Hoofdcategorieën
Topicacties

[pc] Beste turn-based-game?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic
Kijkt regelmatig vooruit

quote:
ByteMe schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:23:
[...]

Ow... deze game was ik al helemaal vergeten... dat waren neg eens leuke tijden
wat ik er mij nog van herinner: wormholes die je kon blokkeren...

Het is de koning onder de spellen wat mij betreft. Daarom werk ik ook aan de remake :P
OpenGL ondersteuning is redelijk af. LUA Scripting zit erin. En we maken het themebaar. Je kan in de config aangeven of je de originele data van CD af wil parsen of dat je onze (nog te maken) gratis content wil gebruiken.
Train, eat, sleep. Repeat.

quote:
Speeder schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:16:
[...]

Als je ff http://www.the-underdogs.org/game.php?gameid=4966 gaat kijken. als het goed is zit er een .exe bij die er voor zorgt dat ie langzamer loopt ;)
Zag het al ja. Tnx anyway. :)

Godfather Bodybuilding topic reeks
Sys Specs | Mod @ http://forum.dutchbodybuilding.com

Apple Fan Boy
Reg. datum: 15 januari 2004

Fallout 1 & ook een beetje 2 :9

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K |  rules

ph34r my [WCG] Cows :P

quote:
Je bedoelt kopie van Worms :P Worms en dan het aller laatste 2D deel Armageddon dacht ik blijft voor mij toch wel een van de CooLste Games :)

HELP GoT TO THE TOP
Gij zult met mij uw CD's branden NERO B)
Hoe houdt een netwerkbeheerder zijn conditie op peil op het werk :?
Touwtje springen met een UTP kabel

The Ultimate Answer: 42
Reg. datum: 05 maart 2005

yw MrJ :)

Ja, Fallout 1 en 2 zijn erg gaaf. Deel 1 binnenkort maar eens weer installeren op mijn laptop :)

Speeder wijzigde dit bericht 16-03-2005 15:52 (85%)

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

quote:
SCIxX schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 14:43:
Turn based is toch wel erg breed. Voor mij...

[afbeelding]
* Rey Nemaattori zakt op zijn knieën

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Als ff7 telt als turnbased dan is dat imho de beste turnbased game ooit :P

Anders stem ik op http://www.darkgalaxy.com !! Web-based though, maar turnbased too!

Speks:Iks TweeServertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori
Arenacum!

quote:
DGTL_Magician schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:10:
[...]

Ascendancy?
http://www.logicfactory.com/games_ascendancy.htm

Al een oud DOS spel. Er wordt op dit moment aan een remake door een aantal mensen, mezelf incluis. http://home.gna.org/starlane <- Starlane Empire
Ascendancy was zijn tijd ver vooruit, echt supermooie graphics en een zeer sfeervol muziekje. Er waren alleen wat problemen, het universum was iets te groot, en er waren bepaalde races gewoon veel te sterk (je had er eentje met een specialiteit dat ze een nieuwe technologie in één dag konden uitvinden, dat was echt veel te sterk). Ook was het opbouwen van een planeet een erg saai en repetitief gebeuren, vooral als je 20 planeten had. Ik ben benieuwd in ieder geval!

jorg

Elysium Hoplite Forever
Reg. datum: 23 december 2002

Hoewel ik de meeste suggesties zeer kan waarderen (vooral de klassiekers als Civ, Ascendancy) mis ik een turnbased sportgame zoal de oorspronkelijke Championships Manager :)

Verder vind ik van de webbased turnbased games planetarion (zeker de eerste 4 rondes) toch wel de beste, althans als je ook aspecten als community meeneemt.

DUGG

Redacteur Fotoapparatuur.nl

Ben lange tijd dikke fan geweest van Xcom Apocalypse (Deel 3 in de series).

Pluspunten
-Het research aspect (betere wapens, alien technology, etc etc)
-Keuze tussen Real-time (slow/normal/accelerated) of Turn based
-Vette graphics (voor zn tijd)
Etc

Uiteindelijk kan je de alien world ingaan en het probleem bij de bron aanpakken (vetste stuk) :)

Die wapens die je kan krijgen beginnen (natuurlijk) best zwakjes, als je eenmaal een research lab hebt en de eerste Alien laser wapens hebt gresearched ga je ze vet repliceren in je andere lab en verkopen met 250% winst :D

Aaaahhh de nostalgie!
Reg. datum: 01 maart 2003

Jaah, die X-com serie was geweldig leuk in die tijd :-)
Daarna hebben de graphics toch wel wat stapjes vooruit gemaakt dacht ik, ik vergeet nooit meer dat dansende haardvuur in Baldurs Gate.
Lees net dat "Jagged Alliance 2" een nieuwe mod (?) uit heeft: Wildfire
Ook altijd wel aardig.

http://www.ja2.de/

Fail!
Reg. datum: 05 april 2002

quote:
MrJ schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 13:03:
Dune 1, Ufo, Heroes of Might and Magic.

Damn, ik duik vanavond m'n cd/diskette archieven eens in! :9
Ff ter informatie, Dune 1 is niet turnbased :).

Layout nostalgie | Last.fm

Reg. datum: 16 augustus 2002

Black Isle heeft geweldige Turn Based RPG's gemaakt. Fallout 1 en 2 zijn echt mijn favorieten, hoewel ik 2 net iets leuker vind. Jagged Alliance is ook geweldig. Deel 1 van Age of Wonders heb trouwens ook veel gespeeld.

/16
Reg. datum: 18 mei 2000

Ikzelf zou Civ3 maar ook Civ: Call to Power 2 willen noemen. CTP2 (niet 1, bugriddled) is erg mooi gestroomlijnt en biedt ook veel gameplezier. Civ3 is natuurlijk de echte Civ met enkele extraatjes zoals recources. Dan kan je fikse oorlogen beginnen als je geen olie blijkt te hebben bv.

Maaruh, waarom geven mensen ei'k de voorkeur aan Civ2 boven Civ3?

Nuages du monde

Duitser
Reg. datum: 04 maart 2002

Civ 2 en Civ 1 zijn misschien wat minder goed uitgevoerd dan deel drie misschien, maar op een bepaalde manier zijn deze incomplete spellen toch beter.

Heeft er op de een of andere manier ook mee te maken waar je mee opgegroeid bent volgens mij. IK ben nog steeds fan van civ 1, hoewel het eigenlijk wel wat stomme bugs/fouten bevat.

Team Lupes

Reg. datum: 20 september 2004

M.A.X. deel 1 (bij voorkeur in hot-seat mode).
Ondanks de frequente crash-neigingen toch mooie herinneringen aan

"The path of least resistance will seldom lead you beyond your doorstep"

Nikon D90 Powered
Reg. datum: 31 augustus 2003

Zoals Sarcastro zei, Warlords. De oude DOS versie. Geweldig voor op je oude 386'er

Reg. datum: 02 maart 2001

quote:
zwaardmeester schreef op zondag 06 maart 2005 @ 11:14:
Het spel Birthright vond ik vroeger wel goed (+/- 6 jaar geleden)... maar tegenwoordig is het grafisch helemaal achterhaald natuurlijk. Iemand die dit ook gespeeld heeft?

meer info op www.birthright.net
Ik heb het vroeger wel eens gespeeld, het was wel vrij ingewikkeld. Op zich zaten daar wel wat leuke elementen in, zowel strategie, als taktiek en een stuk RPG/adventure achtige elementen.

Reg. datum: 02 maart 2001

quote:
Shady_Guy schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:22:
Ik heb het recentere Silent Storm nog gemist in de lijstjes. Dit is echt een sublieme turnbased tactical squad combat spel in de trant van UFO: Enemy Unknown en Jagged Alliance. Trouwens, in de post hierboven wordt gelinkt naar de Home Of The Underdogs. Deze site heeft een heleboel turnbased spellen die de moeite waard zijn in de database staan.
Inderdaad, dat is een spel wat qua graphics helemaal bij de tijd is, met name het destructible terrain is erg goed uitgewerkt. Er is ook een add-on voor uit Silent Storm Sentinels met nog een campaign. De maker schijnt nog meer te doen op dit gebied. Het is vreemd dat er zo weinig publiciteit is gegenereerd voor deze spellen, want iedere UFO/JA fan moet ze op z'n minst proberen.

Reg. datum: 03 december 2001

Centurion _/-\o_

http://www.abandonia.com/games/23/Centurion/images/games/Centurion5.png

Reg. datum: 01 september 2002

quote:

inderdaad een van de heerlijkste turnbased games die er in mijn mening is.

Al word mijn top 3 toch echt gevult met
1. Fallout 1
2. Fallout 2
3. Fallout BoS

en ik hoop dat ik in de toekomst fallout 3 aan het lijstje mag toevoegen maar daar heb ik al het vertrouwen in (-:

Team Justify
Reg. datum: 23 augustus 2003

Iemand al eens master of orion3 geprobeert, en Civ3.
Vind ik goede spellen.
voor de afwisseling met shooters en rts.

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

Duitser
Reg. datum: 04 maart 2002

quote:
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb zeg. Een maand of vier terug nog een pot van gespeeld :)

Team Lupes

what tha Fuck!
Reg. datum: 16 november 2001

Eind van het jaar komt civilization 4, met significante verbeteringen en opnieuw opgebouwd van scratch. Een niewe 3D engine en switch tussen turn-based en realtime.

Whatever your problem, there is always a solution!

Do you stay for dinner?Clarice

X-com 2: terror from the deep.
Absoluut mijn nummer 1. Hoeveel uur ik daar aan besteed heb, geen idee, maar ik denk dat als ik al die uren had gewerkt, ik een rijk man was :)

Ook utigespeeld, maar dat doe je niet zonder slag of stoot :)

specs: C2D E6600 @ 2x3GHz, GigaByte P35-DS3P, 6 GB Kingston DDR2 800, XfX HD4870 1GB, 2x 320 GB barracuda, 500GB Caviar, 2x 1TB Samsung Spinpoint, Samsung Syncmaster 226BW

Reg. datum: 03 februari 2004

quote:
Ecteinascidin schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 21:46:
Ikzelf zou Civ3 maar ook Civ: Call to Power 2 willen noemen. CTP2 (niet 1, bugriddled) is erg mooi gestroomlijnt en biedt ook veel gameplezier. Civ3 is natuurlijk de echte Civ met enkele extraatjes zoals recources. Dan kan je fikse oorlogen beginnen als je geen olie blijkt te hebben bv.

Maaruh, waarom geven mensen ei'k de voorkeur aan Civ2 boven Civ3?

ikzelf heb nooit Civ2 gespeeld wel Civ1 en Civ3 en vooral bij Civ3 waren die resources erg goed.
Heb ook nog een tijdje Civ1 op XP aan de praat gekregen al was die dan wel erg traag :D

burp :p

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: