Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Er komen een aantal nieuwe mp3 spelers van sony:

NW-E107 S
Features:
• 1GB Flash Memory MP3 Walkman
• WMA / WAV compatibility
• More than 40 CD’s in ATRAC3plus, 20 CD’s in MP3
• Stylish, compact design
• 1 line backlit LCD on unit
• Super light: weighs just 26 grams
• Atrac3plus and MP3 direct playback
• Easy music management with Sonic Stage Jukebox software 3.0
• Long battery life: 70h continuous playback on 1 AAA battery
• Available in: Silver, Red, Orange and Blue

NW-E407 L
Features:
• ATRAC3plus and MP3 direct playback
• Bright and clear 3-line Organic EL display for easy navigation
• Super light: weighs just 37 grams
• Lithium-Ion rechargeable Battery: 50h continuous playback
• High speed charging: 3 minutes charging = 3H playback time
• Easy music management with Sonic Stage 3.0 Jukebox software
• Available in: Black, Blue, Red and Green

NW-E505 S
Features:
• 512MB Flash Memory MP3 Walkman
• NW-E505: More than 20 CD’s in ATRAC3plus, 10 CD’s in MP3
• FM tuner
• Available in: Blue and Silver

MZ-RH10
Features:
• HI-MD WALKMAN with large Organic EL Display
• MP3 / Atrac3plus direct playback
• Transfer up to 45 CD’s onto a 1GB HI-MD disc (with ATRAC compression)
• SonicStage for easy music management and unlimited check outs of your favourite tracks
• Supports all popular digital audio compression formats: ATRAC / MP3 / WMA / WAV
• New type remote control
• Record from multiple source: USB-in / Mic-in / Analogue-in / Digital-in
• Extreme fast music transfer from and to PC: 1 CD in less than 40 seconds
• Capable to store audio, video and data files on your HI-MD disc (Word, Powerpoint, ATRAC, MP3, JPEG, MPEG, etc)
• Incl. Charging stand, AC Power Adpater
• Long battery life of 32 hours
• G-PROTECTION Jog Proof

Die Hi-md met Mp3 lijkt mij het meest interessant want dan heb je voor ongeveer 8 euro per disc 1 gig voor mp3's :)

MZ-RH910
Features:
• HI-MD WALKMAN with large 5 line LCD display
• Transfer up to 45 CD’s onto a 1GB HI-MD disc (with ATRAC compression)
• SonicStage for easy music management and unlimited check outs of your favourite tracks
• Supports all popular digital audio compression formats: ATRAC / MP3 / WMA / WAV
• New type remote control
• Record from multiple source: USB-in / Mic-in / Analogue-in / Digital-in
• Capable to store audio, video and data files on your HI-MD disc (Word, Powerpoint, ATRAC, MP3, JPEG, MPEG, etc)
• Incl. Rechargeable batt., Charging stand, AC Power Adpater
• Long battery life of 25 hours
• G-PROTECTION Jog Proof

MZ-RH710
Features:
• HI-MD WALKMAN with 3 line LCD display
• Transfer up to 45 CD’s onto a 1GB HI-MD disc (with ATRAC3plus compression)
• New basic remote control
• Record from multiple source: USB-in / Analogue-in / Digital-in
• Long battery life of 25 hours
• G-PROTECTION Jog Proof

[edit] Sony heeft alle foto's van de spelers van de site gehaald en de specs ook, maar waarom?

[ Voor 38% gewijzigd door Davitos op 21-02-2005 16:42 . Reden: foto's verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101187

woohoo Hi-MD ziet er slick uit..

mooie opvolger voor mijn NetMD Mz N710 die ik nu heb (geef ik wel aan me vader ofzo is hij ook weer blij :))

wanneer komen ze uit? 2e Kwartaal van 2005 ofzo :S? hoop het wel :)

en tjah.... Sony = af gestapt van de "remotes" bij de 2 Flash spelertjes... wat opzich wel jammer is... maar jah... in dit geval lijkt het me ook onhandiger aangezien je deze rond je nek hangt :P... bij de Hi-MD zit hopelijk wel een remote met dit keer een achtergrond verlichting (en niet zoals bij me N710 geen verlichting... dus Telefoon voor verlichting mocht ik ff in de knoei zitten wat nu niet vaak meer bebeurd aan gezien ik het hele spelertje zowat uit me kop ken na een anderhalf jaar :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
dat MD-systeem blijven ze toch elke keer weer nieuw leven in pompen, wie wil er nou een zielige 1GB als er al spelers van 20GB+ bestaan? Die NET-MD zal ook wel weer vrij prijzig zijn, +400 euro ofzo. Voor minder geld heb je iets veel nuttigers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 04:42
Wooohooo. Vetjes. En wie is dan de lul met een lelijke ipod Shuffle? Die HI-MD ziet er echt te gelikt uit.

Met wat goede marketing (wat voor sony geen probleem is) kunnen ze eens een voet zetten in de flash-player markt en mischin eindelijk eens die ipods van hun troon duwen..
SURFivor schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:16:
dat MD-systeem blijven ze toch elke keer weer nieuw leven in pompen, wie wil er nou een zielige 1GB als er al spelers van 20GB+ bestaan? Die NET-MD zal ook wel weer vrij prijzig zijn, +400 euro ofzo. Voor minder geld heb je iets veel nuttigers.
De Md wordt meer gebruikt dan je denkt hoor. Het is ongeveer de beste manier om iets op te nemen momenteel, veel dj's , radioreporters enzo gebruiken nog md. En ja, liever 20 schijfjes waar ik overzichtelijk kan zien wat ik aan het afspelen ben dan 20gig waar je niets deftig terugvindt of waar je uren alles moet indexeren en rangschikken voor het wat ordelijk te maken.
Die Hi-MD is heus wel een mooi staaltje tecnologie hoor. Zou Sony de MD iets kleiner (afmetingen) en goedkoper in productie gemaakt hebben, zou het ding nu heel populair zijn..

[small]* jvvv is het eens met z'n onderposter[/small]

[ Voor 65% gewijzigd door jvvv op 15-02-2005 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jaja... Apple Ipod = Bling Bling... Hi-MD = Kwaliteit...

ik zeg niet dat de Ipod slecht is... maar de Minidiscs zijn beter... moet je maar eeens gewoon DIRECT opnemen live bij een bandje ofzo... dan vind ik Minidisc echt vele malen beter klinken... ook direct van CD (in Longplay 2 met EQ) dan vind ik het nog beter klinken...

Sony gaat het in dit geval niet om de massa's maar om de kwaliteit... in Azie is het een groot medium de Sony VIAO (zeg ik het goed?) PCs hebben daar een Minidisc station in gebouwd... in iedergeval de betere modellen...

Bijna alle Artiesten gebruiken Minidisc.... wat zou daar de reden voor zijn :)?

*Topic Bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
ik vind MD kwalitatief gezien wel veel beter dan MP3, laat dat duidelijk zijn, alleen betaal je daar wel een hoge meerprijs voor...

die MZ-RH10 vind ik qua design echt subliem, alleen zal hij wel rond de 450 euro gaan kosten vermoed ik...

[ Voor 30% gewijzigd door SURFivor op 15-02-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die 910 is het zelfde o_O alleen iets "batterij" zuinerige inhoud...

MAAAR ik denk dat ze weer voor die "prisma" batterijen gaan (die vierkanten die je ook in de I-River Slim MP3 CD spelers kon vinden)... ik denk dat de 10 versie een 1450MaH heeft en de 910 versie een 900MaH en de 710 ook... dit voordeel van de 10 versie kan je dus gewoon oplossen door ene pakje van 2 1450MaH te kopen bij een Mp3 Speler handelaar...

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=128

zoiets denk ik :) *kan ik ook nog doen bij mijn NetMD N710 :) maar elke avond ff op lader zetten is voor mij routine geworden :P*

persoonlijk denk ik dat er ook een "810" versie komt *net als bij de NetMD serie* deze heeft dan als "extra" mogelijkheid om FM radio te luisteren denk ik :P maar als je al ongeveer 20Cds in Radio/CD kwaliteit op één schijfje kan gooien is dat denk ik niet nodig... en je betaald er echt veel voor *de 810 versie van de NetMD reeks was bijna net zo duur als de 910... de 710 was veel goedkoper :D*

ps: ik weet het mijn posts zijn een beetje "onduidelijk" in gedeeld met al me sterretjes tussen door... is voor mij een soort "lees hier over heen als je tijd te kort heb" optie geworden :P

[EDIT2]

http://www.mp3spelers.nl/?produkt&hcat=2&id=127

dit is alleen een 1450MaH batterij :) aangezien je toch geen oplader nodig heb (je Md unit laad uhm namelijk al op :)

http://mp3.mmport.nl/?doc=product&id=113

daar heb je er 2 voor 19 Euro... ipv 1 voor 12 :P (zonder verzendkosten).... dus ben je goedkoper uit als je met nog iemand zou bestellen)

[EDIT2]

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 101187 op 16-02-2005 16:06 . Reden: nieuwe info! 2 maal ]

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:35
http://www.sonyproductinf...ctures/detail/NWE107S.jpg
http://www.sonyproductinf...ctures/detail/NWE105P.jpg
NW-E107 S
Features:
• 1 line backlit LCD on unit
• Super light: weighs just 26 grams
• Atrac3plus and MP3 direct playback
• Easy music management with Sonic Stage Jukebox software 3.0
• Long battery life: 70h continuous playback on 1 AAA battery
• Available in: Silver, Red, Orange and Blue
Deze heeft dus 1 lijntje, maar wel 70 uur zoals mijn huidige NW-E99. De minste van dit ultratrio? Sportmodel?

http://www.sonyproductinf...ctures/detail/NWE405G.jpg
http://www.sonyproductinf...ctures/detail/NWE405R.jpg
http://www.sonyproductinf...ctures/detail/NWE407L.jpg

NW-E407 L
Features:
• Available in: Black, Blue, Red and Green

Oh my god...3 lijns oled? 37 gram? WMA en WAV? HIGH SPEED CHARGING? SS 3.0? Waarom heb ik ooit die 99 gekocht? Oh ja, deze kost een ton? Vast niet. Maar wow! Dit is niet normaal meer, Sony is gek en gaat iedereen ownen als dit uit komt!

http://www.sonyproductinf...ctures/detail/NWE505S.jpg
http://www.sonyproductinf...ctures/detail/NWE505L.jpg

NW-E505 S
Features:
• 512MB Flash Memory MP3 Walkman
• NW-E505: More than 20 CD’s in ATRAC3plus, 10 CD’s in MP3
• FM tuner
• Available in: Blue and Silver

512 MB versie met zelfde specs...

----

Deze spelers vind ik zeer interessant! OLED, 50 uur speeltijd op een Li-ion.....Dit ziet er uit als een gouden tijd voor Sony! Lichte dingetjes ook, trouwens, daar koop je nog geen telefoon voor, die is altijd zwaarder. Als SS 3.0 nou eens een beetje roeleert halen ze iPod wel van de troon met die display-less rotzooi AKA shuffle. (No offence, de iPod kan ik nog inzien als een leuke, aber veel te dure speler, die Shuffle is gewoon eenr amp) Ik hoop dat Sony dit goed market, want dan is het afgelopen met de rest...

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Anoniem: 131297

weet er iemand wat de prijzen van deze dingen worden?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 09:03
Zo hee, die RH10 ziet er strak uit! Moet je dat display zien!

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Whoa.

Goed bezig, Sony!

• Brent
Ik hoor net dat de Minidiscspelers adviesprijzen van respectievelijk 299, 249 en 199 euro meekrijgen. Valt me mee.

• SURFivor
  • Niet online
299?

dat is te mooi om waar te zijn!!!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

SURFivor schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 15:42:
299?

dat is te mooi om waar te zijn!!!
299? :9 199 bedoel je? * CH4OS arm studentje is, en weet nou al welke MP3 speler hij gaat kopen, als hij zijn Philips HD100 heeft vermoord :z

[ Voor 3% gewijzigd door CH4OS op 17-02-2005 16:41 ]

299€ voor de RH10 :| ... dat is echt SUPER goedkoop voor een Hi-MD (iig de hogere nummers... had eerder de 910 in gedachte voor deze prijs...)

goede prijs... en als je er dit keer ook iig 1 schijfje bij krijgt.... iets wat ik dus niet kreeg bij mijn N710 |:(

Sonic Stage 2.0 Connect Edition werkt hier nu al 4 maanden erg stabiel O-) dus daar valt niet over te klagen

• SURFivor
  • Niet online
Anoniem: 101187 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 16:21:
299€ voor de RH10 :| ... dat is echt SUPER goedkoop voor een Hi-MD (iig de hogere nummers... had eerder de 910 in gedachte voor deze prijs...)
ik geloof het nog steeds niet, is echt TE goedkoop gewoon...

aan de andere kant, ze moeten bij Sony wel de concurrentie aan gaan met die spotgoedkope MP3-spelers dus is het ergens wel begrijpelijk...

SURFivor schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 20:25:
[...]

ik geloof het nog steeds niet, is echt TE goedkoop gewoon...

aan de andere kant, ze moeten bij Sony wel de concurrentie aan gaan met die spotgoedkope MP3-spelers dus is het ergens wel begrijpelijk...
idd... maar dan nog... ik hoop wel dat ze er goede kwaliteit onderdelen inzetten :) maar Sony Walkman kennende zal dit wel zo zijn :) me pa heeft nog steeds een walkman van 16 jaar oud die het goed doet :P

Maarjah... ik hoop aan de ene kant ook dat ze de "Hi-MD cardreader" hier ook op aan kunnen laten sluiten... zodat als ik een Hi-MD koop en foto's vna me Digicam kaartje wil overzetten *leegmaken voor niewue foto's* op de MD kan zetten... op mdcenter.nl staat daar een stuk over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davitos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-04 20:57
Anoniem: 101187 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 22:08:
[...]

idd... maar dan nog... ik hoop wel dat ze er goede kwaliteit onderdelen inzetten :) maar Sony Walkman kennende zal dit wel zo zijn :) me pa heeft nog steeds een walkman van 16 jaar oud die het goed doet :P

Maarjah... ik hoop aan de ene kant ook dat ze de "Hi-MD cardreader" hier ook op aan kunnen laten sluiten... zodat als ik een Hi-MD koop en foto's vna me Digicam kaartje wil overzetten *leegmaken voor niewue foto's* op de MD kan zetten... op mdcenter.nl staat daar een stuk over :)
Afbeeldingslocatie: http://www.sonyproductinformatie.nl/200501/pictures/detail/MCMDR1.jpg

MCMD-R1
Features:
Card reader
• Hi-MD WALKMAN exclusive accessory to archive all digital images on Hi-MD discs
• Compatible with all popular flash media cards
• One touch copy button
• Transfers all kinds of PC, audio and visual data
• Low cost picture archiving: store over 700 pictures* on a 1GB disc for less than 10 euro
• Long battery life: store over 700 pictures* with one set of 4 AAA batteries
• USB 1.1 port
*) at 3.2 Megapixel mode assuming 1 picture is 1.4 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

die bedoel ik jah :)

best wel handig :)

maar jah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112921

Eindelijk wordt de strijd ingezet tegen Apple (en de rest), vooral na de kritiek van de toekomstige topman. Hij had groot gelijk!

Sony heeft staan toekijken toen Apple hun marktaandeel in de portable muziekdragers had verkleind.
Zomer 2004 pas met een concurrent komen voor de Ipod en Q4 2004 pas de flash-spelers uitbrengen (en dan eerst nog zonder MP3 ondersteuning!!),

ach ik ben blij met mijn Sony NW-HD1 met 20GB en ik verwacht er minimaal 4 jaar plezier van (zolang is mijn garantie :P ).

Zijn de prijzen van die flash-spelers al bekend? ik kan zo op dit moment niet vinden, maar misschien koop ik er wel een als USB geheugenstick (en back-up mp3 speler :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-05 20:01
OMFG!!! :X
Die E400 en E500 serie is MOOOOI!!!
Zit ik hier met die Nw-E99 (wie wil hem kopen? ;) )
Ik zit al een minuut verbaast naar mn scherm te kijken. Die display is zo cool in die spelers verwerkt!!!
Ik ga nu de specs bekijken :P

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Hier zijn grote afbeeldingen te vinden van de nieuwe minidisc units!
http://www.minidisc.org/part_Hi-MD_Sony.html (de bovenste 3 momenteel :P )
(meer dan een megapixel meestal)

[ Voor 4% gewijzigd door Menesis op 19-02-2005 10:47 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:26

icecreamfarmer

en het is

Breepee schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 11:09:
Zo hee, die RH10 ziet er strak uit! Moet je dat display zien!
ah hier heb je het vandaan

die rh10 is echt weer de term topmodel waardig het enige minpunt van het design zijn de knoppen

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112558

SURFivor schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 21:31:
ik vind MD kwalitatief gezien wel veel beter dan MP3, laat dat duidelijk zijn, alleen betaal je daar wel een hoge meerprijs voor...

die MZ-RH10 vind ik qua design echt subliem, alleen zal hij wel rond de 450 euro gaan kosten vermoed ik...
De duurste kost idd wel rond die prijs. Maar als je dat er niet voor wilt betalen, dan koop je toch niet de allerduurste in die standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-05 04:42
Ik hoop heel hard dat Sony hier heel goede marketing voor doet. Kunnen ze eindelijk eens terug de draagbare muziekspelersmarkt herwinnen !!! Don't fuck it sony, deze spelers zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
jvvv schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 14:00:
Ik hoop heel hard dat Sony hier heel goede marketing voor doet. Kunnen ze eindelijk eens terug de draagbare muziekspelersmarkt herwinnen !!! Don't fuck it sony, deze spelers zijn top!
Tja, over die marketing. Ik heb altijd het idee dat Sony totaal geen moeite doet om hun producten te verkopen ofzo... Ik heb nooit een reclame gezien van HiMD of van hun inmiddels niet meer zo nieuwe NwE95/99 serie mp3spelers. En toch verkopen ze redelijk denk ik.
Maar als ze het een beetje handig aanpakken hebben ze zo hún Walkman markt weer terug. En dat kunnen ze wel; kijk naar de marketing van de PS1 en PS2 destijds, als warme broodjes gingen die...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Toch mis ik dan weer de FM tuner op die MD walkmans. Gemiste kans in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:46:
Toch mis ik dan weer de FM tuner op die MD walkmans. Gemiste kans in mijn ogen.
Die stoppen ze soms in de AB :)

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106

Wanneer deze uitkomen verkoop ik mijn NetMD en koop ik dat topmodel HiMD met het knappe OLED schermpje :)
Ohja ff vraagje, werken die nieuwste reeks HiMD spelers dan ook gewoon als externe harde schijf? Dus kan je er ook muziek opzetten zonder de Sony software te gebruiken? Want ik draai Linux, en de Sonicstage software die bij m'n huidige NetMD zit is de enige reden waarom ik windows (nog) niet van m'n hdd kan wissen.

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 125106 op 19-02-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Menesis schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 10:45:
Hier zijn grote afbeeldingen te vinden van de nieuwe minidisc units!
http://www.minidisc.org/part_Hi-MD_Sony.html (de bovenste 3 momenteel :P )
(meer dan een megapixel meestal)
http://www.sonyproductinformatie.nl

dan ffkes deze schoonheden opzoeken... dan staat er in het klein iets bij in de zin van "Download Hi-Res foto's"

:) Officeel van Sony :)

persoonlijk denk ik dat ik gewoon ga voor de RH10 :) ik ga gewoon een keer gek doen :) hopelijk gebruiken ze er wel 900MaH bats in :) kan je er een 1450MaH voor in de plaats doen :P.... Wat dus een paar uur extra aan luister plezier geeft!!! :D })

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 101187 op 19-02-2005 19:14 . Reden: Veel Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125106 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 18:24:
Wanneer deze uitkomen verkoop ik mijn NetMD en koop ik dat topmodel HiMD met het knappe OLED schermpje :)
Ohja ff vraagje, werken die nieuwste reeks HiMD spelers dan ook gewoon als externe harde schijf? Dus kan je er ook muziek opzetten zonder de Sony software te gebruiken? Want ik draai Linux, en de Sonicstage software die bij m'n huidige NetMD zit is de enige reden waarom ik windows (nog) niet van m'n hdd kan wissen.
Volgens mij is het een FAT based lieverdje :) dus je kan er als het goed is zo op gluren iig dat denk ik dan maar hoor O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier verder lullen over de FLASH-MP3 spelers van Sony...

in het Hi-MD topic staat nu ook alle info over de Hi-MD spelers :) en

Dit topic blijft dan dus gespaard voor de FLASH spelers omdat Hi-MD al z'n Eigen topic heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetuweKees
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-05 22:42

BetuweKees

Flipje uit Tiel

zien er leuk uit die spelers, wat ik zelf alleen graag zou zien is dan een dergelijke speler sd schijfjes met mp3tjes zou eten, maar ik geloof dat ik weer eens iets onmogelijks wil..

Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MSI Megaplayer xxx zou dit toch kunne? of uhmmmm tjah :) zijn er nog wel een paar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik vind het wel jammer dat die Hi-MD schijfjes niet compatibel zijn met de PSP. Maar misschien zeur ik teveel. ;)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Dat zou idd heel erg handig zijn. Ik snap sowieso niet waarom Sony 2 nagenoeg gelijk incompatibele discs heeft nu (UMD en (Hi)MD). Had dan ook in de PSP een (Hi)MD gedaan of meteen alles over op UMD.
Ik vind het systeem heerlijk. Ik heb een mp3speler gehad maar ik vind het niks. Gewoon verschillende discjes (en je kunt oneindig uitbreiden, vind ik ook erg handig).

[ Voor 57% gewijzigd door Brent op 19-02-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:54
wat een onzin? Bij welke andere speler koop jij voor 8 euro 1 GB erbij?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75879

Davitos schreef op vrijdag 18 februari 2005 @ 13:50:
[...]

[afbeelding]

MCMD-R1
Features:
Card reader
• Hi-MD WALKMAN exclusive accessory to archive all digital images on Hi-MD discs
• Compatible with all popular flash media cards
• One touch copy button
• Transfers all kinds of PC, audio and visual data
• Low cost picture archiving: store over 700 pictures* on a 1GB disc for less than 10 euro
• Long battery life: store over 700 pictures* with one set of 4 AAA batteries
• USB 1.1 port
*) at 3.2 Megapixel mode assuming 1 picture is 1.4 MB
Haha Sony jat het Apple ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 09:26
Menesis schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 17:42:
Tja, over die marketing. Ik heb altijd het idee dat Sony totaal geen moeite doet om hun producten te verkopen ofzo... Ik heb nooit een reclame gezien van HiMD of van hun inmiddels niet meer zo nieuwe NwE95/99 serie mp3spelers. En toch verkopen ze redelijk denk ik.
Maar als ze het een beetje handig aanpakken hebben ze zo hún Walkman markt weer terug. En dat kunnen ze wel; kijk naar de marketing van de PS1 en PS2 destijds, als warme broodjes gingen die...
De kracht van Sony zit hem toch enorm in marketing en design. Een Sony ziet er vaak nèt iets gelikter uit dan een concurrent. Verder is het voor een winkel interessant om Sony producten te verkopen (laat ik er maar niet meer over zeggen).

De NWE55/95/99 zijn inderdaad veelverkochte spelers, maar dat komt ook door de sublieme vormgeving. Verder hebben die modellen zo'n beetje de langste batterijspeelduur van alle mp3-spelers.

Ik vind die 505 in de blauwe kleur er echt geweldig mooi uitzien trouwens en ik denk dat deze een serieuze kans maakt mijn eerste mp3 speler te worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75879 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 22:01:
[...]

Haha Sony jat het Apple ontwerp.
dat was maar een concept |:(

maar praat ff verder in het anderer topic :) dan blijft deze "schoon" van Hi-MD :)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 101187 op 19-02-2005 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft iemand al een complete prijslijst van bovengenoemde apparaten? dollars, yen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Zoekt en gij zult vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Op internet vind je een website die zegt dat de NW-E505 in April uit komt. Dat is vrij snel dus. Nu inderdaad nog de prijzen, maar 512 MB zal, Sony kennende, wel rond de 150 euro komen te liggen, of misschien nog wel minder zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Dennis schreef op zondag 20 februari 2005 @ 11:40:
Op internet vind je een website die zegt dat de NW-E505 in April uit komt. Dat is vrij snel dus. Nu inderdaad nog de prijzen, maar 512 MB zal, Sony kennende, wel rond de 150 euro komen te liggen, of misschien nog wel minder zelfs.
Ik denk eerder 180 euro. Waarom? Huidige 95 is ook 180 euro.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SURFivor
  • Niet online
Ramon de Jesus schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 21:57:
wat een onzin? Bij welke andere speler koop jij voor 8 euro 1 GB erbij?
dat is een appel met een peer vergelijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
SURFivor schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:17:
[...]

dat is een appel met een peer vergelijken :)
Precies. Begin er dan ook niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Breepee schreef op zondag 20 februari 2005 @ 19:33:
[...]

Precies. Begin er dan ook niet mee.
Ik heb zelf ook meerdere md-spelers gehad... een enorme verzameling aan schijfjes staan nog steeds op me bureau....

Maar het gemak van 1 apparaat waar al mijn muziek opstaat heeft mij toch doen kiezen voor een ipod...

BMW i4 | Jaguar i-pace | Easee laadpaal | Hoymiles 3kWp O/W | Solis 4,6kWp O/W | IthoDaalderop WMP + NRG addon | Orcon WTW | Homey Pro | Tibber | 3 x Marstek Venus E V151 met CT003 V114

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Tsja, mij muziekverzameling past toch niet op een mp3speler, hoe groot die ook is (vanaf 200GB zou het kunnen, maar zulke spelers zijn er nog niet). Daarbij vind ik die discjes heel praktisch, in plaats van een bepaald genre of artiest, pak ik zo'n discje. OK ik heb niet alles bij me, maar dat kan ik toch niet en vind ik ook niet zo heel noodzakelijk.

Maargoed, daar gaat het hier niet om, het gaat om wat voor leuke mp3spelere Sony nu wel weer heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137249

coptician schreef op zondag 20 februari 2005 @ 13:16:
[...]

Ik denk eerder 180 euro. Waarom? Huidige 95 is ook 180 euro.
Ik weet niet waar jij je prijzenkennis dan vandaan haalt, want ik hem de 95 drie weken terug voor 149,00 eurie bij de BCC gekocht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Anoniem: 101187 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:15:
[...]
Volgens mij is het een FAT based lieverdje :) dus je kan er als het goed is zo op gluren iig dat denk ik dan maar hoor O-)
Ik hoop dat je gelijk hebt :) Ik heb nu een MZ-N707. Erg fijn dat ik van mn computer mp3's kan slepen naar mn minidisc maar erg irritant dat ik daarvoor een speciaal programma moet gebruiken (of OpenMGJukebox of RealPlayer), en dat alles omgezet moet worden naar ATRAC.

Als ik em als een externe schijf kan zien, schaf ik em zeker aan

musica | fotografica | amalia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Anoniem: 137249 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:42:
Ik weet niet waar jij je prijzenkennis dan vandaan haalt, want ik hem de 95 drie weken terug voor 149,00 eurie bij de BCC gekocht.....
Inderdaad, en aangezien de 99 voor €199,00 over de toonbank gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Ik heb er 180 voor mijn 99 moeten dokken. Dit valt zeer mee. Ook is de standaardprijs echt wel 180 voor de 95 en 220 voor de 99.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-02 15:48

airliner

Swell

[url=]diga4u.nl[/url] heeft ze in hun assortiment, weet alleen niet of ze de spelers al leveren

prijzen:
nw-e405 (blauw, rood, groen en zwart) € 151,-
nw-e407 (blauw, rood, groen en zwart) € 196,-
nw-e505 (blauw en zilver) € 187,-

405 is denk ik standaard model met 512MB, 407 dezelfde maar dan met 1GB en de 505 zal wel een fancy model met 512MB zijn :?
zoek naar "nw-e"

[ Voor 21% gewijzigd door airliner op 22-02-2005 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Anoniem: 101187 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:13:
[...]

http://www.sonyproductinformatie.nl

dan ffkes deze schoonheden opzoeken... dan staat er in het klein iets bij in de zin van "Download Hi-Res foto's"

:) Officeel van Sony :)

persoonlijk denk ik dat ik gewoon ga voor de RH10 :) ik ga gewoon een keer gek doen :) hopelijk gebruiken ze er wel 900MaH bats in :) kan je er een 1450MaH voor in de plaats doen :P.... Wat dus een paar uur extra aan luister plezier geeft!!! :D })
Als ik RH10 intyp of Nw-E407 krijg ik geen resultaten :?

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Gelukkig zijn er her en der nog wat afbeeldingen te vinden :)
Sony heeft die uit de startpost offline gehaald :(
Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/sony_e10x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/sony_e40x.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/sony_505.jpg

edit: was het iemand al opgevallen dat in de display van de NW-E107 een memorystick logootje staat? De tweede van rechts. Hij zal wel naast het flashgeheugen (zoals vermeld in de startpost) ook memorystick ondersteunen en dan wel MMstick DUO want een gewone past denk ik niet in zo'n klein spelertje :D

[ Voor 38% gewijzigd door Menesis op 22-02-2005 20:45 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
De info is weer offline gehaald door sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024
Nog wat foto'tjes

Afbeeldingslocatie: http://pds.egloos.com/pds/1/200502/21/05/b0010305_26456.jpg
NW-E407-B

Afbeeldingslocatie: http://pds.egloos.com/pds/1/200502/21/05/b0010305_265169.jpg
NW-E407-G

Afbeeldingslocatie: http://pds.egloos.com/pds/1/200502/21/05/b0010305_265735.jpg
NW-E407-L

Hier een link naar een grote afbeelding van de MZ-RH10
http://www.minidisc.org/images/Sony_MZRH10.jpg

Hier een link naar een grote afbeelding van de MZ-RH910
http://www.minidisc.org/images/Sony_MZRH910.jpg

Hier een link naar een grote afbeelding van de MZ-RH710
http://www.minidisc.org/images/Sony_MZRH710.jpg

[ Voor 43% gewijzigd door GeFke op 25-02-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 13:20
Op http://www.cnet.com staan wat richtprijzen voor de nieuwe MP3-spelers:

NW-E103 = $ 90,-

What's cool about it?

70 hours of battery life is unheard of for an MP3 player, regardless of battery type. Oh, and it really is an MP3 player.

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31302678-2-120-0.gif

NW-E105 = $ 100,-

What's cool about it?

Surprisingly, Sony is offering this player for the same price as the Apple iPod Shuffle, and you get an LCD as well as two styles to choose from: Psyc Blue and Psyc White (shown). And did we mention the 70-hour battery life?

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31303062-2-120-0.gif

NW-E107 = $ 150,-

What's cool about it?

This player is competitively priced, and its sleek, silver body lives up to Sony's stylin' reputation. We repeat our above praise about battery life.

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31303098-2-120-0.gif

Specs E-10x serie:

256/512/1024MB built-in memory; one AAA battery rated for 70 hours of playback; sporty, skip-proof design; backlit LCD; native MP3 support; compatible with Sony Connect

NW-E505 = $ 150,-

What's cool about it?

This player epitomizes streamlined; the screen appears to display through the body, and it comes in metallic blue and pink (shown).

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31303100-2-120-0.gif

NW-E507 = $ 200,-

What's cool about it?

See above, except this version comes in silver. Also, a 50-hour battery life is impressive, to say the least.

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/sc/31303102-2-120-0.gif

Specs E-50x serie:

512/1024MB built-in memory; rechargeable lithium-ion battery rated for 50 hours of playback; three-line OLED display; one-handed jog-dial operation; skip-proof design; time/calendar indicator; native MP3 support

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Grote detail foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_13.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_15.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20050308/sony1_16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://wwwi.reuters.com/images/2005-03-09T042506Z_01_GALAXY-DC-MDF887925_RTRIDSP_2_TECH-TECH-SONY-WALKMAN-DC.jpg

Wat tekst. Sorry dat de tekst constant in het Engels is, maar ik ken zo niet vertaal sites en mijn Engels is ook niet zo heel goed.

"Sony will next month ship its 'iPod Shuffle killer', a compact Flash-based music player with up to 1GB of storage.

What distinguishes the Sony product - apart from the distinctly disposable lighter styling - is the integration of an OLED read-out into the player's casing. The device doesn't have a screen as such - track details, the time and tuner station information - appear on the surface of the player.

Sony will offer two models, one with an FM tuner (NW-E50x) and one without (NW-40x), both in 512MB and 1GB versions, and each available in a range of colours, including... er... "froth tea silver" if our translation software is to be believed. Other colours include midnight black, ocean blue, rose pink and olive green. A limited edition gold version is on the cards too.

In addition to the usual Sony support for ATRAC 3 and ATRAC 3 Plus, the players will support MP3 natively.

The unit measures 8.5 x 2.9 x 1.4cm and weighs 47g. While it connects via USB, the player appears to have a non-standard connector, so it won't connect directly to a PC's USB port, just the bundled cable.

Sony claims the devices will operate for a staggering 50 hours on a single charge, but that's when playing back 105Kbps ATRAC 3 files in "power saving mode". It's not clear what this mode is - presumably it's with no EQ and the display turned off. Still, it's a big leap over the Shuffle's 18-hour play time.

If it's long playback times you want, Sony also announced today a 70-hour capable player, the NW-E10x, available with 256MB, 512MB and 1GB of Flash storage. Unlike the NW-E40x and NW-E50x, the circular-shaped NW-10x is powered by a AA battery rather than an internal rechargeable cell, charged over by USB. It too is available in a range of colours: silver, blue, "velvet" and orange.

The NW-10x will ship on 21 March for ¥10,000 (256MB NW-E103), ¥14,000 (512MB NW-E105) and ¥20,000 (1GB NW-E105). The radio-less NW-E405 (512MB) and NW-E407 (1GB) will retail for around ¥17,000 ($162/£85) and ¥22,000 ($209/£109), respectively, on 21 April. So will the FM-capable NW-E505 (512MB) and NW-E507 (1GB), for around ¥20,000 ($190/£99) and ¥25,000 ($238/£124), respectively."

Bron: http://www.theregister.co.uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Het blijft me opvallen, hoeveel aandacht Sony besteedt aan het ontwerp van hun hardware. Ik bedoel, die e50x is toch gewoon supermooi? Of de RH10. En niet alleen de mp3spelers, maar ook de rest van de hardware ziet er meestal weer erg gelikt uit.

Volgens mij steken ze aardig wat geld in hun ontwerp-afdeling :9

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112921

bigchristiaan schreef op maandag 14 maart 2005 @ 19:40:
Het blijft me opvallen, hoeveel aandacht Sony besteedt aan het ontwerp van hun hardware. Ik bedoel, die e50x is toch gewoon supermooi? Of de RH10. En niet alleen de mp3spelers, maar ook de rest van de hardware ziet er meestal weer erg gelikt uit.

Volgens mij steken ze aardig wat geld in hun ontwerp-afdeling :9
Die afdeling heet Sony-Style, waarnaar hun webwinkel vernoemd is. ;)

Ik koop het liefst Sony producten, maar soms is het prijskaartje niet gunstig (wanneer hetzelfde product van een ander merk meer dan € 100 goedkoper is bijv. bij de (niet-LCD) TV's), maar Sony is Sony en niemand kan zulke mooie ontwerpen verzinnen als Sony :D :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114889

Iemand een idee van welk materiaal deze spelers is gemaakt? Worden ze net zo krasvrij als de titanium MS70D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Anoniem: 114889 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 15:52:
Iemand een idee van welk materiaal deze spelers is gemaakt? Worden ze net zo krasvrij als de titanium MS70D?
Ik denk dat ze hetzelfde plastic als op de E-99 gebruiken. Het is niet krasvij, in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aha, maar krast die snel dan?
En komt er een RDS radio op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Bericht op dapreview.net:

"Somehow, Sony's new digital audio players were even more dissapointing than we had imagined. Their "high-end" flash player pictured above was cheap-feeling and bigger than need be due to its thick plastic shell. The "affordable" range of flash players (below, left) score even worse with design and build quality that rank below average. The newest line of Hi-MD decks were also on display, and while fairly attractive, they're quite bulky as these things go. This 1gb player is larger all around than thier own 20-gig player, the NW-HD3. The one deck that might have proved interesting - the HiMD Photo - wasn't on display. We asked but none of the reps knew much about it, so we're guessing it will be a Japan-only release. "

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/sony_crappy1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/sony_crappy3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.dapreview.net/e107_images/newspost_images/sony_crappy2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is lekker zeg om te lezen.
Ben net op weg om mijn NW-MS70D aan iemand te verkopen. ruim 1,5 jaar oud voor 150 euri. Goede deal, of superstom? Ik was van plan een E-507 aan te schaffen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wutroe
Cnet heeft al wat filmpjes van de E-100 en E-500 serie, ze zijn te vinden onder de link hier beneden. Ze geven trouwens niet echt veel info over kwaliteit en dergelijke, ze geven meer wat informatie (die we eigenlijk al wisten), maar het is wel mooi om te zien hoe ze in het echt zijn natuurlijk.

http://reviews.cnet.com/4...by=&qt=&1000036id=5285529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het hele internet afgezocht, maar nergens kunnen vinden. De kans is daarom klein dat iemand hier het weet. Komt er een RDS-radio op de E50x?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 12:10

_Christiaan_

Master of SOG

Wel een FM radio, maar ik kan niks vinden over RDS.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhanNUXX
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-05 23:17
Ik vind die E400 en E500 zeer mooie spelertjes, alleen vroeg ik me af wat nu eigenlijk het verschil tussen deze twee is. Buiten de kleur en dat de E500 in tegenstelling tot de E400 wel een radio heeft, waar die dan een 50 Euro duurder voor is, kon ik zelf niets ontdekken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55212

Anoniem: 114889 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:26:
aha, maar krast die snel dan?
En komt er een RDS radio op?
Ben ik ook wel benieuwd naar. Bij zo'n mooie design speler zijn krassen echt _NOT DONE_

edit:

[/quote]

User rating
Poor
4 :/ out of 10
"Innovative flash player that isn't built to last."
by garret2600 (see profile) - March 29, 2005

Pros:
Magical disappearing display; FM tuner; MP3!

Cons:
Display scratches to easily; confusing controls; not very durable

Full user opinion
Saw this item at the Sony Store in Tokyo last week. Very "couture" and trendy flash player with potential for knocking iShuffle from it's thrown. (Pending final pricing.) Bonus there's an FM tuner in there somewhere. Downside, the controls are not easy to use with only one hand, as advertised. Also, good luck being able to read the screen after the, almost all plastic, covering has been tossed around in pockets for a few days. The samples on display where already showing their wear and the player hasn't even been released. Not to mention one was fractured from a drop. Unless Sony comes out with a scratch resistant model, or possibly non-plastic coating, don't count on being able to read that bright lower power OrganicEL screen. Too bad, what with the advertised stellar battery life. Maybe you can just commit the controls to memory?
[quote]

Niet echt positief dus, echt heel mooi dat display maar ik heb echt een hekel aan krassen op display's. Mijn nokia 6230 heeft er ook last van en heb ik dan ook al 3 frontjes versleten.

[ Voor 78% gewijzigd door Anoniem: 55212 op 30-03-2005 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Anoniem: 114889 schreef op dinsdag 15 maart 2005 @ 16:41:
Dat is lekker zeg om te lezen.
Ben net op weg om mijn NW-MS70D aan iemand te verkopen. ruim 1,5 jaar oud voor 150 euri. Goede deal, of superstom? Ik was van plan een E-507 aan te schaffen.....
Neuh. Die lui van DAP-review zijn volgens mij gewoon notoir anti-Sony. Niet al te veel van aan trekken.

Ik vind die SOny's er iig prima uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor wie het leuk vind. Interview met de ontwerpers:
http://tinyurl.com/4ydbz
Het vertaalt door Google van Japans naar Engels.
Vooral de plaatjes naast het interview zijn leuk.

Heeft iemand al enig idee wanneer dat ding nu eindelijk uitgeleverd gaat worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de liefhebber: een site met homemade foto's van de NW-e407....
Ik heb ze verlekkerd zitten bekijken en kan niet wachten tot ik de mijne in handen heb. Misschien eind deze week?
http://tinyurl.com/65zyy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhanNUXX
Anoniem: 114889 schreef op zondag 10 april 2005 @ 13:16:
Voor de liefhebber: een site met homemade foto's van de NW-e407....
Ik heb ze verlekkerd zitten bekijken en kan niet wachten tot ik de mijne in handen heb. Misschien eind deze week?
http://tinyurl.com/65zyy
Die ziet er inderdaad mooi uit.
Zou je als je hem hebt een reviewtje kunnen maken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja dat wil ik wel. Ik weet niet hoe objectief ik kan zijn, maar zal mijn best doen. :)
Heb je er ergens een voorbeeld van een review (van een mp3speler) zodat ik me daar aan op kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhanNUXX
Anoniem: 114889 schreef op maandag 11 april 2005 @ 08:22:
Ja dat wil ik wel. Ik weet niet hoe objectief ik kan zijn, maar zal mijn best doen. :)
Heb je er ergens een voorbeeld van een review (van een mp3speler) zodat ik me daar aan op kan trekken?
een voorbeeldje (van iaudio g3) http://gathering.tweakers...message/22465921#22465921

ik hoop dat je er iets aan hebt, ben benieuwd naar je review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sony NW-E407
klik voor de foto's
Dé recensie, review, test, etc.

Uiterlijk
Allereerst het uiterlijk. De speler komt aan in een klein doosje wat er erg gelikt uit ziet. het volgende vond ik daarin:
  • de speler!
  • een beschermhoesje
  • een clip waarmee je de speler kan vastklikken aan de rand van je trui ofzo
  • oordopjes kort
  • een verlengstukje voor de oordopjes
  • een usbkabel
  • de handleidingen etc.
Het eerste wat mij opviel was dat hij zo lekker stevig in de hand ligt. De eerdere berichten dat hij aan zou voelen als plastic hadden mij verontrust en gelukkig bleek hier bij de eerste aanraking al niks van te kloppen. Hij is niet te zwaar en niet zo licht dat hij goedkoop aanvoelt. Alle knoppen voelen 'sony'-degelijk aan en het USB-klepje verzinkt mooi in de case van de speler. Over het uiterlijk ben ik dus zeer te spreken!

Interface
Dan de interface van de speler. Het eerste wat trouwens opvalt is het superheldere display. Dat is echt een enorme vooruitgang, al viel mij vanmiddag in de zon wel op dat OLED ook zijn nadelen kan hebben, want met zonlicht erop moet je toch een stuk beter kijken, of je hand er even boven houden.
De menu's dan: alles is simpel te bedienen met de knoppen en de menu's spreken allemaal voor zich. Er zijn verschillende mogelijkheden voor het display. Zo kan je de muziekgegevens in beeld hebben, maar je kan ook kiezen voor een soort stopwatch-achtig display waarop je kan zien hoever het liedje/album gevorderd is. Tevens kan je kiezen voor de tijd/datum of een schermpje met bubbels (!?).
Ook de afspeelmogelijkheden zijn goed. Je kan kiezen voor alle nummers of voor alleen een album. Ook kan je kiezen voor alles van een bepaalde artiest of voor zelfgemaakte afspeellijsten (groups)

Playback
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen bijzonder muziekoor heb, maar naar mijn beste weten is het geluid prima. Wat je van Sony zou mogen verwachten. Je hebt bij deze speler enkele mogelijkheden om de bass en treble aan te passen. En de oordopjes die je erbij krijgt zijn ook goed. Beter dan die troep waarmee de gemiddelde treinreiziger mee in zijn oren zit waardoor de gehele coupe mee kan luisteren. (kunnen ze daar niet iets aan doen? Goedkope oordopjes verbieden misschien... ;) )

Software
Sonicstage 3.0 is al een kleine vooruitgang wat betreft zijn voorganger, maar in zijn algeheel genomen is het een absoluut waardeloos programma. Groot voordeel is tov 2.0 dat je nu rechtstreeks mp3 en wma op je speler kan zetten zonder dat het eerst gecomprimeerd hoeft te worden naar atrac3 en dat scheelt algauw een minuut of 8 op een album. Een mp3-album staat binnen 2 minuten erop wat zoiets wil zeggen als 25-40 mb per minuut overdrachtssnelheid.

Gebruiksgemak
Een uurtje oefenen en je kan de speler met 1 hand bedienen, al vermoed ik dat zwak-begaafden er toch wat meer problemen mee zullen ondervinden

Ik hoop dat ik niets vergeten ben. Heb je vragen stel ze dan gerust, ik zal er zo eerlijk mogelijk antwoord op proberen te geven. Als ik nog iets vergeten ben meld het dan ook alstjeblieft even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhanNUXX
Anoniem: 114889 schreef op maandag 18 april 2005 @ 15:54:
Sony NW-E407
klik voor de foto's
Dé recensie, review, test, etc.

(...)

Ik hoop dat ik niets vergeten ben. Heb je vragen stel ze dan gerust, ik zal er zo eerlijk mogelijk antwoord op proberen te geven. Als ik nog iets vergeten ben meld het dan ook alstjeblieft even.
Klinkt allemaal goed. _/-\o_ Maar wat ik me nog afvroeg is: zijn er ook dingentjes die je mist op de speler, of die beter konden. Dus zijn er ook minpunten op te noemen? :?
Overigens dat met het display, dat hou je volgens mij altijd wel dat het met lichtinval slechter leesbaar kan worden. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja minpunten, ik had eerst wel een kopje staan van minpunten, maar wist er vervolgens niks onder te plaatsen. Ik zal nog even diep nadenken en kijken.

Minpunten
  • Ik vind het een minpunt dat er niet gewoon één lang snoer bij zit in plaats van zo'n korte met een verlengstukje.
  • Verder had sony vroeger altijd een mooie houder waar je de speler mee op de pc aan kon sluiten. Nu moeten we het doen met een simpele USB-kabel. Ik vraag me nog even af hoe je dat nu moet doen op vakantie.
  • Hij lijkt niet aardig krasbestendig, maar dat zou wel eens schijn kunnen zijn, want na 2 dagen in mijn broekzak te hebben gezeten met de oordopjes er los bij heb ik nog geen spoor van beschadiging kunnen ontdekken.
  • maar sonicstage blijft toch wel het grootste minpunt....

Sorry dat ik niets meer kan verzinnen, wat zou jij ernstige minpunten vinden, misschien dat ik ze over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhanNUXX
Anoniem: 114889 schreef op maandag 18 april 2005 @ 17:53:
(...)

Sorry dat ik niets meer kan verzinnen, wat zou jij ernstige minpunten vinden, misschien dat ik ze over het hoofd zie.
Als ik de pictures zie, dan krijg ik het idee dat de knopjes erg klein zijn. Dit zou uitermate storend kunnen zijn met wat dikkere vingers. Verder lijkt mij het aansluitpunt voor de oordopjes vrij kwetsbaar. Gezien, voor zo ver ik heb begrepen, dit een beweegbaar onderdeel is voor de bediening. En verder is natuurlijk de geluidskwaliteit van belang, maar daarmee heeft Sony mij nog nooit teleurgesteld.

Verder ben ik wel enthausiast over dit spelertje. _/-\o_
Ik heb deze dan ook hoog op het verlanglijstje staan. Tenminste de 405, 512mb vind ik namelijk wel genoeg en radio boeit mij ook niet, zeker niet met dat prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, van die knopjes weet ik niet. Ik heb zelf geen dikke vingers. Het zou misschien een probleem kunnen zijn met het knopje voor de bas en de repeat-opties, die op de achterkant zit, maar ik denk dat je daar alleen achter komt door te proberen. Die jog-dial, zo heet dat draaiding volgens mij, lijkt misschien kwetsbaar, maar mijn vorige 2 sony's hadden dat ook en sony is te professioneel om dat een kwetsbaar knopje te laten zijn. Nooit problemen mee gehad dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 17:54
Gisteren kwam ik deze speler voor het eerst tegen ik was eigenlijk gelijk verkocht. Gisteravond heb ik er even mee gespeeld bij Mediamarkt en ik denk dat dit toch echt mijn eerste MP3 speler gaat worden.

Heb alleen een vraag, moet je sonicstage gebruiken om files op je speler te zetten of kan je ook gewoon verkenner gebruiken??

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas helaas moet je sonicstage gebruiken als je de muziek wilt afspelen met je speler. De verkenner kan je gebruiken als je je speler als memorystick wil gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 17:54
Dat is jammer...

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Iemand al in het bezit van de MZ-RH10?

musica | fotografica | amalia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
ff een prijs update op www.mp3huis.nl

prijzen:
nw-e405 (blauw, rood, groen en zwart) € 137,-
nw-e407 (blauw, rood, groen en zwart) € 176,-
nw-e505 (blauw en zilver) € 160,-

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
wizzard schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 12:12:
ff een prijs update op www.mp3huis.nl

prijzen:
nw-e405 (blauw, rood, groen en zwart) € 137,-
nw-e407 (blauw, rood, groen en zwart) € 176,-
nw-e505 (blauw en zilver) € 160,-
Mijn NWE-405 besteld voor de Sony personeelsprijs van €85,- :) Kan niet wachten tot ik hem binnen heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb formulieren naar Sony opgestuurd voor die gratis neck-strap headphone, maar nog niks van gehoord. Iemand meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Laatst online: 09:50

stunter

En wat vinden we van de nw-e400 serie en nw-e500 ?
Kan je hem opladen op het lichtnet ? of alleen via USB ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hope
  • Laatst online: 26-07-2024

Hope

Is een meisje!

Ik wil graag deze aanschaffen. Alleen ik heb nog vragen mbt sonic stage.. Want ik lees dat gebruikers niet echt bepaald positief zijn over het gebruiksgemak van die software.
Moet je nou dit programma gebruiken om de muziek files op je stickje te zetten? Hij zet dan de muziek om in .omg voordat hij ze in je spelertje zet? Tenminste had ik ergens gelezen.. en ik snap niks van die logica...
Dus gewoon mp3's in je geheugen slepen werkt niet?
En hoe is Atrac? Beter dan Mp3?

Seen it all done it all can't remember most of it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
Tegenwoordig worden je mp3tjes niet meer omgezet naar .oma/.omg files maar ze worden wel versleuteld. Een mp3tje dat je op je speler om daarop te kunnen luisteren kun je dus niet bij de buren weer op de computer zetten. Je zal hem er dan 2x op moeten zetten: 1x in het versleutelde formaat om af te spelen en een keer via de standaard windows explorer waar ie als verwisselbare schijf te zien is.
Verder vind ik atrac beter klinken dan mp3 (bij mp3 hoor ik, ook als ie goed is gecodeerd, artifacts, bij atrac heb ik het nog neit echt kunnen ontdekken). Maar heel veel mensen zullen het met mij oneens zijn :P ik snap alleen niet echt wat ze dan horen voor kwaliteitsverlies...

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146476

Vraagje: Laadt de speler iedere keer op als je hem in de USB plugt om muziek over te zetten?
Of kan je dit afzonderlijk aanzetten ? Want ik vrees dat de batterij anders snel achteruit zal gaan.

Ik ben sterk aant twijfelen tussen de Sony NW-E405 en de samsung Yepp 1Gb YP-MT6.
En ik raak er maar niet uit, beiden hebben voor en nadelen... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146068

Heb zelf de NW-E107. Voordeel tov de NW400 series vindt ik een losse batterij :Y) . Qua mogelijkheden verschillen ze bijna niks.
Ben nooit zo'n fan van ingeboude batterijen, trouwens op een simpel mini penlightje (oplaadbaar) speelt ie een eeuwigheid. Issie leeg vervang ik 'm direct (heb altijd een reserve bij me)
Wel vindt ik de NW400/500 series gelikter met de OLED display.
Hoe zit 't trouwens met de krasbestendigheid na een tijd in gebruik?
De mijne ziet er nog goed uit. Het glas van de display is onbeschadigd, het huis (gespoten) zit wel een krasje. But who cares.. De speler voelt minder degelijk maar is 't wel (is reeds gevallen, aangeknabbelt (paarden... :( ))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146068

Anoniem: 146476 schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 13:46:
Vraagje: Laadt de speler iedere keer op als je hem in de USB plugt om muziek over te zetten?
Of kan je dit afzonderlijk aanzetten ? Want ik vrees dat de batterij anders snel achteruit zal gaan.

Ik ben sterk aant twijfelen tussen de Sony NW-E405 en de samsung Yepp 1Gb YP-MT6.
En ik raak er maar niet uit, beiden hebben voor en nadelen... 8)7
Ik zou voor een Sony gaan... ;) De NW107 ?? (bevalt mij prima !) Heb je ook een gig, goede batterijduur en geen priegel joystick... tenzij je een radio of voice recorder wil...
(Vindt die batterijklepjes van Samsung alrijd een beetje gammel aandoen... (weet niet of dat ook zo is, maar 't ziet er zo breekbaar uit... )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 17:59
2nosedt schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 12:40:
Iemand al in het bezit van de MZ-RH10?
Iemand al in het bezit van de MZ-RH10?[/quote]
ik heb hem maandag besteld en normaal zou ik hem vrijdag moeten hebben als ik de reactie op mijn mail moet geloven. ineens 5 Hi-MD schijfjes erbij gekocht zodat ik tottaal 6GB aan opslag heb. + mijn +-40 oude MD's die ik nog heb liggen. ieder goed voor 350MB. tottaal dus 20GB :-)

dus nu wachten tot vrijdag..... en dan gaan we een uitgebereide review hier zetten na 2 weken gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Minidisc dingen horen hier: [rml][ Minidisc] 1GB Hi-MD[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0SmOkE0o
  • Niet online
Anoniem: 114889 schreef op maandag 23 mei 2005 @ 17:34:
Ik heb formulieren naar Sony opgestuurd voor die gratis neck-strap headphone, maar nog niks van gehoord. Iemand meer informatie?
Hoi,

ik heb hem al binnen. Duurde bij mij ongeveer een weekje of 3.

MDR-NX1. In ear oordopjes.

Geeft mij een beetje het gevoel als gehoorbescherming. De omgevingsgeluiden worden goed uitgesloten. En het geluid is voor mij goed (genoeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 16:57
Iemand al ervaringen met de nieuwe mdspeleres? Zijn ze stevig?
maw, overleven ze een val?

[ Voor 19% gewijzigd door Teun_2 op 09-08-2005 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-04 12:39

paradoXical

The ParadoX

Het zijn eyecandy look players, verder een solide apparaat.. Maar het uploaden van MP3 naar je speler is echt een omslachtig werk..

Sonicstage vind ik echt een waardeloos programma, continue errors, het slokt recources.

Sony heeft wel een tool meegeleverd om mp3's te slepen naar een programma, dat werkt op zich nog OK. Dan het 2e punt waar ik mij aan erger: al je id3 tags moeten in orde zijn, anders krijg je de grootste problemen met je indeling.

Al met al maakt sony goede producten, maar DUMP dat Sonicstage nou gewoon... Het is gewoon NIET handig

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.