Ergenic wirless router beveiligen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.302 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alreeds gelezen binnen tweakers dat ik niet de enige ben met problemen met de Ergenic wireless router... Ik heb hem voor een prikkie gehaald bij de Dynabyte om in de zomer buiten te kunnen gaan zitten indien het op kantoor onhoudbaar warm is... Maar volgens mij kon ik beter een airco kopen.. Maar to the point:

Ik kan de router zowel draadloos als met kabel bereiken, no problem, maar zodra ik WEP inschakel en een sleutel zelf ingeef (random) en ik geef deze in windows ook in, lukt het mij niet meer om draadloos te verbinden. Aan de mac filter ligt het niet, want die staat uit... Verder valt mij op dat ik in XP nergens het kanaal kan instellen die ik op de router ook heb ingesteld.

Ik draai onder XP Pro, SP2.

Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en hij / zij me kan vertellen hoe ik dit op kan lossen?

Mijn dnak is bij voorbaat zeer groot, indien ik meer info moet geven, hoor ik dat natuurlijk graag.

Groetjes,

Tim Wijkman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je hebt toch niet zoals een bepaald persoon een WEP key die NIET in HEX is proberen in te voeren ??
Was mijn eerste WLAN ervaring O-)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik gebruik HEX 64bit, tenminste, dat probeer ik te gebruiken ;-).

Groetjes,

Tim WIjkman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanavond nog wat zitten proberen, ik kom geen streep verder... Probleem blijft bestaan. Welke hex code ik ook verzin, mijn computer krijgt geen toegang met die code tot de router... Volgens mij is het meer een windows aangelegenheid dan dat die router in de weg zit, want je kunt in SP2 ook maar heel sumier info ingeven...

Iemand?

Groetjes,

Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:52
Gebruik je een passphrase op die router? Zo ja, probeer er dan achter te komen wat Key 1 is(dit staat in het instellingen menu als het goed is). Vul de Key 1 in op je PC, klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De key die ik in de router heb staan, heb ik ook in de computer overgenomen.

Ik heb bij WEP de keuze uit:
- Disable
- 64 bit
- 128 bit
- 256 bit

en ik kan ook nog kiezen in een ander veld voor
- Hex
- ASCII

Vervolgens kan ik 4 keys ingeven, een radio button geeft aan welke actief is. Standaard staan deze allen op 0000000000 (in het geval van 64 bit HEX)

Op de pagina Advanced heb ik de keuze uit:
- Beacon Interval (getal invullen tussen 1 en 1000, staat standaard op 100, geen idee waar het voor is)
- RTS Threshold: (ook geen idee wat het is, kan een getal invullen tussen 256 en 2432)
- Fragmentation Threshold (zelfde als hierboven)
- DTIM Interval (getal tussen 1 en 66535, standaard staat deze op 3)
- Basic Rates (MBps): staat ingesteld op de snelheid van mijn PC kaart
- Preamble Type: geen idee wat dit is...
- Authentication type: Open, shared of both.

Groetjes,

Tim Wijkman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem hier,

daarbij komt ook nog een keer dat als ik de keys heb ingevoerd de router ze weer lijkt te verliezen, want een 1 of 2 inloggen staan ze alle 4 weer op 00000000.

Ik vind die hele ergenic router tot nu toe bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedobone
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
Ook ik heb dagen liggen klooien met deze goedkope router en pc card van ergenic, onder xp sp 2.
Eerst start de utility niet op, blijkt dat die alleen start door de dubbelklikken op de wlan monitor in de taakbalk.
Daarna: Draadloze verbinding op zich gaat prima, maar bij encryptie gaat het mis.

Ik heb de oplossing uiteindelijk wel gevonden !

Het probleem zit-em in de waardeloze handleiding en ondeugdelijke software die bij de pccard wordt bijgeleverd.

1. Deinstalleer de 22M Wlan adapter software
2. Verwijder de drivers (hardware verwijderen) van de pc(i) card.
3. Ga naar www.trendware.com > downloads > wireless > download de drivers en utility van TEW-301PC
4. Pak die zip file uit en run de setup utility, volg verder de instructie zoals in het boekje van de pc(i)card. Dus: setup > pc uitzetten > pc card erin > opstarten > nieuwe hardware > drivers installeren van TEW-301PC, een bestandje wordt niet gevonden, hiervoor je ergenic cd even gebruiken.
5. Zet vinkje windows draadloze verbinding laten configuren uit.
6. Je krijgt - als het goed is- direct verbinding.
7. Stel op router (192.168.1.1) web encryptie in, ik gebruik 128 bits hex. Voer een key in.
8. Dubbelklik op wlan monitor, ga naar encryption, vink encryption aan, en stel key idem in. Gebruik shared authentication. Et voila: het werkt nu wel !
9. Ik heb naast web encryptie ook mac adressen gebruikt, maar dat zie je zelf maar.
10. Benader je de router daarna opnieuw, dan zie je dat je key in de router soms niet meer aanwezig is en weer is vervangen door 00000000000000000. Echter: de key is nog wel degelijk van toepassing. Dus uiteindelijk toch enigzins veilig draadloos !

Conclusie: deze ergenic spullen zijn goedkoop (40 euro voor een setje van router en pccard bij dynabyte), doen het ook wel, maar vergen wel heel veel "puzzelplezier".

Ben nu toch wel blij, je moet er de sport van inzien ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

werkt dit ook wanneer je draadloos geen verbinding kunt krijgen? Bij mij werkt deze router met card prima als ik de netwerkkabel aangesloten laat, maar zonder kan mijn computer geen verbinding maken met de router.

Het ligt niet aan de signaalsterkte, dat is uitstekend. Ook kan ik met een pda met wifi gewoon via de router het internet op, maar mijn pc wil maar geen verbinding leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Perfect, bedankt voor het antwoord, bij mij werkt het nu ook helemaal! Bij Dynabite hadden ze me al gewaarschuwd dat er geen helpdesk voor was en dat veel klanten er moeite mee hadden, maar ik dacht dat ik er met tweakers wel uit zou komen, nu dus gelukt :D Tnx!

Modbreak:Houd eens op met overal je naam, functie en website onder te zetten. Wij houden naar niet zo van.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2005 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

speedobone schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 01:10:
9. Ik heb naast web encryptie ook mac adressen gebruikt, maar dat zie je zelf maar.
En dit krijg ik dus niet voor elkaar. Hoe heb je dit ingesteld? De enige optie die er lijkt te zijn, is de mogelijkheid ingevoerde MAC adressen te blokkeren. Dat is nou precies verkeerd om. Ik had graag een lijstje met toegestane MAC adressen aangemaakt. Mijn router geeft bij wireless Firmware Version 4.34

Mijn ervaringen tot dusever met deze router:

Voor wie het (net als ik) even niet door heeft, de wepkey in HEX formaat, mag alleen bestaan uit de waarden a-f of A-F of 1-9. probeer dus geen combinatie als Ab, A1, of nog erger Aa1 uit >:)
Wil je dit wel kies dan een wepkey in ANCII

Mijn router had telkens warmte problemen nadat deze een half uurtje aan stond. Hierdoor startte de router na een re-boot niet meer volledig op. Wireless ging dan offline, maar de bekabelde pc's werkten nog. Op dat moment kon de router ook niet meer benaderd worden. Dan hielp alleen nog de stekker eruit en laten afkoelen. Daarna werkte ie weer als vanouds. Wegens dit probleem heb ik mijn eerste router geretourneerd, maar de 2e router blijkt dit probleem ook te hebben. Tja dekseltje eraf en het probleem is ineens verdwenen. Jaaaaaaa, mooie oplossing he?
Nu draai ik dus gewoon met een opengeschroefd kastje. |:(
Ik denk dat ik er een kleine ventilator op schroef dan is dat probleem definitief verholpen.

Ik vraag me af of er ergens andere firmware is te vinden voor mijn MAC probleem? Tenzij ik iets verkeerd doe natuurlijk. Bij een kleine zoektocht blijkt de handleiding die meegeleverd wordt in ieder geval van een Trendware TEW-311BRP Wireless Broadband Router + Access Point te zijn.
Aangezien de pc card die ik erbij gekocht heb ook werkt met een driver van trendware (TEW-301PC).... mmm, ik vraag me af Ergenic = Trendware = D-link = Eusso = PheeNet?

Deze is helemaal leuk. Een link naar een site met een emulator van de trendware firmware:
http://www.raumpatrouille-seti.de/trend/192.168.7.1/lan.htm
Ziet er toch bijna hetzelfde uit? Toch?

Voor wie de router nog niet had opengemaakt.
De print vermeld GL2422RT-1T1-A40 ver: v1.0
Helaas komt dit niet overeen met de waarde in de bin file van de Trendware TEW-311BRP. Deze vermeld 0T0

Goedkoop setje? mwoah ja...toch kocht ik 'm gewoon weer.
Gezien de kosten van de router €29,95 en de functionaliteit en opties die er worden geboden is deze router het best waard.

Bovendien vind ik puzzelen best leuk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedobone
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-05-2023
ik heb dat probleem met die mac acdressen ook, althans:
ik kom er niet wijs uit of de handleiding nu bedoeld te zeggen dat als je het mac filter disabled de mac adressen (die je dan nog steeds kunt intikken) dan juist allowed worden en de rest niet. Dat wordt nl. wel gesuggereerd. Maar in de handleiding wordt ook over user groups 1-4 gesproken; ik kan dat met de beste wil van de wereld niet in de router instellen of ontdekken ...
Dat ze geblokkeerd worden als je het mac filter enabled dat heb ik idd. ook gemerkt.

Dat zou dan wel betekenen dat het mac filter actief wordt op het
moment dat je een of meer mac adressen in de tabel invoert. Kwestie van testen, maar ik heb er even geen zin meer in ...

Hopelijk weet iemand raad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:17
Mijn ma heeft deze router aangeschaft bij de dynabyte in combinatie met zo'n ergenic pc card ding voor d'r laptop (IBM Thinkpad celeron 433 oid). Het eerste probleem wat ik tegenkwam was dat bij het instellen van de Planet ADSL verbinding er maar 15 karakters als username ingetikt konden worden. Hoezo idioot? Daar past <username>@adsl-standard niet in nee :Z |:( Gelukkig zat deze belachelijke limiet niet op het Quick Setup popup-windowtje in de web admin. Dus verbinding kunnen maken met planet ADSL en dat ging goed.

Vervolgens m'n ma d'r laptop geinstalleerd, eerst software installeren, uitzetten, PC card erin douwen en blabla we hebben verbinding. M'n ma doet de laptop uit en zet em beneden achter de tv ("dus hier kan ik nu ook internetten?" "-jahoor") weer aan. En nee geen signaal. Dus ik teruglopen naar de router (die boven in de werkkamer staat). Maar nee, ik heb van alles geprobeerd, drivers uninstallen/reinstallen, kaartje op verschillende moment in en uit de pc getrokken, vanalles, maar het ding wil geen verbinding meer maken met de wireless router.

Nou heb ik zelf ook een laptop met een ingebouwde intel wlan chip. en ik kan dus wel verbinding maken met de router, en internetten. Dus aan de router ligt het niet? Iemand een idee waar het dan wel aan zou kunnen liggen? De IBM draait overigens windows 98.

Ik kan nog proberen natuurlijk die pc card even in m'n eigen laptop te steken? Kijken of het dan wel werkt en zo niet toch maar terugbrengen?

Ik zou overigens eigenlijk niemand aanraden deze ergenic spullen aan te schaffen.\

overigens heb ik een week terug op http://www.ergenic.com/ een berichtje achtergelaten over die belachelijke 15 karakters limiet maar geen reactie op gehad.....

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 02-04-2005 13:46 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ik heb ook die router en ik gebruik gewoon een 5 letterig woord als WEP KEY werkt perfect in combinatie met mijn Asus MyPal 716 ik sleep hem dan ook overal mee naartoe (zowel Router als PDA >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij vertellen waarom als ik inlog steeds weer de standaard waardes te zien krijg.
nu moet ik iedere keer als ik iets probeer te veranderen alles weer goed zetten.
zoals broadcast networkname
verder krijg ook ik het niet voor elkaar om de web key in te schakelen wat een ding zeg. :(
ontvangst is niets op aan te merken haal met gemak 50 meter.
>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:31
Setje werkte bij in 1 keer zonder problemen. Voor dat geld is dit echt een goede koop. Iedereen die problemen met de wep key heeft zou eens hier kunnen kijken. wep key
Router wordt amper warm, documentatie is voldoende en software doet wat het moet doen. Ik ben dik tevreden voor die veertig euro. _/-\o_
O ja, voor het kopen van zoiets is eerst googlen natuurlijk altijd aan te raden. O-)

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, we gaan hier geen algemeen ervaringen-en-problemen topic van maken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.