Hoofdcategorieën
Topicacties

[Discussie] 3dfx Forever - Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
ReSINTor
Reg. datum: 09 april 2001

Ik krijg morgen een moederbord binnen met on-board graphics, en ik heb 2 VooDoo II 12MB kaarten liggen (inclusief alles, maar zonder de dozen)

Zou het in theorie (praktijk weet ik niet, kan een koeler in de weg zitten, die kaarten zijn lomp lang) nuttig zijn om de on-board door te lussen (met de 2 externe kabels aan elkaar voor voldoende lengte) naar de 2 VD's in SLI?

Ik wil wel XP (home) gebruiken.
Mijn maximale resolutie van de monitor is 1024*768@85Hz, dat zou dus kunnen volgens de handleiding(en :P), en ik speel zelden games, hoogstens Unreal (tournament) en HalfLife (1)
Heb ik hier wat voordeel aan, of kan ik ze beter in de kast laten liggen en over 20 jaar aan mijn kinderen laten zien?

Resistance is futile (if << 0.01 Ohm)
Milieu, de nieuwe religie waar alles voor moet wijken.

Biker Mice from Mars \o/
Reg. datum: 28 november 2000

Ligt er met name aan welk onboard graphics je hebt, maar voor Unreal en Half-Life zal het uitstekend werken. Gewoon doen dus!

Zou eigelijk wel Windows 95 of Windows 98 aanraden, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. In 9x heb je namelijk ook nog DirectX/OpenGL support voor die Voodoo2's. In 2000 en XP dus niet.
ReSINTor

Hmm...

Mijn keuze qua moederbord is gevallen op een AsRock 775i65GV, met een Intel Extreme Graphics 2
Er komt een 3GHz CPU in te zitten met HT, en mij leek het zonde om dat niet te gebruiken door er W98SE (wat ik tot nu toe altijd gebruikt heb) op te zetten, en USB 2.0 is ook wel lekker voor een externe harde schijf.

Ik heb altijd 1 zo'n VooDoo 2 gebruikt als ondersteuning voor de secondaire monitor, het is nog steeds jammer dat ik nooit het volledige potentieel heb kunnen gebruiken van 2 kaarten doordat ik maar 4 PCI sloten had, en helemaal niets on-board (of ik had geen netwerk, óf geen geluid :+).

2e monitor had wel plaatsje nekkramp, secundaire monitor stond op de computerkast, die naast de primaire monitor staat :P

Biker Mice from Mars \o/

Je zou dan in principe nog Windows NT4.0 kunnen gebruiken. Dan heb je nog wel redelijk support. En je HT zal wel als 2e logische cpu tevoorschijn komen.
Heb heerlijk Quake II kunnen draaien onder NT4.0 :+

Goed, voor Glide werkt Windows 2000 en XP wel.

Ehhhh, ondersteuning voor secondaire monitor :? Hoe bedoel je.

Acties: [view]

Door: Thandor
Moderator OH/CSL
Pearls of Light

Wat je ook kunt overwegen is een dualboot met Windows '98 en 2K/XP. Wil je dan een oud spel spelen kun je Windows '98 gebruiken. Je hebt dan meteen goede support voor de Voodoo II kaarten.

Overigens was er laatst wel iemand aan het werk met Direct3D drivers voor het NT5 platform. Echter is dit nog in ontwikkeling. De handleiding moet nog aangepast worden, niet alle spelen werken e.d.

Profiel | http://thandor.net
I'm talking 'bout the world lighting up shining blast white and then nothing. You have been warned.

ReSINTor

quote:
Vinnie schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 18:40:
Je zou dan in principe nog Windows NT4.0 kunnen gebruiken. Dan heb je nog wel redelijk support. En je HT zal wel als 2e logische cpu tevoorschijn komen.
Heb heerlijk Quake II kunnen draaien onder NT4.0 :+

Goed, voor Glide werkt Windows 2000 en XP wel.

Ehhhh, ondersteuning voor secondaire monitor :? Hoe bedoel je.

Secundair hing eerst aan een simpel PCI kaartje, ik zie een VooDoo als niets meer dan een hulpmiddel om dingen te doen die je normaal niet kan, ondersteuning dus

Ik ga mij maar eens in het dualboot verdiepen, lijkt mij wel leuk (mits de kaarten in de computer passen)

offtopic:
Hmm... ik heb toch schijfruimte genoeg, misschien dat er zelfs een triple-boot gaat komen, Linux is toch iets wat ik altijd al wilde proberen :9

Hbass
Reg. datum: 07 juni 2004

quote:
Obi-Wan Kenobi schreef op maandag 25 juli 2005 @ 18:37:
ja idd, met een EPoX EP-8K5A2 mobo, dat mobo werkt het beste met die kaart
die vervangt me ASUS mobo ;)
maar daarna ga ik hem in een mooi alleen staande Vitrine zetten die ik aan de muur kan hangen.
.
waarom bouw je niet een pc'tje voor die 6000 en zet je die in vitrine :+ . kom op heb je eens de snelste voodoo en laat je um stof happen :&#039;(

Rimel XXL @ 2.7 ghz lippenstift.. XP @1833MHz, XFX 6800LE @12/6 blalba Winbond BH-5 . schaap lokken > uitholle > pc erin bouwe = schaapmod

Moderator OH/CSL
Pearls of Light

quote:
HStyles schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 20:01:
[...]

waarom bouw je niet een pc'tje voor die 6000 en zet je die in vitrine :+ . kom op heb je eens de snelste voodoo en laat je um stof happen :&#039;(
Dat apparaat is wel aardig prijzig en niet 1-2-3 vervangbaar. Het is wel leuk om 'm draaiende te hebben maar het heeft wel weer risico. (Slijtage, piekspanning over de kaart, etc.)

I'm talking 'bout the world lighting up shining blast white and then nothing. You have been warned.

Gold Squadron Reporting In!

inderdaad er zijn maar 2 goed werkende Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev.A3 3400's bekend, en ja ik ben daar heel erg zuinig op eigenlijk.

De Voodoo5 5500 AGP 64MB Rev.A 2500 gebruik ik voor me tegenwoordige 3dfx praktijken, die Voodoo5 6000 alleen om te testen en daarna lekker in de vitrine en ik maak heus wel screenies komt allemaal goed :+

Gold Leader wijzigde dit bericht 26-07-2005 21:02 (12%)

Dual P3/EB 1Ghz, ABiT VP6, 4x 256MB PC-133 Micron, ASUS X800XT PE AGP,V5 5500 PCI, Dual OpteronDP 285 E6, 4x 1GB PC3200 ECC Reg., ASUS K8N DL, XFX 9800 GX2 XXX, Dual OpteronDP 248 CG, MS-9130, 2x 1GB PC3200 ECC Reg, Sapphire HD 3850 AGP, V5 5500 PCI Mac.

Biker Mice from Mars \o/

Ik verwacht minimaal 600dpi scans van je Voodoo5 6000 van beide kanten. Ik accepteer niet minder! :+
En idd, zou er maar heeel zuinig op zijn. Of je koopt een tweede, zet die in de vitrine en gebruik deze :P

Moderator OH/CSL
Pearls of Light

quote:
Vinnie schreef op dinsdag 26 juli 2005 @ 21:06:
Ik verwacht minimaal 600dpi scans van je Voodoo5 6000 van beide kanten. Ik accepteer niet minder! :+
En idd, zou er maar heeel zuinig op zijn. Of je koopt een tweede, zet die in de vitrine en gebruik deze :P

Als hij een tweede koopt gaat 'ie met 2 kaarten heel voorzichtig om ;)

Het makkelijkste/handigste zou zijn dat je de kaart onder de kopieer machine kon leggen om vervolgens het kopie te gebruiken en het origineel in de vitrine te zetten ;)

Biker Mice from Mars \o/

Daar hebben ze in Star Trek replicators voor uitgevonden B)
Nee, even zonder gekheid. Natuurlijk ga je met die dingen om. Ze zijn niet in productie gegaan en best schaars. Zelfs aan een Voodoo5 5500 kom je niet op elke hoek tegen.

op ebay liggen er zat hoor 5500's, maar boxed 5500's kom je idd niet al te vaak tegen.

Dual P3/EB 1Ghz, ABiT VP6, 4x 256MB PC-133 Micron, ASUS X800XT PE AGP,V5 5500 PCI, Dual OpteronDP 285 E6, 4x 1GB PC3200 ECC Reg., ASUS K8N DL, XFX 9800 GX2 XXX, Dual OpteronDP 248 CG, MS-9130, 2x 1GB PC3200 ECC Reg, Sapphire HD 3850 AGP, V5 5500 PCI Mac.

Biker Mice from Mars \o/

Jah, idd. En ik moet nogsteeds een doos vinden voor mijn 5500 PCI :( Mijn 2e 5500 AGP doos is naar Mojo gegaan.
The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Inderdaad :P Maar ook al was die doos niet naar mij gegaan, had je nog steeds geen PCI doos gehad :P

Iig, dat maakt dus 2 Voodoo 5 6000 kaarten in Nederland.. wellicht 3 binnenkort. (Een 2e naar Omega_ Supreme?) Op zich best netjes :P
Reg. datum: 14 februari 2004

@ Thandor: maar dan wel met een HEEL goede copiermachine, zo eentje van Océ de nieuwste kd8 de DPS900 moet je wel zo'n ding weten te staan ;).
Nee kdenk dat het beter is als Obi-wan gewoon de boel inscanned in high reso 600dpi+, dan kan je inzoomen op alles miniscule onderdeeltjes ;).

Making the 3Dfx Voodoo II even more stronger than it already is

The sky seem to be darkened...

De koper heeft de deal afgeblazen, dus eerst zegt hij dat hij me spulletje gaat kopen, hij echt tevreden er mee, en hij zou de dag daar na me opbellen voor me gegevens enzo en moesttoch nog even naar denekn maar hij wou het wel doen, dus ik heb alles geformateerd klaar gezet enzovoorts.

nou dan zegt hij via MSN dat hij het niet doet, die mensen hier op het eiland kunnen dus echt geen afspraken maken, ik wordt gek denk ik binnenkort.

Ik probeer nu me PC teverkopen op Marktplaats, en dan kijk ik wel verder.

Biker Mice from Mars \o/

Hmm, je hebt die Voodoo5 dus nog niet 'gekocht'? Ik weet niet hoe groot je reserves zijn, anders zou je even in een dipje zitten en dan kun je de verkoop van je computer een beetje minder overhaast weg doen.

En plaats hem anders ook eens op V&A hier op tweakers.net, wie weet :)

Nou ik heb me systeem maar bewaard, ik heb er 2jaar voor gewerkt, zelfs nog 2 PC's er voor moeten verkopen, ik kreeg gewoon spijt van het id al.

Dus lekker me Dual OpteronDP 244 opnieuw geinstalleerd met WinXp pro + SP2 met de ASUS ATi Radeon X800XT Platinum Edition AGP 256MB als primary VGA en de 3dfx Voodoo5 5500 PCI 64MB Rev.A1 2900 als VGA2, die ik van Mojo ooit kochte als eer betoon aan 3dfx en als eer aan _/-\o_ Mojo _/-\o_

dit draait ook goed zo, ik heb AmigaMerlin3.1 R11 handmatig geinstalleerd voor de Voodoo5 en Omega 5.7 voor de Radeon. en nu nog een leuke VGA switch en het systeem is fertig.

Gold Leader wijzigde dit bericht 03-08-2005 03:18 (255%)

hier effe wat anders dan maar :)

vandaag de dag Zaterdag 6 Augustus 2005 heb ik me MAC kaarten onder de loep genomen :

Click Thumbnails to Enlarge!

3dfx VoodooMAC 4500 PCI + DVI 32MB EURO Pink Box:
http://www.3dfx.ch/gallery/albums/VoodooMAC/DSC00604.thumb.jpg

3dfx Voodoo5 5500 PCI + DVI 64MB For Macintosh USA Blue Face Box:
http://www.3dfx.ch/gallery/albums/VoodooMAC/DSC00609.thumb.jpg

De Mac kaarten boven de 5500 en onder de 4500:
http://www.3dfx.ch/gallery/albums/VoodooMAC/DSC00611.thumb.jpg

De Mac kaarten bovenkanten:
http://www.3dfx.ch/gallery/albums/VoodooMAC/DSC00612.thumb.jpg

De Mac kaarten onderkanten:
http://www.3dfx.ch/gallery/albums/VoodooMAC/DSC00613.thumb.jpg

Reg. datum: 04 november 2000

Ik heb eigenlijk een probleempje... ik heb 2 Voodoo2 kaarten en ik heb ze eindelijk eens in een PC gezet (Celeron500) om eens te testen. Ik zet alleen vraagtekens bij of het wel werkt. Ik kan Unreal bijvoorbeeld niet hoger dan 800x600 zetten (de optie is er wel maar dan springt ie terug naar de laagste resolutie) en als ik de monitor en doorluskabel in kaart 1 steek krijg ik geen beeld in 3d spul (zoals Unreal), maar in kaart 2 wel.
Ik heb eens lopen zoeken naar hoe ik erachter kan komen of het eigenlijk uberhaupt wel in SLI draait allemaal. In Windows is er geen spoor van te bekennen.. behalve misschien dat ik in de eigenschappen van 't ding (het voodoo2 tabje in eigenschappen v. beeldscherm) eigenschappen kan instellen voor 1024x768. Ik heb vroeger altijd met 1 Voodoo2 kaart gedraaid maar ik wil eigenlijk dat het met SLI ook goed werkt. :)
Maar dan moet ik wel zeker weten dat ie in SLI draait.
OS is trouwens W98 SE. De optie Disable SLI is niet aangevinkt in het Advanced menu'tje. :)
[edit]En het zijn 2 zo goed als dezelfde kaarten (Skywell Magic 3D 2 12mb), waarvan 1 een net iets hogere revisie heeft

Cyphax wijzigde dit bericht 07-08-2005 19:50 (7%)

Spank your inner muppet! | Geschiedenis van GoT

Pearls of Light

Als je de kaarten onderelkaar plaatst. De Pass-through cable in de eerste kaart prikt en de monitor ook in de eerste kaart prikt zitten de kaarten/kabels wel goed. Vergeet ook het interne SLI kabeltje niet ;).

Installeer dan bv. FastVoodoo II 4.0 Gold of FastVoodoo II 4.6.
Met FastVoodoo II 4.6 heb ik geen ervaring maar deze waarschijnlijk ook prima werken ;)

Als het goed is worden er dan 2 3D Accelerators geïnstalleerd. Als er verder geen problemen bij het installeren zijn moeten de kaarten werken. Als je een SLI setje hebt kun je dan ook de 1024x768 resolutie gebruiken :).

Let wel op dat de FastVoodoo II drivers de vSync standaard uit heeft. Waarom dit is weet ik ook niet maar het is verstandig om die weer aan te zetten. Zonder vSync krijg je 'scheuren' (tearing) wat bij sommige games behoorlijk irritant kan zijn. Bij FastVoodoo II 4.0 zat een Voodoo 2 tweak progsel bij die een nieuwe tab in de configuratie maakt (Configuratie = Eigenschappen op bureaublad). In dat configuratiescherm kun je de vSync weer aanzetten.

Ook had FastVoodoo II 4.0 de "nare" eigenschap om de kaarten op 93MHz te laten lopen terwijl 90MHz voor de meeste Voodoo II's standaard is. Wederom kun je dit zelf aan passen zodat je de kaarten op de originele frequentie kunt laten draaien. Overigens is 93MHz goed te doen, alleen is het niet netjes om de kaarten standaard op te voeren (van 90 naar 93) om nét wat betere prestaties te krijgen.

Of FastVoodoo II 4.6 ook de vSync uit heeft en de kaarten op 93MHz laat lopen weet ik dus niet. Hopelijk hebben ze de vSync daar wel weer standaard aan gezet ;)

quote:
Thandor schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:02:
Als je de kaarten onderelkaar plaatst. De Pass-through cable in de eerste kaart prikt en de monitor ook in de eerste kaart prikt zitten de kaarten/kabels wel goed. Vergeet ook het interne SLI kabeltje niet ;).

Tja, wat is de eerste kaart dan. :)
Het werkt nu maar met 1 kaart, als ik die 2 kabels in de "bovenste kaart" plaats werkt het niet (dat houdt in dat 3d apps gewoon zwart blijven, als ik op esc druk zit ik meestal weer gewoon in Windows), in de andere kaart wel. Ik weet niet of dat iets uitmaakt ofzo. :)
Het SLI kabeltje zit er uiteraard ook in :P
Ik zal FastVoodoo eens proberen want er staan niet 2 kaarten in de device manager ofzo. Hoort het niet ook gewoon te werken zonder 3rd party tools als FastVoodoo?

Pearls of Light

De eerste kaart is de bovenste ;)

Zonder FastVoodoo moeten er óók 2 kaarten in Device Manager staan. Als er nu nog 2 onbekende multimedia apparaten staan wil dat zeggen dat de Voodoo II's gevonden zijn maar niet geinstalleerd.
FastVoodoo II is één van de betere/nieuwere Voodoo II drivers ;).

Je moet overigens maar 1 Passthrough cable gebruiken. Ik zie nl. dat je over kabels praat.
Momenteel heb ik het zo in mijn PC -->

code:
1
2
3
                   - AGP Kaart
                   | 
    Monitor --------- Voodoo II
                      Voodoo II

(Beide Voodoo II's zijn uiteraard, intern, gelinked m.b.v. de 34 Pins SLI kabel :))

quote:
Thandor schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 20:13:
De eerste kaart is de bovenste ;)

Zonder FastVoodoo moeten er óók 2 kaarten in Device Manager staan. Als er nu nog 2 onbekende multimedia apparaten staan wil dat zeggen dat de Voodoo II's gevonden zijn maar niet geinstalleerd.
FastVoodoo II is één van de betere/nieuwere Voodoo II drivers ;).

Je moet overigens maar 1 Passthrough cable gebruiken. Ik zie nl. dat je over kabels praat.
Momenteel heb ik het zo in mijn PC -->

code:
1
2
3
                   - AGP Kaart
                   | 
                      Voodoo II

(Beide Voodoo II's zijn uiteraard, intern, gelinked m.b.v. de 34 Pins SLI kabel :))

Met kabels doel ik op de passthrough en de monitorkabel. :)
Zonder FastVoodoo had ik dus inderdaad maar 1 Voodoo2 kaart.. misschien dat de driver van de fabrikant het niet ondersteunt (zou raar zijn). Ik zal proberen die drivers weg te gooien en FastVoodoo 4 gold te installeren. :)
Bij mij is het dus ook zo overigens:

code:
1
2
3
                   - AGP Kaart
                   | 
                      Voodoo II

Alleen heb ik geen AGP kaart maar een onboard i810 ding :)

En even later:
FastVoodoo 4 geinstalleerd. Ik heb nu een "PCI card" erbij in de device manager dus ik hoopte dat ik die FastVoodoo driver daarvoor kon installeren maar dat is niet het geval. 't is nog steeds maar 1 Voodoo2 kaart dus. :(
Die heeft overigens wel de driver van 3dfxzone.it

Cyphax wijzigde dit bericht 07-08-2005 20:32 (11%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: