Hoofdcategorieën
Topicacties

[pc] Beste turn-based-game?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 11 juli 2004

Final Fantasy 7 is turn based

Duitser
Reg. datum: 04 maart 2002

Civilization 1, Civilization 2. Die spellen staan voor mij zelfs op één en twee als mensen me vragen wat ik de beste game ooit vind.

Waar Civilization 3 staat?? Ergens net buiten de top tien..

Colonization is ook leuk om te doen.

HCMarX wijzigde dit bericht 06-03-2005 12:39 (16%)

Team Lupes

Reg. datum: 05 januari 2002

Rome Total War is prima turn-based te spelen. Je kunt alle veldslagen door de computer laten resolven (op basis van sterkte van de legers plus een zekeke randomfactor) en zelf alleen op de grote, turn-based, kaart spelen.

I want to be the minority! - Olympus E-3, 9-18, 14-45, 40-150, 70-300

Vincemus
Reg. datum: 24 september 2000

RPG: Fallout 1, 2 en 3... prachtige spellen. Vooral die eerste.

Hij zoog de borst vol adem en stapte in bed. "Het is gezien," mompelde hij, "het is niet onopgemerkt gebleven." Hij strekte zich uit en viel in een diepe slaap.

Ik vond zelf civilization erg verslavend maar het gevecht gedeelte ERG slecht, bij civ 2 geloof ik was het zo dat als je aanvalt je altijd won, verdedigers (behalve als je een paard tegen een tank zette) verloren vrijwel altijd. Daardoor was het veroveren van een stad vrijwel onmogelijk, een olifant met twee bewegingen per beurt waren hierdoor ook te sterk.

jorg

wespachterrrrrfilm..
Reg. datum: 15 maart 2002

quote:
Rexomnium schreef op zondag 06 maart 2005 @ 12:41:
RPG: Fallout 1, 2 en 3... prachtige spellen. Vooral die eerste.

Fallout 3? :'( Ik zou willen dat die uit was :'( Ik vrees dat je FT:BoS bedoelt, maar dat is verre van F1&2 helaas.... 1 en 2 zijn echt DE KING op het gebied van TBcRPGs, FT:BoS is een slap actie/strategie aftreksel :P Mjah, niet slecht, maar haalt het niet bij de originelen.
Ik hoop dat Bethesda iets moois doet met de rechten van Fallout....

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Fetchez la vache
Reg. datum: 09 maart 2001

Ben begonnen met Historyline, de opvolgers Battle Isle 1-3 zijn ook zeer goed (maar al wel oud)

Incubation, ook een (oude) aanrader.

You must be out of your brilliant mind.

Fail!
Reg. datum: 05 april 2002

quote:
Infinitive schreef op zondag 06 maart 2005 @ 00:12:
[...]

Alleen jammer dat dat spel niet meer werkt onder windows xp. Ik had het graag nog eens een keer gespeeld :(
Er is een windows XP fix, te vinden op http://www.armadafleetcommand.com/botf

Layout nostalgie | Last.fm

Reg. datum: 06 juni 2001

quote:
kippekop schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:58:
Ik vond zelf civilization erg verslavend maar het gevecht gedeelte ERG slecht, bij civ 2 geloof ik was het zo dat als je aanvalt je altijd won, verdedigers (behalve als je een paard tegen een tank zette) verloren vrijwel altijd. Daardoor was het veroveren van een stad vrijwel onmogelijk, een olifant met twee bewegingen per beurt waren hierdoor ook te sterk.
Nee hoor, viel best mee. Je logica rammelt ook, hoe kan het veroveren van een stad nou onmogelijk zijn als aanvallers bijna altijd winnen? Alleen, je had offensieve en defensieve units. Een kanon was waardeloos in de verdediging. Dat kon je inderdaad met een beetje geluk slopen met een paard.

TomTom HOME 2.7 Windows en Mac

quote:
MSalters schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:48:
[...]

Nee hoor, viel best mee. Je logica rammelt ook, hoe kan het veroveren van een stad nou onmogelijk zijn als aanvallers bijna altijd winnen? Alleen, je had offensieve en defensieve units. Een kanon was waardeloos in de verdediging. Dat kon je inderdaad met een beetje geluk slopen met een paard.
Turnbased game, 4 aangrenzende gebieden aan een stad, als je twee units op een square had werden ze allebei gekilled met gemak, dus als je unit bij de stad aankwam, werd hij gelijk gekilled vanuit de stad. Daarom kon je beter 4 units tegelijk naar de vier aangrenzende squares van de stad proberen te krijgen, iets dat niet altijd makkelijk voor elkaar te krijgen is. En zelfs dan verlies je zeker één a twee units meteen de volgende ronde. Aanval (en dan bedoel ik de unit die aanvalt, en niet de aanval in het algemeen, want verdedigen was namelijk makkelijker) was echt te sterk...

jorg

stfu, Donny

Master of Orion 2 is het enige "antieke" spel wat ik nog op m'n laptop heb staan en af en toe weer 's opstart. Prima speelbaar en persoonlijk vind ik het hoge replay value hebben boven de civ serie, dankzij de mogelijkheid om zelf je units/spaceships en je race statistics eindeloos aan te passen naar eigen wensen.

www.ffwd.nu/et/index.php

Reg. datum: 26 april 2004

Ufo is koning wat mij betreft, maar ja wel een dos spel, dus dat is wat lastiger.

Ik heb nog wel een echt goed turnbased spel, maar het is geen fantasy game, maar een sci-fi.
Het heet Massive Assault. Ik vond het erg goed.
Het is geen makkie trouwens. Het is een jaar oud ofzo en er is ook een demo.

Verder al genoed, Age of wonders, ook heel goed.

is een errorist
Reg. datum: 24 februari 2001

• Rome Total War met RTR-mod (zeker weten turn-based, ikzelf vecht nooit)
• Civ, Civ2, Civ3, Alpha Centauri, etc.
• X-Com serie
• Heroes of M&M serie
• Master of Orion serie
• Age of Wonders serie
• Panzer General-achtige spellen
Maar ja, deze zijn allemaal genoemd :P

Biochemically no different than eating large quantities of chocolate.

44 stenen leeuwen

De beste TBS is voor mij Sid Meier's Alpha Centauri, vreselijk goed uitgewerkt, ik heb het eeeeuwen gespeeld :)

Trust The Computer. The Computer is Your Friend.

Reg. datum: 07 maart 2001

Turnbased klasiekers:
- Civ 1-3 en ook Colonisation (en zelfs SMAC was ook wel ok)
- MoM (Masters of Magic)
- MoO 1-2 (Master of Orion, deel 3 is er wel, maar is echt verschrikkelijk slecht... wat een teleurstelling was dat zeg :( )
- Jagged Alliance 1-2 en UB + allerhande mods
- de X-Com serie (op die FPS en die RTS versies na dan), die vond ik dus niks)

Turnbased 'RPG's achtige'
- Fallout 1 & 2 (althans de gevechten zijn turnbased ;) echt briljante spellen!!)
- Age of Wonders 1 & 2
- HoMM 1-... (hoeveel zijn er ondertussen wel niet van??)

Heb ze allemaal dan ook orgineel en speel ze allemaal nog regelmatig (en dat is niet iets wat ik van de meeste nieuwe spellen kan zeggen!) (MoM en MoO zijn trouwens abandonware, dus die zijn wel te downloaden, maar moeilijk aan de de praat te krijgen onder XP)

Eigenaar van Klik60 (769893) in VI.349 (17824)

Reg. datum: 21 maart 2001

quote:
kippekop schreef op maandag 07 maart 2005 @ 10:16:
[...]

Turnbased game, 4 aangrenzende gebieden aan een stad, als je twee units op een square had werden ze allebei gekilled met gemak, dus als je unit bij de stad aankwam, werd hij gelijk gekilled vanuit de stad. Daarom kon je beter 4 units tegelijk naar de vier aangrenzende squares van de stad proberen te krijgen, iets dat niet altijd makkelijk voor elkaar te krijgen is. En zelfs dan verlies je zeker één a twee units meteen de volgende ronde. Aanval (en dan bedoel ik de unit die aanvalt, en niet de aanval in het algemeen, want verdedigen was namelijk makkelijker) was echt te sterk...

wat een onzin...
jij bent echt zo iemand die overal fortresses bouwt zeker...
en natuurlijk als je echt deep in enemy territory gaat dan word t wel lastiger, maar aangrenzende steden aanvallen was echt niet zo moeilijk als je een groter leger had... sowieso heeft een stad meestal niet veel aan offensive units erin en mocht dit wel zo zijn dan is het misschien verstandiger een andere stad to pakken??
en de meeste defensive units hebben meer def dan attack dus is het vaak verstandiger ze ook maar als def te gebruiken...
Zelf vond ik civ 2 iig altijd erg balanced in offence/defence... maarja wie ben ik...
een stad aanvallen kon wel lastig worden met city walls tho maarja dat was +200 % def ofzo, maar dat is ook meer om catapults/phalanx te balancen (heb t over early game) later in game heb je natuurlijk andere units maar de verhoudingen liggen ongeveer tzelfde...

Grand Master L33cher
Reg. datum: 22 december 2003

Jeej! nog meer Turn based lui :D

Persoonlijke Favos zijn uit de redelijke nieuwe doos : BotF met Patch + XP fix, zodat je geen nasty errors krijgt van 400 Turns..

Space Empires IV, zo ontiegelijk diep dat ik er in verdwaald raakte.. Dreadnought + 6X Phased Polaron Beam = Veel dooie vijanden

Stars!, een uber simpel Turn based game.. maar verrekte goed in MP, en is dodelijk verslavend

en uit de oude doos, games zoals Panzer General, The Perfect General en natuurlijk Lords of the realm :>

Maar er zijn nog tig andere games die ook steen en steen goed zijn, een goede site om te kijken is : Deze site is toch net iets te dubieus. Er staan echt vrijgegeven spellen op, maar ook spellen waarvan de maker / uitgever nooit geklaagd heeft dat het niet mag. Dit maakt het toch net iets te grijs voor GoT

Terr wijzigde dit bericht 08-03-2005 08:55 (16%)

AMD Athlon 64 X2, A8N-E, 1024 MB DDR 400, X1800XT

ZCE / MYSQL Cert. Dev.

Birth Of The Federation. Alleen buggy as hell in multiplayer.
quote:
Persoonlijke Favos zijn uit de redelijke nieuwe doos : BotF met Patch + XP fix, zodat je geen nasty errors krijgt van 400 Turns..

We speelden altijd met z'n vijfen, alle fixes en de hele meuk, maar meestal klapte het er bij een groot gevecht uit, bij > 150 schepen bijvoorbeeld.

Bovendien waren de Ferengi echt onverslaanbaar, ik was met hen al op level 8 terwijl de rest nog op level 4 / 5 was.

Skaah wijzigde dit bericht 07-03-2005 12:14 (78%)

Reg. datum: 26 november 2004

UFO: Enemy Unknown
Civ 1&2
Warlords 1 t/m 3 (volgens mij nog niet genoemd)

Reg. datum: 07 maart 2001

Idd! Helemaal vergeten!! Warlords 1, daar heb ik me toch een partij goede herinneringen aan!! Je speelde wel altijd op dezelfde map en grafisch zag het er niet uit, maar wat een briljant spel! Warlords 2 was ook nog wel leuk, maar daarna ben ik afgehaakt.

Eigenaar van Klik60 (769893) in VI.349 (17824)

Grand Master L33cher
Reg. datum: 22 december 2003

quote:
Skaah schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:10:
Birth Of The Federation. Alleen buggy as hell in multiplayer.

[...]

We speelden altijd met z'n vijfen, alle fixes en de hele meuk, maar meestal klapte het er bij een groot gevecht uit, bij > 150 schepen bijvoorbeeld.

Ja dat klopt, kep ooit eens in een donker verleden (3 maand geleden) MP geprobeerd bij een kameraad thuis.. goeie morgen wat een gezeik om het alleen al aan de praat te krijgen.. Laat staan dat het werkt na een X aantal rondes.

Maar de Ferengi zijn IDD leuk, maar zijn niet onverslaanbaar.. De Cardassians, bijvoorbeeld zijn bijna net zo goedkoop kwa schepen, maar hebben wel betere stats. Maar mijn favoriete ras in BotF blijft de Romulans.. die Warbirds zijn bruut!

AMD Athlon 64 X2, A8N-E, 1024 MB DDR 400, X1800XT

Chilled
Reg. datum: 07 oktober 2002

Een woord

Fallout !

Fallout 1 & 2 zijn de beste turn-based games
Reg. datum: 10 oktober 2004

Knights of the Round Table (KORT) vond ik vroeger altijd erg vet :)
Iemand die dat kent?

Reg. datum: 01 maart 2003

Allereerst natuurlijk de Civ serie, op http://www.civfanatics.com/ lopen zéér veel mods en unit modificaties. Blijft een geweldig leuk spel met een enorm actieve gemeenschap.
Natuurlijk ook Hearts of Iron 2: HoI-2 forum De graphics van dit spel zuigen zwaar, maar er zijn niet veel spellen met zo'n diepgang, vooral als je je er wat meer in verdiept.
En voor de échte bikkels... "War in the Pacific" van Matrix games: http://www.matrixgames.com/
Van good old Gary Grigsby.
Ongeveer een milliard hex'en of zo :)

http://a248.e.akamai.net/f/248/5462/2h/www.digitalriver.com/v2.0-img/operations/matrix/site/screens/WITP_shot_02full.jpg

Matrix games heeft nog meer échte turn based war games zoals Battles in Normandy.
Op die forums zitten dus veel historici, (ex-) militairen, en kenners die weten waar ze over praten, dat heeft wel wat vind ik.

Het nadeel van dat soort spellen is dat ze tijdverslindend zijn, en veel aandacht vragen, je moet er echt in op gaan wil je het goed leren. Wat dat betreft is de Civ. serie wat toegankelijker, daar klik je zo een eind weg en heb je een leuk empire gebouwd.

Reg. datum: 01 maart 2003

By the weg, ook HoI-2 heeft een actieve community met allerlei mods, dat is wel aan te raden want zoals je al zei de graphics zijn niet meer van deze tijd, dat wordt beter met mods zoals die van Stony road.
http://www.stonyroad.de/index.php

Pagina: 1 2 3 4 5 6 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: