voor 3% gewijzigd door blobber op 01-04-2005 17:02 ]
To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour
Ik ben nu via Nero Startsmart, Audio CD branden in Nero Express gekomen. Bij more, configure zie ik het niet. Ook niet bij properties.
Zowel bij NBR als NE !
=======
Deze optie wordt beschikbaar vanaf de 2de track. (logisch, want crossfaden met de track voor de eerste gaat niet.)
Klik in je compilatie je 2de track aan met je rechtermuisknop.
Klik op properties of eigenschappen. Dan zie je het scherm waar je de naam kan veranderen e.d.
Ook zie je het aanvinkvakje "crossfade with previous track" (of de nederlandse versie daarvan, sorry kheb de engelse versie). Daar kan je ook het aantal seconden invoeren dat je wil dat ze overlappen.(zie screenshot)
Het komt er op neer dat de laatste 2 seconden van je eerste liedje bij op track 2 staan.
=========
Heel kleim simpel iets; weet iemand wat ik bedoel?
De compressor/expander/limiter wordt vaak bij TV en radio gebruikt om alle volumepieken op hetzelfde niveau te zetten zodat het geluid geen grote sprongen maakt. Zachte geluiden worden hiermee gelijkgetrokken (expander), harde geluiden worden gedempt (compressor), en alles boven een bepaald niveau wordt erafgekapt (limiter).
Ik heb geen idee hoe dat ding heet, maar nu heb je in ieder geval een paar zoektermen
[ Voor 9% gewijzigd door Yoozer op 12-05-2005 14:29 ]
teveel zooi, te weinig tijd
mp3gainJ-P IT schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:24:
Ey... Ik had een progje gevonden waarmee ik alle muziek op hetzelfde aantal DB kon krijgen..
Heel kleim simpel iets; weet iemand wat ik bedoel?
[ Voor 96% gewijzigd door OnTracK op 12-05-2005 14:41 ]
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.